fbpx

E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum

10 Şubat 2017
Sinan Oypan

İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya yönlendirmedikten sonra, e-ticaret sitenizin olmasının bir anlamı olmamaktadır.

E-ticaret sitenizin başarılı olabilmesi ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmak için, sitenizi kurarken ve kurduktan sonra yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bunları yapmamak e-ticaret sitenizden beklediğiniz verimi alamamanıza neden olabilir.

Kalitesiz ve yetersiz görseller

E-ticaret siteniz üzerinde ürünlerinizi gösterirken, kaliteli görseller kullanmanız oldukça önemli. Bunun yanı sıra ürünü farklı açılardan gösteren birden fazla fotoğraf da kullanmanız gerekiyor. Çünkü tüketiciler internet üzerinde ürünleri detaylı bir şekilde görebilmek isterler. Ürün fotoğraflarının küçük olması, ürünün detaylarını göstermiyor oluşu bir dezavantajdır ve tüketiciler ürün hakkında yeterli görsel bilgiyi alamadıklarında, ürün hakkında olumlu düşünmeyebilirler ve bu da onların siteyi terk etmesine neden olabilir.

İletişim bilgilerinin olmaması

E-ticaret sitenizde iletişim bilgilerinizin yer alması gerekmektedir. İletişim bilgilerinizin olmayışı, güvenilirliğinizi azaltacaktır. Tüketiciler herhangi bir durum halinde kiminle iletişime geçebileceklerini ve hangi iletişim kanalları üzerinden bu iletişimi kurabileceklerini bilmek isterler. Bu bilgileri saklamanız durumunda, tüketiciler şüpheli bir durum olduğunu düşünebilir ve siteye güvenmeyebilirler. Kimse güvenmediği bir e-ticaret sitesinden de alışveriş yapmak istemez.

Karışık ödeme süreçleri

Ödeme işlemlerinin de kolay bir şekilde tamamlanabiliyor olması gerekiyor. Site üzerindeki ödeme işlem sayfalarınızı sadeleştirmeniz, gereksiz detay ve öğeleri bu sayfalardan kaldırmanız gerekiyor. Aynı zamanda ödeme sürecini de mümkün olan en az adımda tamamlatmanız gerekiyor. Örneğin, tek sayfa üzerinde hem kullanıcı ve adres bilgilerini hem de ödeme bilgi alanlarını kullanarak, farklı sayfalara yönlendirmeden bu işlemleri yapabilirsiniz.

Ödeme sayfalarındaki adımları artırmanız ve ödeme işlemi haricindeki detayları bu sayfalarda göstermeniz, tüketicilerin kafasını karıştırabilir ve bu da ödemeden vazgeçmelerine neden olabilir.

Vergi ve kargo ücretlerinin gösterilmemesi

Sitenizde ürün fiyatlarını gösterirken, KDV dahil fiyatlar göstermeye özen gösterin. KDV hariç fiyat gösterdiğinizde tüketiciler ödeme sayfalarında KDV dahil fiyatı gördüklerinde şaşırabilirler ve kendilerini yanıltılmış hissedebilirler. Aynı zamanda fiyatları gösterirken “artı KDV” şeklinde göstermeyin çünkü tüketiciler bunun hesabı yapamayabilirler. Bu da karışıklıklara neden olabilir. Doğrudan KDV dahil fiyat vermeniz daha doğru olur.

Kargo ücretlerini de sepet sayfasında göstermeye özen gösterin. Altyapınız izin veriyorsa bu ücretleri ürün sayfalarında da gösterebilirsiniz. Eğer gösteremiyorsanız, ürün açıklamalarında tüketicilerin ek olarak kargo ücreti ödeyeceklerini bildiren bir açıklama metni veya görseli de kullanabilirsiniz.

Hedef kitleyi tanımamak

Hedef kitlenizi tanımanız kime, nasıl satış yapacağınız konusunda bir strateji geliştirmenizi zorlaştırabilir. Tüm tüketiciler sizin hedef kitlenizde yer alamaz, bu sebeple de hitap ettiğiniz belli bir kitle olması gerekmektedir. Bu nedenle de bir müşteri profili çıkartmanız oldukça önemlidir. Bu profilin genel özelliklerini ve isteklerini belirledikten sonra hedef kitlenizi daha iyi bir şekilde ayırt edebilirsiniz.

Hedef kitlenizi bilmek, reklam ve pazarlama çalışmalarının yanı sıra site üzerinde kullanacağınız dili de etkiler. Doğru stratejiler belirleyerek, doğru kitlelere ulaşmak için hedef kitle çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Tüketicilerle etkileşime girmemek

Marka bilinirliğinizi ve müşteri sadakatini artırabilmek için tüketicilerle etkileşim içinde olmanız da oldukça önemli. Hem site üzerindeki yorumlarda, hem müşteri destek sürecinde hem de sosyal mecralar üzerinden tüketicilerle etkileşime girmelisiniz. Onların sorularına yanıt vermeli, siparişlerle ilgili konularda onlara destek sağlamalı hem de farklı içeriklerle sosyal mecralar üzerinden onlarla konuşabilmelisiniz. Böylelikle marka bilinirliğinizi ve müşteri sadakatini de artırabilirsiniz.

Yanlış fiyatlandırma

E-ticaret sitenizde en çok dikkat etmeniz gereken konulardan biri de ürün fiyatlandırmaları olacaktır. Tüketiciler internet üzerinden hızlı bir şekilde ürün fiyatlarını karşılaştırabiliyorlar bu nedenle de fiyatlandırma politikanızı iyi bir şekilde ayarlamanız gerekiyor. Sektörün çok altında fiyat vermeniz, ürünle ilgili olumsuz bir durum olduğu algısı yaratabilirken, çok üstünde fiyat vermeniz de ürünleri pahalıya satmaya çalıştığınızı gösterebilir.

Sektördeki rakiplerinizin ürün fiyatlandırmalarını analiz ederek, kendi siteniz üzerinde bir fiyatlandırma politikası oluşturmalısınız.Fiyatla rekabet ederken, ürünün değerini çok fazla aşayı düşürmeden bunları yapmaya özen göstermelisiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerine göz atabilir ve ihtiyacınıza uygun çözümlerimizden faydalanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlattığınızda ise bu süreç boyunca hizmetlerimizi deneme fırsatı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan