E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

29 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak ve marka kimliğinizi yıllar boyunca koruyabilmek için doğru alan adı alma işlemi önemli konular arasında yer alıyor. Doğru alan adı seçimi sırasında bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken konular da bulunuyor. Firmanız için doğru ismi seçmek, internet üzerinde görüntülenecek olan adan adı bulma işlemini gerçekleştirmek ve bunları yaparken de bilmeniz gerekenleri bu rehberimizde ele alacağız. Doğru alan adı alma işlemine geçmeden önce, marka isminizi ve alan adınızı seçmeden önce üzerinde düşünmeniz gereken konuları ele alacağız.
  • Mağazanızın, tüketicilere hangi duyguları ve konseptleri aşılamasını istiyorsunuz?
  • Kolay hatırlanır bir alan adını nasıl seçebilirsiniz?
  • Alan adınızın içerisinde belli anahtar kelime ya da kelime grupları yer alacak mı?
  • Bütçeniz ne kadar? Daha önce kaydedilmemiş bir alan adının ücreti düşüktür; ancak daha önceden kaydedilmiş bir alan adını almak pahalı olabilir.
Bu soruların yanıtlarını vermeye başladıktan sonra, alan adı alma işlemlerinize de başlayabilirsiniz. Şirket ismi bulma konusunda fikir almak ve neler yapacağınızı öğrenmek isterseniz Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Markalaşmayı ve kolay bulunmayı önceliklendirin

Alan adı alma çalışmalarınızda öncelikleriniz markalaşmayı ve kolay bulunmayı önceliklendirmek olmalı. Alan adı yazımının zor ya da anlaşılmaz oluşu, markalaştırmayı ve tüketicilerin markanızı bulmanızı zorlaştırır. Markalaşma aşamasındaki önceliklerinizde, anahtar kelime odaklı ve arama motorlarında üst sırada çıkacak bir alan adı seçimimi yoksa ürün ya da firma ismi odaklı bir yaklaşım sergileyeceğinizi belirlemelisiniz. Bunun yanı sıra ürün, sektör ya da marka ile ilgili olabilecek kelime gruplarını kullanarak da alan adı seçimleri yapabilirsiniz. Şimdi de bu farklı yaklaşımlarla alan adı bulma işlemini yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duralım.

SEO ve anahtar kelime odaklı alan adı alma çalışmaları

SEO odaklı ve anahtar kelimeler odaklı alan adı seçimleri, organik olarak daha fazla trafik edinmenizi sağlayacağı için iyi bir alternatiftir. Doğrudan tam eşleşme sağlayan anahtar kelimelerin yer aldığı bir alan adı kullanmak, arama sorgularında web sitenizin daha ön sıralarda görünmesine yardımcı olur. Ancak bu yöntemin bazı dezavantaj ve zorlukları da bulunur.
  • Tam eşleşmeli alan adları daha önceden alınmış olabilir.
  • Daha önceden alınmış olan bu alan adlarını satın almak pahalı olabilir.
  • Tam eşleşmeli bir alan adı kullanmak, yaptığınız işi sınırlayarak, büyümenizi zorlaştırı.
  • Tam eşleşmeli kelimelerde bir marka değeri oluşturmak daha zordur.
İstediğiniz alan adı daha önceden alınmışsa, benzer alternatif anahtar kelimeler üzerinden yeni bir alan adı oluşturabileceğiniz gibi eğer bu alan adı satılıksa onu satın da alabilirsiniz. Ancak bu oldukça pahalıya mal olabilir. Benzer anahtar kelimeler üzerinden yeni bir alan adı yaratmak bu noktada da karlı olmanızı sağlayacağı gibi farklı bir arama sorgusuna yanıt vermenizi de sağlayabilir.

Marka ismi odaklı alan adı alma çalışmaları

Alan adı alma çalışmalarınızda marka adı odaklı seçimler de yapabilirsiniz. Bu yöntemde de yine mümkün olduğunca yaptığınız iş ve sattığınız ürünlerle ilgili bir imaj sergilemeniz, tüketicilerin markanızı daha fazla tanımalarına yardımcı olacaktır. Şirket ismi seçerken kullanabileceğiniz yöntemleri kullanarak, alan adı alma çalışmalarınıza bu işlemleri dahil ederek hem yaratıcı, hem marka odaklı hem de ürünlerinizinle ilgili olabilecek bir isim bulabilirsiniz.

Marka ismi ve SEO odaklı yaklaşımlar

Alan adı alma çalışmalarınızda kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de marka ismi ile anahtar kelimelerin birleşimidir. Bu yöntem hem arama motorlarında iyi bir indekslenme ile beraber arama sorgularında daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olabilir. Bir kelime grubu halinde isimler seçebileceğiniz gibi, anahtar kelimeleriniz ve marka isminizi birleştirebilirsiniz. Tabii ki SEO odaklı çalışmalarda, alan adı size bir avantaj sağlasa da site üzerinde doğru SEO çalışmalarını yapmadığınız takdirde istediğiniz sonuçları almanız oldukça zorlaşır. Bu nedenle de SEO çalışma ve stratejilerinizi doğru yaptığınızdan da emin olmalısınız. İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Alan adı seçiminde dikkat etmeniz gereken diğer detaylar

Alan adı ve marka isminizin kolay hatırlanabilmesi ve tüketicilerin aklında kalabilmesi için de bazı detaylara dikkat etmeniz oldukça önemli. Bu detayları da şöyle sıralayabiliriz:
  • Kolay hatırlanabilir olmalı. (3 ya da daha az kelime kullanın)
  • Kolay bir şekilde yazılabilmeli
  • Sesli olarak söylemesi kolay olmalı
  • Kolay okunabilmeli
  • Orijinal olmalı
  • Markanız ve yaptığınız işle ilgili olmalı
  • Mümkün oldukça .com uzantılı alan adları seçin. Bunların hatırlanması daha kolaydır.
  • Başka firmaların benzer isimler kullanmadığından emin olun.
  • Numara ve özel işaretler kullanmayın.
Alan adı alma çalışmalarınızda bu konulara dikkat etmeniz, e-ticaret firmanız için markalaşma sürecini kolaylaştıracağınız gibi yıllarda kullanabileceğiniz bir alan adınız da olur.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
IdeaSoft
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-ticarette reklam ve tanıtım yapmak bir tercihten ziyade zorunluluktur. Rakibin çok, rekabetin ise yoğun olduğu bu ortamda pazarlama faaliyetlerine yeterli önemin verilmesi gerekir. Online alışverişte seçenek ve avantaj çok olduğu için...
25 Şubat 2022
Markethinkers
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
IdeaSoft
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın