E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

6 Nisan 2018
Sinan Oypan

Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı deneyiminin neden önemli olduğunu detaylı bir şekilde ele almıştık. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini nasıl geliştirebileceğiniz üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Tasarımınızı kullanıcı odaklı hazırlayın

Web site tasarımınızı yaparken, odağınızda kullanıcıların olması gerekir. Bu tasarım öğeleri hedef kitleye göre değişiklik gösterebileceği için, mevcut müşterilerinizin geri bildirimlerini dikkate almak ve hedef kitlenizin odağında tasarımlarınızı hazırlamanız oldukça önemlidir.

Beyaz ve boş alanlardan yararlanın

Son yıllarda web tasarımlarında kullanılan Flat Design öğeleri boş ve beyaz alan kullanımlarını öne çıkartmakta. Bunun sebebi de tasarımları sadeleştirerek, kullancıların daha rahat bir şekilde web sitelerini incelemelerini sağlamaktır. Karmaşık ve iç içe geçmiş öğeler okunmayı ve anlaşılmayı zorlaştırdığı için kullanıcı deneyimini zorlaştırmaktadır. Bu sebeple de tasarımlarınızda beyaz alanlardan ve boşluklardan yararlanmak, tasarımınızın daha ilgi çekici ve daha rahat anlaşılır bir hale gelmesini sağlayacaktır.

Sayfa yüklenme süresini kısaltın

Sayfaların geç açılması ve yüklenmesi kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Kullanıcılar sayfaların hızlı bir şekilde açılmasını istedikleri için, yüklenmesi uzun süren sayfaları terk ederler. Bu süre uzadıkça genel olarak sayfayı terk eden kullanıcıların oranı artabilir.

Web siteniz üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmalı, gereksiz öğeleri kaldırmalı ve görsel boyutlarınızı optimize etmelisiniz. Böylelikle sayfalarınızın daha hızlı açılmasını sağlayarak, kulanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

Navigasyonu kolaylaştırın

Site üzerinde kullanıcıların rahatlıkla gezinerek, aradıkları ürünlere ulaşabilmelerini sağlamanız gerekir. Bunu yapabilmek için de site üzerindeki navigasyonu kolaylaştırmalısınız. Sitede menü çubuğu üzerinde, gerekli kategorizasyonları yaparak, farklı ürün gruplarını ayırmalı ve üst menüde hangi sayfaların yer alacağını iyi bir şekilde belirlemeniz gerekir.

Üst menü haricinde sitenin Footer bölümü üzerinde de farklı menü seçenekleri ekleyerek, her sayfa üzeride bu menüleri gösterebilir ve ana menüde yer almayan sayfalara bu Footer menüsü üzerinden erişilmesini kolaylaştırabilirsiniz.

Listelerden yararlanın

Ürün açıklamaları ya da varış sayfaları üzerinde detaylı bilgiler sunarken, içeriklerinizi listeleyerek ya da maddeler halinde ayırarak göstermeye de özen göstermelisiniz. Bu listeleme metotu içeriklerin paragraflara kıyasla daha rahat okunmasını sağlarken, daha fazla boş ve beyaz alan kullanmanızı sağlayarak, okuyucuları sayfa içeriğine daha fazla davet eder.

Önemli bilgilerinizi bu şekilde listeler ya da maddeler halinde oluştururken, farklı kategorileri farklı ikonlarla göstererek, görsel öğelerden yararlanabilir ve içeriklerinizin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını da sağlayabilirsiniz. İkon kullanımları görsel olarak birçok bilgiyi ifade ettiği için kullanıcı deneyimini geliştirmede önemli bir yere sahiptir.

Görsel kullanımlarına odaklanın

Uzun metinler her zaman kullanıcı dostu olmuyor. Tüketiciler metinleri okumak istemedikleri için uzun metinler genellikle onların gözünü korkutabiliyor. Bu sebeple de metinlerle anlatacağınız bilgileri, görsel öğelerle aktarmanız kullanıcı deneyimini geliştirir. Ürün fotoğraflarınızın kalitesini artırmak, farklı açılardan ürünü göstermeki yakın çekimlerle ürün detaylarını sergilemek, birçok açıdan avantajlı olacaktır. Ziyaretçiler bu fotoğraflar sayesinde ürünlerle ilgili birçok detayı görmüş olabilirler.

Ancak görsel kullanımları yaparken görsel dosya boyutlarını optimize etmeniz de bir hayli önemlidir. Dosya boyutlarının büyümesi ve sayfa üzerinde çok fazla görsel kullanmak, sitenin yüklenme hızını yavaşlatacaktır. Bu sebeple de fotoğrafların dosya boyutlarını küçülterek, sayfanın genel dosya boyutunu küçültmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan