E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?

18 Nisan 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve şirket vizyonu bu isim için uygun gibi görünse de zaman içerisinde iş modelinin değişmesi ya da satılan ürün kategorilerinin artması nedeniyle marka ismi, yapılan işi yansıtmayabiliyor. Seçtiğiniz isim sizi yıllarca yansıtacaktır ve bu sebeple de isminizin de geleceği yansıtması gerekir.

İsim seçerken yapılan bazı hatalar, uzun vadede şirketlerin kendilerini iyi yansıtamamalarına neden oluyor. Bu hatalardan ders almak, şirket isminizi daha iyi bir şekilde seçmenize yardımcı olacaktır.

Konum bazlı isimler

Şirketinize konum bazlı isim vermeniz bir takım sıkıntılara yol açabilir. Özellikle e-ticaret söz konusu olduğunda tek bir konuma yönelik çalışmalar yapmak, hedef kitlenizi genişletmenizde size sıkıntılar yaratabilir. Konum odaklı bir isim koyduğunuzda belli bir bölgeye yönelik çalışmalar yapmayı amaçlayabilirsiniz; fakat bir süre sonra yaptığınız işler beğenilebilir ve farklı bölgelere de açılmak isteyebilirsiniz. Bu tür durumlar iş yapışınızı engellemeyecektir; ancak tüketicilerdeki algınız sadece belli bir bölgeye hizmet verdiğiniz şeklinde olabilir.

E-ticaret özelinde iş yaptığınızda yurtiçi ve yurtdışı satışlar yapabildiğiniz için, tek bir konuma bağlı isim koymak marka algınızı olumsuz etkileyebilir. Bu sebeple de isminizi seçerken bu detaya önem vermelisiniz.

Aile ismini kullanmak

Şirket isimlerinde gördüğümüz örneklerden biri de aile ve soyad kullanmak. E-ticaret firmalarında çok sık karşımıza çıkmasa da bu konu üzerinde durmanın faydası olacaktır. Aile isimleri geçmişten gelen bir işin devamını göstermesi amacıyla güven unsuru verebilir; fakat bazı olumsuzlukları da beraberinde taşır.

Yaptığınız iş doğrudan ailenizle özdeşleşir ve yaşanabilecek olumsuz durumlar şirketin ötesine geçerek ailenize bağlanabilir. Şirketin iflas etmesi, yasal durumlarla karşılaşılması, şirketle ilgili kötü yorumların yapılması doğrudan aileye de yansıyacaktır. Bunun yanı sıra gelecek nesiller bu işi devam ettirmek istemeyebilirler. Bu durumda da şirketin nasıl bir yönetime geçeceği ile ilgili sıkıntılar olacaktır.

Şirket isminizin uzun vadede ayakta durması ve yaptığınız işi yansıtması gerekiyor. Bu sebeple de aile ismi ile devam etmeyi ya da aile isminiz kullanmayı düşünüyorsanız iyi karar vermelisiniz.

Belli bir demografik kitleye yönelik isimler

Yaptığınız işi belli bir nişte tutmayı planlıyor olabilirsiniz. Bu sebeple de belli bir demografik yapıda tutmak mantıklı gelebilir. Örneğin öğrenciler için bisiklet satan bir firma olarak kendinizi konumlandırmak isteyebilirsiniz. İlk etapta bu niş kitle sizin için faydalı olabilir; ancak uzun vadede hedef kitlenizi genişletmek isteyebilirsiniz.

Spor ile ilgilenen ya da belli bir bölgede bisiklet ile ilgili aktivitelere yönelik çalışmak yapmak isteyebilirsiniz. Bu durumda da öğrenci hedef kitleniz tamamen değişip yeniden şekillenecektir ve bu durumda da şirket isminizdeki bu niş etiket üstünüze yapışacaktır.

Konum bazlı isimlerde olduğu gibi niş bir alanda isim seçmeniz de tüketicilerin gözünde belli bir algı oluşmasına neden olacaktır ve ilk etapta sizi böyle değerlendireceklerdir. Bu da hedef kitlenizi genişletmenizi zorlaştıracaktır.

Ürün odaklı isimler

Sorun yaşanabilecek bir başka isim de ürün odaklı isimler olacaktır. Yine belli bir niş üzerinde odaklanmak ve şirket ismini belli bir ürün özelinde seçmek hedef kitle konusunda sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir. Hedef kitlenin yanı sıra uzun vadede ürün yelpazenizi genişletmek isteyebilirsiniz. Fakat belli bir ürüne bağlı bir isminiz olduğunda algıyı değiştirmek için çalışmalar yapmanız gerekecektir.

Örneğin parfüm satışları üzerine bir firma olduğunuzu varsayalım. İlk etapta sadece parfüm satışları yapabilirsiniz; ancak uzun vadede parfüm haricinde aksesuarlar, çantalar ve benzeri ürün gamlarına da yönelmek isteyebilirsiniz. Bu durumda da isminiz yaptığınız işe sekte vurmaya başlayabilir. Şirket isminizi seçerken uzun vadeli olarak düşünmeli ve algı yönetimi konusunda problemler yaşamayacağınız bir isim seçmeye özen göstermelisiniz.

Jenerik, sık kullanılan isimler

İsminizin orijinal olması da bir o kadar önemlidir. Sıkça kullanılan ya da artık jenerik olmuş belli başlı isimler ya da ekler kullanmak markanızı sıradanlaştıracaktır. Türkiye’de bunun en yaygın örneklerinden biri “sepeti” örneğidir. …sepeti şeklinde çok fazla e-ticaret sitesinin olması bu ismin artık bir jenerik ve sık kullanılan bir isim haline getiriyor.

Bu tür sık kullanılan isimlerin markanızı sıradanlaştırmasının yanı sıra SEO konusunda da sıkıntı yaşamanıza neden olur. Bu tür isimlerin çok kullanılması, rekabetin de yoğun olmasına sebep olacağı için, organik aramalarda öne çıkmakta bir hayli zorlanabilirsiniz. Bu da tabii ki marka bilinirliğinizi artırmanızı zorlaştırır.

Sık kullanılan isimler olması nedeniyle de farklı markalarla karışma durumu da söz konusu olacaktır. Bu da yine algı yönetiminde zorlanmanıza neden olur.

Kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız ya da işinizi internete taşımayı düşünüyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak, hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan