E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

30 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye çekme amacıyla kullanılan retargeting reklamların da farklı modelleri bulunuyor. Bu modeller aracılığıyla farklı amaçlarla farklı platformlar üzerinde retargeting reklamları kullanabilirsiniz.

Web site retargeting reklam modeli

Retargeting reklamların çıkış noktalarından birini oluşturan bu model ile web sitesine gelmiş; ancak herhangi bir geri dönüşüm yapmamış olan kullanıcılara reklamlar gösterilir. Bu reklam modelinin amacı, siteden ayrılan ziyaretçilere farklı platformlarda marka ile ilgili reklamlar gösterilerek, kullancının tekrar siteye gelerek, geri dönüşüm yapmasını sağlamaktır. Bu reklam modelleriyle aynı zamanda sepeti terk etme oranlarını düşürmek ve marka bilinirliğini artırmak da hedeflenebilir. Site retargeting reklam modelinde reklamlarınız farklı siteler ve dijital yayıncıların sayfalarında gösterilir. Bu modelde reklamınızın tam olarak nerede gösterileceğini seçemez; ancak sizinle ilgili olabilecek konu başlıklarını seçerek, ilgili kategorilerinizi belirleyebilirsiniz.

CRM retargeting reklam modeli

CRM retargeting modeliyle, belli bir e-posta listesindeki kişilere reklam gösterme fırsatı yaratabilirsiniz. Retargeting reklam sağlayıcınızın platformuna reklam göstermek istediğiniz kişilerin e-posta bilgilerini yükledikten sonra, retargeting reklam sağlayıcısı sizin adınıza, onlara sağladığınız bilgiler doğrultusunda ilgili eşlemeleri yaparak reklamlarınızın otomatik olarak bu kişilere gösterilmesini sağlar. Bu yöntemdeki başarı oranı elinizdeki kullanıcı verilerini ne kadar iyi bir şekilde değerlendirerek, ne kadar iyi hedeflemeler yaptığınıza göre değişecektir.

Sosyal medya retargeting reklam modeli

Sosyal medya retargeting reklamlarında yine sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir geri dönüşüm sağlamayan kullanıcılara, farklı sosyal mecralar üzerinde retargeting reklam gösterimleri yapılır. Site retargeting modelinden farklı, özellikle Facebook üzerinde reklamınızın nerede ve nasıl görüneceğiniz güzenleyebilirsiniz. Facebook, retargeting konusunda firmalara daha kapsamlı öneriler sunmakta.

Arama sorgusu retargeting reklam modelleri

Yukarıdaki reklam modellerinden farklı olarak arama sorgusu retargeting modeli farklı bir yapıya sahiptir. Bu reklam modelinde daha önce karşılaşmadığınız (web sitenizi ziyaret etmemiş) bir kitleye yönelik reklam çalışmaları yaparsınız. Bu model yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal bir modeldir. Arama sorgusu retargeting reklam modelinde, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama sorgularını hedefleyebilirsiniz. Bu model, daha önce sizinle ilgili anahtar kelimeleri aramış kullanıcılara, yeni arama sorgularında sizinle ilgili reklamları göstermenizi sağlar. Böylelikle markanız ve sektörünüzle ilgili olabilecek yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakalarsınız.

Dinamik retargeting reklamları

Bu reklam modelinde ise kullanıcılara site üzerinde doğrudan aradıkları ya da inceledikleri ürünlerle ilgili reklamlar gösterilir. Bu modeldeki amaç, herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcılara, aradıkları ürünle ilgili bir reklam göstererek onları tekrar siteye çekmek amaçlanır. Bu reklam modelinde zaman limitli kupon ya da indirim fırsatları gibi detaylar da sunulabileceği gibi upsell çalışmaları yapılarak, ziyaretçi farklı bir ürüne de yönlendirilebilir.

Mobil uygulama retargeting reklamları

Mobil uygulamalar üzerinde de kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Mobil sitenizi ziyaret eden kullanıcılara, farklı mobil uygulamalar üzerinde retargeting reklamları gösterebilirsiniz. Akıllı telefon kullanıcıları farklı mobil uygulamaları sıklıkla kullanıyor ve bu uygulamalar reklamlarınızı göstermek için uygun bir araç olabilir.

Video retargeting reklamlar

Video içeriklerin popülerliğinin artması ve birçok platformun video içerikleri daha fazla öne çıkartması nedeniyle retargeting reklamlar video içeriklerde de kullanılabiliyor. Youtube veya Facebook videoları üzerinde, sitenizi ziyaret etmiş ve terk etmiş kullanıcılara yönelik banner ya da video reklamlar gösterebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
Tüketiciler, artık ihtiyaçlarının çok büyük kısmını internet üzerinden yaptıkları alışverişlerle gideriyorlar. Giyimden kitaba, gıdadan elektronik eşyalara birçok ürün, artık rahatlıkla internet üzerinden satın...
2 Şubat 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın