E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

29 Nisan 2019
Sinan Oypan

Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak ve marka kimliğinizi yıllar boyunca koruyabilmek için doğru alan adı alma işlemi önemli konular arasında yer alıyor.

Doğru alan adı seçimi sırasında bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken konular da bulunuyor. Firmanız için doğru ismi seçmek, internet üzerinde görüntülenecek olan adan adı bulma işlemini gerçekleştirmek ve bunları yaparken de bilmeniz gerekenleri bu rehberimizde ele alacağız.

Doğru alan adı alma işlemine geçmeden önce, marka isminizi ve alan adınızı seçmeden önce üzerinde düşünmeniz gereken konuları ele alacağız.

  • Mağazanızın, tüketicilere hangi duyguları ve konseptleri aşılamasını istiyorsunuz?
  • Kolay hatırlanır bir alan adını nasıl seçebilirsiniz?
  • Alan adınızın içerisinde belli anahtar kelime ya da kelime grupları yer alacak mı?
  • Bütçeniz ne kadar? Daha önce kaydedilmemiş bir alan adının ücreti düşüktür; ancak daha önceden kaydedilmiş bir alan adını almak pahalı olabilir.

Bu soruların yanıtlarını vermeye başladıktan sonra, alan adı alma işlemlerinize de başlayabilirsiniz. Şirket ismi bulma konusunda fikir almak ve neler yapacağınızı öğrenmek isterseniz Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Markalaşmayı ve kolay bulunmayı önceliklendirin

Alan adı alma çalışmalarınızda öncelikleriniz markalaşmayı ve kolay bulunmayı önceliklendirmek olmalı. Alan adı yazımının zor ya da anlaşılmaz oluşu, markalaştırmayı ve tüketicilerin markanızı bulmanızı zorlaştırır. Markalaşma aşamasındaki önceliklerinizde, anahtar kelime odaklı ve arama motorlarında üst sırada çıkacak bir alan adı seçimimi yoksa ürün ya da firma ismi odaklı bir yaklaşım sergileyeceğinizi belirlemelisiniz. Bunun yanı sıra ürün, sektör ya da marka ile ilgili olabilecek kelime gruplarını kullanarak da alan adı seçimleri yapabilirsiniz. Şimdi de bu farklı yaklaşımlarla alan adı bulma işlemini yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duralım.

SEO ve anahtar kelime odaklı alan adı alma çalışmaları

SEO odaklı ve anahtar kelimeler odaklı alan adı seçimleri, organik olarak daha fazla trafik edinmenizi sağlayacağı için iyi bir alternatiftir. Doğrudan tam eşleşme sağlayan anahtar kelimelerin yer aldığı bir alan adı kullanmak, arama sorgularında web sitenizin daha ön sıralarda görünmesine yardımcı olur. Ancak bu yöntemin bazı dezavantaj ve zorlukları da bulunur.

  • Tam eşleşmeli alan adları daha önceden alınmış olabilir.
  • Daha önceden alınmış olan bu alan adlarını satın almak pahalı olabilir.
  • Tam eşleşmeli bir alan adı kullanmak, yaptığınız işi sınırlayarak, büyümenizi zorlaştırı.
  • Tam eşleşmeli kelimelerde bir marka değeri oluşturmak daha zordur.

İstediğiniz alan adı daha önceden alınmışsa, benzer alternatif anahtar kelimeler üzerinden yeni bir alan adı oluşturabileceğiniz gibi eğer bu alan adı satılıksa onu satın da alabilirsiniz. Ancak bu oldukça pahalıya mal olabilir.

Benzer anahtar kelimeler üzerinden yeni bir alan adı yaratmak bu noktada da karlı olmanızı sağlayacağı gibi farklı bir arama sorgusuna yanıt vermenizi de sağlayabilir.

Marka ismi odaklı alan adı alma çalışmaları

Alan adı alma çalışmalarınızda marka adı odaklı seçimler de yapabilirsiniz. Bu yöntemde de yine mümkün olduğunca yaptığınız iş ve sattığınız ürünlerle ilgili bir imaj sergilemeniz, tüketicilerin markanızı daha fazla tanımalarına yardımcı olacaktır.

Şirket ismi seçerken kullanabileceğiniz yöntemleri kullanarak, alan adı alma çalışmalarınıza bu işlemleri dahil ederek hem yaratıcı, hem marka odaklı hem de ürünlerinizinle ilgili olabilecek bir isim bulabilirsiniz.

Marka ismi ve SEO odaklı yaklaşımlar

Alan adı alma çalışmalarınızda kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de marka ismi ile anahtar kelimelerin birleşimidir. Bu yöntem hem arama motorlarında iyi bir indekslenme ile beraber arama sorgularında daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olabilir. Bir kelime grubu halinde isimler seçebileceğiniz gibi, anahtar kelimeleriniz ve marka isminizi birleştirebilirsiniz.

Tabii ki SEO odaklı çalışmalarda, alan adı size bir avantaj sağlasa da site üzerinde doğru SEO çalışmalarını yapmadığınız takdirde istediğiniz sonuçları almanız oldukça zorlaşır. Bu nedenle de SEO çalışma ve stratejilerinizi doğru yaptığınızdan da emin olmalısınız.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Alan adı seçiminde dikkat etmeniz gereken diğer detaylar

Alan adı ve marka isminizin kolay hatırlanabilmesi ve tüketicilerin aklında kalabilmesi için de bazı detaylara dikkat etmeniz oldukça önemli. Bu detayları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Kolay hatırlanabilir olmalı. (3 ya da daha az kelime kullanın)
  • Kolay bir şekilde yazılabilmeli
  • Sesli olarak söylemesi kolay olmalı
  • Kolay okunabilmeli
  • Orijinal olmalı
  • Markanız ve yaptığınız işle ilgili olmalı
  • Mümkün oldukça .com uzantılı alan adları seçin. Bunların hatırlanması daha kolaydır.
  • Başka firmaların benzer isimler kullanmadığından emin olun.
  • Numara ve özel işaretler kullanmayın.

Alan adı alma çalışmalarınızda bu konulara dikkat etmeniz, e-ticaret firmanız için markalaşma sürecini kolaylaştıracağınız gibi yıllarda kullanabileceğiniz bir alan adınız da olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers