E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?

7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi yapbozun en önemli parçasını oluşturuyor. Sonrasında ise müşterilerinize ulaşabilecek kaynaklarınızı artırabilirsiniz. Bu noktada ise pazaryeri entegrasyonu devreye giriyor.

Peki tek başına e-ticaret sitesi ya da tek başına pazaryeri yeterli mi? Ya da ilk önce hangisiyle başlamalıyım? gibi sorularınızı bu yazımızda cevaplayacağız.

Online satış yapmaya karar veren işletmeler ya da girişimciler için satış yapacak doğru kanalı bulmak atılacak en önemli adım oluyor. E-ticaret pazarı günümüzde sıkı bir rekabet üzerinde. Tüketiciler bu rekabet ortamını daha da artırıyor.

Ürün satın almadan önce en az 5 tane rakip ile karşılaştırma yapıyor. Tüketicilerin yüzde 68’i güvenilir görünmeyen bir siteden alışveriş yapmayacaklarını söylüyor. Tüketicilerin yüzde 31’i alışveriş yapacağı sitenin hakkımızda, iade şartları, veri güvenliği, iletişim bilgileri gibi alanlarını görmek istiyor.

İşte tam da yukarıda saydığımız nedenlerden dolayı tüketiciye güven sağlamanız, kurumsal bir kimlik çizmeniz ve en önemlisi de kalıcı bir marka olmak için öncelikle kendi e-ticaret sitenizi kurmalısınız. Sonrasında ise bir pazaryerinde dükkan açarak müşterilerinizin karşısına çıkma oranınızı artırmalısınız.

Neden pazaryeri entegrasyonu?

Öncelikle IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri’ni tercih ettiğinizde işinize uygun güvenli bir altyapı ile e-ticaret sitesi sahibi olursunuz. Paketinizde e-ticaret sitenizin ihtiyacı olan birçok gelişmiş özellik sunulur. Pazaryeri entegrasyonu da bunlardan biridir. Paketinizde e-ticaret sitenizin ihtiyacı olan birçok gelişmiş özellik sunulur. Pazaryeri entegrasyonu da bunlardan biridir. Dilerseniz pazaryeri entegrasyonunu paketinize dahil edebilirsiniz.

IdeaSoft’a özel modül ile Trendyol mağaza açma, N11 mağaza açma, Hepsiburada mağaza açma, Amazon mağaza açma gibi işlemleri tek hamlede yapabilirsiniz. Böylece hem e-ticaret sitenizden hem de pazaryerlerinden görünür olabilir, daha çok müşteriye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Trendyol pazaryeri açma rehberi

İlgili rehber: Hepsiburada mağaza açma rehberi

Pazaryeri entegrasyonunun eticaret sitesine ne gibi faydaları olur?

  • Ürünlerinizi daha farklı platformlarda sergileleyerek satış performansınızı artırmanızı sağlar.
  • Potansiyel müşterilerinize erişmenizi sağlar.
  • Hedef kitlenize ulaşmanızı kolaylaştırır.
  • E-ticaret sitenizin bilinirliliği ve marka algısı yükselir.
  • Sadık müşteri kazanma şansınız artacağı gibi e-ticaret sitenize gelen ziyaretçi sayısı da artar.
  • Rakiplerinizle rekabet etme şansınız artar. Benzer ürün satışı yapan firmaları gözlemleyip, fiyatlandırma çalışmalarınızı gözden geçirebilirsiniz.
  • İlgili rehber: n11 mağaza açma rehberi

    Tek başına pazaryeri yeterli midir?

    Bu soruya cevabımız hayır. Tek başına bir pazaryerinde ürünlerinizi satmak sizi geçici olarak tatmin etse bile uzun vadede bir katkısı olmayacaktır. Yüksek fiyat rekabeti olan bir ortamda ürün bazlı bir alışveriş anlayışı olduğundan firmanızı öne çıkarmanız zorlaşacaktır.

    Tek başına pazaryeri ile müşteri sadakatinden de bahsetmek zor olacaktır. Çünkü tüketicilerin sizi pazaryeri dışında bulabileceği bir platform olmayacaktır. Bunun yanında ancak pazaryerlerinin belirlediği kural ve kriterler dahilinde ürünlerinizi sergilemeniz mümkündür. Belirleneni kriterler dışında hareket etmeniz mümkün değildir. Fakat bir taraftan e-ticaret sitenizden de satışa devam ediyor olmanız, pazaryerinde yaşadığınız bir sorundan daha az etkilenmenizi sağlayacaktır.

    Hemen e-ticarete adım atın, işinizi geliştirmeye başlayın!

    E-ticaret paketinizin size sunduğu pazaryeri entegrasyonu modülü ile büyük bir iş yükünden kurtulmuş olursunuz. E-ticaret sitenizdeki ürünleri tek hamlede pazaryerine entegre edebilirsiniz. E-ticarete adım atmak ve hizmetlerimizin tamamını görmek için aşağıdaki aşağıdaki linkten demo hesabımızı denemenizi öneririz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Benzer yazılar

    Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
    Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
    27 Mayıs 2019
    Sinan Oypan
    Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
    Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
    16 Ağustos 2019
    Sinan Oypan
    Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
    Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
    8 Ocak 2020
    Sinan Oypan
    Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
    Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
    29 Ekim 2016
    Sinan Oypan
    Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
    E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
    18 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
    E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
    13 Nisan 2019
    Sinan Oypan
    Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
    E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
    22 Nisan 2017
    Sinan Oypan
    Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
    Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
    1 Eylül 2016
    Sinan Oypan
    Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
    Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
    24 Nisan 2017
    Sinan Oypan
    E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
    E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
    1 Kasım 2016
    Sinan Oypan
    Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
    E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
    6 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
    İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
    24 Kasım 2017
    Sinan Oypan