fbpx

E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)

12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)

E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın hazırladığı infografikte de e ticaret site kurulumu yaparken gerekli olan özellikler listelenmiş. Burada bu özelliklerinden üzerinden geçeceğiz. İnfografiği ise yazının en altında inceleyebilirsiniz.

E ticaret site kurulumu için gerekli olan özellikler

Ana sayfa, Header ve Footer

E ticaret site kurulumu yaparken, ana sayfanız, header (üst bölüm) ve footer (alt bölüm) üzerinde dikkat etmeniz ve bulundurmanız gereken özellikleri şöyle sıralayabiliriz:

Header (üst bölüm)

  • 1. Alan adı ve HTTPS prokolü
  • 2. Logo
  • 3. Kullanıcı dostu ve kolay kullanılabilen navigasyon
  • 4. İstek listesi
  • 5. Müşteri Girişi ve Yeni Abone Girişi
  • 6. Mağaza bulucu (Eğer fiziki mağazalarınız bulunuyorsa bu özelliği kullanabilirsiniz.)
  • 7. Çoklu dil desteği (Eğer yurtdışına da satış yapıyorsanız bu seçenek gereklidir.)
  • 8. Sepet İkonu
  • 9. Site içi arama özelliği
  • 10. Telefon numarası / E-posta adresi

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

Ana sayfa

  • 11. Slider, ana görsel ve değer katan, müşterilerin ilgisini çekecek ifadeler ve eyleme çağrı ifadeleri
  • 12. Güven ifadeleri ve risk önleyici ifadeler (Hızlı gönderi, aynı gün kargo, iade kolaylığı vb.)
  • 13. Sadakat programı (Sadık ve düzenli müşterilere özel teklifler)
  • 14. Ürün koleksiyonları ve önemli satış sayfaları
  • 15. Öne çıkan ürünler, en çok satan ürünler
  • 16. Kişiselleştirilmiş ürün önerileri
  • 17. Metin içerikleri

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

Footer (Alt Bölüm)

  • 18. Sık sorulan sorular, iade koşulları, sipariş takibi vb.
  • 19. İletişim bilgileri
  • 20. E-posta abonelik formu
  • 21. Ödeme sistemi ikonları
  • 22. Sosyal medya ikonları
  • 23. Hakkımızda sayfası
  • 24. Kullanım koşulları, gizlilik politikası vb.
  • 25. Canlı Destek

İlgili rehber: “Sıkça Sorulan Sorular- SSS” sayfasının e-ticaret siteleri için faydaları

Kategori sayfaları

E ticaret site kurulumu yaparken, kategori sayfalarınızı düzenlerken de bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekli. Kategori sayfalarınızda öne çıkan bu özellikleri de şöyle sıralayabiliriz:

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği

  • 26. Ürün fotoğraflarında görüntü ve boyut tutarlılığı
  • 27. Önceki sayfalara geçiş sağalayan navigasyon
  • 28. Sayfa üzerinde listelenen ürün sayısı
  • 29. Ürün fitreleme seçenek ve özellikleri
  • 30. Sayfa içeriğini tanıtan metin

Ürün sayfaları

Ürün sayfaları e-ticaret sitesindeki en önemli sayfalar arasındadır. Geri dönüşümleri doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e ticaret site kurulumu yaparken, ürün sayfalarınızı doğru şekilde oluşturmanızda da fayda vardır. Bu sayfalar üzerinde kullanmanız gereken özellikler ise şöyle:

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

  • 31. Ürün isim başlığı
  • 32. Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları
  • 33. Fiyat bilgileri ve (eğer varsa) indirim oranları
  • 34. Ürün renk ve adet ayarları
  • 35. Ürün özellikleri ile ilgili diğer değişkenler
  • 36. Sepete ekle butonu
  • 37. Sepete ekle butonun altında güven amblemi
  • 38. İstek listesine ekle / karşılaştır butonu
  • 39. Sosyal paylaşım butonları
  • 40. Ürün açıklaması
  • 41. Ürünün farklı açılardan çekilmiş alternatif fotoğrafları
  • 42. Tüketici yorumları
  • 43. Upsel ya da çapraz satış için ilgili ürünler

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Ödeme, sepet ve istek listesi sayfaları

E ticaret site kurulumu için gerekli olan ödeme, sepet ve istek sayfaları üzerinde de kullanıcı deneyimini geliştirecek ve ziyaretçilerin hızlı bir şekilde işlemlerini yapabilecekleri tasarımlar yapmanız gereklidir. Bu sayfalar üzerinde de kullanmanız gereken özellikler ise şöyle:

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

  • 44. Tüm ödeme sistemlerinin gösterimi
  • 45. Kart bilgileri ve detayları
  • 46. Toplam tutar
  • 47. Kargo ve gönderim yöntemleri
  • 48. Fatura ve kargo adresi
  • 49. Güvenlik ikon ve bilgileri
  • 50. Kupon kodu için alan
  • 51. Ürün adetlerini değiştirmek ya da ürünü silmek için seçenekler
  • 52. Daha sonra almak için ürünleri kaydetme

İlgili rehber: Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Blog

Blog bölümü de içerik üretimiyle organik trafik çekme ve marka bilinirliğini artırmak için önemlidir. E ticaret site kurulumu yaparken blog bölümünüzü de hazırlamanız ve içeriklerinizi oluştururken bazı özellikleri kullanmanız önemlidir.

İlgili rehber: Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu

  • 53. Sidebar (Yan sütun), blog içi arama özelliği, kategoriler ve popüler yazılar
  • 54. Sosyal paylaşım butonları

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

Yönetici paneli

Yönetici paneli de işin arka yüzüdür ve işinizi yönetmek için gerekli olan araçları bulundurur. Bu sebeple de e ticaret site kurulumu yaparken, kapsamlı ve kolay kullanım sunan bir yönetici panelinizin olması gerekir. Yönetici paneli üzerinde bulunması gereken özellikler de şöyle:

  • 55. Genel görünüm ve raporlama araçları
  • 56. Yönetici ve kullanıcı yönetimi
  • 57. Müşteri yönetimi
  • 58. Mağaza yönetimi
  • 59. Sayfa ve içerik yönetimi
  • 60. Sipariş ve kargo yönetimi
  • 61. Ödeme, vergi ve konum yönetimi
  • 62. SEO yönetimi
  • 63. E-posta pazarlama entegrasyonu
  • 64. İndirim ve kampanya yönetimi
  • 65. XML yönetimi
  • 66. Takip kodu yönetimi

Bilmeniz gereken diğer özellikler

Yukarıda listelediklerimiz haricinde de bilmeniz gereken bir takım genel özellik bulunuyor. Bunları da şöyle listeleyebiliriz:

  • 67. Mobile uyumlu tasarım
  • 68. Farklı tarayıcılara uyumluluk
  • 69. Hızlı sayfa yüklenmesi
  • 70. Dijital indirmeler için detaylı açıklamalar
  • 71. Çok katmanlı güvenlik
  • 72. Otomatik site yedekleme

İlgili rehber: Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

E ticaret site kurulumu için temel olarak ihtiyacınız olan özellikler bunlar; ancak tabii ki bu özelliklerin de alt kırılımlarının bulunduğunu hatırlatalım.

Eğer kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız; ancak tasarım ve kodlama bilginiz bulunmuyorsa bu özellikleri uygulamak bir hayli zor olabilir. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun özelliklerin olduğu bir paket alabilir ve tasarım ya da kodlama ile ilgilenmeden, hızlı bir şekilde sitenizi kurarak, işinizi yapmaya başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

İnfografiği de aşağıda bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan