E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

23 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu platformu kullanmıyor. Ancak trendler ve kullanıcı alışkanlıkları TikTok’un önümüzdeki dönemlerde daha da popülerleşeceğini göstermekte.

TikTok işletmeler için reklam modellerini de devreye soktu ve bu nedenle de e-ticaret firmalarının Tiktok hesabı açmaları, farklı kitlelere ulaşmalarında onlara yardımcı olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

TikTok hesabı açmak e-ticaret firmalarına neler katar?

Yeni ve popülerleşen bir mecrada yer alırsınız

TikTok hesabı açmak, özellikle genç kullanıcılar arasında bir hayli popülerleşen bir platformda yer almanızı sağlar. Özellikle 18-30 yaş aralığındaki kitlenin yer aldığı bu platformda, diğer firmalardan önce yer almanız, uzun vadede size daha fazla yarar sağlayacaktır. Marka bilinirliğinizi artırmanın yanı sıra belli bir takipçi kitlesi edinmeniz, rekabetin de az olması nedeniyle daha fazla etkileşim ve geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

Kullanıcılar oldukça aktiftir

TikTok hesabı açtığınızda, erişeceğiniz kitlenin diğer platformlara kıyasla daha aktif olduklarını da görebilirsiniz. Çok fazla etkileşimin olduğu bir platform olması nedeniyle doğru içerik stratejisi ve içerik üretimiyle, kullanıcılarla daha fazla etkileşime girebilirsiniz. Daha fazla etkileşime girmeniz de markanızı daha fazla tanıtmanıza yardımcı olur. Marka bilinirliğini artırma ve kullanıcıları e-ticaret sitenize yönlendirebilmek için bir kitle oluşturmanız ve bu kitleyle de etkileşime girmeniz önemli.

Dikkat çekmek daha kolaydır

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi doğru içerik stratejisi ve içerik konularını hazırladığınızda kullanıcıların dikkatini daha fazla çekebilirsiniz. Diğer platformlara kıyasla kullanıcıların birbirleriyle daha fazla etkileşime giriyor olmaları nedeniyle içeriklerinizin kullanıcıların dikkatini çekmesi daha olasıdır. Bu sayede daha fazla geri dönüşüm alabilirsiniz.

Rekabet oranı düşük

Tiktok markaların gündemine yeni yeni düştüğü için, buradaki rekabet bir hayli azdır. Tiktok hesabı açtığınızda, kendi sektörünüzdeki öncü firmalardan biri olabileceğiniz için, rekabetle baş etmek zorunda kalmazsınız. Platforma ilk giren firma olmak, takipçi kitlesi edinmeyi de kolaylaştıracaktır ve uzun vadede markanız bu platformda daha ön plana çıkacağı için ilerleyen zamanlarda bu durum size rekabette de bir avantaj sağlayacaktır.

Markalar yavaş yavaş bu platforma geçmeye başlıyor

Rekabet oranı düşük olsa da platformun popülerleşmesi ve kullanıcı sayısının artması nedeniyle markalar TikTok hesabı açarak, buradaki kitleye ulaşmak için çalışmalar yapmaya başlıyor.

Siz de öncü olabilmek ve markanızı buradaki kitleye ulaştırabilmek için hızlı davranabilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi öncü olmak, ilk başlarda daha fazla ve hızlı şekilde takipçi kazanarak bir kitle edinmeyi kolaylaştırır. Bu nedenle de çok fazla beklemeden burada yer alabilirsiniz.

İlgili rehber: Rakiplerinizin hedef kitlelerine reklam vererek rekabette nasıl öne geçebilirsiniz?

Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını genişletmiş olursunuz

Tiktok hesabı açmanız ve aktif bir şekilde bu platformda içerik paylaşımı yaparak, reklam modellerinden yararlanmanız ve reklam kampanyaları oluşturmanız, pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmış olur. Farklı kanallar üzerinden pazarlama çalışması yapmanız, farklı kitlelere ulaşarak, e-ticaret sitenize de farklı kanallardan trafik çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İnternetteki görünürlüğünüzü artırmış olursunuz

İnternetteki görünürlüğünüzü artırmanız yeni kitlelere ulaşmanızı sağlarken marka bilinirliğinizi de önemli şekilde artırmanızı sağlar. Kullanıcılar markanızla ilgili daha fazla içerik gördüklerinde markanıza da güvenmeye başlarlar ve onların akıllarında kalmaya başlarsınız. Bu da markanızın tanınmasını ve organik olarak markanızla ilgili aranmaların artmasını sağlayarak, geri dönüşümlerinize bir katkı sağlar.

Yeni bir kitleye ulaşmış olursunuz

Yeni bir platformda yer almak, düzenli içerik paylaşımı yapmak ve markanızı ön plana çıkartmanız farklı kitlelere ulaşarak, mevcut kitlenizi de genişletmenize yardımcı olur. TikTok hesabı açtığınızda, diğer sosyal ağlarda olmayan bir kitleye ulaşabileceğiniz için ürün ve hizmetlerinizi de daha fazla kişiye gösterme şansınız olur. Bu da farklı kanallardan farklı kitleleri e-ticaret sitenize çekmenizi sağlar.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

Yukarıdaki maddelerde de belirttiğimzi gibi yeni bir platformda yer almak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız ve farklı bir hedef kitleye ulaşmanız genel olarak marka bilinirliğinizi de önemli bir şekilde artırmanızı sağlar.

Özellikle genç kitlelere hitap ediyorsanız bu mecrada yer almanız, markanızın daha genç kitleler tarafından tanınmasını sağlayacaktır. Gençler arasında tanınmanız ve TikTok’ta aktif bir şekilde paylaşımlar yaparak etkileşime geçmeniz, bu kitlenin bir bölümünü marka fanı haline dönüştürmenize de önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan