E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum

10 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum

İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya yönlendirmedikten sonra, e-ticaret sitenizin olmasının bir anlamı olmamaktadır.

E-ticaret sitenizin başarılı olabilmesi ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmak için, sitenizi kurarken ve kurduktan sonra yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bunları yapmamak e-ticaret sitenizden beklediğiniz verimi alamamanıza neden olabilir.

Kalitesiz ve yetersiz görseller

E-ticaret siteniz üzerinde ürünlerinizi gösterirken, kaliteli görseller kullanmanız oldukça önemli. Bunun yanı sıra ürünü farklı açılardan gösteren birden fazla fotoğraf da kullanmanız gerekiyor. Çünkü tüketiciler internet üzerinde ürünleri detaylı bir şekilde görebilmek isterler. Ürün fotoğraflarının küçük olması, ürünün detaylarını göstermiyor oluşu bir dezavantajdır ve tüketiciler ürün hakkında yeterli görsel bilgiyi alamadıklarında, ürün hakkında olumlu düşünmeyebilirler ve bu da onların siteyi terk etmesine neden olabilir.

İletişim bilgilerinin olmaması

E-ticaret sitenizde iletişim bilgilerinizin yer alması gerekmektedir. İletişim bilgilerinizin olmayışı, güvenilirliğinizi azaltacaktır. Tüketiciler herhangi bir durum halinde kiminle iletişime geçebileceklerini ve hangi iletişim kanalları üzerinden bu iletişimi kurabileceklerini bilmek isterler. Bu bilgileri saklamanız durumunda, tüketiciler şüpheli bir durum olduğunu düşünebilir ve siteye güvenmeyebilirler. Kimse güvenmediği bir e-ticaret sitesinden de alışveriş yapmak istemez.

Karışık ödeme süreçleri

Ödeme işlemlerinin de kolay bir şekilde tamamlanabiliyor olması gerekiyor. Site üzerindeki ödeme işlem sayfalarınızı sadeleştirmeniz, gereksiz detay ve öğeleri bu sayfalardan kaldırmanız gerekiyor. Aynı zamanda ödeme sürecini de mümkün olan en az adımda tamamlatmanız gerekiyor. Örneğin, tek sayfa üzerinde hem kullanıcı ve adres bilgilerini hem de ödeme bilgi alanlarını kullanarak, farklı sayfalara yönlendirmeden bu işlemleri yapabilirsiniz.

Ödeme sayfalarındaki adımları artırmanız ve ödeme işlemi haricindeki detayları bu sayfalarda göstermeniz, tüketicilerin kafasını karıştırabilir ve bu da ödemeden vazgeçmelerine neden olabilir.

Vergi ve kargo ücretlerinin gösterilmemesi

Sitenizde ürün fiyatlarını gösterirken, KDV dahil fiyatlar göstermeye özen gösterin. KDV hariç fiyat gösterdiğinizde tüketiciler ödeme sayfalarında KDV dahil fiyatı gördüklerinde şaşırabilirler ve kendilerini yanıltılmış hissedebilirler. Aynı zamanda fiyatları gösterirken “artı KDV” şeklinde göstermeyin çünkü tüketiciler bunun hesabı yapamayabilirler. Bu da karışıklıklara neden olabilir. Doğrudan KDV dahil fiyat vermeniz daha doğru olur.

Kargo ücretlerini de sepet sayfasında göstermeye özen gösterin. Altyapınız izin veriyorsa bu ücretleri ürün sayfalarında da gösterebilirsiniz. Eğer gösteremiyorsanız, ürün açıklamalarında tüketicilerin ek olarak kargo ücreti ödeyeceklerini bildiren bir açıklama metni veya görseli de kullanabilirsiniz.

Hedef kitleyi tanımamak

Hedef kitlenizi tanımanız kime, nasıl satış yapacağınız konusunda bir strateji geliştirmenizi zorlaştırabilir. Tüm tüketiciler sizin hedef kitlenizde yer alamaz, bu sebeple de hitap ettiğiniz belli bir kitle olması gerekmektedir. Bu nedenle de bir müşteri profili çıkartmanız oldukça önemlidir. Bu profilin genel özelliklerini ve isteklerini belirledikten sonra hedef kitlenizi daha iyi bir şekilde ayırt edebilirsiniz.

Hedef kitlenizi bilmek, reklam ve pazarlama çalışmalarının yanı sıra site üzerinde kullanacağınız dili de etkiler. Doğru stratejiler belirleyerek, doğru kitlelere ulaşmak için hedef kitle çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Tüketicilerle etkileşime girmemek

Marka bilinirliğinizi ve müşteri sadakatini artırabilmek için tüketicilerle etkileşim içinde olmanız da oldukça önemli. Hem site üzerindeki yorumlarda, hem müşteri destek sürecinde hem de sosyal mecralar üzerinden tüketicilerle etkileşime girmelisiniz. Onların sorularına yanıt vermeli, siparişlerle ilgili konularda onlara destek sağlamalı hem de farklı içeriklerle sosyal mecralar üzerinden onlarla konuşabilmelisiniz. Böylelikle marka bilinirliğinizi ve müşteri sadakatini de artırabilirsiniz.

Yanlış fiyatlandırma

E-ticaret sitenizde en çok dikkat etmeniz gereken konulardan biri de ürün fiyatlandırmaları olacaktır. Tüketiciler internet üzerinden hızlı bir şekilde ürün fiyatlarını karşılaştırabiliyorlar bu nedenle de fiyatlandırma politikanızı iyi bir şekilde ayarlamanız gerekiyor. Sektörün çok altında fiyat vermeniz, ürünle ilgili olumsuz bir durum olduğu algısı yaratabilirken, çok üstünde fiyat vermeniz de ürünleri pahalıya satmaya çalıştığınızı gösterebilir.

Sektördeki rakiplerinizin ürün fiyatlandırmalarını analiz ederek, kendi siteniz üzerinde bir fiyatlandırma politikası oluşturmalısınız.Fiyatla rekabet ederken, ürünün değerini çok fazla aşayı düşürmeden bunları yapmaya özen göstermelisiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerine göz atabilir ve ihtiyacınıza uygun çözümlerimizden faydalanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlattığınızda ise bu süreç boyunca hizmetlerimizi deneme fırsatı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin