E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

11 Ocak 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site tasarımı ve performansı konusunda da görsellerinizin doğru bir şekilde kullanılması ve optimize edilmesi gerekir. Bu rehberimizde de görsel optimizasyonu için nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Görsel isimlerini düzenleyin

Web sitenize görsel yüklerken, dosya isimlerini düzenlemeniz oldukça önemli. Görsellerinizi isimlendirerek, ilgili ürünü tanımlayacak anahtar kelime ve diğer detayları belirtmeniz bir hayli önemli. Standart dosya isimleri kullanmak, görsellerinizin web site üzerinde herhangi bir isme sahip olmamasına neden olacağı için, arama motorları için optimize edilmemiş olur.

Görsel URL’lerinde anahtar kelimelere yer verin

URL yapısı da bir hayli önemlidir. Web sitenize görsel yüklerken, standart ve otomatik doldurulan URL yapıları yerine, dosya isminin geçtiği URL yapılarını kullanmaya özen göstermelisiniz. Google’da indekslenme açısıdan dosya isimlerinin yanı sıra URL yapıları da bir o kadar önemlidir.

Standart ve rastgele oluşan URL yapılarını kullanmayarak, özel URL yapıları kullanmalı ve ilgili anahtar kelimeleri bu URL yapılarında kullanmalısınız.

Alt etiket ve metinler

Dosya adı ve URL yapısının yanı sıra görseller için bir de alt etiket ve açıklama bölümleri bulunur. Bu alanların da ilgili ürün tanımlarıyla desteklenmesi, SEO açısından görsellerinizin daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

Dosya türü

Teknik ve SEO detaylarının yanı sıra web sitenize yüklediğiniz görsellerin dosya formatları da önemlidir. E-ticaret sitelerinde sıklıkla kullanılan format JPEG ya da JPG formatlarıdır. Bu formatlar, düşük dosya boyutlarıyla yüksek renk kalitesi sunabilir. Kimi zaman PNG formatlı görseller kullanılsa da PNG formatlı görsellerin dosya boyutları daha yüksek olduğu için ürün fotoğraflarında tercih edilmez. Çünkü dosya boyutunun artması, sayfanın yüklenme süresini uzatacaktır. Bu da sayfanızın yavaşlamasına neden olur.

Dosya boyutu

Bir diğer önceliğinizde ürün fotoğraflarınızın dosya boyutları olmalı. Fotoğraflarınızın dosya boyutlarını küçük tutmanız, sitenizin açılma süresini de kısaltacaktır. Bu sürenin uzaması kullanıcıların siteyi terk etmesine neden olacaktır. Bu sebeple de yaklaşık olarak bir fotoğraftaki maksimum dosya boyutunuzun 200kb ile sınırlı olması idealdir. Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi JPG formatlı görseller, düşük dosya boyutlarıyla yüksek çözünürlüklü görseller elde etmenize yardımcı olduğu için, site üzerinde de bu formatı kullanmanız oldukça önemlidir.

Fotoğraflar site açılma süresini önemli şekilde etkilemektedir. Bu sebeple de küçük dosya boyutları kullanmak önemlidir. Amazon’un yaptığı bir analiz, site açılma süresinin bir saniye artması yıllık olarak 1,6 milyar dolarlık zarar etmelerine sebep olduğunu gösteriyor. Bu da görsel boyutlarını küçültmenin neden önemli olduğunu gösteren bir diğer faktör olarak öne çıkıyor.

Her ekrana uyumlu görsel çözünürlüğü kullanmak

Kullanıcılar birçok farklı cihaz üzerinden web sitenizi ziyaret edeceklerdir. Mobil ve masaüstü cihazlarda farklı çözünürlük ve ekran boyutları olacağı için görsellerinizin de bu boyutları desteklemesi gerekiyor. Site genelinde yapacağınız bir takım CSS kod düzenlemeleri, görsellerinizin tüm cihazlarla uyumlu olmasını sağlayacaktır.

img {

max-width: 100%;

height: auto;

}

Şeklinde bir CSS kodu sıklıkla görsellerin farklı cihazlara göre uyumlu olmasına yardımcı olmaktadır. Sitenizin altyapısına göre bu kod değişiklik gösterebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan