E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep

12 Haziran 2018
Sinan Oypan

Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog içeriklerine olan ilgisinin azaldığı düşünülse de, doğru bir stratejiyle hazırlanmış içerik çalışmaları hem kullanıcılara hem de firmalara birçok yarar sağlamakta.

E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yapmaya başlamak için farklı sebepler bulunuyor ve bu rehberimizde de bu sebeplerden en önemli olanlarını ele alacağız.

Organik olarak trafik elde edersiniz

Blog içerikleri oluşturmaya başladığınızda seçtiğiniz anahtar kelimeler ve konu başlıkları üzerinden organik trafik elde edebilirsiniz. Web site trafiğinizi artırmak için sadece sosyal kanallara ve reklamlara bağlı kalmanız, reklam bütçenizi zorlamaya başlayacaktır. Bu sebeple de organik olarak kullanıcılara ulaşmanız gerekir. Bunu sağlamak için de blog içeriklerinden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?

Potansiyel müşterileri hedefleme şansı yakalarsınız

Blog içerikleri yazmaya başladığınızda potansiyel müşterilere de ulaşmaya başlarsınız. İçerik stratejinizi oluştururken, hedef kitlenizin ilgi alanlarını dikkate alacak ve doğrudan bu kitlelere ulaşacak konu başlıkları ve fikirler oluşturmak potansiyel müşterilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Organik trafiğiniz satışlara dönüşebilir

Blog içerikleri oluştururken, hedef kitlenizi göz önünde bulundurmanız sitenize organik olarak çektiğiniz kullanıcıların, site üzerinden alışveriş yapmalarına da yardımcı olur. Blog içeriklerinizde ürünlerinizle ilgili farklı bilgler sunuyor olmanız, kullanıcılara ürünlerin kullanım alanlarını göstermeniz, onlara eğlenceli ve farklı konular sunuyor olmanız, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, ürünlerinizi incelemeye de yönlendirir.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

Belli bir konu hakkında otorite olmanızı sağlar

Sektörünüz, verdiğiniz hizmetler ya da belli ürün grupları üzerinde detaylı rehber içerikleri oluşturmak ve kullanıcılara gerçek ve onların işine yarayacak bilgiler sunmanız, belli bir konu hakkında otorite olmanızı da sağlar. Kullanıcılar arasında böyle bir izlenim yaratmaya başladığınızda, onların sizi takip etmeleri ve fikirlerinize ve önerilerinize güvenme oranları da artmaya başlayacaktır. Böyle bir etkiyi de marka bilinirliğinizi artırmak için kullanabilirsiniz.

Bir komünite oluşturmanıza yardımcı olur

Hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerikler oluşturmaya başladığınızda onlarla bilgi ve fikir alışverişlerinde bulunabilir, blog içeriklerinizde onlara sorular sorabilir ve böylelikle onlarla etkileşim içinde kalarak bir komünite oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Takipçilerinizle bu şekilde iletişim içinde olmanız, onların sorularını yanıtlamanız ve onlara yardımcı olmanız, sadık müşteri kitleleri oluşturmanıza da yardımcı olur.

Ne tür hizmetler verdiğinizi ve şirketinizi daha iyi bir şekilde yansıtabilirsiniz

Blog içeriklerinizde firmanızı, ürünlerinizi, hizmetlerinizi ve yaptığınız işi tanıtma şansı da bulursunuz. Kullanıcılara kendinizi daha iyi tanıtmak, ürünleriniz hakkında bilgiler vermek, onların kullanıcı deneyimlerini geliştirmek ve müşteri hizmetleriniz hakkında kullanıcıların bilmedikleri bilgiler sunmak blog içeriklerinizle mümkün olacaktır.

Bu sebeple de blog içeriklerinizde firmanızı tanıtacak bir kategori oluşturarak, kullanıcılara ve diğer yayıncılara firmanızla ilgili birçok farklı bilgi sunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan