E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

6 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı deneyiminin neden önemli olduğunu detaylı bir şekilde ele almıştık. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini nasıl geliştirebileceğiniz üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Tasarımınızı kullanıcı odaklı hazırlayın

Web site tasarımınızı yaparken, odağınızda kullanıcıların olması gerekir. Bu tasarım öğeleri hedef kitleye göre değişiklik gösterebileceği için, mevcut müşterilerinizin geri bildirimlerini dikkate almak ve hedef kitlenizin odağında tasarımlarınızı hazırlamanız oldukça önemlidir.

Beyaz ve boş alanlardan yararlanın

Son yıllarda web tasarımlarında kullanılan Flat Design öğeleri boş ve beyaz alan kullanımlarını öne çıkartmakta. Bunun sebebi de tasarımları sadeleştirerek, kullancıların daha rahat bir şekilde web sitelerini incelemelerini sağlamaktır. Karmaşık ve iç içe geçmiş öğeler okunmayı ve anlaşılmayı zorlaştırdığı için kullanıcı deneyimini zorlaştırmaktadır. Bu sebeple de tasarımlarınızda beyaz alanlardan ve boşluklardan yararlanmak, tasarımınızın daha ilgi çekici ve daha rahat anlaşılır bir hale gelmesini sağlayacaktır.

Sayfa yüklenme süresini kısaltın

Sayfaların geç açılması ve yüklenmesi kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Kullanıcılar sayfaların hızlı bir şekilde açılmasını istedikleri için, yüklenmesi uzun süren sayfaları terk ederler. Bu süre uzadıkça genel olarak sayfayı terk eden kullanıcıların oranı artabilir.

Web siteniz üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmalı, gereksiz öğeleri kaldırmalı ve görsel boyutlarınızı optimize etmelisiniz. Böylelikle sayfalarınızın daha hızlı açılmasını sağlayarak, kulanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

Navigasyonu kolaylaştırın

Site üzerinde kullanıcıların rahatlıkla gezinerek, aradıkları ürünlere ulaşabilmelerini sağlamanız gerekir. Bunu yapabilmek için de site üzerindeki navigasyonu kolaylaştırmalısınız. Sitede menü çubuğu üzerinde, gerekli kategorizasyonları yaparak, farklı ürün gruplarını ayırmalı ve üst menüde hangi sayfaların yer alacağını iyi bir şekilde belirlemeniz gerekir.

Üst menü haricinde sitenin Footer bölümü üzerinde de farklı menü seçenekleri ekleyerek, her sayfa üzeride bu menüleri gösterebilir ve ana menüde yer almayan sayfalara bu Footer menüsü üzerinden erişilmesini kolaylaştırabilirsiniz.

Listelerden yararlanın

Ürün açıklamaları ya da varış sayfaları üzerinde detaylı bilgiler sunarken, içeriklerinizi listeleyerek ya da maddeler halinde ayırarak göstermeye de özen göstermelisiniz. Bu listeleme metotu içeriklerin paragraflara kıyasla daha rahat okunmasını sağlarken, daha fazla boş ve beyaz alan kullanmanızı sağlayarak, okuyucuları sayfa içeriğine daha fazla davet eder.

Önemli bilgilerinizi bu şekilde listeler ya da maddeler halinde oluştururken, farklı kategorileri farklı ikonlarla göstererek, görsel öğelerden yararlanabilir ve içeriklerinizin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını da sağlayabilirsiniz. İkon kullanımları görsel olarak birçok bilgiyi ifade ettiği için kullanıcı deneyimini geliştirmede önemli bir yere sahiptir.

Görsel kullanımlarına odaklanın

Uzun metinler her zaman kullanıcı dostu olmuyor. Tüketiciler metinleri okumak istemedikleri için uzun metinler genellikle onların gözünü korkutabiliyor. Bu sebeple de metinlerle anlatacağınız bilgileri, görsel öğelerle aktarmanız kullanıcı deneyimini geliştirir. Ürün fotoğraflarınızın kalitesini artırmak, farklı açılardan ürünü göstermeki yakın çekimlerle ürün detaylarını sergilemek, birçok açıdan avantajlı olacaktır. Ziyaretçiler bu fotoğraflar sayesinde ürünlerle ilgili birçok detayı görmüş olabilirler.

Ancak görsel kullanımları yaparken görsel dosya boyutlarını optimize etmeniz de bir hayli önemlidir. Dosya boyutlarının büyümesi ve sayfa üzerinde çok fazla görsel kullanmak, sitenin yüklenme hızını yavaşlatacaktır. Bu sebeple de fotoğrafların dosya boyutlarını küçülterek, sayfanın genel dosya boyutunu küçültmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan