E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?

25 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?

Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi geri dönüşümler sağlamak için 2018’in trendlerine ayak uydurmanız daha etkili olacaktır. Bu trendlerin yanı sıra stratejilerinizde ve e-ticaret siteniz üzerinde uygulayabileceğiniz bir takım taktikler bulunuyor.

Müşterilerinize 24 saat içinde dönüş yapın

Teknolojik gelişmeler ve trendler ne olursa olsun, müşteri memnuniyeti diğer tüm unsurların önüne çıkacak. Bu sebeple de müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için sizinle iletişime geçen müşterilerinizle ilk 24 saat içinde iletişime geçmeyi birincil amaçlarınızdan biri haline getirin. Siteniz üzerindeki iletişim kanalları ya da sosyal mecralar üzerinden size herhangi bir sebeple ulaşan müşterilerinizi yanıtsız bırakmayarak, onların sorunlarını çözmek için hızlı adımlar atmanız oldukça önemli.

Sadık müşterilerinizi ödüllendirin

Müşteri memnuniyetinin yanı sıra sadık müşterilere sahip olmak da e-ticaret şirketinizin uzun vadeli başarısı için önemlidir. Bu sebeple de siteniz üzerinden sıklıkla alışveriş yapan, sizinle devamlı iletişim ve etkileşimde olan müşterilerinizi ödüllendirecek çalışmalar yapın. İndirim kuponları ya da sadece sadık müşterilerinize özel fırsatlar sunarak, onları ödüllendirebilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini iyileştirin

Sitenizi yeni yıla hazırlarken yapabileceğiniz çalışmalardan biri de site üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmek olacaktır. Site navigasyonunu kolaylaştırmak, site üzerindeki içerikleri sadeleştirerek, içerikleri anlaşılır hale getirmek, ödeme sürecini daha hızlı bir hale getirerek, kolaylaştırmak, ziyaretçilerinizin site üzerinde daha iyi ve kolay bir şekilde vakit geçirmelerine yardımcı olacaktır.

E-posta listelerinizi kategorilere ayırın

E-posta pazarlama çalışmaları 2018’de de e-ticaret firmalarının radarında olacak. Bu çalışmalardan daha verimli geri dönüşler alabilmek için e-posta listelerinizi farklı ilgi alanlarına ve demografik bilgilere göre kategorilere ayırın. Böylelikle abonelin ilgi alanlarına göre e-posta çalışmaları hazırlayabilir ve onlara daha çok hitap eden ürün veya fırsatlarınızı onlara sunabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Ürün fotoğraflarınızı geliştirin

Görsellik e-ticaret siteniz için oldukça önemli. Hem sosyal ağlar üzerinde hem de web sitenizde çarpıcı ve dikkat çekici görseller kullanmak, kullanıcıların daha fazla dikkatinizi çekmenizi sağlar. Site üzerindeki ürün fotoğraflarınızı geliştirmek ve beyaz arka fon haricinde konsept ürün fotoğrafları oluşturmak, ürünlerinize olan ilginin artmasını sağlayacağı gibi ürünlerinizi daha iyi tanıtmanıza da yardımcı olacak.

Pazarlama çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapın

Pazarlama çalışmalarınız 2018’de de e-ticaret firmanız için bir hayli önemli olacak. Adwords, retargeting ya da sosyal medya üzerinde yapacağınız pazarlama çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapmanız oldukça önemli. Doğrudan sizinle ilgili olacak müşteri profillerine ulaşmak için, pazarlama ve reklam kampanyalarınızda bu kişileri hedefleyecek ayarları yapmanız bir hayli önemli. Markanıza ilgi duymayan kişilere yönelik çalışmalar yapmanız elinizdeki bütçeyi iyi yönetememenize neden olur.

Hedeflemelerinizi doğru bir şekilde yapabilmek için öncelikle müşterilerinizi incelemeli ve markanıza ilgi duyacak hedef kitle için bir müşteri profili çıkartmanız gerekir. İlgi alanları, demografik yapısı, yaşadığı şehirler gibi farklı detaylar üzerinden giderek, bu profili oluşturabilir ve reklam ile pazarlama çalışmalarınızda bu profil odağında hedeflemeler yapabilirsiniz.

2018 yılında kendi online mağazanızı açmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanarak 1 günde kendi e-ticaret sitenizi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları her geçen gün biraz daha artıyor. Tüketiciler, dijital çağın getirdiği hız ve pratiklik ihtiyacını, alışveriş sürecinde bu tip ödeme yöntemleri ile karşılıyor. Dijital cüzdan...
14 Mart 2022
Markethinkers
Yeni E-ihracat Destekleri Nelerdir? Amaçları Nelerdir?
Yeni E-ihracat Destekleri Nelerdir? Amaçları Nelerdir?
E-ticaretin yaygınlaşması ihracatı büyük ölçüde kolaylaştırmıştır. Amazon, eBay, Etsy gibi bilinen pazar yeri platformlarıyla veya doğrudan kendi e-ticaret siteniz üzerinden yurt dışına satış yapabilirsiniz. Ürünlerinizi...
21 Mayıs 2022
Markethinkers
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın