E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

21 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla gezinebilmeleri, sitenin hızlı olması gibi unsurlarla beraber, onların dikkatini çekerek, onları belli bir eyleme geçmeye yönlendirmek sitenizin performansını ve geri dönüşümlerinizi artırmada yardımcı olur. Site tasarımı yaparken teknik konular haricinde kullanıcı deneyimi odaklı olmak da bir hayli önemli. Bu rehberimizde tasarım konusundaki teknik konulardan ziyade bu kullanıcı deneyimiyle ilgili önemli noktaların üzerinde duracağız.

Ziyaretçi odaklı olun

Sitenizin nasıl bir altyapı üzerine kurulu olduğundan çok, sitenin işlevselliği ziyaretçiler için çok daha önemli bir konudur. Bu nedenle de site tasarımınızı yaparken görselliği, kolay navigasyona ve sitenin hızlı bir şekilde yüklenmesi üzerine odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Tüketiciler internet kullanıyor olsalar da halen daha internetten alışveriş konusunda sıkıntı yaşayabiliyorlar. Bu sebeple de site tasarımı yaparken, kullanıcıları göz önünde bulundurarak, onların kolay bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamanız e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Basit ve sade bir tasarımı tercih edin

Site tasarımının sade olması ve basit bir şekilde kullanılabilmesi bu noktada oldukça önemli. Son yıllardaki Flat Design akımı site tasarımlarında renkleri, boş alanları ve görselleri ön plana çıkartarak, kalabalık görüntüden uzak bir tasarımın kullanılmasına ön ayak oluyor. Karmaşık tasarımlar yerine basit ve sade görünümlü tasarımlara yönelmeniz hem trendleri yakalamanıza yardımcı olurken, hem de ziyaretçilerin sitenizi daha rahat kullanmalarına olanak tanır.

Sepet görünümü sitenin tümünde aktif edin

E-ticaret sitenizde geri dönüşümü artırarak, ziyaretçileri satışlara yönlendirebileceğiniz en önemli alan sepet bölümüdür. Ziyaretçiler bir ürünü sepetlerine eklediklerinde, sitenin herhangi bir bölümünde de bu sepet bölümüne giderek, ürünlerini inceleyebilmeleri ve sonrasında da ödeme sayfasına gidebilmeliler. Bu nedenle de sepet ikonunu hem mobil hem de masaüstü tasarımlarda sürekli görünür yapmanız oldukça önemlidir.

Dikkat dağıtıcı öğeleri kullanmayın

İnternet kullanıcılarının dikkatleri çok fazla dağılabildiği gibi farklı banner veya görseller nedeniyle siteden çıkabilir ya da başka bir siteyi ziyaret edebilirler. Bu nedenle de ziyaretçilerin dikkatini dağıtarak, onları farklı bir sayfaya yönlendirebilecek ekstra banner ya da görsel kullanımlarından kaçınmalısınız. Ziyaretçilerinizin alışveriş deneyimini geliştirmek için sadece gerekli zaman ve yerlerde bu banner çalışmalarını yapmanız, onların sayfa üzerinde geçirdikleri süreyi de arıtırmasını sağlar.

Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar kullanın

Ürün fotoğraflarının geri dönüşümlerdeki yeri oldukça fazladır. Kullanıcıların ürünle olan ilk teması bu fotoğraflar sayesinde olduğu için, ürün fotoğraflarınızın dikkat ve ilgi çekici olması gerekir. Günümüzde görsellik tüketiciler için çok önemli olduğu için, sıradan beyaz arkafonlu fotoğraflar dikkati yeterince çekmemenize neden olabilir. Ürün fotoğraflarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız ve yüksek çözünürlüklü kaliteli fotoğraflar kullanmanız, ürünlere olan ilginin de artmasını sağlayabilir. Bunun yanı sıra site üzerinde kullandığınız diğer fotoğraflarda da yine yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya dikkat etmelisiniz.

Mobil tasarımı göz ardı etmeyin

Mobil cihazlardan yapılan arama sorgularının her yıl artması, web sitelerine gelen mobil trafiğin de bir hayli artmasında önemli bir rol oynuyor. Mobil cihazı üzerinden sitenizi ziyaret eden kullanıcılara iyi bir deneyim yaşatmak ve onları sitenizde tutabilmek için sitenizin mobil cihazlara da uyumlu olması bir hayli önemli. Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak için İdeaSoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sosyal kanıt öğelerine yer verin

Sosyal kanıt öğeleri, ziyaretçilerin siteniz hakkındaki görüşlerini etkileyecek bir faktördür. Müşteri ve ürün yorumlarına yer vermek, bunları ana sayfa üzerinde konumlandırmak ve ziyaretçilerin markanız ve hizmetleriniz hakkında tüketici görüşlerini almalarını sağlamanız, markanıza olan güveni artırmanız konusunda oldukça önemlidir. İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir? Ürün sayfalarındaki yorumların haricinde ana sayfada müşteri yorumlarından bazılarını gösterebilir, medyada sizinle ilgili yapılan haberleri paylaşabilir, aldığınız sertifika ya da ödüller bulunuyorsa bunları da paylaşabilirsiniz.

Kolay navigasyon

E-ticaret site tasarımı yaparken navigasyona da bir hayli önem vermelisiniz. Ziyaretçileriniz aradıkları ürünlere oldukça kolay bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu nedenle de menü çubuğunu iyi bir şekilde düzenlemeli, site üzerinden bu menüye kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlamalısınız. Menü çubuğu haricinde kategori düzeninizi de iyi bir şekilde hazırlamalısınız. Ana kategorileri ve herbir kategorinin alt kategorilerini belirleyerek, ürünlerin hiyerarşisini düzenlemelisiniz. Böylelikle belli bir ürünü arayan ziyaretçileriniz bu kategori düzeni içerisinde ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşabilirler.

Site içi arama özelliğini kullanın

E-ticaret site tasarımı söz konusu olduğunda site içi arama özelliğini de unutmamak gerekiyor. Kullanıcılar akıllarındaki ürünlere ulaşmak için kategorilerde gezinmek yerine doğrudan ürün araması yapmak isteyebilirler. Bu hem onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmeleri için bir araçtır hem de sizin daha hızlı geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli? Sitenin üst bölümünde arama çubuğunu görünür ve işlevsel bir şekilde yerleştirmeniz, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlamanıza yardımcı olur.

Ürün filtreleme özelliklerini kullanın

Geniş ürün yelpazeniz bulunuyorsa ve ürünlerde farklı çeşitlilik yer alıyorsa, filtreleme özellikleri tüketicilerin daha detaylı aramalar yaparak aradıkları ürünlere ulaşmalarını sağlayabilir. Örneğin, kıyafet satışı yapıyorsanız, ürünlerin bedenleri, renkleri, markaları ve fiyatlarını filtreleyerek arama özellikleri sunabilirsiniz. Böylece ziyaretçi belli bedende, belli bir fiyat aralığında bir ürün aradığında ilgili ürünleri doğrudan görebilir. E-ticaret site tasarımı konusunda çok fazla tecrübeniz yoksa, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, teknik konularla ilgilenmeden kendi e-ticaret sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde kurarak, anında internetten satış yapmaya başlayarak, müşterilerimize özel olarak sunduğumu birçok farklı hizmetten de yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için bir...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
E-ticaret sitenize giriş yapan kullanıcı, tarayıcı aracılığıyla web sitesi sunucusuna bir istek gönderir. Bu isteğin cevabı de sitenin ilgili sayfası olarak kullanıcının tarayıcı ekranına gönderilir. Kullanıcı ve sunucu...
22 Ocak 2022
Markethinkers
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ticaret ile uğraşanların pek çoğu yurt dışına açılmak ister. Çünkü ihracat yapmak hem kârı artırır hem de markanın global bir prestije sahip olmasını sağlar. E-ticaret ise küçük ölçekli işletmelere bile ihracat yapma...
28 Şubat 2022
Markethinkers
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın