İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç

26 Aralık 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç

E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya paylaşımı, strateji belirleme, SEO çalışmaları yapma, pazarlama ve reklam çalışmaları yapma konusunda size çeşitli alanlarda yardımcı olabilir.

Özellikle yeni girişimler, iş yerini internete taşıyanlar veya orta ölçekli firmalar bu ücretsiz araçlardan yararlanarak, işlerini geliştirebilirler. Burada en popüler olan araçları detaylı bir şekilde anlatıp, benzer uygulamaları liste halinde paylaşıyor olacağız. Benzer uygulamalar oldukları için, ortak özellik ve kullanım alanları bulunuyor. Başlıklara tıklayarak ilgili araçların sayfalarına gidebilirsiniz.

İş yönetim ve dosya paylaşım araçları

Google Drive

Google Drive birçok konuda size yardımcı olacak bir ücretsiz araç. Google Drive üzerinde, Word, Excel, Power Point gibi dosyalar yaratabilir ve bu dosyaları şirketinizde çalışan diğer personelle paylaşabilirsiniz. Aynı zamanda fotoğraf ve diğer dosyalarınızıda buraya yükleyerek, paylaşım yapabilirsiniz.

Bu neden önemli? Çünkü, raporlamalar, dosya paylaşımları, beraber tek bir tablo üzerinde çalışma gibi eylemler yapmanız gerekecektir ve Drive kullandığınızda, bu işlemleri yapmak oldukça kolay olacaktır.

Örneğin, Excel üzerinde bir raporlama yaptığınızda, onu başka bir çalışana göndermeniz gerekecektir. Sonrasında onun yaptığı değişikliklerden sonra size yeni bir dosya gönderecek. Bu süreç devam ettikçe, aynı işle ilgili birden fazla dosya olacak. Fakat Google Drive üzerinde bir dosya paylaşımı yaptığınızda, siz düzenlemeleri yaptıktan sonra, diğer ilgili kişi bu dosyaya erişerek, aynı dosya üzerinde çalışabilir. Hatta aynı anda birden fazla kişi tek bir dosya üzerinde çalışabilir.

Bunlara ek olarak, Bulut tabanlı bir sistem olduğu için, Google Drive’daki dosyalarınıza internet erişimi olan herhangi bir yerden ve cihazdan ulaşabilirsiniz. Böylelikle acil durumlarda da verilerinize ulaşabilirsiniz.

Dosya paylaşım ve saklama için kullanabileceğiniz diğer araçlar:

Box

Dropbox

SEO araçları

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Anahtar Kelime Planlayıcı SEO çalışmaları yapmak için kullanabileceğiniz bir araç. Burada site üzerinde kullanacağınız anahtar kelimelerin aranma hacimlerini öğrenebilir, farklı anahtar kelime araştırmaları yaparak, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda sitenizdeki mevcut anahtar kelimelerin de aranma hacimlerine bakarak, nasıl bir performansınız olduğunu görebilirsiniz.

SEO konusunda, anahtar kelime araştırması, rakip analizi, internet sayfası anahtar kelime ve link analizi yapabileceğiniz diğer araçları da aşağıda sizinle paylaşıyoruz. Not: Bu araçların bir kısmı ücretli olsa da daha az özellik sunan ücretsiz versiyonları da bulunuyor.

Keywordtool.io

Moz, Open Site Explorer

SEMrush

Varvy SEO Tool

Diğer SEO araçları için buraya tıklayın

Sosyal medya yönetim araçları

Sosyal medya yönetim araçları, sosyal ağlar üzerindeki çalışmalarınızın otomasyonunu sağlamak için oldukça etkilidir. Birçok farklı sosyal medya yönetim aracı bulunuyor. En popüler ve en yaygın kullanılan araçlardan bazılarını aşağıda listeliyoruz.

Buffer

Buffer üzerinde, Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ ve Instagram hesaplarınızda yapacağınız gönderileri zamanlayabiliyorsunuz. İleriki zamanlara yönelik planlamalar yapmak için bu araç oldukça faydalı. Bunun yanı sıra Buffer, paylaşımlarınızın istatistik ölçümlemelerini de yapıyor böylelikle paylaşımlarınız sonrasındaki etkileşim oranlarını buradaki panel üzerinde görebiliyorsunuz.

Hootsuite

Hootsuite de bir zamanlama aracı. Farklı mecralardaki hesaplarınızı buraya bağlayabilir ve ileriye yönelik paylaşımlarınızı zamanlayabilir ve paylaşımlarınızın aldığı etkileşimleri takip edebilirsiniz.

Social Mention

Bu araç ile, sosyal medyada takip etmek istediğiniz anahtar kelimelerle ilgili paylaşım yapıldığında bildirim alabiliyorsunuz. Böylelikle markanız ve ürünleriniz hakkında yapılan yorumları takip ederek, müşterilerinizle etkileşime veya iletişime geçebilirsiniz.

Diğer sosyal medya araçları buraya tıklayın

Hız testi araçları

İnternet sitenizin açılma hızı, geri dönüşümleriniz ve ziyaretçileri sitede tutabilmeniz için oldukça önemli. Bu nedenle de belli aralıklarla sitenizin hız testlerini yapmanız gerekecektir. Aşağıda paylaşacağımız araçlar sayesinde, sitenizin hız performansını ölçebilir, sorunlu alanlarla ilgili geri bildirimler alabilir ve düzeltmeniz gereken konularla ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Google PageSpeed Insights

GT Matrix

Pingdom

Load Impact

WebPage Test

Ekip yönetim araçları

Ekip yönetimini yapmak da oldukça önemli. İşlerin takibini yapabilmek, ilerleyen dönemler için hedefler belirlemek, belli bir zaman içinde ne kadar iş yapılabildiğinin hesabını yapmak, dosya paylaşımı yapmak, çalışanların performanslarını değerlendirmek, anlık olarak görevlerin takibini yapabilmek ve anlık olarak görev atamaları yapabilmek için bu ekip yönetim araçlarından yararlanabilirsiniz.

Bu araçların bir kısmı ücretsiz, bazıları da belli bir çalışan sayısının üstündeki kullanımlar için ücretli. Kendi ihtiyacınızı karşılayacak olan araçlardan birini seçerek, ekip yönetimini bu araçlar üzerinden yapabilirsiniz.

Bu alandaki en popüler uygulamalar ise şunlar:

Trello

BaseCamp

Slack

Teamwork PM

Asana

Görsel tasarım araçları

Görsel tasarımlar, e-ticaret siteniz ve üreteceğiniz sosyal medya ile blog içerikleri için oldukça önemli. Bu sebeple de farklı araçlardan yararlanmanız gerekebilir. Görsel tasarım konusunda birçok çalışma yapabileceğiniz araçları aşağıda paylaşıyoruz.

Canva

Canva, E-ticaret siteniz için görsel çalışmalar hazırlamanız gerektiğinde kullanabileceğiniz bir araç. Bu araç üzerinde çeşitli şablonlar bulunuyor, sosyal medya, e-posta pazarlama gibi alanlar için görsellerinizi bu araç üzerinde oluşturabiliyorsunuz. Oldukça basit bir kullanımı olan Canva, ile kendi çalışmalarınızı kısa bir sürede yaratabilirsiniz. Canva üzerinde görsel çalışma yapımını detaylı bir şekilde anlattığımız rehberimize buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Giphy Sosyal mecralarda GIF paylaşımları yapmak için bu platformdan yararlanabilirsiniz.

Pexels Stock fotoğraf kullanmanız gerektiği durumlarda, bu platformdan ücretsiz stock görsellere ulaşabilirsiniz.

Unsplash Yüksek çözünürlüklü (4K) görseller kullanmak isterseniz, bu platformdaki görselleri ücretsiz bir şekilde kullanabilirsiniz.

Infografik ve görsel tasarım çalışmaları yapabileceğiniz diğer araçlara buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa ve 2017'de kendi işinizi yapmayı planlıyorsanız, e-ticaret paketlerimize göz atabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde, bu süreç içerisinde hizmetlerimizi deneme fırsatı yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alışveriş ve ticaretin hiçbir zaman değişmeyen en temel unsuru paradır. Para unsuru değişmez fakat paranın kendisi değişir. Öyle ki günümüzde para yerine geçen çok sayıda ödeme aracı var ve nakit paranın yakın gelecekte...
9 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin