fbpx

E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?

18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?

E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve şirket vizyonu bu isim için uygun gibi görünse de zaman içerisinde iş modelinin değişmesi ya da satılan ürün kategorilerinin artması nedeniyle marka ismi, yapılan işi yansıtmayabiliyor. Seçtiğiniz isim sizi yıllarca yansıtacaktır ve bu sebeple de isminizin de geleceği yansıtması gerekir.

İsim seçerken yapılan bazı hatalar, uzun vadede şirketlerin kendilerini iyi yansıtamamalarına neden oluyor. Bu hatalardan ders almak, şirket isminizi daha iyi bir şekilde seçmenize yardımcı olacaktır.

Konum bazlı isimler

Şirketinize konum bazlı isim vermeniz bir takım sıkıntılara yol açabilir. Özellikle e-ticaret söz konusu olduğunda tek bir konuma yönelik çalışmalar yapmak, hedef kitlenizi genişletmenizde size sıkıntılar yaratabilir. Konum odaklı bir isim koyduğunuzda belli bir bölgeye yönelik çalışmalar yapmayı amaçlayabilirsiniz; fakat bir süre sonra yaptığınız işler beğenilebilir ve farklı bölgelere de açılmak isteyebilirsiniz. Bu tür durumlar iş yapışınızı engellemeyecektir; ancak tüketicilerdeki algınız sadece belli bir bölgeye hizmet verdiğiniz şeklinde olabilir.

E-ticaret özelinde iş yaptığınızda yurtiçi ve yurtdışı satışlar yapabildiğiniz için, tek bir konuma bağlı isim koymak marka algınızı olumsuz etkileyebilir. Bu sebeple de isminizi seçerken bu detaya önem vermelisiniz.

Aile ismini kullanmak

Şirket isimlerinde gördüğümüz örneklerden biri de aile ve soyad kullanmak. E-ticaret firmalarında çok sık karşımıza çıkmasa da bu konu üzerinde durmanın faydası olacaktır. Aile isimleri geçmişten gelen bir işin devamını göstermesi amacıyla güven unsuru verebilir; fakat bazı olumsuzlukları da beraberinde taşır.

Yaptığınız iş doğrudan ailenizle özdeşleşir ve yaşanabilecek olumsuz durumlar şirketin ötesine geçerek ailenize bağlanabilir. Şirketin iflas etmesi, yasal durumlarla karşılaşılması, şirketle ilgili kötü yorumların yapılması doğrudan aileye de yansıyacaktır. Bunun yanı sıra gelecek nesiller bu işi devam ettirmek istemeyebilirler. Bu durumda da şirketin nasıl bir yönetime geçeceği ile ilgili sıkıntılar olacaktır.

Şirket isminizin uzun vadede ayakta durması ve yaptığınız işi yansıtması gerekiyor. Bu sebeple de aile ismi ile devam etmeyi ya da aile isminiz kullanmayı düşünüyorsanız iyi karar vermelisiniz.

Belli bir demografik kitleye yönelik isimler

Yaptığınız işi belli bir nişte tutmayı planlıyor olabilirsiniz. Bu sebeple de belli bir demografik yapıda tutmak mantıklı gelebilir. Örneğin öğrenciler için bisiklet satan bir firma olarak kendinizi konumlandırmak isteyebilirsiniz. İlk etapta bu niş kitle sizin için faydalı olabilir; ancak uzun vadede hedef kitlenizi genişletmek isteyebilirsiniz.

Spor ile ilgilenen ya da belli bir bölgede bisiklet ile ilgili aktivitelere yönelik çalışmak yapmak isteyebilirsiniz. Bu durumda da öğrenci hedef kitleniz tamamen değişip yeniden şekillenecektir ve bu durumda da şirket isminizdeki bu niş etiket üstünüze yapışacaktır.

Konum bazlı isimlerde olduğu gibi niş bir alanda isim seçmeniz de tüketicilerin gözünde belli bir algı oluşmasına neden olacaktır ve ilk etapta sizi böyle değerlendireceklerdir. Bu da hedef kitlenizi genişletmenizi zorlaştıracaktır.

Ürün odaklı isimler

Sorun yaşanabilecek bir başka isim de ürün odaklı isimler olacaktır. Yine belli bir niş üzerinde odaklanmak ve şirket ismini belli bir ürün özelinde seçmek hedef kitle konusunda sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir. Hedef kitlenin yanı sıra uzun vadede ürün yelpazenizi genişletmek isteyebilirsiniz. Fakat belli bir ürüne bağlı bir isminiz olduğunda algıyı değiştirmek için çalışmalar yapmanız gerekecektir.

Örneğin parfüm satışları üzerine bir firma olduğunuzu varsayalım. İlk etapta sadece parfüm satışları yapabilirsiniz; ancak uzun vadede parfüm haricinde aksesuarlar, çantalar ve benzeri ürün gamlarına da yönelmek isteyebilirsiniz. Bu durumda da isminiz yaptığınız işe sekte vurmaya başlayabilir. Şirket isminizi seçerken uzun vadeli olarak düşünmeli ve algı yönetimi konusunda problemler yaşamayacağınız bir isim seçmeye özen göstermelisiniz.

Jenerik, sık kullanılan isimler

İsminizin orijinal olması da bir o kadar önemlidir. Sıkça kullanılan ya da artık jenerik olmuş belli başlı isimler ya da ekler kullanmak markanızı sıradanlaştıracaktır. Türkiye’de bunun en yaygın örneklerinden biri “sepeti” örneğidir. …sepeti şeklinde çok fazla e-ticaret sitesinin olması bu ismin artık bir jenerik ve sık kullanılan bir isim haline getiriyor.

Bu tür sık kullanılan isimlerin markanızı sıradanlaştırmasının yanı sıra SEO konusunda da sıkıntı yaşamanıza neden olur. Bu tür isimlerin çok kullanılması, rekabetin de yoğun olmasına sebep olacağı için, organik aramalarda öne çıkmakta bir hayli zorlanabilirsiniz. Bu da tabii ki marka bilinirliğinizi artırmanızı zorlaştırır.

Sık kullanılan isimler olması nedeniyle de farklı markalarla karışma durumu da söz konusu olacaktır. Bu da yine algı yönetiminde zorlanmanıza neden olur.

Kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız ya da işinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak, hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan