E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?

18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?

E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve şirket vizyonu bu isim için uygun gibi görünse de zaman içerisinde iş modelinin değişmesi ya da satılan ürün kategorilerinin artması nedeniyle marka ismi, yapılan işi yansıtmayabiliyor. Seçtiğiniz isim sizi yıllarca yansıtacaktır ve bu sebeple de isminizin de geleceği yansıtması gerekir.

İsim seçerken yapılan bazı hatalar, uzun vadede şirketlerin kendilerini iyi yansıtamamalarına neden oluyor. Bu hatalardan ders almak, şirket isminizi daha iyi bir şekilde seçmenize yardımcı olacaktır.

Konum bazlı isimler

Şirketinize konum bazlı isim vermeniz bir takım sıkıntılara yol açabilir. Özellikle e-ticaret söz konusu olduğunda tek bir konuma yönelik çalışmalar yapmak, hedef kitlenizi genişletmenizde size sıkıntılar yaratabilir. Konum odaklı bir isim koyduğunuzda belli bir bölgeye yönelik çalışmalar yapmayı amaçlayabilirsiniz; fakat bir süre sonra yaptığınız işler beğenilebilir ve farklı bölgelere de açılmak isteyebilirsiniz. Bu tür durumlar iş yapışınızı engellemeyecektir; ancak tüketicilerdeki algınız sadece belli bir bölgeye hizmet verdiğiniz şeklinde olabilir.

E-ticaret özelinde iş yaptığınızda yurtiçi ve yurtdışı satışlar yapabildiğiniz için, tek bir konuma bağlı isim koymak marka algınızı olumsuz etkileyebilir. Bu sebeple de isminizi seçerken bu detaya önem vermelisiniz.

Aile ismini kullanmak

Şirket isimlerinde gördüğümüz örneklerden biri de aile ve soyad kullanmak. E-ticaret firmalarında çok sık karşımıza çıkmasa da bu konu üzerinde durmanın faydası olacaktır. Aile isimleri geçmişten gelen bir işin devamını göstermesi amacıyla güven unsuru verebilir; fakat bazı olumsuzlukları da beraberinde taşır.

Yaptığınız iş doğrudan ailenizle özdeşleşir ve yaşanabilecek olumsuz durumlar şirketin ötesine geçerek ailenize bağlanabilir. Şirketin iflas etmesi, yasal durumlarla karşılaşılması, şirketle ilgili kötü yorumların yapılması doğrudan aileye de yansıyacaktır. Bunun yanı sıra gelecek nesiller bu işi devam ettirmek istemeyebilirler. Bu durumda da şirketin nasıl bir yönetime geçeceği ile ilgili sıkıntılar olacaktır.

Şirket isminizin uzun vadede ayakta durması ve yaptığınız işi yansıtması gerekiyor. Bu sebeple de aile ismi ile devam etmeyi ya da aile isminiz kullanmayı düşünüyorsanız iyi karar vermelisiniz.

Belli bir demografik kitleye yönelik isimler

Yaptığınız işi belli bir nişte tutmayı planlıyor olabilirsiniz. Bu sebeple de belli bir demografik yapıda tutmak mantıklı gelebilir. Örneğin öğrenciler için bisiklet satan bir firma olarak kendinizi konumlandırmak isteyebilirsiniz. İlk etapta bu niş kitle sizin için faydalı olabilir; ancak uzun vadede hedef kitlenizi genişletmek isteyebilirsiniz.

Spor ile ilgilenen ya da belli bir bölgede bisiklet ile ilgili aktivitelere yönelik çalışmak yapmak isteyebilirsiniz. Bu durumda da öğrenci hedef kitleniz tamamen değişip yeniden şekillenecektir ve bu durumda da şirket isminizdeki bu niş etiket üstünüze yapışacaktır.

Konum bazlı isimlerde olduğu gibi niş bir alanda isim seçmeniz de tüketicilerin gözünde belli bir algı oluşmasına neden olacaktır ve ilk etapta sizi böyle değerlendireceklerdir. Bu da hedef kitlenizi genişletmenizi zorlaştıracaktır.

Ürün odaklı isimler

Sorun yaşanabilecek bir başka isim de ürün odaklı isimler olacaktır. Yine belli bir niş üzerinde odaklanmak ve şirket ismini belli bir ürün özelinde seçmek hedef kitle konusunda sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir. Hedef kitlenin yanı sıra uzun vadede ürün yelpazenizi genişletmek isteyebilirsiniz. Fakat belli bir ürüne bağlı bir isminiz olduğunda algıyı değiştirmek için çalışmalar yapmanız gerekecektir.

Örneğin parfüm satışları üzerine bir firma olduğunuzu varsayalım. İlk etapta sadece parfüm satışları yapabilirsiniz; ancak uzun vadede parfüm haricinde aksesuarlar, çantalar ve benzeri ürün gamlarına da yönelmek isteyebilirsiniz. Bu durumda da isminiz yaptığınız işe sekte vurmaya başlayabilir. Şirket isminizi seçerken uzun vadeli olarak düşünmeli ve algı yönetimi konusunda problemler yaşamayacağınız bir isim seçmeye özen göstermelisiniz.

Jenerik, sık kullanılan isimler

İsminizin orijinal olması da bir o kadar önemlidir. Sıkça kullanılan ya da artık jenerik olmuş belli başlı isimler ya da ekler kullanmak markanızı sıradanlaştıracaktır. Türkiye’de bunun en yaygın örneklerinden biri “sepeti” örneğidir. …sepeti şeklinde çok fazla e-ticaret sitesinin olması bu ismin artık bir jenerik ve sık kullanılan bir isim haline getiriyor.

Bu tür sık kullanılan isimlerin markanızı sıradanlaştırmasının yanı sıra SEO konusunda da sıkıntı yaşamanıza neden olur. Bu tür isimlerin çok kullanılması, rekabetin de yoğun olmasına sebep olacağı için, organik aramalarda öne çıkmakta bir hayli zorlanabilirsiniz. Bu da tabii ki marka bilinirliğinizi artırmanızı zorlaştırır.

Sık kullanılan isimler olması nedeniyle de farklı markalarla karışma durumu da söz konusu olacaktır. Bu da yine algı yönetiminde zorlanmanıza neden olur.

Kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız ya da işinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak, hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan