E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

6 Nisan 2018
Sinan Oypan

Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı deneyiminin neden önemli olduğunu detaylı bir şekilde ele almıştık. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini nasıl geliştirebileceğiniz üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Tasarımınızı kullanıcı odaklı hazırlayın

Web site tasarımınızı yaparken, odağınızda kullanıcıların olması gerekir. Bu tasarım öğeleri hedef kitleye göre değişiklik gösterebileceği için, mevcut müşterilerinizin geri bildirimlerini dikkate almak ve hedef kitlenizin odağında tasarımlarınızı hazırlamanız oldukça önemlidir.

Beyaz ve boş alanlardan yararlanın

Son yıllarda web tasarımlarında kullanılan Flat Design öğeleri boş ve beyaz alan kullanımlarını öne çıkartmakta. Bunun sebebi de tasarımları sadeleştirerek, kullancıların daha rahat bir şekilde web sitelerini incelemelerini sağlamaktır. Karmaşık ve iç içe geçmiş öğeler okunmayı ve anlaşılmayı zorlaştırdığı için kullanıcı deneyimini zorlaştırmaktadır. Bu sebeple de tasarımlarınızda beyaz alanlardan ve boşluklardan yararlanmak, tasarımınızın daha ilgi çekici ve daha rahat anlaşılır bir hale gelmesini sağlayacaktır.

Sayfa yüklenme süresini kısaltın

Sayfaların geç açılması ve yüklenmesi kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Kullanıcılar sayfaların hızlı bir şekilde açılmasını istedikleri için, yüklenmesi uzun süren sayfaları terk ederler. Bu süre uzadıkça genel olarak sayfayı terk eden kullanıcıların oranı artabilir.

Web siteniz üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmalı, gereksiz öğeleri kaldırmalı ve görsel boyutlarınızı optimize etmelisiniz. Böylelikle sayfalarınızın daha hızlı açılmasını sağlayarak, kulanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

Navigasyonu kolaylaştırın

Site üzerinde kullanıcıların rahatlıkla gezinerek, aradıkları ürünlere ulaşabilmelerini sağlamanız gerekir. Bunu yapabilmek için de site üzerindeki navigasyonu kolaylaştırmalısınız. Sitede menü çubuğu üzerinde, gerekli kategorizasyonları yaparak, farklı ürün gruplarını ayırmalı ve üst menüde hangi sayfaların yer alacağını iyi bir şekilde belirlemeniz gerekir.

Üst menü haricinde sitenin Footer bölümü üzerinde de farklı menü seçenekleri ekleyerek, her sayfa üzeride bu menüleri gösterebilir ve ana menüde yer almayan sayfalara bu Footer menüsü üzerinden erişilmesini kolaylaştırabilirsiniz.

Listelerden yararlanın

Ürün açıklamaları ya da varış sayfaları üzerinde detaylı bilgiler sunarken, içeriklerinizi listeleyerek ya da maddeler halinde ayırarak göstermeye de özen göstermelisiniz. Bu listeleme metotu içeriklerin paragraflara kıyasla daha rahat okunmasını sağlarken, daha fazla boş ve beyaz alan kullanmanızı sağlayarak, okuyucuları sayfa içeriğine daha fazla davet eder.

Önemli bilgilerinizi bu şekilde listeler ya da maddeler halinde oluştururken, farklı kategorileri farklı ikonlarla göstererek, görsel öğelerden yararlanabilir ve içeriklerinizin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını da sağlayabilirsiniz. İkon kullanımları görsel olarak birçok bilgiyi ifade ettiği için kullanıcı deneyimini geliştirmede önemli bir yere sahiptir.

Görsel kullanımlarına odaklanın

Uzun metinler her zaman kullanıcı dostu olmuyor. Tüketiciler metinleri okumak istemedikleri için uzun metinler genellikle onların gözünü korkutabiliyor. Bu sebeple de metinlerle anlatacağınız bilgileri, görsel öğelerle aktarmanız kullanıcı deneyimini geliştirir. Ürün fotoğraflarınızın kalitesini artırmak, farklı açılardan ürünü göstermeki yakın çekimlerle ürün detaylarını sergilemek, birçok açıdan avantajlı olacaktır. Ziyaretçiler bu fotoğraflar sayesinde ürünlerle ilgili birçok detayı görmüş olabilirler.

Ancak görsel kullanımları yaparken görsel dosya boyutlarını optimize etmeniz de bir hayli önemlidir. Dosya boyutlarının büyümesi ve sayfa üzerinde çok fazla görsel kullanmak, sitenin yüklenme hızını yavaşlatacaktır. Bu sebeple de fotoğrafların dosya boyutlarını küçülterek, sayfanın genel dosya boyutunu küçültmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan