E Ticaret SEO Teknikleri

2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E Ticaret SEO Teknikleri

E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir özetle bir e-ticaret seo çalışması nasıl yapılırı ele alacağız.

E Ticaret SEO Teknikleri

SEO (Search Engine Optimization) yani Arama Motoru Optimizasyonu, web sitelerinin arama motorları tarafından daha kolay bulunması ve dolayısıyla internet kullanıcılarının bu sayfaları daha sık görmesi için uygulanan bazı yöntemleri ifade eder.

Yükselen bir trend olan e-ticaret web sitesi oluşturmak, geleneksel ticaretle uğraşmakta olan işletmelerin daha çok müşteriye ulaşma ve satışlarını artırma amaçları için oldukça iyi bir yöntemdir. İnternet üzerinden marka tanıtımı, pazarlaması ve ürün satışı yapmak daha az maliyetli, kolay ve etkili bir ticaret yöntemidir. Girişimciler oluşturdukları web sitelerinin trafiğini SEO yöntemlerini kullanarak artırabilir.

E-Ticaret Web Siteleri İçin Uygulanabilecek SEO Önerileri

Anahtar Kelime

E-ticaret web sitelerinde (hem ana sayfada hem de ürün sayfalarında) kullanılan anahtar kelimeler, SEO yönteminin temelini oluşturur. Arama motorları, kullanıcı arama çubuğuna bir kelime ya da kelime grubu girdiğinde milyonlarca web sitesini tarayarak en uygun içeriği bulmaya odaklanır ve bu şekilde çalışır. Bu durumda arama motorlarında en çok aranan kelime ya da kelime gruplarını bulmak ve web sitesinde bunlara yer vermek e-ticaret web sitesinin bulunabilirliğini yükseltmek açısından önemlidir. Bunun için kullanılabilecek bazı araçlar mevcuttur. İstenirse profesyonel yardım da alınabilir. Belirlenen anahtar kelimeler içerikle uyumlu olacak şekilde web sitesinin blog, forum gibi platformlarında da kullanılmalıdır.

Anahtar Kelime Cannibalization

Kullanıcılar tarafından sık arandığı belirlenen anahtar kelimeleri aynı web sitesinin her sayfasında kullanmak sanıldığının aksine bulunabilirliği azaltır. Bunun nedeni arama motorlarının her sayfadaki anahtar kelimeleri taramasıdır. Bir başka deyişle, anahtar kelimelerin kullanıldığı her sayfa birbirine rakip olur, bu da web sitesi trafiğini azaltır.

Rakip Araştırması

Anahtar kelime araştırması yaparken rakip e-ticaret sitelerinin en çok kullandığı anahtar kelimelerden kaçınmak gerekir. Bu durum özellikle SEO uygulamalarına yeni başlayan web siteleri için geçerlidir, çünkü trafiği hali hazırda yüksek olan rakip e-ticaret siteleri arama motorlarının gösterdiği sonuçlarda ilk sıralarda yer alır, kullanıcılar doğal olarak bu sitelere girer. Web sitenizin daha çok tıklanmasını istiyorsanız büyük rakiplerinize meydan okumadan, daha özgün ve yeni içeriklerle anahtar kelimeler belirlemelisiniz.

Sosyal Medya Sayfaları

Sosyal Medya Entegrasyonu

E-ticaret web sitelerinde sosyal medya hesaplarının linklerini, sosyal medya hesaplarında da web sitesinin linklerini paylaşmak (site içi ve site dışı link kullanımı) web sitesi trafiğini artırır. Daha çok müşterinin web sitesine tıklamasını ve sosyal medya üzerinden içerikleri paylaşmasını sağlayan sosyal medya integrasyonu, artan sosyal medya kullanımıyla kaçınılmaz olmuştur.

Blog Sayfaları

Web sitesinde açılacak blog sekmeleri dışında, pek çok insan tarafından bilinen ve kullanılan tanınmış blog sitelerinde blog açmak ve aktif olarak kullanmak dolaylı olarak arama motoru optimizasyonu sağlayarak anahtar kelime yerleştirme yöntemiyle web sitesinin trafiğini artırır.

Blog Sayfası

Video Siteleri

Ürün tanıtım videoları, güncel olarak bilinen video sitelerinde yayınlanmalıdır. Ayrıca yayınlanan bu videoların linkleri web sitesine eklenebilir. Bu sayede ürünün tanınırlığı artar, pazarlama faaliyetlerine katkıda bulunur. Video sitelerinde ürün videosu yayınlamak da dolaylı yoldan arama motoru optimizasyonu çalışmalarını başarıya taşıyabilir. Webmaster Tool ve Analytics Hesapları

Web sitesinin arama motorlarında daha kolay bulunması ve arama motorlarının algoritmalarında ayrı bir yer edinerek hafızaya alınması için önde gelen arama motorları olan Google, Yandex ve Bing webmaster tools hesabı açılmalıdır. Bu sayede arama motorlarına ilişkin gelişmeler takip edilebilir ve yeni eklenen sayfalar dizine daha hızlı kaydedilebilir. Analytics hesapları (bu hesaplar sayesinde siteye giren kullanıcı sayısı ve ilgili raporlar izlenebilir) açılmalıdır.

Yardımcı SEO Araçlarının Kullanımı

Web sitesinde haberler, görseller, videolar gibi dikeylerde içerik üretiliyorsa mutlaka site haritası çıkarılmalı ve Google & Bing Webmaster Tools aracılığıyla sistemlere yüklenmelidir. Web sitesinin tarayıcıyla daha uyumlu çalışması için HTML sayfa yapılarının W3C uyumluluğunun denetlenmesi gerekir.

“E

Uluslararası Kullanım

İşletmelerin e-ticaret yöntemleri kullanmasındaki en büyük avantaj, küresel bir pazar yaratmaktır. Ancak E-ticaret web sitesi uluslararası kullanıma uygun değilse, bu bir avantaj olarak kullanılamaz. Bu nedenle web sitesinde farklı dil ve bölgeler için hreflang yapısının kullanılması ve ilgili sayfalar için doğru adreslerin tanımlanması gerekir.

Web sitesi için yapılan çevirilerin doğruluğu kontrol edilmelidir. Bunun için proofreading hizmetleri satın alınabilir. Ayrıca her ülke sayfasından diğer dildeki ülke sayfalarına bağlantıların doğru bir şekilde yönlendiğinden emin olunması gerekir. Aynı sayfa farklı dilde gösterilmeli, dil seçilen site içi butonu doğru çalışmalıdır. Ayrıca büyük web siteleri için akıllı konum belirleme özellikleri de kullanılabilir, bu sayede kullanıcı web sitesine girdiği ülke dolayısıyla siteyi ülkenin dilinde görüntüleyebilir.

Bu yazımızda e ticaret SEO tekniklerini / e-ticaret SEO tekniklerini ele alarak; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenleri, e ticaret sitesi SEO tekniklerini, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenleri özetle bir e-ticaret seo çalışmasında neler yapılmalıdırı ele aldık, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın