E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

11 Ocak 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site tasarımı ve performansı konusunda da görsellerinizin doğru bir şekilde kullanılması ve optimize edilmesi gerekir. Bu rehberimizde de görsel optimizasyonu için nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Görsel isimlerini düzenleyin

Web sitenize görsel yüklerken, dosya isimlerini düzenlemeniz oldukça önemli. Görsellerinizi isimlendirerek, ilgili ürünü tanımlayacak anahtar kelime ve diğer detayları belirtmeniz bir hayli önemli. Standart dosya isimleri kullanmak, görsellerinizin web site üzerinde herhangi bir isme sahip olmamasına neden olacağı için, arama motorları için optimize edilmemiş olur.

Görsel URL’lerinde anahtar kelimelere yer verin

URL yapısı da bir hayli önemlidir. Web sitenize görsel yüklerken, standart ve otomatik doldurulan URL yapıları yerine, dosya isminin geçtiği URL yapılarını kullanmaya özen göstermelisiniz. Google’da indekslenme açısıdan dosya isimlerinin yanı sıra URL yapıları da bir o kadar önemlidir.

Standart ve rastgele oluşan URL yapılarını kullanmayarak, özel URL yapıları kullanmalı ve ilgili anahtar kelimeleri bu URL yapılarında kullanmalısınız.

Alt etiket ve metinler

Dosya adı ve URL yapısının yanı sıra görseller için bir de alt etiket ve açıklama bölümleri bulunur. Bu alanların da ilgili ürün tanımlarıyla desteklenmesi, SEO açısından görsellerinizin daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

Dosya türü

Teknik ve SEO detaylarının yanı sıra web sitenize yüklediğiniz görsellerin dosya formatları da önemlidir. E-ticaret sitelerinde sıklıkla kullanılan format JPEG ya da JPG formatlarıdır. Bu formatlar, düşük dosya boyutlarıyla yüksek renk kalitesi sunabilir. Kimi zaman PNG formatlı görseller kullanılsa da PNG formatlı görsellerin dosya boyutları daha yüksek olduğu için ürün fotoğraflarında tercih edilmez. Çünkü dosya boyutunun artması, sayfanın yüklenme süresini uzatacaktır. Bu da sayfanızın yavaşlamasına neden olur.

Dosya boyutu

Bir diğer önceliğinizde ürün fotoğraflarınızın dosya boyutları olmalı. Fotoğraflarınızın dosya boyutlarını küçük tutmanız, sitenizin açılma süresini de kısaltacaktır. Bu sürenin uzaması kullanıcıların siteyi terk etmesine neden olacaktır. Bu sebeple de yaklaşık olarak bir fotoğraftaki maksimum dosya boyutunuzun 200kb ile sınırlı olması idealdir. Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi JPG formatlı görseller, düşük dosya boyutlarıyla yüksek çözünürlüklü görseller elde etmenize yardımcı olduğu için, site üzerinde de bu formatı kullanmanız oldukça önemlidir.

Fotoğraflar site açılma süresini önemli şekilde etkilemektedir. Bu sebeple de küçük dosya boyutları kullanmak önemlidir. Amazon’un yaptığı bir analiz, site açılma süresinin bir saniye artması yıllık olarak 1,6 milyar dolarlık zarar etmelerine sebep olduğunu gösteriyor. Bu da görsel boyutlarını küçültmenin neden önemli olduğunu gösteren bir diğer faktör olarak öne çıkıyor.

Her ekrana uyumlu görsel çözünürlüğü kullanmak

Kullanıcılar birçok farklı cihaz üzerinden web sitenizi ziyaret edeceklerdir. Mobil ve masaüstü cihazlarda farklı çözünürlük ve ekran boyutları olacağı için görsellerinizin de bu boyutları desteklemesi gerekiyor. Site genelinde yapacağınız bir takım CSS kod düzenlemeleri, görsellerinizin tüm cihazlarla uyumlu olmasını sağlayacaktır.

img {

max-width: 100%;

height: auto;

}

Şeklinde bir CSS kodu sıklıkla görsellerin farklı cihazlara göre uyumlu olmasına yardımcı olmaktadır. Sitenizin altyapısına göre bu kod değişiklik gösterebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan