E-ticaret kolay bir iş midir?

6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?

E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor.

İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş kitlelere ulaşmanın yanı sıra 7/24 satış yapma imkanın olması e-ticaret bakış açısını olumlu yönde etkiliyor. Ancak peki, e-ticaret gerçekten de göründüğü kadar kolay bir iş mi?

Bu sorunun yanıtı “hayır” olacak. E-ticaret göründüğü kadar da kolay bir iş değildir. E-ticaret sektöründe yer almayı herhangi bir işletmenin başında olmak gibi düşünebilirsiniz. Genel anlamıyla ticaret ne kadar zorsa e-ticaretin de kendine has bir takım zorlukları bulunuyor.

Tabii ki bu zorlukları aşmanızı sağlayacak çözümler de yok değil. İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanarak, e-ticaret sitenizi rahatlıkla kurabilirsiniz. E-ticaret paketlerinden sizin için uygun olanı seçerek, işin teknik kısımları hakkında bilgi sahibi olmadan da sitenizi rahatlıkla kurabilirsiniz.

Ancak e-ticaret sitenizi kurduktan sonra da sizin yapmanız gereken bir takım eylemler bulunuyor. E-ticaret sitenizi kurup, ürünlerinizi yerleştirdikten sonra işin pazarlama, tanıtım ve müşteri çekme gibi birçok yönü bulunuyor. Şimdi de bu konuları detaylı bir şekilde ele alalım.

Zaman ayırabilecek misiniz?

Öncelikle e-ticaret siteniz için zaman ayırıp, ayıramayacağınıza karar vermeniz gerekiyor. E-ticaret sitenizin yönetimi, ürün ve siparişlerin takibini yapmak ve depo ile stok yönetimini yapmak için e-ticaret sitenize vakit ayırmanız gerekiyor.

Fiziki mağazanızı internete taşımayı düşünüyorsanız ya da ek iş olarak e-ticarete adım atacaksanız, bu işin de belli bir mesai gerektirdiğini ve üstüne düşülmesi gerektiğini de göz önünde bulundurmalısınız. Bu iş için vakit ayıramayacaksanız, e-ticarette başarılı olmanız oldukça zor olacaktır.

Ekibiniz olacak mı?

E-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibe ihtiyacınız olacaktır. Ürün yönetimi, siparişlerin takibi, pazarlama ve reklam çalışmaları, içerik üretimi ve sitenin güncellemesi belli bir zaman ve iş yükü gerektirecektir. Tek başınıza tüm bu işlere yetişemeyebilirsiniz.

Bu sitenin yanı sıra başka işlerle de ilgileniyorsanız, bir ekibe ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu nedenle de e-ticaret sitenizdeki işlerin yönetimi konusunda birden fazla kişiyle çalışmanız gerekebilir.

Rekabetle baş edebilecek misiniz?

E-ticaret sektöründeki rekabeti de göz önünde bulundurmalısınız. Sektörünüzle ilgili bir ön araştırma yapmanız ve rakip firmaları araştırmanız gerekiyor. Sektöre sizden önce giren firmalar varsa bunların internet üzerindeki faaliyetlerini takip ederek, müşteri profillerini araştırmalı ve onların bu rekabette sizden ne kadar önde olduğunu araştırmanız gerekiyor.

Bu rekabette ayakta kalabilmek için gerekli çalışmaları yapabilecek misiniz? Bu çalışmaları yapmak için gerekli tecrübeye ve zamana sahip misiniz? Öncelikle bu soruları sormanız ve yanıtlamanız gerekiyor.

Pazarlama ve reklam alanında tecrübeniz var mı?

E-ticarette marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı artırmak için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekiyor. Bu alanlarda tecrübenizin olması oldukça önemli. Çünkü belirlediğiniz hedef kitleye ulaşmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekiyor. Pazarlama çalışmaları yapmadan marka bilinirliğinizi artırıp, yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Pazarlamanın yanı sıra reklamlar için de belli bir çalışma yapmalısınız. Online ve sosyal mecralar üzerinde reklamlar vererek, markanızı ve ürünlerinizi tanıtmanız gerekiyor. Bu reklamların nasıl verileceği konusunda tecrübe sahibi olmanız gerekiyor. Eğer tecrübeniz yoksa, bu işleri dışarıdan yaptırmanız gerekebilir. Bu da tabii ki sizin e-ticaret işiniz için ayırdığınız sermayeye doğrudan etki edecektir.

Yeterli sermayeniz var mı?

Bu iş için yeterli sermayenizin de olması gerekiyor. E-ticaret alt yapı sistemleri için belli bir ücret ödemeniz gerekecektir. Bu bütçenin iyi bir şekilde planlanması da gerekiyor.

  • Site için yapılacak harcamalar,
  • Pazarlama ve reklam bütçesi,
  • Ekip ve çalışanların maaşları,
  • Yazılım masrafları,
  • Depo ve stok masrafları,
  • Gerekli belge masrafları,
  • Şirket kurulum masrafları,
  • Muhasebe masraflları gibi detaylara önem vermeniz gerekiyor.

Sonuç

E-ticaret sektörüne adım atmadan önce bu detaylara önem vermeniz gerekiyor. E-ticarete teknik işlerin yanı sıra arka planda yapılan birçok işlem bulunuyor ve e-ticarette başarılı olabilmek için bu işlemleri de dikkate almalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi
E-ticaretin en önemli dinamiklerinden biri olan pazar yerleri, hem alıcı hem de satıcı için önemli avantajlar sunar. İnternetten satış yapanlar için Trendyol mağaza açma, satışları artırmak için önemli bir adımdır....
23 Eylül 2021
Markethinkers
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin