E-ticaret kolay bir iş midir?

4 Haziran 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor.

İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş kitlelere ulaşmanın yanı sıra 7/24 satış yapma imkanın olması e-ticaret bakış açısını olumlu yönde etkiliyor. Ancak peki, e-ticaret gerçekten de göründüğü kadar kolay bir iş mi?

Bu sorunun yanıtı “hayır” olacak. E-ticaret göründüğü kadar da kolay bir iş değildir. E-ticaret sektöründe yer almayı herhangi bir işletmenin başında olmak gibi düşünebilirsiniz. Genel anlamıyla ticaret ne kadar zorsa e-ticaretin de kendine has bir takım zorlukları bulunuyor.

Tabii ki bu zorlukları aşmanızı sağlayacak çözümler de yok değil. İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanarak, e-ticaret sitenizi rahatlıkla kurabilirsiniz. E-ticaret paketlerinden sizin için uygun olanı seçerek, işin teknik kısımları hakkında bilgi sahibi olmadan da sitenizi rahatlıkla kurabilirsiniz.

Ancak e-ticaret sitenizi kurduktan sonra da sizin yapmanız gereken bir takım eylemler bulunuyor. E-ticaret sitenizi kurup, ürünlerinizi yerleştirdikten sonra işin pazarlama, tanıtım ve müşteri çekme gibi birçok yönü bulunuyor. Şimdi de bu konuları detaylı bir şekilde ele alalım.

Zaman ayırabilecek misiniz?

Öncelikle e-ticaret siteniz için zaman ayırıp, ayıramayacağınıza karar vermeniz gerekiyor. E-ticaret sitenizin yönetimi, ürün ve siparişlerin takibini yapmak ve depo ile stok yönetimini yapmak için e-ticaret sitenize vakit ayırmanız gerekiyor.

Fiziki mağazanızı internete taşımayı düşünüyorsanız ya da ek iş olarak e-ticarete adım atacaksanız, bu işin de belli bir mesai gerektirdiğini ve üstüne düşülmesi gerektiğini de göz önünde bulundurmalısınız. Bu iş için vakit ayıramayacaksanız, e-ticarette başarılı olmanız oldukça zor olacaktır.

Ekibiniz olacak mı?

E-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibe ihtiyacınız olacaktır. Ürün yönetimi, siparişlerin takibi, pazarlama ve reklam çalışmaları, içerik üretimi ve sitenin güncellemesi belli bir zaman ve iş yükü gerektirecektir. Tek başınıza tüm bu işlere yetişemeyebilirsiniz.

Bu sitenin yanı sıra başka işlerle de ilgileniyorsanız, bir ekibe ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu nedenle de e-ticaret sitenizdeki işlerin yönetimi konusunda birden fazla kişiyle çalışmanız gerekebilir.

Rekabetle baş edebilecek misiniz?

E-ticaret sektöründeki rekabeti de göz önünde bulundurmalısınız. Sektörünüzle ilgili bir ön araştırma yapmanız ve rakip firmaları araştırmanız gerekiyor. Sektöre sizden önce giren firmalar varsa bunların internet üzerindeki faaliyetlerini takip ederek, müşteri profillerini araştırmalı ve onların bu rekabette sizden ne kadar önde olduğunu araştırmanız gerekiyor.

Bu rekabette ayakta kalabilmek için gerekli çalışmaları yapabilecek misiniz? Bu çalışmaları yapmak için gerekli tecrübeye ve zamana sahip misiniz? Öncelikle bu soruları sormanız ve yanıtlamanız gerekiyor.

Pazarlama ve reklam alanında tecrübeniz var mı?

E-ticarette marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı artırmak için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekiyor. Bu alanlarda tecrübenizin olması oldukça önemli. Çünkü belirlediğiniz hedef kitleye ulaşmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekiyor. Pazarlama çalışmaları yapmadan marka bilinirliğinizi artırıp, yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Pazarlamanın yanı sıra reklamlar için de belli bir çalışma yapmalısınız. Online ve sosyal mecralar üzerinde reklamlar vererek, markanızı ve ürünlerinizi tanıtmanız gerekiyor. Bu reklamların nasıl verileceği konusunda tecrübe sahibi olmanız gerekiyor. Eğer tecrübeniz yoksa, bu işleri dışarıdan yaptırmanız gerekebilir. Bu da tabii ki sizin e-ticaret işiniz için ayırdığınız sermayeye doğrudan etki edecektir.

Yeterli sermayeniz var mı?

Bu iş için yeterli sermayenizin de olması gerekiyor. E-ticaret alt yapı sistemleri için belli bir ücret ödemeniz gerekecektir. Bu bütçenin iyi bir şekilde planlanması da gerekiyor.

  • Site için yapılacak harcamalar,
  • Pazarlama ve reklam bütçesi,
  • Ekip ve çalışanların maaşları,
  • Yazılım masrafları,
  • Depo ve stok masrafları,
  • Gerekli belge masrafları,
  • Şirket kurulum masrafları,
  • Muhasebe masraflları gibi detaylara önem vermeniz gerekiyor.

Sonuç

E-ticaret sektörüne adım atmadan önce bu detaylara önem vermeniz gerekiyor. E-ticarete teknik işlerin yanı sıra arka planda yapılan birçok işlem bulunuyor ve e-ticarette başarılı olabilmek için bu işlemleri de dikkate almalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan