E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

30 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye çekme amacıyla kullanılan retargeting reklamların da farklı modelleri bulunuyor. Bu modeller aracılığıyla farklı amaçlarla farklı platformlar üzerinde retargeting reklamları kullanabilirsiniz.

Web site retargeting reklam modeli

Retargeting reklamların çıkış noktalarından birini oluşturan bu model ile web sitesine gelmiş; ancak herhangi bir geri dönüşüm yapmamış olan kullanıcılara reklamlar gösterilir. Bu reklam modelinin amacı, siteden ayrılan ziyaretçilere farklı platformlarda marka ile ilgili reklamlar gösterilerek, kullancının tekrar siteye gelerek, geri dönüşüm yapmasını sağlamaktır. Bu reklam modelleriyle aynı zamanda sepeti terk etme oranlarını düşürmek ve marka bilinirliğini artırmak da hedeflenebilir.

Site retargeting reklam modelinde reklamlarınız farklı siteler ve dijital yayıncıların sayfalarında gösterilir. Bu modelde reklamınızın tam olarak nerede gösterileceğini seçemez; ancak sizinle ilgili olabilecek konu başlıklarını seçerek, ilgili kategorilerinizi belirleyebilirsiniz.

CRM retargeting reklam modeli

CRM retargeting modeliyle, belli bir e-posta listesindeki kişilere reklam gösterme fırsatı yaratabilirsiniz. Retargeting reklam sağlayıcınızın platformuna reklam göstermek istediğiniz kişilerin e-posta bilgilerini yükledikten sonra, retargeting reklam sağlayıcısı sizin adınıza, onlara sağladığınız bilgiler doğrultusunda ilgili eşlemeleri yaparak reklamlarınızın otomatik olarak bu kişilere gösterilmesini sağlar.

Bu yöntemdeki başarı oranı elinizdeki kullanıcı verilerini ne kadar iyi bir şekilde değerlendirerek, ne kadar iyi hedeflemeler yaptığınıza göre değişecektir.

Sosyal medya retargeting reklam modeli

Sosyal medya retargeting reklamlarında yine sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir geri dönüşüm sağlamayan kullanıcılara, farklı sosyal mecralar üzerinde retargeting reklam gösterimleri yapılır.

Site retargeting modelinden farklı, özellikle Facebook üzerinde reklamınızın nerede ve nasıl görüneceğiniz güzenleyebilirsiniz. Facebook, retargeting konusunda firmalara daha kapsamlı öneriler sunmakta.

Arama sorgusu retargeting reklam modelleri

Yukarıdaki reklam modellerinden farklı olarak arama sorgusu retargeting modeli farklı bir yapıya sahiptir. Bu reklam modelinde daha önce karşılaşmadığınız (web sitenizi ziyaret etmemiş) bir kitleye yönelik reklam çalışmaları yaparsınız. Bu model yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal bir modeldir.

Arama sorgusu retargeting reklam modelinde, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama sorgularını hedefleyebilirsiniz. Bu model, daha önce sizinle ilgili anahtar kelimeleri aramış kullanıcılara, yeni arama sorgularında sizinle ilgili reklamları göstermenizi sağlar. Böylelikle markanız ve sektörünüzle ilgili olabilecek yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakalarsınız.

Dinamik retargeting reklamları

Bu reklam modelinde ise kullanıcılara site üzerinde doğrudan aradıkları ya da inceledikleri ürünlerle ilgili reklamlar gösterilir. Bu modeldeki amaç, herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcılara, aradıkları ürünle ilgili bir reklam göstererek onları tekrar siteye çekmek amaçlanır.

Bu reklam modelinde zaman limitli kupon ya da indirim fırsatları gibi detaylar da sunulabileceği gibi upsell çalışmaları yapılarak, ziyaretçi farklı bir ürüne de yönlendirilebilir.

Mobil uygulama retargeting reklamları

Mobil uygulamalar üzerinde de kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Mobil sitenizi ziyaret eden kullanıcılara, farklı mobil uygulamalar üzerinde retargeting reklamları gösterebilirsiniz. Akıllı telefon kullanıcıları farklı mobil uygulamaları sıklıkla kullanıyor ve bu uygulamalar reklamlarınızı göstermek için uygun bir araç olabilir.

Video retargeting reklamlar

Video içeriklerin popülerliğinin artması ve birçok platformun video içerikleri daha fazla öne çıkartması nedeniyle retargeting reklamlar video içeriklerde de kullanılabiliyor. Youtube veya Facebook videoları üzerinde, sitenizi ziyaret etmiş ve terk etmiş kullanıcılara yönelik banner ya da video reklamlar gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan