E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?

12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor.

Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin en büyük eksikliklerinden biri de blog yazmamak. Birçok firma bunu gereksiz görürken, bazıları ise bunu nasıl yapabileceklerini bilmiyorlar. Blog çalışmaları için freelance ya da ajanslardan destek alabilirsiniz. Eğer bunlar için yeterli bütçeniz yoksa, şirket içinde kendiniz de blog çalışmalarınızı yürütebilirsiniz.

Blog yazımına nasıl başlayacağınıza geçmeden önce blog yazmanın e-ticaret firmanıza ne gibi faydaları olabileceğinden kısaca bahsedelim.

  • Blog yazarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.
  • Ürün veya hizmetlerinizi tanıtabilirsiniz.
  • İlgi çekici içerikler hazırlayarak yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.
  • Blog yazdığınızda sitenizi düzenli olarak güncellediğiniz için siteniz daha iyi bir şekilde indekslenir.
  • Blog yazmak sitenizi güncel tutmanın yanı sıra arama sonuçlarında da daha yukarılarda görünmenizi sağlar.
  • İçeriklerinizi SEO’ya uygun yapmanız halinde organik arama sonuçlarından sitenize trafik çekebilirsiniz.

Blog yazmanın, e-ticaret firmanıza sağlayacağı başlıca faydalar bu şekilde. Şimdi de blog yazmaya başlarken neler yapabileceğiniz üzerinde duralım.

Hedef kitlenizi belirleyin

Blog yazarken yine belli bir hedef kitleniz olması gerekiyor. Bu hedef kitle markanızın hedef kitlesiyle aynı olabileceği gibi, bu hedef kitlenin dışındaki kişilere de ulaşmayı hedefleyebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirlerken, yaş, cinsiyet, ilgi alanı, kullandıkları sosyal mecralar gibi kriterleri de göz önünde bulundurmalısınız. Bu kişilere mobilden mi yoksa masaüstü cihazlardan mı ulaşacağınıza da karar vermelisiniz. Eğer mobile odaklı işler yapmayı planlıyorsanız, blog sayfalarınızında mobile uyumlu olmasına özen göstermelisiniz.

Amaçlarınızı belirleyin

Blog çalışmaları yapma amacınızı ya da amaçlarınızı da belirlemelisiniz. Bu çalışmalarda birden fazla amacınız olabilir.

  • Sektörel haberler paylaşabilir,
  • Firmanızla ilgili haber ve duyuruları yazabilir,
  • İlgi çekici içeriklerle etkileşim yaratabilir
  • Organik arama sonuçlarıyla sitenize trafik çekebilir,
  • Ürün tanıtımları yapabilir
  • Ürün karşılaştırmaları yapabilirsiniz.

Tüm bu çalışmaları yapabileceğiniz gibi tek bir amaç üzerine yoğunlaşarak tüm iş gücünüzü bu alana odaklayabilirsiniz. Önemli olan blog çalışmalarınızdan ne beklentileriniz olduğuna karar vermeniz.

İçerik fikirleri oluşturmaya başlayın

Blog çalışmalarınızın düzenli olabilmesi için birden fazla içerik fikrinizin olması oldukça önemli. Bunu sağlamak için de içerik fikirlerinizin yer aldığı bir liste hazırlamalısınız.

Bu listeleri bir Excel dosyası üzerinde hazırlamak daha pratik olacaktır. Excel üzerinde öncelikle kategorilerinizi ve konu başlıklarınızı belirleyin. sonrasında bu kategorilerin altına içerik fikirlerinizi eklemeye başlayın. Bu fikirleri kategorilere ayırmak hem konu çeşitliliği sağlar hem de uzun vadede hangi kategorilere yoğunlaştığınızı görmenizi sağlar.

İçerik fikirleri bulma konusunda zorlanıyorsanız,

  • Rakip firmaların bloglarını inceleyebilir,
  • Sektörel yabancı kaynakları takip edebilir,
  • Müşterilerinizden gelen sorular üzerine içerikler oluşturmayı deneyebilir,
  • Hizmetlerinizi tanıtacak başlıklar çıkartabilir,
  • Rehber içerik konuları çıkartabilirsiniz.

Burada biraz yaratıcı düşünmeniz gerekecektir. İlgi çekici içerikler bulmak için güncel olayları takip ederek, bu olayları markanızla ilgili hale getirecek paylaşımlar yapabilirsiniz.

Haftada/Günde kaç paylaşım yapabileceğinize karar verin

Blog çalışmalarınız için ne kadarlık bir iş gücü ayırabileceğiniz de oldukça önemli. Bu iş gücüne göre günde ya da haftada kaç içerik oluşturabileceğinize karar verin.

Gün içerisinde birden fazla paylaşım yapılmasını istiyorsanız, bu iş için en az bir kişiye ihtiyacınız olacaktır. Video ya da fotoğraflar üzerine çalışmalar yapılması durumunda bir ekibe ihtiyacınız olabilir.

Burada önemli olan düzenliliği sağlayabilmektir. İş gücünüz haftada 1 ya da 2 içerik oluşturmaya yetiyor olabilir. Bu durumda da her hafta 2 içerik oluşturacak şekilde bir plan yapmalısınız. Eğer iş gücünüz düzenli olarak her gün içerik oluşturmaya yetecekse, bunu günlük olarak düzenli bir şekilde yapmalısınız.

İçerik takvimi oluşturun

İçerik fikirlerinizi ve kategorilerinizi belirledikten sonra bir içerik takvimi hazırlayın. Bu takvimi yine Excel üzerinde hazırlayabilirsiniz. Haftalık olarak kaç içerik paylaşacağınıza karar verdikten sonra, bu takvimi doldurmaya başlayabilirsiniz.

Haftada 2 içerik oluşturacağınızı varsayalım. Bu durumda haftanın hangi günlerinde paylaşımlar yapacağınıza karar vermelisiniz. Pazartesi ve Perşembe günlerinde paylaşım yapacağınızı ele alırsak, içerik takviminizi haftalık iki paylaşıma göre oluşturabilirsiniz. İçerik takviminizi aylık olarak hazırlamak ve önceden bunu planlamak daha faydalı olacaktır. Bunun nedeni ise, uzun vadede neler yapacağınızı önceden görebilir ve son dakikada konu aramaktan kurtulmuş olursunuz. Bunun yanı sıra aylık plan yaptığınızda hangi konulara ağırlık vereceğinizi de görmüş olursunuz.

Burada aldığınız sonuçlara göre bir sonraki ay, planınızda ve kategorilerinizde değişiklikler yapabilir ve daha farklı konulara odaklanarak daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

İçeriklerinizde SEO’ya dikkat edin

İçeriklerinizi yazarken, metinlerinizin arama motorlarına uyumlu halde olmasına da dikkat edin. Google üzerinden organik aramalarda görünebilmek için, içeriklerinizi hazırlarken SEO’ya uygun bir şekilde yazdığınıza da dikkat etmelisiniz.

Yazdığınız yazıların, konu başlıklarında, giriş metinlerinde ve metin genelinde anahtar kelime dağılımını iyi bir şekilde yapmalısınız. Böylelikle yazdığınız konu ile ilgili aramalar yapıldığında, içerikleriniz kullanıcıların karşısına çıkabilir.

İçeriklerinizi sosyal hesaplarınızda paylaşın

Blog yazılarınızı yazdıktan sonra bunları sadece yayınlamakla kalmayın. Sosyal medyadaki hesaplarınızdan bu içerikleri paylaşarak buradaki takipçilerinize ulaştırmalısınız. Çok fazla içerik üretmiyorsanız, ürettiğiniz içerikleri belli periyotlarla tekrar paylaşabilirsiniz.

Böylelikle, ilk paylaşım anında paylaşımlarınızı görmeyen kullanıcılar da blog çalışmalarınızı görebilirler. Tabii ki tekrar paylaşırken, kullandığınız görsel ve başlıkları değiştirmeyi de unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
Twitter ile güçlerini birleştiren e-ticaret işletmeleri, sosyal medyayı en faydalı şekilde kullananlar arasında gösterilebilir. Temelinde insanların iletişim kurmasını sağlama amacı yatan sosyal ağlar, günümüzde amacından...
17 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin