E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

27 Haziran 2018
Sinan Oypan

Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli önemli. Tabii ki bu Hashtag’lerin nasıl kullanıldığı da bir önem arz etmekte. Bu rehberimizde de sosyal medya çalışmalarında Hashtag kullanımlarında yararlanabileceğiniz ipuçlarını ele alacağız.

Markanıza özel Hashtag’ler oluşturun

Markanıza özel Hashtag’ler oluşturmanız, markanızla ilgili yapılan aramalarda içeriklerinizin görünmesini sağlayacağı için önemlidir. Aynı zamanda müşterilerinizin de bu Hashtag’leri kullanarak, satın aldıkları ürünleri sosyal mecralarda paylaşmalarını sağlayarak sosyal kanıt içerikleri de yaratabilir ve sonrasında da bu içeriklerin takibini kolay bir şekilde sağlayabilirsiniz.

Yarışma ve kampanyalarınıza özel Hashtag’ler oluşturun

Sosyal mecralar üzerinde düzenlediğiniz yarışmaları öne çıkartmak ve kullanıcıların bu yarışmalara katılımını sağlamak için bu yarışmalara özel Hashtag’ler oluşturabilirsiniz.

Bunlara ek olarak site üzerinde düzenlediğiniz kampanyaları duyurmak ve bir yerde toplamak için de kampanyaya özel ya da genel bir Hashtag oluşturabilirsiniz.

Az kullanılan Hashtag’leri de kullanın

Genellikle etkileşim artırmak için yapılan uygulamalardan biri de popüler Hashtag’leri kullanmak oluyor. Ancak bunların popüler olmasından dolayı, Hashtag arama sayfasında sizin gönderileriniz yeterli etkileşimi almadığı sürece üst sıralarda görünmüyor. Bu da geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olacak durumlardan biri. Bunun yerine daha az kullanılan Hashtag’lere yer verdiğinizde bu Hashtag’lerin arama sonuçlarında üst sıralarda kalma olasılığınız daha yüksektir.

Monitoring çalışmaları için Hashtag takipleri yapabilirsiniz

Rakip analizleri yapmak, tüketicilerin markanızla ilgili ne gibi yorumlar yaptığını görmek için Hashtag’leri monitoring için kullanabilirsiniz. Belli anahtar kelimeler ve Hashtag’ler belirleyerek bunları yakından takip edebilir ve amacınıza yönelik veriler toplayabilirsiniz.

Hashtag’lerinizi kategorize edebilirsiniz

Farklı ürünler, kampanyalar, yarışmalar için düzenlediğiniz Hashtag’leri kategorize edebilir. Belli ürün grupları ya da kampanyalarla ilgili içerik önerisi ve gösterimi yapmak istediğinizde bu kategorilerden yararlanabilirsiniz.

Web sitenize bu Hashtag’leri ekleyin

E-ticaret siteniz üzerinde sosyal medya paylaşımlarınızı gösteriyor olabilirsiniz. Bunu bir adım daha ileriye götürmek için kategorize ettiğiniz Hashtag’leri farklı sekmeler halinde gösterebilirsiniz. Farklı ürün gruplarındaki paylaşımlarınızı, kullanıcılardan gelen içerikleri bu şekilde sekmelere ayırmak, hem içerik çeşitliliği sağlar hem de kullanıcıların ilgilendikleri ürünlere yönelik paylaşımlar görmesini sağlar.

Aşağıdaki örnekte H&M’in Instagram paylaşımlarını site üzerine nasıl eklediğini görebilirsiniz.

Etkileşim yaratmak için Hashtag’ler oluşturabilirsiniz

Soru cevap, canlı yayınlar ya da kullanıcıların bilmek istedikleriyle ilgili etkileşim yaratacak içeriklerde belli Hashtag’ler oluşturarak doğrudan bu konulara özel paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Kullanıcıları bir yorum yapmaya, soru sormaya ya da bir etkileşime geçmeye yönlendirecek bu tür Hashtag’ler belirlemeniz ve sosyal medya içerik planınızda düzenli olarak bunları paylaşmanız belli bir süre sonra kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Markanızla ilgili olabilecek Hashtag’leri kullanın

Popüler olduğu ya da etkileşim sağlayacağını düşündüğünüz için her Hashtah’i kullanmaya yoluna gitmekten kaçınmalısınız. Sosyal medyada etkileşim sağlarken sizin hedef kitlenize yönelik ve bu kitleyi sayfanıza çekebilecek çalışmalar yapmanız daha uygundur. Aksi halde beğenilerinizi artırabilirsiniz; ancak diğer geri dönüşümlerinizde bir artış gözlemlemeyebilirsiniz.

Basit ve akılda kalıcı Hashtag’ler kullanın

Kullanıcıların sizi ve Hashtag’lerinizi hatırlamaları için basit, kısa ve akılda kalıcı Hashtag’ler kullanmaya özen göstermelisiniz. Çok uzun ya da karmaşık Hashtag’lerin hatırlanması zor olacağı için kullanıcılardan alacağınız geri dönüşümlerde daha zor bir hal almaya başlar. Sade ve kısa Hashtag’leri tercih etmeniz, bunların kullanımını da kolaylaştırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan