E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

27 Haziran 2018
Sinan Oypan

Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli önemli. Tabii ki bu Hashtag’lerin nasıl kullanıldığı da bir önem arz etmekte. Bu rehberimizde de sosyal medya çalışmalarında Hashtag kullanımlarında yararlanabileceğiniz ipuçlarını ele alacağız.

Markanıza özel Hashtag’ler oluşturun

Markanıza özel Hashtag’ler oluşturmanız, markanızla ilgili yapılan aramalarda içeriklerinizin görünmesini sağlayacağı için önemlidir. Aynı zamanda müşterilerinizin de bu Hashtag’leri kullanarak, satın aldıkları ürünleri sosyal mecralarda paylaşmalarını sağlayarak sosyal kanıt içerikleri de yaratabilir ve sonrasında da bu içeriklerin takibini kolay bir şekilde sağlayabilirsiniz.

Yarışma ve kampanyalarınıza özel Hashtag’ler oluşturun

Sosyal mecralar üzerinde düzenlediğiniz yarışmaları öne çıkartmak ve kullanıcıların bu yarışmalara katılımını sağlamak için bu yarışmalara özel Hashtag’ler oluşturabilirsiniz.

Bunlara ek olarak site üzerinde düzenlediğiniz kampanyaları duyurmak ve bir yerde toplamak için de kampanyaya özel ya da genel bir Hashtag oluşturabilirsiniz.

Az kullanılan Hashtag’leri de kullanın

Genellikle etkileşim artırmak için yapılan uygulamalardan biri de popüler Hashtag’leri kullanmak oluyor. Ancak bunların popüler olmasından dolayı, Hashtag arama sayfasında sizin gönderileriniz yeterli etkileşimi almadığı sürece üst sıralarda görünmüyor. Bu da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacak durumlardan biri. Bunun yerine daha az kullanılan Hashtag’lere yer verdiğinizde bu Hashtag’lerin arama sonuçlarında üst sıralarda kalma olasılığınız daha yüksektir.

Monitoring çalışmaları için Hashtag takipleri yapabilirsiniz

Rakip analizleri yapmak, tüketicilerin markanızla ilgili ne gibi yorumlar yaptığını görmek için Hashtag’leri monitoring için kullanabilirsiniz. Belli anahtar kelimeler ve Hashtag’ler belirleyerek bunları yakından takip edebilir ve amacınıza yönelik veriler toplayabilirsiniz.

Hashtag’lerinizi kategorize edebilirsiniz

Farklı ürünler, kampanyalar, yarışmalar için düzenlediğiniz Hashtag’leri kategorize edebilir. Belli ürün grupları ya da kampanyalarla ilgili içerik önerisi ve gösterimi yapmak istediğinizde bu kategorilerden yararlanabilirsiniz.

Web sitenize bu Hashtag’leri ekleyin

E-ticaret siteniz üzerinde sosyal medya paylaşımlarınızı gösteriyor olabilirsiniz. Bunu bir adım daha ileriye götürmek için kategorize ettiğiniz Hashtag’leri farklı sekmeler halinde gösterebilirsiniz. Farklı ürün gruplarındaki paylaşımlarınızı, kullanıcılardan gelen içerikleri bu şekilde sekmelere ayırmak, hem içerik çeşitliliği sağlar hem de kullanıcıların ilgilendikleri ürünlere yönelik paylaşımlar görmesini sağlar.

Aşağıdaki örnekte H&M’in Instagram paylaşımlarını site üzerine nasıl eklediğini görebilirsiniz.

Etkileşim yaratmak için Hashtag’ler oluşturabilirsiniz

Soru cevap, canlı yayınlar ya da kullanıcıların bilmek istedikleriyle ilgili etkileşim yaratacak içeriklerde belli Hashtag’ler oluşturarak doğrudan bu konulara özel paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Kullanıcıları bir yorum yapmaya, soru sormaya ya da bir etkileşime geçmeye yönlendirecek bu tür Hashtag’ler belirlemeniz ve sosyal medya içerik planınızda düzenli olarak bunları paylaşmanız belli bir süre sonra kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Markanızla ilgili olabilecek Hashtag’leri kullanın

Popüler olduğu ya da etkileşim sağlayacağını düşündüğünüz için her Hashtah’i kullanmaya yoluna gitmekten kaçınmalısınız. Sosyal medyada etkileşim sağlarken sizin hedef kitlenize yönelik ve bu kitleyi sayfanıza çekebilecek çalışmalar yapmanız daha uygundur. Aksi halde beğenilerinizi artırabilirsiniz; ancak diğer geri dönüşümlerinizde bir artış gözlemlemeyebilirsiniz.

Basit ve akılda kalıcı Hashtag’ler kullanın

Kullanıcıların sizi ve Hashtag’lerinizi hatırlamaları için basit, kısa ve akılda kalıcı Hashtag’ler kullanmaya özen göstermelisiniz. Çok uzun ya da karmaşık Hashtag’lerin hatırlanması zor olacağı için kullanıcılardan alacağınız geri dönüşümlerde daha zor bir hal almaya başlar. Sade ve kısa Hashtag’leri tercih etmeniz, bunların kullanımını da kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan