Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar

5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar

E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor.

Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi başarısızlık hikayelerinden de dersler alınması gerekiyor. Özellikle başarısızlık senaryolarını incelemek, yeni girişimler, orta ölçekli ve hızlı büyümekte olan şirketler için bir hayli önemlidir. Şirketlerin iflas etmelerinin arkasında farklı sebepler olsa da bazı ortak noktalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de e-ticaret şirketlerinin iflaslarının arkasında yatan ortak sebepleri ele alacağız.

Yeterli sermayenin olmaması

İflasların arkasında yatan en büyük neden genellikle yeterli sermayenin olmaması oluyor. Düşük bütçelerle bir e-ticaret sitesi kurmak mümkün; ancak uzun vadede işin başarılı olabilmesi için bu işe belli bir sermaye ayırmanız gerekecektir. Sitenizin altyapısı, depo ve stok yönetimi, sipariş takibi, pazarlama ve reklam çalışmaları, çalışanların maaşlar, vergiler ve şirket giderleri gibi birçok harcamanız olacaktır ve bu sebeple de belli bir sermayeye ihtiyacınız olacaktır. Bu sermayenin eksikliği şirketi iflasa yöneltebilir.

Sermayenin iyi yönetilmemesi

Belli bir sermayeyle işe girilmiş olsa da bu sermayenin iyi yönetilmemesi de iflasa sebep olabilir. Şirket için ya da kişisel ihtiyaçlar için gereksiz para harcanması, yanlış yatırımların yapılması, eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi sonucunda belli bir süre elinizdeki sermayeyi bitirebilirsiniz. Bu da maddi sorunlarla karşılaşmanıza neden olur.

Şirketin yanlış yönetilmesi

Sermaye yönetimi gibi şirketin genel yönetiminin de iflas üzerinde büyük bir etkisi bulunur. Şirket yöneticilerinin yanlış kararlar almaları, çalışanlarla iyi geçinmemeleri, gerekli adımları atmamaları nedeniyle şirket tam performans çalışamayabilir ve iş verimliliğinin düşmesi de hizmet kalitesini olumsuz etkileyeceği için bir takım sorunların baş göstermesine neden olabilir. Bu tür olumsuz durumların önüne geçilmemesi de şirketin önünü kesecek birçok olayın ortaya çıkmasına neden olur.

Çok hızlı büyümeye çalışmak

Bazı girişimler kuruluşlarının ardından kısa bir süre sonra hızlı bir şekilde büyümeye gitmek isteyebiliyorlar. Ellerinde yeterli iş hacmi olmadan hızlı büyüme yoluna giden firmalar, yaptıkları yatırımların geri dönüşünü alamadıkları için masraflarını karşılayamaz bir hale geliyor ve iflasla yüz yüze gelebiliyor.

Bunun yanı sıra pazarda kendine iyi bir yer bulan; ancak şirket olarak kapasiteyi karşılayamacak durumda olan girişimlerin hızlı büyümesi de bir hayli tehlikelidir. Çünkü gelen taleplerin karşılanmaması, şirket kültürünün tam oturmadan şirketin büyümesi, gerekli departmanlardaki çalışanların sayısının azlığı birçok sorunla yüzleşmeye neden olabilir. Taleplerin karşılanamaması hizmet kalitesini düşüreceği için, müşteri memnuniyetini azaltır. Bu da sadık müşteri kitleleri oluşturalamadığı için uzun vadede maddi sıkıntıların ortaya çıkmasın nenden olabilir.

Rekabetle baş edememek

Pazara giriş yapmadan önce rekabet araştırması yapmamak ve rekabet durumunu ölçmemek de uzun vadede sıkıntıların baş göstermesine neden olur. Sektörde büyük firmaların olması, rekabetin yoğun olması, küçük ve orta ölçekli firmaların öne çıkmasını bir hayli zorlaştırır. Yeni bir marka algısı yaratmak, güven unsurunu aşılamak uzun zaman gerektirebilir ve tüm bu çalışmaları yapabilmek için de belli bir sermaye gerekir. Bunları karşılayamayan firmalar da şirketlerini bir süre sonra kapatmak zorunda kalabilirler.

Hizmet kalitesinin düşük ve sadık müşterilerin olması

Şirket olarak müşteri memnuniyetini sağlayamamak, sadık müşteri kitlelerine ulaşamamanıza neden olur. Sadık müşterileriniz olmadan uzun vadede ayakta kalmanız bir hayli zordur. Sadık müşteri kitlelerine ulaşabilmek için de hizmet kalitenizin yüksek olması gerekir. Mutsuz müşterilerin sayılarının fazla olması, satış öncesi ve sonrası hizmet kalitenizin düşük olması, tüketicilerin sizi tercih etmemesine neden olacaktır. Bu da uzun vadede karlılığınızı artıramamanıza neden olacaktır.

E-ticaret sitesinin sorunlu olması

E-ticaret sitenizin hem altyapı olarak hem de kullanıcı deneyimi olarak yeterli olması gerekir. Sitenizin devamlı çökmesi, yavaş açılması, kullanıcı deneyimi konusunda eksik olması, tüketicileri sitenizden kaçıracaktır. Bu da doğal olarak yaptığınız satışların miktarını azaltacaktır. Tüketiciler siteniz üzerinde kolaylıkla gezinebilmeli ve aradıkları ürünlere rahatlıkla ulaşabilmeliler. Aynı zamanda güvenli bir şekilde alışverişlerini yapabilmeliler. Eğer güvenilir bir altyapı ve kullanıcı deneyimi konusunda iyi sonuçlar almak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

Yetersiz ürün açıklama ve fotoğrafları

Tüketiciler bir ürünle ilgili bilgilere rahatlıkla siteniz üzerinden ulaşabilmeliler. Ürün açıklamalarını detaylı ve ürünü yansıtacak bir şekilde hazırlamanız gerekir. Aksi takdirde tüketiciler ürüne ilgi göstermeyeceklerdir. Bunun yanı sıra kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanız da önemlidir. Ürün fotoğraflarının eksik olması ya da ürünün görünümü hakkında bilgi vermemesi de tüketicilerin ürünü satın alma kararı vermelerini zorlaştırır. Bu tür bilgi eksiklikleri nedeniyle siteniz üzerinden satış yapmanız bir hayli zorlaşabilir.

Doğru stratejilerin ve planların yapılmaması

Şirketiniz için uzun ve kısa vade planları yapmanız gerekir. Üç aylık ve yıllık olarak bu planlarda neler yapacağınızı, ne kadarlık satış hedeflerinizin olduğunu, bu hedeflere ulaşmak için ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini yazmanız gerekir. Böylelikle her rapor döneminde yapılan çalışmalara ve tutturulan hedeflere bakabilirsiniz. Bu tür planlalamarın yapılmaması, uzun ve kısa vadede neler yapmanız gerektiğin görememenize neden olur.

Yeterli tanıtım çalışmalarının yapılmaması

Bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değildir. Sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmanız ve tüketiciler gözünde bir marka algısı yaratmanız gerekir. Bunun için de bazı pazarlama ve reklam çalışmaları yapmalısınız. Aksi takdirde tüketiciler firmanızdan haberdar olmazlar. Markanızı tanıtamamanız da sitenize daha az kişiye çekmenize böylelikle de daha az satış yapmanıza neden olur. Üç aylık ve yıllık pazarlama ve reklam stratejileri hazırlamak ve bu işler için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Doğru pazarlama ve reklam çalışmaları olmadan markanızı tanıtamamanız uzun vadede şirketinizi kapatmanıza neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin