E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?

17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini artırmaya başladı. Arayüzlerden sonra web site tasarımlarında da Flat Design çalışmalarının yapılmasıyla beraber birçok site bu tasarımlara geçiş yapmaya başladı.

Flat Design nedir?

Flat Design, minimal bir tasarımı öne çıkartacak, kalabalık ve karmaşık görünümden uzaklaşmayı ön planda tutuyor. Bu tasarım yaklaşımda temiz, açık alanların kullanımı, keskin köşeli grafiklerin kullanımı ve canlı renkler ön plana çıkıyor. Flat Design’ın en önemli yanı tasarımlarda kullanıcı deneyimini ön plana çıkartmak oluyor. windows flat design

Flat Design tasarımlar e-ticaret sitelerine nasıl fayda sağlıyor?

E-ticaret sitenizin tasarımında Flat Design ögelerine yermeniz trendi yakalamanızın yanı sıra kullanıcıların da site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmeniz açısından oldukça faydalı olacaktır.

Karmaşıklıktan uzaklaşırısınız

Flat Design ögelerini kullanmaya başladığınızda sitenizde daha temiz ve sade bir görünüm sergilemeye başlarsınız. Karmaşıklığın ortadan kalmasıyla beraber daha akıcı ve göze çarpan bir sayfa tasarımınızın olması, site ziyaretçilerinizin site üzerinde daha rahat bir şekilde vakit geçirmelerini sağlarken, aynı zamanda sayfa üzerindeki içerikleri de daha iyi anlamalarını sağlar. Karmaşık tasarımlar, odağı birden fazla alana çektikleri için verilmek istenen mesajın tam olarak algılanamamasına neden olur. Ancak Flat Design kullanımıyla sayfa görünümü sadeleştiği için mesajlarınızı daha net bir şekilde iletebilir ve kullanıcıların odağını istediğiniz belli bir noktaya yoğunlaştırabilirsiniz.

Site performansını artırırsınız

Karmaşık tasarımlardan kaçınmaya başladığınızda, sayfalar üzerinde kullanılan öge sayısını da azaltmış olursunuz. Bu da sayfaların performansını artırmanızda önemli bir rol oynar. Sayfa üzerindeki ögelerin azalması, sayfaların dosya boyutlarını küçültür ve böylelikle sayfalarınız daha hızlı bir şekilde yüklenmeye başlar. Günümüzde hızlı yüklenen sayfalar oldukça önemli bir rol oynamaktadır ve Flat Design çalışmaları sitenizin performansını artırma da önemli bir görev görür.

Farklı cihazlara göre uyumluluk daha kolay sağlanır

Site tasarımının sadeleşmesi, kullanılan grafiklerin ve görsellerin vektörel olarak farklı çözünürlüklere daha kolay adapte olabilmesi, web sitenin farklı çözünürlükteki cihazlara daha kolay bir şekilde adapte olmasını sağlar. Özellikle mobil ve tablet görünümlerinde Flat Design tasarımlar uyumluluğu daha kolay sağladığı için, mobil site tasarımlarını bir hayli kolaylaştırmaktadır.

Kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlar

Tasarımın sadeleşmesi ve odak alanının daralmasıyla beraber site üzerinde kullanıcı deneyimini de daha iyi bir hale getirebilirsiniz. Flat Design çalışmaları genellikle kullanıcı arayüzlerinin sadeleştirilmesi ve işlevselliğin artırılması için kullanıldığında, web site üzerinde de bu uygulamaları yapmak kullanıcıların site üzerinde daha rahat gezinmelerini ve içerikleri daha kolay bulmalarını sağlar.

İçeriklerin okunurluğu kolaylaşır

Flat Design’ın önemli özelliklerinden biri de Tipografi üzerine yapılan çalışmalardır. Farklı metin ve fontları kullanmak ve rahat okunan font seçimleriyle yapılan Tipografi çalışmaları site üzerinde yer alan içeriklerin daha rahat ve kolay bir şekilde okunması sağlar. boş alanlardan yararlanılması da bu fontların daha çok dikkat çekmesini sağladığında, kullanıcılara mesajlarınızı daha iyi bir şekilde iletmeye başlarsınız.

SEO çalışmalarınıza yardımcı olur

Flat Design doğrudan olmasa da SEO çalışmalarınızın da verimini artırmanıza yardımcı olur. Tasarımınızın sadeleşmesi, kullanıcı deneyiminin gelişmesi, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmesi ve herbir oturum başına daha fazla geri dönüşüm almanız, sitenizin değerini artıracaktır. Bunlara ek olarak sayfa yüklenme sürelerinizin de kısalması, Google’ın sitenizin sorunsuz bir şekilde çalıştığını görmesini sağlar. Bu faktörler birleştiğinde de dolaylı yoldan SEO çalışmalarınıza katkıda bulunmuş olursunuz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
Bugün dünyanın en büyük şirketlerinden biri olarak kabul edilen, online alışveriş deyince akla gelen ilk isim belki de Amazon. Fakat Amazon ile ilgili zaman zaman unutulan bir gerçek var. O da, bu sitenin 1994 yılında kurulduğunda...
10 Şubat 2022
Markethinkers
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın