Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve tüketicileri e-ticaret sitenize çekmek için de kullanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor.
İçeriklerle ilişkilerinizi güçlendirin
İşin e-ticaret tarafında ürünleriniz önemli olsa da tüketicilerle kurduğunuz ilişkiler satışlarınızı daha iyi hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu sebeple de bir şekilde kullanıcılarla iletişim kurmanız ve kendinizi onlara anlatmanız gerekmektedir. Bu noktada da yararlanabileceğiniz çalışmalardan biri de içerik pazarlama çalışmalarıdır. Sitenizin blog bölümünde markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlatacak içerikler oluşturabilirsiniz. Blog içeriklerinin yanı sıra e-posta ve sosyal medya çalışmalarınızda da bu içeriklerinizi kullanarak, tüketicilerle iletişim kurmaya başlayabilirsiniz. Düzenli olarak blog içerikleri oluşturmanız ve kullanıcılarla etkileşim içinde olmanız; aynı zamanda bu içerikleri sosyal mecralar üzerinde de paylaşmanız, kullanıcılara sorular sormanız, onların yorumlarına yanıt vermeniz aranızdaki iletişim güçlendirmeye başlayacaktır. Bu iletişim güçlendikçe kullanıcıların firmanıza olan güven duygusu da gelişmeye başlayacaktır.Kullanıcılar sitenizin güvenli olduğunu gösterin
Kullanıcıların güvenini kazanmak için sitenizin ne kadar güvenli olduğunu da gösterebilirsiniz. Bunun için sitenizi HTTP’den HTTPS’e geçirmek, SSL sertifika bilgilerinizi paylaşmanız, ödemelerde 3D Güvenlik sistemini kullanmanız ve bunu görünür bir şekilde paylaşmanız önemlidir. Bunun yanı sıra site tasarımınızın da modern ve trendleri takip eden bir şekilde yapılması da kullanıcıların güvenini etkilemektedir. Bu öğeleri doğru bir şekilde kullanmanız sitenizin güvenliğini kullanıcılara gösterecektir.İade politikanızı geliştirin
Kullanıcıların dikkat ettikleri noktalardan biri de firmaların iade politikalarıdır. Kullanıcılar herhangi bir durum sonrasında satın aldıkları ürünleri kolaylıkla iade edebilmek isterler ve bu politikalara göre de satın alma kararlarını verirler. Bu noktada kullanıcılara güven vermek için çok iyi bir iade politikası geliştirmeniz gerekir. İade politikanızı geliştirmek ve kullanıcılara bu noktada faydalar sağlamanız, onların güvenini de kazanmanıza yardımcı olacaktır.Farklı iletişim kanalları üzerinde aktif olun
Tüketiciler daha önce alışveriş yapmadıkları bir site üzerinden alışveriş yapmadan önce bu firmayla iletişime geçmek isterler. Bu durumda da farklı kanallar üzerinden iletişime açık olmanız gerekmektedir. Ziyaretçileriniz size e-posta, telefon ya da sosyal mecralar üzerinden rahatlıkla ulaşabilmeliler. İletişim bilgilerinizi web siteniz üzerinde açık ve net bir şekilde belirtmeniz, kullanıcıların size daha rahat ulaşmasını sağlar. Bunun yanı sıra birebir iletişime açık olmanız, henüz satın alma kararı vermemiş olan tüketicilerin fikirlerini değiştirmenize de olanak sağlar. Bu açıdan da farklı iletişim kanallarından bire bir iletişim kurmanız bir hayli önemlidir.Detaylı ürün açıklamaları hazırlayın
Ürün açıklamalarınız da bir hayli önem taşımaktadır. Kullanıcılara satın alacakları ürünler hakkında birçok farklı bilgiyi vermeniz gerekir. Ürünün teknik özelliklerinin yanı sıra bu ürünlerin kullanıcılara ne tür faydalar sağlayacağını da ürün sayfalarınızda belirtmelisiniz. Bunların yanı sıra ürünün garantisi, üretim yeri, ilgili aksesuar veya ek sertifikaları bulunuyorsa ürün açıklamalarınızda bunlara da yer vermeniz gerekir.Hediye veya yarışmalardan yararlanın
Kullanıcılarla etkileşimlerinizi artırmak ve marka bilinirliğinizi artırmak için açılışa özel birkaç kez hediye verme amaçlı yarışmalardan yararlanabilirsiniz. Sosyal mecralar üzerinden düzenleyeceğiniz yarışmalarla kullanıcılar için farklı katılım koşulları belirleyerek çekilişler yapabilir ve sonrasında da kazananlara küçük hediyeler verebilirsiniz. Özellikle marka bilinirliğini artırmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için bu yarışmalar etkili olmaktadır. Katılımın artması için bu yarışmaları reklamlar da destekleyebilirsiniz.Detaylı bir SSS bölümü hazırlayın
Siteniz üzerinde kullanıcıların ürünler ve hizmetlerinizle ilgili sorabilecekleri soruların yanıtlarını da SSS sayfanızda paylaşmanız gerekir. Sık sorulan sorular sayfası üzerinde bu sorulara yanıt vermemeniz durumunda kullanıcıları bilgilendirmemiş olursunuz ve bu da onların satın alma kararlarını olumsuz bir şekilde etkiler. SSS bölümünüzde site üzerindeki ödeme işlemleri, ürünlerle ilgili bilinmesi gerekenler, iade politikalarınız ve kargo gönderim işlemleriyle ilgili bir takım sorular belirleyerek bunları yanıtlayabilirsiniz. Bu SSS sayfasının site üzerinde net görünür bir yer olması da bir hayli önemlidir. Bu sayfa genellikle sayfanın en alt bölümünde yer alan Footer alanında kullanılmaktadır. Bu alanda SSS sayfa linkini paylaşmanız site genelinden bu sayfaya ulaşılmasını sağlar. Siz de kendi e-ticaret sitenizi açmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi online mağazanızı açabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar