E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları

17 Şubat 2019
Sinan Oypan

Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki sıcak parayı tutabilmek için bütçe yönetimi konusunun üzerinde durulması gerekir. Ancak birçok e-ticaret firmasının sık yaptığı bütçe yönetim hataları, uzun vadede bu şirketlerin ellerindeki sıcak parayı iyi yönetemedikleri için zarar etmelerine neden olabiliyor.

E-ticaret sitelerinin sık yaptığı bu bütçe yönetimi hatalarından kaçınarak, kasanızdaki parayı daha iyi bir şekilde yöneterek, işinizi büyütmek için yatırımlar yapabilirsiniz.

Küçük gider kalemlerini hesaba katmamak

Bütçe yönetim hataları arasında sık yapılanlardan biri, şirketle ilgili küçük gider kalemlerinin hesaba katılmamasıdır. Büyük gider kalemleri üzerine düşünülse de ofis malzemeleri, yemek harcamaları, kişisel harcamalar gibi göze küçük görünen giderlerin dikkate alınmaması, bütçe kontrolünü zorlaştıracağı gibi kasadaki paranın da beklenmedik şekilde azalmasına neden olabilir.

Bunun önüne geçebilmek için şirket için harcanan masrafların hepsini kalem kalem not almanız ve kayıt altında tutmanız gerekiyor. Böylelikle yapılan tüm masrafları kontrol altında tutabilirsiniz.

Acil durumlar için bir planın olmayışı

Bütçe yönetimi yaparken acil ve beklenmedik durumlar için de bir plan yapmanız oldukça önemli. Doğal afetler, ürün stok ve tedarik problemleri, ekstra harcamalar, site bakım ücretleri gibi acil durumlar için belli bir bütçe ayırmanız ve bunu kasanızda tutmanız önemlidir. Aksi takdirde beklenmedik bir durum yaşandığında nakit sıkıntısına girebilirsiniz.

Kredi kartı kullanımını kontrol etmemek

Şirket harcamaları için almış olduğunuz kredi kartının kontrolünü de iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Kredi kartı harcamalarının kontrolü nakit harcamalara kıyasla daha zordur; çünkü kart harcamaları genel olarak özellikle takip edilmediğinde, aşırıya kaçabilmektedir.

Kredi kartı ile yapılan harcamaları düzenli olarak kontrol etmeniz ve yapılan harcamaları da not alarak gider kalemleriniz arasına eklemeniz gerekir. Gereken durumlarda şirket kartı ile yapılacan harcamalarda belli sınırlamalar koyabilirsiniz. Böylelikle ne tür harcamaların yapıldığının takibini daha kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

Vergi harcamalarını hesaba katmamak

Yapılan hatalardan biri de vergileri hesaba katmamaktır. E-ticaret şirketi olarak aylık, üç aylık ve yıllık olarak ödemeniz gereken vergiler bulunur ve şirket bütçenizi planlarken vergileri de hesaba katmanız gerekir. Bu vergileriniz her ay farklılık gösterebileceği için muhasebe hesabını iyi tutmanız gerekir. Aylık yaptığınız satışlara göre KDV vergileriniz değişeceği için, geçici gelir verginiz de bu değişimden etkilenecektir. Bütçenizde bu vergileri de iyi bir şekilde planlamanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Pazarlama ve reklam bütçelerini hesaba katmamak

E-ticaret şirketinizi büyütmek için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Tabii ki bunları yaparken de belli bir stratejinizin ve planınızın olması gerekir. Rastgele reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız, bu çalışmalar için harcadığınız bütçeyi takip etmenizi zorlaştırır. Bu nedenle de belli bir plan dahilinde ilerlemeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

Aylık, üç aylık veya yıllık pazarlama planınızı hazırlayarak, aylık olarak ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini belirlemiş olursunuz ve bu sayede kasadaki paranızı daha iyi bir şekilde yönetebilirsiniz.

Bütçe yönetimi yaparken pazarlama çalışmalarını en iyi şekilde planlamanız, ekstra maliyetlerin çıkmasını da önleyeceği için önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan