E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

19 Haziran 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması nedeniyle Youtube, sosyal medya pazarlamada önemli bir rol oynuyor.

Firmanıza ait bir Youtube hesabı oluşturmanız, internet kullanıcılarıyla ve müşterilerinizle farklı bir şekilde etkileşime girmenize yardımcı olur. Bu rehberimizde de kendi kanalınız oluştururken dikkat etmeniz gereken özellikler üzerinde duracağız.

Şirketinize ait bir hesap oluşturun

Bir Google hesabı ile Youtube kanalınızı oluşturabiliyorsunuz. Şirketinizin adına bir Google hesabı açtıktan sonra, bu hesabı Youtube kanalınız için kullanabilirsiniz. İlk etapta bu işlemleri yaparak işe başlayabilirsiniz. Mevcut bir hesabınız varsa bu aşamayı atlayabilirsiniz.

Kanal ikonu ekleyin

Kanal sayfanızı oluşturduğunuzda, buradaki ikon otomatik olarak Google+ hesabınızdaki fotoğrafınızı çekmektedir. Buraya farklı bir fotoğraf da ekleyebilirsiniz. Önerilen fotoğraf boyutları 800x800 pikseldir ve dosya formatı olarak da JPG, BMP ya PNG’dir. Bu alanda GIF formatlı dosyaları kullanamazsınız.

Youtube kapak fotoğrafı

Kanalınızın üst tarafında görünen bu kapak fotoğrafını da dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Markanızı ya da kanalınız öne çıkartacak ve kullanıcılara bu kanalın ne ile ilgili olduğunu anlatacak bir fotoğraf kullanabilirsiniz. Bu alan için önerilen fotoğraf boyutu ise 2560x1440 pikseldir ve dosya boyutunun da 4 MB’dan daha az olması gerekmektedir.

Kanal açıklamaları

Kanal açıklamaları oluşturarak, kullanıcılara bu kanalın ne ile ilgili olduğunu belirtebilirsiniz. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizle ilgili bilgileri ekleyebilir, sattığınız ürünlerle ilgili bilgilere yer verebilir ve e-ticaret sitenizin adresini ekleyebilirsiniz.

Web site bilgilerinin yanı sıra diğer sosyal medya ve e-posta bilgilerinizi de bu alanda doldurmanız oldukça önemlidir. Kanalınızı ziyaret eden kişiler, kapak fotoğrafınızın üzerinde bu bilgileri açık bir şekilde göreceklerdir.

kanal-ayari-youtube

Bu ayarları yaparken, “Kanal düzenini özelleştir” seçeneğine tıklayarak videolarınızın nasıl görüneceğini düzenleyebilirsiniz. Bu ayar kapalı olduğunda kanalınıza yüklediğiniz en son video başta görünür. Ancak düzenleme ayarını aktif yaptığınızda, kanalınızı farklı şekillerde düzenleyebilirsiniz.

Örneğin ürün tanıtım videolarınızın gösterildiği bir alan oluşturabilir, bu bölümün altında SSS bölümünüzle ilgili hazırladığınız videoları koyabilirsiniz. Rehber ya da eğitici video içerikleri oluşturuyorsanız bunları da farklı bir kategori olarak göstererek, Youtube kanalınızı daha düzenli bir hale getirebilir ve kullanıcıları farklı video içeriklere yönlendirebilirsiniz. Aşağıdaki örnek de Apple’ın Youtube sayfa düzeninin bir örneğini görebilirsiniz.

youtube-kanal-duzeneleme

Filigran ekleyin (Watermark)

Kanalınıza filigran eklemeniz de önemlidir. Videolarınızın üzerinde bu filigranlar görünücektir ve kullanıcılar bu alana tıkladıklarında kanal sayfanıza yönleneceklerdir. Filigran eklemek için; kanal sayfanızda bulunan “Video Yönetici” seçeneğine tıklayın. Açılan sayfada sağ bölümde görünen “Kanal” sekmesinin altındaki “Marka bilinci oluşturma” seçeneğine tıklayın. burada “Filigran Ekle” butonuna tıklayarak, markanız için filigranınızı ekleyebilirsiniz.

filigran-ekleme-youtube

Youtube kartları kullanın

Youtube birkaç yıl önce kartlar özelliğini duyurdu. Bu özellikte videonun sağ üst köşesinde bir (!) işareti yer almakta. Buraya tıklandığında kartlarınız görünmektedir. Youtube Kartlar, farklı videolara ya da bağlantılara yönlendirme yapmak için kullanabileceğiniz bir özellik. Videonuzda bir üründen bahsediyorsanız, bu kartlar ile bu ürünle ilgili diğer videolara yönlendirme yapabilir ya da ürünün satın alma linkini bu alana ekleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan