E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

23 Ocak 2021
Markethinkers
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir?

Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı olan Google Tag Manager (GTM) aracı, kod parçacıklarının web sitelerine kolay bir biçimde eklenmesi ve çeşitli ölçümleme kurulumlarının kolay bir şekilde gerçekleştirilmesi adına kullanılan bir araçtır. Peki, Google Tag Manager nedir ve web siteleri için ne önemi vardır?

Örneğin, Google Analytics, bir analiz aracı olarak kullanılmaktadır. Google Tag Manager ise, Google Analytics gibi pek çok ürünün sitenize entegrasyonunu sağlamak için kullanabileceğiniz pazarlama etiketi yöneticisi olarak anlatılabilir.

Pazarlama etiketi yöneticisi, sahip olduğunuz web sitesinde bulunan pazarlama etiketlerinizi yönetmenize yardımcı olur. Aslında bir kod parçası olan pazarlama etiketleri ise web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını gözlemlemenizi ve yeni pazarlama yöntemleri geliştirmenizi sağlar.

Google Tag Manager aracı ile oluşturduğunuz etiketleri sitenize ekleyerek sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını gözlemleyebilir ya da reklamlarınızın ne kadar etkili olduğunu takip edebilirsiniz. Böylece dijital pazarlama ağınız için istatistiksel bir rapor oluşturabilir ve kullanıcı davranışlarını daha kolay bir şekilde yorumlayabilirsiniz.

Google’ın e-ticaret siteleri başta olmak üzere, web siteleri için geliştirmiş olduğu Google Tag Manager aracı tamamen ücretsiz bir araçtır. Ayrıca, site görünümünüzü değiştirmeden sitenizdeki her uygulama için pazarlama etiketlerini kullanabilirsiniz. Bunun için yalnızca küçük bir kod parçası kullanmanız ve gerekli ayarlamaları yaparak GTM içerisinde yayınlamanız gerekmektedir.

Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

Oldukça hızlı ve kolay adımlarla siz de web siteniz için Google Tag Manager kurulumu yapabilirsiniz. Genellikle Google Analytics aracı ile beraber kullanımı önerilmektedir. Verileri analiz etmek adına Google Tag Manager’ın tek başına kullanımı doğru sonuçlar alabilmeniz için yetersiz kalabilir.

GTM ile pazarlama etiketlerinizi tek bir sistemden yönetebilir ve web siteniz için kod dağıtımını tek araçtan gerçekleştirebilirsiniz. Google Tag Manager kurulumu nasıl yapılır?

  • Öncelikle; https://tagmanager.google.com/ adresinden yeni bir hesap kurulumu gerçekleştirebilir ya da mevcut hesabınızla sisteme giriş yapabilirsiniz.
  • Web sayfanız için; açılan sitede “Hesap Oluştur” butonuna basıp açılan sayfada gerekli bilgileri girmeniz gerekmektedir:
  1. Hesap Adı
  2. Ülke
  3. Web sitesi URL’si

bilgilerini doğru bir şekilde doldurup “Oluştur” butonuna basınız.

  • Bahsedilen adımları gerçekleştirdikten sonra karşınıza “Google Etiket Yöneticisi’ni Yükleyin” penceresi çıkacaktır. Bu pencerede sitenizin <HEAD> ve <BODY> alanlarına eklemeniz gereken kod parçaları bulunmaktadır. Belirtilen kodları web sitenizdeki tüm sayfalara yapıştırmalısınız.
  • Dilerseniz karşınıza çıkan pencereyi kapatıp üst araçta bulunan ve “GTM-XXXXXXX” şeklinde belirtilen kimliğinizden başka bir zaman kurulum yapmak amacıyla aynı kod parçalarına tekrar ulaşabilirsiniz.
  • Google Tag Manager kurulumu gerçekleştikten sonra GTM arayüzü ile kolay bir şekilde etiket ekleyebilir, yayınlayabilir ve düzenleyebilirsiniz.

Google Tag Manager İle Hangi E-Ticaret Ölçümlemelerini Yapabilirsiniz?

Google Tag Manager’ı müşterilerinizin web sitenizde gerçekleştirdiği hareketleri gözlemlemek amacıyla kullanabilirsiniz. E-ticaret firmaları; ölçümleme ve etkileşim takibi ile kullanıcılar için yeni stratejiler geliştirebilir ve farklı yollar arayışında bulunabilir.

Örneğin sayfanızda bulunan bir formun kaç kullanıcı tarafından doldurulduğu görmek istiyorsunuz. Bu durumda GTM aracılığıyla “Form Gönderme” etiketi ekleyerek, kullanıcıların form doldurma eylemini takip edebilirsiniz. Benzer şekilde bir e-ticaret siteniz varsa, yine GTM aracılığıyla satın alma, sepete ekleme, buton tıklama, satın alınan ürün tutarı gibi birçok veriyi takip edip Analytics hesabınız üzerinden takibi sağlayabilirsiniz.

Aynı zamanda, kullanıcıların ne kadarının sitenizde alışveriş yaptığını gözlemek için ve ortalama sepet tutarının analiz edilmesi için de Google Tag Manager aracından destek alabilirsiniz.

IdeaSoft İle Açtığınız E-Ticaret Sitesi Panelinden GTM Kodlarını Nasıl Eklersiniz?

E-ticaret siteleri için etkili bir pazarlamayı destekleyen ve bu konuda hizmetler sunan IdeaSoft aracılığı ile kurduğunuz e-ticaret sitesi için GTM kodlarını eklemek oldukça kolaydır. Peki, IdeaSoft ile açtığınız E-ticaret sitesi panelinden GTM kodlarını nasıl ekleyebilirsiniz?

  • Öncelikle, yönetici panelinizde araç çubuğunda bulunan “Ayarlar” menüsüne giriniz.
  • Ayarlar menüsünün önünüze sunduğu seçenekler arasından “S.E.O” başlığına basınız.
  • S.E.O ayarlarını kapsayan arayüzde “Google Analytics Entegrasyonu” sekmesinden, <HEAD> ve <BODY> için önerilen GTM kodlarını uygun alanlara yapıştırarak tüm sayfalarınıza tek seferde ekleyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan