fbpx

E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları

17 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları

Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki sıcak parayı tutabilmek için bütçe yönetimi konusunun üzerinde durulması gerekir. Ancak birçok e-ticaret firmasının sık yaptığı bütçe yönetim hataları, uzun vadede bu şirketlerin ellerindeki sıcak parayı iyi yönetemedikleri için zarar etmelerine neden olabiliyor.

E-ticaret sitelerinin sık yaptığı bu bütçe yönetimi hatalarından kaçınarak, kasanızdaki parayı daha iyi bir şekilde yöneterek, işinizi büyütmek için yatırımlar yapabilirsiniz.

Küçük gider kalemlerini hesaba katmamak

Bütçe yönetim hataları arasında sık yapılanlardan biri, şirketle ilgili küçük gider kalemlerinin hesaba katılmamasıdır. Büyük gider kalemleri üzerine düşünülse de ofis malzemeleri, yemek harcamaları, kişisel harcamalar gibi göze küçük görünen giderlerin dikkate alınmaması, bütçe kontrolünü zorlaştıracağı gibi kasadaki paranın da beklenmedik şekilde azalmasına neden olabilir.

Bunun önüne geçebilmek için şirket için harcanan masrafların hepsini kalem kalem not almanız ve kayıt altında tutmanız gerekiyor. Böylelikle yapılan tüm masrafları kontrol altında tutabilirsiniz.

Acil durumlar için bir planın olmayışı

Bütçe yönetimi yaparken acil ve beklenmedik durumlar için de bir plan yapmanız oldukça önemli. Doğal afetler, ürün stok ve tedarik problemleri, ekstra harcamalar, site bakım ücretleri gibi acil durumlar için belli bir bütçe ayırmanız ve bunu kasanızda tutmanız önemlidir. Aksi takdirde beklenmedik bir durum yaşandığında nakit sıkıntısına girebilirsiniz.

Kredi kartı kullanımını kontrol etmemek

Şirket harcamaları için almış olduğunuz kredi kartının kontrolünü de iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Kredi kartı harcamalarının kontrolü nakit harcamalara kıyasla daha zordur; çünkü kart harcamaları genel olarak özellikle takip edilmediğinde, aşırıya kaçabilmektedir.

Kredi kartı ile yapılan harcamaları düzenli olarak kontrol etmeniz ve yapılan harcamaları da not alarak gider kalemleriniz arasına eklemeniz gerekir. Gereken durumlarda şirket kartı ile yapılacan harcamalarda belli sınırlamalar koyabilirsiniz. Böylelikle ne tür harcamaların yapıldığının takibini daha kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

Vergi harcamalarını hesaba katmamak

Yapılan hatalardan biri de vergileri hesaba katmamaktır. E-ticaret şirketi olarak aylık, üç aylık ve yıllık olarak ödemeniz gereken vergiler bulunur ve şirket bütçenizi planlarken vergileri de hesaba katmanız gerekir. Bu vergileriniz her ay farklılık gösterebileceği için muhasebe hesabını iyi tutmanız gerekir. Aylık yaptığınız satışlara göre KDV vergileriniz değişeceği için, geçici gelir verginiz de bu değişimden etkilenecektir. Bütçenizde bu vergileri de iyi bir şekilde planlamanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Pazarlama ve reklam bütçelerini hesaba katmamak

E-ticaret şirketinizi büyütmek için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Tabii ki bunları yaparken de belli bir stratejinizin ve planınızın olması gerekir. Rastgele reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız, bu çalışmalar için harcadığınız bütçeyi takip etmenizi zorlaştırır. Bu nedenle de belli bir plan dahilinde ilerlemeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

Aylık, üç aylık veya yıllık pazarlama planınızı hazırlayarak, aylık olarak ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini belirlemiş olursunuz ve bu sayede kasadaki paranızı daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz.

Bütçe yönetimi yaparken pazarlama çalışmalarını en iyi şekilde planlamanız, ekstra maliyetlerin çıkmasını da önleyeceği için önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan