E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı

5 Ocak 2022
Markethinkers
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı

Her konuda bir çözümü bulunan, e-ticaret sitesi sahiplerinin en büyük iş ortaklarından biri sayılabilen Google, Analytics hizmeti ile de işlerinizi kolaylaştırabilir. Bu araç size, istatistiksel verilere ulaşma imkânı sunar. İstatistiklerin gerçeği tam olarak yansıtamadığını düşünüyor olabilirsiniz. Bu durum hayatın pek çok alanında böyledir ama dijitalde iş yapıyorsanız, istatistikler sizin her şeyiniz olabilir. E-ticaret sitenizdeki her hareketi size raporlayan bir araç sayesinde potansiyel müşterilerinizi daha yakından tanıyabilirsiniz. Böylece sitenize girenler eli boş dönmez ve satın alma işlemi gerçekleştirir. Peki size bu imkânları sunan Google Analytics nedir, Google Analytics ne işe yarar?

Google Analytics Nedir?

Analytics; Google tarafından geliştirilip site yöneticilerinin hizmetine sunulan bir web site performansı izleme/analiz etme platformudur. Google’ın ücretsiz servislerinden biri olarak özellikler internet sitesi üzerinden para kazanmayı amaçlayan kişiler tarafından kullanılır. Yani bir e-ticaret siteniz varsa, Analytics kullanmayı ve buradaki verileri okumayı mutlaka öğrenmelisiniz. SEO ve dijital pazarlama çalışmalarının performansını izleyebilmeyi sağlayan bu servis, gerekli geliştirmeleri yapmak için fikir verir.

İlgili rehber: Google Analytics Kullanırken Sormanız Gereken Sorular

Google Analytics Nasıl Çalışır?

Google Analytics, kullanıcı davranışlarını izlemeye odaklı bir şekilde çalışır. Araç, kullanıcıları izleyebilmek için sayfa etiketlerini (tags) kullanır. Bu sayfa etiketlerinin topladığı veriler, Analytics tarafından raporlanabilir verilere dönüştürülür ve grafikler hâlinde site sahibine sunulur. Araç, sadece izleme etiketinin bulunduğu sayfalarda çalışır. Bu nedenle analiz etmek istediğiniz her sayfanın kod yapısı içerisine bir JavaScript etiketi eklemeniz gerekir. Eklenen etiketler, siteye giren ziyaretçilerin web tarayıcılarında (browser; Chrome, Firefox, Safari vb.) çalışarak davranışları izler.

Fiziksel bir mağazanız olduğunu düşünün. Mağazaya gelen müşterilere girişte yaşını, cinsiyetini, adresini ve mağazanızı nereden bulduğunu; çıkışta ise kaç reyon gezdiğini, hangi reyonda kaç dakika kaldığını ve ne kadarlık alışveriş yaptığını sormanız imkânsız olurdu değil mi? İşte Google Analytics, tüm bu soruların ve çok daha fazlasının cevaplarını size tek bir platform üzerinden sunabilmek için çalışır.

Google Analytics Nasıl Kurulur?

Google Analytics kurulumu için bir Google (@gmail.com) hesabına sahip olmanız gerekir. Eğer buna sahip değilseniz, önce hesap oluşturma sayfasına gidip Google hesabınızı oluşturmalısınız. Hesabınız varsa doğrudan Google Analytics kayıt sayfasına gidebilirsiniz. Bu sayfadan oturum açtıktan sonra “Hesap Oluştur” (ya da “Ölçüme Başla”) butonuna tıklayarak hesap kurulum adımına geçin.

Hesap kurulum sayfasında ilk olarak sizden “Hesap adı” istenir. Buraya doğrudan sitenizin adresini yazmanıza gerek yok, markanızın adını ya da istediğiniz başka bir isim yazabilirsiniz. Veri paylaşımı ile ilgili onay kutucuklarından izin vermek istediklerinizi tikleyin ve “Sonraki” butonuna tıklayın. “Mülk adı” kutusuna analiz etmek istediğiniz web sitenizin adresini yazın. Saat dilimini ve para birimini de seçtikten sonra “İleri” butonuna tıklayabilirsiniz. Son olarak işletmeniz ve Analytics kullanım amaçlarınızla ilgili kutucukları doldurun ve “Oluştur” butonuyla işleme devam edin.

Bu butona tıklamanızın ardından ekrana “Hizmet Sözleşmesi Şartları” gelir. İlgili onay kutularını tikledikten sonra “Kabul Ediyorum” seçeneğine tıklayarak işlemi tamamlayın. Karşınıza çıkan ekrandan da anlayabileceğiniz üzere hesabınızın kurulumu tamamlandı ve artık bir Analytics hesabınız var.

Google Analytics Nasıl Kullanılır?

Hesap kurulumu tamamlandı, peki Google Analytics nasıl kullanılır? Servisi kullanabilmek için öncelikle sitenizi izlenebilir hâle getirmelisiniz. Bunun için de bir izleme kimliği alıp sitenize eklemelisiniz. Sonrasında platformu kullanmaya başlayabilirsiniz. İlk bakışta çok karmaşık bir yapısı varmış gibi görünebilir. Fakat bir süre pratik yaptıktan sonra ne kadar kolay bir kullanıma sahip olduğunu anlayabilirsiniz. Söz konusu Google servisleri olduğunda, kullanıcı dostu bir arayüz, araçların ortak noktası olur.

Platform size istatistiksel veriler gösterir ama arayüz olarak görsel bir temele dayanır. Çünkü ölçümleri daha net görebilmeniz için araç size birtakım grafikler sunar. Grafikleri sütun, çizgi ya da pasta türünden görüntüleyebilirsiniz. Ekranın sol tarafında, kendi içinde gruplandırılmış bir menü yer alır. Menüdeki butonlar sayesinde istediğiniz ölçüm detaylarını görüntüleyebilir, analiz edebilir ve rapor oluşturabilirsiniz. Analytics tarafından oluşturulan standart tabloları kullanabilir ya da özelleştirilmiş tablolar oluşturabilirsiniz.

Google Analytics Site Eklemek

Google Analytics site ekleme işlemi, platformun kullanımında atılması gereken en önemli adımdır. Siteye etiket ekleme işlemi yapılmadığı takdirde zaten siteniz izlenebilir olmaz ve verileri alamazsınız. İzleme kimliği kodunu alabilmek için yönetici panelinde bulunan “Veri Akışları” kısmına gidin. Bir akış ekleyin ve ardından karşınıza gelen ekrandan global site etiketinizi alın.

<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->” şeklinde başlayan global site etiketini kopyalayıp, sitenizin “<head>” ve “</head>” kodlarının arasına yapıştırın. Bu işlemi her sayfanın “<head>” kısmında yapmanız gerektiğini unutmayın. Her sayfaya manuel olarak bu kodu yapıştırmak da bir seçenektir fakat işleri kolaylaştırmak isterseniz, Google Etiket Yöneticisi (Google Tag Manager) servisinden faydalanabilirsiniz. Bu ücretsiz araç sayesinde tüm etiketlerinizi kolayca yönetebilirsiniz. Eğer bir web sitesi tasarım aracı kullanıyorsanız, global site kodunu tasarım aracının özel HTML alanına da yapıştırabilirsiniz.

Google Analytics E-ticaret Entegrasyonu Yapmak

Google Analytics e ticaret entegrasyonu sayesinde e-ticaret sitenizi de kontrol altına alabilirsiniz. Satış ve pazarlama stratejilerinizi daha etkili bir hâle getirmek için e-ticaret izleme özelliğini etkinleştirmelisiniz. Analytics raporlarında e-ticaret verilerini görebilmek için, her bir mülk için e-ticareti etkinleştirip izleme kodunu sitenize eklemelisiniz. Bunun için temel bir HTML düzenleme bilgisine ya da bir web geliştiricisine ihtiyacınız vardır. Aktifleştirme adımları ise şöyledir:

  • Analytics’te oturum açtıktan sonra yönetici paneline gidin.
  • Panelden e-ticaret entegrasyonu yapmak istediğiniz görünümü seçin.
  • “Görünüm” sütunundaki “E-ticaret Ayarları” butonuna tıklayın.
  • “E-ticareti Etkinleştir” seçeneğini “Açık” olacak şekilde ayarlayın.
  • “Kaydet” butonu ile işlemi tamamlayın.

Google Analytics Servisine Ek Platformlar Nasıl Eklenir?

Google Analytics servisine ek platformlar ekleyerek daha zengin veriler elde edebilirsiniz. Servisin sunduğu standart verilerden çok daha fazlasını istiyorsanız, aşağıdaki adımlar doğrultusunda ek platformları Analytics hesabınıza bağlayabilirsiniz. Böylece daha detaylı ve daha kapsamlı verilere ulaşabilir, sitenizin ziyaretçilerini ve potansiyel müşterilerinizi daha yakından tanıyabilirsiniz.

Search Console Bağlantısı

Analytics ve Search Console bağlantısı yaparak bu iki servis arasında bir veri akışı sağlayabilirsiniz. Yapmanız gereken ilk işlem, Search Console özellik ayarlarından veri paylaşımını etkinleştirmektir. Bağlantıyı gerçekleştirmek için ise Analytics’te “düzenleyici”, Search Console’da ise “sahip” yetkinliğinde olmanız gerekir. Bağlantı için önce Google Analytics hesabınızda oturum açın, ardından aşağıdaki adımları izleyin.

  • “Yönetici” sekmesine tıklayarak panele gidin.
  • Veri paylaşımını etkinleştirmek istediğiniz mülkü seçin.
  • “Mülk” sekmesinden “Mülk Ayarları” butonuna tıklayın.
  • Sayfayı kaydırıp “Search Console Ayarları”na ulaşın.
  • Ayarlar kısmında web sitenizin URL adresini görebiliyor olmanız gerekir.
    • URL adresini görebiliyorsanız, siteniz Search Console'da doğrulanmıştır ve değişiklik yapma iznini vardır.
    • URL adresini göremiyorsanız, siteniz Search Console'a ekli değildir. Önce sitenizi eklemelisiniz.
  • “Search Console” menüsü altından verileri hangi raporlama görünümünde görmek istediğinizi seçin.
  • “Kaydet” butonu ile işlemi tamamlayın.

Google Adwords Bağlantısı

Google Analytics Adwords bağlantısı ile dijital pazarlama çalışmalarınızın performansını da detaylı bir şekilde analiz edebilirsiniz. Kullanıcıların reklamları görme ve reklamlara tıklama gibi etkileşimlerini görebilirsiniz. Ayrıca satın alma, içeriği tüketme gibi hedef eylemlerini ve müşteri döngülerini de yakından takip edebilirsiniz. Bir e-ticaret siteniz varsa, Google Ads hesabınızı mutlaka bağlamalısınız.

Bağlantı için Ads hesabında yönetim erişiminiz, Analytics hesabında ise düzenleyici rolünüz olması gerekir. Ayrıca sadece etkin olan bir Ads hesabının bağlantısı yapılabilir. Bağlantı için izlenecek adımlar şöyledir:

  • Analytics’te oturum açın ya da Ads hesabınızdaki “Araçlar ve Ayarlar” sekmesine gidip Google Analytics’i seçin.
  • “Yönetici” kısmından bağlantısını yapmak istediğiniz mülkü seçin.
  • “Mülk” sekmesinden “Google Ads Bağlantısı” butonuna tıklayın.
  • “+ Yeni bağlantı grubu” butonu ile işleme devam edin.
  • Bağlantısını yapmak istediğiniz bir ya da birden fazla Google Ads hesabını seçin ve “Devam”a tıklayın.
  • Bağlantı grubuna bir başlık verin ve her görünüm için Ads verisini “Açık” olarak ayarlayın.
  • “Hesapları bağla” butonuna tıklayarak işlemi tamamlayın.

WordPress Bağlantısı

E-ticaret siteniz WordPress tabanlı olsa bile bağlantı yapabilir, verileri analiz edebilirsiniz. WordPress Google Analytics ekleme işlemi için izleyebileceğiniz iki farklı yol vardır. Birinci ve en pratik yol eklenti kullanmaktır. Monster Insights, Analytics Code Integration, Analytify ve benzeri pek çok WordPress eklentisi mevcuttur. Bu eklentilere ücretli ya da ücretsiz bir şekilde ulaşabilirsiniz. Her bir eklentinin kendi ekranı üzerinden farklı adımlar izleyerek WordPress ve Analytics bağlantısı yapabilirsiniz.

İkinci yol, siteye global izleme kodunu ekleme şeklindedir. Kodu siteye eklemek için de kullanabileceğiniz iki farklı yöntem vardır. Biri “header.php”, diğeri ise “function.php” dosyasını kullanmaktır.

WordPress “header.php” dosyasına kod eklemek için izlenecek adımlar:

  • WordPress yönetici paneline girin.
  • “Görünüm > Düzenleyici” sekmesine gidin.
  • “header.php”yi düzenleme modunda açın.
  • Global izleme kodunu “</head>” etiketinin önüne ekleyin.
  • Dosyayı kaydedin.

WordPress “function.php” dosyasına kod eklemek için izlenecek adımlar:

  • WordPress yönetici paneline girin.
  • “Görünüm > Düzenleyici” sekmesine gidin.
  • Dosyaların bulunduğu listeden “function.php” dosyasını açın.
  • Global izleme kodunu, sayfanın en sonuna ekleyin.
  • Dosyayı kaydedin.

IdeaSoft Bağlantısı

IdeaSoft altyapısına sahip bir e-ticaret sitesi kullanıyorsanız, Analytics entegrasyonu ile tüm verileri kendi yönetim panelinizden görebilirsiniz. Entegrasyon için panelinizden “Ayarlar > SEO > Google Analytics Entegrasyonu” adımlarını takip edip “Google Analytics ile entegre et” butonuna tıklamanız yeterli. Gelen ekrandan tercihlerinizi belirleyin ve e-ticaret sitenizle ilgili tüm Analytics verilerini yönetim panelinizden izleyin.

İlgili rehber: IdeaSoft Analytics Entegrasyonu

Google Analytics ile Hangi Veriler Görüntülenebilir?

Yönetim paneline girdiğinizde, sol taraftaki menüde pek çok sekme göreceksiniz. Menüyü etkin bir şekilde kullanmayı bilirseniz, istatistiklerin gücünden optimum düzeyde faydalanabilirsiniz. Peki Google Analytics ile neler yapılır, hangi veriler görüntülenir ve bu veriler ne anlama gelir?

Gerçek Zamanlı

Gerçek Zamanlı (Realtime) veriler, adından da anlaşılabileceği gibi anlık durumu gösterir. Bu sayfayı açtığınızda, sitenizde o anda kaç kişi olduğunu canlı olarak görebilirsiniz. Ayrıca sadece kaç kişi olduğuna değil, bu kullanıcılarla ve sitedeki hareketleriyle ilgili detaylı bilgileri de öğrenebilirsiniz. Gerçek Zamanlı verilerin bazı detayları şöyledir:

  • Trafik Kaynakları: Kullanıcıların sitenize hangi kaynaktan geldiğini gösterir. Bu kaynak sosyal medyada paylaştığınız bir link ya da arama motoru sonuç sayfası olabilir.
  • Etkinlikler: Kullanıcıların video görüntüleme, dosya indirme, reklama tıklama gibi site içeriği ile ilgili etkileşimlerini gösterir.
  • Yerler: Kullanıcıların konumunu, zaman dilimini ve görüntüleme dilini gösterir.
  • Dönüşümler: Kullanıcıların site içeriğine ne oranda tepki verdiğini gösterir. Örneğin siteye yeni bir ürün video eklediniz. Videoyu gören ziyaretçilerin yüzde kaçının oynatma düğmesine tıkladığını öğrenebilirsiniz.
  • İçerik: Kullanıcıların sitenin hangi sayfasında, ne kadar süre geçirdiğini gösterir. Ayrıca gezinme detaylarını da içerir.

Kitle

Kitle verileri ile sitenize gelen ziyaretçileri hemen her konuda farklı gruplara ayırıp bilgi alabilirsiniz. Oldukça detaylı ve net veriler içeren bu ekran sayesinde verimli bir şekilde analiz yapma fırsatınız olur. Kitle sekmesinin altından ulaşabileceğiniz veriler şunlardır:

  • Etkin Kullanıcılar: Belirli bir tarih aralığında (son 7 gün, 30 gün vb.) siteyi ziyaret eden kullanıcıları gösterir.
  • Kullanıcı Gezgini: Kullanıcıları site içerisindeki davranışlarına göre analiz etmeye yarayan veriler içerir.
  • İlgi Alanları: Hedefleme yapabilmek adına kullanıcıların ilgi alanları hakkında bilgiler verir.
  • Davranış: Siteye ilk kez giren kullanıcıları ve tekrar gelenleri analiz etmeye yarar. Tekrar gelenlerin ne sıklıkla geldiği gibi detayları içerir.
  • Kitleler: Farklı kitlelerin benzer verilerini etkileşime sokarak raporlama yapmak için kullanılır.
  • Yaşam Boyu Değer: Kampanya ve sosyal medya paylaşımları gibi kanallardan aksiyon alarak gelen kullanıcıları uzun dönemli ölçümlemeyi mümkün kılar.
  • Demografi: Kullanıcıların yaş ve cinsiyet gibi bilgilerini içerir. Hedef kitle analizi yapmak için kullanılabilir.
  • Kohort Analizi: Benzer özellikler taşıyan kullanıcılardan oluşan grupların analiz edilmesini sağlar. Gruplar, ziyaretçilerin konumundan kullandığı cihaza kadar detaylandırılabilir.
  • Mobil: Ziyaretçilerin sitenize giriş yaptığı cihaz hakkında marka, model gibi bilgiler verir.
  • Teknoloji: Ziyaretçilerin sitenize giriş yaparken faydalandığı tarayıcı ve ağ gibi teknolojiler ile ilgili bilgiler içerir.
  • Kullanıcı Akışı: Kullanıcıların siteye girdikten sonra gezindiği sayfaları ve hangi sayfadan çıkış yaptığını gösterir.
  • Karşılaştırma: Seçili grupların karşılaştırılarak analiz edilmesine yarar. Örneğin mobil kullanıcıların satın alma oranı ile webden gelenlerin oranı karşılaştırılabilir.
  • Karşılaştırmalı Değerlendirme: Site verilerini, sektörel veriler ile karşılaştırmaya yarar.

Edinme

Edinme verileri, site ziyaretçilerini nasıl edindiğinizi gösterir. Kullanıcıların sitenizi nasıl keşfettiklerini, reklamlarla mı yoksa arama motoru sonuçları ile mi geldiklerini bu veriler sayesinde öğrenebilirsiniz. Ayrıca reklam kampanyalarınızın performansını da buradan ölçebilmeniz mümkündür. Ads ve Search Console verileri de yine Edinme başlığı altında görüntülenir. Edinme verileri şöyledir:

  • Kampanyalar: Ücretli anahtar kelimeler, organik anahtar kelimeler ve tüm kampanyalar ile ilgili detaylı veriler sunar. Bu verilerle reklam performansı ölçülebilir.
  • Sosyal: Sitenin sosyal medya hesapları ile ilişkili verilerini gösterir. Sosyal medya kullanımının katkılarını görebilmek için kullanışlıdır.
  • Search Console: Search Console verilerini içerir ve sitenin organik performansını analiz etmeye yarar.
  • Google Reklamları: Detaylı Google Ads verilerini içerir.
  • Tüm Trafik: Siteye kullanıcı yönlendiren diğer web siteleri ile ilgili verileri gösterir. Kanal, kaynak ve yönlendirme gibi farklı gruplar için raporlar alınabilir.

Davranış

Davranış verileri, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların, site içerisindeki davranışları ile ilgili bilgi sahibi olmanızı sağlar. Kullanıcıların site içerisinde en çok hangi sayfalar ile ilgilendiklerini görebilir ve bu sayede sayfa performanslarını ölçebilirsiniz. Davranış verilerinin alt grupları şu şekilde sıralanabilir:

  • Davranış Akışı: Ziyaretçiler hakkında kullanılan cihazlar, sitenizden satın alınan ürünler, siteye geldikleri kaynak (organik ya da reklam) gibi detaylı bilgiler verir.
  • Etkinlikler: Kullanıcıların video izleme, dosya indirme gibi aksiyonlarını gösterir.
  • Site Arama: Kullanıcıların site içerisinde yaptığı aramaları gösterir. Bir e-ticaret sitesinde en çok hangi ürünlerin arandığına buradan ulaşılabilir.
  • Site Hızı: Sitenin mobilde ve webde yüklenme hızını gösterir.
  • Yayıncı: İzlenme ve tıklanma sayısı gibi veriler içerir.
  • Denemeler: Sitedeki yeniliklerin test edilebileceği yardımcı araç.

Dönüşüm

Dönüşüm verileri, kullanıcıların tamamladığı aksiyonlarla ilgili bilgiler verir. Satış ve SEO gibi konular hakkında detaylı veriler içermesinden dolayı, e-ticaret siteleri için son derece önemli bir gruptur. Örneğin e-posta bülteninize kaydolan kullanıcılardan kaç tanesinin sitenizden ürün satın aldığını bile görebilirsiniz. Dönüşüm verilerinin detayları şöyledir:

  • E-ticaret: Ürünler, satışlar ve diğer alışveriş işlemleri ile ilgili detaylı veriler içerir.
  • Hedefler: Bir hedefin ne oranda gerçekleştiğini gösterir. Örneğin belirli bir ürüne yönlendirme yapan bir blog yazısını okuyanlardan kaç tanesinin söz konusu ürünü satın aldığı görüntülenebilir.
  • İlişkilendirme: Kullanıcıların satın alma işlemine kadar izlediği süreci gösterir.

İlgili rehber: Google Analytics Metriklerinin Ölçülemesi

E-Ticarette Google Analytics Verileri Ne İçin Kullanılabilir?

Google Analytics verileri, her gruptan web sitesi için kullanışlıdır. Fakat e-ticaret siteleri için çok daha büyük bir önem taşır. Bunun sebebi, söz konusu site üzerinden para kazanılıyor olmasıdır. Bir e-ticaret siteniz varsa, Analytics hesabınızdaki verileri etkin bir şekilde kullanmalısınız. Bu verileri sitenizin performansını maksimuma çıkarmak için kullanabilirsiniz. Performansı ile birlikte görünürlüğü de yükselen bir e-ticaret sitesinin satış oranlarında da ciddi bir artış olur. Reklam kampanyalarına, öne çıkaracağınız ürünlere, pazarlama stratejilerine ve hedef kitleniz ile ilgili planlarınıza bu veriler sayesinde karar verebilirsiniz.

E-Ticaret Siteleri İçin Google Analytics Özellikleri Nelerdir? Nasıl Kullanılır?

E-ticaret siteleri için bazı özel Google Analytics özellikleri vardır. Google’ın bu hizmeti, e-ticaret sitesine sahip olup olmamanıza göre şekillenir. Analytics hesabına eklediğiniz mülkün e-ticaret sitesi olduğunu belirtirseniz, size özel verilere ve özelliklere ulaşabilirsiniz. Böylece online satış performansınızı çok daha detaylı bir şekilde değerlendirme fırsatı yakalamış olursunuz. E-ticaret izleme özelliği ve geliştirilmiş e-ticaret raporları, bu konudaki özellikler olarak gösterilebilir.

E-Ticaret İzleme Özelliği

Siteniz için e-ticaret izleme özelliğini aktifleştirmezseniz, online alışverişle ilgili verilere ulaşamazsınız. Bu özelliği aktifleştirdikten sonra ise müşterilerinizin hangi üründen, kaç adet satın aldığını bile görebilirsiniz. Hangi ürünlerin daha fazla satıldığını, hangi ürünlere ilgi olmadığını, satış başına gelirlerinizi ve her bir kullanıcının ortalama kaç adet ürün satın aldığını bu özellik sayesinde analiz edebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Analytics E Ticaret İzleme Özelliğini Etkinleştirme

Geliştirilmiş E-Ticaret Raporu

Analytics’in “Geliştirilmiş E-ticaret” servisi sayesinde “Alışveriş Analizi” raporları oluşturabilirsiniz. Bu raporlar ile kullanıcıların alışveriş ile ilgili tüm etkinliklerini görebilirsiniz. Görebileceğiniz bazı etkinlik bilgilerine şöyle örnekler verilebilir:

  • Sepete ürün ekleme
  • Sepetten ürün çıkarma
  • Ürün sayfası görüntüleme
  • Başlatılan ve vazgeçilen alışverişler
  • Tamamlanan alışverişler

E-ticaret için Google Analytics rapor oluşturma özelliklerini kullanıp son derece detaylı raporlar alabilirsiniz. Söz konusu raporlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Alışveriş Davranışları
  • Ödeme Davranışları
  • Ürün Performansı
  • Dönüşüm Oranları
  • Satış Performansı

İlgili rehber: Google Analytics Gösterge Tabloları

Google Analytics Servisinin E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?

Analytics servisi, e-ticaret siteniz için ekonomik performanstan ürün satış başarısına kadar pek çok konu ile ilgili fayda sağlar. Bazı faydaları şunlardır:

  • Ürünlerden elde edilen gelirlerin hesaplanmasını sağlar.
  • Dönüşüm oranları ile kampanya performansları hakkında bilgi verir.
  • Sepet başına ürün ve tutar ortalamalarını gösterir.
  • Ürün sayfasına giren kullanıcıların satın alma oranını ölçer.
  • Ürüne özel spesifik ve detaylı veriler sunar.
  • Siteye potansiyel müşteri yönlendiren kaynaklarla ilgili ortalama sipariş tutarı, işlem sayısı ve gelirleri izlemenize imkân verir.
  • İndirim kampanyalarınızla ilgili satış verilerini ayrıca gösterir.
  • Müşterilerin ürün satın alana kadar geçirdiği süreç hakkında bilgi verir.

Satış Stratejisi Oluşturabilmek

Analytics verilerini analiz ederek verimli bir satış stratejisi oluşturabilirsiniz. Çünkü bu veriler, e-ticaret sitenizin satış süreci ile ilgili hemen her detayı size gösterir. Elde ettiğiniz verileri doğru bir şekilde analiz ederseniz, gelecekteki satış stratejinizi daha fazla gelir elde edebileceğiniz şekilde oluşturmanız mümkün olur. Ayrıca mevcut satış stratejinizin performansını da görebilirsiniz. Dolayısıyla mevcut stratejiniz verimliyse, onu geliştirmek için de çalışmalar yapabilirsiniz. Bu süreçte analiz edebileceğiniz bazı veriler şunlardır:

  • Satışa kadar geçen süre
  • Satış kaynağı
  • Ziyaretçi başına getiri
  • Gelir ortaklarının performansı
  • Coğrafi değerlendirme

Kaynakları Nerede Kullanacağını Belirleyebilmek

Maddi kaynaklarınızı doğru kanala yönlendirdiğiniz zaman, kâr marjınız ciddi oranda artar. Kaynağınızı kullanabileceğiniz yeri doğru belirlemediğiniz takdirde ise işler yolunda gitmeyebilir. Google Analytics verileri, size kaynaklarınızı nerede kullanabileceğinizi de dolaylı yoldan söyler. Örneğin ürün listenizdeki bir ayakkabının siyah rengi bol miktarda satılırken kırmızı rengini kimse almıyorsa, kaynaklarınızı siyah renkli ayakkabı stoklamak için kullanabilirsiniz. Ya da kullanıcılar arama motorundan değil de sosyal medyadan geliyorsa, reklamlarınızı hedef kitlenizin daha yoğun bulunduğu bu mecra üzerinden yayınlamak için kaynak ayırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
E-ticarete atıldığınızda, geleneksel ticaret hakkında da çok şey öğrenebilirsiniz. Ticarette temel mantık aynı olsa da e-ticaret, geleneksel ticaretin dijitalize ve daha gelişmiş hâlidir. Ortak nokta ise elbette pazarlamadır. Hem...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin