E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

30 Ekim 2018
Sinan Oypan

E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli. Tabii ki kargo anlaşmaları yaparken bazı konulara dikkat etmeniz de gerekiyor. E-ticaret hacminin ve e-ticaret şirketlerinin artması nedeniyle kargo firmaları anlaşma yaparken belli kriterlere uyulmasını istiyor ve bu kriterler doğrultusunda anlaşmalarını yapıyorlar.

Neden kargo anlaşmaları yapmalısınız?

Düzenli olarak e-ticaret siteniz üzerinden satış yapıyor ve aylık olarak belli bir hacme sahip olduğunuzda herbir ürün gönderimi için belli bir ücret ödemeniz gerekir. Bu da doğal olarak aylık kargo masraflarınızın artmasına neden olur.

Kargo anlaşması yapmadığınız zaman, ödeyeceğiniz bu ücretler daha yüksek olacağı için maliyetleriniz de doğal olarak artmış olur. Ancak kargo anlaşmanız olduğunda herbir gönderiyi daha uygun fiyatlarla gönderme şansınız olur.

Bunun yanı sıra kargo anlaşması yapmadığınızda tüketicilere ücretsiz kargo ya da indirimli kargo seçeneği sunmanız da bir hayli yükselir; çünkü bu durumda bu maliyetleri sizin karşılamanız gerekir. Bu anlaşmaları yaptığınızda siteniz üzerinde alışveriş yapan kişilere farklı kargo seçenekleri de sunabilirsiniz. Kargo maliyetleriniz düştüğü için belli meblağlar üzerinde ücretsiz kargo sunabileceğiniz gibi yaptığınız anlaşmaya göre tüm alışverişlerde de ücretsiz kargo sunabilirsiniz. Ücretsiz kargo seçeneği artık tüketiciler için bir beklenti haline geldiği için, böyle bir seçeneğinizin olması sepeti terk etme oranlarını düşürürken, geri dönüşüm oranlarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo anlaşmalarınızı yapmadan önce çalışacağınız firmaları seçerken bazı konulara özellikle dikkat etmeniz, kargo gönderim verimini artırırken, sürecin de daha rahat bir şekilde yönetilmesini sağlar.

Kargo gönderim ücretleri

Öncelikli konulardan biri kargo gönderim ücretleridir. Gönderi başına ücretler desiye göre değişiklik gösterdiği gibi yapacağınız anlaşmalarda farklı desilerdeki ürünler için sabit oranlı bir fiyat alabilirsiniz. Kargo ücretlerinin değişmesindeki en etkili faktörlerden biri aylık olarak yapacağınız gönderi sayısıdır. Aylık olarak ne kadar daha fazla gönderi yaparsanız, gönderi başına ödeyeceğiniz ücret de o kadar uygun olacaktır. Bu nedenle kargo firmaları aylık yapacağınız gönderi sayısına göre sizinle bir anlaşma yapmak isteyeceklerdir.

Taahhütsüz anlaşma seçenekleri

Kargo anlaşmalarında taahhütsüz anlaşma seçeneklerinin olması da sizin için bir avantaj olacaktır. Bu taahhütün olmaması dilediğiniz zaman anlaşmanızı sonlandırmanıza imkan tanıyacağı gibi sizi de aylık belli bir satış kotası tutturma zorunluluğunda bırakmayacaktır.

Kargo şubesi ile ofisiniz arasındaki mesafesi

Siparişlerinizi hızlı bir şekilde kargo firmasına ulaştırabilmeniz gerekir. Bu nedenle de çalışacağınız kargo firmaları ile ofisiniz arasındaki mesafe oldukça önemlidir. Bu mesafenin uzaması ürünlerinizi teslim etme sürenizi uzatacaktır.

Bunun yanı sıra müşterilerinize aynı gün kargo teslim seçeneği sunuyorsanız, bu mesafe daha da önemli bir konu haline geliyor. Bu mesafenin uzaması, aynı gün ürün teslimlerini zorlaştıracaktır.

Ürünlerin kargo firmasınca teslim alınma saatleri

Yapacağınız anlaşmada kargo firması ürünleri sizin ofisinizden teslim alabilir. Bu durumda da hangi saat aralıklarında bu işlemin yapıldığını öğrenmeniz gerekir. Erken bir saate ürünlerin teslim alınması, aynı gün gönderilerde tüketicilerin gün içinde erken saatlerde alışveriş yapmalarını zorunlu kılacağı için avantajlı olmayacaktır. Bu nedenle de bu zaman aralığını yaptığınız anlaşmalarda göz önünde bulundurmanız gerekir.

Teslim alındı belgesi

Ürünlerinizi kargo firmasına teslim ettikten sonra takip etmeniz gereken belgelerden biri de teslim alındı belgesidir. Bu belge ürününüzün kargo görevlilerince alındığını ve işleme sokulacağına dair bir belgedir. Bu belgeleri almamanız durumunda, yaşanabilecek herhangi bir olumsuz durumda elinizde ürünü teslim ettiğinize dair bir belge olmasını sağlar.

Kargo firmasının çalışma saatleri ve günleri

Çalışmayı düşündüğünüz firmanın çalışma saatlerini ve günlerini de öğrenmelisiniz. Aynı gün ürün teslimatları yaparken, bu mesai saatleri devreye gireceği için geç saatlerde mesaisi devam eden kargo firmalarıyla çalışmaya dikkat edebilirsiniz. Bununla beraber bazı kargo firmaları Cumartesi günleri de yarım günlük mesailer yapmaktalar. Bu firmalarla çalışmanız, hafta sonu ürün gönderimleri yapmanıza da olanak tanır.

Kargonun alıcıya teslim süresi

Kargonun alıcıya ne kadar sürede gideceği de bir diğer önemli konudur. Bu süre kargonun gönderileceği mesafeye göre değişiklik gösterse de yapacağınız anlaşmalarda bu gönderim süreleri hakkında da detaylı bilgi almanız önemli. Normal olarak bir kargonun alıcıya ulaşması 1 ile 3 gün arasında sürmekte; ancak bu süre ne kadar kısa olursa, müşterilerinize daha iyi bir hizmet vermiş olursunuz.

İade koşulları ve hasarlı ürün durumunda yapılacaklar

E-ticarette, işletmelerin karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Bu durumda alıcı kişi ürünü anlaşmalı olduğunuz kargo firması ile size göndermek isteyecektir ve iade ürünlerde (koşullar sağlandığı durumda) firma sahiplerinin bu iade ücretlerini karşılaması gerekir ki bu da kargo maliyetlerinizin artmasına neden olur. Yapacağınız anlaşmalarda iade ürün ücretleri hakkında da bilgi almalı ve anlaşmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız.

Bunun yanı sıra bir diğer önemli konu da ürünün kargo sürecide hasar görmesi durumunda kargo firmasının size ne gibi teminatlar sunduğudur. Tüketiciye ürünün hasarlı bir şekilde ulaşması ürünün iade edilmesine neden olacaktır ve bu durumda da kargo firmasının size bir takım çözüm önerileri sunuyor olması gerekir.

Müşteriler nasıl bir şekilde bilgilendiriliyor?

Kargo firmaları gün içinde teslimatlarını yaparlarken, alıcı kişinin adreste olmadığı durumlarda bu kişileri nasıl bilgilendirdiklerini de öğrenmeniz faydalı olacaktır. Alıcı kişiye kargoları olduğuna dair bir not bırakılmasının yanı sıra teslim öncesinde alıcı kişinin telefon ile aranılarak ya da SMS ile bilgi verilmesi de bu seçenekler arasında yer alabilir.

Bu bilgilendirilmelerin yapılmaması durumunda alıcı kişi kargosunun geldiğinden habersiz olabilir ve bu durumda da ürün kargo şubesinde bekleyebilir ve zamanında alınma ürün geri gönderilebilir. Bu nedenle de müşteri bilgilendirmeleri oldukça önemlidir.

İndirimli kargo anlaşmaları

İndirimli kargo anlaşmaları yapmanız yazının başında da bahsettiğimiz gibi maliyetlerinizi bir hayli düşürecektir. E-ticaret sektöründeki firma sayısının artması nedeniyle kargo firmaları anlaşmalarını yaparken belli kriterleri göz önünde bulundurmayı seçiyor ve aylık ortalama bir gönderi adedinin oluşmasını talep ediyorlar.

İdeaSoft olarak akıllı e-ticaret paketi kullanıcılarımıza, İdeaSoft’a özel indirimli kargo anlaşmaları sunarak, onların kargo gönderimlerini daha uygun fiyatlarla yapmalarına olanak tanıyoruz. Bu sayfadan e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve dilerseniz 0850 532 0 333 numaralı telefondan bize ulaşarak bilgi alabilir ya da 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2020
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan