E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

23 Ocak 2021
Markethinkers
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir?

Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı olan Google Tag Manager (GTM) aracı, kod parçacıklarının web sitelerine kolay bir biçimde eklenmesi ve çeşitli ölçümleme kurulumlarının kolay bir şekilde gerçekleştirilmesi adına kullanılan bir araçtır. Peki, Google Tag Manager nedir ve web siteleri için ne önemi vardır?

Örneğin, Google Analytics, bir analiz aracı olarak kullanılmaktadır. Google Tag Manager ise, Google Analytics gibi pek çok ürünün sitenize entegrasyonunu sağlamak için kullanabileceğiniz pazarlama etiketi yöneticisi olarak anlatılabilir.

Pazarlama etiketi yöneticisi, sahip olduğunuz web sitesinde bulunan pazarlama etiketlerinizi yönetmenize yardımcı olur. Aslında bir kod parçası olan pazarlama etiketleri ise web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını gözlemlemenizi ve yeni pazarlama yöntemleri geliştirmenizi sağlar.

Google Tag Manager aracı ile oluşturduğunuz etiketleri sitenize ekleyerek sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını gözlemleyebilir ya da reklamlarınızın ne kadar etkili olduğunu takip edebilirsiniz. Böylece dijital pazarlama ağınız için istatistiksel bir rapor oluşturabilir ve kullanıcı davranışlarını daha kolay bir şekilde yorumlayabilirsiniz.

Google’ın e-ticaret siteleri başta olmak üzere, web siteleri için geliştirmiş olduğu Google Tag Manager aracı tamamen ücretsiz bir araçtır. Ayrıca, site görünümünüzü değiştirmeden sitenizdeki her uygulama için pazarlama etiketlerini kullanabilirsiniz. Bunun için yalnızca küçük bir kod parçası kullanmanız ve gerekli ayarlamaları yaparak GTM içerisinde yayınlamanız gerekmektedir.

Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

Oldukça hızlı ve kolay adımlarla siz de web siteniz için Google Tag Manager kurulumu yapabilirsiniz. Genellikle Google Analytics aracı ile beraber kullanımı önerilmektedir. Verileri analiz etmek adına Google Tag Manager’ın tek başına kullanımı doğru sonuçlar alabilmeniz için yetersiz kalabilir.

GTM ile pazarlama etiketlerinizi tek bir sistemden yönetebilir ve web siteniz için kod dağıtımını tek araçtan gerçekleştirebilirsiniz. Google Tag Manager kurulumu nasıl yapılır?

  • Öncelikle; https://tagmanager.google.com/ adresinden yeni bir hesap kurulumu gerçekleştirebilir ya da mevcut hesabınızla sisteme giriş yapabilirsiniz.
  • Web sayfanız için; açılan sitede “Hesap Oluştur” butonuna basıp açılan sayfada gerekli bilgileri girmeniz gerekmektedir:
  1. Hesap Adı
  2. Ülke
  3. Web sitesi URL’si

bilgilerini doğru bir şekilde doldurup “Oluştur” butonuna basınız.

  • Bahsedilen adımları gerçekleştirdikten sonra karşınıza “Google Etiket Yöneticisi’ni Yükleyin” penceresi çıkacaktır. Bu pencerede sitenizin <HEAD> ve <BODY> alanlarına eklemeniz gereken kod parçaları bulunmaktadır. Belirtilen kodları web sitenizdeki tüm sayfalara yapıştırmalısınız.
  • Dilerseniz karşınıza çıkan pencereyi kapatıp üst araçta bulunan ve “GTM-XXXXXXX” şeklinde belirtilen kimliğinizden başka bir zaman kurulum yapmak amacıyla aynı kod parçalarına tekrar ulaşabilirsiniz.
  • Google Tag Manager kurulumu gerçekleştikten sonra GTM arayüzü ile kolay bir şekilde etiket ekleyebilir, yayınlayabilir ve düzenleyebilirsiniz.

Google Tag Manager İle Hangi E-Ticaret Ölçümlemelerini Yapabilirsiniz?

Google Tag Manager’ı müşterilerinizin web sitenizde gerçekleştirdiği hareketleri gözlemlemek amacıyla kullanabilirsiniz. E-ticaret firmaları; ölçümleme ve etkileşim takibi ile kullanıcılar için yeni stratejiler geliştirebilir ve farklı yollar arayışında bulunabilir.

Örneğin sayfanızda bulunan bir formun kaç kullanıcı tarafından doldurulduğu görmek istiyorsunuz. Bu durumda GTM aracılığıyla “Form Gönderme” etiketi ekleyerek, kullanıcıların form doldurma eylemini takip edebilirsiniz. Benzer şekilde bir e-ticaret siteniz varsa, yine GTM aracılığıyla satın alma, sepete ekleme, buton tıklama, satın alınan ürün tutarı gibi birçok veriyi takip edip Analytics hesabınız üzerinden takibi sağlayabilirsiniz.

Aynı zamanda, kullanıcıların ne kadarının sitenizde alışveriş yaptığını gözlemek için ve ortalama sepet tutarının analiz edilmesi için de Google Tag Manager aracından destek alabilirsiniz.

IdeaSoft İle Açtığınız E-Ticaret Sitesi Panelinden GTM Kodlarını Nasıl Eklersiniz?

E-ticaret siteleri için etkili bir pazarlamayı destekleyen ve bu konuda hizmetler sunan IdeaSoft aracılığı ile kurduğunuz e-ticaret sitesi için GTM kodlarını eklemek oldukça kolaydır. Peki, IdeaSoft ile açtığınız E-ticaret sitesi panelinden GTM kodlarını nasıl ekleyebilirsiniz?

  • Öncelikle, yönetici panelinizde araç çubuğunda bulunan “Ayarlar” menüsüne giriniz.
  • Ayarlar menüsünün önünüze sunduğu seçenekler arasından “S.E.O” başlığına basınız.
  • S.E.O ayarlarını kapsayan arayüzde “Google Analytics Entegrasyonu” sekmesinden, <HEAD> ve <BODY> için önerilen GTM kodlarını uygun alanlara yapıştırarak tüm sayfalarınıza tek seferde ekleyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin