E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

30 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli. Tabii ki kargo anlaşmaları yaparken bazı konulara dikkat etmeniz de gerekiyor. E-ticaret hacminin ve e-ticaret şirketlerinin artması nedeniyle kargo firmaları anlaşma yaparken belli kriterlere uyulmasını istiyor ve bu kriterler doğrultusunda anlaşmalarını yapıyorlar.

Neden kargo anlaşmaları yapmalısınız?

Düzenli olarak e-ticaret siteniz üzerinden satış yapıyor ve aylık olarak belli bir hacme sahip olduğunuzda herbir ürün gönderimi için belli bir ücret ödemeniz gerekir. Bu da doğal olarak aylık kargo masraflarınızın artmasına neden olur.

Kargo anlaşması yapmadığınız zaman, ödeyeceğiniz bu ücretler daha yüksek olacağı için maliyetleriniz de doğal olarak artmış olur. Ancak kargo anlaşmanız olduğunda herbir gönderiyi daha uygun fiyatlarla gönderme şansınız olur.

Bunun yanı sıra kargo anlaşması yapmadığınızda tüketicilere ücretsiz kargo ya da indirimli kargo seçeneği sunmanız da bir hayli yükselir; çünkü bu durumda bu maliyetleri sizin karşılamanız gerekir. Bu anlaşmaları yaptığınızda siteniz üzerinde alışveriş yapan kişilere farklı kargo seçenekleri de sunabilirsiniz. Kargo maliyetleriniz düştüğü için belli meblağlar üzerinde ücretsiz kargo sunabileceğiniz gibi yaptığınız anlaşmaya göre tüm alışverişlerde de ücretsiz kargo sunabilirsiniz. Ücretsiz kargo seçeneği artık tüketiciler için bir beklenti haline geldiği için, böyle bir seçeneğinizin olması sepeti terk etme oranlarını düşürürken, geri dönüşüm oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo anlaşmalarınızı yapmadan önce çalışacağınız firmaları seçerken bazı konulara özellikle dikkat etmeniz, kargo gönderim verimini artırırken, sürecin de daha rahat bir şekilde yönetilmesini sağlar.

Kargo gönderim ücretleri

Öncelikli konulardan biri kargo gönderim ücretleridir. Gönderi başına ücretler desiye göre değişiklik gösterdiği gibi yapacağınız anlaşmalarda farklı desilerdeki ürünler için sabit oranlı bir fiyat alabilirsiniz. Kargo ücretlerinin değişmesindeki en etkili faktörlerden biri aylık olarak yapacağınız gönderi sayısıdır. Aylık olarak ne kadar daha fazla gönderi yaparsanız, gönderi başına ödeyeceğiniz ücret de o kadar uygun olacaktır. Bu nedenle kargo firmaları aylık yapacağınız gönderi sayısına göre sizinle bir anlaşma yapmak isteyeceklerdir.

Taahhütsüz anlaşma seçenekleri

Kargo anlaşmalarında taahhütsüz anlaşma seçeneklerinin olması da sizin için bir avantaj olacaktır. Bu taahhütün olmaması dilediğiniz zaman anlaşmanızı sonlandırmanıza imkan tanıyacağı gibi sizi de aylık belli bir satış kotası tutturma zorunluluğunda bırakmayacaktır.

Kargo şubesi ile ofisiniz arasındaki mesafesi

Siparişlerinizi hızlı bir şekilde kargo firmasına ulaştırabilmeniz gerekir. Bu nedenle de çalışacağınız kargo firmaları ile ofisiniz arasındaki mesafe oldukça önemlidir. Bu mesafenin uzaması ürünlerinizi teslim etme sürenizi uzatacaktır.

Bunun yanı sıra müşterilerinize aynı gün kargo teslim seçeneği sunuyorsanız, bu mesafe daha da önemli bir konu haline geliyor. Bu mesafenin uzaması, aynı gün ürün teslimlerini zorlaştıracaktır.

Ürünlerin kargo firmasınca teslim alınma saatleri

Yapacağınız anlaşmada kargo firması ürünleri sizin ofisinizden teslim alabilir. Bu durumda da hangi saat aralıklarında bu işlemin yapıldığını öğrenmeniz gerekir. Erken bir saate ürünlerin teslim alınması, aynı gün gönderilerde tüketicilerin gün içinde erken saatlerde alışveriş yapmalarını zorunlu kılacağı için avantajlı olmayacaktır. Bu nedenle de bu zaman aralığını yaptığınız anlaşmalarda göz önünde bulundurmanız gerekir.

Teslim alındı belgesi

Ürünlerinizi kargo firmasına teslim ettikten sonra takip etmeniz gereken belgelerden biri de teslim alındı belgesidir. Bu belge ürününüzün kargo görevlilerince alındığını ve işleme sokulacağına dair bir belgedir. Bu belgeleri almamanız durumunda, yaşanabilecek herhangi bir olumsuz durumda elinizde ürünü teslim ettiğinize dair bir belge olmasını sağlar.

Kargo firmasının çalışma saatleri ve günleri

Çalışmayı düşündüğünüz firmanın çalışma saatlerini ve günlerini de öğrenmelisiniz. Aynı gün ürün teslimatları yaparken, bu mesai saatleri devreye gireceği için geç saatlerde mesaisi devam eden kargo firmalarıyla çalışmaya dikkat edebilirsiniz. Bununla beraber bazı kargo firmaları Cumartesi günleri de yarım günlük mesailer yapmaktalar. Bu firmalarla çalışmanız, hafta sonu ürün gönderimleri yapmanıza da olanak tanır.

Kargonun alıcıya teslim süresi

Kargonun alıcıya ne kadar sürede gideceği de bir diğer önemli konudur. Bu süre kargonun gönderileceği mesafeye göre değişiklik gösterse de yapacağınız anlaşmalarda bu gönderim süreleri hakkında da detaylı bilgi almanız önemli. Normal olarak bir kargonun alıcıya ulaşması 1 ile 3 gün arasında sürmekte; ancak bu süre ne kadar kısa olursa, müşterilerinize daha iyi bir hizmet vermiş olursunuz.

İade koşulları ve hasarlı ürün durumunda yapılacaklar

E-ticarette, işletmelerin karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Bu durumda alıcı kişi ürünü anlaşmalı olduğunuz kargo firması ile size göndermek isteyecektir ve iade ürünlerde (koşullar sağlandığı durumda) firma sahiplerinin bu iade ücretlerini karşılaması gerekir ki bu da kargo maliyetlerinizin artmasına neden olur. Yapacağınız anlaşmalarda iade ürün ücretleri hakkında da bilgi almalı ve anlaşmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız.

Bunun yanı sıra bir diğer önemli konu da ürünün kargo sürecide hasar görmesi durumunda kargo firmasının size ne gibi teminatlar sunduğudur. Tüketiciye ürünün hasarlı bir şekilde ulaşması ürünün iade edilmesine neden olacaktır ve bu durumda da kargo firmasının size bir takım çözüm önerileri sunuyor olması gerekir.

Müşteriler nasıl bir şekilde bilgilendiriliyor?

Kargo firmaları gün içinde teslimatlarını yaparlarken, alıcı kişinin adreste olmadığı durumlarda bu kişileri nasıl bilgilendirdiklerini de öğrenmeniz faydalı olacaktır. Alıcı kişiye kargoları olduğuna dair bir not bırakılmasının yanı sıra teslim öncesinde alıcı kişinin telefon ile aranılarak ya da SMS ile bilgi verilmesi de bu seçenekler arasında yer alabilir.

Bu bilgilendirilmelerin yapılmaması durumunda alıcı kişi kargosunun geldiğinden habersiz olabilir ve bu durumda da ürün kargo şubesinde bekleyebilir ve zamanında alınma ürün geri gönderilebilir. Bu nedenle de müşteri bilgilendirmeleri oldukça önemlidir.

İndirimli kargo anlaşmaları

İndirimli kargo anlaşmaları yapmanız yazının başında da bahsettiğimiz gibi maliyetlerinizi bir hayli düşürecektir. E-ticaret sektöründeki firma sayısının artması nedeniyle kargo firmaları anlaşmalarını yaparken belli kriterleri göz önünde bulundurmayı seçiyor ve aylık ortalama bir gönderi adedinin oluşmasını talep ediyorlar.

İdeaSoft olarak akıllı e-ticaret paketi kullanıcılarımıza, İdeaSoft’a özel indirimli kargo anlaşmaları sunarak, onların kargo gönderimlerini daha uygun fiyatlarla yapmalarına olanak tanıyoruz. Bu sayfadan e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve dilerseniz 0850 532 0 333 numaralı telefondan bize ulaşarak bilgi alabilir ya da 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Google Merchant Center Nedir?  E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan...
2 Mart 2022
Markethinkers
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital pazarlama ve e-ticaret, birbirinden ayrılması mümkün olmayan iki terimdir. E-ticareti dijital satış olarak nitelendirebileceğimiz için, satışa konu olan ürün ve hizmetlerin dijital mecrada pazarlanması da kaçınılmaz olur....
8 Ocak 2022
Markethinkers
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın