E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

21 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla gezinebilmeleri, sitenin hızlı olması gibi unsurlarla beraber, onların dikkatini çekerek, onları belli bir eyleme geçmeye yönlendirmek sitenizin performansını ve geri dönüşümlerinizi artırmada yardımcı olur. Site tasarımı yaparken teknik konular haricinde kullanıcı deneyimi odaklı olmak da bir hayli önemli. Bu rehberimizde tasarım konusundaki teknik konulardan ziyade bu kullanıcı deneyimiyle ilgili önemli noktaların üzerinde duracağız.

Ziyaretçi odaklı olun

Sitenizin nasıl bir altyapı üzerine kurulu olduğundan çok, sitenin işlevselliği ziyaretçiler için çok daha önemli bir konudur. Bu nedenle de site tasarımınızı yaparken görselliği, kolay navigasyona ve sitenin hızlı bir şekilde yüklenmesi üzerine odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Tüketiciler internet kullanıyor olsalar da halen daha internetten alışveriş konusunda sıkıntı yaşayabiliyorlar. Bu sebeple de site tasarımı yaparken, kullanıcıları göz önünde bulundurarak, onların kolay bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamanız e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Basit ve sade bir tasarımı tercih edin

Site tasarımının sade olması ve basit bir şekilde kullanılabilmesi bu noktada oldukça önemli. Son yıllardaki Flat Design akımı site tasarımlarında renkleri, boş alanları ve görselleri ön plana çıkartarak, kalabalık görüntüden uzak bir tasarımın kullanılmasına ön ayak oluyor. Karmaşık tasarımlar yerine basit ve sade görünümlü tasarımlara yönelmeniz hem trendleri yakalamanıza yardımcı olurken, hem de ziyaretçilerin sitenizi daha rahat kullanmalarına olanak tanır.

Sepet görünümü sitenin tümünde aktif edin

E-ticaret sitenizde geri dönüşümü artırarak, ziyaretçileri satışlara yönlendirebileceğiniz en önemli alan sepet bölümüdür. Ziyaretçiler bir ürünü sepetlerine eklediklerinde, sitenin herhangi bir bölümünde de bu sepet bölümüne giderek, ürünlerini inceleyebilmeleri ve sonrasında da ödeme sayfasına gidebilmeliler. Bu nedenle de sepet ikonunu hem mobil hem de masaüstü tasarımlarda sürekli görünür yapmanız oldukça önemlidir.

Dikkat dağıtıcı öğeleri kullanmayın

İnternet kullanıcılarının dikkatleri çok fazla dağılabildiği gibi farklı banner veya görseller nedeniyle siteden çıkabilir ya da başka bir siteyi ziyaret edebilirler. Bu nedenle de ziyaretçilerin dikkatini dağıtarak, onları farklı bir sayfaya yönlendirebilecek ekstra banner ya da görsel kullanımlarından kaçınmalısınız. Ziyaretçilerinizin alışveriş deneyimini geliştirmek için sadece gerekli zaman ve yerlerde bu banner çalışmalarını yapmanız, onların sayfa üzerinde geçirdikleri süreyi de arıtırmasını sağlar.

Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar kullanın

Ürün fotoğraflarının geri dönüşümlerdeki yeri oldukça fazladır. Kullanıcıların ürünle olan ilk teması bu fotoğraflar sayesinde olduğu için, ürün fotoğraflarınızın dikkat ve ilgi çekici olması gerekir. Günümüzde görsellik tüketiciler için çok önemli olduğu için, sıradan beyaz arkafonlu fotoğraflar dikkati yeterince çekmemenize neden olabilir. Ürün fotoğraflarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız ve yüksek çözünürlüklü kaliteli fotoğraflar kullanmanız, ürünlere olan ilginin de artmasını sağlayabilir. Bunun yanı sıra site üzerinde kullandığınız diğer fotoğraflarda da yine yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya dikkat etmelisiniz.

Mobil tasarımı göz ardı etmeyin

Mobil cihazlardan yapılan arama sorgularının her yıl artması, web sitelerine gelen mobil trafiğin de bir hayli artmasında önemli bir rol oynuyor. Mobil cihazı üzerinden sitenizi ziyaret eden kullanıcılara iyi bir deneyim yaşatmak ve onları sitenizde tutabilmek için sitenizin mobil cihazlara da uyumlu olması bir hayli önemli. Mobil site tasarımları hakkında detaylı bilgi almak için İdeaSoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Sosyal kanıt öğelerine yer verin

Sosyal kanıt öğeleri, ziyaretçilerin siteniz hakkındaki görüşlerini etkileyecek bir faktördür. Müşteri ve ürün yorumlarına yer vermek, bunları ana sayfa üzerinde konumlandırmak ve ziyaretçilerin markanız ve hizmetleriniz hakkında tüketici görüşlerini almalarını sağlamanız, markanıza olan güveni artırmanız konusunda oldukça önemlidir. İlgili rehber: Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir? Ürün sayfalarındaki yorumların haricinde ana sayfada müşteri yorumlarından bazılarını gösterebilir, medyada sizinle ilgili yapılan haberleri paylaşabilir, aldığınız sertifika ya da ödüller bulunuyorsa bunları da paylaşabilirsiniz.

Kolay navigasyon

E-ticaret site tasarımı yaparken navigasyona da bir hayli önem vermelisiniz. Ziyaretçileriniz aradıkları ürünlere oldukça kolay bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu nedenle de menü çubuğunu iyi bir şekilde düzenlemeli, site üzerinden bu menüye kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlamalısınız. Menü çubuğu haricinde kategori düzeninizi de iyi bir şekilde hazırlamalısınız. Ana kategorileri ve herbir kategorinin alt kategorilerini belirleyerek, ürünlerin hiyerarşisini düzenlemelisiniz. Böylelikle belli bir ürünü arayan ziyaretçileriniz bu kategori düzeni içerisinde ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşabilirler.

Site içi arama özelliğini kullanın

E-ticaret site tasarımı söz konusu olduğunda site içi arama özelliğini de unutmamak gerekiyor. Kullanıcılar akıllarındaki ürünlere ulaşmak için kategorilerde gezinmek yerine doğrudan ürün araması yapmak isteyebilirler. Bu hem onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmeleri için bir araçtır hem de sizin daha hızlı geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli? Sitenin üst bölümünde arama çubuğunu görünür ve işlevsel bir şekilde yerleştirmeniz, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlamanıza yardımcı olur.

Ürün filtreleme özelliklerini kullanın

Geniş ürün yelpazeniz bulunuyorsa ve ürünlerde farklı çeşitlilik yer alıyorsa, filtreleme özellikleri tüketicilerin daha detaylı aramalar yaparak aradıkları ürünlere ulaşmalarını sağlayabilir. Örneğin, kıyafet satışı yapıyorsanız, ürünlerin bedenleri, renkleri, markaları ve fiyatlarını filtreleyerek arama özellikleri sunabilirsiniz. Böylece ziyaretçi belli bedende, belli bir fiyat aralığında bir ürün aradığında ilgili ürünleri doğrudan görebilir. E-ticaret site tasarımı konusunda çok fazla tecrübeniz yoksa, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak, teknik konularla ilgilenmeden kendi e-ticaret sitenizi hızlı ve kolay bir şekilde kurarak, anında internetten satış yapmaya başlayarak, müşterilerimize özel olarak sunduğumu birçok farklı hizmetten de yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Potansiyel Müşterileri Satın Almaya Sürükleyen En Etkili Yol “Tüketici Yorumları
Potansiyel Müşterileri Satın Almaya Sürükleyen En Etkili Yol “Tüketici Yorumları"
Konuk Yazar: Kerem Aktaş | People Say Potansiyel Müşterileri Satın Almaya Sürükleyen En Etkili Yol “Tüketici Yorumları” Bundan çok uzun olmayan bir zaman önce, markaların müşterilerini arayarak feedback aldığı ve sonra elde...
6 Nisan 2022
Markethinkers
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi çekmekte. Ticarette...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın