E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

30 Ekim 2018
Sinan Oypan

E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli. Tabii ki kargo anlaşmaları yaparken bazı konulara dikkat etmeniz de gerekiyor. E-ticaret hacminin ve e-ticaret şirketlerinin artması nedeniyle kargo firmaları anlaşma yaparken belli kriterlere uyulmasını istiyor ve bu kriterler doğrultusunda anlaşmalarını yapıyorlar.

Neden kargo anlaşmaları yapmalısınız?

Düzenli olarak e-ticaret siteniz üzerinden satış yapıyor ve aylık olarak belli bir hacme sahip olduğunuzda herbir ürün gönderimi için belli bir ücret ödemeniz gerekir. Bu da doğal olarak aylık kargo masraflarınızın artmasına neden olur.

Kargo anlaşması yapmadığınız zaman, ödeyeceğiniz bu ücretler daha yüksek olacağı için maliyetleriniz de doğal olarak artmış olur. Ancak kargo anlaşmanız olduğunda herbir gönderiyi daha uygun fiyatlarla gönderme şansınız olur.

Bunun yanı sıra kargo anlaşması yapmadığınızda tüketicilere ücretsiz kargo ya da indirimli kargo seçeneği sunmanız da bir hayli yükselir; çünkü bu durumda bu maliyetleri sizin karşılamanız gerekir. Bu anlaşmaları yaptığınızda siteniz üzerinde alışveriş yapan kişilere farklı kargo seçenekleri de sunabilirsiniz. Kargo maliyetleriniz düştüğü için belli meblağlar üzerinde ücretsiz kargo sunabileceğiniz gibi yaptığınız anlaşmaya göre tüm alışverişlerde de ücretsiz kargo sunabilirsiniz. Ücretsiz kargo seçeneği artık tüketiciler için bir beklenti haline geldiği için, böyle bir seçeneğinizin olması sepeti terk etme oranlarını düşürürken, geri dönüşüm oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo anlaşmalarınızı yapmadan önce çalışacağınız firmaları seçerken bazı konulara özellikle dikkat etmeniz, kargo gönderim verimini artırırken, sürecin de daha rahat bir şekilde yönetilmesini sağlar.

Kargo gönderim ücretleri

Öncelikli konulardan biri kargo gönderim ücretleridir. Gönderi başına ücretler desiye göre değişiklik gösterdiği gibi yapacağınız anlaşmalarda farklı desilerdeki ürünler için sabit oranlı bir fiyat alabilirsiniz. Kargo ücretlerinin değişmesindeki en etkili faktörlerden biri aylık olarak yapacağınız gönderi sayısıdır. Aylık olarak ne kadar daha fazla gönderi yaparsanız, gönderi başına ödeyeceğiniz ücret de o kadar uygun olacaktır. Bu nedenle kargo firmaları aylık yapacağınız gönderi sayısına göre sizinle bir anlaşma yapmak isteyeceklerdir.

Taahhütsüz anlaşma seçenekleri

Kargo anlaşmalarında taahhütsüz anlaşma seçeneklerinin olması da sizin için bir avantaj olacaktır. Bu taahhütün olmaması dilediğiniz zaman anlaşmanızı sonlandırmanıza imkan tanıyacağı gibi sizi de aylık belli bir satış kotası tutturma zorunluluğunda bırakmayacaktır.

Kargo şubesi ile ofisiniz arasındaki mesafesi

Siparişlerinizi hızlı bir şekilde kargo firmasına ulaştırabilmeniz gerekir. Bu nedenle de çalışacağınız kargo firmaları ile ofisiniz arasındaki mesafe oldukça önemlidir. Bu mesafenin uzaması ürünlerinizi teslim etme sürenizi uzatacaktır.

Bunun yanı sıra müşterilerinize aynı gün kargo teslim seçeneği sunuyorsanız, bu mesafe daha da önemli bir konu haline geliyor. Bu mesafenin uzaması, aynı gün ürün teslimlerini zorlaştıracaktır.

Ürünlerin kargo firmasınca teslim alınma saatleri

Yapacağınız anlaşmada kargo firması ürünleri sizin ofisinizden teslim alabilir. Bu durumda da hangi saat aralıklarında bu işlemin yapıldığını öğrenmeniz gerekir. Erken bir saate ürünlerin teslim alınması, aynı gün gönderilerde tüketicilerin gün içinde erken saatlerde alışveriş yapmalarını zorunlu kılacağı için avantajlı olmayacaktır. Bu nedenle de bu zaman aralığını yaptığınız anlaşmalarda göz önünde bulundurmanız gerekir.

Teslim alındı belgesi

Ürünlerinizi kargo firmasına teslim ettikten sonra takip etmeniz gereken belgelerden biri de teslim alındı belgesidir. Bu belge ürününüzün kargo görevlilerince alındığını ve işleme sokulacağına dair bir belgedir. Bu belgeleri almamanız durumunda, yaşanabilecek herhangi bir olumsuz durumda elinizde ürünü teslim ettiğinize dair bir belge olmasını sağlar.

Kargo firmasının çalışma saatleri ve günleri

Çalışmayı düşündüğünüz firmanın çalışma saatlerini ve günlerini de öğrenmelisiniz. Aynı gün ürün teslimatları yaparken, bu mesai saatleri devreye gireceği için geç saatlerde mesaisi devam eden kargo firmalarıyla çalışmaya dikkat edebilirsiniz. Bununla beraber bazı kargo firmaları Cumartesi günleri de yarım günlük mesailer yapmaktalar. Bu firmalarla çalışmanız, hafta sonu ürün gönderimleri yapmanıza da olanak tanır.

Kargonun alıcıya teslim süresi

Kargonun alıcıya ne kadar sürede gideceği de bir diğer önemli konudur. Bu süre kargonun gönderileceği mesafeye göre değişiklik gösterse de yapacağınız anlaşmalarda bu gönderim süreleri hakkında da detaylı bilgi almanız önemli. Normal olarak bir kargonun alıcıya ulaşması 1 ile 3 gün arasında sürmekte; ancak bu süre ne kadar kısa olursa, müşterilerinize daha iyi bir hizmet vermiş olursunuz.

İade koşulları ve hasarlı ürün durumunda yapılacaklar

E-ticarette, işletmelerin karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Bu durumda alıcı kişi ürünü anlaşmalı olduğunuz kargo firması ile size göndermek isteyecektir ve iade ürünlerde (koşullar sağlandığı durumda) firma sahiplerinin bu iade ücretlerini karşılaması gerekir ki bu da kargo maliyetlerinizin artmasına neden olur. Yapacağınız anlaşmalarda iade ürün ücretleri hakkında da bilgi almalı ve anlaşmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız.

Bunun yanı sıra bir diğer önemli konu da ürünün kargo sürecide hasar görmesi durumunda kargo firmasının size ne gibi teminatlar sunduğudur. Tüketiciye ürünün hasarlı bir şekilde ulaşması ürünün iade edilmesine neden olacaktır ve bu durumda da kargo firmasının size bir takım çözüm önerileri sunuyor olması gerekir.

Müşteriler nasıl bir şekilde bilgilendiriliyor?

Kargo firmaları gün içinde teslimatlarını yaparlarken, alıcı kişinin adreste olmadığı durumlarda bu kişileri nasıl bilgilendirdiklerini de öğrenmeniz faydalı olacaktır. Alıcı kişiye kargoları olduğuna dair bir not bırakılmasının yanı sıra teslim öncesinde alıcı kişinin telefon ile aranılarak ya da SMS ile bilgi verilmesi de bu seçenekler arasında yer alabilir.

Bu bilgilendirilmelerin yapılmaması durumunda alıcı kişi kargosunun geldiğinden habersiz olabilir ve bu durumda da ürün kargo şubesinde bekleyebilir ve zamanında alınma ürün geri gönderilebilir. Bu nedenle de müşteri bilgilendirmeleri oldukça önemlidir.

İndirimli kargo anlaşmaları

İndirimli kargo anlaşmaları yapmanız yazının başında da bahsettiğimiz gibi maliyetlerinizi bir hayli düşürecektir. E-ticaret sektöründeki firma sayısının artması nedeniyle kargo firmaları anlaşmalarını yaparken belli kriterleri göz önünde bulundurmayı seçiyor ve aylık ortalama bir gönderi adedinin oluşmasını talep ediyorlar.

İdeaSoft olarak akıllı e-ticaret paketi kullanıcılarımıza, İdeaSoft’a özel indirimli kargo anlaşmaları sunarak, onların kargo gönderimlerini daha uygun fiyatlarla yapmalarına olanak tanıyoruz. Bu sayfadan e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve dilerseniz 0850 532 0 333 numaralı telefondan bize ulaşarak bilgi alabilir ya da 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan