E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?

27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?

Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting hizmeti de bir o kadar önemlidir.

E-ticaret sitenizin sorunsuz çalışabilmesi, performansının yüksek olması ve herhangi bir olumsuz durumda verilerinizin kaybolmaması için hosting firmanızın size bu destekleri sağlıyor olması gerekir.

Hosting seçim neden önemlidir?

Yanlış hosting seçimi birçok açıdan e-ticaret sitenize zarar verir. Bu hizmete önem vermediğinizde ne gibi sorunlarla karşılaşabileceğinizi aşağıda detaylı olarak ele alacağız.

Gelir kaybı

Karşılaşılabilecek en büyük sorun gelir kaybı olacaktır. Barındırma hizmeti aldığınız firmanın sunucularında devamlı olarak sorun oluyorsa, sistemi yavaşlıyor ya da çöküyorsa, sizin e-ticaret sitenizde bu olumsuzluklardan etkilenecektir. Sunucunun çalışmaması durumunda e-ticaret siteniz çalışmayacaktır ve bu süreç boyunca tüketiciler sitenize girip satın alma işlemlerini gerçekleştiremeyeceklerdir. Bu sürecin çok uzun sürmesi ya da bu tür olumsuzlukların sürekli gerçekleşmesi devamlı olarak satış kaçırmanıza neden olarak gelir kaybı yaşamanıza neden olur.

SEO sıralamanızı düşürür

Sitenizin devamlı olarak çökmesi sonucu, arama motorları sitenizi taramakta zorluk çekecektir ve bu sebeple de sayfa değerinizin düşmesine neden olacaktır. Sayfa değerinizin düşmesi de organik aramalarda e-ticaret sitenizin alt sıralarda görünmesine neden olur. Sıralamada gerilemeniz sonucunda da organik olarak sitenize trafik çekmeniz bir hayli zorlaşır.

Güvenlik problemleri

Seçtiğiniz hostingin güvenlik konusunda da iyi olması gerekmektedir. Malware saldırıları gibi durumlarda hosting firmanızın önceden bu saldırılara karşı önlemlerini almış olmaları gerekir. Aksi takdirde hosting firmasına bir saldırı durumunda kendi e-ticaret siteniz de bu sorundan etkilenebilir. Güvenlik önlemlerinin alınmamış olması aynı zamanda kendi siteniz üzerindeki bilgilerin güvenliğini de açığa çıkartmış olur. Bu bilgilerin dışarıya sızması hem sizi hem de müşterilerinizi olumsuz etkiler. Kişisel bilgilerin ele geçirilmesi sonucu da büyük krizlerle baş etmek zorunda kalabilirsiniz.

Site yüklenme hızının yavaş olması

Kaliteli bir hosting çözümü kullanmadığınızda e-ticaret sitenizin yüklenme hızının düşük olması gibi problemlerle de karşılaşabilirsiniz. Bu da tüketiciler nezdinde de olumsuz bir durum oluşturur. İnternet kullanıcıları site yüklenmeleri söz konusu olduğunda çok fazla sabırlı davranmamaktadırlar. Bu sebeple de kullanıcılar yavaş açılan e-ticaret sitelerini pek fazla tercih etmemektedir. Sitenizin yavaş yüklenmesi yine gelir kaybetmenize neden olabilecek durumlardan biridir.

Site yedeklerinin alınmaması

E-ticaret sitenizin yedeklerinin alınması da bir hayli önemlidir. Düzenli olarak site verilerinin yedeklenmesi herhangi bir olumsuz durum sonucunda veri kaybının yaşanmamasını sağlar. Hosting sağlayıcınızı seçerken, site yedeklerinin nasıl ve ne sıklıkta alındığını da sormanız gerekir. Site yedeklerinin alınmaması durumunda beklenmedik bir anda olumsuz sonuçlar yaşayabilir ve tüm yatırımınızı kaybedebilirsiniz.

IdeaSoft e-ticaret paketlerinden yararlanan müşterilerimizin hosting ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için yüzde 99,99 oranında Uptime garantisi veren Radore Veri Merkezi’nin hosting hizmetlerini kullanmaktayız. Hosting, eticaret altyapısı ve e-ticaret site kurulumu ile ilgili detaylı bilgilere ulaşmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın