E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)

12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın hazırladığı infografikte de e ticaret site kurulumu yaparken gerekli olan özellikler listelenmiş. Burada bu özelliklerinden üzerinden geçeceğiz. İnfografiği ise yazının en altında inceleyebilirsiniz.

E ticaret site kurulumu için gerekli olan özellikler

Ana sayfa, Header ve Footer

E ticaret site kurulumu yaparken, ana sayfanız, header (üst bölüm) ve footer (alt bölüm) üzerinde dikkat etmeniz ve bulundurmanız gereken özellikleri şöyle sıralayabiliriz: Header (üst bölüm)
  • 1. Alan adı ve HTTPS prokolü
  • 2. Logo
  • 3. Kullanıcı dostu ve kolay kullanılabilen navigasyon
  • 4. İstek listesi
  • 5. Müşteri Girişi ve Yeni Abone Girişi
  • 6. Mağaza bulucu (Eğer fiziki mağazalarınız bulunuyorsa bu özelliği kullanabilirsiniz.)
  • 7. Çoklu dil desteği (Eğer yurtdışına da satış yapıyorsanız bu seçenek gereklidir.)
  • 8. Sepet İkonu
  • 9. Site içi arama özelliği
  • 10. Telefon numarası / E-posta adresi
İlgili rehber: E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz? Ana sayfa
  • 11. Slider, ana görsel ve değer katan, müşterilerin ilgisini çekecek ifadeler ve eyleme çağrı ifadeleri
  • 12. Güven ifadeleri ve risk önleyici ifadeler (Hızlı gönderi, aynı gün kargo, iade kolaylığı vb.)
  • 13. Sadakat programı (Sadık ve düzenli müşterilere özel teklifler)
  • 14. Ürün koleksiyonları ve önemli satış sayfaları
  • 15. Öne çıkan ürünler, en çok satan ürünler
  • 16. Kişiselleştirilmiş ürün önerileri
  • 17. Metin içerikleri
İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı? Footer (Alt Bölüm)
  • 18. Sık sorulan sorular, iade koşulları, sipariş takibi vb.
  • 19. İletişim bilgileri
  • 20. E-posta abonelik formu
  • 21. Ödeme sistemi ikonları
  • 22. Sosyal medya ikonları
  • 23. Hakkımızda sayfası
  • 24. Kullanım koşulları, gizlilik politikası vb.
  • 25. Canlı Destek
İlgili rehber: “Sıkça Sorulan Sorular- SSS” sayfasının e-ticaret siteleri için faydaları

Kategori sayfaları

E ticaret site kurulumu yaparken, kategori sayfalarınızı düzenlerken de bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekli. Kategori sayfalarınızda öne çıkan bu özellikleri de şöyle sıralayabiliriz: İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
  • 26. Ürün fotoğraflarında görüntü ve boyut tutarlılığı
  • 27. Önceki sayfalara geçiş sağalayan navigasyon
  • 28. Sayfa üzerinde listelenen ürün sayısı
  • 29. Ürün fitreleme seçenek ve özellikleri
  • 30. Sayfa içeriğini tanıtan metin

Ürün sayfaları

Ürün sayfaları e-ticaret sitesindeki en önemli sayfalar arasındadır. Geri dönüşümleri doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e ticaret site kurulumu yaparken, ürün sayfalarınızı doğru şekilde oluşturmanızda da fayda vardır. Bu sayfalar üzerinde kullanmanız gereken özellikler ise şöyle: İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
  • 31. Ürün isim başlığı
  • 32. Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları
  • 33. Fiyat bilgileri ve (eğer varsa) indirim oranları
  • 34. Ürün renk ve adet ayarları
  • 35. Ürün özellikleri ile ilgili diğer değişkenler
  • 36. Sepete ekle butonu
  • 37. Sepete ekle butonun altında güven amblemi
  • 38. İstek listesine ekle / karşılaştır butonu
  • 39. Sosyal paylaşım butonları
  • 40. Ürün açıklaması
  • 41. Ürünün farklı açılardan çekilmiş alternatif fotoğrafları
  • 42. Tüketici yorumları
  • 43. Upsel ya da çapraz satış için ilgili ürünler
İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Ödeme, sepet ve istek listesi sayfaları

E ticaret site kurulumu için gerekli olan ödeme, sepet ve istek sayfaları üzerinde de kullanıcı deneyimini geliştirecek ve ziyaretçilerin hızlı bir şekilde işlemlerini yapabilecekleri tasarımlar yapmanız gereklidir. Bu sayfalar üzerinde de kullanmanız gereken özellikler ise şöyle: İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
  • 44. Tüm ödeme sistemlerinin gösterimi
  • 45. Kart bilgileri ve detayları
  • 46. Toplam tutar
  • 47. Kargo ve gönderim yöntemleri
  • 48. Fatura ve kargo adresi
  • 49. Güvenlik ikon ve bilgileri
  • 50. Kupon kodu için alan
  • 51. Ürün adetlerini değiştirmek ya da ürünü silmek için seçenekler
  • 52. Daha sonra almak için ürünleri kaydetme
İlgili rehber: Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Blog

Blog bölümü de içerik üretimiyle organik trafik çekme ve marka bilinirliğini artırmak için önemlidir. E ticaret site kurulumu yaparken blog bölümünüzü de hazırlamanız ve içeriklerinizi oluştururken bazı özellikleri kullanmanız önemlidir. İlgili rehber: Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
  • 53. Sidebar (Yan sütun), blog içi arama özelliği, kategoriler ve popüler yazılar
  • 54. Sosyal paylaşım butonları
İlgili rehber: Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

Yönetici paneli

Yönetici paneli de işin arka yüzüdür ve işinizi yönetmek için gerekli olan araçları bulundurur. Bu sebeple de e ticaret site kurulumu yaparken, kapsamlı ve kolay kullanım sunan bir yönetici panelinizin olması gerekir. Yönetici paneli üzerinde bulunması gereken özellikler de şöyle:
  • 55. Genel görünüm ve raporlama araçları
  • 56. Yönetici ve kullanıcı yönetimi
  • 57. Müşteri yönetimi
  • 58. Mağaza yönetimi
  • 59. Sayfa ve içerik yönetimi
  • 60. Sipariş ve kargo yönetimi
  • 61. Ödeme, vergi ve konum yönetimi
  • 62. SEO yönetimi
  • 63. E-posta pazarlama entegrasyonu
  • 64. İndirim ve kampanya yönetimi
  • 65. XML yönetimi
  • 66. Takip kodu yönetimi

Bilmeniz gereken diğer özellikler

Yukarıda listelediklerimiz haricinde de bilmeniz gereken bir takım genel özellik bulunuyor. Bunları da şöyle listeleyebiliriz:
  • 67. Mobile uyumlu tasarım
  • 68. Farklı tarayıcılara uyumluluk
  • 69. Hızlı sayfa yüklenmesi
  • 70. Dijital indirmeler için detaylı açıklamalar
  • 71. Çok katmanlı güvenlik
  • 72. Otomatik site yedekleme
İlgili rehber: Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır? E ticaret site kurulumu için temel olarak ihtiyacınız olan özellikler bunlar; ancak tabii ki bu özelliklerin de alt kırılımlarının bulunduğunu hatırlatalım. Eğer kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız; ancak tasarım ve kodlama bilginiz bulunmuyorsa bu özellikleri uygulamak bir hayli zor olabilir. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun özelliklerin olduğu bir paket alabilir ve tasarım ya da kodlama ile ilgilenmeden, hızlı bir şekilde sitenizi kurarak, işinizi yapmaya başlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz. İnfografiği de aşağıda bulabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren ya...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları her geçen gün biraz daha artıyor. Tüketiciler, dijital çağın getirdiği hız ve pratiklik ihtiyacını, alışveriş sürecinde bu tip ödeme yöntemleri ile karşılıyor. Dijital cüzdan...
14 Mart 2022
Markethinkers
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın