E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik

20 Nisan 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka planda yapılan işin kalitesi yükselmedikçe, başarılı olmanız bir hayli zordur.

E-ticaret şirketiniz için bir ekip oluştururken bazı kriterlere özellikle önem vermeniz gerekir. Hem şirket içindeki uyumun sağlanması hem de yapılan işlerden yüksek performans alınabilmesi için çalışanlarınızda bazı niteliklerin olması gerekiyor. Şirketlere ve sektörlere göre bazı kriterler farklılık gösterebiliyor olsa da aşağıda bahsedeceğimiz 7 özellik tüm firma çalışanlarında olması gereken nitelikler arasında yer almaktadır.

İletişim

Şirket çalışanlarınızın iyi iletişim kurabilme yetenekleri olması gerekmektedir. Hem çalışanlarla hem yöneticilerle hem de müşterilerle iyi bir iletişim kurabilmeleri, firmanızın daha başarılı olmasını sağlayacaktır. İş yapım süreçlerinde, geri bildirimlerde, müşteri destek konularında iyi bir iletişim kurulamaması durumu, işlerin aksamasına neden olabileceği gibi çalışanlar arasında anlaşmazlıklara da neden olabilir. Çalışanlarınızı seçerken iletişim yeteneklerini göz önünde bulundurmaya özen göstermelisiniz.

Alanında uzmanlık

Çalışanlarınızın alanıda uzman kişiler olması da bir hayli önemlidir. Pazarlama, satış ve teknik destek gibi farklı departmanlarınızdaki kişilerinizin kaliteli iş yapabilmeleri için alanlarında uzman ve tecrübeli olmaları gerekir. Tecrübesi az kişileri de işe alma gibi bir durumunuz olabilir; ancak bu kişileri eğitebilecek ve yönetebilecek bazı çalışanlarınızın olması gerekir. Bu kişilerin de alanlarında uzman olması gerekir; aksi takdirde tecrübe ve bilgi eksikliği yanlış işlerin yapılmasına neden olabilir.

Koordine çalışma

İletişim kadar koordine çalışma özelliği de bir o kadar önemlidir. Çalışanlarınızın birbiriyle uyumlu bir şekilde çalışabilmeleri ve iş dağılımı doğru yapabilmeleri, gerektiğinde birbirlerinin işlerine yardım edebilmeleri gerekir. İşlerin yapım sürecinde, diğer çalışanlarla koordine çalışılmaması durumunda, işlerin aksaması kaçınılmaz olacaktır. Koordine bir şekilde çalışmak zaman yönetimini de kolaylaştıracağı için verimliliğide artırır.

Liderlik vasıflarına sahip olma

Bu kriter tüm çalışanlarınızın için geçerli olmasa da yöneticilerinizde bu vasfı aramanız gerekir. Liderlik özelliğine sahip olmak, çalışanları dengeli ve iyi bir şekilde yönetebilmek için oldukça önemlidir. Çalışanlara nasıl yaklaşacağını bilmek, gerektiğinde iplerini eline alabilecek ve aynı zamanda çalışanları motive edebilecek lider vasıflı yöneticileriniz, şirketiniz için oldukça önemlidir.

Hedef odaklı olmak

Tüm ekibinizin hedef odaklı olması amaçlarınıza ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Ekibiniz ortak bir amaç için çalıştığında daha verimli işler ortaya koyarlar. Bu tutumu sergilemek için de ekibinizin birbiriyle iyi iletişim kurabilmesi ve koordine bir şekilde çalışabiliyor olması gerekir. İletişim eksiklikleri ve anlaşmazlıklar ortak amacın çıkarına çalışmayı engelleyebilir.

Kararlılık

İş hayatı birçok zorlukla doludur ve çalışırken karşınıza birçok engel çıkabilir. Çalışanlarınızın bu engeller karşısında kararlı bir duruşu olması ve kolayca pes etmemeleri gerekir. Çalışanlarınızda bu vasfı aramanız oldukça önemlidir; çünkü en ufak bir problemde pes etmeleri ve işin arkasında durmamaları uzun vadede size büyük problemler çıkartabilir.

Güvenilirlik

Önem vermeniz gereken bir diğer nitelik ise güvenilirlik. Çalışanlarınıza güvenebilmeniz ve işinizi onlara emanet edebilmeniz gerekebilir. Hem yaptıkları iş konusunda hem de kişi olarak da size güven vermeleri gerekir. Güvenmediğiniz kişilere işinizi emanet etmeniz söz konusu olamaz. Her bir çalışanınızı ve yaptıkları işi tek tek her gün kontrol etmeniz mümkün olamaz. Bu sebeple de ilk etapta çalışanlarınızı iyi tanımanız ve önceden yapmış oldukları işleri inceleyerek, işlerini ne kadar iyi yaptıklarını incelemeniz gerekir. Böyle bir yaklaşımda olmak gözünüz arkada kalmadan işleri çalışanlarınıza emanet etmenize olanak tanırı. Takip mekanizmanız ve iş kontrolünüz yine sizde olmalı ancak bu sadece işlerin nasıl gittiğinden emin olmak için olmalı.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan