fbpx

Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?

3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?

Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve tüketicileri e-ticaret sitenize çekmek için de kullanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor.

İçeriklerle ilişkilerinizi güçlendirin

İşin e-ticaret tarafında ürünleriniz önemli olsa da tüketicilerle kurduğunuz ilişkiler satışlarınızı daha iyi hale getirmenize yardımcı olacaktır. Bu sebeple de bir şekilde kullanıcılarla iletişim kurmanız ve kendinizi onlara anlatmanız gerekmektedir. Bu noktada da yararlanabileceğiniz çalışmalardan biri de içerik pazarlama çalışmalarıdır.

Sitenizin blog bölümünde markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlatacak içerikler oluşturabilirsiniz. Blog içeriklerinin yanı sıra e-posta ve sosyal medya çalışmalarınızda da bu içeriklerinizi kullanarak, tüketicilerle iletişim kurmaya başlayabilirsiniz.

Düzenli olarak blog içerikleri oluşturmanız ve kullanıcılarla etkileşim içinde olmanız; aynı zamanda bu içerikleri sosyal mecralar üzerinde de paylaşmanız, kullanıcılara sorular sormanız, onların yorumlarına yanıt vermeniz aranızdaki iletişim güçlendirmeye başlayacaktır. Bu iletişim güçlendikçe kullanıcıların firmanıza olan güven duygusu da gelişmeye başlayacaktır.

Kullanıcılar sitenizin güvenli olduğunu gösterin

Kullanıcıların güvenini kazanmak için sitenizin ne kadar güvenli olduğunu da gösterebilirsiniz. Bunun için sitenizi HTTP’den HTTPS’e geçirmek, SSL sertifika bilgilerinizi paylaşmanız, ödemelerde 3D Güvenlik sistemini kullanmanız ve bunu görünür bir şekilde paylaşmanız önemlidir. Bunun yanı sıra site tasarımınızın da modern ve trendleri takip eden bir şekilde yapılması da kullanıcıların güvenini etkilemektedir. Bu öğeleri doğru bir şekilde kullanmanız sitenizin güvenliğini kullanıcılara gösterecektir.

İade politikanızı geliştirin

Kullanıcıların dikkat ettikleri noktalardan biri de firmaların iade politikalarıdır. Kullanıcılar herhangi bir durum sonrasında satın aldıkları ürünleri kolaylıkla iade edebilmek isterler ve bu politikalara göre de satın alma kararlarını verirler. Bu noktada kullanıcılara güven vermek için çok iyi bir iade politikası geliştirmeniz gerekir. İade politikanızı geliştirmek ve kullanıcılara bu noktada faydalar sağlamanız, onların güvenini de kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Farklı iletişim kanalları üzerinde aktif olun

Tüketiciler daha önce alışveriş yapmadıkları bir site üzerinden alışveriş yapmadan önce bu firmayla iletişime geçmek isterler. Bu durumda da farklı kanallar üzerinden iletişime açık olmanız gerekmektedir. Ziyaretçileriniz size e-posta, telefon ya da sosyal mecralar üzerinden rahatlıkla ulaşabilmeliler.

İletişim bilgilerinizi web siteniz üzerinde açık ve net bir şekilde belirtmeniz, kullanıcıların size daha rahat ulaşmasını sağlar. Bunun yanı sıra birebir iletişime açık olmanız, henüz satın alma kararı vermemiş olan tüketicilerin fikirlerini değiştirmenize de olanak sağlar. Bu açıdan da farklı iletişim kanallarından bire bir iletişim kurmanız bir hayli önemlidir.

Detaylı ürün açıklamaları hazırlayın

Ürün açıklamalarınız da bir hayli önem taşımaktadır. Kullanıcılara satın alacakları ürünler hakkında birçok farklı bilgiyi vermeniz gerekir. Ürünün teknik özelliklerinin yanı sıra bu ürünlerin kullanıcılara ne tür faydalar sağlayacağını da ürün sayfalarınızda belirtmelisiniz.

Bunların yanı sıra ürünün garantisi, üretim yeri, ilgili aksesuar veya ek sertifikaları bulunuyorsa ürün açıklamalarınızda bunlara da yer vermeniz gerekir.

Hediye veya yarışmalardan yararlanın

Kullanıcılarla etkileşimlerinizi artırmak ve marka bilinirliğinizi artırmak için açılışa özel birkaç kez hediye verme amaçlı yarışmalardan yararlanabilirsiniz. Sosyal mecralar üzerinden düzenleyeceğiniz yarışmalarla kullanıcılar için farklı katılım koşulları belirleyerek çekilişler yapabilir ve sonrasında da kazananlara küçük hediyeler verebilirsiniz.

Özellikle marka bilinirliğini artırmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için bu yarışmalar etkili olmaktadır. Katılımın artması için bu yarışmaları reklamlar da destekleyebilirsiniz.

Detaylı bir SSS bölümü hazırlayın

Siteniz üzerinde kullanıcıların ürünler ve hizmetlerinizle ilgili sorabilecekleri soruların yanıtlarını da SSS sayfanızda paylaşmanız gerekir. Sık sorulan sorular sayfası üzerinde bu sorulara yanıt vermemeniz durumunda kullanıcıları bilgilendirmemiş olursunuz ve bu da onların satın alma kararlarını olumsuz bir şekilde etkiler.

SSS bölümünüzde site üzerindeki ödeme işlemleri, ürünlerle ilgili bilinmesi gerekenler, iade politikalarınız ve kargo gönderim işlemleriyle ilgili bir takım sorular belirleyerek bunları yanıtlayabilirsiniz.

Bu SSS sayfasının site üzerinde net görünür bir yer olması da bir hayli önemlidir. Bu sayfa genellikle sayfanın en alt bölümünde yer alan Footer alanında kullanılmaktadır. Bu alanda SSS sayfa linkini paylaşmanız site genelinden bu sayfaya ulaşılmasını sağlar.

Siz de kendi e-ticaret sitenizi açmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi online mağazanızı açabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan