E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)

12 Mayıs 2020
Sinan Oypan

E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın hazırladığı infografikte de e ticaret site kurulumu yaparken gerekli olan özellikler listelenmiş. Burada bu özelliklerinden üzerinden geçeceğiz. İnfografiği ise yazının en altında inceleyebilirsiniz.

E ticaret site kurulumu için gerekli olan özellikler

Ana sayfa, Header ve Footer

E ticaret site kurulumu yaparken, ana sayfanız, header (üst bölüm) ve footer (alt bölüm) üzerinde dikkat etmeniz ve bulundurmanız gereken özellikleri şöyle sıralayabiliriz:

Header (üst bölüm)

  • 1. Alan adı ve HTTPS prokolü
  • 2. Logo
  • 3. Kullanıcı dostu ve kolay kullanılabilen navigasyon
  • 4. İstek listesi
  • 5. Müşteri Girişi ve Yeni Abone Girişi
  • 6. Mağaza bulucu (Eğer fiziki mağazalarınız bulunuyorsa bu özelliği kullanabilirsiniz.)
  • 7. Çoklu dil desteği (Eğer yurtdışına da satış yapıyorsanız bu seçenek gereklidir.)
  • 8. Sepet İkonu
  • 9. Site içi arama özelliği
  • 10. Telefon numarası / E-posta adresi

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

Ana sayfa

  • 11. Slider, ana görsel ve değer katan, müşterilerin ilgisini çekecek ifadeler ve eyleme çağrı ifadeleri
  • 12. Güven ifadeleri ve risk önleyici ifadeler (Hızlı gönderi, aynı gün kargo, iade kolaylığı vb.)
  • 13. Sadakat programı (Sadık ve düzenli müşterilere özel teklifler)
  • 14. Ürün koleksiyonları ve önemli satış sayfaları
  • 15. Öne çıkan ürünler, en çok satan ürünler
  • 16. Kişiselleştirilmiş ürün önerileri
  • 17. Metin içerikleri

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?

Footer (Alt Bölüm)

  • 18. Sık sorulan sorular, iade koşulları, sipariş takibi vb.
  • 19. İletişim bilgileri
  • 20. E-posta abonelik formu
  • 21. Ödeme sistemi ikonları
  • 22. Sosyal medya ikonları
  • 23. Hakkımızda sayfası
  • 24. Kullanım koşulları, gizlilik politikası vb.
  • 25. Canlı Destek

İlgili rehber: “Sıkça Sorulan Sorular- SSS” sayfasının e-ticaret siteleri için faydaları

Kategori sayfaları

E ticaret site kurulumu yaparken, kategori sayfalarınızı düzenlerken de bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekli. Kategori sayfalarınızda öne çıkan bu özellikleri de şöyle sıralayabiliriz:

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği

  • 26. Ürün fotoğraflarında görüntü ve boyut tutarlılığı
  • 27. Önceki sayfalara geçiş sağalayan navigasyon
  • 28. Sayfa üzerinde listelenen ürün sayısı
  • 29. Ürün fitreleme seçenek ve özellikleri
  • 30. Sayfa içeriğini tanıtan metin

Ürün sayfaları

Ürün sayfaları e-ticaret sitesindeki en önemli sayfalar arasındadır. Geri dönüşümleri doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e ticaret site kurulumu yaparken, ürün sayfalarınızı doğru şekilde oluşturmanızda da fayda vardır. Bu sayfalar üzerinde kullanmanız gereken özellikler ise şöyle:

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

  • 31. Ürün isim başlığı
  • 32. Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları
  • 33. Fiyat bilgileri ve (eğer varsa) indirim oranları
  • 34. Ürün renk ve adet ayarları
  • 35. Ürün özellikleri ile ilgili diğer değişkenler
  • 36. Sepete ekle butonu
  • 37. Sepete ekle butonun altında güven amblemi
  • 38. İstek listesine ekle / karşılaştır butonu
  • 39. Sosyal paylaşım butonları
  • 40. Ürün açıklaması
  • 41. Ürünün farklı açılardan çekilmiş alternatif fotoğrafları
  • 42. Tüketici yorumları
  • 43. Upsel ya da çapraz satış için ilgili ürünler

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Ödeme, sepet ve istek listesi sayfaları

E ticaret site kurulumu için gerekli olan ödeme, sepet ve istek sayfaları üzerinde de kullanıcı deneyimini geliştirecek ve ziyaretçilerin hızlı bir şekilde işlemlerini yapabilecekleri tasarımlar yapmanız gereklidir. Bu sayfalar üzerinde de kullanmanız gereken özellikler ise şöyle:

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

  • 44. Tüm ödeme sistemlerinin gösterimi
  • 45. Kart bilgileri ve detayları
  • 46. Toplam tutar
  • 47. Kargo ve gönderim yöntemleri
  • 48. Fatura ve kargo adresi
  • 49. Güvenlik ikon ve bilgileri
  • 50. Kupon kodu için alan
  • 51. Ürün adetlerini değiştirmek ya da ürünü silmek için seçenekler
  • 52. Daha sonra almak için ürünleri kaydetme

İlgili rehber: Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Blog

Blog bölümü de içerik üretimiyle organik trafik çekme ve marka bilinirliğini artırmak için önemlidir. E ticaret site kurulumu yaparken blog bölümünüzü de hazırlamanız ve içeriklerinizi oluştururken bazı özellikleri kullanmanız önemlidir.

İlgili rehber: Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu

  • 53. Sidebar (Yan sütun), blog içi arama özelliği, kategoriler ve popüler yazılar
  • 54. Sosyal paylaşım butonları

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

Yönetici paneli

Yönetici paneli de işin arka yüzüdür ve işinizi yönetmek için gerekli olan araçları bulundurur. Bu sebeple de e ticaret site kurulumu yaparken, kapsamlı ve kolay kullanım sunan bir yönetici panelinizin olması gerekir. Yönetici paneli üzerinde bulunması gereken özellikler de şöyle:

  • 55. Genel görünüm ve raporlama araçları
  • 56. Yönetici ve kullanıcı yönetimi
  • 57. Müşteri yönetimi
  • 58. Mağaza yönetimi
  • 59. Sayfa ve içerik yönetimi
  • 60. Sipariş ve kargo yönetimi
  • 61. Ödeme, vergi ve konum yönetimi
  • 62. SEO yönetimi
  • 63. E-posta pazarlama entegrasyonu
  • 64. İndirim ve kampanya yönetimi
  • 65. XML yönetimi
  • 66. Takip kodu yönetimi

Bilmeniz gereken diğer özellikler

Yukarıda listelediklerimiz haricinde de bilmeniz gereken bir takım genel özellik bulunuyor. Bunları da şöyle listeleyebiliriz:

  • 67. Mobile uyumlu tasarım
  • 68. Farklı tarayıcılara uyumluluk
  • 69. Hızlı sayfa yüklenmesi
  • 70. Dijital indirmeler için detaylı açıklamalar
  • 71. Çok katmanlı güvenlik
  • 72. Otomatik site yedekleme

İlgili rehber: Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

E ticaret site kurulumu için temel olarak ihtiyacınız olan özellikler bunlar; ancak tabii ki bu özelliklerin de alt kırılımlarının bulunduğunu hatırlatalım.

Eğer kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız; ancak tasarım ve kodlama bilginiz bulunmuyorsa bu özellikleri uygulamak bir hayli zor olabilir. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun özelliklerin olduğu bir paket alabilir ve tasarım ya da kodlama ile ilgilenmeden, hızlı bir şekilde sitenizi kurarak, işinizi yapmaya başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

İnfografiği de aşağıda bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan