E Ticaret SEO Teknikleri

2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya

E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir özetle bir e-ticaret seo çalışması nasıl yapılırı ele alacağız.

E Ticaret SEO Teknikleri

SEO (Search Engine Optimization) yani Arama Motoru Optimizasyonu, web sitelerinin arama motorları tarafından daha kolay bulunması ve dolayısıyla internet kullanıcılarının bu sayfaları daha sık görmesi için uygulanan bazı yöntemleri ifade eder.

Yükselen bir trend olan e-ticaret web sitesi oluşturmak, geleneksel ticaretle uğraşmakta olan işletmelerin daha çok müşteriye ulaşma ve satışlarını artırma amaçları için oldukça iyi bir yöntemdir. İnternet üzerinden marka tanıtımı, pazarlaması ve ürün satışı yapmak daha az maliyetli, kolay ve etkili bir ticaret yöntemidir. Girişimciler oluşturdukları web sitelerinin trafiğini SEO yöntemlerini kullanarak artırabilir.

E-Ticaret Web Siteleri İçin Uygulanabilecek SEO Önerileri

Anahtar Kelime

E-ticaret web sitelerinde (hem ana sayfada hem de ürün sayfalarında) kullanılan anahtar kelimeler, SEO yönteminin temelini oluşturur. Arama motorları, kullanıcı arama çubuğuna bir kelime ya da kelime grubu girdiğinde milyonlarca web sitesini tarayarak en uygun içeriği bulmaya odaklanır ve bu şekilde çalışır. Bu durumda arama motorlarında en çok aranan kelime ya da kelime gruplarını bulmak ve web sitesinde bunlara yer vermek e-ticaret web sitesinin bulunabilirliğini yükseltmek açısından önemlidir. Bunun için kullanılabilecek bazı araçlar mevcuttur. İstenirse profesyonel yardım da alınabilir. Belirlenen anahtar kelimeler içerikle uyumlu olacak şekilde web sitesinin blog, forum gibi platformlarında da kullanılmalıdır.

Anahtar Kelime Cannibalization

Kullanıcılar tarafından sık arandığı belirlenen anahtar kelimeleri aynı web sitesinin her sayfasında kullanmak sanıldığının aksine bulunabilirliği azaltır. Bunun nedeni arama motorlarının her sayfadaki anahtar kelimeleri taramasıdır. Bir başka deyişle, anahtar kelimelerin kullanıldığı her sayfa birbirine rakip olur, bu da web sitesi trafiğini azaltır.

Rakip Araştırması

Anahtar kelime araştırması yaparken rakip e-ticaret sitelerinin en çok kullandığı anahtar kelimelerden kaçınmak gerekir. Bu durum özellikle SEO uygulamalarına yeni başlayan web siteleri için geçerlidir, çünkü trafiği hali hazırda yüksek olan rakip e-ticaret siteleri arama motorlarının gösterdiği sonuçlarda ilk sıralarda yer alır, kullanıcılar doğal olarak bu sitelere girer. Web sitenizin daha çok tıklanmasını istiyorsanız büyük rakiplerinize meydan okumadan, daha özgün ve yeni içeriklerle anahtar kelimeler belirlemelisiniz.

Sosyal Medya Sayfaları

Sosyal Medya Entegrasyonu

E-ticaret web sitelerinde sosyal medya hesaplarının linklerini, sosyal medya hesaplarında da web sitesinin linklerini paylaşmak (site içi ve site dışı link kullanımı) web sitesi trafiğini artırır. Daha çok müşterinin web sitesine tıklamasını ve sosyal medya üzerinden içerikleri paylaşmasını sağlayan sosyal medya integrasyonu, artan sosyal medya kullanımıyla kaçınılmaz olmuştur.

Blog Sayfaları

Web sitesinde açılacak blog sekmeleri dışında, pek çok insan tarafından bilinen ve kullanılan tanınmış blog sitelerinde blog açmak ve aktif olarak kullanmak dolaylı olarak arama motoru optimizasyonu sağlayarak anahtar kelime yerleştirme yöntemiyle web sitesinin trafiğini artırır.

Blog Sayfası

Video Siteleri

Ürün tanıtım videoları, güncel olarak bilinen video sitelerinde yayınlanmalıdır. Ayrıca yayınlanan bu videoların linkleri web sitesine eklenebilir. Bu sayede ürünün tanınırlığı artar, pazarlama faaliyetlerine katkıda bulunur. Video sitelerinde ürün videosu yayınlamak da dolaylı yoldan arama motoru optimizasyonu çalışmalarını başarıya taşıyabilir. Webmaster Tool ve Analytics Hesapları

Web sitesinin arama motorlarında daha kolay bulunması ve arama motorlarının algoritmalarında ayrı bir yer edinerek hafızaya alınması için önde gelen arama motorları olan Google, Yandex ve Bing webmaster tools hesabı açılmalıdır. Bu sayede arama motorlarına ilişkin gelişmeler takip edilebilir ve yeni eklenen sayfalar dizine daha hızlı kaydedilebilir. Analytics hesapları (bu hesaplar sayesinde siteye giren kullanıcı sayısı ve ilgili raporlar izlenebilir) açılmalıdır.

Yardımcı SEO Araçlarının Kullanımı

Web sitesinde haberler, görseller, videolar gibi dikeylerde içerik üretiliyorsa mutlaka site haritası çıkarılmalı ve Google & Bing Webmaster Tools aracılığıyla sistemlere yüklenmelidir. Web sitesinin tarayıcıyla daha uyumlu çalışması için HTML sayfa yapılarının W3C uyumluluğunun denetlenmesi gerekir.

“E

Uluslararası Kullanım

İşletmelerin e-ticaret yöntemleri kullanmasındaki en büyük avantaj, küresel bir pazar yaratmaktır. Ancak E-ticaret web sitesi uluslararası kullanıma uygun değilse, bu bir avantaj olarak kullanılamaz. Bu nedenle web sitesinde farklı dil ve bölgeler için hreflang yapısının kullanılması ve ilgili sayfalar için doğru adreslerin tanımlanması gerekir.

Web sitesi için yapılan çevirilerin doğruluğu kontrol edilmelidir. Bunun için proofreading hizmetleri satın alınabilir. Ayrıca her ülke sayfasından diğer dildeki ülke sayfalarına bağlantıların doğru bir şekilde yönlendiğinden emin olunması gerekir. Aynı sayfa farklı dilde gösterilmeli, dil seçilen site içi butonu doğru çalışmalıdır. Ayrıca büyük web siteleri için akıllı konum belirleme özellikleri de kullanılabilir, bu sayede kullanıcı web sitesine girdiği ülke dolayısıyla siteyi ülkenin dilinde görüntüleyebilir.

Bu yazımızda e ticaret SEO tekniklerini / e-ticaret SEO tekniklerini ele alarak; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenleri, e ticaret sitesi SEO tekniklerini, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenleri özetle bir e-ticaret seo çalışmasında neler yapılmalıdırı ele aldık, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan