E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

27 Haziran 2018
Sinan Oypan

Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli önemli. Tabii ki bu Hashtag’lerin nasıl kullanıldığı da bir önem arz etmekte. Bu rehberimizde de sosyal medya çalışmalarında Hashtag kullanımlarında yararlanabileceğiniz ipuçlarını ele alacağız.

Markanıza özel Hashtag’ler oluşturun

Markanıza özel Hashtag’ler oluşturmanız, markanızla ilgili yapılan aramalarda içeriklerinizin görünmesini sağlayacağı için önemlidir. Aynı zamanda müşterilerinizin de bu Hashtag’leri kullanarak, satın aldıkları ürünleri sosyal mecralarda paylaşmalarını sağlayarak sosyal kanıt içerikleri de yaratabilir ve sonrasında da bu içeriklerin takibini kolay bir şekilde sağlayabilirsiniz.

Yarışma ve kampanyalarınıza özel Hashtag’ler oluşturun

Sosyal mecralar üzerinde düzenlediğiniz yarışmaları öne çıkartmak ve kullanıcıların bu yarışmalara katılımını sağlamak için bu yarışmalara özel Hashtag’ler oluşturabilirsiniz.

Bunlara ek olarak site üzerinde düzenlediğiniz kampanyaları duyurmak ve bir yerde toplamak için de kampanyaya özel ya da genel bir Hashtag oluşturabilirsiniz.

Az kullanılan Hashtag’leri de kullanın

Genellikle etkileşim artırmak için yapılan uygulamalardan biri de popüler Hashtag’leri kullanmak oluyor. Ancak bunların popüler olmasından dolayı, Hashtag arama sayfasında sizin gönderileriniz yeterli etkileşimi almadığı sürece üst sıralarda görünmüyor. Bu da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacak durumlardan biri. Bunun yerine daha az kullanılan Hashtag’lere yer verdiğinizde bu Hashtag’lerin arama sonuçlarında üst sıralarda kalma olasılığınız daha yüksektir.

Monitoring çalışmaları için Hashtag takipleri yapabilirsiniz

Rakip analizleri yapmak, tüketicilerin markanızla ilgili ne gibi yorumlar yaptığını görmek için Hashtag’leri monitoring için kullanabilirsiniz. Belli anahtar kelimeler ve Hashtag’ler belirleyerek bunları yakından takip edebilir ve amacınıza yönelik veriler toplayabilirsiniz.

Hashtag’lerinizi kategorize edebilirsiniz

Farklı ürünler, kampanyalar, yarışmalar için düzenlediğiniz Hashtag’leri kategorize edebilir. Belli ürün grupları ya da kampanyalarla ilgili içerik önerisi ve gösterimi yapmak istediğinizde bu kategorilerden yararlanabilirsiniz.

Web sitenize bu Hashtag’leri ekleyin

E-ticaret siteniz üzerinde sosyal medya paylaşımlarınızı gösteriyor olabilirsiniz. Bunu bir adım daha ileriye götürmek için kategorize ettiğiniz Hashtag’leri farklı sekmeler halinde gösterebilirsiniz. Farklı ürün gruplarındaki paylaşımlarınızı, kullanıcılardan gelen içerikleri bu şekilde sekmelere ayırmak, hem içerik çeşitliliği sağlar hem de kullanıcıların ilgilendikleri ürünlere yönelik paylaşımlar görmesini sağlar.

Aşağıdaki örnekte H&M’in Instagram paylaşımlarını site üzerine nasıl eklediğini görebilirsiniz.

Etkileşim yaratmak için Hashtag’ler oluşturabilirsiniz

Soru cevap, canlı yayınlar ya da kullanıcıların bilmek istedikleriyle ilgili etkileşim yaratacak içeriklerde belli Hashtag’ler oluşturarak doğrudan bu konulara özel paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Kullanıcıları bir yorum yapmaya, soru sormaya ya da bir etkileşime geçmeye yönlendirecek bu tür Hashtag’ler belirlemeniz ve sosyal medya içerik planınızda düzenli olarak bunları paylaşmanız belli bir süre sonra kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Markanızla ilgili olabilecek Hashtag’leri kullanın

Popüler olduğu ya da etkileşim sağlayacağını düşündüğünüz için her Hashtah’i kullanmaya yoluna gitmekten kaçınmalısınız. Sosyal medyada etkileşim sağlarken sizin hedef kitlenize yönelik ve bu kitleyi sayfanıza çekebilecek çalışmalar yapmanız daha uygundur. Aksi halde beğenilerinizi artırabilirsiniz; ancak diğer geri dönüşümlerinizde bir artış gözlemlemeyebilirsiniz.

Basit ve akılda kalıcı Hashtag’ler kullanın

Kullanıcıların sizi ve Hashtag’lerinizi hatırlamaları için basit, kısa ve akılda kalıcı Hashtag’ler kullanmaya özen göstermelisiniz. Çok uzun ya da karmaşık Hashtag’lerin hatırlanması zor olacağı için kullanıcılardan alacağınız geri dönüşümlerde daha zor bir hal almaya başlar. Sade ve kısa Hashtag’leri tercih etmeniz, bunların kullanımını da kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan