E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?

7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi yapbozun en önemli parçasını oluşturuyor. Sonrasında ise müşterilerinize ulaşabilecek kaynaklarınızı artırabilirsiniz. Bu noktada ise pazaryeri entegrasyonu devreye giriyor.

Peki tek başına e-ticaret sitesi ya da tek başına pazaryeri yeterli mi? Ya da ilk önce hangisiyle başlamalıyım? gibi sorularınızı bu yazımızda cevaplayacağız.

Online satış yapmaya karar veren işletmeler ya da girişimciler için satış yapacak doğru kanalı bulmak atılacak en önemli adım oluyor. E-ticaret pazarı günümüzde sıkı bir rekabet üzerinde. Tüketiciler bu rekabet ortamını daha da artırıyor.

Ürün satın almadan önce en az 5 tane rakip ile karşılaştırma yapıyor. Tüketicilerin yüzde 68’i güvenilir görünmeyen bir siteden alışveriş yapmayacaklarını söylüyor. Tüketicilerin yüzde 31’i alışveriş yapacağı sitenin hakkımızda, iade şartları, veri güvenliği, iletişim bilgileri gibi alanlarını görmek istiyor.

İşte tam da yukarıda saydığımız nedenlerden dolayı tüketiciye güven sağlamanız, kurumsal bir kimlik çizmeniz ve en önemlisi de kalıcı bir marka olmak için öncelikle kendi e-ticaret sitenizi kurmalısınız. Sonrasında ise bir pazaryerinde dükkan açarak müşterilerinizin karşısına çıkma oranınızı artırmalısınız.

Neden pazaryeri entegrasyonu?

Öncelikle IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri’ni tercih ettiğinizde işinize uygun güvenli bir altyapı ile e-ticaret sitesi sahibi olursunuz. Paketinizde e-ticaret sitenizin ihtiyacı olan birçok gelişmiş özellik sunulur. Pazaryeri entegrasyonu da bunlardan biridir. Paketinizde e-ticaret sitenizin ihtiyacı olan birçok gelişmiş özellik sunulur. Pazaryeri entegrasyonu da bunlardan biridir. Dilerseniz pazaryeri entegrasyonunu paketinize dahil edebilirsiniz.

IdeaSoft’a özel modül ile Trendyol mağaza açma, N11 mağaza açma, Hepsiburada mağaza açma, Amazon mağaza açma gibi işlemleri tek hamlede yapabilirsiniz. Böylece hem e-ticaret sitenizden hem de pazaryerlerinden görünür olabilir, daha çok müşteriye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Trendyol pazaryeri açma rehberi

İlgili rehber: Hepsiburada mağaza açma rehberi

Pazaryeri entegrasyonunun eticaret sitesine ne gibi faydaları olur?

  • Ürünlerinizi daha farklı platformlarda sergileleyerek satış performansınızı artırmanızı sağlar.
  • Potansiyel müşterilerinize erişmenizi sağlar.
  • Hedef kitlenize ulaşmanızı kolaylaştırır.
  • E-ticaret sitenizin bilinirliliği ve marka algısı yükselir.
  • Sadık müşteri kazanma şansınız artacağı gibi e-ticaret sitenize gelen ziyaretçi sayısı da artar.
  • Rakiplerinizle rekabet etme şansınız artar. Benzer ürün satışı yapan firmaları gözlemleyip, fiyatlandırma çalışmalarınızı gözden geçirebilirsiniz.
  • İlgili rehber: n11 mağaza açma rehberi

    Tek başına pazaryeri yeterli midir?

    Bu soruya cevabımız hayır. Tek başına bir pazaryerinde ürünlerinizi satmak sizi geçici olarak tatmin etse bile uzun vadede bir katkısı olmayacaktır. Yüksek fiyat rekabeti olan bir ortamda ürün bazlı bir alışveriş anlayışı olduğundan firmanızı öne çıkarmanız zorlaşacaktır.

    Tek başına pazaryeri ile müşteri sadakatinden de bahsetmek zor olacaktır. Çünkü tüketicilerin sizi pazaryeri dışında bulabileceği bir platform olmayacaktır. Bunun yanında ancak pazaryerlerinin belirlediği kural ve kriterler dahilinde ürünlerinizi sergilemeniz mümkündür. Belirleneni kriterler dışında hareket etmeniz mümkün değildir. Fakat bir taraftan e-ticaret sitenizden de satışa devam ediyor olmanız, pazaryerinde yaşadığınız bir sorundan daha az etkilenmenizi sağlayacaktır.

    Hemen e-ticarete adım atın, işinizi geliştirmeye başlayın!

    E-ticaret paketinizin size sunduğu pazaryeri entegrasyonu modülü ile büyük bir iş yükünden kurtulmuş olursunuz. E-ticaret sitenizdeki ürünleri tek hamlede pazaryerine entegre edebilirsiniz. E-ticarete adım atmak ve hizmetlerimizin tamamını görmek için aşağıdaki aşağıdaki linkten demo hesabımızı denemenizi öneririz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Benzer yazılar

    Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
    Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
    10 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
    E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
    2 Ekim 2016
    Sinan Oypan
    Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
    Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
    25 Eylül 2019
    Sinan Oypan
    Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
    Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
    25 Nisan 2020
    Sinan Oypan
    Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
    Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
    19 Haziran 2016
    Sinan Oypan
    E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
    E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
    9 Şubat 2021
    Markethinkers
    Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
    Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
    17 Ocak 2020
    Sinan Oypan
    Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
    Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
    14 Temmuz 2020
    Sinan Oypan
    Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
    Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
    26 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
    Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
    16 Şubat 2017
    Sinan Oypan
    Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
    Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
    19 Kasım 2016
    Sinan Oypan
    Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
    Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
    18 Mayıs 2020
    İbrahim Çelebi