E-ticaret kolay bir iş midir?

6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?

E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor.

İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş kitlelere ulaşmanın yanı sıra 7/24 satış yapma imkanın olması e-ticaret bakış açısını olumlu yönde etkiliyor. Ancak peki, e-ticaret gerçekten de göründüğü kadar kolay bir iş mi?

Bu sorunun yanıtı “hayır” olacak. E-ticaret göründüğü kadar da kolay bir iş değildir. E-ticaret sektöründe yer almayı herhangi bir işletmenin başında olmak gibi düşünebilirsiniz. Genel anlamıyla ticaret ne kadar zorsa e-ticaretin de kendine has bir takım zorlukları bulunuyor.

Tabii ki bu zorlukları aşmanızı sağlayacak çözümler de yok değil. İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanarak, e-ticaret sitenizi rahatlıkla kurabilirsiniz. E-ticaret paketlerinden sizin için uygun olanı seçerek, işin teknik kısımları hakkında bilgi sahibi olmadan da sitenizi rahatlıkla kurabilirsiniz.

Ancak e-ticaret sitenizi kurduktan sonra da sizin yapmanız gereken bir takım eylemler bulunuyor. E-ticaret sitenizi kurup, ürünlerinizi yerleştirdikten sonra işin pazarlama, tanıtım ve müşteri çekme gibi birçok yönü bulunuyor. Şimdi de bu konuları detaylı bir şekilde ele alalım.

Zaman ayırabilecek misiniz?

Öncelikle e-ticaret siteniz için zaman ayırıp, ayıramayacağınıza karar vermeniz gerekiyor. E-ticaret sitenizin yönetimi, ürün ve siparişlerin takibini yapmak ve depo ile stok yönetimini yapmak için e-ticaret sitenize vakit ayırmanız gerekiyor.

Fiziki mağazanızı internete taşımayı düşünüyorsanız ya da ek iş olarak e-ticarete adım atacaksanız, bu işin de belli bir mesai gerektirdiğini ve üstüne düşülmesi gerektiğini de göz önünde bulundurmalısınız. Bu iş için vakit ayıramayacaksanız, e-ticarette başarılı olmanız oldukça zor olacaktır.

Ekibiniz olacak mı?

E-ticaret sitenizin yönetimi için bir ekibe ihtiyacınız olacaktır. Ürün yönetimi, siparişlerin takibi, pazarlama ve reklam çalışmaları, içerik üretimi ve sitenin güncellemesi belli bir zaman ve iş yükü gerektirecektir. Tek başınıza tüm bu işlere yetişemeyebilirsiniz.

Bu sitenin yanı sıra başka işlerle de ilgileniyorsanız, bir ekibe ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu nedenle de e-ticaret sitenizdeki işlerin yönetimi konusunda birden fazla kişiyle çalışmanız gerekebilir.

Rekabetle baş edebilecek misiniz?

E-ticaret sektöründeki rekabeti de göz önünde bulundurmalısınız. Sektörünüzle ilgili bir ön araştırma yapmanız ve rakip firmaları araştırmanız gerekiyor. Sektöre sizden önce giren firmalar varsa bunların internet üzerindeki faaliyetlerini takip ederek, müşteri profillerini araştırmalı ve onların bu rekabette sizden ne kadar önde olduğunu araştırmanız gerekiyor.

Bu rekabette ayakta kalabilmek için gerekli çalışmaları yapabilecek misiniz? Bu çalışmaları yapmak için gerekli tecrübeye ve zamana sahip misiniz? Öncelikle bu soruları sormanız ve yanıtlamanız gerekiyor.

Pazarlama ve reklam alanında tecrübeniz var mı?

E-ticarette marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı artırmak için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekiyor. Bu alanlarda tecrübenizin olması oldukça önemli. Çünkü belirlediğiniz hedef kitleye ulaşmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekiyor. Pazarlama çalışmaları yapmadan marka bilinirliğinizi artırıp, yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Pazarlamanın yanı sıra reklamlar için de belli bir çalışma yapmalısınız. Online ve sosyal mecralar üzerinde reklamlar vererek, markanızı ve ürünlerinizi tanıtmanız gerekiyor. Bu reklamların nasıl verileceği konusunda tecrübe sahibi olmanız gerekiyor. Eğer tecrübeniz yoksa, bu işleri dışarıdan yaptırmanız gerekebilir. Bu da tabii ki sizin e-ticaret işiniz için ayırdığınız sermayeye doğrudan etki edecektir.

Yeterli sermayeniz var mı?

Bu iş için yeterli sermayenizin de olması gerekiyor. E-ticaret alt yapı sistemleri için belli bir ücret ödemeniz gerekecektir. Bu bütçenin iyi bir şekilde planlanması da gerekiyor.

  • Site için yapılacak harcamalar,
  • Pazarlama ve reklam bütçesi,
  • Ekip ve çalışanların maaşları,
  • Yazılım masrafları,
  • Depo ve stok masrafları,
  • Gerekli belge masrafları,
  • Şirket kurulum masrafları,
  • Muhasebe masraflları gibi detaylara önem vermeniz gerekiyor.

Sonuç

E-ticaret sektörüne adım atmadan önce bu detaylara önem vermeniz gerekiyor. E-ticarete teknik işlerin yanı sıra arka planda yapılan birçok işlem bulunuyor ve e-ticarette başarılı olabilmek için bu işlemleri de dikkate almalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın