E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

17 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini artırmaya başladı.

Arayüzlerden sonra web site tasarımlarında da Flat Design çalışmalarının yapılmasıyla beraber birçok site bu tasarımlara geçiş yapmaya başladı.

Flat Design nedir?

Flat Design, minimal bir tasarımı öne çıkartacak, kalabalık ve karmaşık görünümden uzaklaşmayı ön planda tutuyor. Bu tasarım yaklaşımda temiz, açık alanların kullanımı, keskin köşeli grafiklerin kullanımı ve canlı renkler ön plana çıkıyor. Flat Design’ın en önemli yanı tasarımlarda kullanıcı deneyimini ön plana çıkartmak oluyor.

windows flat design

Flat Design tasarımlar e-ticaret sitelerine nasıl fayda sağlıyor?

E-ticaret sitenizin tasarımında Flat Design ögelerine yermeniz trendi yakalamanızın yanı sıra kullanıcıların da site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmeniz açısından oldukça faydalı olacaktır.

Karmaşıklıktan uzaklaşırısınız

Flat Design ögelerini kullanmaya başladığınızda sitenizde daha temiz ve sade bir görünüm sergilemeye başlarsınız. Karmaşıklığın ortadan kalmasıyla beraber daha akıcı ve göze çarpan bir sayfa tasarımınızın olması, site ziyaretçilerinizin site üzerinde daha rahat bir şekilde vakit geçirmelerini sağlarken, aynı zamanda sayfa üzerindeki içerikleri de daha iyi anlamalarını sağlar.

Karmaşık tasarımlar, odağı birden fazla alana çektikleri için verilmek istenen mesajın tam olarak algılanamamasına neden olur. Ancak Flat Design kullanımıyla sayfa görünümü sadeleştiği için mesajlarınızı daha net bir şekilde iletebilir ve kullanıcıların odağını istediğiniz belli bir noktaya yoğunlaştırabilirsiniz.

Site performansını artırırsınız

Karmaşık tasarımlardan kaçınmaya başladığınızda, sayfalar üzerinde kullanılan öge sayısını da azaltmış olursunuz. Bu da sayfaların performansını artırmanızda önemli bir rol oynar. Sayfa üzerindeki ögelerin azalması, sayfaların dosya boyutlarını küçültür ve böylelikle sayfalarınız daha hızlı bir şekilde yüklenmeye başlar.

Günümüzde hızlı yüklenen sayfalar oldukça önemli bir rol oynamaktadır ve Flat Design çalışmaları sitenizin performansını artırma da önemli bir görev görür.

Farklı cihazlara göre uyumluluk daha kolay sağlanır

Site tasarımının sadeleşmesi, kullanılan grafiklerin ve görsellerin vektörel olarak farklı çözünürlüklere daha kolay adapte olabilmesi, web sitenin farklı çözünürlükteki cihazlara daha kolay bir şekilde adapte olmasını sağlar.

Özellikle mobil ve tablet görünümlerinde Flat Design tasarımlar uyumluluğu daha kolay sağladığı için, mobil site tasarımlarını bir hayli kolaylaştırmaktadır.

Kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlar

Tasarımın sadeleşmesi ve odak alanının daralmasıyla beraber site üzerinde kullanıcı deneyimini de daha iyi bir hale getirebilirsiniz. Flat Design çalışmaları genellikle kullanıcı arayüzlerinin sadeleştirilmesi ve işlevselliğin artırılması için kullanıldığında, web site üzerinde de bu uygulamaları yapmak kullanıcıların site üzerinde daha rahat gezinmelerini ve içerikleri daha kolay bulmalarını sağlar.

İçeriklerin okunurluğu kolaylaşır

Flat Design’ın önemli özelliklerinden biri de Tipografi üzerine yapılan çalışmalardır. Farklı metin ve fontları kullanmak ve rahat okunan font seçimleriyle yapılan Tipografi çalışmaları site üzerinde yer alan içeriklerin daha rahat ve kolay bir şekilde okunması sağlar. boş alanlardan yararlanılması da bu fontların daha çok dikkat çekmesini sağladığında, kullanıcılara mesajlarınızı daha iyi bir şekilde iletmeye başlarsınız.

SEO çalışmalarınıza yardımcı olur

Flat Design doğrudan olmasa da SEO çalışmalarınızın da verimini artırmanıza yardımcı olur. Tasarımınızın sadeleşmesi, kullanıcı deneyiminin gelişmesi, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmesi ve herbir oturum başına daha fazla geri dönüşüm almanız, sitenizin değerini artıracaktır. Bunlara ek olarak sayfa yüklenme sürelerinizin de kısalması, Google’ın sitenizin sorunsuz bir şekilde çalıştığını görmesini sağlar. Bu faktörler birleştiğinde de dolaylı yoldan SEO çalışmalarınıza katkıda bulunmuş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2020
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan