E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri

18 Ocak 2022
Markethinkers
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri

Alışveriş kelimesinin kökenine baktığımızda dahi ödeme kavramı karşımıza çıkar. Zira bu kelime, bir ürün alırken bir karşılık veriliyor olması durumunu tanımlar niteliktedir. Bu karşılık, modern dönemde para olarak karşılık bulur. Fakat alışveriş alışkanlıkları ve biçimlerinin dönüşümüne bağlı olarak bu anlayış da yavaş yavaş değişmeye başlamıştır. Fiziksel mağazalarda yapılan alışverişlerde de artık başta kredi kartları olmak üzere farklı ödeme yöntemleri sıklıkla kullanılıyor.

E-ticarete baktığımızda da benzer bir durum karşımıza çıkar. İnternet üzerinden yapılan alışverişler için ilk akla gelen ödeme biçimi elbette ki kredi kartları olsa da farklı ihtiyaçlara hitap neden yeni e ticaret ödeme sistemleri de her geçen daha sık tercih edilmeye başlanmış durumda. Bu durum da kaçınılmaz olarak “E-ticaret ödeme sistemleri nelerdir?” gibi soruları gündeme getiriyor.

E-ticaret Ödeme Sistemleri Nedir?

İnternet üzerinden yapılan alışverişler, doğası gereği klasik anlamda nakit ödemeyi olanaksız kılar. Dolayısıyla yeni ödeme şekillerinin ortaya çıkması zaman içinde zorunlu hâle gelmiştir. İlk etapta en çok kullanılan yöntem kredi ya da banka kartları olduğu rahatlıkla söylenebilir. Lakin e-ticarete yönelik ilginin artması, farklı ödeme biçimlerini tercih eden kişilerin de internetten alışveriş yapma alışkanlığı kazanmasına neden olmuştur. Bu şartlar altında sadece kredi kartları, her kesimden müşterinin ihtiyaçlarını karşılamak konusunda yetersiz kalmış; dolayısıyla da yeni e ticaret ödeme sistemleri ortaya çıkmaya başlamıştır.

Hemen hemen tüm sektörlerde olduğu gibi e-ticaret alanından da karar verici pozisyonunda müşteriler oturur. Yani son kertede alışverişin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğine müşteri ya da tüketici olarak tanımlayabileceğimiz kişiler karar verir. Bu nedenle internet üzerinden satış yapan işletmeler, mümkün olduğunca fazla e ticaret ödeme alma aracına sahip olmalıdır. Aksi hâlde müşteri, ödeme aşamasına geldiğinde o site tarafından kabul edilen e ticaret ödeme sistemleri arasında kullanmak istediği yöntemi göremez. Devamında da almaya karar verdiği ürün ya da hizmetten vazgeçerek işlemi tamamlamaz. Bu açıdan bakıldığında e ticaret ödeme araçları asıl işlevini yerine getirirken müşterilerin satın alma güdüsünü tetikleyen bir unsur olarak da kabul edilebilir. Hâl böyleyken bir e-ticaret platformunun kendi sistemi ile entegre ettiği e ticaret ödeme altyapısı sayısı arttıkça bu durumun müşteri ve satış rakamlarına da yansıyacağı söylenebilir.

Tüketici Tarafından En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri Nelerdir?

Tüketicilerin alışveriş konusundaki belirleyici rolü, kendini ödeme biçimleri konusunda da hissettir. Yani tüketici kitlesi tarafından kabul gören, yaygın olarak tercih edilen e ticaret ödeme sistemlerini desteklemek internetten satış yapanlar için neredeyse bir zorunluluğa dönüşmüş durumdadır. Peki tüketiciler tarafından en çok kullanılan e ticaret ödeme araçları nelerdir? Şimdi onlara bakalım.

Kredi Kartı ile Ödeme

Kartı kartı ile ödemenin internet alışverişlerinde en çok tercih edilen yöntem olduğunu ifade edersek yanlış olmaz. Tabii bu durum, pek çok farklı faktöre bağlıdır. Bunların başında kredi kartlarının internet alışverişlerinin dışında da çok yaygın bir şekilde kullanılması gerekir. Artık gündelik hayatın değişmez bir parçası kimliği kazanmış olan kredi kartlarına yönelik bu alışkanlık e-ticarette de kendini gösterir. Ekonomik durum da kredi kartlarının internet üzerinden yapılan alışverişlerde sıklıkla kullanılmasına neden olan bir diğer faktördür. Tüketicileri, satın aldıkları ürün ya da hizmetlerin ödemesini kredi kartları vasıtasıyla ileriki bir tarihte yapmayı tercih eder. Tek çekimin yanında taksitli ödeme imkânı sunması da kredi kartlarını tüketiciler için cazip kılan en önemli faktörlerinden biridir.

İnternetten alışveriş yapmanın henüz günümüzdeki kadar yaygınlaşmadığı dönemlerde, kullanıcılar güvenlik endişeleri sebebiyle kredi kartı kullanımına mesafeli yaklaşıyordu. Fakat artık kredi kartı, e-ticarette kullanılan güvenli ödeme sistemleri arasında anılıyor. Bu değişimi getirilen SSL zorunluluğuna ve 3D Secure sisteminin bilinirlik kazanmasına bağlayabiliriz. Ödeme esnasında girilen kredi kartı bilgilerinin ilginin bankanın kayıtlarında yer alan cep telefonu numarası ile eşleştirilmesi mantığı ile çalışan 3D Secure sistemi oldukça güvenlidir. Bu sayede tüketicilerin tedirginlik yaşamadan kredi kartı ile online alışveriş yapmalarının önünü açar.

Havale/EFT ile Ödeme

Havale/EFT ile ödeme yöntemi, aslında klasik para transferi işlemleri ile aynı şekilde kullanılır. Bu yöntemde kişiler, ödeme ekranında havale/EFT yöntemini seçtikten sonra alışveriş yaptıkları işletmenin banka hesabına gerekli tutarı gönderir. İşletme bu transferin kontrolünü sağladıktan sonra alışverişe onay verir. Genel itibarı ile çok pratik bir yöntem olmasa da kredi kartı kullanmak konusunda çekinceleri bulunan kişiler, bu yöntemi tercih edebilir. Ayrıca kimi e-ticaret siteleri bu yöntem ile yapılan ödemelerdee bir miktar indirim imkânı da sağlar. Bunun nedeni, müşteri tarafından yapılan ödemenin banka yerine, doğrudan işletmenin hesabına geçmesidir. Havale/EFT yöntemi, ayrıca iade sürecini de çok pratik hâle getirir.

Potansiyel müşterilerin farklı bankalarda hesabı olabileceğinden e-ticaret işletmeleri de farklı bankalarla çalışmalıdır. Bu sayede müşteriler herhangi bir transfer ücreti ödemeden Havale/EFT ile ödeme yöntemini kullanabilir.

Sanal Kartlar ile Ödeme

Sanal kartlar, doğrudan internet alışverişleri için geliştirilmiş e ticaret ödeme sistemleri arasında yer alır. Bu kartlar, ana kredi kartı ile bağlantılı şekilde oluşturulur ve içerilerine yapılacak alışveriş tutarı kadar bir meblağ transfer edilerek kullanılabilir. Bu yöntemin yaygınlaşmasının en büyük nedeni, sağladığı yüksek güvenlik seviyesidir. Zira bu kartların numaraları her alışveriş için yeniden oluşturulur; dolayısıyla hesap bilgilerinin kötü niyetli kişilerin eline geçmesi riski ortadan kalkar. Benzer şekilde bu kartlar için belirlenen limitlerin düşük tutulması da güvenlik açısından oldukça faydalı olarak nitelendirilebilir.

Anında Alışveriş Kredisi ile Ödeme

Anında alışveriş kredisi ile ödeme, genellikle büyük e-ticaret siteleri ya da sanal pazar yerleri tarafından kullanıcılara sunulan bir hizmettir. Bu platformlar, anlaşmalı oldukları bankalar aracılığı ile müşterilerine yaptıkları alışverişin tutarı kadar kredi verir. Sonrasında da müşteri, ödemeyi bankaya sanki kredi taksidi ödüyormuş gibi yapar. Anında alışveriş kredisi ile ödeme yöntemi, özellikle taksitle satışı mümkün olmayan ya da sınırlı sayıda takside bölünebilen yüksek tutarlı ürünler için tercih edilir. Bu kapsama giren ürünler arasında da öncelikle cep telefonlarını sayabiliriz. Zira yapılan düzenleme ile tutarı 3500 TL’nin üzerinde olan cep telefonları günümüzde en fazla 3 taksit ile satılabilmektedir.

Kapıda Ödeme

Kapıda ödeme için e ticaret ödeme sistemleri arasında geleneksel alışverişe en çok benzeyen yöntem tanımlaması yapılabilir. Bu yönteme göre internet üzerinden alışveriş yapan kişi, online ortamda bir ödeme yapmaz. Ürünün tutarını, adresine gelen kargo şirketi çalışanlarına nakit olarak ya da kredi kartı ile öder. Dolayısıyla kapıda ödeme sistemi, kargo şirketleri ile e-ticaret siteleri arasında, bu konuya dair bir sözleşme yapılmasını zorunlu kılar. Bu sözleşmeye göre kargo şirketleri bu hizmet karşılığında ekstra bir ücret alır. Bu ücret genellikle e-ticaret siteleri tarafından kargo tutarına eklenir ve müşteriye yansıtılır. Kredi kartı kullanmayan, hatta banka hesabı da bulunmayan kişilerin de internetten alışveriş yapabilmesine olanak tanıyan bu yöntem, e-ticaret siteleri açısından birtakım sorunlar barındırır. Zira site ile doğrudan bir ilişkisi olmayan kargo çalışanlarını adetâ tahsildar pozisyonu yerleştirir. Buna bağlı olarak da kişinin adreste bulunmaması ya da ürünün başka bir kişiye teslim edilmesi gibi durumlar, kapıda ödeme yöntemi açısından ciddi sıkıntılar doğurabilir.

Mobil Ödeme

Mobil internet kullanımı her geçen gün daha da yaygın hâle gelmektedir. Bu artış, mobil cihazları kullanarak yapılan alışverişlerin sayı ve tutarlarında da ciddi bir artışa neden olmuştur. Daha hızlı işlem yapılabilmesi, mobil ödeme yöntemlerinin tercih edilmesindeki en faktör olarak öne çıkar. Bu yolla yapılan ödemeler, faturalı hat sahiplerinin doğrudan faturasına yansıtılırken faturasız hat kullanan kişilerin hâlihazırda yüklü olan bakiyelerinden düşer. Size de e-ticaret sitenizi mobil cihazlara uyumlu hâle getirirken kabul ettiğiniz e ticaret ödeme sistemleri arasına bu yöntemi de ekleyerek daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı yakalayabilirsiniz.

E-Ticaret Siteleri Tarafından Tercih Edilen Ödeme Yöntemleri Nelerdir?

E ticaret ödeme sistemleri konusuna tüketiciler tarafından baktıktan sonra, şimdi konuya internet üzerinden satış yapan siteler açısından yaklaşabiliriz. Birçoğu alternatif ödeme sistemleri arasında yer alan bu yöntemler, e-ticaret işletmelerine pek çok kolaylık sağlar.

PayPal ile Ödeme

PayPal,. hostingtribunal.com’da yer alan verilere göre 2021 yılı itibarı ile yaklaşık 392 milyon aktif kullanıcıya sahiptir. Bu yöntemin kullanılması için iki tarafın da, yani hem tüketicinin hem de satış yapan işletmenin PayPal hesabına sahip olması gerekir. Bu şekilde yapılan ödeme kabaca bir hesaptan diğer hesaba para transferine benzetilebilir. PayPal hesabınıza gelen tutarları, banka hesabınıza da kolayca aktarabilirsiniz. PayPal, genel itibarı ile herkes tarafından kullanılabilen bir sistemdir. PayPal ile ödeme almak ya da yapmak için bir şirket olma zorunluluğu bulunmaz. Dünyada daha çok geniş bir kullanım sayısına ulaşmış olan PayPal’ın faaliyetleri, ülkemizde yasal yollarla engellenmiş durumdadır. Dolayısıyla dünyada en çok tercih edilen e ticaret ödeme sistemleri arasında yer alan PayPal’ın Türkiye’de en azından bir sürede daha aktif olarak kullanılamayacağını söyleyebiliriz.

iPara ile Ödeme

iPpara, özünde bir sanal POS uygulamasıdır ve Türkiye’nin ilk online ödeme hizmeti olma özelliğini taşır. En büyük avantajlarının başında sadece tek bir entegrasyon işlemi ile 8 farklı bankanın kredi kartları ile uyumlu olarak çalışabilmesi gelir. Yüksek güvenlik önlemleri ve 24 saat ödeme almaya izin veren yapısının yanında tek tıkla ödeme, linkle ödeme gibi teknolojiler de iPara’yı cazip kılan diğer özellikler arasında sayılabilir.

PayU ile Ödeme

Dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden Prosus’un bir girişimi olan PayU, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu toplam 27 ülkede hizmet vermektedir. Sanal POS uygulamasının yanında pazar yeri sistemleri ile uyumlu olarak çalışan ya da abonelik gibi düzenli ödeme alınan hizmetler için geliştirilmiş özel modülleriyle de dikkat çeker. Bu özellikleri sayesinde farklı e-ticaret modelleri için tercih edilebilecek PayU, aynı zamanda yüksek güvenlik teknolojilerine de sahiptir.

Paymec ile Ödeme

Paymec, özetle PayU’nun yerel bir alternatifi olarak tanımlanabilir. Küçük, orta ya da büyük ölçekli tüm e-ticaret işletmeleri bu yöntemi tercih ederek sanal POS ihtiyacını giderebilir. Hem satıcıların hem de müşterilerin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayabilecek özelliklere sahip olan Paymec, 2013 yılından bu yana hizmet vermektedir.

BKM Express ile Ödeme

Bankalararası Kart Merkezi tarafından geliştirilen bu hizmet, tüketicilerin sisteme kaydettiği kredi ya da banka kartları ile kolayca ödeme yapmasını sağlar. Özünde bir dijital cüzdan uygulamasıdır. Bankalar ile e-ticaret işletmeleri arasında bir tür köprü işlevi görür. Ödeme aşamasında “BKM Express ile Ödeme” seçeneğini işaretlemek bu yöntemi kullanmak için yeterlidir. Puan biriktirmek ve taksitle ödeme yapmak gibi avantajlar da sağlayan BKM Express’i kullanmak için tüketicilerin ekstra bir ücret ödemesine gerek yoktur.

E-ticaret Sitelerinin Ödeme Sistemleri Neye Göre Farklılık Gösterir?

E ticaret ödeme yöntemleri, e-ticaret sitelerinin kazançlarını doğrudan elde ettikleri unsurdur. Bu sebeple mümkün olduğunca fazla ödeme sistemini altyapılarında bulundurmaları faydalarına olur. Ama kimi siteler için belirli yöntemler elzem hâle gelebilir. Bu durum, birçok faktöre bağlı olarak ortaya çıkabilir. Söz konusu faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Müşteri Portföyü: Bir satış sitesi, daha yoğun olarak nasıl bir müşteri kitlesine hitap ediyorsa e ticaret ödeme sistemlerini de ona göre belirlemelidir. Örneğin daha çok öğrencilere ve gençlere yönelik ürünler sunan bir sitenin, kapıda ödeme sistemini de desteklemesi satış rakamlarını yukarı çekecektir.

Satılan Ürün Skalası: Kimi ürün grupları, farklı türden ödeme sistemlerini gerektirebilir. Bunun özellikle yüksek tutarlı elektronik cihazlar için geçerli olduğunu söyleyebiliriz. Siz de bu türden ürünler satmayı düşünüyorsanız site altyapınızda taksitli e ticaret ödeme sistemlerine, hatta spesifik olarak anında alışveriş kredisi yöntemine yer vermeniz faydanıza olacaktır.

Hedeflenen Kitle: Bir site hâlihazırda devam eden faaliyetlerini yeni bir hedef kitleyi kapsayacak şekilde geliştirmeyi düşünüyorsa, bu plana e ticaret ödeme sistemleri de dâhil edilmelidir. Aksi hâlde sitenin sunduğu ürün ya da hizmetlere ilgili gösteren kitleye dâhil olan kişiler, tercihi olan ödeme yöntemini bulamayınca satın alma işlemini gerçekleştirmekten vazgeçebilir.

Satış Yapılan Bölge: Yukarıda saydığımız yöntemlerin çok büyük kısmı yurt içinde sorunsuz bir şekilde kullanılabilir. Fakat yurt dışına satış yapmak ya da e-ihracat, iş planınızın bir parçası ise kullandığınız e ticaret ödeme araçları arasında uluslararası para transferine de izin veren yöntemlerin de bulunması gerekir.

Yurt Dışından Ödeme Alma İşlemi Nasıl Gerçekleşir?

Yurt dışından e ticaret ödemesi almak için, sitenizin altyapısının satış yapacağınız ülkede kullanılan ödeme sistemlerini de desteklemesi gerekir. Dolayısıyla hangi ülke pazarına açılmayı planlıyorsanız öncelikle o bölgede kullanılan e ticaret ödeme yöntemleri hakkında da araştırma yapmanız, bilgi edinmeniz gerekir. Diğer ülkelere satış yapmak için Amazon, eBay, Etsy gibi tüm dünyada hizmet veren sanal pazar yeri platformlarını tercih etmeniz bu süreçte işinizi kolaylaştırır.

E-ticaret Sitelerinden Alışveriş Yapan Tüketicilerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar Nedir?

İnternet üzerinden alışveriş yapmanın ciddi anlamda yaygınlık kazanmasına rağmen hâlâ kimi kullanıcılar, güven konusundaki endişeleri nedeniyle e-ticaret sitelerine mesafeli yaklaşmaktadır. Bir sitenin güvenli olup olmadığı, kimi detaylar üzerinden büyük ölçüde denetlenebilir. E-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken aşağıdaki konulara özen göstererek güvenlik konularındaki şüphelerinizi giderebilirsiniz:

  • Alışveriş yapacağınız site mutlaka SSL sertifikasına sahip olmalıdır. Bu sertifika, ödeme bilgilerinizin üçüncü kişilerin eline geçmeyeceğini garanti altına alır. Bir sitenin ödeme ekranında iken adres satırında bir kilit simgesi görüyorsanız bu, o sitenin SSL sertifikasına sahip olduğu anlamında gelir.
  • Alışveriş sitelerinde kullanılan e ticaret ödeme türleri, teknik olarak kredi kartı şifrenize ihtiyaç duymaz. Eğer ödeme esnasında sizden bu tür bir bilgi talep ediliyorsa şifrenizi girmeyin ve satın alma sürecini sonlandırın.
  • Sitenin iletişim ve adres bilgilerinin açık olarak yazılıp yazılmadığını kontrol ederek o işletmenin güvenilirliği hakkında fikir edinebilirsiniz. Bu bilgiler aynı zamanda yaşanabilecek sorunlar karşısında da şirketle iletişime geçerken işinize yarar.
  • Yaptığınız alışverişe göre tarafınıza kesilen fatura, sizin herhangi bir sorun hâlinde itirazınızda kullanacağınız önemli bir yasal dayanaktır. Bu nedenle sitenin alışverişler için fatura kestinizden emin olmanız önemlidir.

IdeaSoft’u Kullanan E-ticaret Siteleri Hangi Ödeme Sistemlerini Kullanabilir?

Türkiye’nin lider e-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft, tüm e ticaret ödeme sistemlerini destekler. Diğer bir deyişle, e-ticaret sitenizi kurarken IdeaSoft ile çalışarak tüm ödeme yöntemlerini kullanabilirsiniz. Bu sayede farklı hedef kitlelere erişmeniz ve ürün ya da hizmeterinizi birbirinden farklı özellikteki müşteri gruplarına ulaştırmanız kolaylaşır. Böylelikle satış rakamlarınızı yukarı çekmenizin de öne açılmış olur. IdeaSoft’un %100 entegre olduğu alternatif ödeme yöntemleri ve bankaları aşağıda bulabilirsiniz.

  • Param
  • Iyzico (PayU)
  • Sipay
  • Ozan
  • PayTR
  • iPara
  • Paytrek
  • Wirecard
  • Paynet
  • Garanti BBVA
  • Yapı Kredi
  • Akbank
  • Türkiye İş Bankası
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO çalışmalarına...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi
Yeni bir e-ticaret sitesi kurma, mevcut e-ticaret sitesinin ağını genişletme ya da küçük sermaye ile pazar yerlerinde satışa başlama gibi fikirleriniz varsa, Çiçek Sepeti mağaza hizmetinden faydalanabilirsiniz. Türkiye’nin popüler...
13 Ocak 2022
Markethinkers
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir?  Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir? Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapma fikrine dayanan e-ihracat işlemleri, günümüzde pek çok farklı sebeple oldukça cazip bir ticari faaliyet kimliği kazanmıştır. Mikro ihracat gibi gümrük süreçlerini hızlandıran ve...
19 Mayıs 2022
Markethinkers
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın