E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

Yazar: Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 18.10.2022
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir?

Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı olan Google Tag Manager (GTM) aracı, kod parçacıklarının web sitelerine kolay bir biçimde eklenmesi ve çeşitli ölçümleme kurulumlarının kolay bir şekilde gerçekleştirilmesi adına kullanılan bir araçtır. Peki, Google Tag Manager nedir ve web siteleri için ne önemi vardır?

Örneğin, Google Analytics, bir analiz aracı olarak kullanılmaktadır. Google Tag Manager ise, Google Analytics gibi pek çok ürünün sitenize entegrasyonunu sağlamak için kullanabileceğiniz pazarlama etiketi yöneticisi olarak anlatılabilir.

Pazarlama etiketi yöneticisi, sahip olduğunuz web sitesinde bulunan pazarlama etiketlerinizi yönetmenize yardımcı olur. Aslında bir kod parçası olan pazarlama etiketleri ise web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını gözlemlemenizi ve yeni pazarlama yöntemleri geliştirmenizi sağlar.

Google Tag Manager aracı ile oluşturduğunuz etiketleri sitenize ekleyerek sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını gözlemleyebilir ya da reklamlarınızın ne kadar etkili olduğunu takip edebilirsiniz. Böylece dijital pazarlama ağınız için istatistiksel bir rapor oluşturabilir ve kullanıcı davranışlarını daha kolay bir şekilde yorumlayabilirsiniz.

Google’ın e-ticaret siteleri başta olmak üzere, web siteleri için geliştirmiş olduğu Google Tag Manager aracı tamamen ücretsiz bir araçtır. Ayrıca, site görünümünüzü değiştirmeden sitenizdeki her uygulama için pazarlama etiketlerini kullanabilirsiniz. Bunun için yalnızca küçük bir kod parçası kullanmanız ve gerekli ayarlamaları yaparak GTM içerisinde yayınlamanız gerekmektedir.

Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?

Oldukça hızlı ve kolay adımlarla siz de web siteniz için Google Tag Manager kurulumu yapabilirsiniz. Genellikle Google Analytics aracı ile beraber kullanımı önerilmektedir. Verileri analiz etmek adına Google Tag Manager’ın tek başına kullanımı doğru sonuçlar alabilmeniz için yetersiz kalabilir.

GTM ile pazarlama etiketlerinizi tek bir sistemden yönetebilir ve web siteniz için kod dağıtımını tek araçtan gerçekleştirebilirsiniz. Google Tag Manager kurulumu nasıl yapılır?

  • Öncelikle; https://tagmanager.google.com/ adresinden yeni bir hesap kurulumu gerçekleştirebilir ya da mevcut hesabınızla sisteme giriş yapabilirsiniz.
  • Web sayfanız için; açılan sitede “Hesap Oluştur” butonuna basıp açılan sayfada gerekli bilgileri girmeniz gerekmektedir:
  1. Hesap Adı
  2. Ülke
  3. Web sitesi URL’si

bilgilerini doğru bir şekilde doldurup “Oluştur” butonuna basınız.

  • Bahsedilen adımları gerçekleştirdikten sonra karşınıza “Google Etiket Yöneticisi’ni Yükleyin” penceresi çıkacaktır. Bu pencerede sitenizin <HEAD> ve <BODY> alanlarına eklemeniz gereken kod parçaları bulunmaktadır. Belirtilen kodları web sitenizdeki tüm sayfalara yapıştırmalısınız.
  • Dilerseniz karşınıza çıkan pencereyi kapatıp üst araçta bulunan ve “GTM-XXXXXXX” şeklinde belirtilen kimliğinizden başka bir zaman kurulum yapmak amacıyla aynı kod parçalarına tekrar ulaşabilirsiniz.
  • Google Tag Manager kurulumu gerçekleştikten sonra GTM arayüzü ile kolay bir şekilde etiket ekleyebilir, yayınlayabilir ve düzenleyebilirsiniz.

Google Tag Manager İle Hangi E-Ticaret Ölçümlemelerini Yapabilirsiniz?

Google Tag Manager’ı müşterilerinizin web sitenizde gerçekleştirdiği hareketleri gözlemlemek amacıyla kullanabilirsiniz. E-ticaret firmaları; ölçümleme ve etkileşim takibi ile kullanıcılar için yeni stratejiler geliştirebilir ve farklı yollar arayışında bulunabilir.

Örneğin sayfanızda bulunan bir formun kaç kullanıcı tarafından doldurulduğu görmek istiyorsunuz. Bu durumda GTM aracılığıyla “Form Gönderme” etiketi ekleyerek, kullanıcıların form doldurma eylemini takip edebilirsiniz. Benzer şekilde bir e-ticaret siteniz varsa, yine GTM aracılığıyla satın alma, sepete ekleme, buton tıklama, satın alınan ürün tutarı gibi birçok veriyi takip edip Analytics hesabınız üzerinden takibi sağlayabilirsiniz.

Aynı zamanda, kullanıcıların ne kadarının sitenizde alışveriş yaptığını gözlemek için ve ortalama sepet tutarının analiz edilmesi için de Google Tag Manager aracından destek alabilirsiniz.

IdeaSoft İle Açtığınız E-Ticaret Sitesi Panelinden GTM Kodlarını Nasıl Eklersiniz?

E-ticaret siteleri için etkili bir pazarlamayı destekleyen ve bu konuda hizmetler sunan IdeaSoft aracılığı ile kurduğunuz e-ticaret sitesi için GTM kodlarını eklemek oldukça kolaydır. Peki, IdeaSoft ile açtığınız E-ticaret sitesi panelinden GTM kodlarını nasıl ekleyebilirsiniz?

  • Öncelikle, yönetici panelinizde araç çubuğunda bulunan “Ayarlar” menüsüne giriniz.
  • Ayarlar menüsünün önünüze sunduğu seçenekler arasından “S.E.O” başlığına basınız.
  • S.E.O ayarlarını kapsayan arayüzde “Google Analytics Entegrasyonu” sekmesinden, <HEAD> ve <BODY> için önerilen GTM kodlarını uygun alanlara yapıştırarak tüm sayfalarınıza tek seferde ekleyebilirsiniz.
ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler