E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?

12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor.

Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin en büyük eksikliklerinden biri de blog yazmamak. Birçok firma bunu gereksiz görürken, bazıları ise bunu nasıl yapabileceklerini bilmiyorlar. Blog çalışmaları için freelance ya da ajanslardan destek alabilirsiniz. Eğer bunlar için yeterli bütçeniz yoksa, şirket içinde kendiniz de blog çalışmalarınızı yürütebilirsiniz.

Blog yazımına nasıl başlayacağınıza geçmeden önce blog yazmanın e-ticaret firmanıza ne gibi faydaları olabileceğinden kısaca bahsedelim.

  • Blog yazarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.
  • Ürün veya hizmetlerinizi tanıtabilirsiniz.
  • İlgi çekici içerikler hazırlayarak yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.
  • Blog yazdığınızda sitenizi düzenli olarak güncellediğiniz için siteniz daha iyi bir şekilde indekslenir.
  • Blog yazmak sitenizi güncel tutmanın yanı sıra arama sonuçlarında da daha yukarılarda görünmenizi sağlar.
  • İçeriklerinizi SEO’ya uygun yapmanız halinde organik arama sonuçlarından sitenize trafik çekebilirsiniz.

Blog yazmanın, e-ticaret firmanıza sağlayacağı başlıca faydalar bu şekilde. Şimdi de blog yazmaya başlarken neler yapabileceğiniz üzerinde duralım.

Hedef kitlenizi belirleyin

Blog yazarken yine belli bir hedef kitleniz olması gerekiyor. Bu hedef kitle markanızın hedef kitlesiyle aynı olabileceği gibi, bu hedef kitlenin dışındaki kişilere de ulaşmayı hedefleyebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirlerken, yaş, cinsiyet, ilgi alanı, kullandıkları sosyal mecralar gibi kriterleri de göz önünde bulundurmalısınız. Bu kişilere mobilden mi yoksa masaüstü cihazlardan mı ulaşacağınıza da karar vermelisiniz. Eğer mobile odaklı işler yapmayı planlıyorsanız, blog sayfalarınızında mobile uyumlu olmasına özen göstermelisiniz.

Amaçlarınızı belirleyin

Blog çalışmaları yapma amacınızı ya da amaçlarınızı da belirlemelisiniz. Bu çalışmalarda birden fazla amacınız olabilir.

  • Sektörel haberler paylaşabilir,
  • Firmanızla ilgili haber ve duyuruları yazabilir,
  • İlgi çekici içeriklerle etkileşim yaratabilir
  • Organik arama sonuçlarıyla sitenize trafik çekebilir,
  • Ürün tanıtımları yapabilir
  • Ürün karşılaştırmaları yapabilirsiniz.

Tüm bu çalışmaları yapabileceğiniz gibi tek bir amaç üzerine yoğunlaşarak tüm iş gücünüzü bu alana odaklayabilirsiniz. Önemli olan blog çalışmalarınızdan ne beklentileriniz olduğuna karar vermeniz.

İçerik fikirleri oluşturmaya başlayın

Blog çalışmalarınızın düzenli olabilmesi için birden fazla içerik fikrinizin olması oldukça önemli. Bunu sağlamak için de içerik fikirlerinizin yer aldığı bir liste hazırlamalısınız.

Bu listeleri bir Excel dosyası üzerinde hazırlamak daha pratik olacaktır. Excel üzerinde öncelikle kategorilerinizi ve konu başlıklarınızı belirleyin. sonrasında bu kategorilerin altına içerik fikirlerinizi eklemeye başlayın. Bu fikirleri kategorilere ayırmak hem konu çeşitliliği sağlar hem de uzun vadede hangi kategorilere yoğunlaştığınızı görmenizi sağlar.

İçerik fikirleri bulma konusunda zorlanıyorsanız,

  • Rakip firmaların bloglarını inceleyebilir,
  • Sektörel yabancı kaynakları takip edebilir,
  • Müşterilerinizden gelen sorular üzerine içerikler oluşturmayı deneyebilir,
  • Hizmetlerinizi tanıtacak başlıklar çıkartabilir,
  • Rehber içerik konuları çıkartabilirsiniz.

Burada biraz yaratıcı düşünmeniz gerekecektir. İlgi çekici içerikler bulmak için güncel olayları takip ederek, bu olayları markanızla ilgili hale getirecek paylaşımlar yapabilirsiniz.

Haftada/Günde kaç paylaşım yapabileceğinize karar verin

Blog çalışmalarınız için ne kadarlık bir iş gücü ayırabileceğiniz de oldukça önemli. Bu iş gücüne göre günde ya da haftada kaç içerik oluşturabileceğinize karar verin.

Gün içerisinde birden fazla paylaşım yapılmasını istiyorsanız, bu iş için en az bir kişiye ihtiyacınız olacaktır. Video ya da fotoğraflar üzerine çalışmalar yapılması durumunda bir ekibe ihtiyacınız olabilir.

Burada önemli olan düzenliliği sağlayabilmektir. İş gücünüz haftada 1 ya da 2 içerik oluşturmaya yetiyor olabilir. Bu durumda da her hafta 2 içerik oluşturacak şekilde bir plan yapmalısınız. Eğer iş gücünüz düzenli olarak her gün içerik oluşturmaya yetecekse, bunu günlük olarak düzenli bir şekilde yapmalısınız.

İçerik takvimi oluşturun

İçerik fikirlerinizi ve kategorilerinizi belirledikten sonra bir içerik takvimi hazırlayın. Bu takvimi yine Excel üzerinde hazırlayabilirsiniz. Haftalık olarak kaç içerik paylaşacağınıza karar verdikten sonra, bu takvimi doldurmaya başlayabilirsiniz.

Haftada 2 içerik oluşturacağınızı varsayalım. Bu durumda haftanın hangi günlerinde paylaşımlar yapacağınıza karar vermelisiniz. Pazartesi ve Perşembe günlerinde paylaşım yapacağınızı ele alırsak, içerik takviminizi haftalık iki paylaşıma göre oluşturabilirsiniz. İçerik takviminizi aylık olarak hazırlamak ve önceden bunu planlamak daha faydalı olacaktır. Bunun nedeni ise, uzun vadede neler yapacağınızı önceden görebilir ve son dakikada konu aramaktan kurtulmuş olursunuz. Bunun yanı sıra aylık plan yaptığınızda hangi konulara ağırlık vereceğinizi de görmüş olursunuz.

Burada aldığınız sonuçlara göre bir sonraki ay, planınızda ve kategorilerinizde değişiklikler yapabilir ve daha farklı konulara odaklanarak daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

İçeriklerinizde SEO’ya dikkat edin

İçeriklerinizi yazarken, metinlerinizin arama motorlarına uyumlu halde olmasına da dikkat edin. Google üzerinden organik aramalarda görünebilmek için, içeriklerinizi hazırlarken SEO’ya uygun bir şekilde yazdığınıza da dikkat etmelisiniz.

Yazdığınız yazıların, konu başlıklarında, giriş metinlerinde ve metin genelinde anahtar kelime dağılımını iyi bir şekilde yapmalısınız. Böylelikle yazdığınız konu ile ilgili aramalar yapıldığında, içerikleriniz kullanıcıların karşısına çıkabilir.

İçeriklerinizi sosyal hesaplarınızda paylaşın

Blog yazılarınızı yazdıktan sonra bunları sadece yayınlamakla kalmayın. Sosyal medyadaki hesaplarınızdan bu içerikleri paylaşarak buradaki takipçilerinize ulaştırmalısınız. Çok fazla içerik üretmiyorsanız, ürettiğiniz içerikleri belli periyotlarla tekrar paylaşabilirsiniz.

Böylelikle, ilk paylaşım anında paylaşımlarınızı görmeyen kullanıcılar da blog çalışmalarınızı görebilirler. Tabii ki tekrar paylaşırken, kullandığınız görsel ve başlıkları değiştirmeyi de unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan