E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum

10 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum

İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya yönlendirmedikten sonra, e-ticaret sitenizin olmasının bir anlamı olmamaktadır.

E-ticaret sitenizin başarılı olabilmesi ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmak için, sitenizi kurarken ve kurduktan sonra yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bunları yapmamak e-ticaret sitenizden beklediğiniz verimi alamamanıza neden olabilir.

Kalitesiz ve yetersiz görseller

E-ticaret siteniz üzerinde ürünlerinizi gösterirken, kaliteli görseller kullanmanız oldukça önemli. Bunun yanı sıra ürünü farklı açılardan gösteren birden fazla fotoğraf da kullanmanız gerekiyor. Çünkü tüketiciler internet üzerinde ürünleri detaylı bir şekilde görebilmek isterler. Ürün fotoğraflarının küçük olması, ürünün detaylarını göstermiyor oluşu bir dezavantajdır ve tüketiciler ürün hakkında yeterli görsel bilgiyi alamadıklarında, ürün hakkında olumlu düşünmeyebilirler ve bu da onların siteyi terk etmesine neden olabilir.

İletişim bilgilerinin olmaması

E-ticaret sitenizde iletişim bilgilerinizin yer alması gerekmektedir. İletişim bilgilerinizin olmayışı, güvenilirliğinizi azaltacaktır. Tüketiciler herhangi bir durum halinde kiminle iletişime geçebileceklerini ve hangi iletişim kanalları üzerinden bu iletişimi kurabileceklerini bilmek isterler. Bu bilgileri saklamanız durumunda, tüketiciler şüpheli bir durum olduğunu düşünebilir ve siteye güvenmeyebilirler. Kimse güvenmediği bir e-ticaret sitesinden de alışveriş yapmak istemez.

Karışık ödeme süreçleri

Ödeme işlemlerinin de kolay bir şekilde tamamlanabiliyor olması gerekiyor. Site üzerindeki ödeme işlem sayfalarınızı sadeleştirmeniz, gereksiz detay ve öğeleri bu sayfalardan kaldırmanız gerekiyor. Aynı zamanda ödeme sürecini de mümkün olan en az adımda tamamlatmanız gerekiyor. Örneğin, tek sayfa üzerinde hem kullanıcı ve adres bilgilerini hem de ödeme bilgi alanlarını kullanarak, farklı sayfalara yönlendirmeden bu işlemleri yapabilirsiniz.

Ödeme sayfalarındaki adımları artırmanız ve ödeme işlemi haricindeki detayları bu sayfalarda göstermeniz, tüketicilerin kafasını karıştırabilir ve bu da ödemeden vazgeçmelerine neden olabilir.

Vergi ve kargo ücretlerinin gösterilmemesi

Sitenizde ürün fiyatlarını gösterirken, KDV dahil fiyatlar göstermeye özen gösterin. KDV hariç fiyat gösterdiğinizde tüketiciler ödeme sayfalarında KDV dahil fiyatı gördüklerinde şaşırabilirler ve kendilerini yanıltılmış hissedebilirler. Aynı zamanda fiyatları gösterirken “artı KDV” şeklinde göstermeyin çünkü tüketiciler bunun hesabı yapamayabilirler. Bu da karışıklıklara neden olabilir. Doğrudan KDV dahil fiyat vermeniz daha doğru olur.

Kargo ücretlerini de sepet sayfasında göstermeye özen gösterin. Altyapınız izin veriyorsa bu ücretleri ürün sayfalarında da gösterebilirsiniz. Eğer gösteremiyorsanız, ürün açıklamalarında tüketicilerin ek olarak kargo ücreti ödeyeceklerini bildiren bir açıklama metni veya görseli de kullanabilirsiniz.

Hedef kitleyi tanımamak

Hedef kitlenizi tanımanız kime, nasıl satış yapacağınız konusunda bir strateji geliştirmenizi zorlaştırabilir. Tüm tüketiciler sizin hedef kitlenizde yer alamaz, bu sebeple de hitap ettiğiniz belli bir kitle olması gerekmektedir. Bu nedenle de bir müşteri profili çıkartmanız oldukça önemlidir. Bu profilin genel özelliklerini ve isteklerini belirledikten sonra hedef kitlenizi daha iyi bir şekilde ayırt edebilirsiniz.

Hedef kitlenizi bilmek, reklam ve pazarlama çalışmalarının yanı sıra site üzerinde kullanacağınız dili de etkiler. Doğru stratejiler belirleyerek, doğru kitlelere ulaşmak için hedef kitle çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Tüketicilerle etkileşime girmemek

Marka bilinirliğinizi ve müşteri sadakatini artırabilmek için tüketicilerle etkileşim içinde olmanız da oldukça önemli. Hem site üzerindeki yorumlarda, hem müşteri destek sürecinde hem de sosyal mecralar üzerinden tüketicilerle etkileşime girmelisiniz. Onların sorularına yanıt vermeli, siparişlerle ilgili konularda onlara destek sağlamalı hem de farklı içeriklerle sosyal mecralar üzerinden onlarla konuşabilmelisiniz. Böylelikle marka bilinirliğinizi ve müşteri sadakatini de artırabilirsiniz.

Yanlış fiyatlandırma

E-ticaret sitenizde en çok dikkat etmeniz gereken konulardan biri de ürün fiyatlandırmaları olacaktır. Tüketiciler internet üzerinden hızlı bir şekilde ürün fiyatlarını karşılaştırabiliyorlar bu nedenle de fiyatlandırma politikanızı iyi bir şekilde ayarlamanız gerekiyor. Sektörün çok altında fiyat vermeniz, ürünle ilgili olumsuz bir durum olduğu algısı yaratabilirken, çok üstünde fiyat vermeniz de ürünleri pahalıya satmaya çalıştığınızı gösterebilir.

Sektördeki rakiplerinizin ürün fiyatlandırmalarını analiz ederek, kendi siteniz üzerinde bir fiyatlandırma politikası oluşturmalısınız.Fiyatla rekabet ederken, ürünün değerini çok fazla aşayı düşürmeden bunları yapmaya özen göstermelisiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerine göz atabilir ve ihtiyacınıza uygun çözümlerimizden faydalanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlattığınızda ise bu süreç boyunca hizmetlerimizi deneme fırsatı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
CRM Nedir? CRM Programları Nasıl Kullanılır?
CRM Nedir? CRM Programları Nasıl Kullanılır?
Her geçen gün yoğunlaşan rekabet ortamı, kendini ticaretin her alanında hissettirmektedir. Benzer alanlara odaklanmış pek çok firma, müşterilerin ilgisini en iyi şekilde çekebilmek ve güçlü bir sadakat hissiyatı yaratabilmek için...
31 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın