E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

19 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması nedeniyle Youtube, sosyal medya pazarlamada önemli bir rol oynuyor. Firmanıza ait bir Youtube hesabı oluşturmanız, internet kullanıcılarıyla ve müşterilerinizle farklı bir şekilde etkileşime girmenize yardımcı olur. Bu rehberimizde de kendi kanalınız oluştururken dikkat etmeniz gereken özellikler üzerinde duracağız.

Şirketinize ait bir hesap oluşturun

Bir Google hesabı ile Youtube kanalınızı oluşturabiliyorsunuz. Şirketinizin adına bir Google hesabı açtıktan sonra, bu hesabı Youtube kanalınız için kullanabilirsiniz. İlk etapta bu işlemleri yaparak işe başlayabilirsiniz. Mevcut bir hesabınız varsa bu aşamayı atlayabilirsiniz.

Kanal ikonu ekleyin

Kanal sayfanızı oluşturduğunuzda, buradaki ikon otomatik olarak Google+ hesabınızdaki fotoğrafınızı çekmektedir. Buraya farklı bir fotoğraf da ekleyebilirsiniz. Önerilen fotoğraf boyutları 800x800 pikseldir ve dosya formatı olarak da JPG, BMP ya PNG’dir. Bu alanda GIF formatlı dosyaları kullanamazsınız.

Youtube kapak fotoğrafı

Kanalınızın üst tarafında görünen bu kapak fotoğrafını da dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Markanızı ya da kanalınız öne çıkartacak ve kullanıcılara bu kanalın ne ile ilgili olduğunu anlatacak bir fotoğraf kullanabilirsiniz. Bu alan için önerilen fotoğraf boyutu ise 2560x1440 pikseldir ve dosya boyutunun da 4 MB’dan daha az olması gerekmektedir.

Kanal açıklamaları

Kanal açıklamaları oluşturarak, kullanıcılara bu kanalın ne ile ilgili olduğunu belirtebilirsiniz. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizle ilgili bilgileri ekleyebilir, sattığınız ürünlerle ilgili bilgilere yer verebilir ve e-ticaret sitenizin adresini ekleyebilirsiniz. Web site bilgilerinin yanı sıra diğer sosyal medya ve e-posta bilgilerinizi de bu alanda doldurmanız oldukça önemlidir. Kanalınızı ziyaret eden kişiler, kapak fotoğrafınızın üzerinde bu bilgileri açık bir şekilde göreceklerdir. kanal-ayari-youtube Bu ayarları yaparken, “Kanal düzenini özelleştir” seçeneğine tıklayarak videolarınızın nasıl görüneceğini düzenleyebilirsiniz. Bu ayar kapalı olduğunda kanalınıza yüklediğiniz en son video başta görünür. Ancak düzenleme ayarını aktif yaptığınızda, kanalınızı farklı şekillerde düzenleyebilirsiniz. Örneğin ürün tanıtım videolarınızın gösterildiği bir alan oluşturabilir, bu bölümün altında SSS bölümünüzle ilgili hazırladığınız videoları koyabilirsiniz. Rehber ya da eğitici video içerikleri oluşturuyorsanız bunları da farklı bir kategori olarak göstererek, Youtube kanalınızı daha düzenli bir hale getirebilir ve kullanıcıları farklı video içeriklere yönlendirebilirsiniz. Aşağıdaki örnek de Apple’ın Youtube sayfa düzeninin bir örneğini görebilirsiniz. youtube-kanal-duzeneleme

Filigran ekleyin (Watermark)

Kanalınıza filigran eklemeniz de önemlidir. Videolarınızın üzerinde bu filigranlar görünücektir ve kullanıcılar bu alana tıkladıklarında kanal sayfanıza yönleneceklerdir. Filigran eklemek için; kanal sayfanızda bulunan “Video Yönetici” seçeneğine tıklayın. Açılan sayfada sağ bölümde görünen “Kanal” sekmesinin altındaki “Marka bilinci oluşturma” seçeneğine tıklayın. burada “Filigran Ekle” butonuna tıklayarak, markanız için filigranınızı ekleyebilirsiniz. filigran-ekleme-youtube

Youtube kartları kullanın

Youtube birkaç yıl önce kartlar özelliğini duyurdu. Bu özellikte videonun sağ üst köşesinde bir (!) işareti yer almakta. Buraya tıklandığında kartlarınız görünmektedir. Youtube Kartlar, farklı videolara ya da bağlantılara yönlendirme yapmak için kullanabileceğiniz bir özellik. Videonuzda bir üründen bahsediyorsanız, bu kartlar ile bu ürünle ilgili diğer videolara yönlendirme yapabilir ya da ürünün satın alma linkini bu alana ekleyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Facebook’un en az sosyal medya yanı kadar güçlü olan marketplace tarafı, ticaretin dijital olan her ortamda gerçekleşebileceğinin mümkün olduğunu gösterdi. Bu yüzden Facebook temelinde Instagram’a da e-ticareti destekleyen...
9 Aralık 2021
IdeaSoft
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın