fbpx

E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep

12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep

Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog içeriklerine olan ilgisinin azaldığı düşünülse de, doğru bir stratejiyle hazırlanmış içerik çalışmaları hem kullanıcılara hem de firmalara birçok yarar sağlamakta.

E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yapmaya başlamak için farklı sebepler bulunuyor ve bu rehberimizde de bu sebeplerden en önemli olanlarını ele alacağız.

Organik olarak trafik elde edersiniz

Blog içerikleri oluşturmaya başladığınızda seçtiğiniz anahtar kelimeler ve konu başlıkları üzerinden organik trafik elde edebilirsiniz. Web site trafiğinizi artırmak için sadece sosyal kanallara ve reklamlara bağlı kalmanız, reklam bütçenizi zorlamaya başlayacaktır. Bu sebeple de organik olarak kullanıcılara ulaşmanız gerekir. Bunu sağlamak için de blog içeriklerinden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?

Potansiyel müşterileri hedefleme şansı yakalarsınız

Blog içerikleri yazmaya başladığınızda potansiyel müşterilere de ulaşmaya başlarsınız. İçerik stratejinizi oluştururken, hedef kitlenizin ilgi alanlarını dikkate alacak ve doğrudan bu kitlelere ulaşacak konu başlıkları ve fikirler oluşturmak potansiyel müşterilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Organik trafiğiniz satışlara dönüşebilir

Blog içerikleri oluştururken, hedef kitlenizi göz önünde bulundurmanız sitenize organik olarak çektiğiniz kullanıcıların, site üzerinden alışveriş yapmalarına da yardımcı olur. Blog içeriklerinizde ürünlerinizle ilgili farklı bilgler sunuyor olmanız, kullanıcılara ürünlerin kullanım alanlarını göstermeniz, onlara eğlenceli ve farklı konular sunuyor olmanız, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, ürünlerinizi incelemeye de yönlendirir.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

Belli bir konu hakkında otorite olmanızı sağlar

Sektörünüz, verdiğiniz hizmetler ya da belli ürün grupları üzerinde detaylı rehber içerikleri oluşturmak ve kullanıcılara gerçek ve onların işine yarayacak bilgiler sunmanız, belli bir konu hakkında otorite olmanızı da sağlar. Kullanıcılar arasında böyle bir izlenim yaratmaya başladığınızda, onların sizi takip etmeleri ve fikirlerinize ve önerilerinize güvenme oranları da artmaya başlayacaktır. Böyle bir etkiyi de marka bilinirliğinizi artırmak için kullanabilirsiniz.

Bir komünite oluşturmanıza yardımcı olur

Hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerikler oluşturmaya başladığınızda onlarla bilgi ve fikir alışverişlerinde bulunabilir, blog içeriklerinizde onlara sorular sorabilir ve böylelikle onlarla etkileşim içinde kalarak bir komünite oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Takipçilerinizle bu şekilde iletişim içinde olmanız, onların sorularını yanıtlamanız ve onlara yardımcı olmanız, sadık müşteri kitleleri oluşturmanıza da yardımcı olur.

Ne tür hizmetler verdiğinizi ve şirketinizi daha iyi bir şekilde yansıtabilirsiniz

Blog içeriklerinizde firmanızı, ürünlerinizi, hizmetlerinizi ve yaptığınız işi tanıtma şansı da bulursunuz. Kullanıcılara kendinizi daha iyi tanıtmak, ürünleriniz hakkında bilgiler vermek, onların kullanıcı deneyimlerini geliştirmek ve müşteri hizmetleriniz hakkında kullanıcıların bilmedikleri bilgiler sunmak blog içeriklerinizle mümkün olacaktır.

Bu sebeple de blog içeriklerinizde firmanızı tanıtacak bir kategori oluşturarak, kullanıcılara ve diğer yayıncılara firmanızla ilgili birçok farklı bilgi sunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan