E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

29 Nisan 2019
Sinan Oypan

Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak ve marka kimliğinizi yıllar boyunca koruyabilmek için doğru alan adı alma işlemi önemli konular arasında yer alıyor.

Doğru alan adı seçimi sırasında bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken konular da bulunuyor. Firmanız için doğru ismi seçmek, internet üzerinde görüntülenecek olan adan adı bulma işlemini gerçekleştirmek ve bunları yaparken de bilmeniz gerekenleri bu rehberimizde ele alacağız.

Doğru alan adı alma işlemine geçmeden önce, marka isminizi ve alan adınızı seçmeden önce üzerinde düşünmeniz gereken konuları ele alacağız.

  • Mağazanızın, tüketicilere hangi duyguları ve konseptleri aşılamasını istiyorsunuz?
  • Kolay hatırlanır bir alan adını nasıl seçebilirsiniz?
  • Alan adınızın içerisinde belli anahtar kelime ya da kelime grupları yer alacak mı?
  • Bütçeniz ne kadar? Daha önce kaydedilmemiş bir alan adının ücreti düşüktür; ancak daha önceden kaydedilmiş bir alan adını almak pahalı olabilir.

Bu soruların yanıtlarını vermeye başladıktan sonra, alan adı alma işlemlerinize de başlayabilirsiniz. Şirket ismi bulma konusunda fikir almak ve neler yapacağınızı öğrenmek isterseniz Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Markalaşmayı ve kolay bulunmayı önceliklendirin

Alan adı alma çalışmalarınızda öncelikleriniz markalaşmayı ve kolay bulunmayı önceliklendirmek olmalı. Alan adı yazımının zor ya da anlaşılmaz oluşu, markalaştırmayı ve tüketicilerin markanızı bulmanızı zorlaştırır. Markalaşma aşamasındaki önceliklerinizde, anahtar kelime odaklı ve arama motorlarında üst sırada çıkacak bir alan adı seçimimi yoksa ürün ya da firma ismi odaklı bir yaklaşım sergileyeceğinizi belirlemelisiniz. Bunun yanı sıra ürün, sektör ya da marka ile ilgili olabilecek kelime gruplarını kullanarak da alan adı seçimleri yapabilirsiniz. Şimdi de bu farklı yaklaşımlarla alan adı bulma işlemini yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duralım.

SEO ve anahtar kelime odaklı alan adı alma çalışmaları

SEO odaklı ve anahtar kelimeler odaklı alan adı seçimleri, organik olarak daha fazla trafik edinmenizi sağlayacağı için iyi bir alternatiftir. Doğrudan tam eşleşme sağlayan anahtar kelimelerin yer aldığı bir alan adı kullanmak, arama sorgularında web sitenizin daha ön sıralarda görünmesine yardımcı olur. Ancak bu yöntemin bazı dezavantaj ve zorlukları da bulunur.

  • Tam eşleşmeli alan adları daha önceden alınmış olabilir.
  • Daha önceden alınmış olan bu alan adlarını satın almak pahalı olabilir.
  • Tam eşleşmeli bir alan adı kullanmak, yaptığınız işi sınırlayarak, büyümenizi zorlaştırı.
  • Tam eşleşmeli kelimelerde bir marka değeri oluşturmak daha zordur.

İstediğiniz alan adı daha önceden alınmışsa, benzer alternatif anahtar kelimeler üzerinden yeni bir alan adı oluşturabileceğiniz gibi eğer bu alan adı satılıksa onu satın da alabilirsiniz. Ancak bu oldukça pahalıya mal olabilir.

Benzer anahtar kelimeler üzerinden yeni bir alan adı yaratmak bu noktada da karlı olmanızı sağlayacağı gibi farklı bir arama sorgusuna yanıt vermenizi de sağlayabilir.

Marka ismi odaklı alan adı alma çalışmaları

Alan adı alma çalışmalarınızda marka adı odaklı seçimler de yapabilirsiniz. Bu yöntemde de yine mümkün olduğunca yaptığınız iş ve sattığınız ürünlerle ilgili bir imaj sergilemeniz, tüketicilerin markanızı daha fazla tanımalarına yardımcı olacaktır.

Şirket ismi seçerken kullanabileceğiniz yöntemleri kullanarak, alan adı alma çalışmalarınıza bu işlemleri dahil ederek hem yaratıcı, hem marka odaklı hem de ürünlerinizinle ilgili olabilecek bir isim bulabilirsiniz.

Marka ismi ve SEO odaklı yaklaşımlar

Alan adı alma çalışmalarınızda kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de marka ismi ile anahtar kelimelerin birleşimidir. Bu yöntem hem arama motorlarında iyi bir indekslenme ile beraber arama sorgularında daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olabilir. Bir kelime grubu halinde isimler seçebileceğiniz gibi, anahtar kelimeleriniz ve marka isminizi birleştirebilirsiniz.

Tabii ki SEO odaklı çalışmalarda, alan adı size bir avantaj sağlasa da site üzerinde doğru SEO çalışmalarını yapmadığınız takdirde istediğiniz sonuçları almanız oldukça zorlaşır. Bu nedenle de SEO çalışma ve stratejilerinizi doğru yaptığınızdan da emin olmalısınız.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Alan adı seçiminde dikkat etmeniz gereken diğer detaylar

Alan adı ve marka isminizin kolay hatırlanabilmesi ve tüketicilerin aklında kalabilmesi için de bazı detaylara dikkat etmeniz oldukça önemli. Bu detayları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Kolay hatırlanabilir olmalı. (3 ya da daha az kelime kullanın)
  • Kolay bir şekilde yazılabilmeli
  • Sesli olarak söylemesi kolay olmalı
  • Kolay okunabilmeli
  • Orijinal olmalı
  • Markanız ve yaptığınız işle ilgili olmalı
  • Mümkün oldukça .com uzantılı alan adları seçin. Bunların hatırlanması daha kolaydır.
  • Başka firmaların benzer isimler kullanmadığından emin olun.
  • Numara ve özel işaretler kullanmayın.

Alan adı alma çalışmalarınızda bu konulara dikkat etmeniz, e-ticaret firmanız için markalaşma sürecini kolaylaştıracağınız gibi yıllarda kullanabileceğiniz bir alan adınız da olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan