fbpx

E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler

6 Mart 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir. Tabii ki bir içerik stratejisinden önce blog yazısı içeriği ve bu içeriğin nasıl yazılacağı ile ilgili konuları ele almak daha doğru olacaktır. Bu rehberimizde de bu konunun üzerinde duracağız. Dilerseniz Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz? isimli rehberimizden içerik stratejisi geliştirme ile ilgili daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

İlk blog yazısı nedir?

İlk blog yazısı, e-ticaret sitenizde yapacağınız içerik pazarlamaların amacını ve nasıl bir şekilde yayınlanacağını; markanızı ve ürünlerinizi, kısacası firma olarak neler yaptığınızı; blog çalışmalarınızda takipçilerinize ve okuyuculara neler sunacağınızı anlatan bir yazıdır.

Bu yazının içeriğinde yukarıda da bahsettiğimiz gibi farklı konuları ele almanız gerekecek. Şimdi bu konuları biraz daha açalım:

Kim olduğunuzu ele alın: Kısa bir şekilde kim olduğunuzu, firmanızla ilgili bir takım bilgileri ve ne tür hizmetler sağladığınızdan bahsedin. Böylece okuyucularınızın sizi tanımasına fırsat vermiş olursunuz.

Neden blog içeriği hazırlıyorsunuz: Okuyucularınıza blog içeriklerinizi ne amaçla hazırladığınızdan bahsedin. Rehber içerikleri, sektörel bilgiler, eğlenceli içerikler gibi farklı konseptler hazırlamayı planlıyorsanız, bunlardan da kısa bir şekilde bahsedebilirsiniz.

İçerikleriniz kimlere hitap ediyor?: İçeriklerinizin kimlere hitap ettiğini ve kimlere yönelik olduğundan da bahsedebilirsiniz. Böylece, hedef kitlenizin daha çok ilgisini çekebilir ve onların sizi takip etmeye başlamalarını sağlayabilirsiniz.

Onların nasıl dahil olabileceğini söyleyin: Blog içeriklerinize, okuyucuları dahil etmeniz ve onların da katılım sağlamalarına izin vermeniz, blogunuz üzerinde yaratacağınız etkileşim ve geri dönüşümleri artıracaktır. Onlardan yeni konu başlıkları talep edebilir ve onları blog içerikleri altında kendi düşüncelerini paylaşmaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler

Blog yazısını hazırlarken bilmeniz gerekenler

İlk blog yazısı için konseptinizi ve kurgularınızı belirledikten sonra bu içeriğin yazım aşamasına geçebilirsiniz. Daha önce böyle bir çalışma yapmadıysanız başta gözünüz korkabilir ya da nasıl başlamanız gerektiğinden emin olamayabilirsiniz. Bu nedenle de blog yazısını bölümlere ayırmak ve adım adım ilerlemek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Yazı başlığınızı belirleyin

Öncelikle yazınızın başlığı üzerine düşünmelisiniz. Blog yazısı için etkili ve dikkat çekici bir başlık yazmaya dikkat etmelisiniz. Yazınızı tamamen bitirdiğinizde başlığınızda bir takım değişiklikler yapabilirsiniz, bu oldukça normaldir; ancak yazının konusunu en başta belirlemeniz önemlidir.

İlk blog yazınız için olmasa dahi daha sonraki yazılarınız için anahtar kelime araştırmaları yapmanız ve bu anahtar kelimeleri başlıklarınızda da geçirmeye özen göstermelisiniz.

Ara başlıkları ve bölümleri belirleyin

Ana başlığın haricinde, yazınızı belli bölümlere bölmeniz yazının okunurluğunu artırdığı gibi okuyucuları da daha iyi yönlendirmenizi sağlar. Önemli alanları ara başlıklarla belirtebileceğiniz gibi bu ara başlıkları yazı içerisinde hiyerarşi kullanmak için de kullanabilirsiniz.

İçeriklerinizi yazmaya başlayın

Konu başlığınız ve ara başlıklarınızı belirlediğinizde artık metninizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu noktada da bazı önemli noktaların üzerinde durmalısınız.

Kısa paragraflar yazın: Kısa paragraflar yazmanız blog yazınızın daha okunabilir olmasını sağlayacaktır. Paragrafları uzatmanız okuyucuların gözünü korkutarak, yazının çok uzun olduğu algısını yaratmaktadır. Bu sebeple de blog yazılarında kısa paragraflar hazırlamak daha doğru bir yaklaşımdır.

Görsel ve grafikler ekleyin: Blog yazısı içeriğinizi görsel ve grafiklerle süslemeniz hem okunabilirliği artıracaktır; hem de içeriğinizi daha dikkat çekici olmasını sağlayacaktır.

Gramer hatalarını kontrol edin: Okuyucuların dikkatini dağıtan ve onların canını sıkan konulardan biri de gramer hatalarıdır. Yazılarınızı hazırlarken ve yazımı bitirdiğinizde gramer hatalarınızı mutlaka kontrol etmelisiniz.

Yazınızı H2, H3 başlık etiketleri kullanarak bölümlere ayırın: Yukarıda da bahsettiğimiz gibi yazınızı bölümlere ayırmanız, içeriğin daha rahat anlaşılmasını sağlar. Bunu yapmak için başlık etiketlerinizde H2 veya H3 kullanabilirsiniz. H1 etiketi her sayfada sadece bir tane bulunur ve o da yazının ana başlığıdır. Bu nedenle de başlık etiketlerini kullanırken buna dikkat edin. Yoksa içeriğiniz arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenmez.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

İlk blog yazınızı yayınlamadan önce yapmanız gerekenler

Blog yazınızı yayına almadan önce de bir takım dikkat edilmesi gereken konular bulunuyor.

Başlığın uzunluğunu kontrol edin

Başlığınızın çok uzun olması, SEO açısından iyi olmayacaktır. Bu sebeple de başlığınızı kısa tutmaya çalışmalısınız. 60 ile 80 karakter arası bir uzunluk genellikle iyi bir uzunluk olarak ele alınabilir.

Yazı URL’sini düzenleyin

Blog yazısı içi bir URL girmeniz gerekecektir. Jenerik bir URL yapınızın olması, SEO değerinin düşmesine neden olacağı için blog yazınızın konusuyla ilgili olan anahtar kelimeleri içeren bir URL girişi yapın. URL girişlerinde Türkçe karakter kullanmamalısınız.

Görsellerinizi yükleyin

Blog yazınızın içerisinde yer alacak olan ve öne çıkan görsellerinizi de yüklemeyi unutmamalısınız. Bu görselleri yüklerken de dosya isimleri vermeli ve içerikle ilgili anahtar kelimelerini bu dosya isimlerinde kullanarak görsellerinizi siteye o şekilde yüklemelisiniz. Böylelikle bu anahtar kelimelerinizi görsel isim ve URL’lerinde geçirerek, SEO değerinizi artırabilirsiniz.

Gramer kontrollerinizi yapın

Yazınızı yayına almadan öne baştan sona kadar yazınızı tekrar okuyarak, gramer hatalarını kontrol etmelisiniz. Bu işlemi yazıyı yazdıktan sonra 5-10 dakikalık bir ara verdikten sonra yapmanız, olası hataları daha iyi görmenizi sağlar.

Blog yazısını yayınlama sonrasında yapılacaklar

Blog yazısını hazırladıktan sonra ve yukarıdaki kontrolleri yaptıktan sonra artık yazıyı yayınlayabilirsiniz. Tabii ki yazıyı yayınladıktan sonra da yapmanız gereken birkaç işlem bulunuyor. Bu işlemler tabii ki size kalmış bir seçimdir; ancak yazının dağıtımını yapmak ve daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak için de bu çalışmaları yapmanız gerekir.

Sosyal hesaplarınızda yazınızı paylaşmanız içeriğin daha fazla kişiye ulaşması için oldukça önemlidir. Bu sebeple de blog yazısını yayınladıktan sonra, sosyal ağlar da paylaşımlar yaparak, takipçilerinizin bu içerikleri okumalarını sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra yazılarınızı yayınladıktan belli bir süre sonra yazının başlığını ve görsellerini değiştirerek, bu içeriği görmemiş olanlar için tekrar paylaşmayı deneyebilirsiniz. Böylelikle eski içeriklerinizi de tekrar kullanma fırsatınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan