fbpx

E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?

28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?

Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük, orta ve küçük işletmelerin e-ticaret için bilmesi gereken pek çok konu vardır. E-ticaret sitesi kurmak için vergi levhası almak, e-ticaret vergi muafiyeti, e-ticaret için vergi mükellefi gibi sizlerin merak ettiği en önemli başlıkları derlediğimiz yazımızı keyifle okuyabilirsiniz.

İnternetten Satış için Vergi Kaydı

Konumdan ve zamandan bağımsız olarak son kullanıcıya her an ulaşma özgürlüğünü yaşatan e-ticaret sektörüne giriş yapmak isteyen kişilerin uygulaması gereken bazı adımlar mevcuttur. Sanal mağaza açma adımları ne olursa olsun fiziki mağaza açmaktan çok daha hızlı ilerleyen bir süreçtir. Bu yazımızda e-ticaret yapmak için bilinmesi gerekenler konusunu ele alarak internetten satış vergi kaydı, e ticaret vergi muafiyeti, e ticaret vergi muafiyeti, e ticaret vergileri gibi konuları ele alacağız.

İlgili rehber: İnternetten satış yapmak için bilinmesi gerekenler

E-ticaret Vergi Levhası Nedir?

Maliye Bakanlığı tarafından sınırları çizilen, ticari kazanç kazanç tutarlarını ve bunlara karşılık gelen vergi miktarlarını gösteren belgeye verilen isimdir. Bir vergi levhanızın olması demek, gelirinize göre vergilendirilecek olmanız demektir.

E-Ticaret Yapmak İçin Vergi Levhası Nasıl Alınır?

Vergi levhası nasıl alınır dediğimizde karşımıza 3 adres çıkar.

  • GİB - İnternet Vergi Dairesi
  • Yeminli Mali Müşavir
  • Esnaf/Sanatkarlar Odası
  • İnternet Vergi Dairesi’nden hızlıca vergi levhası başvurusu yapabilirsiniz;

  • GİB web sitesinden İnternet Vergi Dairesi’ne giriş yapılır.
  • Sorgulama butonundan vergi levhası bilgileri seçilir.
  • İlgili alanları doldurulur ve başvurunuz alınır.
  • Yeni şirket kurmak için vergi levhası başvurusu yapıldığında vergi levhası onaylanma süreci 1 ayı bulabilir. İnternet Vergi Dairesi’nden başvuru sürecinizi sorgulayabilir, yaklaşık 1 ay sonra vergi levhanızı alabilirsiniz.

    İlgili Rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

    İnternet Üzerinden Satış için Şirket Kurmak Zorunlu Mudur?

    İnternet üzerinden yapılan satışlarda satışı yapılan ürünlerin vergilerinin ödenmesi gerekir. Vergi mükellefi olmanız açısından e-ticaret yapmak ya da e-ticaret sitesi kurmak için bir şirket kurma şartı aranır. Ancak internet üzerinden satış yapan herkes vergi mükellefi sayılmamaktadır. İnternetten satışta vergi muafiyeti konusunu aşağıda anlatacağız.

    Sıfırdan bir şirket kuracak ve e-ticarete başlayacaksanız şahıs şirketi e ticaret yapabilir mi? diye merak ediyorsanız e-ticaret yapmak için kuracağınız şirket türünün bir önemi yoktur. Eticaret için şahıs şirketi, limited şirket ya da anonim şirket kurabilirsiniz.

    Karar vermenizi kolaylaştırmak açısından ‘Şahıs şirketi kurmak mı yoksa limited şirket kurmak mı’ adlı videomuzu izlemenizi tavsiye ederiz.

    E ticaret Vergi Mükellefi Olmak Ne İşe Yarar?

    E-ticaret için şirket kurmanızın ve vergi levhanızın olmasının eticaret sitenize pek çok faydası vardır.

    Kredi kartlarıyla birçok bankadan ödeme alabilirsiniz.
    Farklı ödeme sistemlerini kullanarak birçok bankanın sanal pos’unu kullanabilirsiniz.
    Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapabilirsiniz.
    Şirket sahibi olarak e-ticaret sitenizde müşterilerinizin gözünde güven ve prestij kazanırsınız.
    ETBİS’e (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) kayıt işleminizi yaptırabilir, tüketiciyi koruyan bir misyon üstlenebilirsiniz.

    E ticaret Vergileri Nelerdir?

    E-ticaret sitesi kurmak, e ticaret vergi levhası almak adımlarınızdan sonra eticaret siteniz internetten satış için hazırdır. Sitenizi faaliyete aldıktan sonra gelirinize göre değişkenlik gösteren e ticaret vergi limiti ve eticaret vergileri vardır. E-ticaret vergi ödemeleri 3 aylık ya da yıllık olarak ödenir.

    Şahıs ya da sermaye şirket türlerinin e ticaret vergi 2020 ödeme kalemlerinden bazılarını sizler için aşağıda sıraladık.

    Damga vergisi
    Muhtasar Beyanname
    Katma Değer Vergisi (KDV)
    Geçici vergi beyannamesi
    Basit Usulde Yıllık Gelir Vergisi
    Yıllık Gelir Vergisi

    İlgili rehber: E-ticaret vergileri hangileridir?

    Faturasız E ticaret Olur Mu?

    Online mağazacılık alanında satış işlemleri faturalandırılır ve gelirinize göre belirli vergi dilimlerine tabi tutulur. Online e-ticaret yapan kişilerin fatura kesmemesi, vergi mükellefi olmadan satış yapması yüklü vergi cezalarıyla karşı karşıya kalmalarına neden olur. E-fatura sistemi ile tüm faturalandırma işlemleriniz takip edilir. Satışlarınızı faturalandırmanız müşterinizin işletmenize duyduğu güveni ve sadakati artırır.

    Sanal mağazacılığın sunduğu kolaylıklardan biri olan e-fatura ve e-arşiv sistemi fatura kesme işlemini kolay bir şekilde sanal ortamda yapmanızı sağlar. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), 2015 yılı itibariyle e-fatura sistemini devreye alarak, geliri brüt 5 milyon TL’ye ulaşanların e-fatura ve e-arşiv sistemini kullanmasını zorunlu kılmıştır. Fakat bu tutardan bağımsız olarak her e-ticaret sitesi e-fatura sistemini kullanabilir.

    E-fatura ve e-arşiv sisteminin şirketlere sağladığı pek çok avantaj bulunur;

    E-fatura uygulamasıyla hızlı ve güvenli bir alışveriş mümkün olur.
    Sahte fatura kesmenin ve mağduriyetlerin önüne geçilir.
    Faturaların 10 yıl süreyle sanal ortamda saklanabilmesi şirketlere maliyet avantajı sağlar.
    E-fatura ile vergi kaçırmanın önüne geçilir.
    E-faturalar müşteriler ile de dijital ortamda rahatlıkla paylaşılır.

    E-ticarette Vergi Muafiyeti

    İnternet üzerinden satış yapan herkes vergi mükellefi sayılmaz. Geçtiğimiz yıl mart ayında düzenlenen bir tebliğ ile iş yeri açmadan ürünlerinin internetten satışını gerçekleştiren kişiler için toplam 30.000 TL'ye kadar esnaf muafiyeti/esnaf vergi muafiyeti tanınmıştır. Yine ikinci el ürün satan bir internet sitesinde satılan ikinci el ürünler vergiden muaftır.

    Evlerde üretilen ürünlerin internet ve benzeri elektronik ortamlarda satışının sınır ve alanları aşağıdaki gibi çizilmiştir;

    Evlerde seri üretim yapabilen makine ve aletlerin kullanılmaması
    Ticari, zirai veya mesleki kazancı dolayısı ile gerçek usulde gelir vergisine tabi olunmaması
    Dışarıdan işçi çalıştırılmaması
    Ürünlerin işyeri açmaksızın satılması
    Ürünlerin, pazar takibi suretiyle satılmaması

    Daha fazla detay için: Evden e-ticaret yapanlar için vergi muafiyeti

    Şirketi Olanlar için E-ticaret Nasıl Yapılır?

    Fiziksel mağazanız varsa internet mağazacılığı işine soyunmak istiyorsanız bir şirket kurmanıza gerek kalmadan doğrudan e-ticaret sitesinde ürünlerinizi satışa sunabilirsiniz. İnternet üzerinden satış için şirket kuran girişimciler; fiziksel bir mağazası da varsa, farklı bir şirket kurmak zorunda olmadan doğrudan ürünlerini dijital mağazalarında satışa sunabilir.

    Bir şirket sahibiyseniz e-ticaret için yapmanız gerekenler şirket faaliyet alanlarınıza online ticaret, e-ticaret gibi alanları eklemek olacaktır. Şirket sahibi olarak e-ticaret sitesi kurmak için yapmanız gereken, güvenli bir e-ticaret yazılımı seçip, işinize uygun bir domain ve hosting almak olacaktır. Dilerseniz pek çok özelliğin bir bütün olarak sunulduğu e-ticaret paketleri tercih edebilir ve sadece eticaret sitenizi yönetmeye odaklanabilirsiniz.

    E-ticaret Sitesi Kurmak için Hemen Adım Atın

    Online bir mağaza açmanın maliyeti fiziki bir mağaza açmanın maliyetinden çok daha düşük olduğu gibi aşağıda saydığımız pek çok avantajınız bulunur;

    7/24 müşteriye ulaşma özgürlüğünüz vardır.
    Konumdan bağımsız şekilde Türkiye’nin her yerine ulaşabilirsiniz.
    Müşterileri tanıyıp tekrar ulaşabilme olanağınız vardır.
    E-ticaret sitesi yönetirken aynı zamanda fiziki mağazanızı işletebilirsiniz.
    E ticaret sitesi yönetirken aynı zamanda başka bir iş yapabilirsiniz.
    Farklı bir kaynak ile satışlarınızı ve gelirinizi artırabilirsiniz.
    Marka bilinirliliğini artırabilirsiniz.

    IdeaSoft’un sunduğu Akıllı E-Ticaret Paketleri arasından birini almak için kararınızı vermeden önce 15 günlük DEMO talebi ile hizmetlerimizi deneyimleyebilirsiniz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
    Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
    Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
    11 Haziran 2018
    Sinan Oypan
    Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
    Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
    Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
    29 Eylül 2017
    Sinan Oypan
    E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
    E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
    E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
    12 Mayıs 2020
    Sinan Oypan
    Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
    Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
    Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
    12 Ekim 2020
    Sinan Oypan
    Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
    Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
    Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
    25 Nisan 2020
    Sinan Oypan
    5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
    5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
    Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
    22 Aralık 2016
    Sinan Oypan
    E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
    E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
    E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
    19 Haziran 2017
    Sinan Oypan
    E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
    E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
    E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
    20 Eylül 2016
    Sinan Oypan
    Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
    Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
    Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
    23 Eylül 2020
    Sinan Oypan
    Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
    Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
    Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
    19 Eylül 2016
    Sinan Oypan
    Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
    Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
    Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
    17 Şubat 2020
    Sinan Oypan
    E-posta pazarlama içerik fikirleri
    E-posta pazarlama içerik fikirleri
    E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
    28 Haziran 2018
    Sinan Oypan