Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?

3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve tüketicileri e-ticaret sitenize çekmek için de kullanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor.

İçeriklerle ilişkilerinizi güçlendirin

İşin e-ticaret tarafında ürünleriniz önemli olsa da tüketicilerle kurduğunuz ilişkiler satışlarınızı daha iyi hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu sebeple de bir şekilde kullanıcılarla iletişim kurmanız ve kendinizi onlara anlatmanız gerekmektedir. Bu noktada da yararlanabileceğiniz çalışmalardan biri de içerik pazarlama çalışmalarıdır. Sitenizin blog bölümünde markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlatacak içerikler oluşturabilirsiniz. Blog içeriklerinin yanı sıra e-posta ve sosyal medya çalışmalarınızda da bu içeriklerinizi kullanarak, tüketicilerle iletişim kurmaya başlayabilirsiniz. Düzenli olarak blog içerikleri oluşturmanız ve kullanıcılarla etkileşim içinde olmanız; aynı zamanda bu içerikleri sosyal mecralar üzerinde de paylaşmanız, kullanıcılara sorular sormanız, onların yorumlarına yanıt vermeniz aranızdaki iletişim güçlendirmeye başlayacaktır. Bu iletişim güçlendikçe kullanıcıların firmanıza olan güven duygusu da gelişmeye başlayacaktır.

Kullanıcılar sitenizin güvenli olduğunu gösterin

Kullanıcıların güvenini kazanmak için sitenizin ne kadar güvenli olduğunu da gösterebilirsiniz. Bunun için sitenizi HTTP’den HTTPS’e geçirmek, SSL sertifika bilgilerinizi paylaşmanız, ödemelerde 3D Güvenlik sistemini kullanmanız ve bunu görünür bir şekilde paylaşmanız önemlidir. Bunun yanı sıra site tasarımınızın da modern ve trendleri takip eden bir şekilde yapılması da kullanıcıların güvenini etkilemektedir. Bu öğeleri doğru bir şekilde kullanmanız sitenizin güvenliğini kullanıcılara gösterecektir.

İade politikanızı geliştirin

Kullanıcıların dikkat ettikleri noktalardan biri de firmaların iade politikalarıdır. Kullanıcılar herhangi bir durum sonrasında satın aldıkları ürünleri kolaylıkla iade edebilmek isterler ve bu politikalara göre de satın alma kararlarını verirler. Bu noktada kullanıcılara güven vermek için çok iyi bir iade politikası geliştirmeniz gerekir. İade politikanızı geliştirmek ve kullanıcılara bu noktada faydalar sağlamanız, onların güvenini de kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Farklı iletişim kanalları üzerinde aktif olun

Tüketiciler daha önce alışveriş yapmadıkları bir site üzerinden alışveriş yapmadan önce bu firmayla iletişime geçmek isterler. Bu durumda da farklı kanallar üzerinden iletişime açık olmanız gerekmektedir. Ziyaretçileriniz size e-posta, telefon ya da sosyal mecralar üzerinden rahatlıkla ulaşabilmeliler. İletişim bilgilerinizi web siteniz üzerinde açık ve net bir şekilde belirtmeniz, kullanıcıların size daha rahat ulaşmasını sağlar. Bunun yanı sıra birebir iletişime açık olmanız, henüz satın alma kararı vermemiş olan tüketicilerin fikirlerini değiştirmenize de olanak sağlar. Bu açıdan da farklı iletişim kanallarından bire bir iletişim kurmanız bir hayli önemlidir.

Detaylı ürün açıklamaları hazırlayın

Ürün açıklamalarınız da bir hayli önem taşımaktadır. Kullanıcılara satın alacakları ürünler hakkında birçok farklı bilgiyi vermeniz gerekir. Ürünün teknik özelliklerinin yanı sıra bu ürünlerin kullanıcılara ne tür faydalar sağlayacağını da ürün sayfalarınızda belirtmelisiniz. Bunların yanı sıra ürünün garantisi, üretim yeri, ilgili aksesuar veya ek sertifikaları bulunuyorsa ürün açıklamalarınızda bunlara da yer vermeniz gerekir.

Hediye veya yarışmalardan yararlanın

Kullanıcılarla etkileşimlerinizi artırmak ve marka bilinirliğinizi artırmak için açılışa özel birkaç kez hediye verme amaçlı yarışmalardan yararlanabilirsiniz. Sosyal mecralar üzerinden düzenleyeceğiniz yarışmalarla kullanıcılar için farklı katılım koşulları belirleyerek çekilişler yapabilir ve sonrasında da kazananlara küçük hediyeler verebilirsiniz. Özellikle marka bilinirliğini artırmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için bu yarışmalar etkili olmaktadır. Katılımın artması için bu yarışmaları reklamlar da destekleyebilirsiniz.

Detaylı bir SSS bölümü hazırlayın

Siteniz üzerinde kullanıcıların ürünler ve hizmetlerinizle ilgili sorabilecekleri soruların yanıtlarını da SSS sayfanızda paylaşmanız gerekir. Sık sorulan sorular sayfası üzerinde bu sorulara yanıt vermemeniz durumunda kullanıcıları bilgilendirmemiş olursunuz ve bu da onların satın alma kararlarını olumsuz bir şekilde etkiler. SSS bölümünüzde site üzerindeki ödeme işlemleri, ürünlerle ilgili bilinmesi gerekenler, iade politikalarınız ve kargo gönderim işlemleriyle ilgili bir takım sorular belirleyerek bunları yanıtlayabilirsiniz. Bu SSS sayfasının site üzerinde net görünür bir yer olması da bir hayli önemlidir. Bu sayfa genellikle sayfanın en alt bölümünde yer alan Footer alanında kullanılmaktadır. Bu alanda SSS sayfa linkini paylaşmanız site genelinden bu sayfaya ulaşılmasını sağlar. Siz de kendi e-ticaret sitenizi açmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi online mağazanızı açabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-İhracat Faturası Nedir? E-İhracat Faturası Nasıl Düzenlenir?
E-İhracat Faturası Nedir? E-İhracat Faturası Nasıl Düzenlenir?
İhracat faaliyetlerinde, satışı yapılan ürünlerin ve elde edilen gelirin gümrükte beyan edilmesi gerekir. Bu beyan, yurt dışı ticaret faaliyetlerinde yasal bir yükümlülüktür. Online platformlar üzerinden ülke dışına yapılan...
26 Nisan 2022
Markethinkers
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın