E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

11 Ocak 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site tasarımı ve performansı konusunda da görsellerinizin doğru bir şekilde kullanılması ve optimize edilmesi gerekir. Bu rehberimizde de görsel optimizasyonu için nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Görsel isimlerini düzenleyin

Web sitenize görsel yüklerken, dosya isimlerini düzenlemeniz oldukça önemli. Görsellerinizi isimlendirerek, ilgili ürünü tanımlayacak anahtar kelime ve diğer detayları belirtmeniz bir hayli önemli. Standart dosya isimleri kullanmak, görsellerinizin web site üzerinde herhangi bir isme sahip olmamasına neden olacağı için, arama motorları için optimize edilmemiş olur.

Görsel URL’lerinde anahtar kelimelere yer verin

URL yapısı da bir hayli önemlidir. Web sitenize görsel yüklerken, standart ve otomatik doldurulan URL yapıları yerine, dosya isminin geçtiği URL yapılarını kullanmaya özen göstermelisiniz. Google’da indekslenme açısıdan dosya isimlerinin yanı sıra URL yapıları da bir o kadar önemlidir.

Standart ve rastgele oluşan URL yapılarını kullanmayarak, özel URL yapıları kullanmalı ve ilgili anahtar kelimeleri bu URL yapılarında kullanmalısınız.

Alt etiket ve metinler

Dosya adı ve URL yapısının yanı sıra görseller için bir de alt etiket ve açıklama bölümleri bulunur. Bu alanların da ilgili ürün tanımlarıyla desteklenmesi, SEO açısından görsellerinizin daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

Dosya türü

Teknik ve SEO detaylarının yanı sıra web sitenize yüklediğiniz görsellerin dosya formatları da önemlidir. E-ticaret sitelerinde sıklıkla kullanılan format JPEG ya da JPG formatlarıdır. Bu formatlar, düşük dosya boyutlarıyla yüksek renk kalitesi sunabilir. Kimi zaman PNG formatlı görseller kullanılsa da PNG formatlı görsellerin dosya boyutları daha yüksek olduğu için ürün fotoğraflarında tercih edilmez. Çünkü dosya boyutunun artması, sayfanın yüklenme süresini uzatacaktır. Bu da sayfanızın yavaşlamasına neden olur.

Dosya boyutu

Bir diğer önceliğinizde ürün fotoğraflarınızın dosya boyutları olmalı. Fotoğraflarınızın dosya boyutlarını küçük tutmanız, sitenizin açılma süresini de kısaltacaktır. Bu sürenin uzaması kullanıcıların siteyi terk etmesine neden olacaktır. Bu sebeple de yaklaşık olarak bir fotoğraftaki maksimum dosya boyutunuzun 200kb ile sınırlı olması idealdir. Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi JPG formatlı görseller, düşük dosya boyutlarıyla yüksek çözünürlüklü görseller elde etmenize yardımcı olduğu için, site üzerinde de bu formatı kullanmanız oldukça önemlidir.

Fotoğraflar site açılma süresini önemli şekilde etkilemektedir. Bu sebeple de küçük dosya boyutları kullanmak önemlidir. Amazon’un yaptığı bir analiz, site açılma süresinin bir saniye artması yıllık olarak 1,6 milyar dolarlık zarar etmelerine sebep olduğunu gösteriyor. Bu da görsel boyutlarını küçültmenin neden önemli olduğunu gösteren bir diğer faktör olarak öne çıkıyor.

Her ekrana uyumlu görsel çözünürlüğü kullanmak

Kullanıcılar birçok farklı cihaz üzerinden web sitenizi ziyaret edeceklerdir. Mobil ve masaüstü cihazlarda farklı çözünürlük ve ekran boyutları olacağı için görsellerinizin de bu boyutları desteklemesi gerekiyor. Site genelinde yapacağınız bir takım CSS kod düzenlemeleri, görsellerinizin tüm cihazlarla uyumlu olmasını sağlayacaktır.

img {

max-width: 100%;

height: auto;

}

Şeklinde bir CSS kodu sıklıkla görsellerin farklı cihazlara göre uyumlu olmasına yardımcı olmaktadır. Sitenizin altyapısına göre bu kod değişiklik gösterebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara