E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

30 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli. Tabii ki kargo anlaşmaları yaparken bazı konulara dikkat etmeniz de gerekiyor. E-ticaret hacminin ve e-ticaret şirketlerinin artması nedeniyle kargo firmaları anlaşma yaparken belli kriterlere uyulmasını istiyor ve bu kriterler doğrultusunda anlaşmalarını yapıyorlar.

Neden kargo anlaşmaları yapmalısınız?

Düzenli olarak e-ticaret siteniz üzerinden satış yapıyor ve aylık olarak belli bir hacme sahip olduğunuzda herbir ürün gönderimi için belli bir ücret ödemeniz gerekir. Bu da doğal olarak aylık kargo masraflarınızın artmasına neden olur.

Kargo anlaşması yapmadığınız zaman, ödeyeceğiniz bu ücretler daha yüksek olacağı için maliyetleriniz de doğal olarak artmış olur. Ancak kargo anlaşmanız olduğunda herbir gönderiyi daha uygun fiyatlarla gönderme şansınız olur.

Bunun yanı sıra kargo anlaşması yapmadığınızda tüketicilere ücretsiz kargo ya da indirimli kargo seçeneği sunmanız da bir hayli yükselir; çünkü bu durumda bu maliyetleri sizin karşılamanız gerekir. Bu anlaşmaları yaptığınızda siteniz üzerinde alışveriş yapan kişilere farklı kargo seçenekleri de sunabilirsiniz. Kargo maliyetleriniz düştüğü için belli meblağlar üzerinde ücretsiz kargo sunabileceğiniz gibi yaptığınız anlaşmaya göre tüm alışverişlerde de ücretsiz kargo sunabilirsiniz. Ücretsiz kargo seçeneği artık tüketiciler için bir beklenti haline geldiği için, böyle bir seçeneğinizin olması sepeti terk etme oranlarını düşürürken, geri dönüşüm oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo anlaşmalarınızı yapmadan önce çalışacağınız firmaları seçerken bazı konulara özellikle dikkat etmeniz, kargo gönderim verimini artırırken, sürecin de daha rahat bir şekilde yönetilmesini sağlar.

Kargo gönderim ücretleri

Öncelikli konulardan biri kargo gönderim ücretleridir. Gönderi başına ücretler desiye göre değişiklik gösterdiği gibi yapacağınız anlaşmalarda farklı desilerdeki ürünler için sabit oranlı bir fiyat alabilirsiniz. Kargo ücretlerinin değişmesindeki en etkili faktörlerden biri aylık olarak yapacağınız gönderi sayısıdır. Aylık olarak ne kadar daha fazla gönderi yaparsanız, gönderi başına ödeyeceğiniz ücret de o kadar uygun olacaktır. Bu nedenle kargo firmaları aylık yapacağınız gönderi sayısına göre sizinle bir anlaşma yapmak isteyeceklerdir.

Taahhütsüz anlaşma seçenekleri

Kargo anlaşmalarında taahhütsüz anlaşma seçeneklerinin olması da sizin için bir avantaj olacaktır. Bu taahhütün olmaması dilediğiniz zaman anlaşmanızı sonlandırmanıza imkan tanıyacağı gibi sizi de aylık belli bir satış kotası tutturma zorunluluğunda bırakmayacaktır.

Kargo şubesi ile ofisiniz arasındaki mesafesi

Siparişlerinizi hızlı bir şekilde kargo firmasına ulaştırabilmeniz gerekir. Bu nedenle de çalışacağınız kargo firmaları ile ofisiniz arasındaki mesafe oldukça önemlidir. Bu mesafenin uzaması ürünlerinizi teslim etme sürenizi uzatacaktır.

Bunun yanı sıra müşterilerinize aynı gün kargo teslim seçeneği sunuyorsanız, bu mesafe daha da önemli bir konu haline geliyor. Bu mesafenin uzaması, aynı gün ürün teslimlerini zorlaştıracaktır.

Ürünlerin kargo firmasınca teslim alınma saatleri

Yapacağınız anlaşmada kargo firması ürünleri sizin ofisinizden teslim alabilir. Bu durumda da hangi saat aralıklarında bu işlemin yapıldığını öğrenmeniz gerekir. Erken bir saate ürünlerin teslim alınması, aynı gün gönderilerde tüketicilerin gün içinde erken saatlerde alışveriş yapmalarını zorunlu kılacağı için avantajlı olmayacaktır. Bu nedenle de bu zaman aralığını yaptığınız anlaşmalarda göz önünde bulundurmanız gerekir.

Teslim alındı belgesi

Ürünlerinizi kargo firmasına teslim ettikten sonra takip etmeniz gereken belgelerden biri de teslim alındı belgesidir. Bu belge ürününüzün kargo görevlilerince alındığını ve işleme sokulacağına dair bir belgedir. Bu belgeleri almamanız durumunda, yaşanabilecek herhangi bir olumsuz durumda elinizde ürünü teslim ettiğinize dair bir belge olmasını sağlar.

Kargo firmasının çalışma saatleri ve günleri

Çalışmayı düşündüğünüz firmanın çalışma saatlerini ve günlerini de öğrenmelisiniz. Aynı gün ürün teslimatları yaparken, bu mesai saatleri devreye gireceği için geç saatlerde mesaisi devam eden kargo firmalarıyla çalışmaya dikkat edebilirsiniz. Bununla beraber bazı kargo firmaları Cumartesi günleri de yarım günlük mesailer yapmaktalar. Bu firmalarla çalışmanız, hafta sonu ürün gönderimleri yapmanıza da olanak tanır.

Kargonun alıcıya teslim süresi

Kargonun alıcıya ne kadar sürede gideceği de bir diğer önemli konudur. Bu süre kargonun gönderileceği mesafeye göre değişiklik gösterse de yapacağınız anlaşmalarda bu gönderim süreleri hakkında da detaylı bilgi almanız önemli. Normal olarak bir kargonun alıcıya ulaşması 1 ile 3 gün arasında sürmekte; ancak bu süre ne kadar kısa olursa, müşterilerinize daha iyi bir hizmet vermiş olursunuz.

İade koşulları ve hasarlı ürün durumunda yapılacaklar

E-ticarette, işletmelerin karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Bu durumda alıcı kişi ürünü anlaşmalı olduğunuz kargo firması ile size göndermek isteyecektir ve iade ürünlerde (koşullar sağlandığı durumda) firma sahiplerinin bu iade ücretlerini karşılaması gerekir ki bu da kargo maliyetlerinizin artmasına neden olur. Yapacağınız anlaşmalarda iade ürün ücretleri hakkında da bilgi almalı ve anlaşmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız.

Bunun yanı sıra bir diğer önemli konu da ürünün kargo sürecide hasar görmesi durumunda kargo firmasının size ne gibi teminatlar sunduğudur. Tüketiciye ürünün hasarlı bir şekilde ulaşması ürünün iade edilmesine neden olacaktır ve bu durumda da kargo firmasının size bir takım çözüm önerileri sunuyor olması gerekir.

Müşteriler nasıl bir şekilde bilgilendiriliyor?

Kargo firmaları gün içinde teslimatlarını yaparlarken, alıcı kişinin adreste olmadığı durumlarda bu kişileri nasıl bilgilendirdiklerini de öğrenmeniz faydalı olacaktır. Alıcı kişiye kargoları olduğuna dair bir not bırakılmasının yanı sıra teslim öncesinde alıcı kişinin telefon ile aranılarak ya da SMS ile bilgi verilmesi de bu seçenekler arasında yer alabilir.

Bu bilgilendirilmelerin yapılmaması durumunda alıcı kişi kargosunun geldiğinden habersiz olabilir ve bu durumda da ürün kargo şubesinde bekleyebilir ve zamanında alınma ürün geri gönderilebilir. Bu nedenle de müşteri bilgilendirmeleri oldukça önemlidir.

İndirimli kargo anlaşmaları

İndirimli kargo anlaşmaları yapmanız yazının başında da bahsettiğimiz gibi maliyetlerinizi bir hayli düşürecektir. E-ticaret sektöründeki firma sayısının artması nedeniyle kargo firmaları anlaşmalarını yaparken belli kriterleri göz önünde bulundurmayı seçiyor ve aylık ortalama bir gönderi adedinin oluşmasını talep ediyorlar.

İdeaSoft olarak akıllı e-ticaret paketi kullanıcılarımıza, İdeaSoft’a özel indirimli kargo anlaşmaları sunarak, onların kargo gönderimlerini daha uygun fiyatlarla yapmalarına olanak tanıyoruz. Bu sayfadan e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve dilerseniz 0850 532 0 333 numaralı telefondan bize ulaşarak bilgi alabilir ya da 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya