fbpx

E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini artırmaya başladı.

Arayüzlerden sonra web site tasarımlarında da Flat Design çalışmalarının yapılmasıyla beraber birçok site bu tasarımlara geçiş yapmaya başladı.

Flat Design nedir?

Flat Design, minimal bir tasarımı öne çıkartacak, kalabalık ve karmaşık görünümden uzaklaşmayı ön planda tutuyor. Bu tasarım yaklaşımda temiz, açık alanların kullanımı, keskin köşeli grafiklerin kullanımı ve canlı renkler ön plana çıkıyor. Flat Design’ın en önemli yanı tasarımlarda kullanıcı deneyimini ön plana çıkartmak oluyor.

windows flat design

Flat Design tasarımlar e-ticaret sitelerine nasıl fayda sağlıyor?

E-ticaret sitenizin tasarımında Flat Design ögelerine yermeniz trendi yakalamanızın yanı sıra kullanıcıların da site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmeniz açısından oldukça faydalı olacaktır.

Karmaşıklıktan uzaklaşırısınız

Flat Design ögelerini kullanmaya başladığınızda sitenizde daha temiz ve sade bir görünüm sergilemeye başlarsınız. Karmaşıklığın ortadan kalmasıyla beraber daha akıcı ve göze çarpan bir sayfa tasarımınızın olması, site ziyaretçilerinizin site üzerinde daha rahat bir şekilde vakit geçirmelerini sağlarken, aynı zamanda sayfa üzerindeki içerikleri de daha iyi anlamalarını sağlar.

Karmaşık tasarımlar, odağı birden fazla alana çektikleri için verilmek istenen mesajın tam olarak algılanamamasına neden olur. Ancak Flat Design kullanımıyla sayfa görünümü sadeleştiği için mesajlarınızı daha net bir şekilde iletebilir ve kullanıcıların odağını istediğiniz belli bir noktaya yoğunlaştırabilirsiniz.

Site performansını artırırsınız

Karmaşık tasarımlardan kaçınmaya başladığınızda, sayfalar üzerinde kullanılan öge sayısını da azaltmış olursunuz. Bu da sayfaların performansını artırmanızda önemli bir rol oynar. Sayfa üzerindeki ögelerin azalması, sayfaların dosya boyutlarını küçültür ve böylelikle sayfalarınız daha hızlı bir şekilde yüklenmeye başlar.

Günümüzde hızlı yüklenen sayfalar oldukça önemli bir rol oynamaktadır ve Flat Design çalışmaları sitenizin performansını artırma da önemli bir görev görür.

Farklı cihazlara göre uyumluluk daha kolay sağlanır

Site tasarımının sadeleşmesi, kullanılan grafiklerin ve görsellerin vektörel olarak farklı çözünürlüklere daha kolay adapte olabilmesi, web sitenin farklı çözünürlükteki cihazlara daha kolay bir şekilde adapte olmasını sağlar.

Özellikle mobil ve tablet görünümlerinde Flat Design tasarımlar uyumluluğu daha kolay sağladığı için, mobil site tasarımlarını bir hayli kolaylaştırmaktadır.

Kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlar

Tasarımın sadeleşmesi ve odak alanının daralmasıyla beraber site üzerinde kullanıcı deneyimini de daha iyi bir hale getirebilirsiniz. Flat Design çalışmaları genellikle kullanıcı arayüzlerinin sadeleştirilmesi ve işlevselliğin artırılması için kullanıldığında, web site üzerinde de bu uygulamaları yapmak kullanıcıların site üzerinde daha rahat gezinmelerini ve içerikleri daha kolay bulmalarını sağlar.

İçeriklerin okunurluğu kolaylaşır

Flat Design’ın önemli özelliklerinden biri de Tipografi üzerine yapılan çalışmalardır. Farklı metin ve fontları kullanmak ve rahat okunan font seçimleriyle yapılan Tipografi çalışmaları site üzerinde yer alan içeriklerin daha rahat ve kolay bir şekilde okunması sağlar. boş alanlardan yararlanılması da bu fontların daha çok dikkat çekmesini sağladığında, kullanıcılara mesajlarınızı daha iyi bir şekilde iletmeye başlarsınız.

SEO çalışmalarınıza yardımcı olur

Flat Design doğrudan olmasa da SEO çalışmalarınızın da verimini artırmanıza yardımcı olur. Tasarımınızın sadeleşmesi, kullanıcı deneyiminin gelişmesi, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmesi ve herbir oturum başına daha fazla geri dönüşüm almanız, sitenizin değerini artıracaktır. Bunlara ek olarak sayfa yüklenme sürelerinizin de kısalması, Google’ın sitenizin sorunsuz bir şekilde çalıştığını görmesini sağlar. Bu faktörler birleştiğinde de dolaylı yoldan SEO çalışmalarınıza katkıda bulunmuş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers