E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

30 Ekim 2018
Sinan Oypan

E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli. Tabii ki kargo anlaşmaları yaparken bazı konulara dikkat etmeniz de gerekiyor. E-ticaret hacminin ve e-ticaret şirketlerinin artması nedeniyle kargo firmaları anlaşma yaparken belli kriterlere uyulmasını istiyor ve bu kriterler doğrultusunda anlaşmalarını yapıyorlar.

Neden kargo anlaşmaları yapmalısınız?

Düzenli olarak e-ticaret siteniz üzerinden satış yapıyor ve aylık olarak belli bir hacme sahip olduğunuzda herbir ürün gönderimi için belli bir ücret ödemeniz gerekir. Bu da doğal olarak aylık kargo masraflarınızın artmasına neden olur.

Kargo anlaşması yapmadığınız zaman, ödeyeceğiniz bu ücretler daha yüksek olacağı için maliyetleriniz de doğal olarak artmış olur. Ancak kargo anlaşmanız olduğunda herbir gönderiyi daha uygun fiyatlarla gönderme şansınız olur.

Bunun yanı sıra kargo anlaşması yapmadığınızda tüketicilere ücretsiz kargo ya da indirimli kargo seçeneği sunmanız da bir hayli yükselir; çünkü bu durumda bu maliyetleri sizin karşılamanız gerekir. Bu anlaşmaları yaptığınızda siteniz üzerinde alışveriş yapan kişilere farklı kargo seçenekleri de sunabilirsiniz. Kargo maliyetleriniz düştüğü için belli meblağlar üzerinde ücretsiz kargo sunabileceğiniz gibi yaptığınız anlaşmaya göre tüm alışverişlerde de ücretsiz kargo sunabilirsiniz. Ücretsiz kargo seçeneği artık tüketiciler için bir beklenti haline geldiği için, böyle bir seçeneğinizin olması sepeti terk etme oranlarını düşürürken, geri dönüşüm oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo anlaşmalarınızı yapmadan önce çalışacağınız firmaları seçerken bazı konulara özellikle dikkat etmeniz, kargo gönderim verimini artırırken, sürecin de daha rahat bir şekilde yönetilmesini sağlar.

Kargo gönderim ücretleri

Öncelikli konulardan biri kargo gönderim ücretleridir. Gönderi başına ücretler desiye göre değişiklik gösterdiği gibi yapacağınız anlaşmalarda farklı desilerdeki ürünler için sabit oranlı bir fiyat alabilirsiniz. Kargo ücretlerinin değişmesindeki en etkili faktörlerden biri aylık olarak yapacağınız gönderi sayısıdır. Aylık olarak ne kadar daha fazla gönderi yaparsanız, gönderi başına ödeyeceğiniz ücret de o kadar uygun olacaktır. Bu nedenle kargo firmaları aylık yapacağınız gönderi sayısına göre sizinle bir anlaşma yapmak isteyeceklerdir.

Taahhütsüz anlaşma seçenekleri

Kargo anlaşmalarında taahhütsüz anlaşma seçeneklerinin olması da sizin için bir avantaj olacaktır. Bu taahhütün olmaması dilediğiniz zaman anlaşmanızı sonlandırmanıza imkan tanıyacağı gibi sizi de aylık belli bir satış kotası tutturma zorunluluğunda bırakmayacaktır.

Kargo şubesi ile ofisiniz arasındaki mesafesi

Siparişlerinizi hızlı bir şekilde kargo firmasına ulaştırabilmeniz gerekir. Bu nedenle de çalışacağınız kargo firmaları ile ofisiniz arasındaki mesafe oldukça önemlidir. Bu mesafenin uzaması ürünlerinizi teslim etme sürenizi uzatacaktır.

Bunun yanı sıra müşterilerinize aynı gün kargo teslim seçeneği sunuyorsanız, bu mesafe daha da önemli bir konu haline geliyor. Bu mesafenin uzaması, aynı gün ürün teslimlerini zorlaştıracaktır.

Ürünlerin kargo firmasınca teslim alınma saatleri

Yapacağınız anlaşmada kargo firması ürünleri sizin ofisinizden teslim alabilir. Bu durumda da hangi saat aralıklarında bu işlemin yapıldığını öğrenmeniz gerekir. Erken bir saate ürünlerin teslim alınması, aynı gün gönderilerde tüketicilerin gün içinde erken saatlerde alışveriş yapmalarını zorunlu kılacağı için avantajlı olmayacaktır. Bu nedenle de bu zaman aralığını yaptığınız anlaşmalarda göz önünde bulundurmanız gerekir.

Teslim alındı belgesi

Ürünlerinizi kargo firmasına teslim ettikten sonra takip etmeniz gereken belgelerden biri de teslim alındı belgesidir. Bu belge ürününüzün kargo görevlilerince alındığını ve işleme sokulacağına dair bir belgedir. Bu belgeleri almamanız durumunda, yaşanabilecek herhangi bir olumsuz durumda elinizde ürünü teslim ettiğinize dair bir belge olmasını sağlar.

Kargo firmasının çalışma saatleri ve günleri

Çalışmayı düşündüğünüz firmanın çalışma saatlerini ve günlerini de öğrenmelisiniz. Aynı gün ürün teslimatları yaparken, bu mesai saatleri devreye gireceği için geç saatlerde mesaisi devam eden kargo firmalarıyla çalışmaya dikkat edebilirsiniz. Bununla beraber bazı kargo firmaları Cumartesi günleri de yarım günlük mesailer yapmaktalar. Bu firmalarla çalışmanız, hafta sonu ürün gönderimleri yapmanıza da olanak tanır.

Kargonun alıcıya teslim süresi

Kargonun alıcıya ne kadar sürede gideceği de bir diğer önemli konudur. Bu süre kargonun gönderileceği mesafeye göre değişiklik gösterse de yapacağınız anlaşmalarda bu gönderim süreleri hakkında da detaylı bilgi almanız önemli. Normal olarak bir kargonun alıcıya ulaşması 1 ile 3 gün arasında sürmekte; ancak bu süre ne kadar kısa olursa, müşterilerinize daha iyi bir hizmet vermiş olursunuz.

İade koşulları ve hasarlı ürün durumunda yapılacaklar

E-ticarette, işletmelerin karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Bu durumda alıcı kişi ürünü anlaşmalı olduğunuz kargo firması ile size göndermek isteyecektir ve iade ürünlerde (koşullar sağlandığı durumda) firma sahiplerinin bu iade ücretlerini karşılaması gerekir ki bu da kargo maliyetlerinizin artmasına neden olur. Yapacağınız anlaşmalarda iade ürün ücretleri hakkında da bilgi almalı ve anlaşmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız.

Bunun yanı sıra bir diğer önemli konu da ürünün kargo sürecide hasar görmesi durumunda kargo firmasının size ne gibi teminatlar sunduğudur. Tüketiciye ürünün hasarlı bir şekilde ulaşması ürünün iade edilmesine neden olacaktır ve bu durumda da kargo firmasının size bir takım çözüm önerileri sunuyor olması gerekir.

Müşteriler nasıl bir şekilde bilgilendiriliyor?

Kargo firmaları gün içinde teslimatlarını yaparlarken, alıcı kişinin adreste olmadığı durumlarda bu kişileri nasıl bilgilendirdiklerini de öğrenmeniz faydalı olacaktır. Alıcı kişiye kargoları olduğuna dair bir not bırakılmasının yanı sıra teslim öncesinde alıcı kişinin telefon ile aranılarak ya da SMS ile bilgi verilmesi de bu seçenekler arasında yer alabilir.

Bu bilgilendirilmelerin yapılmaması durumunda alıcı kişi kargosunun geldiğinden habersiz olabilir ve bu durumda da ürün kargo şubesinde bekleyebilir ve zamanında alınma ürün geri gönderilebilir. Bu nedenle de müşteri bilgilendirmeleri oldukça önemlidir.

İndirimli kargo anlaşmaları

İndirimli kargo anlaşmaları yapmanız yazının başında da bahsettiğimiz gibi maliyetlerinizi bir hayli düşürecektir. E-ticaret sektöründeki firma sayısının artması nedeniyle kargo firmaları anlaşmalarını yaparken belli kriterleri göz önünde bulundurmayı seçiyor ve aylık ortalama bir gönderi adedinin oluşmasını talep ediyorlar.

İdeaSoft olarak akıllı e-ticaret paketi kullanıcılarımıza, İdeaSoft’a özel indirimli kargo anlaşmaları sunarak, onların kargo gönderimlerini daha uygun fiyatlarla yapmalarına olanak tanıyoruz. Bu sayfadan e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve dilerseniz 0850 532 0 333 numaralı telefondan bize ulaşarak bilgi alabilir ya da 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan