fbpx

E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?

25 Aralık 2017
Sinan Oypan

Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi geri dönüşümler sağlamak için 2018’in trendlerine ayak uydurmanız daha etkili olacaktır. Bu trendlerin yanı sıra stratejilerinizde ve e-ticaret siteniz üzerinde uygulayabileceğiniz bir takım taktikler bulunuyor.

Müşterilerinize 24 saat içinde dönüş yapın

Teknolojik gelişmeler ve trendler ne olursa olsun, müşteri memnuniyeti diğer tüm unsurların önüne çıkacak. Bu sebeple de müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için sizinle iletişime geçen müşterilerinizle ilk 24 saat içinde iletişime geçmeyi birincil amaçlarınızdan biri haline getirin. Siteniz üzerindeki iletişim kanalları ya da sosyal mecralar üzerinden size herhangi bir sebeple ulaşan müşterilerinizi yanıtsız bırakmayarak, onların sorunlarını çözmek için hızlı adımlar atmanız oldukça önemli.

Sadık müşterilerinizi ödüllendirin

Müşteri memnuniyetinin yanı sıra sadık müşterilere sahip olmak da e-ticaret şirketinizin uzun vadeli başarısı için önemlidir. Bu sebeple de siteniz üzerinden sıklıkla alışveriş yapan, sizinle devamlı iletişim ve etkileşimde olan müşterilerinizi ödüllendirecek çalışmalar yapın. İndirim kuponları ya da sadece sadık müşterilerinize özel fırsatlar sunarak, onları ödüllendirebilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini iyileştirin

Sitenizi yeni yıla hazırlarken yapabileceğiniz çalışmalardan biri de site üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek olacaktır. Site navigasyonunu kolaylaştırmak, site üzerindeki içerikleri sadeleştirerek, içerikleri anlaşılır hale getirmek, ödeme sürecini daha hızlı bir hale getirerek, kolaylaştırmak, ziyaretçilerinizin site üzerinde daha iyi ve kolay bir şekilde vakit geçirmelerine yardımcı olacaktır.

E-posta listelerinizi kategorilere ayırın

E-posta pazarlama çalışmaları 2018’de de e-ticaret firmalarının radarında olacak. Bu çalışmalardan daha verimli geri dönüşler alabilmek için e-posta listelerinizi farklı ilgi alanlarına ve demografik bilgilere göre kategorilere ayırın. Böylelikle abonelin ilgi alanlarına göre e-posta çalışmaları hazırlayabilir ve onlara daha çok hitap eden ürün veya fırsatlarınızı onlara sunabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Ürün fotoğraflarınızı geliştirin

Görsellik e-ticaret siteniz için oldukça önemli. Hem sosyal ağlar üzerinde hem de web sitenizde çarpıcı ve dikkat çekici görseller kullanmak, kullanıcıların daha fazla dikkatinizi çekmenizi sağlar. Site üzerindeki ürün fotoğraflarınızı geliştirmek ve beyaz arka fon haricinde konsept ürün fotoğrafları oluşturmak, ürünlerinize olan ilginin artmasını sağlayacağı gibi ürünlerinizi daha iyi tanıtmanıza da yardımcı olacak.

Pazarlama çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapın

Pazarlama çalışmalarınız 2018’de de e-ticaret firmanız için bir hayli önemli olacak. Adwords, retargeting ya da sosyal medya üzerinde yapacağınız pazarlama çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapmanız oldukça önemli. Doğrudan sizinle ilgili olacak müşteri profillerine ulaşmak için, pazarlama ve reklam kampanyalarınızda bu kişileri hedefleyecek ayarları yapmanız bir hayli önemli. Markanıza ilgi duymayan kişilere yönelik çalışmalar yapmanız elinizdeki bütçeyi iyi yönetememenize neden olur.

Hedeflemelerinizi doğru bir şekilde yapabilmek için öncelikle müşterilerinizi incelemeli ve markanıza ilgi duyacak hedef kitle için bir müşteri profili çıkartmanız gerekir. İlgi alanları, demografik yapısı, yaşadığı şehirler gibi farklı detaylar üzerinden giderek, bu profili oluşturabilir ve reklam ile pazarlama çalışmalarınızda bu profil odağında hedeflemeler yapabilirsiniz.

2018 yılında kendi online mağazanızı açmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanarak 1 günde kendi e-ticaret sitenizi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan