fbpx

E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri

28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital dönüşümün en önemli yansıması. Elbette online mağazacılığa geçiş pek çok kişi tarafından bazı endişeleri de beraberinde getiriyor. İşletmelerin dijitalleşme gerekliliğinin bir getirisi olan e-ticaret dünyası çoğu kişi tarafından bilinmezliklerle dolu… Bu da elbette bazı endişelerin duyulmasına neden oluyor. Bugün kişilerin e-ticarette endişe duyduğu bazı konulara karşı e-ticaret çözümleri sunacağız.

Sanal mağaza yönetimi

E-ticaret site yönetimi pek çok ayrı alanı barındırıyor. Ürün yönetimi, ürün fiyatlandırması, sipariş yönetimi, kargo yönetimi, satış sonrası hizmetler gibi pek çok sayıda ilgilenmeniz gereken alan bulunuyor. Dijital dünyada işler hızlı ilerliyor ve sizin de bu hızlı akışa ayak uydurmanız gerekiyor. Fakat bu endişelenmeniz için bir neden değil.

Çözüm: Online mağaza yönetiminizin kolay ve sorunsuz işlemesi için öncelikle koordineli ve planlı bir işleyişe ihtiyacınız var. Tüm site alanlarınızı yönetebileceğiniz e-ticaret yönetici panelizin gelişen teknolojiye uygun dizayn edilmesi, kullanıcı dostu bir arayüzü olması da işlerinizin hızlı bir şekilde çözülmesini sağlayacaktır. E-ticaret altyapısını tercih edeceğiniz firma bu yüzden oldukça önemlidir.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerini tercih ettiğinizde kullanıcı dostu yönetim panelizin tüm kullanım detaylarının eğitimi sizlere verilir. Böylece kilit noktaları öğrenerek sitenizi bilinçli bir şekilde yönetebilirsiniz. 15 gün denemek için tıklayın.

Satış ve müşteri kaygısı

E-ticaret sektöründe siteye trafik almak, site terk edilme oranlarının az olması, site ziyaretçilerinin müşteriye dönüşmesi ve sonrasında kalıcı müşteri olması uzun ve zorlu bir süreç gibi görünebilir. Tüm bu süreçlerin doğru bir şekilde yürütülememe endişesi e-ticarete adım atacak ya da sektördeki kişileri olumsuz etkileyebiliyor. Fakat bu sorunların üstesinden e-ticaret paketiniz ile birlikte sizlere sunulan e-ticaret çözümlerini değenlendirerek gelebilirsiniz.

Çözüm: E-ticaret sitenizin kurulumundan, diğer hizmetlere kadar kaliteli ve profesyonel bir şekilde ortaya çıkması ilk adım olarak önemlidir. E-ticaret sitenizin teknik ve hizmet olarak yetersiz olması müşteri kazanımınızı olumsuz etkileyebilir.

Online mağazanızı tıpkı fiziki bir mağaza gibi düşünmelisiniz. Sitenize gelen ziyaretçilerinizin aradığını kolaylıkla bulmasını sağlamalısınız. Ürün açıklamaları, fiyatı, kargo ücreti, ödeme bilgilerinizi açık bir şekilde göstermelisiniz.

Kolay navigasyonlu ve kullanıcı dostu bir tasarım ile ziyareçilerinizin karşısına hem mobilde hem de bilgisayar ortamında çıkıyor olmalısınız. Sepette satın alma işleminin gerçekleşmesi için güvenli ve kolay bir ödeme sistemi sunmalısınız. Şeffaf, adımları olabildiğinde az ve güvenli ödeme seçenekleriyle kullanıcıların karşısına çıkmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?

İlgili rehber: Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

Sosyal varlığı güçlendirme

Takipçilerle etkileşim kurmak, yeni müşterilere ulaşmak veya marka bilinirliği oluşturmak konusunda sosyal medyanın payı büyük. Ücretsiz olarak tanıtım yapabileceğiniz, hedef kitlenizi yakalayabileceğiniz bir platform olan sosyal medyayı etkin kullanma konusunda bazı endişeleriniz bulunuyor olabilir. Yeni bir oluşumu sosyal medyada var etmek kolay bir iş olmasa da imkansız değil.

Çözüm: Öncelikle Instagtam, Youtube, Facebook, Linkedin, Twitter gibi sıkça kullanılan mecralarda mutlaka yerinizi alın. E-ticaret sitenizde sosyal ağ bağlantılarınızı yapın. Sosyal ağlardaki takipçilerinizi artırmak için e-ticaret sitenizden alışverişe teşvik edecek çalışmalara yönebilirsiniz. Ürün tanıtımları, fiyat bilgileri, kampanya duyuruları, ödeme, kargo bilgilerinizi sosyal medyada anlatabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanyası nasıl yapılır?

Reklam yönetimi

E-ticaret sitenizi açtıktan sonra en önemli çalışma pazarlamadır. Pazarlama stratejilerinizin en önemli aracı olan reklamlarınızı doğru yönetmek ise sizi endişeye sürükleyebilir.

Çözüm: E-ticaret sitenizi tanıtmak ve satış yapabilmek için hedef kitlenize görünür olmanız, onların karşısına çıkıyor olmanız gerekir. Bu yüzden de reklam çalışmaları olmazsa olmazdır. Reklam çalışmalarınız için profesyonel destek alabileceğiniz gibi farklı pazarlama tekniklerini siteniz için siz de yürütebilirsiniz. Aşağıdaki linkten kullanabileceğiniz pazarlama tekniklerini linkini okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan