E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?

25 Aralık 2017
Ferad Osman Sali
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?

Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi geri dönüşümler sağlamak için 2018’in trendlerine ayak uydurmanız daha etkili olacaktır. Bu trendlerin yanı sıra stratejilerinizde ve e-ticaret siteniz üzerinde uygulayabileceğiniz bir takım taktikler bulunuyor.

Müşterilerinize 24 saat içinde dönüş yapın

Teknolojik gelişmeler ve trendler ne olursa olsun, müşteri memnuniyeti diğer tüm unsurların önüne çıkacak. Bu sebeple de müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için sizinle iletişime geçen müşterilerinizle ilk 24 saat içinde iletişime geçmeyi birincil amaçlarınızdan biri haline getirin. Siteniz üzerindeki iletişim kanalları ya da sosyal mecralar üzerinden size herhangi bir sebeple ulaşan müşterilerinizi yanıtsız bırakmayarak, onların sorunlarını çözmek için hızlı adımlar atmanız oldukça önemli.

Sadık müşterilerinizi ödüllendirin

Müşteri memnuniyetinin yanı sıra sadık müşterilere sahip olmak da e-ticaret şirketinizin uzun vadeli başarısı için önemlidir. Bu sebeple de siteniz üzerinden sıklıkla alışveriş yapan, sizinle devamlı iletişim ve etkileşimde olan müşterilerinizi ödüllendirecek çalışmalar yapın. İndirim kuponları ya da sadece sadık müşterilerinize özel fırsatlar sunarak, onları ödüllendirebilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini iyileştirin

Sitenizi yeni yıla hazırlarken yapabileceğiniz çalışmalardan biri de site üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek olacaktır. Site navigasyonunu kolaylaştırmak, site üzerindeki içerikleri sadeleştirerek, içerikleri anlaşılır hale getirmek, ödeme sürecini daha hızlı bir hale getirerek, kolaylaştırmak, ziyaretçilerinizin site üzerinde daha iyi ve kolay bir şekilde vakit geçirmelerine yardımcı olacaktır.

E-posta listelerinizi kategorilere ayırın

E-posta pazarlama çalışmaları 2018’de de e-ticaret firmalarının radarında olacak. Bu çalışmalardan daha verimli geri dönüşler alabilmek için e-posta listelerinizi farklı ilgi alanlarına ve demografik bilgilere göre kategorilere ayırın. Böylelikle abonelin ilgi alanlarına göre e-posta çalışmaları hazırlayabilir ve onlara daha çok hitap eden ürün veya fırsatlarınızı onlara sunabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Ürün fotoğraflarınızı geliştirin

Görsellik e-ticaret siteniz için oldukça önemli. Hem sosyal ağlar üzerinde hem de web sitenizde çarpıcı ve dikkat çekici görseller kullanmak, kullanıcıların daha fazla dikkatinizi çekmenizi sağlar. Site üzerindeki ürün fotoğraflarınızı geliştirmek ve beyaz arka fon haricinde konsept ürün fotoğrafları oluşturmak, ürünlerinize olan ilginin artmasını sağlayacağı gibi ürünlerinizi daha iyi tanıtmanıza da yardımcı olacak.

Pazarlama çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapın

Pazarlama çalışmalarınız 2018’de de e-ticaret firmanız için bir hayli önemli olacak. Adwords, retargeting ya da sosyal medya üzerinde yapacağınız pazarlama çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapmanız oldukça önemli. Doğrudan sizinle ilgili olacak müşteri profillerine ulaşmak için, pazarlama ve reklam kampanyalarınızda bu kişileri hedefleyecek ayarları yapmanız bir hayli önemli. Markanıza ilgi duymayan kişilere yönelik çalışmalar yapmanız elinizdeki bütçeyi iyi yönetememenize neden olur.

Hedeflemelerinizi doğru bir şekilde yapabilmek için öncelikle müşterilerinizi incelemeli ve markanıza ilgi duyacak hedef kitle için bir müşteri profili çıkartmanız gerekir. İlgi alanları, demografik yapısı, yaşadığı şehirler gibi farklı detaylar üzerinden giderek, bu profili oluşturabilir ve reklam ile pazarlama çalışmalarınızda bu profil odağında hedeflemeler yapabilirsiniz.

2018 yılında kendi online mağazanızı açmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanarak 1 günde kendi e-ticaret sitenizi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Dijitalleşmenin her alanda estirdiği yenilik rüzgârı, kaçınılmaz olarak reklam, tanıtım ve pazarlama süreçlerini de etkisi altına almıştır. Bunun sonucu olarak da yepyeni reklam kanalları ve pazarlama yöntemleri ortaya...
9 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
Buybox Nasıl Kazanılır ? Pazaryerlerinde Buybox Kazanmak
Buybox Nasıl Kazanılır ? Pazaryerlerinde Buybox Kazanmak
Amazon'un "Buy Box" özelliği, Amazon üzerinde bir ürünün birden fazla satıcısı olduğunda, Amazon'un bu satıcılar arasından birini "öne çıkan satıcı" olarak seçtiği bir sistemdir. Bu öne çıkan satıcı, ürünün ayrıntı...
15 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
 LC Waikiki’de Satış Yapmak - LC Waikiki Mağazası Açmak
 LC Waikiki’de Satış Yapmak - LC Waikiki Mağazası Açmak
E-ticaret dünyası gün geçtikçe büyümeye devam ediyor. İnternetten satış yapmayı daha kolay ve ulaşılabilir hale getiren pazar yerlerine bir marka da katıldı. LC Waikiki, attığı yeni bir adımla artık aynı zamanda bir pazar yeri....
24 Ekim 2023
Ferad Osman Sali
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali