E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

29 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak ve marka kimliğinizi yıllar boyunca koruyabilmek için doğru alan adı alma işlemi önemli konular arasında yer alıyor.

Doğru alan adı seçimi sırasında bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken konular da bulunuyor. Firmanız için doğru ismi seçmek, internet üzerinde görüntülenecek olan adan adı bulma işlemini gerçekleştirmek ve bunları yaparken de bilmeniz gerekenleri bu rehberimizde ele alacağız.

Doğru alan adı alma işlemine geçmeden önce, marka isminizi ve alan adınızı seçmeden önce üzerinde düşünmeniz gereken konuları ele alacağız.

  • Mağazanızın, tüketicilere hangi duyguları ve konseptleri aşılamasını istiyorsunuz?
  • Kolay hatırlanır bir alan adını nasıl seçebilirsiniz?
  • Alan adınızın içerisinde belli anahtar kelime ya da kelime grupları yer alacak mı?
  • Bütçeniz ne kadar? Daha önce kaydedilmemiş bir alan adının ücreti düşüktür; ancak daha önceden kaydedilmiş bir alan adını almak pahalı olabilir.

Bu soruların yanıtlarını vermeye başladıktan sonra, alan adı alma işlemlerinize de başlayabilirsiniz. Şirket ismi bulma konusunda fikir almak ve neler yapacağınızı öğrenmek isterseniz Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Markalaşmayı ve kolay bulunmayı önceliklendirin

Alan adı alma çalışmalarınızda öncelikleriniz markalaşmayı ve kolay bulunmayı önceliklendirmek olmalı. Alan adı yazımının zor ya da anlaşılmaz oluşu, markalaştırmayı ve tüketicilerin markanızı bulmanızı zorlaştırır. Markalaşma aşamasındaki önceliklerinizde, anahtar kelime odaklı ve arama motorlarında üst sırada çıkacak bir alan adı seçimimi yoksa ürün ya da firma ismi odaklı bir yaklaşım sergileyeceğinizi belirlemelisiniz. Bunun yanı sıra ürün, sektör ya da marka ile ilgili olabilecek kelime gruplarını kullanarak da alan adı seçimleri yapabilirsiniz. Şimdi de bu farklı yaklaşımlarla alan adı bulma işlemini yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duralım.

SEO ve anahtar kelime odaklı alan adı alma çalışmaları

SEO odaklı ve anahtar kelimeler odaklı alan adı seçimleri, organik olarak daha fazla trafik edinmenizi sağlayacağı için iyi bir alternatiftir. Doğrudan tam eşleşme sağlayan anahtar kelimelerin yer aldığı bir alan adı kullanmak, arama sorgularında web sitenizin daha ön sıralarda görünmesine yardımcı olur. Ancak bu yöntemin bazı dezavantaj ve zorlukları da bulunur.

  • Tam eşleşmeli alan adları daha önceden alınmış olabilir.
  • Daha önceden alınmış olan bu alan adlarını satın almak pahalı olabilir.
  • Tam eşleşmeli bir alan adı kullanmak, yaptığınız işi sınırlayarak, büyümenizi zorlaştırı.
  • Tam eşleşmeli kelimelerde bir marka değeri oluşturmak daha zordur.

İstediğiniz alan adı daha önceden alınmışsa, benzer alternatif anahtar kelimeler üzerinden yeni bir alan adı oluşturabileceğiniz gibi eğer bu alan adı satılıksa onu satın da alabilirsiniz. Ancak bu oldukça pahalıya mal olabilir.

Benzer anahtar kelimeler üzerinden yeni bir alan adı yaratmak bu noktada da karlı olmanızı sağlayacağı gibi farklı bir arama sorgusuna yanıt vermenizi de sağlayabilir.

Marka ismi odaklı alan adı alma çalışmaları

Alan adı alma çalışmalarınızda marka adı odaklı seçimler de yapabilirsiniz. Bu yöntemde de yine mümkün olduğunca yaptığınız iş ve sattığınız ürünlerle ilgili bir imaj sergilemeniz, tüketicilerin markanızı daha fazla tanımalarına yardımcı olacaktır.

Şirket ismi seçerken kullanabileceğiniz yöntemleri kullanarak, alan adı alma çalışmalarınıza bu işlemleri dahil ederek hem yaratıcı, hem marka odaklı hem de ürünlerinizinle ilgili olabilecek bir isim bulabilirsiniz.

Marka ismi ve SEO odaklı yaklaşımlar

Alan adı alma çalışmalarınızda kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de marka ismi ile anahtar kelimelerin birleşimidir. Bu yöntem hem arama motorlarında iyi bir indekslenme ile beraber arama sorgularında daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olabilir. Bir kelime grubu halinde isimler seçebileceğiniz gibi, anahtar kelimeleriniz ve marka isminizi birleştirebilirsiniz.

Tabii ki SEO odaklı çalışmalarda, alan adı size bir avantaj sağlasa da site üzerinde doğru SEO çalışmalarını yapmadığınız takdirde istediğiniz sonuçları almanız oldukça zorlaşır. Bu nedenle de SEO çalışma ve stratejilerinizi doğru yaptığınızdan da emin olmalısınız.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Alan adı seçiminde dikkat etmeniz gereken diğer detaylar

Alan adı ve marka isminizin kolay hatırlanabilmesi ve tüketicilerin aklında kalabilmesi için de bazı detaylara dikkat etmeniz oldukça önemli. Bu detayları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Kolay hatırlanabilir olmalı. (3 ya da daha az kelime kullanın)
  • Kolay bir şekilde yazılabilmeli
  • Sesli olarak söylemesi kolay olmalı
  • Kolay okunabilmeli
  • Orijinal olmalı
  • Markanız ve yaptığınız işle ilgili olmalı
  • Mümkün oldukça .com uzantılı alan adları seçin. Bunların hatırlanması daha kolaydır.
  • Başka firmaların benzer isimler kullanmadığından emin olun.
  • Numara ve özel işaretler kullanmayın.

Alan adı alma çalışmalarınızda bu konulara dikkat etmeniz, e-ticaret firmanız için markalaşma sürecini kolaylaştıracağınız gibi yıllarda kullanabileceğiniz bir alan adınız da olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin