E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları

11 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama çalışmalarına bu kanalı da dahil ediyor. Tüm pazarlama ve reklam kanallarında olduğu gibi TV reklamlarının da avantaj ve dezavantajları bulunuyor.

TV reklamlarının e-ticaret firmaları için avantajları

Geniş kitlelere ulaşma fırsatı

TV kanalları çok geniş kitlelere ulaşırlar ve özellikle Türkiye’de gün içinde TV izlenim oranı bir hayli yüksek olduğu için, günün tüm saatlerinde TV reklamları geniş kitlelere ulaşabilmekte. TV reklamları bu nedenle de geniş kitlelere ulaşabilmek ve marka bilinirliğini artırabilmek için oldukça etkili yöntemlerden biri.

Görsel ve sesli olarak tanıtım yapılabilir

TV reklamları hem görsel hem de işitsel duyulara hitap edebilmekte. Video aracılığı ile tüketicilere ulaşılabildiği için TV reklamları üzerinde kullanıcılara görsel içerikler sunarken, seslendirmelerle de onlara vermek istediğiniz mesajları iletebilirisiniz.

Dikkat çekicidir

TV yayın programı arasında yayınlanan reklamlar, izleyicilerin dikkatini çekebilmeniz için bir fırsat sunar. İyi hazırlanmış ve ilgi çekici mesajlar içeren reklam çalışmaları TV reklamlarınızın, izleyicilerin dikkatini çekmesini sağlar.

Tüketiciler herhangi bir yerden TV izleyebilir

TV kullanım yaygınlığı oldukça fazla olduğu için tüketiciler herhangi bir yerden TV izleyebilme imkanına sahip. TV kanallarının internet üzerinden de yayın yapmaları, internet üzerinden de bu içeriklere ulaşılmasına imkan sağlamakta.

TV reklamları etkilidir

Özellikle prime-time olarak bilinen ve izleyicilerin yoğun bir şekilde ekran başında olduğu zamanlarda izleyicilerin dikkati oldukça yüksektir. Bu da TV reklamlarının bu zaman dilimlerindeki etkisini artırmaktadır.

Marka ve ürün bilinirliği yaratmanızı sağlar

Geniş kitlelere ulaşılabildiği için Tv reklamları marka ve ürün bilinirliğinizi de artırmanıza önemli bir şekilde yardımcı olur. TV’nin en çok izlendiği sürelerde bu reklamları yayınlatmak markanızla ilgili içeriklerin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olur.

TV reklamlarının e-ticaret firmaları için dezavantajları

TV reklamları pahalıdır

TV reklamlarının en büyük dezavantajlarından biri pahalı olmasıdır. Tercih edilen TV kanalı ve reklamların yayın saati, yayınlanma süresi ve gün içindeki tekrar sayısı reklamın maliyetlerini belirler. Popüler TV kanallarında prime time sürecindeki TV reklam ücretleri oldukça yüksek olabilir.

Reklamlar için prodüksiyon gereklidir

TV reklam videoları için belli standartlara ve kurallara uyulması gerekir. Bu da reklamlar için belli bir prodüksiyon ihtiyacını ortaya çıkartır. Reklam prodüksiyonlarının da maliyetleri çekilen reklamın konseptine ve süresine göre değişiklik gösterir.

TV reklamlarını değiştirmek zor ve maliyetlidir

TV reklamlarının planlamasının çok iyi yapılması ve bu planlamada hataya yer verilmemesi gerekir. Reklam çekimleri yapıldıktan sonra bu reklam içeriklerinin değiştirilmesi oldukça zordur. İçeriklerin tekrar hazırlanması ve çekimlerin tekrar yapılması gerekir ki bu da reklamların maliyetlerini artırır. Dijital platformların aksine bu reklamları değiştiremediğiniz için de TV reklamlarınızı çok iyi bir şekilde planlaması oldukça önemlidir.

Hedefleme yapmak zordur

Dijital platformlarda ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi seçmek için farklı hedefleme seçenekleri olsa da TV reklamlarında dilediğiniz gibi bir hedefleme şansınız yoktur. Farklı TV kanallarının farklı izleyici kitleleri olsa da burada sadece çok yüzeysel bir hedefleme şansınız bulunur. Dijital platformlardaki gibi derinlemesine bir hedefleme yapamadığınız için de reklamlarınızı sizinle ilgili olabilecek bir kitleye gösterme fırsatı bulamazsınız.

Reklamlar görmezden gelinebilir

Geniş bir hedef kitleye ulaşma ve dikkat çekmeden bahsetmiş olsak da TV izleyicilerinin reklamları geçme alışkanlığını ve onları görmezden geldiklerini de unutmamak gerekiyor. İzleyiciler genellikle reklam aralarında farklı kanallara geçiş yapabildikleri için verdiğiniz reklamların görmezden gelinme ihtimali de söz konusu.

Sıklık olmadan akılda kalıcı olmayabilir

TV reklamlarının sürekliliği de marka bilinirliği için oldukça önemli. Bu içeriklerin ve markanızın tüketicilerin aklında kalabilmesi için reklamlarınızın sürekliliği gerekir. Sürekli reklamların olmaması ve bunu sağlayacak bütçeye sahip olmamanız reklamlarınızın geri dönüşümlerinin düşük olmasına ve onlardan istediğiniz sonuçları almanızı engeller. Bu sebeple de TV reklamları için sürekli dönüş sağlayabilecek bir bütçenizin olması gerektiğini de aklınızda bulundurmanız oldukça önemli.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir kitle...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir?
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir?
E-ticarette başarılı olmak, bu sektöre giren herkes gibi sizin de en temel hedeflerinizden biridir. Öyle de olmalıdır çünkü e-ticaret, işletmenizin geleceğine yaptığınız bir yatırımdır. Gelecekte tüm sektörler,...
3 Aralık 2021
IdeaSoft
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital pazarlama ve e-ticaret, birbirinden ayrılması mümkün olmayan iki terimdir. E-ticareti dijital satış olarak nitelendirebileceğimiz için, satışa konu olan ürün ve hizmetlerin dijital mecrada pazarlanması da kaçınılmaz olur....
8 Ocak 2022
Markethinkers
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın