E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

17 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini artırmaya başladı.

Arayüzlerden sonra web site tasarımlarında da Flat Design çalışmalarının yapılmasıyla beraber birçok site bu tasarımlara geçiş yapmaya başladı.

Flat Design nedir?

Flat Design, minimal bir tasarımı öne çıkartacak, kalabalık ve karmaşık görünümden uzaklaşmayı ön planda tutuyor. Bu tasarım yaklaşımda temiz, açık alanların kullanımı, keskin köşeli grafiklerin kullanımı ve canlı renkler ön plana çıkıyor. Flat Design’ın en önemli yanı tasarımlarda kullanıcı deneyimini ön plana çıkartmak oluyor.

windows flat design

Flat Design tasarımlar e-ticaret sitelerine nasıl fayda sağlıyor?

E-ticaret sitenizin tasarımında Flat Design ögelerine yermeniz trendi yakalamanızın yanı sıra kullanıcıların da site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmeniz açısından oldukça faydalı olacaktır.

Karmaşıklıktan uzaklaşırısınız

Flat Design ögelerini kullanmaya başladığınızda sitenizde daha temiz ve sade bir görünüm sergilemeye başlarsınız. Karmaşıklığın ortadan kalmasıyla beraber daha akıcı ve göze çarpan bir sayfa tasarımınızın olması, site ziyaretçilerinizin site üzerinde daha rahat bir şekilde vakit geçirmelerini sağlarken, aynı zamanda sayfa üzerindeki içerikleri de daha iyi anlamalarını sağlar.

Karmaşık tasarımlar, odağı birden fazla alana çektikleri için verilmek istenen mesajın tam olarak algılanamamasına neden olur. Ancak Flat Design kullanımıyla sayfa görünümü sadeleştiği için mesajlarınızı daha net bir şekilde iletebilir ve kullanıcıların odağını istediğiniz belli bir noktaya yoğunlaştırabilirsiniz.

Site performansını artırırsınız

Karmaşık tasarımlardan kaçınmaya başladığınızda, sayfalar üzerinde kullanılan öge sayısını da azaltmış olursunuz. Bu da sayfaların performansını artırmanızda önemli bir rol oynar. Sayfa üzerindeki ögelerin azalması, sayfaların dosya boyutlarını küçültür ve böylelikle sayfalarınız daha hızlı bir şekilde yüklenmeye başlar.

Günümüzde hızlı yüklenen sayfalar oldukça önemli bir rol oynamaktadır ve Flat Design çalışmaları sitenizin performansını artırma da önemli bir görev görür.

Farklı cihazlara göre uyumluluk daha kolay sağlanır

Site tasarımının sadeleşmesi, kullanılan grafiklerin ve görsellerin vektörel olarak farklı çözünürlüklere daha kolay adapte olabilmesi, web sitenin farklı çözünürlükteki cihazlara daha kolay bir şekilde adapte olmasını sağlar.

Özellikle mobil ve tablet görünümlerinde Flat Design tasarımlar uyumluluğu daha kolay sağladığı için, mobil site tasarımlarını bir hayli kolaylaştırmaktadır.

Kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlar

Tasarımın sadeleşmesi ve odak alanının daralmasıyla beraber site üzerinde kullanıcı deneyimini de daha iyi bir hale getirebilirsiniz. Flat Design çalışmaları genellikle kullanıcı arayüzlerinin sadeleştirilmesi ve işlevselliğin artırılması için kullanıldığında, web site üzerinde de bu uygulamaları yapmak kullanıcıların site üzerinde daha rahat gezinmelerini ve içerikleri daha kolay bulmalarını sağlar.

İçeriklerin okunurluğu kolaylaşır

Flat Design’ın önemli özelliklerinden biri de Tipografi üzerine yapılan çalışmalardır. Farklı metin ve fontları kullanmak ve rahat okunan font seçimleriyle yapılan Tipografi çalışmaları site üzerinde yer alan içeriklerin daha rahat ve kolay bir şekilde okunması sağlar. boş alanlardan yararlanılması da bu fontların daha çok dikkat çekmesini sağladığında, kullanıcılara mesajlarınızı daha iyi bir şekilde iletmeye başlarsınız.

SEO çalışmalarınıza yardımcı olur

Flat Design doğrudan olmasa da SEO çalışmalarınızın da verimini artırmanıza yardımcı olur. Tasarımınızın sadeleşmesi, kullanıcı deneyiminin gelişmesi, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmesi ve herbir oturum başına daha fazla geri dönüşüm almanız, sitenizin değerini artıracaktır. Bunlara ek olarak sayfa yüklenme sürelerinizin de kısalması, Google’ın sitenizin sorunsuz bir şekilde çalıştığını görmesini sağlar. Bu faktörler birleştiğinde de dolaylı yoldan SEO çalışmalarınıza katkıda bulunmuş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan