Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar

5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar

E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor.

Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi başarısızlık hikayelerinden de dersler alınması gerekiyor. Özellikle başarısızlık senaryolarını incelemek, yeni girişimler, orta ölçekli ve hızlı büyümekte olan şirketler için bir hayli önemlidir. Şirketlerin iflas etmelerinin arkasında farklı sebepler olsa da bazı ortak noktalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de e-ticaret şirketlerinin iflaslarının arkasında yatan ortak sebepleri ele alacağız.

Yeterli sermayenin olmaması

İflasların arkasında yatan en büyük neden genellikle yeterli sermayenin olmaması oluyor. Düşük bütçelerle bir e-ticaret sitesi kurmak mümkün; ancak uzun vadede işin başarılı olabilmesi için bu işe belli bir sermaye ayırmanız gerekecektir. Sitenizin altyapısı, depo ve stok yönetimi, sipariş takibi, pazarlama ve reklam çalışmaları, çalışanların maaşlar, vergiler ve şirket giderleri gibi birçok harcamanız olacaktır ve bu sebeple de belli bir sermayeye ihtiyacınız olacaktır. Bu sermayenin eksikliği şirketi iflasa yöneltebilir.

Sermayenin iyi yönetilmemesi

Belli bir sermayeyle işe girilmiş olsa da bu sermayenin iyi yönetilmemesi de iflasa sebep olabilir. Şirket için ya da kişisel ihtiyaçlar için gereksiz para harcanması, yanlış yatırımların yapılması, eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi sonucunda belli bir süre elinizdeki sermayeyi bitirebilirsiniz. Bu da maddi sorunlarla karşılaşmanıza neden olur.

Şirketin yanlış yönetilmesi

Sermaye yönetimi gibi şirketin genel yönetiminin de iflas üzerinde büyük bir etkisi bulunur. Şirket yöneticilerinin yanlış kararlar almaları, çalışanlarla iyi geçinmemeleri, gerekli adımları atmamaları nedeniyle şirket tam performans çalışamayabilir ve iş verimliliğinin düşmesi de hizmet kalitesini olumsuz etkileyeceği için bir takım sorunların baş göstermesine neden olabilir. Bu tür olumsuz durumların önüne geçilmemesi de şirketin önünü kesecek birçok olayın ortaya çıkmasına neden olur.

Çok hızlı büyümeye çalışmak

Bazı girişimler kuruluşlarının ardından kısa bir süre sonra hızlı bir şekilde büyümeye gitmek isteyebiliyorlar. Ellerinde yeterli iş hacmi olmadan hızlı büyüme yoluna giden firmalar, yaptıkları yatırımların geri dönüşünü alamadıkları için masraflarını karşılayamaz bir hale geliyor ve iflasla yüz yüze gelebiliyor.

Bunun yanı sıra pazarda kendine iyi bir yer bulan; ancak şirket olarak kapasiteyi karşılayamacak durumda olan girişimlerin hızlı büyümesi de bir hayli tehlikelidir. Çünkü gelen taleplerin karşılanmaması, şirket kültürünün tam oturmadan şirketin büyümesi, gerekli departmanlardaki çalışanların sayısının azlığı birçok sorunla yüzleşmeye neden olabilir. Taleplerin karşılanamaması hizmet kalitesini düşüreceği için, müşteri memnuniyetini azaltır. Bu da sadık müşteri kitleleri oluşturalamadığı için uzun vadede maddi sıkıntıların ortaya çıkmasın nenden olabilir.

Rekabetle baş edememek

Pazara giriş yapmadan önce rekabet araştırması yapmamak ve rekabet durumunu ölçmemek de uzun vadede sıkıntıların baş göstermesine neden olur. Sektörde büyük firmaların olması, rekabetin yoğun olması, küçük ve orta ölçekli firmaların öne çıkmasını bir hayli zorlaştırır. Yeni bir marka algısı yaratmak, güven unsurunu aşılamak uzun zaman gerektirebilir ve tüm bu çalışmaları yapabilmek için de belli bir sermaye gerekir. Bunları karşılayamayan firmalar da şirketlerini bir süre sonra kapatmak zorunda kalabilirler.

Hizmet kalitesinin düşük ve sadık müşterilerin olması

Şirket olarak müşteri memnuniyetini sağlayamamak, sadık müşteri kitlelerine ulaşamamanıza neden olur. Sadık müşterileriniz olmadan uzun vadede ayakta kalmanız bir hayli zordur. Sadık müşteri kitlelerine ulaşabilmek için de hizmet kalitenizin yüksek olması gerekir. Mutsuz müşterilerin sayılarının fazla olması, satış öncesi ve sonrası hizmet kalitenizin düşük olması, tüketicilerin sizi tercih etmemesine neden olacaktır. Bu da uzun vadede karlılığınızı artıramamanıza neden olacaktır.

E-ticaret sitesinin sorunlu olması

E-ticaret sitenizin hem altyapı olarak hem de kullanıcı deneyimi olarak yeterli olması gerekir. Sitenizin devamlı çökmesi, yavaş açılması, kullanıcı deneyimi konusunda eksik olması, tüketicileri sitenizden kaçıracaktır. Bu da doğal olarak yaptığınız satışların miktarını azaltacaktır. Tüketiciler siteniz üzerinde kolaylıkla gezinebilmeli ve aradıkları ürünlere rahatlıkla ulaşabilmeliler. Aynı zamanda güvenli bir şekilde alışverişlerini yapabilmeliler. Eğer güvenilir bir altyapı ve kullanıcı deneyimi konusunda iyi sonuçlar almak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

Yetersiz ürün açıklama ve fotoğrafları

Tüketiciler bir ürünle ilgili bilgilere rahatlıkla siteniz üzerinden ulaşabilmeliler. Ürün açıklamalarını detaylı ve ürünü yansıtacak bir şekilde hazırlamanız gerekir. Aksi takdirde tüketiciler ürüne ilgi göstermeyeceklerdir. Bunun yanı sıra kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanız da önemlidir. Ürün fotoğraflarının eksik olması ya da ürünün görünümü hakkında bilgi vermemesi de tüketicilerin ürünü satın alma kararı vermelerini zorlaştırır. Bu tür bilgi eksiklikleri nedeniyle siteniz üzerinden satış yapmanız bir hayli zorlaşabilir.

Doğru stratejilerin ve planların yapılmaması

Şirketiniz için uzun ve kısa vade planları yapmanız gerekir. Üç aylık ve yıllık olarak bu planlarda neler yapacağınızı, ne kadarlık satış hedeflerinizin olduğunu, bu hedeflere ulaşmak için ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini yazmanız gerekir. Böylelikle her rapor döneminde yapılan çalışmalara ve tutturulan hedeflere bakabilirsiniz. Bu tür planlalamarın yapılmaması, uzun ve kısa vadede neler yapmanız gerektiğin görememenize neden olur.

Yeterli tanıtım çalışmalarının yapılmaması

Bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değildir. Sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmanız ve tüketiciler gözünde bir marka algısı yaratmanız gerekir. Bunun için de bazı pazarlama ve reklam çalışmaları yapmalısınız. Aksi takdirde tüketiciler firmanızdan haberdar olmazlar. Markanızı tanıtamamanız da sitenize daha az kişiye çekmenize böylelikle de daha az satış yapmanıza neden olur. Üç aylık ve yıllık pazarlama ve reklam stratejileri hazırlamak ve bu işler için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Doğru pazarlama ve reklam çalışmaları olmadan markanızı tanıtamamanız uzun vadede şirketinizi kapatmanıza neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan