fbpx

E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

23 Ocak 2021
Markethinkers

Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir?

Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı olan Google Tag Manager (GTM) aracı, kod parçacıklarının web sitelerine kolay bir biçimde eklenmesi ve çeşitli ölçümleme kurulumlarının kolay bir şekilde gerçekleştirilmesi adına kullanılan bir araçtır. Peki, Google Tag Manager nedir ve web siteleri için ne önemi vardır?

Örneğin, Google Analytics, bir analiz aracı olarak kullanılmaktadır. Google Tag Manager ise, Google Analytics gibi pek çok ürünün sitenize entegrasyonunu sağlamak için kullanabileceğiniz pazarlama etiketi yöneticisi olarak anlatılabilir.

Pazarlama etiketi yöneticisi, sahip olduğunuz web sitesinde bulunan pazarlama etiketlerinizi yönetmenize yardımcı olur. Aslında bir kod parçası olan pazarlama etiketleri ise web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını gözlemlemenizi ve yeni pazarlama yöntemleri geliştirmenizi sağlar.

Google Tag Manager aracı ile oluşturduğunuz etiketleri sitenize ekleyerek sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını gözlemleyebilir ya da reklamlarınızın ne kadar etkili olduğunu takip edebilirsiniz. Böylece dijital pazarlama ağınız için istatistiksel bir rapor oluşturabilir ve kullanıcı davranışlarını daha kolay bir şekilde yorumlayabilirsiniz.

Google’ın e-ticaret siteleri başta olmak üzere, web siteleri için geliştirmiş olduğu Google Tag Manager aracı tamamen ücretsiz bir araçtır. Ayrıca, site görünümünüzü değiştirmeden sitenizdeki her uygulama için pazarlama etiketlerini kullanabilirsiniz. Bunun için yalnızca küçük bir kod parçası kullanmanız ve gerekli ayarlamaları yaparak GTM içerisinde yayınlamanız gerekmektedir.

Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

Oldukça hızlı ve kolay adımlarla siz de web siteniz için Google Tag Manager kurulumu yapabilirsiniz. Genellikle Google Analytics aracı ile beraber kullanımı önerilmektedir. Verileri analiz etmek adına Google Tag Manager’ın tek başına kullanımı doğru sonuçlar alabilmeniz için yetersiz kalabilir.

GTM ile pazarlama etiketlerinizi tek bir sistemden yönetebilir ve web siteniz için kod dağıtımını tek araçtan gerçekleştirebilirsiniz. Google Tag Manager kurulumu nasıl yapılır?

  • Öncelikle; https://tagmanager.google.com/ adresinden yeni bir hesap kurulumu gerçekleştirebilir ya da mevcut hesabınızla sisteme giriş yapabilirsiniz.
  • Web sayfanız için; açılan sitede “Hesap Oluştur” butonuna basıp açılan sayfada gerekli bilgileri girmeniz gerekmektedir:
  1. Hesap Adı
  2. Ülke
  3. Web sitesi URL’si

bilgilerini doğru bir şekilde doldurup “Oluştur” butonuna basınız.

  • Bahsedilen adımları gerçekleştirdikten sonra karşınıza “Google Etiket Yöneticisi’ni Yükleyin” penceresi çıkacaktır. Bu pencerede sitenizin <HEAD> ve <BODY> alanlarına eklemeniz gereken kod parçaları bulunmaktadır. Belirtilen kodları web sitenizdeki tüm sayfalara yapıştırmalısınız.
  • Dilerseniz karşınıza çıkan pencereyi kapatıp üst araçta bulunan ve “GTM-XXXXXXX” şeklinde belirtilen kimliğinizden başka bir zaman kurulum yapmak amacıyla aynı kod parçalarına tekrar ulaşabilirsiniz.
  • Google Tag Manager kurulumu gerçekleştikten sonra GTM arayüzü ile kolay bir şekilde etiket ekleyebilir, yayınlayabilir ve düzenleyebilirsiniz.

Google Tag Manager İle Hangi E-Ticaret Ölçümlemelerini Yapabilirsiniz?

Google Tag Manager’ı müşterilerinizin web sitenizde gerçekleştirdiği hareketleri gözlemlemek amacıyla kullanabilirsiniz. E-ticaret firmaları; ölçümleme ve etkileşim takibi ile kullanıcılar için yeni stratejiler geliştirebilir ve farklı yollar arayışında bulunabilir.

Örneğin sayfanızda bulunan bir formun kaç kullanıcı tarafından doldurulduğu görmek istiyorsunuz. Bu durumda GTM aracılığıyla “Form Gönderme” etiketi ekleyerek, kullanıcıların form doldurma eylemini takip edebilirsiniz. Benzer şekilde bir e-ticaret siteniz varsa, yine GTM aracılığıyla satın alma, sepete ekleme, buton tıklama, satın alınan ürün tutarı gibi birçok veriyi takip edip Analytics hesabınız üzerinden takibi sağlayabilirsiniz.

Aynı zamanda, kullanıcıların ne kadarının sitenizde alışveriş yaptığını gözlemek için ve ortalama sepet tutarının analiz edilmesi için de Google Tag Manager aracından destek alabilirsiniz.

IdeaSoft İle Açtığınız E-Ticaret Sitesi Panelinden GTM Kodlarını Nasıl Eklersiniz?

E-ticaret siteleri için etkili bir pazarlamayı destekleyen ve bu konuda hizmetler sunan IdeaSoft aracılığı ile kurduğunuz e-ticaret sitesi için GTM kodlarını eklemek oldukça kolaydır. Peki, IdeaSoft ile açtığınız E-ticaret sitesi panelinden GTM kodlarını nasıl ekleyebilirsiniz?

  • Öncelikle, yönetici panelinizde araç çubuğunda bulunan “Ayarlar” menüsüne giriniz.
  • Ayarlar menüsünün önünüze sunduğu seçenekler arasından “S.E.O” başlığına basınız.
  • S.E.O ayarlarını kapsayan arayüzde “Google Analytics Entegrasyonu” sekmesinden, <HEAD> ve <BODY> için önerilen GTM kodlarını uygun alanlara yapıştırarak tüm sayfalarınıza tek seferde ekleyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan