E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?

25 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?

Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi geri dönüşümler sağlamak için 2018’in trendlerine ayak uydurmanız daha etkili olacaktır. Bu trendlerin yanı sıra stratejilerinizde ve e-ticaret siteniz üzerinde uygulayabileceğiniz bir takım taktikler bulunuyor.

Müşterilerinize 24 saat içinde dönüş yapın

Teknolojik gelişmeler ve trendler ne olursa olsun, müşteri memnuniyeti diğer tüm unsurların önüne çıkacak. Bu sebeple de müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için sizinle iletişime geçen müşterilerinizle ilk 24 saat içinde iletişime geçmeyi birincil amaçlarınızdan biri haline getirin. Siteniz üzerindeki iletişim kanalları ya da sosyal mecralar üzerinden size herhangi bir sebeple ulaşan müşterilerinizi yanıtsız bırakmayarak, onların sorunlarını çözmek için hızlı adımlar atmanız oldukça önemli.

Sadık müşterilerinizi ödüllendirin

Müşteri memnuniyetinin yanı sıra sadık müşterilere sahip olmak da e-ticaret şirketinizin uzun vadeli başarısı için önemlidir. Bu sebeple de siteniz üzerinden sıklıkla alışveriş yapan, sizinle devamlı iletişim ve etkileşimde olan müşterilerinizi ödüllendirecek çalışmalar yapın. İndirim kuponları ya da sadece sadık müşterilerinize özel fırsatlar sunarak, onları ödüllendirebilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini iyileştirin

Sitenizi yeni yıla hazırlarken yapabileceğiniz çalışmalardan biri de site üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek olacaktır. Site navigasyonunu kolaylaştırmak, site üzerindeki içerikleri sadeleştirerek, içerikleri anlaşılır hale getirmek, ödeme sürecini daha hızlı bir hale getirerek, kolaylaştırmak, ziyaretçilerinizin site üzerinde daha iyi ve kolay bir şekilde vakit geçirmelerine yardımcı olacaktır.

E-posta listelerinizi kategorilere ayırın

E-posta pazarlama çalışmaları 2018’de de e-ticaret firmalarının radarında olacak. Bu çalışmalardan daha verimli geri dönüşler alabilmek için e-posta listelerinizi farklı ilgi alanlarına ve demografik bilgilere göre kategorilere ayırın. Böylelikle abonelin ilgi alanlarına göre e-posta çalışmaları hazırlayabilir ve onlara daha çok hitap eden ürün veya fırsatlarınızı onlara sunabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Ürün fotoğraflarınızı geliştirin

Görsellik e-ticaret siteniz için oldukça önemli. Hem sosyal ağlar üzerinde hem de web sitenizde çarpıcı ve dikkat çekici görseller kullanmak, kullanıcıların daha fazla dikkatinizi çekmenizi sağlar. Site üzerindeki ürün fotoğraflarınızı geliştirmek ve beyaz arka fon haricinde konsept ürün fotoğrafları oluşturmak, ürünlerinize olan ilginin artmasını sağlayacağı gibi ürünlerinizi daha iyi tanıtmanıza da yardımcı olacak.

Pazarlama çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapın

Pazarlama çalışmalarınız 2018’de de e-ticaret firmanız için bir hayli önemli olacak. Adwords, retargeting ya da sosyal medya üzerinde yapacağınız pazarlama çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapmanız oldukça önemli. Doğrudan sizinle ilgili olacak müşteri profillerine ulaşmak için, pazarlama ve reklam kampanyalarınızda bu kişileri hedefleyecek ayarları yapmanız bir hayli önemli. Markanıza ilgi duymayan kişilere yönelik çalışmalar yapmanız elinizdeki bütçeyi iyi yönetememenize neden olur.

Hedeflemelerinizi doğru bir şekilde yapabilmek için öncelikle müşterilerinizi incelemeli ve markanıza ilgi duyacak hedef kitle için bir müşteri profili çıkartmanız gerekir. İlgi alanları, demografik yapısı, yaşadığı şehirler gibi farklı detaylar üzerinden giderek, bu profili oluşturabilir ve reklam ile pazarlama çalışmalarınızda bu profil odağında hedeflemeler yapabilirsiniz.

2018 yılında kendi online mağazanızı açmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanarak 1 günde kendi e-ticaret sitenizi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan