E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

23 Ocak 2021
Savaş Çetinkaya
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir?

Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı olan Google Tag Manager (GTM) aracı, kod parçacıklarının web sitelerine kolay bir biçimde eklenmesi ve çeşitli ölçümleme kurulumlarının kolay bir şekilde gerçekleştirilmesi adına kullanılan bir araçtır. Peki, Google Tag Manager nedir ve web siteleri için ne önemi vardır?

Örneğin, Google Analytics, bir analiz aracı olarak kullanılmaktadır. Google Tag Manager ise, Google Analytics gibi pek çok ürünün sitenize entegrasyonunu sağlamak için kullanabileceğiniz pazarlama etiketi yöneticisi olarak anlatılabilir.

Pazarlama etiketi yöneticisi, sahip olduğunuz web sitesinde bulunan pazarlama etiketlerinizi yönetmenize yardımcı olur. Aslında bir kod parçası olan pazarlama etiketleri ise web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını gözlemlemenizi ve yeni pazarlama yöntemleri geliştirmenizi sağlar.

Google Tag Manager aracı ile oluşturduğunuz etiketleri sitenize ekleyerek sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını gözlemleyebilir ya da reklamlarınızın ne kadar etkili olduğunu takip edebilirsiniz. Böylece dijital pazarlama ağınız için istatistiksel bir rapor oluşturabilir ve kullanıcı davranışlarını daha kolay bir şekilde yorumlayabilirsiniz.

Google’ın e-ticaret siteleri başta olmak üzere, web siteleri için geliştirmiş olduğu Google Tag Manager aracı tamamen ücretsiz bir araçtır. Ayrıca, site görünümünüzü değiştirmeden sitenizdeki her uygulama için pazarlama etiketlerini kullanabilirsiniz. Bunun için yalnızca küçük bir kod parçası kullanmanız ve gerekli ayarlamaları yaparak GTM içerisinde yayınlamanız gerekmektedir.

Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

Oldukça hızlı ve kolay adımlarla siz de web siteniz için Google Tag Manager kurulumu yapabilirsiniz. Genellikle Google Analytics aracı ile beraber kullanımı önerilmektedir. Verileri analiz etmek adına Google Tag Manager’ın tek başına kullanımı doğru sonuçlar alabilmeniz için yetersiz kalabilir.

GTM ile pazarlama etiketlerinizi tek bir sistemden yönetebilir ve web siteniz için kod dağıtımını tek araçtan gerçekleştirebilirsiniz. Google Tag Manager kurulumu nasıl yapılır?

  • Öncelikle; https://tagmanager.google.com/ adresinden yeni bir hesap kurulumu gerçekleştirebilir ya da mevcut hesabınızla sisteme giriş yapabilirsiniz.
  • Web sayfanız için; açılan sitede “Hesap Oluştur” butonuna basıp açılan sayfada gerekli bilgileri girmeniz gerekmektedir:
  1. Hesap Adı
  2. Ülke
  3. Web sitesi URL’si

bilgilerini doğru bir şekilde doldurup “Oluştur” butonuna basınız.

  • Bahsedilen adımları gerçekleştirdikten sonra karşınıza “Google Etiket Yöneticisi’ni Yükleyin” penceresi çıkacaktır. Bu pencerede sitenizin <HEAD> ve <BODY> alanlarına eklemeniz gereken kod parçaları bulunmaktadır. Belirtilen kodları web sitenizdeki tüm sayfalara yapıştırmalısınız.
  • Dilerseniz karşınıza çıkan pencereyi kapatıp üst araçta bulunan ve “GTM-XXXXXXX” şeklinde belirtilen kimliğinizden başka bir zaman kurulum yapmak amacıyla aynı kod parçalarına tekrar ulaşabilirsiniz.
  • Google Tag Manager kurulumu gerçekleştikten sonra GTM arayüzü ile kolay bir şekilde etiket ekleyebilir, yayınlayabilir ve düzenleyebilirsiniz.

Google Tag Manager İle Hangi E-Ticaret Ölçümlemelerini Yapabilirsiniz?

Google Tag Manager’ı müşterilerinizin web sitenizde gerçekleştirdiği hareketleri gözlemlemek amacıyla kullanabilirsiniz. E-ticaret firmaları; ölçümleme ve etkileşim takibi ile kullanıcılar için yeni stratejiler geliştirebilir ve farklı yollar arayışında bulunabilir.

Örneğin sayfanızda bulunan bir formun kaç kullanıcı tarafından doldurulduğu görmek istiyorsunuz. Bu durumda GTM aracılığıyla “Form Gönderme” etiketi ekleyerek, kullanıcıların form doldurma eylemini takip edebilirsiniz. Benzer şekilde bir e-ticaret siteniz varsa, yine GTM aracılığıyla satın alma, sepete ekleme, buton tıklama, satın alınan ürün tutarı gibi birçok veriyi takip edip Analytics hesabınız üzerinden takibi sağlayabilirsiniz.

Aynı zamanda, kullanıcıların ne kadarının sitenizde alışveriş yaptığını gözlemek için ve ortalama sepet tutarının analiz edilmesi için de Google Tag Manager aracından destek alabilirsiniz.

IdeaSoft İle Açtığınız E-Ticaret Sitesi Panelinden GTM Kodlarını Nasıl Eklersiniz?

E-ticaret siteleri için etkili bir pazarlamayı destekleyen ve bu konuda hizmetler sunan IdeaSoft aracılığı ile kurduğunuz e-ticaret sitesi için GTM kodlarını eklemek oldukça kolaydır. Peki, IdeaSoft ile açtığınız E-ticaret sitesi panelinden GTM kodlarını nasıl ekleyebilirsiniz?

  • Öncelikle, yönetici panelinizde araç çubuğunda bulunan “Ayarlar” menüsüne giriniz.
  • Ayarlar menüsünün önünüze sunduğu seçenekler arasından “S.E.O” başlığına basınız.
  • S.E.O ayarlarını kapsayan arayüzde “Google Analytics Entegrasyonu” sekmesinden, <HEAD> ve <BODY> için önerilen GTM kodlarını uygun alanlara yapıştırarak tüm sayfalarınıza tek seferde ekleyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticaret Siteleri İçin Blog İçerik Stratejisi
E-Ticaret Siteleri İçin Blog İçerik Stratejisi
Günümüzde, e-ticaret sektörü hızla büyüyor ve rekabet her zamankinden daha yoğun. E-ticaret sitelerinin başarılı olabilmesi için sadece ürünleri sunmak yetmiyor; aynı zamanda potansiyel müşterilere değerli içerik sunma becerisi...
12 Ekim 2023
Ferad Osman Sali
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
IdeaSoft
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
İlgi Çekici ve Akılda Kalıcı Başlık Yazmak İçin 8 İpucu
İlgi Çekici ve Akılda Kalıcı Başlık Yazmak İçin 8 İpucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Ferad Osman Sali