E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

30 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye çekme amacıyla kullanılan retargeting reklamların da farklı modelleri bulunuyor. Bu modeller aracılığıyla farklı amaçlarla farklı platformlar üzerinde retargeting reklamları kullanabilirsiniz.

Web site retargeting reklam modeli

Retargeting reklamların çıkış noktalarından birini oluşturan bu model ile web sitesine gelmiş; ancak herhangi bir geri dönüşüm yapmamış olan kullanıcılara reklamlar gösterilir. Bu reklam modelinin amacı, siteden ayrılan ziyaretçilere farklı platformlarda marka ile ilgili reklamlar gösterilerek, kullancının tekrar siteye gelerek, geri dönüşüm yapmasını sağlamaktır. Bu reklam modelleriyle aynı zamanda sepeti terk etme oranlarını düşürmek ve marka bilinirliğini artırmak da hedeflenebilir.

Site retargeting reklam modelinde reklamlarınız farklı siteler ve dijital yayıncıların sayfalarında gösterilir. Bu modelde reklamınızın tam olarak nerede gösterileceğini seçemez; ancak sizinle ilgili olabilecek konu başlıklarını seçerek, ilgili kategorilerinizi belirleyebilirsiniz.

CRM retargeting reklam modeli

CRM retargeting modeliyle, belli bir e-posta listesindeki kişilere reklam gösterme fırsatı yaratabilirsiniz. Retargeting reklam sağlayıcınızın platformuna reklam göstermek istediğiniz kişilerin e-posta bilgilerini yükledikten sonra, retargeting reklam sağlayıcısı sizin adınıza, onlara sağladığınız bilgiler doğrultusunda ilgili eşlemeleri yaparak reklamlarınızın otomatik olarak bu kişilere gösterilmesini sağlar.

Bu yöntemdeki başarı oranı elinizdeki kullanıcı verilerini ne kadar iyi bir şekilde değerlendirerek, ne kadar iyi hedeflemeler yaptığınıza göre değişecektir.

Sosyal medya retargeting reklam modeli

Sosyal medya retargeting reklamlarında yine sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir geri dönüşüm sağlamayan kullanıcılara, farklı sosyal mecralar üzerinde retargeting reklam gösterimleri yapılır.

Site retargeting modelinden farklı, özellikle Facebook üzerinde reklamınızın nerede ve nasıl görüneceğiniz güzenleyebilirsiniz. Facebook, retargeting konusunda firmalara daha kapsamlı öneriler sunmakta.

Arama sorgusu retargeting reklam modelleri

Yukarıdaki reklam modellerinden farklı olarak arama sorgusu retargeting modeli farklı bir yapıya sahiptir. Bu reklam modelinde daha önce karşılaşmadığınız (web sitenizi ziyaret etmemiş) bir kitleye yönelik reklam çalışmaları yaparsınız. Bu model yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal bir modeldir.

Arama sorgusu retargeting reklam modelinde, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama sorgularını hedefleyebilirsiniz. Bu model, daha önce sizinle ilgili anahtar kelimeleri aramış kullanıcılara, yeni arama sorgularında sizinle ilgili reklamları göstermenizi sağlar. Böylelikle markanız ve sektörünüzle ilgili olabilecek yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakalarsınız.

Dinamik retargeting reklamları

Bu reklam modelinde ise kullanıcılara site üzerinde doğrudan aradıkları ya da inceledikleri ürünlerle ilgili reklamlar gösterilir. Bu modeldeki amaç, herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcılara, aradıkları ürünle ilgili bir reklam göstererek onları tekrar siteye çekmek amaçlanır.

Bu reklam modelinde zaman limitli kupon ya da indirim fırsatları gibi detaylar da sunulabileceği gibi upsell çalışmaları yapılarak, ziyaretçi farklı bir ürüne de yönlendirilebilir.

Mobil uygulama retargeting reklamları

Mobil uygulamalar üzerinde de kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Mobil sitenizi ziyaret eden kullanıcılara, farklı mobil uygulamalar üzerinde retargeting reklamları gösterebilirsiniz. Akıllı telefon kullanıcıları farklı mobil uygulamaları sıklıkla kullanıyor ve bu uygulamalar reklamlarınızı göstermek için uygun bir araç olabilir.

Video retargeting reklamlar

Video içeriklerin popülerliğinin artması ve birçok platformun video içerikleri daha fazla öne çıkartması nedeniyle retargeting reklamlar video içeriklerde de kullanılabiliyor. Youtube veya Facebook videoları üzerinde, sitenizi ziyaret etmiş ve terk etmiş kullanıcılara yönelik banner ya da video reklamlar gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan