fbpx

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

6 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı deneyiminin neden önemli olduğunu detaylı bir şekilde ele almıştık. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini nasıl geliştirebileceğiniz üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Tasarımınızı kullanıcı odaklı hazırlayın

Web site tasarımınızı yaparken, odağınızda kullanıcıların olması gerekir. Bu tasarım öğeleri hedef kitleye göre değişiklik gösterebileceği için, mevcut müşterilerinizin geri bildirimlerini dikkate almak ve hedef kitlenizin odağında tasarımlarınızı hazırlamanız oldukça önemlidir.

Beyaz ve boş alanlardan yararlanın

Son yıllarda web tasarımlarında kullanılan Flat Design öğeleri boş ve beyaz alan kullanımlarını öne çıkartmakta. Bunun sebebi de tasarımları sadeleştirerek, kullancıların daha rahat bir şekilde web sitelerini incelemelerini sağlamaktır. Karmaşık ve iç içe geçmiş öğeler okunmayı ve anlaşılmayı zorlaştırdığı için kullanıcı deneyimini zorlaştırmaktadır. Bu sebeple de tasarımlarınızda beyaz alanlardan ve boşluklardan yararlanmak, tasarımınızın daha ilgi çekici ve daha rahat anlaşılır bir hale gelmesini sağlayacaktır.

Sayfa yüklenme süresini kısaltın

Sayfaların geç açılması ve yüklenmesi kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Kullanıcılar sayfaların hızlı bir şekilde açılmasını istedikleri için, yüklenmesi uzun süren sayfaları terk ederler. Bu süre uzadıkça genel olarak sayfayı terk eden kullanıcıların oranı artabilir.

Web siteniz üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmalı, gereksiz öğeleri kaldırmalı ve görsel boyutlarınızı optimize etmelisiniz. Böylelikle sayfalarınızın daha hızlı açılmasını sağlayarak, kulanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

Navigasyonu kolaylaştırın

Site üzerinde kullanıcıların rahatlıkla gezinerek, aradıkları ürünlere ulaşabilmelerini sağlamanız gerekir. Bunu yapabilmek için de site üzerindeki navigasyonu kolaylaştırmalısınız. Sitede menü çubuğu üzerinde, gerekli kategorizasyonları yaparak, farklı ürün gruplarını ayırmalı ve üst menüde hangi sayfaların yer alacağını iyi bir şekilde belirlemeniz gerekir.

Üst menü haricinde sitenin Footer bölümü üzerinde de farklı menü seçenekleri ekleyerek, her sayfa üzeride bu menüleri gösterebilir ve ana menüde yer almayan sayfalara bu Footer menüsü üzerinden erişilmesini kolaylaştırabilirsiniz.

Listelerden yararlanın

Ürün açıklamaları ya da varış sayfaları üzerinde detaylı bilgiler sunarken, içeriklerinizi listeleyerek ya da maddeler halinde ayırarak göstermeye de özen göstermelisiniz. Bu listeleme metotu içeriklerin paragraflara kıyasla daha rahat okunmasını sağlarken, daha fazla boş ve beyaz alan kullanmanızı sağlayarak, okuyucuları sayfa içeriğine daha fazla davet eder.

Önemli bilgilerinizi bu şekilde listeler ya da maddeler halinde oluştururken, farklı kategorileri farklı ikonlarla göstererek, görsel öğelerden yararlanabilir ve içeriklerinizin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını da sağlayabilirsiniz. İkon kullanımları görsel olarak birçok bilgiyi ifade ettiği için kullanıcı deneyimini geliştirmede önemli bir yere sahiptir.

Görsel kullanımlarına odaklanın

Uzun metinler her zaman kullanıcı dostu olmuyor. Tüketiciler metinleri okumak istemedikleri için uzun metinler genellikle onların gözünü korkutabiliyor. Bu sebeple de metinlerle anlatacağınız bilgileri, görsel öğelerle aktarmanız kullanıcı deneyimini geliştirir. Ürün fotoğraflarınızın kalitesini artırmak, farklı açılardan ürünü göstermeki yakın çekimlerle ürün detaylarını sergilemek, birçok açıdan avantajlı olacaktır. Ziyaretçiler bu fotoğraflar sayesinde ürünlerle ilgili birçok detayı görmüş olabilirler.

Ancak görsel kullanımları yaparken görsel dosya boyutlarını optimize etmeniz de bir hayli önemlidir. Dosya boyutlarının büyümesi ve sayfa üzerinde çok fazla görsel kullanmak, sitenin yüklenme hızını yavaşlatacaktır. Bu sebeple de fotoğrafların dosya boyutlarını küçülterek, sayfanın genel dosya boyutunu küçültmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan