fbpx

E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

30 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye çekme amacıyla kullanılan retargeting reklamların da farklı modelleri bulunuyor. Bu modeller aracılığıyla farklı amaçlarla farklı platformlar üzerinde retargeting reklamları kullanabilirsiniz.

Web site retargeting reklam modeli

Retargeting reklamların çıkış noktalarından birini oluşturan bu model ile web sitesine gelmiş; ancak herhangi bir geri dönüşüm yapmamış olan kullanıcılara reklamlar gösterilir. Bu reklam modelinin amacı, siteden ayrılan ziyaretçilere farklı platformlarda marka ile ilgili reklamlar gösterilerek, kullancının tekrar siteye gelerek, geri dönüşüm yapmasını sağlamaktır. Bu reklam modelleriyle aynı zamanda sepeti terk etme oranlarını düşürmek ve marka bilinirliğini artırmak da hedeflenebilir.

Site retargeting reklam modelinde reklamlarınız farklı siteler ve dijital yayıncıların sayfalarında gösterilir. Bu modelde reklamınızın tam olarak nerede gösterileceğini seçemez; ancak sizinle ilgili olabilecek konu başlıklarını seçerek, ilgili kategorilerinizi belirleyebilirsiniz.

CRM retargeting reklam modeli

CRM retargeting modeliyle, belli bir e-posta listesindeki kişilere reklam gösterme fırsatı yaratabilirsiniz. Retargeting reklam sağlayıcınızın platformuna reklam göstermek istediğiniz kişilerin e-posta bilgilerini yükledikten sonra, retargeting reklam sağlayıcısı sizin adınıza, onlara sağladığınız bilgiler doğrultusunda ilgili eşlemeleri yaparak reklamlarınızın otomatik olarak bu kişilere gösterilmesini sağlar.

Bu yöntemdeki başarı oranı elinizdeki kullanıcı verilerini ne kadar iyi bir şekilde değerlendirerek, ne kadar iyi hedeflemeler yaptığınıza göre değişecektir.

Sosyal medya retargeting reklam modeli

Sosyal medya retargeting reklamlarında yine sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir geri dönüşüm sağlamayan kullanıcılara, farklı sosyal mecralar üzerinde retargeting reklam gösterimleri yapılır.

Site retargeting modelinden farklı, özellikle Facebook üzerinde reklamınızın nerede ve nasıl görüneceğiniz güzenleyebilirsiniz. Facebook, retargeting konusunda firmalara daha kapsamlı öneriler sunmakta.

Arama sorgusu retargeting reklam modelleri

Yukarıdaki reklam modellerinden farklı olarak arama sorgusu retargeting modeli farklı bir yapıya sahiptir. Bu reklam modelinde daha önce karşılaşmadığınız (web sitenizi ziyaret etmemiş) bir kitleye yönelik reklam çalışmaları yaparsınız. Bu model yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal bir modeldir.

Arama sorgusu retargeting reklam modelinde, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama sorgularını hedefleyebilirsiniz. Bu model, daha önce sizinle ilgili anahtar kelimeleri aramış kullanıcılara, yeni arama sorgularında sizinle ilgili reklamları göstermenizi sağlar. Böylelikle markanız ve sektörünüzle ilgili olabilecek yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakalarsınız.

Dinamik retargeting reklamları

Bu reklam modelinde ise kullanıcılara site üzerinde doğrudan aradıkları ya da inceledikleri ürünlerle ilgili reklamlar gösterilir. Bu modeldeki amaç, herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcılara, aradıkları ürünle ilgili bir reklam göstererek onları tekrar siteye çekmek amaçlanır.

Bu reklam modelinde zaman limitli kupon ya da indirim fırsatları gibi detaylar da sunulabileceği gibi upsell çalışmaları yapılarak, ziyaretçi farklı bir ürüne de yönlendirilebilir.

Mobil uygulama retargeting reklamları

Mobil uygulamalar üzerinde de kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Mobil sitenizi ziyaret eden kullanıcılara, farklı mobil uygulamalar üzerinde retargeting reklamları gösterebilirsiniz. Akıllı telefon kullanıcıları farklı mobil uygulamaları sıklıkla kullanıyor ve bu uygulamalar reklamlarınızı göstermek için uygun bir araç olabilir.

Video retargeting reklamlar

Video içeriklerin popülerliğinin artması ve birçok platformun video içerikleri daha fazla öne çıkartması nedeniyle retargeting reklamlar video içeriklerde de kullanılabiliyor. Youtube veya Facebook videoları üzerinde, sitenizi ziyaret etmiş ve terk etmiş kullanıcılara yönelik banner ya da video reklamlar gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan