E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?

18 Aralık 2017
Sinan Oypan

Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor olabiliyor. Bu sebeple de yurtdışına satış yapmaya başlamadan önce e-ticaret şirketi olarak bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Farklı ödeme yöntemleri sunmalısınız

Yurtdışı pazarına açılırken, kullanıcılara farklı ödeme yöntemleri sunmanız gerekebilir. Özellikle belli bir pazara yönelik çalışmalar yapmayı düşünüyorsanız; bu pazardaki tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarını iyi bir şekilde analiz etmeli ve onların en sık kullandıkları ödeme yöntemlerini kendi e-ticaret sitenizde aktifleştirmeniz gerekir. Belli bir pazar yerine global olarak satışlar yapmayı düşünüyorsanız; kredi kartı haricinde, global pazarlarda sık kullanılan ödeme yöntemlerini sitenize entegre etmeniz faydalı olacaktır.

Global arama sorgularına yönelik SEO çalışmaları yapmalısınız

Yurtdışına satışlar yapmayı düşünüyorsanız, arama motorlarında global aramalara yönelik SEO çalışmaları yapmanız gerekiyor. Belli bir ülkeye yönelik satışlar yapmayı düşünüyorsanız, web sitenizin dil seçeneğini bu dile uyumlu hale getirmeli ve site üzerinizdeki içeriklerinizi bu dille yazarak, SEO çalışmalarınızı bu dile uygun bir şekilde yapmalısınız. Sadece İngilizce dil seçeneği sunmayı planlıyorsanız, yine bu dile odaklanmanız ve SEO çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız. Aksi takdirde arama motorlarında farklı dillerde yapılan arama sorgularında yer almayacağınız için organik olarak trafik elde etmeniz bir hayli zorlaşacaktır.

Birden fazla e-ticaret sitesi açabilirsiniz

Yurtdışına satışlarınızı yaparken, birden fazla e-ticaret sitesi açmak da başka bir alternatif olabilir. Tek bir site üzerinden fiyat politikalarınızı, kargo maliyetlerinizi ve içeriklerinizi doğru bir şekilde yönetmek kimi zaman mümkün olmayabilir. Bu sebeple de açılmayı planladığınız ülkelere göre farklı e-ticaret siteleri oluşturabilirsiniz. Yine sizin adınızın ve markanızın kullanıldığı bu sitelerde, doğrudan ilgili bölgeye yönelik ödeme seçenekleri sunabilir, içeriklerinizi ve SEO çalışmalarınızı doğrudan hedef dile odaklı bir şekilde hazırlayabilirsiniz. Böylelikle ilgili hedef kitlelere yönelik daha iyi hizmet sunmuş olursunuz.

Markanızı öne çıkartın

Yurtdışı pazarla açılmak marka bazında zorlu bir süreçtir. Farklı ülkelerdeki tüketiciler markanızı daha önce duymamış olacakları için, markanızı öne çıkartmanız oldukça önemli. Gerek web siteniz üzerinde gerekse yapacağınız pazarlama çalışmalarında marka bilinirliğinizi artıracak adımlar atmanız oldukça önemli.

Marka bilinirliğinizi artırmak ve yaptığınız işi tanıtmak için yabancı dilde paylaşımaların yapıldığı sosyal hesaplar açabilir ve bu mecralar üzerinden doğrudan hedef ülkeye yönelik takipçileri hedefleyerek, reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Reklam hedeflemelerinizi ilgili ülkeye göre yapın

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi pazarlama çalışmalarınızı doğrudan hedef pazarınıza göre yapmanız gerekiyor. Bu sebeple de hem sosyal medya reklamlarında hem de Adwords kampanyalarında hedeflemelerinizi ilgilendiğiniz ülkeye göre yapmanız gerekecektir. Bu sayede reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri daha çok artırırken; bir yandan da bu hedef pazardaki marka ve ürün görünürlüğünüzü artırmaya başlarsınız.

Hedeflemelerinizi doğru yapmanız bu noktada oldukça önemli. Farklı sosyal hesaplar oluşturmak bu açıdan işinizi kolaylaştırabilir. İş yükünü biraz artırsa da doğrudan hedef pazarın dilini kullandığınız sosyal hesaplar oluşturmak, takipçilerinizin kafa karışıklığı yaşamamasını sağlar.

Gönderim zamanları konusunda net olmalısınız

Özellikle yurtdışına satışlarında güven bir hayli önemlidir. Tüketiciler daha önce duymadıkları bir siteden alışveriş yapmayı düşünürken, kargo süreçlerini iyi bir şekilde bilmek isterler. Bu sebeple de kargo süreçlerini detaylı bir şekilde anlatmanız önemlidir. Hangi kargo firmasıyla çalıştığınızı, kargonun tahmini ne kadarlık bir süre zarfında teslim edileceğini, kargo ücretlerini ve sipariş takip sürecinin nasıl işlediğini web siteniz üzerinde detaylı bir şekilde anlatarak, müşterilerinizi bilgilendirmelisiniz.

Vergiler, ek ücretler ve yasal süreçler hakkında araştırma yapın

Yurtdışına satış yapmak, yurtiçine satış yapmaktan daha farklıdır. Yurtdışında uygulanan vergiler ve buradaki yasal süreçler farklılık göstereceği için, sizin bu gereklilikleri yerine getirmeniz gerekir. Hem müşterilerinizin mağdur olmaması hem de sizin resmi durumlar nedeniyle zorluk yaşamamanız için bu konuya dikkat etmeniz gerekiyor. Bu tür durumlar nedeniyle siparişlerin müşteriye ulaşmaması, yasal sorunların çıkması marka imajınıza ciddi bir şekilde zarar vereceği gibi sizin de maddi olarak zarar yaşamanıza neden olur.

Farklı zaman dilimlerinde müşteri destek hizmeti sunun

Yurtdışına satış yaparken dikkat edilmesi gereken konulardan biri de farklı zaman dilimlerinde müşteri destek hizmeti sunmaktır. Globalde hizmet verdiğiniz zaman, dünyanın herhangi bir yerinden bir tüketici size ulaşmak isteyebilir. Bu sebeple de yurtiçi müşteri desteğinin yanı sıra globale yönelik bir müşteri desteği sunuyor olmanız gerekiyor. Yurtdışı satış konusunda büyük bir adım atmayı planlıyorsanız müşteri destek biriminizi bu şekilde oluşturarak, olası destek durumlarına hazırlıklı olmanız gerekir.

2018 yılında kendi e-ticaret sitenizi açmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi anında denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan