fbpx

E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?

12 Temmuz 2016
Sinan Oypan

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor.

Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin en büyük eksikliklerinden biri de blog yazmamak. Birçok firma bunu gereksiz görürken, bazıları ise bunu nasıl yapabileceklerini bilmiyorlar. Blog çalışmaları için freelance ya da ajanslardan destek alabilirsiniz. Eğer bunlar için yeterli bütçeniz yoksa, şirket içinde kendiniz de blog çalışmalarınızı yürütebilirsiniz.

Blog yazımına nasıl başlayacağınıza geçmeden önce blog yazmanın e-ticaret firmanıza ne gibi faydaları olabileceğinden kısaca bahsedelim.

  • Blog yazarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.
  • Ürün veya hizmetlerinizi tanıtabilirsiniz.
  • İlgi çekici içerikler hazırlayarak yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.
  • Blog yazdığınızda sitenizi düzenli olarak güncellediğiniz için siteniz daha iyi bir şekilde indekslenir.
  • Blog yazmak sitenizi güncel tutmanın yanı sıra arama sonuçlarında da daha yukarılarda görünmenizi sağlar.
  • İçeriklerinizi SEO’ya uygun yapmanız halinde organik arama sonuçlarından sitenize trafik çekebilirsiniz.

Blog yazmanın, e-ticaret firmanıza sağlayacağı başlıca faydalar bu şekilde. Şimdi de blog yazmaya başlarken neler yapabileceğiniz üzerinde duralım.

Hedef kitlenizi belirleyin

Blog yazarken yine belli bir hedef kitleniz olması gerekiyor. Bu hedef kitle markanızın hedef kitlesiyle aynı olabileceği gibi, bu hedef kitlenin dışındaki kişilere de ulaşmayı hedefleyebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirlerken, yaş, cinsiyet, ilgi alanı, kullandıkları sosyal mecralar gibi kriterleri de göz önünde bulundurmalısınız. Bu kişilere mobilden mi yoksa masaüstü cihazlardan mı ulaşacağınıza da karar vermelisiniz. Eğer mobile odaklı işler yapmayı planlıyorsanız, blog sayfalarınızında mobile uyumlu olmasına özen göstermelisiniz.

Amaçlarınızı belirleyin

Blog çalışmaları yapma amacınızı ya da amaçlarınızı da belirlemelisiniz. Bu çalışmalarda birden fazla amacınız olabilir.

  • Sektörel haberler paylaşabilir,
  • Firmanızla ilgili haber ve duyuruları yazabilir,
  • İlgi çekici içeriklerle etkileşim yaratabilir
  • Organik arama sonuçlarıyla sitenize trafik çekebilir,
  • Ürün tanıtımları yapabilir
  • Ürün karşılaştırmaları yapabilirsiniz.

Tüm bu çalışmaları yapabileceğiniz gibi tek bir amaç üzerine yoğunlaşarak tüm iş gücünüzü bu alana odaklayabilirsiniz. Önemli olan blog çalışmalarınızdan ne beklentileriniz olduğuna karar vermeniz.

İçerik fikirleri oluşturmaya başlayın

Blog çalışmalarınızın düzenli olabilmesi için birden fazla içerik fikrinizin olması oldukça önemli. Bunu sağlamak için de içerik fikirlerinizin yer aldığı bir liste hazırlamalısınız.

Bu listeleri bir Excel dosyası üzerinde hazırlamak daha pratik olacaktır. Excel üzerinde öncelikle kategorilerinizi ve konu başlıklarınızı belirleyin. sonrasında bu kategorilerin altına içerik fikirlerinizi eklemeye başlayın. Bu fikirleri kategorilere ayırmak hem konu çeşitliliği sağlar hem de uzun vadede hangi kategorilere yoğunlaştığınızı görmenizi sağlar.

İçerik fikirleri bulma konusunda zorlanıyorsanız,

  • Rakip firmaların bloglarını inceleyebilir,
  • Sektörel yabancı kaynakları takip edebilir,
  • Müşterilerinizden gelen sorular üzerine içerikler oluşturmayı deneyebilir,
  • Hizmetlerinizi tanıtacak başlıklar çıkartabilir,
  • Rehber içerik konuları çıkartabilirsiniz.

Burada biraz yaratıcı düşünmeniz gerekecektir. İlgi çekici içerikler bulmak için güncel olayları takip ederek, bu olayları markanızla ilgili hale getirecek paylaşımlar yapabilirsiniz.

Haftada/Günde kaç paylaşım yapabileceğinize karar verin

Blog çalışmalarınız için ne kadarlık bir iş gücü ayırabileceğiniz de oldukça önemli. Bu iş gücüne göre günde ya da haftada kaç içerik oluşturabileceğinize karar verin.

Gün içerisinde birden fazla paylaşım yapılmasını istiyorsanız, bu iş için en az bir kişiye ihtiyacınız olacaktır. Video ya da fotoğraflar üzerine çalışmalar yapılması durumunda bir ekibe ihtiyacınız olabilir.

Burada önemli olan düzenliliği sağlayabilmektir. İş gücünüz haftada 1 ya da 2 içerik oluşturmaya yetiyor olabilir. Bu durumda da her hafta 2 içerik oluşturacak şekilde bir plan yapmalısınız. Eğer iş gücünüz düzenli olarak her gün içerik oluşturmaya yetecekse, bunu günlük olarak düzenli bir şekilde yapmalısınız.

İçerik takvimi oluşturun

İçerik fikirlerinizi ve kategorilerinizi belirledikten sonra bir içerik takvimi hazırlayın. Bu takvimi yine Excel üzerinde hazırlayabilirsiniz. Haftalık olarak kaç içerik paylaşacağınıza karar verdikten sonra, bu takvimi doldurmaya başlayabilirsiniz.

Haftada 2 içerik oluşturacağınızı varsayalım. Bu durumda haftanın hangi günlerinde paylaşımlar yapacağınıza karar vermelisiniz. Pazartesi ve Perşembe günlerinde paylaşım yapacağınızı ele alırsak, içerik takviminizi haftalık iki paylaşıma göre oluşturabilirsiniz. İçerik takviminizi aylık olarak hazırlamak ve önceden bunu planlamak daha faydalı olacaktır. Bunun nedeni ise, uzun vadede neler yapacağınızı önceden görebilir ve son dakikada konu aramaktan kurtulmuş olursunuz. Bunun yanı sıra aylık plan yaptığınızda hangi konulara ağırlık vereceğinizi de görmüş olursunuz.

Burada aldığınız sonuçlara göre bir sonraki ay, planınızda ve kategorilerinizde değişiklikler yapabilir ve daha farklı konulara odaklanarak daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

İçeriklerinizde SEO’ya dikkat edin

İçeriklerinizi yazarken, metinlerinizin arama motorlarına uyumlu halde olmasına da dikkat edin. Google üzerinden organik aramalarda görünebilmek için, içeriklerinizi hazırlarken SEO’ya uygun bir şekilde yazdığınıza da dikkat etmelisiniz.

Yazdığınız yazıların, konu başlıklarında, giriş metinlerinde ve metin genelinde anahtar kelime dağılımını iyi bir şekilde yapmalısınız. Böylelikle yazdığınız konu ile ilgili aramalar yapıldığında, içerikleriniz kullanıcıların karşısına çıkabilir.

İçeriklerinizi sosyal hesaplarınızda paylaşın

Blog yazılarınızı yazdıktan sonra bunları sadece yayınlamakla kalmayın. Sosyal medyadaki hesaplarınızdan bu içerikleri paylaşarak buradaki takipçilerinize ulaştırmalısınız. Çok fazla içerik üretmiyorsanız, ürettiğiniz içerikleri belli periyotlarla tekrar paylaşabilirsiniz.

Böylelikle, ilk paylaşım anında paylaşımlarınızı görmeyen kullanıcılar da blog çalışmalarınızı görebilirler. Tabii ki tekrar paylaşırken, kullandığınız görsel ve başlıkları değiştirmeyi de unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan