fbpx

E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları

11 Kasım 2018
Sinan Oypan

Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama çalışmalarına bu kanalı da dahil ediyor. Tüm pazarlama ve reklam kanallarında olduğu gibi TV reklamlarının da avantaj ve dezavantajları bulunuyor.

TV reklamlarının e-ticaret firmaları için avantajları

Geniş kitlelere ulaşma fırsatı

TV kanalları çok geniş kitlelere ulaşırlar ve özellikle Türkiye’de gün içinde TV izlenim oranı bir hayli yüksek olduğu için, günün tüm saatlerinde TV reklamları geniş kitlelere ulaşabilmekte.

TV reklamları bu nedenle de geniş kitlelere ulaşabilmek ve marka bilinirliğini artırabilmek için oldukça etkili yöntemlerden biri.

Görsel ve sesli olarak tanıtım yapılabilir

TV reklamları hem görsel hem de işitsel duyulara hitap edebilmekte. Video aracılığı ile tüketicilere ulaşılabildiği için TV reklamları üzerinde kullanıcılara görsel içerikler sunarken, seslendirmelerle de onlara vermek istediğiniz mesajları iletebilirisiniz.

Dikkat çekicidir

TV yayın programı arasında yayınlanan reklamlar, izleyicilerin dikkatini çekebilmeniz için bir fırsat sunar. İyi hazırlanmış ve ilgi çekici mesajlar içeren reklam çalışmaları TV reklamlarınızın, izleyicilerin dikkatini çekmesini sağlar.

Tüketiciler herhangi bir yerden TV izleyebilir

TV kullanım yaygınlığı oldukça fazla olduğu için tüketiciler herhangi bir yerden TV izleyebilme imkanına sahip. TV kanallarının internet üzerinden de yayın yapmaları, internet üzerinden de bu içeriklere ulaşılmasına imkan sağlamakta.

TV reklamları etkilidir

Özellikle prime-time olarak bilinen ve izleyicilerin yoğun bir şekilde ekran başında olduğu zamanlarda izleyicilerin dikkati oldukça yüksektir. Bu da TV reklamlarının bu zaman dilimlerindeki etkisini artırmaktadır.

Marka ve ürün bilinirliği yaratmanızı sağlar

Geniş kitlelere ulaşılabildiği için Tv reklamları marka ve ürün bilinirliğinizi de artırmanıza önemli bir şekilde yardımcı olur. TV’nin en çok izlendiği sürelerde bu reklamları yayınlatmak markanızla ilgili içeriklerin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olur.

TV reklamlarının e-ticaret firmaları için dezavantajları

TV reklamları pahalıdır

TV reklamlarının en büyük dezavantajlarından biri pahalı olmasıdır. Tercih edilen TV kanalı ve reklamların yayın saati, yayınlanma süresi ve gün içindeki tekrar sayısı reklamın maliyetlerini belirler. Popüler TV kanallarında prime time sürecindeki TV reklam ücretleri oldukça yüksek olabilir.

Reklamlar için prodüksiyon gereklidir

TV reklam videoları için belli standartlara ve kurallara uyulması gerekir. Bu da reklamlar için belli bir prodüksiyon ihtiyacını ortaya çıkartır. Reklam prodüksiyonlarının da maliyetleri çekilen reklamın konseptine ve süresine göre değişiklik gösterir.

TV reklamlarını değiştirmek zor ve maliyetlidir

TV reklamlarının planlamasının çok iyi yapılması ve bu planlamada hataya yer verilmemesi gerekir. Reklam çekimleri yapıldıktan sonra bu reklam içeriklerinin değiştirilmesi oldukça zordur. İçeriklerin tekrar hazırlanması ve çekimlerin tekrar yapılması gerekir ki bu da reklamların maliyetlerini artırır. Dijital platformların aksine bu reklamları değiştiremediğiniz için de TV reklamlarınızı çok iyi bir şekilde planlaması oldukça önemlidir.

Hedefleme yapmak zordur

Dijital platformlarda ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi seçmek için farklı hedefleme seçenekleri olsa da TV reklamlarında dilediğiniz gibi bir hedefleme şansınız yoktur. Farklı TV kanallarının farklı izleyici kitleleri olsa da burada sadece çok yüzeysel bir hedefleme şansınız bulunur. Dijital platformlardaki gibi derinlemesine bir hedefleme yapamadığınız için de reklamlarınızı sizinle ilgili olabilecek bir kitleye gösterme fırsatı bulamazsınız.

Reklamlar görmezden gelinebilir

Geniş bir hedef kitleye ulaşma ve dikkat çekmeden bahsetmiş olsak da TV izleyicilerinin reklamları geçme alışkanlığını ve onları görmezden geldiklerini de unutmamak gerekiyor. İzleyiciler genellikle reklam aralarında farklı kanallara geçiş yapabildikleri için verdiğiniz reklamların görmezden gelinme ihtimali de söz konusu.

Sıklık olmadan akılda kalıcı olmayabilir

TV reklamlarının sürekliliği de marka bilinirliği için oldukça önemli. Bu içeriklerin ve markanızın tüketicilerin aklında kalabilmesi için reklamlarınızın sürekliliği gerekir. Sürekli reklamların olmaması ve bunu sağlayacak bütçeye sahip olmamanız reklamlarınızın geri dönüşümlerinin düşük olmasına ve onlardan istediğiniz sonuçları almanızı engeller.

Bu sebeple de TV reklamları için sürekli dönüş sağlayabilecek bir bütçenizin olması gerektiğini de aklınızda bulundurmanız oldukça önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan