Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?

3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?

Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve tüketicileri e-ticaret sitenize çekmek için de kullanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor.

İçeriklerle ilişkilerinizi güçlendirin

İşin e-ticaret tarafında ürünleriniz önemli olsa da tüketicilerle kurduğunuz ilişkiler satışlarınızı daha iyi hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu sebeple de bir şekilde kullanıcılarla iletişim kurmanız ve kendinizi onlara anlatmanız gerekmektedir. Bu noktada da yararlanabileceğiniz çalışmalardan biri de içerik pazarlama çalışmalarıdır.

Sitenizin blog bölümünde markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlatacak içerikler oluşturabilirsiniz. Blog içeriklerinin yanı sıra e-posta ve sosyal medya çalışmalarınızda da bu içeriklerinizi kullanarak, tüketicilerle iletişim kurmaya başlayabilirsiniz.

Düzenli olarak blog içerikleri oluşturmanız ve kullanıcılarla etkileşim içinde olmanız; aynı zamanda bu içerikleri sosyal mecralar üzerinde de paylaşmanız, kullanıcılara sorular sormanız, onların yorumlarına yanıt vermeniz aranızdaki iletişim güçlendirmeye başlayacaktır. Bu iletişim güçlendikçe kullanıcıların firmanıza olan güven duygusu da gelişmeye başlayacaktır.

Kullanıcılar sitenizin güvenli olduğunu gösterin

Kullanıcıların güvenini kazanmak için sitenizin ne kadar güvenli olduğunu da gösterebilirsiniz. Bunun için sitenizi HTTP’den HTTPS’e geçirmek, SSL sertifika bilgilerinizi paylaşmanız, ödemelerde 3D Güvenlik sistemini kullanmanız ve bunu görünür bir şekilde paylaşmanız önemlidir. Bunun yanı sıra site tasarımınızın da modern ve trendleri takip eden bir şekilde yapılması da kullanıcıların güvenini etkilemektedir. Bu öğeleri doğru bir şekilde kullanmanız sitenizin güvenliğini kullanıcılara gösterecektir.

İade politikanızı geliştirin

Kullanıcıların dikkat ettikleri noktalardan biri de firmaların iade politikalarıdır. Kullanıcılar herhangi bir durum sonrasında satın aldıkları ürünleri kolaylıkla iade edebilmek isterler ve bu politikalara göre de satın alma kararlarını verirler. Bu noktada kullanıcılara güven vermek için çok iyi bir iade politikası geliştirmeniz gerekir. İade politikanızı geliştirmek ve kullanıcılara bu noktada faydalar sağlamanız, onların güvenini de kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Farklı iletişim kanalları üzerinde aktif olun

Tüketiciler daha önce alışveriş yapmadıkları bir site üzerinden alışveriş yapmadan önce bu firmayla iletişime geçmek isterler. Bu durumda da farklı kanallar üzerinden iletişime açık olmanız gerekmektedir. Ziyaretçileriniz size e-posta, telefon ya da sosyal mecralar üzerinden rahatlıkla ulaşabilmeliler.

İletişim bilgilerinizi web siteniz üzerinde açık ve net bir şekilde belirtmeniz, kullanıcıların size daha rahat ulaşmasını sağlar. Bunun yanı sıra birebir iletişime açık olmanız, henüz satın alma kararı vermemiş olan tüketicilerin fikirlerini değiştirmenize de olanak sağlar. Bu açıdan da farklı iletişim kanallarından bire bir iletişim kurmanız bir hayli önemlidir.

Detaylı ürün açıklamaları hazırlayın

Ürün açıklamalarınız da bir hayli önem taşımaktadır. Kullanıcılara satın alacakları ürünler hakkında birçok farklı bilgiyi vermeniz gerekir. Ürünün teknik özelliklerinin yanı sıra bu ürünlerin kullanıcılara ne tür faydalar sağlayacağını da ürün sayfalarınızda belirtmelisiniz.

Bunların yanı sıra ürünün garantisi, üretim yeri, ilgili aksesuar veya ek sertifikaları bulunuyorsa ürün açıklamalarınızda bunlara da yer vermeniz gerekir.

Hediye veya yarışmalardan yararlanın

Kullanıcılarla etkileşimlerinizi artırmak ve marka bilinirliğinizi artırmak için açılışa özel birkaç kez hediye verme amaçlı yarışmalardan yararlanabilirsiniz. Sosyal mecralar üzerinden düzenleyeceğiniz yarışmalarla kullanıcılar için farklı katılım koşulları belirleyerek çekilişler yapabilir ve sonrasında da kazananlara küçük hediyeler verebilirsiniz.

Özellikle marka bilinirliğini artırmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için bu yarışmalar etkili olmaktadır. Katılımın artması için bu yarışmaları reklamlar da destekleyebilirsiniz.

Detaylı bir SSS bölümü hazırlayın

Siteniz üzerinde kullanıcıların ürünler ve hizmetlerinizle ilgili sorabilecekleri soruların yanıtlarını da SSS sayfanızda paylaşmanız gerekir. Sık sorulan sorular sayfası üzerinde bu sorulara yanıt vermemeniz durumunda kullanıcıları bilgilendirmemiş olursunuz ve bu da onların satın alma kararlarını olumsuz bir şekilde etkiler.

SSS bölümünüzde site üzerindeki ödeme işlemleri, ürünlerle ilgili bilinmesi gerekenler, iade politikalarınız ve kargo gönderim işlemleriyle ilgili bir takım sorular belirleyerek bunları yanıtlayabilirsiniz.

Bu SSS sayfasının site üzerinde net görünür bir yer olması da bir hayli önemlidir. Bu sayfa genellikle sayfanın en alt bölümünde yer alan Footer alanında kullanılmaktadır. Bu alanda SSS sayfa linkini paylaşmanız site genelinden bu sayfaya ulaşılmasını sağlar.

Siz de kendi e-ticaret sitenizi açmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi online mağazanızı açabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers