fbpx

E Ticaret SEO Teknikleri

2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya

E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir özetle bir e-ticaret seo çalışması nasıl yapılırı ele alacağız.

E Ticaret SEO Teknikleri

SEO (Search Engine Optimization) yani Arama Motoru Optimizasyonu, web sitelerinin arama motorları tarafından daha kolay bulunması ve dolayısıyla internet kullanıcılarının bu sayfaları daha sık görmesi için uygulanan bazı yöntemleri ifade eder.

Yükselen bir trend olan e-ticaret web sitesi oluşturmak, geleneksel ticaretle uğraşmakta olan işletmelerin daha çok müşteriye ulaşma ve satışlarını artırma amaçları için oldukça iyi bir yöntemdir. İnternet üzerinden marka tanıtımı, pazarlaması ve ürün satışı yapmak daha az maliyetli, kolay ve etkili bir ticaret yöntemidir. Girişimciler oluşturdukları web sitelerinin trafiğini SEO yöntemlerini kullanarak artırabilir.

E-Ticaret Web Siteleri İçin Uygulanabilecek SEO Önerileri

Anahtar Kelime

E-ticaret web sitelerinde (hem ana sayfada hem de ürün sayfalarında) kullanılan anahtar kelimeler, SEO yönteminin temelini oluşturur. Arama motorları, kullanıcı arama çubuğuna bir kelime ya da kelime grubu girdiğinde milyonlarca web sitesini tarayarak en uygun içeriği bulmaya odaklanır ve bu şekilde çalışır. Bu durumda arama motorlarında en çok aranan kelime ya da kelime gruplarını bulmak ve web sitesinde bunlara yer vermek e-ticaret web sitesinin bulunabilirliğini yükseltmek açısından önemlidir. Bunun için kullanılabilecek bazı araçlar mevcuttur. İstenirse profesyonel yardım da alınabilir. Belirlenen anahtar kelimeler içerikle uyumlu olacak şekilde web sitesinin blog, forum gibi platformlarında da kullanılmalıdır.

Anahtar Kelime Cannibalization

Kullanıcılar tarafından sık arandığı belirlenen anahtar kelimeleri aynı web sitesinin her sayfasında kullanmak sanıldığının aksine bulunabilirliği azaltır. Bunun nedeni arama motorlarının her sayfadaki anahtar kelimeleri taramasıdır. Bir başka deyişle, anahtar kelimelerin kullanıldığı her sayfa birbirine rakip olur, bu da web sitesi trafiğini azaltır.

Rakip Araştırması

Anahtar kelime araştırması yaparken rakip e-ticaret sitelerinin en çok kullandığı anahtar kelimelerden kaçınmak gerekir. Bu durum özellikle SEO uygulamalarına yeni başlayan web siteleri için geçerlidir, çünkü trafiği hali hazırda yüksek olan rakip e-ticaret siteleri arama motorlarının gösterdiği sonuçlarda ilk sıralarda yer alır, kullanıcılar doğal olarak bu sitelere girer. Web sitenizin daha çok tıklanmasını istiyorsanız büyük rakiplerinize meydan okumadan, daha özgün ve yeni içeriklerle anahtar kelimeler belirlemelisiniz.

Sosyal Medya Sayfaları

Sosyal Medya Entegrasyonu

E-ticaret web sitelerinde sosyal medya hesaplarının linklerini, sosyal medya hesaplarında da web sitesinin linklerini paylaşmak (site içi ve site dışı link kullanımı) web sitesi trafiğini artırır. Daha çok müşterinin web sitesine tıklamasını ve sosyal medya üzerinden içerikleri paylaşmasını sağlayan sosyal medya integrasyonu, artan sosyal medya kullanımıyla kaçınılmaz olmuştur.

Blog Sayfaları

Web sitesinde açılacak blog sekmeleri dışında, pek çok insan tarafından bilinen ve kullanılan tanınmış blog sitelerinde blog açmak ve aktif olarak kullanmak dolaylı olarak arama motoru optimizasyonu sağlayarak anahtar kelime yerleştirme yöntemiyle web sitesinin trafiğini artırır.

Blog Sayfası

Video Siteleri

Ürün tanıtım videoları, güncel olarak bilinen video sitelerinde yayınlanmalıdır. Ayrıca yayınlanan bu videoların linkleri web sitesine eklenebilir. Bu sayede ürünün tanınırlığı artar, pazarlama faaliyetlerine katkıda bulunur. Video sitelerinde ürün videosu yayınlamak da dolaylı yoldan arama motoru optimizasyonu çalışmalarını başarıya taşıyabilir. Webmaster Tool ve Analytics Hesapları

Web sitesinin arama motorlarında daha kolay bulunması ve arama motorlarının algoritmalarında ayrı bir yer edinerek hafızaya alınması için önde gelen arama motorları olan Google, Yandex ve Bing webmaster tools hesabı açılmalıdır. Bu sayede arama motorlarına ilişkin gelişmeler takip edilebilir ve yeni eklenen sayfalar dizine daha hızlı kaydedilebilir. Analytics hesapları (bu hesaplar sayesinde siteye giren kullanıcı sayısı ve ilgili raporlar izlenebilir) açılmalıdır.

Yardımcı SEO Araçlarının Kullanımı

Web sitesinde haberler, görseller, videolar gibi dikeylerde içerik üretiliyorsa mutlaka site haritası çıkarılmalı ve Google & Bing Webmaster Tools aracılığıyla sistemlere yüklenmelidir. Web sitesinin tarayıcıyla daha uyumlu çalışması için HTML sayfa yapılarının W3C uyumluluğunun denetlenmesi gerekir.

“E

Uluslararası Kullanım

İşletmelerin e-ticaret yöntemleri kullanmasındaki en büyük avantaj, küresel bir pazar yaratmaktır. Ancak E-ticaret web sitesi uluslararası kullanıma uygun değilse, bu bir avantaj olarak kullanılamaz. Bu nedenle web sitesinde farklı dil ve bölgeler için hreflang yapısının kullanılması ve ilgili sayfalar için doğru adreslerin tanımlanması gerekir.

Web sitesi için yapılan çevirilerin doğruluğu kontrol edilmelidir. Bunun için proofreading hizmetleri satın alınabilir. Ayrıca her ülke sayfasından diğer dildeki ülke sayfalarına bağlantıların doğru bir şekilde yönlendiğinden emin olunması gerekir. Aynı sayfa farklı dilde gösterilmeli, dil seçilen site içi butonu doğru çalışmalıdır. Ayrıca büyük web siteleri için akıllı konum belirleme özellikleri de kullanılabilir, bu sayede kullanıcı web sitesine girdiği ülke dolayısıyla siteyi ülkenin dilinde görüntüleyebilir.

Bu yazımızda e ticaret SEO tekniklerini / e-ticaret SEO tekniklerini ele alarak; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenleri, e ticaret sitesi SEO tekniklerini, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenleri özetle bir e-ticaret seo çalışmasında neler yapılmalıdırı ele aldık, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan