İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç

26 Aralık 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya paylaşımı, strateji belirleme, SEO çalışmaları yapma, pazarlama ve reklam çalışmaları yapma konusunda size çeşitli alanlarda yardımcı olabilir.

Özellikle yeni girişimler, iş yerini internete taşıyanlar veya orta ölçekli firmalar bu ücretsiz araçlardan yararlanarak, işlerini geliştirebilirler. Burada en popüler olan araçları detaylı bir şekilde anlatıp, benzer uygulamaları liste halinde paylaşıyor olacağız. Benzer uygulamalar oldukları için, ortak özellik ve kullanım alanları bulunuyor. Başlıklara tıklayarak ilgili araçların sayfalarına gidebilirsiniz.

İş yönetim ve dosya paylaşım araçları

Google Drive

Google Drive birçok konuda size yardımcı olacak bir ücretsiz araç. Google Drive üzerinde, Word, Excel, Power Point gibi dosyalar yaratabilir ve bu dosyaları şirketinizde çalışan diğer personelle paylaşabilirsiniz. Aynı zamanda fotoğraf ve diğer dosyalarınızıda buraya yükleyerek, paylaşım yapabilirsiniz.

Bu neden önemli? Çünkü, raporlamalar, dosya paylaşımları, beraber tek bir tablo üzerinde çalışma gibi eylemler yapmanız gerekecektir ve Drive kullandığınızda, bu işlemleri yapmak oldukça kolay olacaktır.

Örneğin, Excel üzerinde bir raporlama yaptığınızda, onu başka bir çalışana göndermeniz gerekecektir. Sonrasında onun yaptığı değişikliklerden sonra size yeni bir dosya gönderecek. Bu süreç devam ettikçe, aynı işle ilgili birden fazla dosya olacak. Fakat Google Drive üzerinde bir dosya paylaşımı yaptığınızda, siz düzenlemeleri yaptıktan sonra, diğer ilgili kişi bu dosyaya erişerek, aynı dosya üzerinde çalışabilir. Hatta aynı anda birden fazla kişi tek bir dosya üzerinde çalışabilir.

Bunlara ek olarak, Bulut tabanlı bir sistem olduğu için, Google Drive’daki dosyalarınıza internet erişimi olan herhangi bir yerden ve cihazdan ulaşabilirsiniz. Böylelikle acil durumlarda da verilerinize ulaşabilirsiniz.

Dosya paylaşım ve saklama için kullanabileceğiniz diğer araçlar:

Box

Dropbox

SEO araçları

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Anahtar Kelime Planlayıcı SEO çalışmaları yapmak için kullanabileceğiniz bir araç. Burada site üzerinde kullanacağınız anahtar kelimelerin aranma hacimlerini öğrenebilir, farklı anahtar kelime araştırmaları yaparak, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda sitenizdeki mevcut anahtar kelimelerin de aranma hacimlerine bakarak, nasıl bir performansınız olduğunu görebilirsiniz.

SEO konusunda, anahtar kelime araştırması, rakip analizi, internet sayfası anahtar kelime ve link analizi yapabileceğiniz diğer araçları da aşağıda sizinle paylaşıyoruz. Not: Bu araçların bir kısmı ücretli olsa da daha az özellik sunan ücretsiz versiyonları da bulunuyor.

Keywordtool.io

Moz, Open Site Explorer

SEMrush

Varvy SEO Tool

Diğer SEO araçları için buraya tıklayın

Sosyal medya yönetim araçları

Sosyal medya yönetim araçları, sosyal ağlar üzerindeki çalışmalarınızın otomasyonunu sağlamak için oldukça etkilidir. Birçok farklı sosyal medya yönetim aracı bulunuyor. En popüler ve en yaygın kullanılan araçlardan bazılarını aşağıda listeliyoruz.

Buffer

Buffer üzerinde, Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ ve Instagram hesaplarınızda yapacağınız gönderileri zamanlayabiliyorsunuz. İleriki zamanlara yönelik planlamalar yapmak için bu araç oldukça faydalı. Bunun yanı sıra Buffer, paylaşımlarınızın istatistik ölçümlemelerini de yapıyor böylelikle paylaşımlarınız sonrasındaki etkileşim oranlarını buradaki panel üzerinde görebiliyorsunuz.

Hootsuite

Hootsuite de bir zamanlama aracı. Farklı mecralardaki hesaplarınızı buraya bağlayabilir ve ileriye yönelik paylaşımlarınızı zamanlayabilir ve paylaşımlarınızın aldığı etkileşimleri takip edebilirsiniz.

Social Mention

Bu araç ile, sosyal medyada takip etmek istediğiniz anahtar kelimelerle ilgili paylaşım yapıldığında bildirim alabiliyorsunuz. Böylelikle markanız ve ürünleriniz hakkında yapılan yorumları takip ederek, müşterilerinizle etkileşime veya iletişime geçebilirsiniz.

Diğer sosyal medya araçları buraya tıklayın

Hız testi araçları

İnternet sitenizin açılma hızı, geri dönüşümleriniz ve ziyaretçileri sitede tutabilmeniz için oldukça önemli. Bu nedenle de belli aralıklarla sitenizin hız testlerini yapmanız gerekecektir. Aşağıda paylaşacağımız araçlar sayesinde, sitenizin hız performansını ölçebilir, sorunlu alanlarla ilgili geri bildirimler alabilir ve düzeltmeniz gereken konularla ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Google PageSpeed Insights

GT Matrix

Pingdom

Load Impact

WebPage Test

Ekip yönetim araçları

Ekip yönetimini yapmak da oldukça önemli. İşlerin takibini yapabilmek, ilerleyen dönemler için hedefler belirlemek, belli bir zaman içinde ne kadar iş yapılabildiğinin hesabını yapmak, dosya paylaşımı yapmak, çalışanların performanslarını değerlendirmek, anlık olarak görevlerin takibini yapabilmek ve anlık olarak görev atamaları yapabilmek için bu ekip yönetim araçlarından yararlanabilirsiniz.

Bu araçların bir kısmı ücretsiz, bazıları da belli bir çalışan sayısının üstündeki kullanımlar için ücretli. Kendi ihtiyacınızı karşılayacak olan araçlardan birini seçerek, ekip yönetimini bu araçlar üzerinden yapabilirsiniz.

Bu alandaki en popüler uygulamalar ise şunlar:

Trello

BaseCamp

Slack

Teamwork PM

Asana

Görsel tasarım araçları

Görsel tasarımlar, e-ticaret siteniz ve üreteceğiniz sosyal medya ile blog içerikleri için oldukça önemli. Bu sebeple de farklı araçlardan yararlanmanız gerekebilir. Görsel tasarım konusunda birçok çalışma yapabileceğiniz araçları aşağıda paylaşıyoruz.

Canva

Canva, E-ticaret siteniz için görsel çalışmalar hazırlamanız gerektiğinde kullanabileceğiniz bir araç. Bu araç üzerinde çeşitli şablonlar bulunuyor, sosyal medya, e-posta pazarlama gibi alanlar için görsellerinizi bu araç üzerinde oluşturabiliyorsunuz. Oldukça basit bir kullanımı olan Canva, ile kendi çalışmalarınızı kısa bir sürede yaratabilirsiniz. Canva üzerinde görsel çalışma yapımını detaylı bir şekilde anlattığımız rehberimize buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Giphy Sosyal mecralarda GIF paylaşımları yapmak için bu platformdan yararlanabilirsiniz.

Pexels Stock fotoğraf kullanmanız gerektiği durumlarda, bu platformdan ücretsiz stock görsellere ulaşabilirsiniz.

Unsplash Yüksek çözünürlüklü (4K) görseller kullanmak isterseniz, bu platformdaki görselleri ücretsiz bir şekilde kullanabilirsiniz.

Infografik ve görsel tasarım çalışmaları yapabileceğiniz diğer araçlara buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa ve 2017'de kendi işinizi yapmayı planlıyorsanız, e-ticaret paketlerimize göz atabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde, bu süreç içerisinde hizmetlerimizi deneme fırsatı yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan