fbpx

İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç

26 Aralık 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç

E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya paylaşımı, strateji belirleme, SEO çalışmaları yapma, pazarlama ve reklam çalışmaları yapma konusunda size çeşitli alanlarda yardımcı olabilir.

Özellikle yeni girişimler, iş yerini internete taşıyanlar veya orta ölçekli firmalar bu ücretsiz araçlardan yararlanarak, işlerini geliştirebilirler. Burada en popüler olan araçları detaylı bir şekilde anlatıp, benzer uygulamaları liste halinde paylaşıyor olacağız. Benzer uygulamalar oldukları için, ortak özellik ve kullanım alanları bulunuyor. Başlıklara tıklayarak ilgili araçların sayfalarına gidebilirsiniz.

İş yönetim ve dosya paylaşım araçları

Google Drive

Google Drive birçok konuda size yardımcı olacak bir ücretsiz araç. Google Drive üzerinde, Word, Excel, Power Point gibi dosyalar yaratabilir ve bu dosyaları şirketinizde çalışan diğer personelle paylaşabilirsiniz. Aynı zamanda fotoğraf ve diğer dosyalarınızıda buraya yükleyerek, paylaşım yapabilirsiniz.

Bu neden önemli? Çünkü, raporlamalar, dosya paylaşımları, beraber tek bir tablo üzerinde çalışma gibi eylemler yapmanız gerekecektir ve Drive kullandığınızda, bu işlemleri yapmak oldukça kolay olacaktır.

Örneğin, Excel üzerinde bir raporlama yaptığınızda, onu başka bir çalışana göndermeniz gerekecektir. Sonrasında onun yaptığı değişikliklerden sonra size yeni bir dosya gönderecek. Bu süreç devam ettikçe, aynı işle ilgili birden fazla dosya olacak. Fakat Google Drive üzerinde bir dosya paylaşımı yaptığınızda, siz düzenlemeleri yaptıktan sonra, diğer ilgili kişi bu dosyaya erişerek, aynı dosya üzerinde çalışabilir. Hatta aynı anda birden fazla kişi tek bir dosya üzerinde çalışabilir.

Bunlara ek olarak, Bulut tabanlı bir sistem olduğu için, Google Drive’daki dosyalarınıza internet erişimi olan herhangi bir yerden ve cihazdan ulaşabilirsiniz. Böylelikle acil durumlarda da verilerinize ulaşabilirsiniz.

Dosya paylaşım ve saklama için kullanabileceğiniz diğer araçlar:

Box

Dropbox

SEO araçları

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Anahtar Kelime Planlayıcı SEO çalışmaları yapmak için kullanabileceğiniz bir araç. Burada site üzerinde kullanacağınız anahtar kelimelerin aranma hacimlerini öğrenebilir, farklı anahtar kelime araştırmaları yaparak, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda sitenizdeki mevcut anahtar kelimelerin de aranma hacimlerine bakarak, nasıl bir performansınız olduğunu görebilirsiniz.

SEO konusunda, anahtar kelime araştırması, rakip analizi, internet sayfası anahtar kelime ve link analizi yapabileceğiniz diğer araçları da aşağıda sizinle paylaşıyoruz. Not: Bu araçların bir kısmı ücretli olsa da daha az özellik sunan ücretsiz versiyonları da bulunuyor.

Keywordtool.io

Moz, Open Site Explorer

SEMrush

Varvy SEO Tool

Diğer SEO araçları için buraya tıklayın

Sosyal medya yönetim araçları

Sosyal medya yönetim araçları, sosyal ağlar üzerindeki çalışmalarınızın otomasyonunu sağlamak için oldukça etkilidir. Birçok farklı sosyal medya yönetim aracı bulunuyor. En popüler ve en yaygın kullanılan araçlardan bazılarını aşağıda listeliyoruz.

Buffer

Buffer üzerinde, Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ ve Instagram hesaplarınızda yapacağınız gönderileri zamanlayabiliyorsunuz. İleriki zamanlara yönelik planlamalar yapmak için bu araç oldukça faydalı. Bunun yanı sıra Buffer, paylaşımlarınızın istatistik ölçümlemelerini de yapıyor böylelikle paylaşımlarınız sonrasındaki etkileşim oranlarını buradaki panel üzerinde görebiliyorsunuz.

Hootsuite

Hootsuite de bir zamanlama aracı. Farklı mecralardaki hesaplarınızı buraya bağlayabilir ve ileriye yönelik paylaşımlarınızı zamanlayabilir ve paylaşımlarınızın aldığı etkileşimleri takip edebilirsiniz.

Social Mention

Bu araç ile, sosyal medyada takip etmek istediğiniz anahtar kelimelerle ilgili paylaşım yapıldığında bildirim alabiliyorsunuz. Böylelikle markanız ve ürünleriniz hakkında yapılan yorumları takip ederek, müşterilerinizle etkileşime veya iletişime geçebilirsiniz.

Diğer sosyal medya araçları buraya tıklayın

Hız testi araçları

İnternet sitenizin açılma hızı, geri dönüşümleriniz ve ziyaretçileri sitede tutabilmeniz için oldukça önemli. Bu nedenle de belli aralıklarla sitenizin hız testlerini yapmanız gerekecektir. Aşağıda paylaşacağımız araçlar sayesinde, sitenizin hız performansını ölçebilir, sorunlu alanlarla ilgili geri bildirimler alabilir ve düzeltmeniz gereken konularla ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Google PageSpeed Insights

GT Matrix

Pingdom

Load Impact

WebPage Test

Ekip yönetim araçları

Ekip yönetimini yapmak da oldukça önemli. İşlerin takibini yapabilmek, ilerleyen dönemler için hedefler belirlemek, belli bir zaman içinde ne kadar iş yapılabildiğinin hesabını yapmak, dosya paylaşımı yapmak, çalışanların performanslarını değerlendirmek, anlık olarak görevlerin takibini yapabilmek ve anlık olarak görev atamaları yapabilmek için bu ekip yönetim araçlarından yararlanabilirsiniz.

Bu araçların bir kısmı ücretsiz, bazıları da belli bir çalışan sayısının üstündeki kullanımlar için ücretli. Kendi ihtiyacınızı karşılayacak olan araçlardan birini seçerek, ekip yönetimini bu araçlar üzerinden yapabilirsiniz.

Bu alandaki en popüler uygulamalar ise şunlar:

Trello

BaseCamp

Slack

Teamwork PM

Asana

Görsel tasarım araçları

Görsel tasarımlar, e-ticaret siteniz ve üreteceğiniz sosyal medya ile blog içerikleri için oldukça önemli. Bu sebeple de farklı araçlardan yararlanmanız gerekebilir. Görsel tasarım konusunda birçok çalışma yapabileceğiniz araçları aşağıda paylaşıyoruz.

Canva

Canva, E-ticaret siteniz için görsel çalışmalar hazırlamanız gerektiğinde kullanabileceğiniz bir araç. Bu araç üzerinde çeşitli şablonlar bulunuyor, sosyal medya, e-posta pazarlama gibi alanlar için görsellerinizi bu araç üzerinde oluşturabiliyorsunuz. Oldukça basit bir kullanımı olan Canva, ile kendi çalışmalarınızı kısa bir sürede yaratabilirsiniz. Canva üzerinde görsel çalışma yapımını detaylı bir şekilde anlattığımız rehberimize buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Giphy Sosyal mecralarda GIF paylaşımları yapmak için bu platformdan yararlanabilirsiniz.

Pexels Stock fotoğraf kullanmanız gerektiği durumlarda, bu platformdan ücretsiz stock görsellere ulaşabilirsiniz.

Unsplash Yüksek çözünürlüklü (4K) görseller kullanmak isterseniz, bu platformdaki görselleri ücretsiz bir şekilde kullanabilirsiniz.

Infografik ve görsel tasarım çalışmaları yapabileceğiniz diğer araçlara buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa ve 2017'de kendi işinizi yapmayı planlıyorsanız, e-ticaret paketlerimize göz atabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde, bu süreç içerisinde hizmetlerimizi deneme fırsatı yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan