E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri

28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital dönüşümün en önemli yansıması. Elbette online mağazacılığa geçiş pek çok kişi tarafından bazı endişeleri de beraberinde getiriyor. İşletmelerin dijitalleşme gerekliliğinin bir getirisi olan e-ticaret dünyası çoğu kişi tarafından bilinmezliklerle dolu… Bu da elbette bazı endişelerin duyulmasına neden oluyor. Bugün kişilerin e-ticarette endişe duyduğu bazı konulara karşı e-ticaret çözümleri sunacağız.

Sanal mağaza yönetimi

E-ticaret site yönetimi pek çok ayrı alanı barındırıyor. Ürün yönetimi, ürün fiyatlandırması, sipariş yönetimi, kargo yönetimi, satış sonrası hizmetler gibi pek çok sayıda ilgilenmeniz gereken alan bulunuyor. Dijital dünyada işler hızlı ilerliyor ve sizin de bu hızlı akışa ayak uydurmanız gerekiyor. Fakat bu endişelenmeniz için bir neden değil.

Çözüm: Online mağaza yönetiminizin kolay ve sorunsuz işlemesi için öncelikle koordineli ve planlı bir işleyişe ihtiyacınız var. Tüm site alanlarınızı yönetebileceğiniz e-ticaret yönetici panelizin gelişen teknolojiye uygun dizayn edilmesi, kullanıcı dostu bir arayüzü olması da işlerinizin hızlı bir şekilde çözülmesini sağlayacaktır. E-ticaret altyapısını tercih edeceğiniz firma bu yüzden oldukça önemlidir.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerini tercih ettiğinizde kullanıcı dostu yönetim panelizin tüm kullanım detaylarının eğitimi sizlere verilir. Böylece kilit noktaları öğrenerek sitenizi bilinçli bir şekilde yönetebilirsiniz. 15 gün denemek için tıklayın.

Satış ve müşteri kaygısı

E-ticaret sektöründe siteye trafik almak, site terk edilme oranlarının az olması, site ziyaretçilerinin müşteriye dönüşmesi ve sonrasında kalıcı müşteri olması uzun ve zorlu bir süreç gibi görünebilir. Tüm bu süreçlerin doğru bir şekilde yürütülememe endişesi e-ticarete adım atacak ya da sektördeki kişileri olumsuz etkileyebiliyor. Fakat bu sorunların üstesinden e-ticaret paketiniz ile birlikte sizlere sunulan e-ticaret çözümlerini değenlendirerek gelebilirsiniz.

Çözüm: E-ticaret sitenizin kurulumundan, diğer hizmetlere kadar kaliteli ve profesyonel bir şekilde ortaya çıkması ilk adım olarak önemlidir. E-ticaret sitenizin teknik ve hizmet olarak yetersiz olması müşteri kazanımınızı olumsuz etkileyebilir.

Online mağazanızı tıpkı fiziki bir mağaza gibi düşünmelisiniz. Sitenize gelen ziyaretçilerinizin aradığını kolaylıkla bulmasını sağlamalısınız. Ürün açıklamaları, fiyatı, kargo ücreti, ödeme bilgilerinizi açık bir şekilde göstermelisiniz.

Kolay navigasyonlu ve kullanıcı dostu bir tasarım ile ziyareçilerinizin karşısına hem mobilde hem de bilgisayar ortamında çıkıyor olmalısınız. Sepette satın alma işleminin gerçekleşmesi için güvenli ve kolay bir ödeme sistemi sunmalısınız. Şeffaf, adımları olabildiğinde az ve güvenli ödeme seçenekleriyle kullanıcıların karşısına çıkmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?

İlgili rehber: Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

Sosyal varlığı güçlendirme

Takipçilerle etkileşim kurmak, yeni müşterilere ulaşmak veya marka bilinirliği oluşturmak konusunda sosyal medyanın payı büyük. Ücretsiz olarak tanıtım yapabileceğiniz, hedef kitlenizi yakalayabileceğiniz bir platform olan sosyal medyayı etkin kullanma konusunda bazı endişeleriniz bulunuyor olabilir. Yeni bir oluşumu sosyal medyada var etmek kolay bir iş olmasa da imkansız değil.

Çözüm: Öncelikle Instagtam, Youtube, Facebook, Linkedin, Twitter gibi sıkça kullanılan mecralarda mutlaka yerinizi alın. E-ticaret sitenizde sosyal ağ bağlantılarınızı yapın. Sosyal ağlardaki takipçilerinizi artırmak için e-ticaret sitenizden alışverişe teşvik edecek çalışmalara yönebilirsiniz. Ürün tanıtımları, fiyat bilgileri, kampanya duyuruları, ödeme, kargo bilgilerinizi sosyal medyada anlatabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanyası nasıl yapılır?

Reklam yönetimi

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra en önemli çalışma pazarlamadır. Pazarlama stratejilerinizin en önemli aracı olan reklamlarınızı doğru yönetmek ise sizi endişeye sürükleyebilir.

Çözüm: E-ticaret sitenizi tanıtmak ve satış yapabilmek için hedef kitlenize görünür olmanız, onların karşısına çıkıyor olmanız gerekir. Bu yüzden de reklam çalışmaları olmazsa olmazdır. Reklam çalışmalarınız için profesyonel destek alabileceğiniz gibi farklı pazarlama tekniklerini siteniz için siz de yürütebilirsiniz. Aşağıdaki linkten kullanabileceğiniz pazarlama tekniklerini linkini okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan