E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

26 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş yapmalarına da olanak tanır. E-ticaret sitenizi kurarken sunucu ve hosting firması seçimlerinde bazı konulara özellikle dikkat etmeniz, e-ticaret sitenizin sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır.

İhtiyaçlarınızı belirleyin

Pazarda birçok farklı hosting çözümü bulunduğu için bu sunucular arasında seçim yapmanız gerekecek. Doğru ve ihtiyaçlarınızı karşılayacak bir hosting seçimi yapabilmek için de öncelikle neye ihtiyacınız olduğunu bilmeniz gerekiyor. Bu noktada şu konuları göz önünde bulundurabilirsiniz:

  • Aylık olarak ne kadarlık bir trafik almayı bekliyorsunuz?
  • Niş bir pazara mı yoksa geniş bir pazara yönelik mi çalışmalar yapacaksınız?
  • E-ticaret sitenizin altyapısı nasıl olacak?
  • Özel yazılımlara ihtiyacınız olacak mı?

Paketinizi seçmeden önce bu sorulara yanıt vermeniz, işin başlangıç sürecinde ihtiyaçlarınızı karşılayacak bir sunucu seçmenize yardımcı olacaktır.

Sunucu hızı

Seçtiğiniz sunucunun yanıt süresinin de hızlı olması gerekir. Kullanıcıların cihazları ve sizin sunucunuz arasındaki veri akışı ve sunucunun bu veri akışına verdiği yanıt hızlı olduğunda e-ticaret siteniz daha hızlı çalışır. Böylelikle sayfa yüklenme süreleri de kısalacağı için kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunarken, onların site üzerinde daha rahat gezinebilmelerini sağlarsınız.

Sunucunun hızlı olmaması, sitenin yavaş açılmasına ya da sayfaların yüklenmemesine neden olacağı için e-ticaret şirketleri için bir dezavantajdır.

Yedekleme özellikleri

Hosting sağlayıcının size ne tür yedeklemele alternatifleri sunduğunu da öğrenmelisiniz. Herhangi bir durum karşısınızda siteniz çökebilir ya da verileriniz sunucunuzdan kaybolabilir. Ancak hosting yedeği alındığında bu verilere tekrar ulaşarak, sitenizi en son yedeklenmiş haline geri getirebilirsiniz.

Kimi hosting paketlerinde kullanıcılar kendi yedeklerini almakla yükümlüyken, kimi paketlerde bu yedekler sağlayıcı firma tarafından otomatik alınır. E-ticaret sitenizi güvence altına alarak veri kaybı yaşamamak için kendi yedeklerinizi almanız önemli olduğu gibi hosting sağlayıcısının da bu yedekleri almasını istemelisiniz. Tabii ki bu ekstra bir hizmet olabileceği için, bu özellik için ekstra ücret ödemeniz gerekebilir.

Güvenlik

Bir diğer önemli konu ise hosting güvenliği. Sunucunuzun güvenli olması, 3. parti kişi ya da kötü amaçlı yazılım ve virüslere karşı sunucunuzun korunması gerekir. Hosting seçimi yaparken, ne tür güvenlik önlemleri alındığını ve bu firmaların sistemlerinin ne kadar güvenli olduğunu derinlemesine araştırmalısınız.

Sunucunuzun güvenli olmaması, herhangi bir saldırı durumunda siteniz hacklenebilir ya da site üzerindeki tüm verileriniz çalınabilir. Tüketici bilgilerinin çalınması da ciddi sorunlarla yüzleşmenize ve ciddi anlamda güven kaybı yaşanmasına neden olabilir.

Paket yenileme ücretleri ve paket yükseltme seçenekleri

Hosting paketleri genellikle yıllık olarak kiralanmaktadır. Dilerseniz daha uzun sürelerle de bu paketleri kiralayabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken konulardan biri de hosting paketlerinizin yenileme ücretleridir. Yıllık olarak ödemelerde size herhangi bir avantaj sunulup sunulmadığını ya da hangi oranlarda ücretlerde değişiklikler olacağını da öğrenmeniz önemlidir.

Buna ek olarak seçtiğiniz paketi zaman içerisinde yükseltmek isteyebilirsiniz. Mevcut paketiniz gelen trafiği karşılamayabilir ya da daha fazla özelliğe sahip olmak isteyebilirsiniz. Bu durumda paket yükseltmelerinin nasıl yapıldığını ve paket yükseltme işlemi sırasında verilerinizin korunarak güvenli bir şekilde taşındığından emin olmanız gerekir.

Müşteri desteği hizmeti

Sunucu seçerken müşteri desteğinin de kaliteli olmasına dikkat etmelisiniz. Sunucu arızalanmalarında, sunucuya ulaşılmadığı durumlarda ya da sitenizle ilgili herhangi bir sorun yaşandığında sağlayıcı firmadan müşteri desteği alabilmelisiniz.

Bu desteğin kalitesi ve size geri dönüş hızı da bir hayli önemlidir. Sitenizin çalışmadığı her dakika bir satış kaçırabileceğiniz için, hosting sağlayıcınızın hızlı bir destek hizmeti sağlıyor olması gerekir. Bu nedenle önceliklerinizden biri de bu konu üzerinde olmalı.

Kendi e-ticaret sitenizi açmayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketleri arasından ihtiyacınız olan bir çözüme ulaşabilirsiniz. İdeasoft e-ticaret paketlerinden birini seçtiğinizde, ihtiyacınıza uygun hosting seçimleri de tarafımızca yapılır ve siz, hosting seçimi gibi konularla ilgilenmeden, işinizi büyütmeye odaklanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
E-ticarete atıldığınızda, geleneksel ticaret hakkında da çok şey öğrenebilirsiniz. Ticarette temel mantık aynı olsa da e-ticaret, geleneksel ticaretin dijitalize ve daha gelişmiş hâlidir. Ortak nokta ise elbette pazarlamadır. Hem...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
E-ticaret trendlerini incelediğimizde moda sektörünün her zaman yoğun bir talebe sahip olduğunu görebiliriz. Giyim, sürekli bir ihtiyaçtır ve bu yüzden moda ürünleri her zaman talep görür. Dolayısıyla başarılı bir e-ticaret...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları, ürün...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak bazı...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın