E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları

17 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları

Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki sıcak parayı tutabilmek için bütçe yönetimi konusunun üzerinde durulması gerekir. Ancak birçok e-ticaret firmasının sık yaptığı bütçe yönetim hataları, uzun vadede bu şirketlerin ellerindeki sıcak parayı iyi yönetemedikleri için zarar etmelerine neden olabiliyor.

E-ticaret sitelerinin sık yaptığı bu bütçe yönetimi hatalarından kaçınarak, kasanızdaki parayı daha iyi bir şekilde yöneterek, işinizi büyütmek için yatırımlar yapabilirsiniz.

Küçük gider kalemlerini hesaba katmamak

Bütçe yönetim hataları arasında sık yapılanlardan biri, şirketle ilgili küçük gider kalemlerinin hesaba katılmamasıdır. Büyük gider kalemleri üzerine düşünülse de ofis malzemeleri, yemek harcamaları, kişisel harcamalar gibi göze küçük görünen giderlerin dikkate alınmaması, bütçe kontrolünü zorlaştıracağı gibi kasadaki paranın da beklenmedik şekilde azalmasına neden olabilir.

Bunun önüne geçebilmek için şirket için harcanan masrafların hepsini kalem kalem not almanız ve kayıt altında tutmanız gerekiyor. Böylelikle yapılan tüm masrafları kontrol altında tutabilirsiniz.

Acil durumlar için bir planın olmayışı

Bütçe yönetimi yaparken acil ve beklenmedik durumlar için de bir plan yapmanız oldukça önemli. Doğal afetler, ürün stok ve tedarik problemleri, ekstra harcamalar, site bakım ücretleri gibi acil durumlar için belli bir bütçe ayırmanız ve bunu kasanızda tutmanız önemlidir. Aksi takdirde beklenmedik bir durum yaşandığında nakit sıkıntısına girebilirsiniz.

Kredi kartı kullanımını kontrol etmemek

Şirket harcamaları için almış olduğunuz kredi kartının kontrolünü de iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Kredi kartı harcamalarının kontrolü nakit harcamalara kıyasla daha zordur; çünkü kart harcamaları genel olarak özellikle takip edilmediğinde, aşırıya kaçabilmektedir.

Kredi kartı ile yapılan harcamaları düzenli olarak kontrol etmeniz ve yapılan harcamaları da not alarak gider kalemleriniz arasına eklemeniz gerekir. Gereken durumlarda şirket kartı ile yapılacan harcamalarda belli sınırlamalar koyabilirsiniz. Böylelikle ne tür harcamaların yapıldığının takibini daha kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

Vergi harcamalarını hesaba katmamak

Yapılan hatalardan biri de vergileri hesaba katmamaktır. E-ticaret şirketi olarak aylık, üç aylık ve yıllık olarak ödemeniz gereken vergiler bulunur ve şirket bütçenizi planlarken vergileri de hesaba katmanız gerekir. Bu vergileriniz her ay farklılık gösterebileceği için muhasebe hesabını iyi tutmanız gerekir. Aylık yaptığınız satışlara göre KDV vergileriniz değişeceği için, geçici gelir verginiz de bu değişimden etkilenecektir. Bütçenizde bu vergileri de iyi bir şekilde planlamanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Pazarlama ve reklam bütçelerini hesaba katmamak

E-ticaret şirketinizi büyütmek için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Tabii ki bunları yaparken de belli bir stratejinizin ve planınızın olması gerekir. Rastgele reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız, bu çalışmalar için harcadığınız bütçeyi takip etmenizi zorlaştırır. Bu nedenle de belli bir plan dahilinde ilerlemeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

Aylık, üç aylık veya yıllık pazarlama planınızı hazırlayarak, aylık olarak ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini belirlemiş olursunuz ve bu sayede kasadaki paranızı daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz.

Bütçe yönetimi yaparken pazarlama çalışmalarını en iyi şekilde planlamanız, ekstra maliyetlerin çıkmasını da önleyeceği için önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
E-ticarete atıldığınızda, geleneksel ticaret hakkında da çok şey öğrenebilirsiniz. Ticarette temel mantık aynı olsa da e-ticaret, geleneksel ticaretin dijitalize ve daha gelişmiş hâlidir. Ortak nokta ise elbette pazarlamadır. Hem...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın