E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

27 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli önemli. Tabii ki bu Hashtag’lerin nasıl kullanıldığı da bir önem arz etmekte. Bu rehberimizde de sosyal medya çalışmalarında Hashtag kullanımlarında yararlanabileceğiniz ipuçlarını ele alacağız.

Markanıza özel Hashtag’ler oluşturun

Markanıza özel Hashtag’ler oluşturmanız, markanızla ilgili yapılan aramalarda içeriklerinizin görünmesini sağlayacağı için önemlidir. Aynı zamanda müşterilerinizin de bu Hashtag’leri kullanarak, satın aldıkları ürünleri sosyal mecralarda paylaşmalarını sağlayarak sosyal kanıt içerikleri de yaratabilir ve sonrasında da bu içeriklerin takibini kolay bir şekilde sağlayabilirsiniz.

Yarışma ve kampanyalarınıza özel Hashtag’ler oluşturun

Sosyal mecralar üzerinde düzenlediğiniz yarışmaları öne çıkartmak ve kullanıcıların bu yarışmalara katılımını sağlamak için bu yarışmalara özel Hashtag’ler oluşturabilirsiniz.

Bunlara ek olarak site üzerinde düzenlediğiniz kampanyaları duyurmak ve bir yerde toplamak için de kampanyaya özel ya da genel bir Hashtag oluşturabilirsiniz.

Az kullanılan Hashtag’leri de kullanın

Genellikle etkileşim artırmak için yapılan uygulamalardan biri de popüler Hashtag’leri kullanmak oluyor. Ancak bunların popüler olmasından dolayı, Hashtag arama sayfasında sizin gönderileriniz yeterli etkileşimi almadığı sürece üst sıralarda görünmüyor. Bu da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacak durumlardan biri. Bunun yerine daha az kullanılan Hashtag’lere yer verdiğinizde bu Hashtag’lerin arama sonuçlarında üst sıralarda kalma olasılığınız daha yüksektir.

Monitoring çalışmaları için Hashtag takipleri yapabilirsiniz

Rakip analizleri yapmak, tüketicilerin markanızla ilgili ne gibi yorumlar yaptığını görmek için Hashtag’leri monitoring için kullanabilirsiniz. Belli anahtar kelimeler ve Hashtag’ler belirleyerek bunları yakından takip edebilir ve amacınıza yönelik veriler toplayabilirsiniz.

Hashtag’lerinizi kategorize edebilirsiniz

Farklı ürünler, kampanyalar, yarışmalar için düzenlediğiniz Hashtag’leri kategorize edebilir. Belli ürün grupları ya da kampanyalarla ilgili içerik önerisi ve gösterimi yapmak istediğinizde bu kategorilerden yararlanabilirsiniz.

Web sitenize bu Hashtag’leri ekleyin

E-ticaret siteniz üzerinde sosyal medya paylaşımlarınızı gösteriyor olabilirsiniz. Bunu bir adım daha ileriye götürmek için kategorize ettiğiniz Hashtag’leri farklı sekmeler halinde gösterebilirsiniz. Farklı ürün gruplarındaki paylaşımlarınızı, kullanıcılardan gelen içerikleri bu şekilde sekmelere ayırmak, hem içerik çeşitliliği sağlar hem de kullanıcıların ilgilendikleri ürünlere yönelik paylaşımlar görmesini sağlar.

Aşağıdaki örnekte H&M’in Instagram paylaşımlarını site üzerine nasıl eklediğini görebilirsiniz.

Etkileşim yaratmak için Hashtag’ler oluşturabilirsiniz

Soru cevap, canlı yayınlar ya da kullanıcıların bilmek istedikleriyle ilgili etkileşim yaratacak içeriklerde belli Hashtag’ler oluşturarak doğrudan bu konulara özel paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Kullanıcıları bir yorum yapmaya, soru sormaya ya da bir etkileşime geçmeye yönlendirecek bu tür Hashtag’ler belirlemeniz ve sosyal medya içerik planınızda düzenli olarak bunları paylaşmanız belli bir süre sonra kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Markanızla ilgili olabilecek Hashtag’leri kullanın

Popüler olduğu ya da etkileşim sağlayacağını düşündüğünüz için her Hashtah’i kullanmaya yoluna gitmekten kaçınmalısınız. Sosyal medyada etkileşim sağlarken sizin hedef kitlenize yönelik ve bu kitleyi sayfanıza çekebilecek çalışmalar yapmanız daha uygundur. Aksi halde beğenilerinizi artırabilirsiniz; ancak diğer geri dönüşümlerinizde bir artış gözlemlemeyebilirsiniz.

Basit ve akılda kalıcı Hashtag’ler kullanın

Kullanıcıların sizi ve Hashtag’lerinizi hatırlamaları için basit, kısa ve akılda kalıcı Hashtag’ler kullanmaya özen göstermelisiniz. Çok uzun ya da karmaşık Hashtag’lerin hatırlanması zor olacağı için kullanıcılardan alacağınız geri dönüşümlerde daha zor bir hal almaya başlar. Sade ve kısa Hashtag’leri tercih etmeniz, bunların kullanımını da kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
AliExpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / AliExpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan