E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

11 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site tasarımı ve performansı konusunda da görsellerinizin doğru bir şekilde kullanılması ve optimize edilmesi gerekir. Bu rehberimizde de görsel optimizasyonu için nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Görsel isimlerini düzenleyin

Web sitenize görsel yüklerken, dosya isimlerini düzenlemeniz oldukça önemli. Görsellerinizi isimlendirerek, ilgili ürünü tanımlayacak anahtar kelime ve diğer detayları belirtmeniz bir hayli önemli. Standart dosya isimleri kullanmak, görsellerinizin web site üzerinde herhangi bir isme sahip olmamasına neden olacağı için, arama motorları için optimize edilmemiş olur.

Görsel URL’lerinde anahtar kelimelere yer verin

URL yapısı da bir hayli önemlidir. Web sitenize görsel yüklerken, standart ve otomatik doldurulan URL yapıları yerine, dosya isminin geçtiği URL yapılarını kullanmaya özen göstermelisiniz. Google’da indekslenme açısıdan dosya isimlerinin yanı sıra URL yapıları da bir o kadar önemlidir.

Standart ve rastgele oluşan URL yapılarını kullanmayarak, özel URL yapıları kullanmalı ve ilgili anahtar kelimeleri bu URL yapılarında kullanmalısınız.

Alt etiket ve metinler

Dosya adı ve URL yapısının yanı sıra görseller için bir de alt etiket ve açıklama bölümleri bulunur. Bu alanların da ilgili ürün tanımlarıyla desteklenmesi, SEO açısından görsellerinizin daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

Dosya türü

Teknik ve SEO detaylarının yanı sıra web sitenize yüklediğiniz görsellerin dosya formatları da önemlidir. E-ticaret sitelerinde sıklıkla kullanılan format JPEG ya da JPG formatlarıdır. Bu formatlar, düşük dosya boyutlarıyla yüksek renk kalitesi sunabilir. Kimi zaman PNG formatlı görseller kullanılsa da PNG formatlı görsellerin dosya boyutları daha yüksek olduğu için ürün fotoğraflarında tercih edilmez. Çünkü dosya boyutunun artması, sayfanın yüklenme süresini uzatacaktır. Bu da sayfanızın yavaşlamasına neden olur.

Dosya boyutu

Bir diğer önceliğinizde ürün fotoğraflarınızın dosya boyutları olmalı. Fotoğraflarınızın dosya boyutlarını küçük tutmanız, sitenizin açılma süresini de kısaltacaktır. Bu sürenin uzaması kullanıcıların siteyi terk etmesine neden olacaktır. Bu sebeple de yaklaşık olarak bir fotoğraftaki maksimum dosya boyutunuzun 200kb ile sınırlı olması idealdir. Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi JPG formatlı görseller, düşük dosya boyutlarıyla yüksek çözünürlüklü görseller elde etmenize yardımcı olduğu için, site üzerinde de bu formatı kullanmanız oldukça önemlidir.

Fotoğraflar site açılma süresini önemli şekilde etkilemektedir. Bu sebeple de küçük dosya boyutları kullanmak önemlidir. Amazon’un yaptığı bir analiz, site açılma süresinin bir saniye artması yıllık olarak 1,6 milyar dolarlık zarar etmelerine sebep olduğunu gösteriyor. Bu da görsel boyutlarını küçültmenin neden önemli olduğunu gösteren bir diğer faktör olarak öne çıkıyor.

Her ekrana uyumlu görsel çözünürlüğü kullanmak

Kullanıcılar birçok farklı cihaz üzerinden web sitenizi ziyaret edeceklerdir. Mobil ve masaüstü cihazlarda farklı çözünürlük ve ekran boyutları olacağı için görsellerinizin de bu boyutları desteklemesi gerekiyor. Site genelinde yapacağınız bir takım CSS kod düzenlemeleri, görsellerinizin tüm cihazlarla uyumlu olmasını sağlayacaktır.

img {

max-width: 100%;

height: auto;

}

Şeklinde bir CSS kodu sıklıkla görsellerin farklı cihazlara göre uyumlu olmasına yardımcı olmaktadır. Sitenizin altyapısına göre bu kod değişiklik gösterebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Geçmişte var olan problemlerin birçoğu günümüzde çözüme kavuşmuş durumdadır. Fakat bu durum yeni problemlerin doğmayacağı anlamına gelmez. İş dünyasında problem de bitmez, ona çözüm üretenler de. İşte bu noktada...
12 Ocak 2022
Markethinkers
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
Tüketiciler, artık ihtiyaçlarının çok büyük kısmını internet üzerinden yaptıkları alışverişlerle gideriyorlar. Giyimden kitaba, gıdadan elektronik eşyalara birçok ürün, artık rahatlıkla internet üzerinden satın...
2 Şubat 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın