İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç

26 Aralık 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç

E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya paylaşımı, strateji belirleme, SEO çalışmaları yapma, pazarlama ve reklam çalışmaları yapma konusunda size çeşitli alanlarda yardımcı olabilir.

Özellikle yeni girişimler, iş yerini internete taşıyanlar veya orta ölçekli firmalar bu ücretsiz araçlardan yararlanarak, işlerini geliştirebilirler. Burada en popüler olan araçları detaylı bir şekilde anlatıp, benzer uygulamaları liste halinde paylaşıyor olacağız. Benzer uygulamalar oldukları için, ortak özellik ve kullanım alanları bulunuyor. Başlıklara tıklayarak ilgili araçların sayfalarına gidebilirsiniz.

İş yönetim ve dosya paylaşım araçları

Google Drive

Google Drive birçok konuda size yardımcı olacak bir ücretsiz araç. Google Drive üzerinde, Word, Excel, Power Point gibi dosyalar yaratabilir ve bu dosyaları şirketinizde çalışan diğer personelle paylaşabilirsiniz. Aynı zamanda fotoğraf ve diğer dosyalarınızıda buraya yükleyerek, paylaşım yapabilirsiniz.

Bu neden önemli? Çünkü, raporlamalar, dosya paylaşımları, beraber tek bir tablo üzerinde çalışma gibi eylemler yapmanız gerekecektir ve Drive kullandığınızda, bu işlemleri yapmak oldukça kolay olacaktır.

Örneğin, Excel üzerinde bir raporlama yaptığınızda, onu başka bir çalışana göndermeniz gerekecektir. Sonrasında onun yaptığı değişikliklerden sonra size yeni bir dosya gönderecek. Bu süreç devam ettikçe, aynı işle ilgili birden fazla dosya olacak. Fakat Google Drive üzerinde bir dosya paylaşımı yaptığınızda, siz düzenlemeleri yaptıktan sonra, diğer ilgili kişi bu dosyaya erişerek, aynı dosya üzerinde çalışabilir. Hatta aynı anda birden fazla kişi tek bir dosya üzerinde çalışabilir.

Bunlara ek olarak, Bulut tabanlı bir sistem olduğu için, Google Drive’daki dosyalarınıza internet erişimi olan herhangi bir yerden ve cihazdan ulaşabilirsiniz. Böylelikle acil durumlarda da verilerinize ulaşabilirsiniz.

Dosya paylaşım ve saklama için kullanabileceğiniz diğer araçlar:

Box

Dropbox

SEO araçları

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Anahtar Kelime Planlayıcı SEO çalışmaları yapmak için kullanabileceğiniz bir araç. Burada site üzerinde kullanacağınız anahtar kelimelerin aranma hacimlerini öğrenebilir, farklı anahtar kelime araştırmaları yaparak, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda sitenizdeki mevcut anahtar kelimelerin de aranma hacimlerine bakarak, nasıl bir performansınız olduğunu görebilirsiniz.

SEO konusunda, anahtar kelime araştırması, rakip analizi, internet sayfası anahtar kelime ve link analizi yapabileceğiniz diğer araçları da aşağıda sizinle paylaşıyoruz. Not: Bu araçların bir kısmı ücretli olsa da daha az özellik sunan ücretsiz versiyonları da bulunuyor.

Keywordtool.io

Moz, Open Site Explorer

SEMrush

Varvy SEO Tool

Diğer SEO araçları için buraya tıklayın

Sosyal medya yönetim araçları

Sosyal medya yönetim araçları, sosyal ağlar üzerindeki çalışmalarınızın otomasyonunu sağlamak için oldukça etkilidir. Birçok farklı sosyal medya yönetim aracı bulunuyor. En popüler ve en yaygın kullanılan araçlardan bazılarını aşağıda listeliyoruz.

Buffer

Buffer üzerinde, Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ ve Instagram hesaplarınızda yapacağınız gönderileri zamanlayabiliyorsunuz. İleriki zamanlara yönelik planlamalar yapmak için bu araç oldukça faydalı. Bunun yanı sıra Buffer, paylaşımlarınızın istatistik ölçümlemelerini de yapıyor böylelikle paylaşımlarınız sonrasındaki etkileşim oranlarını buradaki panel üzerinde görebiliyorsunuz.

Hootsuite

Hootsuite de bir zamanlama aracı. Farklı mecralardaki hesaplarınızı buraya bağlayabilir ve ileriye yönelik paylaşımlarınızı zamanlayabilir ve paylaşımlarınızın aldığı etkileşimleri takip edebilirsiniz.

Social Mention

Bu araç ile, sosyal medyada takip etmek istediğiniz anahtar kelimelerle ilgili paylaşım yapıldığında bildirim alabiliyorsunuz. Böylelikle markanız ve ürünleriniz hakkında yapılan yorumları takip ederek, müşterilerinizle etkileşime veya iletişime geçebilirsiniz.

Diğer sosyal medya araçları buraya tıklayın

Hız testi araçları

İnternet sitenizin açılma hızı, geri dönüşümleriniz ve ziyaretçileri sitede tutabilmeniz için oldukça önemli. Bu nedenle de belli aralıklarla sitenizin hız testlerini yapmanız gerekecektir. Aşağıda paylaşacağımız araçlar sayesinde, sitenizin hız performansını ölçebilir, sorunlu alanlarla ilgili geri bildirimler alabilir ve düzeltmeniz gereken konularla ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Google PageSpeed Insights

GT Matrix

Pingdom

Load Impact

WebPage Test

Ekip yönetim araçları

Ekip yönetimini yapmak da oldukça önemli. İşlerin takibini yapabilmek, ilerleyen dönemler için hedefler belirlemek, belli bir zaman içinde ne kadar iş yapılabildiğinin hesabını yapmak, dosya paylaşımı yapmak, çalışanların performanslarını değerlendirmek, anlık olarak görevlerin takibini yapabilmek ve anlık olarak görev atamaları yapabilmek için bu ekip yönetim araçlarından yararlanabilirsiniz.

Bu araçların bir kısmı ücretsiz, bazıları da belli bir çalışan sayısının üstündeki kullanımlar için ücretli. Kendi ihtiyacınızı karşılayacak olan araçlardan birini seçerek, ekip yönetimini bu araçlar üzerinden yapabilirsiniz.

Bu alandaki en popüler uygulamalar ise şunlar:

Trello

BaseCamp

Slack

Teamwork PM

Asana

Görsel tasarım araçları

Görsel tasarımlar, e-ticaret siteniz ve üreteceğiniz sosyal medya ile blog içerikleri için oldukça önemli. Bu sebeple de farklı araçlardan yararlanmanız gerekebilir. Görsel tasarım konusunda birçok çalışma yapabileceğiniz araçları aşağıda paylaşıyoruz.

Canva

Canva, E-ticaret siteniz için görsel çalışmalar hazırlamanız gerektiğinde kullanabileceğiniz bir araç. Bu araç üzerinde çeşitli şablonlar bulunuyor, sosyal medya, e-posta pazarlama gibi alanlar için görsellerinizi bu araç üzerinde oluşturabiliyorsunuz. Oldukça basit bir kullanımı olan Canva, ile kendi çalışmalarınızı kısa bir sürede yaratabilirsiniz. Canva üzerinde görsel çalışma yapımını detaylı bir şekilde anlattığımız rehberimize buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Giphy Sosyal mecralarda GIF paylaşımları yapmak için bu platformdan yararlanabilirsiniz.

Pexels Stock fotoğraf kullanmanız gerektiği durumlarda, bu platformdan ücretsiz stock görsellere ulaşabilirsiniz.

Unsplash Yüksek çözünürlüklü (4K) görseller kullanmak isterseniz, bu platformdaki görselleri ücretsiz bir şekilde kullanabilirsiniz.

Infografik ve görsel tasarım çalışmaları yapabileceğiniz diğer araçlara buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa ve 2017'de kendi işinizi yapmayı planlıyorsanız, e-ticaret paketlerimize göz atabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde, bu süreç içerisinde hizmetlerimizi deneme fırsatı yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin