E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?

25 Aralık 2017
Sinan Oypan

Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi geri dönüşümler sağlamak için 2018’in trendlerine ayak uydurmanız daha etkili olacaktır. Bu trendlerin yanı sıra stratejilerinizde ve e-ticaret siteniz üzerinde uygulayabileceğiniz bir takım taktikler bulunuyor.

Müşterilerinize 24 saat içinde dönüş yapın

Teknolojik gelişmeler ve trendler ne olursa olsun, müşteri memnuniyeti diğer tüm unsurların önüne çıkacak. Bu sebeple de müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için sizinle iletişime geçen müşterilerinizle ilk 24 saat içinde iletişime geçmeyi birincil amaçlarınızdan biri haline getirin. Siteniz üzerindeki iletişim kanalları ya da sosyal mecralar üzerinden size herhangi bir sebeple ulaşan müşterilerinizi yanıtsız bırakmayarak, onların sorunlarını çözmek için hızlı adımlar atmanız oldukça önemli.

Sadık müşterilerinizi ödüllendirin

Müşteri memnuniyetinin yanı sıra sadık müşterilere sahip olmak da e-ticaret şirketinizin uzun vadeli başarısı için önemlidir. Bu sebeple de siteniz üzerinden sıklıkla alışveriş yapan, sizinle devamlı iletişim ve etkileşimde olan müşterilerinizi ödüllendirecek çalışmalar yapın. İndirim kuponları ya da sadece sadık müşterilerinize özel fırsatlar sunarak, onları ödüllendirebilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini iyileştirin

Sitenizi yeni yıla hazırlarken yapabileceğiniz çalışmalardan biri de site üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek olacaktır. Site navigasyonunu kolaylaştırmak, site üzerindeki içerikleri sadeleştirerek, içerikleri anlaşılır hale getirmek, ödeme sürecini daha hızlı bir hale getirerek, kolaylaştırmak, ziyaretçilerinizin site üzerinde daha iyi ve kolay bir şekilde vakit geçirmelerine yardımcı olacaktır.

E-posta listelerinizi kategorilere ayırın

E-posta pazarlama çalışmaları 2018’de de e-ticaret firmalarının radarında olacak. Bu çalışmalardan daha verimli geri dönüşler alabilmek için e-posta listelerinizi farklı ilgi alanlarına ve demografik bilgilere göre kategorilere ayırın. Böylelikle abonelin ilgi alanlarına göre e-posta çalışmaları hazırlayabilir ve onlara daha çok hitap eden ürün veya fırsatlarınızı onlara sunabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Ürün fotoğraflarınızı geliştirin

Görsellik e-ticaret siteniz için oldukça önemli. Hem sosyal ağlar üzerinde hem de web sitenizde çarpıcı ve dikkat çekici görseller kullanmak, kullanıcıların daha fazla dikkatinizi çekmenizi sağlar. Site üzerindeki ürün fotoğraflarınızı geliştirmek ve beyaz arka fon haricinde konsept ürün fotoğrafları oluşturmak, ürünlerinize olan ilginin artmasını sağlayacağı gibi ürünlerinizi daha iyi tanıtmanıza da yardımcı olacak.

Pazarlama çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapın

Pazarlama çalışmalarınız 2018’de de e-ticaret firmanız için bir hayli önemli olacak. Adwords, retargeting ya da sosyal medya üzerinde yapacağınız pazarlama çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapmanız oldukça önemli. Doğrudan sizinle ilgili olacak müşteri profillerine ulaşmak için, pazarlama ve reklam kampanyalarınızda bu kişileri hedefleyecek ayarları yapmanız bir hayli önemli. Markanıza ilgi duymayan kişilere yönelik çalışmalar yapmanız elinizdeki bütçeyi iyi yönetememenize neden olur.

Hedeflemelerinizi doğru bir şekilde yapabilmek için öncelikle müşterilerinizi incelemeli ve markanıza ilgi duyacak hedef kitle için bir müşteri profili çıkartmanız gerekir. İlgi alanları, demografik yapısı, yaşadığı şehirler gibi farklı detaylar üzerinden giderek, bu profili oluşturabilir ve reklam ile pazarlama çalışmalarınızda bu profil odağında hedeflemeler yapabilirsiniz.

2018 yılında kendi online mağazanızı açmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanarak 1 günde kendi e-ticaret sitenizi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020
E ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorum diyorsanız, A'dan Z'ye tüm konuları bu makalemizde bulabilirsiniz. İhtiyaç duyabileceğiniz e ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar, gerekli belgeler, e ticaret sitesi kurma...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan