fbpx

E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik

20 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik

E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka planda yapılan işin kalitesi yükselmedikçe, başarılı olmanız bir hayli zordur.

E-ticaret şirketiniz için bir ekip oluştururken bazı kriterlere özellikle önem vermeniz gerekir. Hem şirket içindeki uyumun sağlanması hem de yapılan işlerden yüksek performans alınabilmesi için çalışanlarınızda bazı niteliklerin olması gerekiyor. Şirketlere ve sektörlere göre bazı kriterler farklılık gösterebiliyor olsa da aşağıda bahsedeceğimiz 7 özellik tüm firma çalışanlarında olması gereken nitelikler arasında yer almaktadır.

İletişim

Şirket çalışanlarınızın iyi iletişim kurabilme yetenekleri olması gerekmektedir. Hem çalışanlarla hem yöneticilerle hem de müşterilerle iyi bir iletişim kurabilmeleri, firmanızın daha başarılı olmasını sağlayacaktır. İş yapım süreçlerinde, geri bildirimlerde, müşteri destek konularında iyi bir iletişim kurulamaması durumu, işlerin aksamasına neden olabileceği gibi çalışanlar arasında anlaşmazlıklara da neden olabilir. Çalışanlarınızı seçerken iletişim yeteneklerini göz önünde bulundurmaya özen göstermelisiniz.

Alanında uzmanlık

Çalışanlarınızın alanıda uzman kişiler olması da bir hayli önemlidir. Pazarlama, satış ve teknik destek gibi farklı departmanlarınızdaki kişilerinizin kaliteli iş yapabilmeleri için alanlarında uzman ve tecrübeli olmaları gerekir. Tecrübesi az kişileri de işe alma gibi bir durumunuz olabilir; ancak bu kişileri eğitebilecek ve yönetebilecek bazı çalışanlarınızın olması gerekir. Bu kişilerin de alanlarında uzman olması gerekir; aksi takdirde tecrübe ve bilgi eksikliği yanlış işlerin yapılmasına neden olabilir.

Koordine çalışma

İletişim kadar koordine çalışma özelliği de bir o kadar önemlidir. Çalışanlarınızın birbiriyle uyumlu bir şekilde çalışabilmeleri ve iş dağılımı doğru yapabilmeleri, gerektiğinde birbirlerinin işlerine yardım edebilmeleri gerekir. İşlerin yapım sürecinde, diğer çalışanlarla koordine çalışılmaması durumunda, işlerin aksaması kaçınılmaz olacaktır. Koordine bir şekilde çalışmak zaman yönetimini de kolaylaştıracağı için verimliliğide artırır.

Liderlik vasıflarına sahip olma

Bu kriter tüm çalışanlarınızın için geçerli olmasa da yöneticilerinizde bu vasfı aramanız gerekir. Liderlik özelliğine sahip olmak, çalışanları dengeli ve iyi bir şekilde yönetebilmek için oldukça önemlidir. Çalışanlara nasıl yaklaşacağını bilmek, gerektiğinde iplerini eline alabilecek ve aynı zamanda çalışanları motive edebilecek lider vasıflı yöneticileriniz, şirketiniz için oldukça önemlidir.

Hedef odaklı olmak

Tüm ekibinizin hedef odaklı olması amaçlarınıza ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Ekibiniz ortak bir amaç için çalıştığında daha verimli işler ortaya koyarlar. Bu tutumu sergilemek için de ekibinizin birbiriyle iyi iletişim kurabilmesi ve koordine bir şekilde çalışabiliyor olması gerekir. İletişim eksiklikleri ve anlaşmazlıklar ortak amacın çıkarına çalışmayı engelleyebilir.

Kararlılık

İş hayatı birçok zorlukla doludur ve çalışırken karşınıza birçok engel çıkabilir. Çalışanlarınızın bu engeller karşısında kararlı bir duruşu olması ve kolayca pes etmemeleri gerekir. Çalışanlarınızda bu vasfı aramanız oldukça önemlidir; çünkü en ufak bir problemde pes etmeleri ve işin arkasında durmamaları uzun vadede size büyük problemler çıkartabilir.

Güvenilirlik

Önem vermeniz gereken bir diğer nitelik ise güvenilirlik. Çalışanlarınıza güvenebilmeniz ve işinizi onlara emanet edebilmeniz gerekebilir. Hem yaptıkları iş konusunda hem de kişi olarak da size güven vermeleri gerekir. Güvenmediğiniz kişilere işinizi emanet etmeniz söz konusu olamaz. Her bir çalışanınızı ve yaptıkları işi tek tek her gün kontrol etmeniz mümkün olamaz. Bu sebeple de ilk etapta çalışanlarınızı iyi tanımanız ve önceden yapmış oldukları işleri inceleyerek, işlerini ne kadar iyi yaptıklarını incelemeniz gerekir. Böyle bir yaklaşımda olmak gözünüz arkada kalmadan işleri çalışanlarınıza emanet etmenize olanak tanırı. Takip mekanizmanız ve iş kontrolünüz yine sizde olmalı ancak bu sadece işlerin nasıl gittiğinden emin olmak için olmalı.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan