E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?

12 Temmuz 2016
Sinan Oypan

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor.

Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin en büyük eksikliklerinden biri de blog yazmamak. Birçok firma bunu gereksiz görürken, bazıları ise bunu nasıl yapabileceklerini bilmiyorlar. Blog çalışmaları için freelance ya da ajanslardan destek alabilirsiniz. Eğer bunlar için yeterli bütçeniz yoksa, şirket içinde kendiniz de blog çalışmalarınızı yürütebilirsiniz.

Blog yazımına nasıl başlayacağınıza geçmeden önce blog yazmanın e-ticaret firmanıza ne gibi faydaları olabileceğinden kısaca bahsedelim.

  • Blog yazarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.
  • Ürün veya hizmetlerinizi tanıtabilirsiniz.
  • İlgi çekici içerikler hazırlayarak yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.
  • Blog yazdığınızda sitenizi düzenli olarak güncellediğiniz için siteniz daha iyi bir şekilde indekslenir.
  • Blog yazmak sitenizi güncel tutmanın yanı sıra arama sonuçlarında da daha yukarılarda görünmenizi sağlar.
  • İçeriklerinizi SEO’ya uygun yapmanız halinde organik arama sonuçlarından sitenize trafik çekebilirsiniz.

Blog yazmanın, e-ticaret firmanıza sağlayacağı başlıca faydalar bu şekilde. Şimdi de blog yazmaya başlarken neler yapabileceğiniz üzerinde duralım.

Hedef kitlenizi belirleyin

Blog yazarken yine belli bir hedef kitleniz olması gerekiyor. Bu hedef kitle markanızın hedef kitlesiyle aynı olabileceği gibi, bu hedef kitlenin dışındaki kişilere de ulaşmayı hedefleyebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirlerken, yaş, cinsiyet, ilgi alanı, kullandıkları sosyal mecralar gibi kriterleri de göz önünde bulundurmalısınız. Bu kişilere mobilden mi yoksa masaüstü cihazlardan mı ulaşacağınıza da karar vermelisiniz. Eğer mobile odaklı işler yapmayı planlıyorsanız, blog sayfalarınızında mobile uyumlu olmasına özen göstermelisiniz.

Amaçlarınızı belirleyin

Blog çalışmaları yapma amacınızı ya da amaçlarınızı da belirlemelisiniz. Bu çalışmalarda birden fazla amacınız olabilir.

  • Sektörel haberler paylaşabilir,
  • Firmanızla ilgili haber ve duyuruları yazabilir,
  • İlgi çekici içeriklerle etkileşim yaratabilir
  • Organik arama sonuçlarıyla sitenize trafik çekebilir,
  • Ürün tanıtımları yapabilir
  • Ürün karşılaştırmaları yapabilirsiniz.

Tüm bu çalışmaları yapabileceğiniz gibi tek bir amaç üzerine yoğunlaşarak tüm iş gücünüzü bu alana odaklayabilirsiniz. Önemli olan blog çalışmalarınızdan ne beklentileriniz olduğuna karar vermeniz.

İçerik fikirleri oluşturmaya başlayın

Blog çalışmalarınızın düzenli olabilmesi için birden fazla içerik fikrinizin olması oldukça önemli. Bunu sağlamak için de içerik fikirlerinizin yer aldığı bir liste hazırlamalısınız.

Bu listeleri bir Excel dosyası üzerinde hazırlamak daha pratik olacaktır. Excel üzerinde öncelikle kategorilerinizi ve konu başlıklarınızı belirleyin. sonrasında bu kategorilerin altına içerik fikirlerinizi eklemeye başlayın. Bu fikirleri kategorilere ayırmak hem konu çeşitliliği sağlar hem de uzun vadede hangi kategorilere yoğunlaştığınızı görmenizi sağlar.

İçerik fikirleri bulma konusunda zorlanıyorsanız,

  • Rakip firmaların bloglarını inceleyebilir,
  • Sektörel yabancı kaynakları takip edebilir,
  • Müşterilerinizden gelen sorular üzerine içerikler oluşturmayı deneyebilir,
  • Hizmetlerinizi tanıtacak başlıklar çıkartabilir,
  • Rehber içerik konuları çıkartabilirsiniz.

Burada biraz yaratıcı düşünmeniz gerekecektir. İlgi çekici içerikler bulmak için güncel olayları takip ederek, bu olayları markanızla ilgili hale getirecek paylaşımlar yapabilirsiniz.

Haftada/Günde kaç paylaşım yapabileceğinize karar verin

Blog çalışmalarınız için ne kadarlık bir iş gücü ayırabileceğiniz de oldukça önemli. Bu iş gücüne göre günde ya da haftada kaç içerik oluşturabileceğinize karar verin.

Gün içerisinde birden fazla paylaşım yapılmasını istiyorsanız, bu iş için en az bir kişiye ihtiyacınız olacaktır. Video ya da fotoğraflar üzerine çalışmalar yapılması durumunda bir ekibe ihtiyacınız olabilir.

Burada önemli olan düzenliliği sağlayabilmektir. İş gücünüz haftada 1 ya da 2 içerik oluşturmaya yetiyor olabilir. Bu durumda da her hafta 2 içerik oluşturacak şekilde bir plan yapmalısınız. Eğer iş gücünüz düzenli olarak her gün içerik oluşturmaya yetecekse, bunu günlük olarak düzenli bir şekilde yapmalısınız.

İçerik takvimi oluşturun

İçerik fikirlerinizi ve kategorilerinizi belirledikten sonra bir içerik takvimi hazırlayın. Bu takvimi yine Excel üzerinde hazırlayabilirsiniz. Haftalık olarak kaç içerik paylaşacağınıza karar verdikten sonra, bu takvimi doldurmaya başlayabilirsiniz.

Haftada 2 içerik oluşturacağınızı varsayalım. Bu durumda haftanın hangi günlerinde paylaşımlar yapacağınıza karar vermelisiniz. Pazartesi ve Perşembe günlerinde paylaşım yapacağınızı ele alırsak, içerik takviminizi haftalık iki paylaşıma göre oluşturabilirsiniz. İçerik takviminizi aylık olarak hazırlamak ve önceden bunu planlamak daha faydalı olacaktır. Bunun nedeni ise, uzun vadede neler yapacağınızı önceden görebilir ve son dakikada konu aramaktan kurtulmuş olursunuz. Bunun yanı sıra aylık plan yaptığınızda hangi konulara ağırlık vereceğinizi de görmüş olursunuz.

Burada aldığınız sonuçlara göre bir sonraki ay, planınızda ve kategorilerinizde değişiklikler yapabilir ve daha farklı konulara odaklanarak daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

İçeriklerinizde SEO’ya dikkat edin

İçeriklerinizi yazarken, metinlerinizin arama motorlarına uyumlu halde olmasına da dikkat edin. Google üzerinden organik aramalarda görünebilmek için, içeriklerinizi hazırlarken SEO’ya uygun bir şekilde yazdığınıza da dikkat etmelisiniz.

Yazdığınız yazıların, konu başlıklarında, giriş metinlerinde ve metin genelinde anahtar kelime dağılımını iyi bir şekilde yapmalısınız. Böylelikle yazdığınız konu ile ilgili aramalar yapıldığında, içerikleriniz kullanıcıların karşısına çıkabilir.

İçeriklerinizi sosyal hesaplarınızda paylaşın

Blog yazılarınızı yazdıktan sonra bunları sadece yayınlamakla kalmayın. Sosyal medyadaki hesaplarınızdan bu içerikleri paylaşarak buradaki takipçilerinize ulaştırmalısınız. Çok fazla içerik üretmiyorsanız, ürettiğiniz içerikleri belli periyotlarla tekrar paylaşabilirsiniz.

Böylelikle, ilk paylaşım anında paylaşımlarınızı görmeyen kullanıcılar da blog çalışmalarınızı görebilirler. Tabii ki tekrar paylaşırken, kullandığınız görsel ve başlıkları değiştirmeyi de unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan