E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

21 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla gezinebilmeleri, sitenin hızlı olması gibi unsurlarla beraber, onların dikkatini çekerek, onları belli bir eyleme geçmeye yönlendirmek sitenizin performansını ve geri dönüşümlerinizi artırmada yardımcı olur. Site tasarımı yaparken teknik konular haricinde kullanıcı deneyimi odaklı olmak da bir hayli önemli. Bu rehberimizde tasarım konusundaki teknik konulardan ziyade bu kullanıcı deneyimiyle ilgili önemli noktaların üzerinde duracağız.

Ziyaretçi odaklı olun

Sitenizin nasıl bir altyapı üzerine kurulu olduğundan çok, sitenin işlevselliği ziyaretçiler için çok daha önemli bir konudur. Bu nedenle de site tasarımınızı yaparken görselliği, kolay navigasyona ve sitenin hızlı bir şekilde yüklenmesi üzerine odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Tüketiciler internet kullanıyor olsalar da halen daha internetten alışveriş konusunda sıkıntı yaşayabiliyorlar. Bu sebeple de site tasarımı yaparken, kullanıcıları göz önünde bulundurarak, onların kolay bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamanız e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Basit ve sade bir tasarımı tercih edin

Site tasarımının sade olması ve basit bir şekilde kullanılabilmesi bu noktada oldukça önemli. Son yıllardaki Flat Design akımı site tasarımlarında renkleri, boş alanları ve görselleri ön plana çıkartarak, kalabalık görüntüden uzak bir tasarımın kullanılmasına ön ayak oluyor. Karmaşık tasarımlar yerine basit ve sade görünümlü tasarımlara yönelmeniz hem trendleri yakalamanıza yardımcı olurken, hem de ziyaretçilerin sitenizi daha rahat kullanmalarına olanak tanır.

Sepet görünümü sitenin tümünde aktif edin

E-ticaret sitenizde geri dönüşümü artırarak, ziyaretçileri satışlara yönlendirebileceğiniz en önemli alan sepet bölümüdür. Ziyaretçiler bir ürünü sepetlerine eklediklerinde, sitenin herhangi bir bölümünde de bu sepet bölümüne giderek, ürünlerini inceleyebilmeleri ve sonrasında da ödeme sayfasına gidebilmeliler. Bu nedenle de sepet ikonunu hem mobil hem de masaüstü tasarımlarda sürekli görünür yapmanız oldukça önemlidir.

Dikkat dağıtıcı öğeleri kullanmayın

İnternet kullanıcılarının dikkatleri çok fazla dağılabildiği gibi farklı banner veya görseller nedeniyle siteden çıkabilir ya da başka bir siteyi ziyaret edebilirler. Bu nedenle de ziyaretçilerin dikkatini dağıtarak, onları farklı bir sayfaya yönlendirebilecek ekstra banner ya da görsel kullanımlarından kaçınmalısınız. Ziyaretçilerinizin alışveriş deneyimini geliştirmek için sadece gerekli zaman ve yerlerde bu banner çalışmalarını yapmanız, onların sayfa üzerinde geçirdikleri süreyi de arıtırmasını sağlar.

Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar kullanın

Ürün fotoğraflarının geri dönüşümlerdeki yeri oldukça fazladır. Kullanıcıların ürünle olan ilk teması bu fotoğraflar sayesinde olduğu için, ürün fotoğraflarınızın dikkat ve ilgi çekici olması gerekir. Günümüzde görsellik tüketiciler için çok önemli olduğu için, sıradan beyaz arkafonlu fotoğraflar dikkati yeterince çekmemenize neden olabilir. Ürün fotoğraflarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız ve yüksek çözünürlüklü kaliteli fotoğraflar kullanmanız, ürünlere olan ilginin de artmasını sağlayabilir. Bunun yanı sıra site üzerinde kullandığınız diğer fotoğraflarda da yine yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya dikkat etmelisiniz.

Mobil tasarımı göz ardı etmeyin

Mobil cihazlardan yapılan arama sorgularının her yıl artması, web sitelerine gelen mobil trafiğin de bir hayli artmasında önemli bir rol oynuyor. Mobil cihazı üzerinden sitenizi ziyaret eden kullanıcılara iyi bir deneyim yaşatmak ve onları sitenizde tutabilmek için sitenizin mobil cihazlara da uyumlu olması bir hayli önemli. Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak için İdeaSoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sosyal kanıt öğelerine yer verin

Sosyal kanıt öğeleri, ziyaretçilerin siteniz hakkındaki görüşlerini etkileyecek bir faktördür. Müşteri ve ürün yorumlarına yer vermek, bunları ana sayfa üzerinde konumlandırmak ve ziyaretçilerin markanız ve hizmetleriniz hakkında tüketici görüşlerini almalarını sağlamanız, markanıza olan güveni artırmanız konusunda oldukça önemlidir. İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir? Ürün sayfalarındaki yorumların haricinde ana sayfada müşteri yorumlarından bazılarını gösterebilir, medyada sizinle ilgili yapılan haberleri paylaşabilir, aldığınız sertifika ya da ödüller bulunuyorsa bunları da paylaşabilirsiniz.

Kolay navigasyon

E-ticaret site tasarımı yaparken navigasyona da bir hayli önem vermelisiniz. Ziyaretçileriniz aradıkları ürünlere oldukça kolay bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu nedenle de menü çubuğunu iyi bir şekilde düzenlemeli, site üzerinden bu menüye kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlamalısınız. Menü çubuğu haricinde kategori düzeninizi de iyi bir şekilde hazırlamalısınız. Ana kategorileri ve herbir kategorinin alt kategorilerini belirleyerek, ürünlerin hiyerarşisini düzenlemelisiniz. Böylelikle belli bir ürünü arayan ziyaretçileriniz bu kategori düzeni içerisinde ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşabilirler.

Site içi arama özelliğini kullanın

E-ticaret site tasarımı söz konusu olduğunda site içi arama özelliğini de unutmamak gerekiyor. Kullanıcılar akıllarındaki ürünlere ulaşmak için kategorilerde gezinmek yerine doğrudan ürün araması yapmak isteyebilirler. Bu hem onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmeleri için bir araçtır hem de sizin daha hızlı geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli? Sitenin üst bölümünde arama çubuğunu görünür ve işlevsel bir şekilde yerleştirmeniz, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlamanıza yardımcı olur.

Ürün filtreleme özelliklerini kullanın

Geniş ürün yelpazeniz bulunuyorsa ve ürünlerde farklı çeşitlilik yer alıyorsa, filtreleme özellikleri tüketicilerin daha detaylı aramalar yaparak aradıkları ürünlere ulaşmalarını sağlayabilir. Örneğin, kıyafet satışı yapıyorsanız, ürünlerin bedenleri, renkleri, markaları ve fiyatlarını filtreleyerek arama özellikleri sunabilirsiniz. Böylece ziyaretçi belli bedende, belli bir fiyat aralığında bir ürün aradığında ilgili ürünleri doğrudan görebilir. E-ticaret site tasarımı konusunda çok fazla tecrübeniz yoksa, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, teknik konularla ilgilenmeden kendi e-ticaret sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde kurarak, anında internetten satış yapmaya başlayarak, müşterilerimize özel olarak sunduğumu birçok farklı hizmetten de yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
İnternetin ve dijitalleşmenin yaygınlaşması, hem iş hayatında hem de gündelik yaşantımızda etki eden ciddi değişiklikleri de beraberinde getiriyor. Daha önceden, oraya giderek yerinde yapmamız gereken birçok işlem ya da faaliyeti...
26 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternette En Çok Satılan Ürünler
İnternette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın