E-Ticaret Siteniz E-İhracata Hazır mı?

3 Nisan 2022
Markethinkers
E-Ticaret Siteniz E-İhracata Hazır mı?

E-ticaret yurt dışı satış için tercih edilebilecek ideal yöntemlerden biridir. Yurt içinde pek çok yönden geleneksel ticaretin önüne geçmiş olan bu yöntem, global ölçekte de etkisini güçlendirmiş durumda. Bunun sebeplerinden biri, internetten ihracat yapma şartlarının geleneksel yöntemlere göre daha esnek olması. Mikro ihracat çözümü ise en küçük işletmelerin bile uluslararası ticaret pazarına girebilmesini sağladı. Eğer yurt dışına açılmak istiyorsanız bunun öncesinde dijitalleşmenizin çok faydası olacaktır. İhracata başlamak için fikirleriniz varsa bunları e-ticaret siteniz üzerinden uygulamaya koyabilirsiniz. Peki elektronik ihracata nasıl başlanır?

E-İhracata Nasıl Başlanır? Yöntemleri ve Gerekli Belgeleri Nelerdir?

E-ihracat yapmak için izleyebileceğiniz birkaç yol vardır. Bu aşamada özel bir e-ihracat sitesi açabilir, mevcut e-ticaret sitenizi geliştirerek ihracata uygun hâle getirebilir ya da pazar yerlerinde mağaza açabilirsiniz. Bu yollardan birini izleyerek internet üzerinden ihracat yapmaya başlayabilirsiniz. Fakat öncesinde yasal bir engelin olmamasını da sağlamalısınız. Yasal prosedürde sorun çıkmaması adına, ihracata başlamak için gerekli belgeleri eksiksiz bir şekilde hazırlayıp ilgili kurumlara ibraz etmelisiniz. 

Temelde ihracata başlamak için çok fazla evraka ihtiyaç duymazsınız. Mikro ihracat kapsamında gerçekleştireceğiniz yurt dışı satışlarında, ürünün faturasını hazırlamanız yeterlidir. Fakat öncesinde ETGB düzenleme yetkisi olan bir kargo/lojistik firmasıyla anlaşmanız lazım. Bu aşamada ilgili firma sizden birtakım ticari belgeler talep eder. Ticari belgelere sahip olmak için ise Türkiye’de şirket kurup e-ticaret firmasına dönüşmüş olmanız gerekir. Şirketi de kimlik ve bazı resmî belgeler ile kurabilirsiniz. Eğer e-ihracata kadar tüm adımları eksiksiz attıysanız belgeler arasında boğulmanıza gerek kalmayacaktır. 

E-Ticaret Sitesi ile Yurt Dışı Satışı Yapmak

E-ihracata başlamak için mutlaka bir web siteniz olmalıdır. E-ticaret sitesi kurmak, sizi rakiplerinizin önüne geçirebilir. Ayrıca bir marka yaratıp büyümek istiyorsanız adınızı bu şekilde duyurmanızda fayda vardır. E-ticaret sitesi yurt dışı satışlarda özgürlüğünüzü de artırır. Sitenizi istediğiniz dilde yayınlayabilir, satış yapmak istemediğiniz ülkelerin erişimini engelleyebilirsiniz Bununla birlikte pek çok işlem için komisyon ödemeniz gerekmez ve kâr oranınız artar. Bu aşamada e-ticaret sitenizin güvenilir ve güçlü bir altyapıya sahip olması gerektiğini unutmamalısınız. 

Pazar Yerleri ile Yurt Dışı Satışı Yapmak

Kendi e-ticaret sitenizi kurup yurt dışına satış yapma konusunda yeterince büyük bir işletmeniz yoksa ya da bütçeniz kısıtlıysa ihracata başlamak için pazar yerlerini bir basamak olarak kullanabilirsiniz. Yani Amerika’ya ya da Avrupa'ya ihracat yapmak için özel bir e-ticaret sitesi kurmanız zorunlu değildir. Fakat kurarsanız sizin için daha faydalı olabilir. 

Hem kendi e-ticaret sitenizden hem de pazar yerinden ihracat yapabilirsiniz. Böylece e-ihracat entegrasyonlarını da rahatlıkla kullanabilirsiniz. Ürünlerinizi pazar yeri mağazanıza kolayca aktarabilirsiniz. Ayrıca hitap ettiğiniz kitleyi de genişletmiş olursunuz. 

E-İhracat Yapmak için E-Ticaret Sitenizde Olması Gerekenler Nelerdir? 

E-ticaret ile ihracata başlamak için adımlar atarken sitenizin eksiksiz olmasına da özen göstermelisiniz. Dünyanın dört bir yanından sitenize giren müşteriler, aradıklarını sitenizde bulabilmeli. Bu durum sadece ürünlerinizle ilgili değildir; çünkü e-ticaret müşterilerinin dikkat ettiği birçok unsur vardır. Sadece fazla ürün çeşidi ya da uygun fiyat sunmak tek başına yeterli olmaz. Dolayısıyla e-ihracat şartlarından biri olarak kullanışlı bir e-ticaret sitesi açmak gösterilebilir. 

Ürün Konseptine Uygun E-Ticaret Sitesi Altyapısı Oluşturmak

E-ticaret sitenizin konsepti oldukça önemlidir. Potansiyeli müşterilerinize ilgi çekici bir vitrin ve şık bir tasarım sunmalısınız. Bu aşamada özgünlükten de kopmamalısınız. Ürün grubunuza uygun bir konsept geliştirmeniz hâlinde kullanıcıların alışveriş yapma iştahını kabartabilirsiniz. Bu noktada dikkat etmeniz gereken asıl nokta ise altyapıdır. 

E-ticaret sitenizin altyapısı, birçok şey için belirleyicidir. Ürün konseptinize uygun olması ise müşterileriniz için sitede gezinme deneyimini iyileştirir. Farklı opsiyonları olan ürünler için pratik seçimler yapabilmek kullanıcı için önemlidir. Sunulan öneriler ve ödeme adımına kadar geçen süreçteki deneyim, kullanıcıyı reel bir müşteriye çevirme konusunda etkilidir. Son aşamada müşteri kaybetmemek için çekici bir konsept ile güvenilir bir altyapıyı birleştirebilmelisiniz. 

Farklı Ödeme Yöntemleri Oluşturmak

İnternetten ihracat yapabilmek için gerekenlerden biri de her anlamda globalleşmektir. Örneğin farklı yöntemlerle ödeme kabul etmeden ihracata başlamak pek de iyi bir fikir değildir. Türkiye’de geçerliliği bulunan ödeme yöntemleri ile yurt dışına satış yapabilmeniz zordur. Çünkü uluslararası ticarette kullanılan evrensel ödeme yöntemleri mevcuttur. Bununla birlikte sürekli satış yaptığınız belirli bölgeler varsa oralarda yaygın bir şekilde kullanılan ödeme yöntemlerini de kabul edebiliyor olmanız gerekir. E-ticaret sitenizdeki ödeme yöntemlerini mümkün olduğunca çeşitlendirmelisiniz. 

Farklı Zaman Dilimlerinde Müşteri Destek Hizmeti Oluşturmak

Tüketicinin aradığı e-ticaret çözümleri arasında ilk sıralarda müşteri hizmetleri vardır. Kendinizi müşteri yerine koyduğunuzda da bunu görebilirsiniz. Müşterileriniz, olumlu ya da olumsuz herhangi bir durumda ilgili bir kişi arar. Müşteri destek hizmeti oluşturarak kullanıcıların bu beklentisini karşılayabilirsiniz. Fakat farklı ülkelerde de aktif olan bir e-ticaret siteniz olduğunda saat dilimi size problem çıkarabilir. 

Ülkeler arasındaki zaman dilimi farkından dolayı yurt dışındaki müşterileriniz sizden destek alamıyor olabilir. Bu da sizin için müşteri kaybetmek anlamına gelir. Dolayısıyla e-ticaret sitenizde 7/24 aktif bir müşteri destek hizmeti bulunmalıdır. Bu kadar kapsamlı bir destek sunmaya henüz hazır değilseniz kitlenizin çoğunluğunu oluşturan müşterilerin bulunduğu ülkelere özel hizmetler sunabilirsiniz. 

Kargo Firması Seçenekleri Oluşturmak

E-ticarette müşterinin özgürlüklerini gözetmek son derece önemli bir detaydır. E-ihracata başlamak için adımlar atarken de bu detayı göz ardı etmemelisiniz. Müşterilerinize, mümkün olan her durum için farklı seçenekler sunmalısınız. Kargo konusu ise e-ticaret müşterileri için önemlidir. Memnun kalmadıkları bir firmadan kargo beklemek istemeyebilirler. Bunun için birden fazla kargo firmasıyla anlaşıp müşterilerinize seçenek sunmanızda fayda vardır. 

E-Ticaret Sitenizde Farklı Dil Seçenekleri Oluşturmak

Geleneksel ticarette ihracata başlamak için yabancı dil bilmeniz ya da bir tercüman istihdam etmeniz gerekebilir. Fakat e-ihracatta böyle bir gereksiniminiz olmaz. Yine de dil konusu önemlidir; çünkü müşterileriniz yabancı dil bilmek zorunda değildir. Dolayısıyla e-ticaret sitenizi farklı dillerde hizmet verebilecek şekilde dizayn etmeniz gerekir. Kullanıcılar sitenize girdiğinde dil seçeneklerini görmeli ve siteyi kendi dilinde görüntüleyebilmelidir. IdeaSoft gibi e-ihracat çözümleri sunan bir altyapı firması ile çalışırsanız bu konuda herhangi bir problem yaşamazsınız. 

Gönderim Zamanları Konusunda Net Bilgiler Sunmak

Yurt dışından sipariş edilen ürünlerin gelmesi normalden biraz daha uzun sürer. Beklemek ise e-ticaret müşterilerinin hiç sevmediği bir durumdur. Eğer müşterilere net bilgiler verirseniz bu aşamayı daha kolay atlatabilirsiniz. Tabii sadece net bilgiler sunmanız yeterli değildir. Verdiğiniz bilginin doğru ve tutarlı olması gerekir. Bu aşamada kargo firması ile iletişimde kalmalı ve gönderinin ulaşacağı zaman ile ilgili net bir bilgi almalısınız. Söz konusu bilgilere de e-ticaret sitenizde yer vermelisiniz. 

E-İhracata Başlarken Uygulayabileceğiniz Stratejik Adımlar Nelerdir?

İhracata yeni başlayanlardan biriyseniz tüm planı e-ticaret sitenizin varlığı üzerine kurmamalısınız. Satış ve pazarlama stratejilerine yurt dışı satışlarında da ihtiyacınız vardır. Aynı şekilde e-ihracat reklam stratejisi yönteminizi de belirlemeli ve bu konuda yatırımlar yapmalısınız. Başlangıçta uygulayabileceğiniz bazı stratejik adımlar şöyledir:

  • Birden fazla e-ticaret sitesi açmak
  • Fiyatlandırmaları global düzeyde yapmak
  • Markanızı öne çıkartmak
  • Reklam hedeflemelerini ülkelere göre yapmak
  • SEO çalışmalarını global düzeyde yapmak
  • Vergiler, ek ücretler ve yasal süreçleri yakından takip etmek

İnternetten ihracata başlamak istiyorsanız ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek bir altyapı seçmeye özen göstermelisiniz. Klasik bir e-ticaret sitesi ile uluslararası pazarda başarılı olmanız çok zordur. Yukarıdaki stratejileri aktif bir şekilde uygulayabileceğiniz, ihracata uygun ve kapsamlı bir siteye sahip olmalısınız. Bu aşamada IdeaSoft olarak sunduğumuz IdeaExport hizmetimizin avantajlarından faydalanabilirsiniz. 

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın