E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

30 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye çekme amacıyla kullanılan retargeting reklamların da farklı modelleri bulunuyor. Bu modeller aracılığıyla farklı amaçlarla farklı platformlar üzerinde retargeting reklamları kullanabilirsiniz.

Web site retargeting reklam modeli

Retargeting reklamların çıkış noktalarından birini oluşturan bu model ile web sitesine gelmiş; ancak herhangi bir geri dönüşüm yapmamış olan kullanıcılara reklamlar gösterilir. Bu reklam modelinin amacı, siteden ayrılan ziyaretçilere farklı platformlarda marka ile ilgili reklamlar gösterilerek, kullancının tekrar siteye gelerek, geri dönüşüm yapmasını sağlamaktır. Bu reklam modelleriyle aynı zamanda sepeti terk etme oranlarını düşürmek ve marka bilinirliğini artırmak da hedeflenebilir.

Site retargeting reklam modelinde reklamlarınız farklı siteler ve dijital yayıncıların sayfalarında gösterilir. Bu modelde reklamınızın tam olarak nerede gösterileceğini seçemez; ancak sizinle ilgili olabilecek konu başlıklarını seçerek, ilgili kategorilerinizi belirleyebilirsiniz.

CRM retargeting reklam modeli

CRM retargeting modeliyle, belli bir e-posta listesindeki kişilere reklam gösterme fırsatı yaratabilirsiniz. Retargeting reklam sağlayıcınızın platformuna reklam göstermek istediğiniz kişilerin e-posta bilgilerini yükledikten sonra, retargeting reklam sağlayıcısı sizin adınıza, onlara sağladığınız bilgiler doğrultusunda ilgili eşlemeleri yaparak reklamlarınızın otomatik olarak bu kişilere gösterilmesini sağlar.

Bu yöntemdeki başarı oranı elinizdeki kullanıcı verilerini ne kadar iyi bir şekilde değerlendirerek, ne kadar iyi hedeflemeler yaptığınıza göre değişecektir.

Sosyal medya retargeting reklam modeli

Sosyal medya retargeting reklamlarında yine sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir geri dönüşüm sağlamayan kullanıcılara, farklı sosyal mecralar üzerinde retargeting reklam gösterimleri yapılır.

Site retargeting modelinden farklı, özellikle Facebook üzerinde reklamınızın nerede ve nasıl görüneceğiniz güzenleyebilirsiniz. Facebook, retargeting konusunda firmalara daha kapsamlı öneriler sunmakta.

Arama sorgusu retargeting reklam modelleri

Yukarıdaki reklam modellerinden farklı olarak arama sorgusu retargeting modeli farklı bir yapıya sahiptir. Bu reklam modelinde daha önce karşılaşmadığınız (web sitenizi ziyaret etmemiş) bir kitleye yönelik reklam çalışmaları yaparsınız. Bu model yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal bir modeldir.

Arama sorgusu retargeting reklam modelinde, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama sorgularını hedefleyebilirsiniz. Bu model, daha önce sizinle ilgili anahtar kelimeleri aramış kullanıcılara, yeni arama sorgularında sizinle ilgili reklamları göstermenizi sağlar. Böylelikle markanız ve sektörünüzle ilgili olabilecek yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakalarsınız.

Dinamik retargeting reklamları

Bu reklam modelinde ise kullanıcılara site üzerinde doğrudan aradıkları ya da inceledikleri ürünlerle ilgili reklamlar gösterilir. Bu modeldeki amaç, herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcılara, aradıkları ürünle ilgili bir reklam göstererek onları tekrar siteye çekmek amaçlanır.

Bu reklam modelinde zaman limitli kupon ya da indirim fırsatları gibi detaylar da sunulabileceği gibi upsell çalışmaları yapılarak, ziyaretçi farklı bir ürüne de yönlendirilebilir.

Mobil uygulama retargeting reklamları

Mobil uygulamalar üzerinde de kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Mobil sitenizi ziyaret eden kullanıcılara, farklı mobil uygulamalar üzerinde retargeting reklamları gösterebilirsiniz. Akıllı telefon kullanıcıları farklı mobil uygulamaları sıklıkla kullanıyor ve bu uygulamalar reklamlarınızı göstermek için uygun bir araç olabilir.

Video retargeting reklamlar

Video içeriklerin popülerliğinin artması ve birçok platformun video içerikleri daha fazla öne çıkartması nedeniyle retargeting reklamlar video içeriklerde de kullanılabiliyor. Youtube veya Facebook videoları üzerinde, sitenizi ziyaret etmiş ve terk etmiş kullanıcılara yönelik banner ya da video reklamlar gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan