E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?

18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?

Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor olabiliyor. Bu sebeple de yurtdışına satış yapmaya başlamadan önce e-ticaret şirketi olarak bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Farklı ödeme yöntemleri sunmalısınız

Yurtdışı pazarına açılırken, kullanıcılara farklı ödeme yöntemleri sunmanız gerekebilir. Özellikle belli bir pazara yönelik çalışmalar yapmayı düşünüyorsanız; bu pazardaki tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarını iyi bir şekilde analiz etmeli ve onların en sık kullandıkları ödeme yöntemlerini kendi e-ticaret sitenizde aktifleştirmeniz gerekir. Belli bir pazar yerine global olarak satışlar yapmayı düşünüyorsanız; kredi kartı haricinde, global pazarlarda sık kullanılan ödeme yöntemlerini sitenize entegre etmeniz faydalı olacaktır.

Global arama sorgularına yönelik SEO çalışmaları yapmalısınız

Yurtdışına satışlar yapmayı düşünüyorsanız, arama motorlarında global aramalara yönelik SEO çalışmaları yapmanız gerekiyor. Belli bir ülkeye yönelik satışlar yapmayı düşünüyorsanız, web sitenizin dil seçeneğini bu dile uyumlu hale getirmeli ve site üzerinizdeki içeriklerinizi bu dille yazarak, SEO çalışmalarınızı bu dile uygun bir şekilde yapmalısınız. Sadece İngilizce dil seçeneği sunmayı planlıyorsanız, yine bu dile odaklanmanız ve SEO çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız. Aksi takdirde arama motorlarında farklı dillerde yapılan arama sorgularında yer almayacağınız için organik olarak trafik elde etmeniz bir hayli zorlaşacaktır.

Birden fazla e-ticaret sitesi açabilirsiniz

Yurtdışına satışlarınızı yaparken, birden fazla e-ticaret sitesi açmak da başka bir alternatif olabilir. Tek bir site üzerinden fiyat politikalarınızı, kargo maliyetlerinizi ve içeriklerinizi doğru bir şekilde yönetmek kimi zaman mümkün olmayabilir. Bu sebeple de açılmayı planladığınız ülkelere göre farklı e-ticaret siteleri oluşturabilirsiniz. Yine sizin adınızın ve markanızın kullanıldığı bu sitelerde, doğrudan ilgili bölgeye yönelik ödeme seçenekleri sunabilir, içeriklerinizi ve SEO çalışmalarınızı doğrudan hedef dile odaklı bir şekilde hazırlayabilirsiniz. Böylelikle ilgili hedef kitlelere yönelik daha iyi hizmet sunmuş olursunuz.

Markanızı öne çıkartın

Yurtdışı pazarla açılmak marka bazında zorlu bir süreçtir. Farklı ülkelerdeki tüketiciler markanızı daha önce duymamış olacakları için, markanızı öne çıkartmanız oldukça önemli. Gerek web siteniz üzerinde gerekse yapacağınız pazarlama çalışmalarında marka bilinirliğinizi artıracak adımlar atmanız oldukça önemli.

Marka bilinirliğinizi artırmak ve yaptığınız işi tanıtmak için yabancı dilde paylaşımaların yapıldığı sosyal hesaplar açabilir ve bu mecralar üzerinden doğrudan hedef ülkeye yönelik takipçileri hedefleyerek, reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Reklam hedeflemelerinizi ilgili ülkeye göre yapın

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi pazarlama çalışmalarınızı doğrudan hedef pazarınıza göre yapmanız gerekiyor. Bu sebeple de hem sosyal medya reklamlarında hem de Adwords kampanyalarında hedeflemelerinizi ilgilendiğiniz ülkeye göre yapmanız gerekecektir. Bu sayede reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri daha çok artırırken; bir yandan da bu hedef pazardaki marka ve ürün görünürlüğünüzü artırmaya başlarsınız.

Hedeflemelerinizi doğru yapmanız bu noktada oldukça önemli. Farklı sosyal hesaplar oluşturmak bu açıdan işinizi kolaylaştırabilir. İş yükünü biraz artırsa da doğrudan hedef pazarın dilini kullandığınız sosyal hesaplar oluşturmak, takipçilerinizin kafa karışıklığı yaşamamasını sağlar.

Gönderim zamanları konusunda net olmalısınız

Özellikle yurtdışına satışlarında güven bir hayli önemlidir. Tüketiciler daha önce duymadıkları bir siteden alışveriş yapmayı düşünürken, kargo süreçlerini iyi bir şekilde bilmek isterler. Bu sebeple de kargo süreçlerini detaylı bir şekilde anlatmanız önemlidir. Hangi kargo firmasıyla çalıştığınızı, kargonun tahmini ne kadarlık bir süre zarfında teslim edileceğini, kargo ücretlerini ve sipariş takip sürecinin nasıl işlediğini web siteniz üzerinde detaylı bir şekilde anlatarak, müşterilerinizi bilgilendirmelisiniz.

Vergiler, ek ücretler ve yasal süreçler hakkında araştırma yapın

Yurtdışına satış yapmak, yurtiçine satış yapmaktan daha farklıdır. Yurtdışında uygulanan vergiler ve buradaki yasal süreçler farklılık göstereceği için, sizin bu gereklilikleri yerine getirmeniz gerekir. Hem müşterilerinizin mağdur olmaması hem de sizin resmi durumlar nedeniyle zorluk yaşamamanız için bu konuya dikkat etmeniz gerekiyor. Bu tür durumlar nedeniyle siparişlerin müşteriye ulaşmaması, yasal sorunların çıkması marka imajınıza ciddi bir şekilde zarar vereceği gibi sizin de maddi olarak zarar yaşamanıza neden olur.

Farklı zaman dilimlerinde müşteri destek hizmeti sunun

Yurtdışına satış yaparken dikkat edilmesi gereken konulardan biri de farklı zaman dilimlerinde müşteri destek hizmeti sunmaktır. Globalde hizmet verdiğiniz zaman, dünyanın herhangi bir yerinden bir tüketici size ulaşmak isteyebilir. Bu sebeple de yurtiçi müşteri desteğinin yanı sıra globale yönelik bir müşteri desteği sunuyor olmanız gerekiyor. Yurtdışı satış konusunda büyük bir adım atmayı planlıyorsanız müşteri destek biriminizi bu şekilde oluşturarak, olası destek durumlarına hazırlıklı olmanız gerekir.

2018 yılında kendi e-ticaret sitenizi açmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi anında denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin