E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik

20 Nisan 2017
Ferad Osman Sali
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik

E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka planda yapılan işin kalitesi yükselmedikçe, başarılı olmanız bir hayli zordur.

E-ticaret şirketiniz için bir ekip oluştururken bazı kriterlere özellikle önem vermeniz gerekir. Hem şirket içindeki uyumun sağlanması hem de yapılan işlerden yüksek performans alınabilmesi için çalışanlarınızda bazı niteliklerin olması gerekiyor. Şirketlere ve sektörlere göre bazı kriterler farklılık gösterebiliyor olsa da aşağıda bahsedeceğimiz 7 özellik tüm firma çalışanlarında olması gereken nitelikler arasında yer almaktadır.

İletişim

Şirket çalışanlarınızın iyi iletişim kurabilme yetenekleri olması gerekmektedir. Hem çalışanlarla hem yöneticilerle hem de müşterilerle iyi bir iletişim kurabilmeleri, firmanızın daha başarılı olmasını sağlayacaktır. İş yapım süreçlerinde, geri bildirimlerde, müşteri destek konularında iyi bir iletişim kurulamaması durumu, işlerin aksamasına neden olabileceği gibi çalışanlar arasında anlaşmazlıklara da neden olabilir. Çalışanlarınızı seçerken iletişim yeteneklerini göz önünde bulundurmaya özen göstermelisiniz.

Alanında uzmanlık

Çalışanlarınızın alanıda uzman kişiler olması da bir hayli önemlidir. Pazarlama, satış ve teknik destek gibi farklı departmanlarınızdaki kişilerinizin kaliteli iş yapabilmeleri için alanlarında uzman ve tecrübeli olmaları gerekir. Tecrübesi az kişileri de işe alma gibi bir durumunuz olabilir; ancak bu kişileri eğitebilecek ve yönetebilecek bazı çalışanlarınızın olması gerekir. Bu kişilerin de alanlarında uzman olması gerekir; aksi takdirde tecrübe ve bilgi eksikliği yanlış işlerin yapılmasına neden olabilir.

Koordine çalışma

İletişim kadar koordine çalışma özelliği de bir o kadar önemlidir. Çalışanlarınızın birbiriyle uyumlu bir şekilde çalışabilmeleri ve iş dağılımı doğru yapabilmeleri, gerektiğinde birbirlerinin işlerine yardım edebilmeleri gerekir. İşlerin yapım sürecinde, diğer çalışanlarla koordine çalışılmaması durumunda, işlerin aksaması kaçınılmaz olacaktır. Koordine bir şekilde çalışmak zaman yönetimini de kolaylaştıracağı için verimliliğide artırır.

Liderlik vasıflarına sahip olma

Bu kriter tüm çalışanlarınızın için geçerli olmasa da yöneticilerinizde bu vasfı aramanız gerekir. Liderlik özelliğine sahip olmak, çalışanları dengeli ve iyi bir şekilde yönetebilmek için oldukça önemlidir. Çalışanlara nasıl yaklaşacağını bilmek, gerektiğinde iplerini eline alabilecek ve aynı zamanda çalışanları motive edebilecek lider vasıflı yöneticileriniz, şirketiniz için oldukça önemlidir.

Hedef odaklı olmak

Tüm ekibinizin hedef odaklı olması amaçlarınıza ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Ekibiniz ortak bir amaç için çalıştığında daha verimli işler ortaya koyarlar. Bu tutumu sergilemek için de ekibinizin birbiriyle iyi iletişim kurabilmesi ve koordine bir şekilde çalışabiliyor olması gerekir. İletişim eksiklikleri ve anlaşmazlıklar ortak amacın çıkarına çalışmayı engelleyebilir.

Kararlılık

İş hayatı birçok zorlukla doludur ve çalışırken karşınıza birçok engel çıkabilir. Çalışanlarınızın bu engeller karşısında kararlı bir duruşu olması ve kolayca pes etmemeleri gerekir. Çalışanlarınızda bu vasfı aramanız oldukça önemlidir; çünkü en ufak bir problemde pes etmeleri ve işin arkasında durmamaları uzun vadede size büyük problemler çıkartabilir.

Güvenilirlik

Önem vermeniz gereken bir diğer nitelik ise güvenilirlik. Çalışanlarınıza güvenebilmeniz ve işinizi onlara emanet edebilmeniz gerekebilir. Hem yaptıkları iş konusunda hem de kişi olarak da size güven vermeleri gerekir. Güvenmediğiniz kişilere işinizi emanet etmeniz söz konusu olamaz. Her bir çalışanınızı ve yaptıkları işi tek tek her gün kontrol etmeniz mümkün olamaz. Bu sebeple de ilk etapta çalışanlarınızı iyi tanımanız ve önceden yapmış oldukları işleri inceleyerek, işlerini ne kadar iyi yaptıklarını incelemeniz gerekir. Böyle bir yaklaşımda olmak gözünüz arkada kalmadan işleri çalışanlarınıza emanet etmenize olanak tanırı. Takip mekanizmanız ve iş kontrolünüz yine sizde olmalı ancak bu sadece işlerin nasıl gittiğinden emin olmak için olmalı.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
Tevkifat Nedir Gelir Vergisi ve KDV Tevkifatı Nedir?
Tevkifat Nedir Gelir Vergisi ve KDV Tevkifatı Nedir?
Tevkifat ne demek, nasıl hesaplanır gibi konular birçok kişi tarafından merak edilir. Kelime anlamı olarak bu maddi kesinti manasını taşımaktadır. Vergi anlamında incelendiği zaman ise bölüşme ve kesinti yapma demektir. KDV...
5 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
Yazımızı okumadan önce e posta nasıl olur ve e posta pazarlama nedir sorularının cevaplarını içeren sayfalarımızı okumanızın yararlı olacağını söyleyebiliriz. E-posta pazarlamada kişiselleştirme konusunun ise, e-posta...
22 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
Her konuda bir çözümü bulunan, e-ticaret sitesi sahiplerinin en büyük iş ortaklarından biri sayılabilen Google, Analytics hizmeti ile de işlerinizi kolaylaştırabilir. Bu araç size, istatistiksel verilere ulaşma imkânı sunar....
5 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Ferad Osman Sali