fbpx

Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar

5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar

E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor.

Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi başarısızlık hikayelerinden de dersler alınması gerekiyor. Özellikle başarısızlık senaryolarını incelemek, yeni girişimler, orta ölçekli ve hızlı büyümekte olan şirketler için bir hayli önemlidir. Şirketlerin iflas etmelerinin arkasında farklı sebepler olsa da bazı ortak noktalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de e-ticaret şirketlerinin iflaslarının arkasında yatan ortak sebepleri ele alacağız.

Yeterli sermayenin olmaması

İflasların arkasında yatan en büyük neden genellikle yeterli sermayenin olmaması oluyor. Düşük bütçelerle bir e-ticaret sitesi kurmak mümkün; ancak uzun vadede işin başarılı olabilmesi için bu işe belli bir sermaye ayırmanız gerekecektir. Sitenizin altyapısı, depo ve stok yönetimi, sipariş takibi, pazarlama ve reklam çalışmaları, çalışanların maaşlar, vergiler ve şirket giderleri gibi birçok harcamanız olacaktır ve bu sebeple de belli bir sermayeye ihtiyacınız olacaktır. Bu sermayenin eksikliği şirketi iflasa yöneltebilir.

Sermayenin iyi yönetilmemesi

Belli bir sermayeyle işe girilmiş olsa da bu sermayenin iyi yönetilmemesi de iflasa sebep olabilir. Şirket için ya da kişisel ihtiyaçlar için gereksiz para harcanması, yanlış yatırımların yapılması, eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi sonucunda belli bir süre elinizdeki sermayeyi bitirebilirsiniz. Bu da maddi sorunlarla karşılaşmanıza neden olur.

Şirketin yanlış yönetilmesi

Sermaye yönetimi gibi şirketin genel yönetiminin de iflas üzerinde büyük bir etkisi bulunur. Şirket yöneticilerinin yanlış kararlar almaları, çalışanlarla iyi geçinmemeleri, gerekli adımları atmamaları nedeniyle şirket tam performans çalışamayabilir ve iş verimliliğinin düşmesi de hizmet kalitesini olumsuz etkileyeceği için bir takım sorunların baş göstermesine neden olabilir. Bu tür olumsuz durumların önüne geçilmemesi de şirketin önünü kesecek birçok olayın ortaya çıkmasına neden olur.

Çok hızlı büyümeye çalışmak

Bazı girişimler kuruluşlarının ardından kısa bir süre sonra hızlı bir şekilde büyümeye gitmek isteyebiliyorlar. Ellerinde yeterli iş hacmi olmadan hızlı büyüme yoluna giden firmalar, yaptıkları yatırımların geri dönüşünü alamadıkları için masraflarını karşılayamaz bir hale geliyor ve iflasla yüz yüze gelebiliyor.

Bunun yanı sıra pazarda kendine iyi bir yer bulan; ancak şirket olarak kapasiteyi karşılayamacak durumda olan girişimlerin hızlı büyümesi de bir hayli tehlikelidir. Çünkü gelen taleplerin karşılanmaması, şirket kültürünün tam oturmadan şirketin büyümesi, gerekli departmanlardaki çalışanların sayısının azlığı birçok sorunla yüzleşmeye neden olabilir. Taleplerin karşılanamaması hizmet kalitesini düşüreceği için, müşteri memnuniyetini azaltır. Bu da sadık müşteri kitleleri oluşturalamadığı için uzun vadede maddi sıkıntıların ortaya çıkmasın nenden olabilir.

Rekabetle baş edememek

Pazara giriş yapmadan önce rekabet araştırması yapmamak ve rekabet durumunu ölçmemek de uzun vadede sıkıntıların baş göstermesine neden olur. Sektörde büyük firmaların olması, rekabetin yoğun olması, küçük ve orta ölçekli firmaların öne çıkmasını bir hayli zorlaştırır. Yeni bir marka algısı yaratmak, güven unsurunu aşılamak uzun zaman gerektirebilir ve tüm bu çalışmaları yapabilmek için de belli bir sermaye gerekir. Bunları karşılayamayan firmalar da şirketlerini bir süre sonra kapatmak zorunda kalabilirler.

Hizmet kalitesinin düşük ve sadık müşterilerin olması

Şirket olarak müşteri memnuniyetini sağlayamamak, sadık müşteri kitlelerine ulaşamamanıza neden olur. Sadık müşterileriniz olmadan uzun vadede ayakta kalmanız bir hayli zordur. Sadık müşteri kitlelerine ulaşabilmek için de hizmet kalitenizin yüksek olması gerekir. Mutsuz müşterilerin sayılarının fazla olması, satış öncesi ve sonrası hizmet kalitenizin düşük olması, tüketicilerin sizi tercih etmemesine neden olacaktır. Bu da uzun vadede karlılığınızı artıramamanıza neden olacaktır.

E-ticaret sitesinin sorunlu olması

E-ticaret sitenizin hem altyapı olarak hem de kullanıcı deneyimi olarak yeterli olması gerekir. Sitenizin devamlı çökmesi, yavaş açılması, kullanıcı deneyimi konusunda eksik olması, tüketicileri sitenizden kaçıracaktır. Bu da doğal olarak yaptığınız satışların miktarını azaltacaktır. Tüketiciler siteniz üzerinde kolaylıkla gezinebilmeli ve aradıkları ürünlere rahatlıkla ulaşabilmeliler. Aynı zamanda güvenli bir şekilde alışverişlerini yapabilmeliler. Eğer güvenilir bir altyapı ve kullanıcı deneyimi konusunda iyi sonuçlar almak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

Yetersiz ürün açıklama ve fotoğrafları

Tüketiciler bir ürünle ilgili bilgilere rahatlıkla siteniz üzerinden ulaşabilmeliler. Ürün açıklamalarını detaylı ve ürünü yansıtacak bir şekilde hazırlamanız gerekir. Aksi takdirde tüketiciler ürüne ilgi göstermeyeceklerdir. Bunun yanı sıra kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanız da önemlidir. Ürün fotoğraflarının eksik olması ya da ürünün görünümü hakkında bilgi vermemesi de tüketicilerin ürünü satın alma kararı vermelerini zorlaştırır. Bu tür bilgi eksiklikleri nedeniyle siteniz üzerinden satış yapmanız bir hayli zorlaşabilir.

Doğru stratejilerin ve planların yapılmaması

Şirketiniz için uzun ve kısa vade planları yapmanız gerekir. Üç aylık ve yıllık olarak bu planlarda neler yapacağınızı, ne kadarlık satış hedeflerinizin olduğunu, bu hedeflere ulaşmak için ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini yazmanız gerekir. Böylelikle her rapor döneminde yapılan çalışmalara ve tutturulan hedeflere bakabilirsiniz. Bu tür planlalamarın yapılmaması, uzun ve kısa vadede neler yapmanız gerektiğin görememenize neden olur.

Yeterli tanıtım çalışmalarının yapılmaması

Bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değildir. Sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmanız ve tüketiciler gözünde bir marka algısı yaratmanız gerekir. Bunun için de bazı pazarlama ve reklam çalışmaları yapmalısınız. Aksi takdirde tüketiciler firmanızdan haberdar olmazlar. Markanızı tanıtamamanız da sitenize daha az kişiye çekmenize böylelikle de daha az satış yapmanıza neden olur. Üç aylık ve yıllık pazarlama ve reklam stratejileri hazırlamak ve bu işler için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Doğru pazarlama ve reklam çalışmaları olmadan markanızı tanıtamamanız uzun vadede şirketinizi kapatmanıza neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan