fbpx

E-ticaret kolay bir iş midir?

6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?

E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor.

İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş kitlelere ulaşmanın yanı sıra 7/24 satış yapma imkanın olması e-ticaret bakış açısını olumlu yönde etkiliyor. Ancak peki, e-ticaret gerçekten de göründüğü kadar kolay bir iş mi?

Bu sorunun yanıtı “hayır” olacak. E-ticaret göründüğü kadar da kolay bir iş değildir. E-ticaret sektöründe yer almayı herhangi bir işletmenin başında olmak gibi düşünebilirsiniz. Genel anlamıyla ticaret ne kadar zorsa e-ticaretin de kendine has bir takım zorlukları bulunuyor.

Tabii ki bu zorlukları aşmanızı sağlayacak çözümler de yok değil. İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanarak, e-ticaret sitenizi rahatlıkla kurabilirsiniz. E-ticaret paketlerinden sizin için uygun olanı seçerek, işin teknik kısımları hakkında bilgi sahibi olmadan da sitenizi rahatlıkla kurabilirsiniz.

Ancak e-ticaret sitenizi kurduktan sonra da sizin yapmanız gereken bir takım eylemler bulunuyor. E-ticaret sitenizi kurup, ürünlerinizi yerleştirdikten sonra işin pazarlama, tanıtım ve müşteri çekme gibi birçok yönü bulunuyor. Şimdi de bu konuları detaylı bir şekilde ele alalım.

Zaman ayırabilecek misiniz?

Öncelikle e-ticaret siteniz için zaman ayırıp, ayıramayacağınıza karar vermeniz gerekiyor. E-ticaret sitenizin yönetimi, ürün ve siparişlerin takibini yapmak ve depo ile stok yönetimini yapmak için e-ticaret sitenize vakit ayırmanız gerekiyor.

Fiziki mağazanızı internete taşımayı düşünüyorsanız ya da ek iş olarak e-ticarete adım atacaksanız, bu işin de belli bir mesai gerektirdiğini ve üstüne düşülmesi gerektiğini de göz önünde bulundurmalısınız. Bu iş için vakit ayıramayacaksanız, e-ticarette başarılı olmanız oldukça zor olacaktır.

Ekibiniz olacak mı?

E-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibe ihtiyacınız olacaktır. Ürün yönetimi, siparişlerin takibi, pazarlama ve reklam çalışmaları, içerik üretimi ve sitenin güncellemesi belli bir zaman ve iş yükü gerektirecektir. Tek başınıza tüm bu işlere yetişemeyebilirsiniz.

Bu sitenin yanı sıra başka işlerle de ilgileniyorsanız, bir ekibe ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu nedenle de e-ticaret sitenizdeki işlerin yönetimi konusunda birden fazla kişiyle çalışmanız gerekebilir.

Rekabetle baş edebilecek misiniz?

E-ticaret sektöründeki rekabeti de göz önünde bulundurmalısınız. Sektörünüzle ilgili bir ön araştırma yapmanız ve rakip firmaları araştırmanız gerekiyor. Sektöre sizden önce giren firmalar varsa bunların internet üzerindeki faaliyetlerini takip ederek, müşteri profillerini araştırmalı ve onların bu rekabette sizden ne kadar önde olduğunu araştırmanız gerekiyor.

Bu rekabette ayakta kalabilmek için gerekli çalışmaları yapabilecek misiniz? Bu çalışmaları yapmak için gerekli tecrübeye ve zamana sahip misiniz? Öncelikle bu soruları sormanız ve yanıtlamanız gerekiyor.

Pazarlama ve reklam alanında tecrübeniz var mı?

E-ticarette marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı artırmak için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekiyor. Bu alanlarda tecrübenizin olması oldukça önemli. Çünkü belirlediğiniz hedef kitleye ulaşmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekiyor. Pazarlama çalışmaları yapmadan marka bilinirliğinizi artırıp, yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Pazarlamanın yanı sıra reklamlar için de belli bir çalışma yapmalısınız. Online ve sosyal mecralar üzerinde reklamlar vererek, markanızı ve ürünlerinizi tanıtmanız gerekiyor. Bu reklamların nasıl verileceği konusunda tecrübe sahibi olmanız gerekiyor. Eğer tecrübeniz yoksa, bu işleri dışarıdan yaptırmanız gerekebilir. Bu da tabii ki sizin e-ticaret işiniz için ayırdığınız sermayeye doğrudan etki edecektir.

Yeterli sermayeniz var mı?

Bu iş için yeterli sermayenizin de olması gerekiyor. E-ticaret alt yapı sistemleri için belli bir ücret ödemeniz gerekecektir. Bu bütçenin iyi bir şekilde planlanması da gerekiyor.

  • Site için yapılacak harcamalar,
  • Pazarlama ve reklam bütçesi,
  • Ekip ve çalışanların maaşları,
  • Yazılım masrafları,
  • Depo ve stok masrafları,
  • Gerekli belge masrafları,
  • Şirket kurulum masrafları,
  • Muhasebe masraflları gibi detaylara önem vermeniz gerekiyor.

Sonuç

E-ticaret sektörüne adım atmadan önce bu detaylara önem vermeniz gerekiyor. E-ticarete teknik işlerin yanı sıra arka planda yapılan birçok işlem bulunuyor ve e-ticarette başarılı olabilmek için bu işlemleri de dikkate almalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers