E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?

27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?

Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting hizmeti de bir o kadar önemlidir.

E-ticaret sitenizin sorunsuz çalışabilmesi, performansının yüksek olması ve herhangi bir olumsuz durumda verilerinizin kaybolmaması için hosting firmanızın size bu destekleri sağlıyor olması gerekir.

Hosting seçim neden önemlidir?

Yanlış hosting seçimi birçok açıdan e-ticaret sitenize zarar verir. Bu hizmete önem vermediğinizde ne gibi sorunlarla karşılaşabileceğinizi aşağıda detaylı olarak ele alacağız.

Gelir kaybı

Karşılaşılabilecek en büyük sorun gelir kaybı olacaktır. Barındırma hizmeti aldığınız firmanın sunucularında devamlı olarak sorun oluyorsa, sistemi yavaşlıyor ya da çöküyorsa, sizin e-ticaret sitenizde bu olumsuzluklardan etkilenecektir. Sunucunun çalışmaması durumunda e-ticaret siteniz çalışmayacaktır ve bu süreç boyunca tüketiciler sitenize girip satın alma işlemlerini gerçekleştiremeyeceklerdir. Bu sürecin çok uzun sürmesi ya da bu tür olumsuzlukların sürekli gerçekleşmesi devamlı olarak satış kaçırmanıza neden olarak gelir kaybı yaşamanıza neden olur.

SEO sıralamanızı düşürür

Sitenizin devamlı olarak çökmesi sonucu, arama motorları sitenizi taramakta zorluk çekecektir ve bu sebeple de sayfa değerinizin düşmesine neden olacaktır. Sayfa değerinizin düşmesi de organik aramalarda e-ticaret sitenizin alt sıralarda görünmesine neden olur. Sıralamada gerilemeniz sonucunda da organik olarak sitenize trafik çekmeniz bir hayli zorlaşır.

Güvenlik problemleri

Seçtiğiniz hostingin güvenlik konusunda da iyi olması gerekmektedir. Malware saldırıları gibi durumlarda hosting firmanızın önceden bu saldırılara karşı önlemlerini almış olmaları gerekir. Aksi takdirde hosting firmasına bir saldırı durumunda kendi e-ticaret siteniz de bu sorundan etkilenebilir. Güvenlik önlemlerinin alınmamış olması aynı zamanda kendi siteniz üzerindeki bilgilerin güvenliğini de açığa çıkartmış olur. Bu bilgilerin dışarıya sızması hem sizi hem de müşterilerinizi olumsuz etkiler. Kişisel bilgilerin ele geçirilmesi sonucu da büyük krizlerle baş etmek zorunda kalabilirsiniz.

Site yüklenme hızının yavaş olması

Kaliteli bir hosting çözümü kullanmadığınızda e-ticaret sitenizin yüklenme hızının düşük olması gibi problemlerle de karşılaşabilirsiniz. Bu da tüketiciler nezdinde de olumsuz bir durum oluşturur. İnternet kullanıcıları site yüklenmeleri söz konusu olduğunda çok fazla sabırlı davranmamaktadırlar. Bu sebeple de kullanıcılar yavaş açılan e-ticaret sitelerini pek fazla tercih etmemektedir. Sitenizin yavaş yüklenmesi yine gelir kaybetmenize neden olabilecek durumlardan biridir.

Site yedeklerinin alınmaması

E-ticaret sitenizin yedeklerinin alınması da bir hayli önemlidir. Düzenli olarak site verilerinin yedeklenmesi herhangi bir olumsuz durum sonucunda veri kaybının yaşanmamasını sağlar. Hosting sağlayıcınızı seçerken, site yedeklerinin nasıl ve ne sıklıkta alındığını da sormanız gerekir. Site yedeklerinin alınmaması durumunda beklenmedik bir anda olumsuz sonuçlar yaşayabilir ve tüm yatırımınızı kaybedebilirsiniz.

IdeaSoft e-ticaret paketlerinden yararlanan müşterilerimizin hosting ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için yüzde 99,99 oranında Uptime garantisi veren Radore Veri Merkezi’nin hosting hizmetlerini kullanmaktayız. Hosting, eticaret altyapısı ve e-ticaret site kurulumu ile ilgili detaylı bilgilere ulaşmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan