E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik

20 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik

E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka planda yapılan işin kalitesi yükselmedikçe, başarılı olmanız bir hayli zordur.

E-ticaret şirketiniz için bir ekip oluştururken bazı kriterlere özellikle önem vermeniz gerekir. Hem şirket içindeki uyumun sağlanması hem de yapılan işlerden yüksek performans alınabilmesi için çalışanlarınızda bazı niteliklerin olması gerekiyor. Şirketlere ve sektörlere göre bazı kriterler farklılık gösterebiliyor olsa da aşağıda bahsedeceğimiz 7 özellik tüm firma çalışanlarında olması gereken nitelikler arasında yer almaktadır.

İletişim

Şirket çalışanlarınızın iyi iletişim kurabilme yetenekleri olması gerekmektedir. Hem çalışanlarla hem yöneticilerle hem de müşterilerle iyi bir iletişim kurabilmeleri, firmanızın daha başarılı olmasını sağlayacaktır. İş yapım süreçlerinde, geri bildirimlerde, müşteri destek konularında iyi bir iletişim kurulamaması durumu, işlerin aksamasına neden olabileceği gibi çalışanlar arasında anlaşmazlıklara da neden olabilir. Çalışanlarınızı seçerken iletişim yeteneklerini göz önünde bulundurmaya özen göstermelisiniz.

Alanında uzmanlık

Çalışanlarınızın alanıda uzman kişiler olması da bir hayli önemlidir. Pazarlama, satış ve teknik destek gibi farklı departmanlarınızdaki kişilerinizin kaliteli iş yapabilmeleri için alanlarında uzman ve tecrübeli olmaları gerekir. Tecrübesi az kişileri de işe alma gibi bir durumunuz olabilir; ancak bu kişileri eğitebilecek ve yönetebilecek bazı çalışanlarınızın olması gerekir. Bu kişilerin de alanlarında uzman olması gerekir; aksi takdirde tecrübe ve bilgi eksikliği yanlış işlerin yapılmasına neden olabilir.

Koordine çalışma

İletişim kadar koordine çalışma özelliği de bir o kadar önemlidir. Çalışanlarınızın birbiriyle uyumlu bir şekilde çalışabilmeleri ve iş dağılımı doğru yapabilmeleri, gerektiğinde birbirlerinin işlerine yardım edebilmeleri gerekir. İşlerin yapım sürecinde, diğer çalışanlarla koordine çalışılmaması durumunda, işlerin aksaması kaçınılmaz olacaktır. Koordine bir şekilde çalışmak zaman yönetimini de kolaylaştıracağı için verimliliğide artırır.

Liderlik vasıflarına sahip olma

Bu kriter tüm çalışanlarınızın için geçerli olmasa da yöneticilerinizde bu vasfı aramanız gerekir. Liderlik özelliğine sahip olmak, çalışanları dengeli ve iyi bir şekilde yönetebilmek için oldukça önemlidir. Çalışanlara nasıl yaklaşacağını bilmek, gerektiğinde iplerini eline alabilecek ve aynı zamanda çalışanları motive edebilecek lider vasıflı yöneticileriniz, şirketiniz için oldukça önemlidir.

Hedef odaklı olmak

Tüm ekibinizin hedef odaklı olması amaçlarınıza ulaşmanızda size yardımcı olacaktır. Ekibiniz ortak bir amaç için çalıştığında daha verimli işler ortaya koyarlar. Bu tutumu sergilemek için de ekibinizin birbiriyle iyi iletişim kurabilmesi ve koordine bir şekilde çalışabiliyor olması gerekir. İletişim eksiklikleri ve anlaşmazlıklar ortak amacın çıkarına çalışmayı engelleyebilir.

Kararlılık

İş hayatı birçok zorlukla doludur ve çalışırken karşınıza birçok engel çıkabilir. Çalışanlarınızın bu engeller karşısında kararlı bir duruşu olması ve kolayca pes etmemeleri gerekir. Çalışanlarınızda bu vasfı aramanız oldukça önemlidir; çünkü en ufak bir problemde pes etmeleri ve işin arkasında durmamaları uzun vadede size büyük problemler çıkartabilir.

Güvenilirlik

Önem vermeniz gereken bir diğer nitelik ise güvenilirlik. Çalışanlarınıza güvenebilmeniz ve işinizi onlara emanet edebilmeniz gerekebilir. Hem yaptıkları iş konusunda hem de kişi olarak da size güven vermeleri gerekir. Güvenmediğiniz kişilere işinizi emanet etmeniz söz konusu olamaz. Her bir çalışanınızı ve yaptıkları işi tek tek her gün kontrol etmeniz mümkün olamaz. Bu sebeple de ilk etapta çalışanlarınızı iyi tanımanız ve önceden yapmış oldukları işleri inceleyerek, işlerini ne kadar iyi yaptıklarını incelemeniz gerekir. Böyle bir yaklaşımda olmak gözünüz arkada kalmadan işleri çalışanlarınıza emanet etmenize olanak tanırı. Takip mekanizmanız ve iş kontrolünüz yine sizde olmalı ancak bu sadece işlerin nasıl gittiğinden emin olmak için olmalı.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer vermek,...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Her ticari işletme, satış yaparak gelir elde etmeyi amaçlar. Kimisi bunu, satacağı malları kendi üreterek yapmayı tercih ederken kimisi ise doğrudan al-sat yöntemine başvurur ve üretim maliyetlerine katlanmaz. Her iki durumda da...
13 Nisan 2022
Markethinkers
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın