E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?

18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?

Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor olabiliyor. Bu sebeple de yurtdışına satış yapmaya başlamadan önce e-ticaret şirketi olarak bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Farklı ödeme yöntemleri sunmalısınız

Yurtdışı pazarına açılırken, kullanıcılara farklı ödeme yöntemleri sunmanız gerekebilir. Özellikle belli bir pazara yönelik çalışmalar yapmayı düşünüyorsanız; bu pazardaki tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarını iyi bir şekilde analiz etmeli ve onların en sık kullandıkları ödeme yöntemlerini kendi e-ticaret sitenizde aktifleştirmeniz gerekir. Belli bir pazar yerine global olarak satışlar yapmayı düşünüyorsanız; kredi kartı haricinde, global pazarlarda sık kullanılan ödeme yöntemlerini sitenize entegre etmeniz faydalı olacaktır.

Global arama sorgularına yönelik SEO çalışmaları yapmalısınız

Yurtdışına satışlar yapmayı düşünüyorsanız, arama motorlarında global aramalara yönelik SEO çalışmaları yapmanız gerekiyor. Belli bir ülkeye yönelik satışlar yapmayı düşünüyorsanız, web sitenizin dil seçeneğini bu dile uyumlu hale getirmeli ve site üzerinizdeki içeriklerinizi bu dille yazarak, SEO çalışmalarınızı bu dile uygun bir şekilde yapmalısınız. Sadece İngilizce dil seçeneği sunmayı planlıyorsanız, yine bu dile odaklanmanız ve SEO çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız. Aksi takdirde arama motorlarında farklı dillerde yapılan arama sorgularında yer almayacağınız için organik olarak trafik elde etmeniz bir hayli zorlaşacaktır.

Birden fazla e-ticaret sitesi açabilirsiniz

Yurtdışına satışlarınızı yaparken, birden fazla e-ticaret sitesi açmak da başka bir alternatif olabilir. Tek bir site üzerinden fiyat politikalarınızı, kargo maliyetlerinizi ve içeriklerinizi doğru bir şekilde yönetmek kimi zaman mümkün olmayabilir. Bu sebeple de açılmayı planladığınız ülkelere göre farklı e-ticaret siteleri oluşturabilirsiniz. Yine sizin adınızın ve markanızın kullanıldığı bu sitelerde, doğrudan ilgili bölgeye yönelik ödeme seçenekleri sunabilir, içeriklerinizi ve SEO çalışmalarınızı doğrudan hedef dile odaklı bir şekilde hazırlayabilirsiniz. Böylelikle ilgili hedef kitlelere yönelik daha iyi hizmet sunmuş olursunuz.

Markanızı öne çıkartın

Yurtdışı pazarla açılmak marka bazında zorlu bir süreçtir. Farklı ülkelerdeki tüketiciler markanızı daha önce duymamış olacakları için, markanızı öne çıkartmanız oldukça önemli. Gerek web siteniz üzerinde gerekse yapacağınız pazarlama çalışmalarında marka bilinirliğinizi artıracak adımlar atmanız oldukça önemli.

Marka bilinirliğinizi artırmak ve yaptığınız işi tanıtmak için yabancı dilde paylaşımaların yapıldığı sosyal hesaplar açabilir ve bu mecralar üzerinden doğrudan hedef ülkeye yönelik takipçileri hedefleyerek, reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Reklam hedeflemelerinizi ilgili ülkeye göre yapın

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi pazarlama çalışmalarınızı doğrudan hedef pazarınıza göre yapmanız gerekiyor. Bu sebeple de hem sosyal medya reklamlarında hem de Adwords kampanyalarında hedeflemelerinizi ilgilendiğiniz ülkeye göre yapmanız gerekecektir. Bu sayede reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri daha çok artırırken; bir yandan da bu hedef pazardaki marka ve ürün görünürlüğünüzü artırmaya başlarsınız.

Hedeflemelerinizi doğru yapmanız bu noktada oldukça önemli. Farklı sosyal hesaplar oluşturmak bu açıdan işinizi kolaylaştırabilir. İş yükünü biraz artırsa da doğrudan hedef pazarın dilini kullandığınız sosyal hesaplar oluşturmak, takipçilerinizin kafa karışıklığı yaşamamasını sağlar.

Gönderim zamanları konusunda net olmalısınız

Özellikle yurtdışına satışlarında güven bir hayli önemlidir. Tüketiciler daha önce duymadıkları bir siteden alışveriş yapmayı düşünürken, kargo süreçlerini iyi bir şekilde bilmek isterler. Bu sebeple de kargo süreçlerini detaylı bir şekilde anlatmanız önemlidir. Hangi kargo firmasıyla çalıştığınızı, kargonun tahmini ne kadarlık bir süre zarfında teslim edileceğini, kargo ücretlerini ve sipariş takip sürecinin nasıl işlediğini web siteniz üzerinde detaylı bir şekilde anlatarak, müşterilerinizi bilgilendirmelisiniz.

Vergiler, ek ücretler ve yasal süreçler hakkında araştırma yapın

Yurtdışına satış yapmak, yurtiçine satış yapmaktan daha farklıdır. Yurtdışında uygulanan vergiler ve buradaki yasal süreçler farklılık göstereceği için, sizin bu gereklilikleri yerine getirmeniz gerekir. Hem müşterilerinizin mağdur olmaması hem de sizin resmi durumlar nedeniyle zorluk yaşamamanız için bu konuya dikkat etmeniz gerekiyor. Bu tür durumlar nedeniyle siparişlerin müşteriye ulaşmaması, yasal sorunların çıkması marka imajınıza ciddi bir şekilde zarar vereceği gibi sizin de maddi olarak zarar yaşamanıza neden olur.

Farklı zaman dilimlerinde müşteri destek hizmeti sunun

Yurtdışına satış yaparken dikkat edilmesi gereken konulardan biri de farklı zaman dilimlerinde müşteri destek hizmeti sunmaktır. Globalde hizmet verdiğiniz zaman, dünyanın herhangi bir yerinden bir tüketici size ulaşmak isteyebilir. Bu sebeple de yurtiçi müşteri desteğinin yanı sıra globale yönelik bir müşteri desteği sunuyor olmanız gerekiyor. Yurtdışı satış konusunda büyük bir adım atmayı planlıyorsanız müşteri destek biriminizi bu şekilde oluşturarak, olası destek durumlarına hazırlıklı olmanız gerekir.

2018 yılında kendi e-ticaret sitenizi açmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi anında denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
İthalat ve ihracat, birden fazla ülkenin gümrük kurallarının gözetilmesi gereken ticari işlemleri kapsar. Sürece dâhil olan ülkelerde yürürlükte olan kural ve standartların birbiri ile uyuşmaması hâlinde ortaya ciddi sorunlar...
30 Mart 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın