E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri

28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital dönüşümün en önemli yansıması. Elbette online mağazacılığa geçiş pek çok kişi tarafından bazı endişeleri de beraberinde getiriyor. İşletmelerin dijitalleşme gerekliliğinin bir getirisi olan e-ticaret dünyası çoğu kişi tarafından bilinmezliklerle dolu… Bu da elbette bazı endişelerin duyulmasına neden oluyor. Bugün kişilerin e-ticarette endişe duyduğu bazı konulara karşı e-ticaret çözümleri sunacağız.

Sanal mağaza yönetimi

E-ticaret site yönetimi pek çok ayrı alanı barındırıyor. Ürün yönetimi, ürün fiyatlandırması, sipariş yönetimi, kargo yönetimi, satış sonrası hizmetler gibi pek çok sayıda ilgilenmeniz gereken alan bulunuyor. Dijital dünyada işler hızlı ilerliyor ve sizin de bu hızlı akışa ayak uydurmanız gerekiyor. Fakat bu endişelenmeniz için bir neden değil.

Çözüm: Online mağaza yönetiminizin kolay ve sorunsuz işlemesi için öncelikle koordineli ve planlı bir işleyişe ihtiyacınız var. Tüm site alanlarınızı yönetebileceğiniz e-ticaret yönetici panelizin gelişen teknolojiye uygun dizayn edilmesi, kullanıcı dostu bir arayüzü olması da işlerinizin hızlı bir şekilde çözülmesini sağlayacaktır. E-ticaret altyapısını tercih edeceğiniz firma bu yüzden oldukça önemlidir.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerini tercih ettiğinizde kullanıcı dostu yönetim panelizin tüm kullanım detaylarının eğitimi sizlere verilir. Böylece kilit noktaları öğrenerek sitenizi bilinçli bir şekilde yönetebilirsiniz. 15 gün denemek için tıklayın.

Satış ve müşteri kaygısı

E-ticaret sektöründe siteye trafik almak, site terk edilme oranlarının az olması, site ziyaretçilerinin müşteriye dönüşmesi ve sonrasında kalıcı müşteri olması uzun ve zorlu bir süreç gibi görünebilir. Tüm bu süreçlerin doğru bir şekilde yürütülememe endişesi e-ticarete adım atacak ya da sektördeki kişileri olumsuz etkileyebiliyor. Fakat bu sorunların üstesinden e-ticaret paketiniz ile birlikte sizlere sunulan e-ticaret çözümlerini değenlendirerek gelebilirsiniz.

Çözüm: E-ticaret sitenizin kurulumundan, diğer hizmetlere kadar kaliteli ve profesyonel bir şekilde ortaya çıkması ilk adım olarak önemlidir. E-ticaret sitenizin teknik ve hizmet olarak yetersiz olması müşteri kazanımınızı olumsuz etkileyebilir.

Online mağazanızı tıpkı fiziki bir mağaza gibi düşünmelisiniz. Sitenize gelen ziyaretçilerinizin aradığını kolaylıkla bulmasını sağlamalısınız. Ürün açıklamaları, fiyatı, kargo ücreti, ödeme bilgilerinizi açık bir şekilde göstermelisiniz.

Kolay navigasyonlu ve kullanıcı dostu bir tasarım ile ziyareçilerinizin karşısına hem mobilde hem de bilgisayar ortamında çıkıyor olmalısınız. Sepette satın alma işleminin gerçekleşmesi için güvenli ve kolay bir ödeme sistemi sunmalısınız. Şeffaf, adımları olabildiğinde az ve güvenli ödeme seçenekleriyle kullanıcıların karşısına çıkmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?

İlgili rehber: Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

Sosyal varlığı güçlendirme

Takipçilerle etkileşim kurmak, yeni müşterilere ulaşmak veya marka bilinirliği oluşturmak konusunda sosyal medyanın payı büyük. Ücretsiz olarak tanıtım yapabileceğiniz, hedef kitlenizi yakalayabileceğiniz bir platform olan sosyal medyayı etkin kullanma konusunda bazı endişeleriniz bulunuyor olabilir. Yeni bir oluşumu sosyal medyada var etmek kolay bir iş olmasa da imkansız değil.

Çözüm: Öncelikle Instagtam, Youtube, Facebook, Linkedin, Twitter gibi sıkça kullanılan mecralarda mutlaka yerinizi alın. E-ticaret sitenizde sosyal ağ bağlantılarınızı yapın. Sosyal ağlardaki takipçilerinizi artırmak için e-ticaret sitenizden alışverişe teşvik edecek çalışmalara yönebilirsiniz. Ürün tanıtımları, fiyat bilgileri, kampanya duyuruları, ödeme, kargo bilgilerinizi sosyal medyada anlatabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanyası nasıl yapılır?

Reklam yönetimi

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra en önemli çalışma pazarlamadır. Pazarlama stratejilerinizin en önemli aracı olan reklamlarınızı doğru yönetmek ise sizi endişeye sürükleyebilir.

Çözüm: E-ticaret sitenizi tanıtmak ve satış yapabilmek için hedef kitlenize görünür olmanız, onların karşısına çıkıyor olmanız gerekir. Bu yüzden de reklam çalışmaları olmazsa olmazdır. Reklam çalışmalarınız için profesyonel destek alabileceğiniz gibi farklı pazarlama tekniklerini siteniz için siz de yürütebilirsiniz. Aşağıdaki linkten kullanabileceğiniz pazarlama tekniklerini linkini okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan