E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

21 Kasım 2018
Sinan Oypan

E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla gezinebilmeleri, sitenin hızlı olması gibi unsurlarla beraber, onların dikkatini çekerek, onları belli bir eyleme geçmeye yönlendirmek sitenizin performansını ve geri dönüşümlerinizi artırmada yardımcı olur.

Site tasarımı yaparken teknik konular haricinde kullanıcı deneyimi odaklı olmak da bir hayli önemli. Bu rehberimizde tasarım konusundaki teknik konulardan ziyade bu kullanıcı deneyimiyle ilgili önemli noktaların üzerinde duracağız.

Ziyaretçi odaklı olun

Sitenizin nasıl bir altyapı üzerine kurulu olduğundan çok, sitenin işlevselliği ziyaretçiler için çok daha önemli bir konudur. Bu nedenle de site tasarımınızı yaparken görselliği, kolay navigasyona ve sitenin hızlı bir şekilde yüklenmesi üzerine odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Tüketiciler internet kullanıyor olsalar da halen daha internetten alışveriş konusunda sıkıntı yaşayabiliyorlar. Bu sebeple de site tasarımı yaparken, kullanıcıları göz önünde bulundurarak, onların kolay bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamanız e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Basit ve sade bir tasarımı tercih edin

Site tasarımının sade olması ve basit bir şekilde kullanılabilmesi bu noktada oldukça önemli. Son yıllardaki Flat Design akımı site tasarımlarında renkleri, boş alanları ve görselleri ön plana çıkartarak, kalabalık görüntüden uzak bir tasarımın kullanılmasına ön ayak oluyor. Karmaşık tasarımlar yerine basit ve sade görünümlü tasarımlara yönelmeniz hem trendleri yakalamanıza yardımcı olurken, hem de ziyaretçilerin sitenizi daha rahat kullanmalarına olanak tanır.

Sepet görünümü sitenin tümünde aktif edin

E-ticaret sitenizde geri dönüşümü artırarak, ziyaretçileri satışlara yönlendirebileceğiniz en önemli alan sepet bölümüdür. Ziyaretçiler bir ürünü sepetlerine eklediklerinde, sitenin herhangi bir bölümünde de bu sepet bölümüne giderek, ürünlerini inceleyebilmeleri ve sonrasında da ödeme sayfasına gidebilmeliler. Bu nedenle de sepet ikonunu hem mobil hem de masaüstü tasarımlarda sürekli görünür yapmanız oldukça önemlidir.

Dikkat dağıtıcı öğeleri kullanmayın

İnternet kullanıcılarının dikkatleri çok fazla dağılabildiği gibi farklı banner veya görseller nedeniyle siteden çıkabilir ya da başka bir siteyi ziyaret edebilirler. Bu nedenle de ziyaretçilerin dikkatini dağıtarak, onları farklı bir sayfaya yönlendirebilecek ekstra banner ya da görsel kullanımlarından kaçınmalısınız. Ziyaretçilerinizin alışveriş deneyimini geliştirmek için sadece gerekli zaman ve yerlerde bu banner çalışmalarını yapmanız, onların sayfa üzerinde geçirdikleri süreyi de arıtırmasını sağlar.

Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar kullanın

Ürün fotoğraflarının geri dönüşümlerdeki yeri oldukça fazladır. Kullanıcıların ürünle olan ilk teması bu fotoğraflar sayesinde olduğu için, ürün fotoğraflarınızın dikkat ve ilgi çekici olması gerekir. Günümüzde görsellik tüketiciler için çok önemli olduğu için, sıradan beyaz arkafonlu fotoğraflar dikkati yeterince çekmemenize neden olabilir.

Ürün fotoğraflarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız ve yüksek çözünürlüklü kaliteli fotoğraflar kullanmanız, ürünlere olan ilginin de artmasını sağlayabilir. Bunun yanı sıra site üzerinde kullandığınız diğer fotoğraflarda da yine yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya dikkat etmelisiniz.

Mobil tasarımı göz ardı etmeyin

Mobil cihazlardan yapılan arama sorgularının her yıl artması, web sitelerine gelen mobil trafiğin de bir hayli artmasında önemli bir rol oynuyor. Mobil cihazı üzerinden sitenizi ziyaret eden kullanıcılara iyi bir deneyim yaşatmak ve onları sitenizde tutabilmek için sitenizin mobil cihazlara da uyumlu olması bir hayli önemli.

Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak için İdeaSoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sosyal kanıt öğelerine yer verin

Sosyal kanıt öğeleri, ziyaretçilerin siteniz hakkındaki görüşlerini etkileyecek bir faktördür. Müşteri ve ürün yorumlarına yer vermek, bunları ana sayfa üzerinde konumlandırmak ve ziyaretçilerin markanız ve hizmetleriniz hakkında tüketici görüşlerini almalarını sağlamanız, markanıza olan güveni artırmanız konusunda oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Ürün sayfalarındaki yorumların haricinde ana sayfada müşteri yorumlarından bazılarını gösterebilir, medyada sizinle ilgili yapılan haberleri paylaşabilir, aldığınız sertifika ya da ödüller bulunuyorsa bunları da paylaşabilirsiniz.

Kolay navigasyon

E-ticaret site tasarımı yaparken navigasyona da bir hayli önem vermelisiniz. Ziyaretçileriniz aradıkları ürünlere oldukça kolay bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu nedenle de menü çubuğunu iyi bir şekilde düzenlemeli, site üzerinden bu menüye kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlamalısınız.

Menü çubuğu haricinde kategori düzeninizi de iyi bir şekilde hazırlamalısınız. Ana kategorileri ve herbir kategorinin alt kategorilerini belirleyerek, ürünlerin hiyerarşisini düzenlemelisiniz. Böylelikle belli bir ürünü arayan ziyaretçileriniz bu kategori düzeni içerisinde ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşabilirler.

Site içi arama özelliğini kullanın

E-ticaret site tasarımı söz konusu olduğunda site içi arama özelliğini de unutmamak gerekiyor. Kullanıcılar akıllarındaki ürünlere ulaşmak için kategorilerde gezinmek yerine doğrudan ürün araması yapmak isteyebilirler. Bu hem onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmeleri için bir araçtır hem de sizin daha hızlı geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?

Sitenin üst bölümünde arama çubuğunu görünür ve işlevsel bir şekilde yerleştirmeniz, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlamanıza yardımcı olur.

Ürün filtreleme özelliklerini kullanın

Geniş ürün yelpazeniz bulunuyorsa ve ürünlerde farklı çeşitlilik yer alıyorsa, filtreleme özellikleri tüketicilerin daha detaylı aramalar yaparak aradıkları ürünlere ulaşmalarını sağlayabilir.

Örneğin, kıyafet satışı yapıyorsanız, ürünlerin bedenleri, renkleri, markaları ve fiyatlarını filtreleyerek arama özellikleri sunabilirsiniz. Böylece ziyaretçi belli bedende, belli bir fiyat aralığında bir ürün aradığında ilgili ürünleri doğrudan görebilir.

E-ticaret site tasarımı konusunda çok fazla tecrübeniz yoksa, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, teknik konularla ilgilenmeden kendi e-ticaret sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde kurarak, anında internetten satış yapmaya başlayarak, müşterilerimize özel olarak sunduğumu birçok farklı hizmetten de yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan