Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?

3 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve tüketicileri e-ticaret sitenize çekmek için de kullanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor.

İçeriklerle ilişkilerinizi güçlendirin

İşin e-ticaret tarafında ürünleriniz önemli olsa da tüketicilerle kurduğunuz ilişkiler satışlarınızı daha iyi hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu sebeple de bir şekilde kullanıcılarla iletişim kurmanız ve kendinizi onlara anlatmanız gerekmektedir. Bu noktada da yararlanabileceğiniz çalışmalardan biri de içerik pazarlama çalışmalarıdır.

Sitenizin blog bölümünde markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlatacak içerikler oluşturabilirsiniz. Blog içeriklerinin yanı sıra e-posta ve sosyal medya çalışmalarınızda da bu içeriklerinizi kullanarak, tüketicilerle iletişim kurmaya başlayabilirsiniz.

Düzenli olarak blog içerikleri oluşturmanız ve kullanıcılarla etkileşim içinde olmanız; aynı zamanda bu içerikleri sosyal mecralar üzerinde de paylaşmanız, kullanıcılara sorular sormanız, onların yorumlarına yanıt vermeniz aranızdaki iletişim güçlendirmeye başlayacaktır. Bu iletişim güçlendikçe kullanıcıların firmanıza olan güven duygusu da gelişmeye başlayacaktır.

Kullanıcılar sitenizin güvenli olduğunu gösterin

Kullanıcıların güvenini kazanmak için sitenizin ne kadar güvenli olduğunu da gösterebilirsiniz. Bunun için sitenizi HTTP’den HTTPS’e geçirmek, SSL sertifika bilgilerinizi paylaşmanız, ödemelerde 3D Güvenlik sistemini kullanmanız ve bunu görünür bir şekilde paylaşmanız önemlidir. Bunun yanı sıra site tasarımınızın da modern ve trendleri takip eden bir şekilde yapılması da kullanıcıların güvenini etkilemektedir. Bu öğeleri doğru bir şekilde kullanmanız sitenizin güvenliğini kullanıcılara gösterecektir.

İade politikanızı geliştirin

Kullanıcıların dikkat ettikleri noktalardan biri de firmaların iade politikalarıdır. Kullanıcılar herhangi bir durum sonrasında satın aldıkları ürünleri kolaylıkla iade edebilmek isterler ve bu politikalara göre de satın alma kararlarını verirler. Bu noktada kullanıcılara güven vermek için çok iyi bir iade politikası geliştirmeniz gerekir. İade politikanızı geliştirmek ve kullanıcılara bu noktada faydalar sağlamanız, onların güvenini de kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Farklı iletişim kanalları üzerinde aktif olun

Tüketiciler daha önce alışveriş yapmadıkları bir site üzerinden alışveriş yapmadan önce bu firmayla iletişime geçmek isterler. Bu durumda da farklı kanallar üzerinden iletişime açık olmanız gerekmektedir. Ziyaretçileriniz size e-posta, telefon ya da sosyal mecralar üzerinden rahatlıkla ulaşabilmeliler.

İletişim bilgilerinizi web siteniz üzerinde açık ve net bir şekilde belirtmeniz, kullanıcıların size daha rahat ulaşmasını sağlar. Bunun yanı sıra birebir iletişime açık olmanız, henüz satın alma kararı vermemiş olan tüketicilerin fikirlerini değiştirmenize de olanak sağlar. Bu açıdan da farklı iletişim kanallarından bire bir iletişim kurmanız bir hayli önemlidir.

Detaylı ürün açıklamaları hazırlayın

Ürün açıklamalarınız da bir hayli önem taşımaktadır. Kullanıcılara satın alacakları ürünler hakkında birçok farklı bilgiyi vermeniz gerekir. Ürünün teknik özelliklerinin yanı sıra bu ürünlerin kullanıcılara ne tür faydalar sağlayacağını da ürün sayfalarınızda belirtmelisiniz.

Bunların yanı sıra ürünün garantisi, üretim yeri, ilgili aksesuar veya ek sertifikaları bulunuyorsa ürün açıklamalarınızda bunlara da yer vermeniz gerekir.

Hediye veya yarışmalardan yararlanın

Kullanıcılarla etkileşimlerinizi artırmak ve marka bilinirliğinizi artırmak için açılışa özel birkaç kez hediye verme amaçlı yarışmalardan yararlanabilirsiniz. Sosyal mecralar üzerinden düzenleyeceğiniz yarışmalarla kullanıcılar için farklı katılım koşulları belirleyerek çekilişler yapabilir ve sonrasında da kazananlara küçük hediyeler verebilirsiniz.

Özellikle marka bilinirliğini artırmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için bu yarışmalar etkili olmaktadır. Katılımın artması için bu yarışmaları reklamlar da destekleyebilirsiniz.

Detaylı bir SSS bölümü hazırlayın

Siteniz üzerinde kullanıcıların ürünler ve hizmetlerinizle ilgili sorabilecekleri soruların yanıtlarını da SSS sayfanızda paylaşmanız gerekir. Sık sorulan sorular sayfası üzerinde bu sorulara yanıt vermemeniz durumunda kullanıcıları bilgilendirmemiş olursunuz ve bu da onların satın alma kararlarını olumsuz bir şekilde etkiler.

SSS bölümünüzde site üzerindeki ödeme işlemleri, ürünlerle ilgili bilinmesi gerekenler, iade politikalarınız ve kargo gönderim işlemleriyle ilgili bir takım sorular belirleyerek bunları yanıtlayabilirsiniz.

Bu SSS sayfasının site üzerinde net görünür bir yer olması da bir hayli önemlidir. Bu sayfa genellikle sayfanın en alt bölümünde yer alan Footer alanında kullanılmaktadır. Bu alanda SSS sayfa linkini paylaşmanız site genelinden bu sayfaya ulaşılmasını sağlar.

Siz de kendi e-ticaret sitenizi açmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi online mağazanızı açabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan