E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep

12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep

Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog içeriklerine olan ilgisinin azaldığı düşünülse de, doğru bir stratejiyle hazırlanmış içerik çalışmaları hem kullanıcılara hem de firmalara birçok yarar sağlamakta.

E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yapmaya başlamak için farklı sebepler bulunuyor ve bu rehberimizde de bu sebeplerden en önemli olanlarını ele alacağız.

Organik olarak trafik elde edersiniz

Blog içerikleri oluşturmaya başladığınızda seçtiğiniz anahtar kelimeler ve konu başlıkları üzerinden organik trafik elde edebilirsiniz. Web site trafiğinizi artırmak için sadece sosyal kanallara ve reklamlara bağlı kalmanız, reklam bütçenizi zorlamaya başlayacaktır. Bu sebeple de organik olarak kullanıcılara ulaşmanız gerekir. Bunu sağlamak için de blog içeriklerinden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?

Potansiyel müşterileri hedefleme şansı yakalarsınız

Blog içerikleri yazmaya başladığınızda potansiyel müşterilere de ulaşmaya başlarsınız. İçerik stratejinizi oluştururken, hedef kitlenizin ilgi alanlarını dikkate alacak ve doğrudan bu kitlelere ulaşacak konu başlıkları ve fikirler oluşturmak potansiyel müşterilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Organik trafiğiniz satışlara dönüşebilir

Blog içerikleri oluştururken, hedef kitlenizi göz önünde bulundurmanız sitenize organik olarak çektiğiniz kullanıcıların, site üzerinden alışveriş yapmalarına da yardımcı olur. Blog içeriklerinizde ürünlerinizle ilgili farklı bilgler sunuyor olmanız, kullanıcılara ürünlerin kullanım alanlarını göstermeniz, onlara eğlenceli ve farklı konular sunuyor olmanız, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, ürünlerinizi incelemeye de yönlendirir.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

Belli bir konu hakkında otorite olmanızı sağlar

Sektörünüz, verdiğiniz hizmetler ya da belli ürün grupları üzerinde detaylı rehber içerikleri oluşturmak ve kullanıcılara gerçek ve onların işine yarayacak bilgiler sunmanız, belli bir konu hakkında otorite olmanızı da sağlar. Kullanıcılar arasında böyle bir izlenim yaratmaya başladığınızda, onların sizi takip etmeleri ve fikirlerinize ve önerilerinize güvenme oranları da artmaya başlayacaktır. Böyle bir etkiyi de marka bilinirliğinizi artırmak için kullanabilirsiniz.

Bir komünite oluşturmanıza yardımcı olur

Hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerikler oluşturmaya başladığınızda onlarla bilgi ve fikir alışverişlerinde bulunabilir, blog içeriklerinizde onlara sorular sorabilir ve böylelikle onlarla etkileşim içinde kalarak bir komünite oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Takipçilerinizle bu şekilde iletişim içinde olmanız, onların sorularını yanıtlamanız ve onlara yardımcı olmanız, sadık müşteri kitleleri oluşturmanıza da yardımcı olur.

Ne tür hizmetler verdiğinizi ve şirketinizi daha iyi bir şekilde yansıtabilirsiniz

Blog içeriklerinizde firmanızı, ürünlerinizi, hizmetlerinizi ve yaptığınız işi tanıtma şansı da bulursunuz. Kullanıcılara kendinizi daha iyi tanıtmak, ürünleriniz hakkında bilgiler vermek, onların kullanıcı deneyimlerini geliştirmek ve müşteri hizmetleriniz hakkında kullanıcıların bilmedikleri bilgiler sunmak blog içeriklerinizle mümkün olacaktır.

Bu sebeple de blog içeriklerinizde firmanızı tanıtacak bir kategori oluşturarak, kullanıcılara ve diğer yayıncılara firmanızla ilgili birçok farklı bilgi sunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin