E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

6 Nisan 2018
Sinan Oypan

Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı deneyiminin neden önemli olduğunu detaylı bir şekilde ele almıştık. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini nasıl geliştirebileceğiniz üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Tasarımınızı kullanıcı odaklı hazırlayın

Web site tasarımınızı yaparken, odağınızda kullanıcıların olması gerekir. Bu tasarım öğeleri hedef kitleye göre değişiklik gösterebileceği için, mevcut müşterilerinizin geri bildirimlerini dikkate almak ve hedef kitlenizin odağında tasarımlarınızı hazırlamanız oldukça önemlidir.

Beyaz ve boş alanlardan yararlanın

Son yıllarda web tasarımlarında kullanılan Flat Design öğeleri boş ve beyaz alan kullanımlarını öne çıkartmakta. Bunun sebebi de tasarımları sadeleştirerek, kullancıların daha rahat bir şekilde web sitelerini incelemelerini sağlamaktır. Karmaşık ve iç içe geçmiş öğeler okunmayı ve anlaşılmayı zorlaştırdığı için kullanıcı deneyimini zorlaştırmaktadır. Bu sebeple de tasarımlarınızda beyaz alanlardan ve boşluklardan yararlanmak, tasarımınızın daha ilgi çekici ve daha rahat anlaşılır bir hale gelmesini sağlayacaktır.

Sayfa yüklenme süresini kısaltın

Sayfaların geç açılması ve yüklenmesi kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Kullanıcılar sayfaların hızlı bir şekilde açılmasını istedikleri için, yüklenmesi uzun süren sayfaları terk ederler. Bu süre uzadıkça genel olarak sayfayı terk eden kullanıcıların oranı artabilir.

Web siteniz üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmalı, gereksiz öğeleri kaldırmalı ve görsel boyutlarınızı optimize etmelisiniz. Böylelikle sayfalarınızın daha hızlı açılmasını sağlayarak, kulanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

Navigasyonu kolaylaştırın

Site üzerinde kullanıcıların rahatlıkla gezinerek, aradıkları ürünlere ulaşabilmelerini sağlamanız gerekir. Bunu yapabilmek için de site üzerindeki navigasyonu kolaylaştırmalısınız. Sitede menü çubuğu üzerinde, gerekli kategorizasyonları yaparak, farklı ürün gruplarını ayırmalı ve üst menüde hangi sayfaların yer alacağını iyi bir şekilde belirlemeniz gerekir.

Üst menü haricinde sitenin Footer bölümü üzerinde de farklı menü seçenekleri ekleyerek, her sayfa üzeride bu menüleri gösterebilir ve ana menüde yer almayan sayfalara bu Footer menüsü üzerinden erişilmesini kolaylaştırabilirsiniz.

Listelerden yararlanın

Ürün açıklamaları ya da varış sayfaları üzerinde detaylı bilgiler sunarken, içeriklerinizi listeleyerek ya da maddeler halinde ayırarak göstermeye de özen göstermelisiniz. Bu listeleme metotu içeriklerin paragraflara kıyasla daha rahat okunmasını sağlarken, daha fazla boş ve beyaz alan kullanmanızı sağlayarak, okuyucuları sayfa içeriğine daha fazla davet eder.

Önemli bilgilerinizi bu şekilde listeler ya da maddeler halinde oluştururken, farklı kategorileri farklı ikonlarla göstererek, görsel öğelerden yararlanabilir ve içeriklerinizin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını da sağlayabilirsiniz. İkon kullanımları görsel olarak birçok bilgiyi ifade ettiği için kullanıcı deneyimini geliştirmede önemli bir yere sahiptir.

Görsel kullanımlarına odaklanın

Uzun metinler her zaman kullanıcı dostu olmuyor. Tüketiciler metinleri okumak istemedikleri için uzun metinler genellikle onların gözünü korkutabiliyor. Bu sebeple de metinlerle anlatacağınız bilgileri, görsel öğelerle aktarmanız kullanıcı deneyimini geliştirir. Ürün fotoğraflarınızın kalitesini artırmak, farklı açılardan ürünü göstermeki yakın çekimlerle ürün detaylarını sergilemek, birçok açıdan avantajlı olacaktır. Ziyaretçiler bu fotoğraflar sayesinde ürünlerle ilgili birçok detayı görmüş olabilirler.

Ancak görsel kullanımları yaparken görsel dosya boyutlarını optimize etmeniz de bir hayli önemlidir. Dosya boyutlarının büyümesi ve sayfa üzerinde çok fazla görsel kullanmak, sitenin yüklenme hızını yavaşlatacaktır. Bu sebeple de fotoğrafların dosya boyutlarını küçülterek, sayfanın genel dosya boyutunu küçültmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan