E-ticaret kolay bir iş midir?

6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?

E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor.

İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş kitlelere ulaşmanın yanı sıra 7/24 satış yapma imkanın olması e-ticaret bakış açısını olumlu yönde etkiliyor. Ancak peki, e-ticaret gerçekten de göründüğü kadar kolay bir iş mi?

Bu sorunun yanıtı “hayır” olacak. E-ticaret göründüğü kadar da kolay bir iş değildir. E-ticaret sektöründe yer almayı herhangi bir işletmenin başında olmak gibi düşünebilirsiniz. Genel anlamıyla ticaret ne kadar zorsa e-ticaretin de kendine has bir takım zorlukları bulunuyor.

Tabii ki bu zorlukları aşmanızı sağlayacak çözümler de yok değil. İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanarak, e-ticaret sitenizi rahatlıkla kurabilirsiniz. E-ticaret paketlerinden sizin için uygun olanı seçerek, işin teknik kısımları hakkında bilgi sahibi olmadan da sitenizi rahatlıkla kurabilirsiniz.

Ancak e-ticaret sitenizi kurduktan sonra da sizin yapmanız gereken bir takım eylemler bulunuyor. E-ticaret sitenizi kurup, ürünlerinizi yerleştirdikten sonra işin pazarlama, tanıtım ve müşteri çekme gibi birçok yönü bulunuyor. Şimdi de bu konuları detaylı bir şekilde ele alalım.

Zaman ayırabilecek misiniz?

Öncelikle e-ticaret siteniz için zaman ayırıp, ayıramayacağınıza karar vermeniz gerekiyor. E-ticaret sitenizin yönetimi, ürün ve siparişlerin takibini yapmak ve depo ile stok yönetimini yapmak için e-ticaret sitenize vakit ayırmanız gerekiyor.

Fiziki mağazanızı internete taşımayı düşünüyorsanız ya da ek iş olarak e-ticarete adım atacaksanız, bu işin de belli bir mesai gerektirdiğini ve üstüne düşülmesi gerektiğini de göz önünde bulundurmalısınız. Bu iş için vakit ayıramayacaksanız, e-ticarette başarılı olmanız oldukça zor olacaktır.

Ekibiniz olacak mı?

E-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibe ihtiyacınız olacaktır. Ürün yönetimi, siparişlerin takibi, pazarlama ve reklam çalışmaları, içerik üretimi ve sitenin güncellemesi belli bir zaman ve iş yükü gerektirecektir. Tek başınıza tüm bu işlere yetişemeyebilirsiniz.

Bu sitenin yanı sıra başka işlerle de ilgileniyorsanız, bir ekibe ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu nedenle de e-ticaret sitenizdeki işlerin yönetimi konusunda birden fazla kişiyle çalışmanız gerekebilir.

Rekabetle baş edebilecek misiniz?

E-ticaret sektöründeki rekabeti de göz önünde bulundurmalısınız. Sektörünüzle ilgili bir ön araştırma yapmanız ve rakip firmaları araştırmanız gerekiyor. Sektöre sizden önce giren firmalar varsa bunların internet üzerindeki faaliyetlerini takip ederek, müşteri profillerini araştırmalı ve onların bu rekabette sizden ne kadar önde olduğunu araştırmanız gerekiyor.

Bu rekabette ayakta kalabilmek için gerekli çalışmaları yapabilecek misiniz? Bu çalışmaları yapmak için gerekli tecrübeye ve zamana sahip misiniz? Öncelikle bu soruları sormanız ve yanıtlamanız gerekiyor.

Pazarlama ve reklam alanında tecrübeniz var mı?

E-ticarette marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı artırmak için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekiyor. Bu alanlarda tecrübenizin olması oldukça önemli. Çünkü belirlediğiniz hedef kitleye ulaşmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekiyor. Pazarlama çalışmaları yapmadan marka bilinirliğinizi artırıp, yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Pazarlamanın yanı sıra reklamlar için de belli bir çalışma yapmalısınız. Online ve sosyal mecralar üzerinde reklamlar vererek, markanızı ve ürünlerinizi tanıtmanız gerekiyor. Bu reklamların nasıl verileceği konusunda tecrübe sahibi olmanız gerekiyor. Eğer tecrübeniz yoksa, bu işleri dışarıdan yaptırmanız gerekebilir. Bu da tabii ki sizin e-ticaret işiniz için ayırdığınız sermayeye doğrudan etki edecektir.

Yeterli sermayeniz var mı?

Bu iş için yeterli sermayenizin de olması gerekiyor. E-ticaret alt yapı sistemleri için belli bir ücret ödemeniz gerekecektir. Bu bütçenin iyi bir şekilde planlanması da gerekiyor.

  • Site için yapılacak harcamalar,
  • Pazarlama ve reklam bütçesi,
  • Ekip ve çalışanların maaşları,
  • Yazılım masrafları,
  • Depo ve stok masrafları,
  • Gerekli belge masrafları,
  • Şirket kurulum masrafları,
  • Muhasebe masraflları gibi detaylara önem vermeniz gerekiyor.

Sonuç

E-ticaret sektörüne adım atmadan önce bu detaylara önem vermeniz gerekiyor. E-ticarete teknik işlerin yanı sıra arka planda yapılan birçok işlem bulunuyor ve e-ticarette başarılı olabilmek için bu işlemleri de dikkate almalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan