E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu platformu kullanmıyor. Ancak trendler ve kullanıcı alışkanlıkları TikTok’un önümüzdeki dönemlerde daha da popülerleşeceğini göstermekte.

TikTok işletmeler için reklam modellerini de devreye soktu ve bu nedenle de e-ticaret firmalarının Tiktok hesabı açmaları, farklı kitlelere ulaşmalarında onlara yardımcı olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

TikTok hesabı açmak e-ticaret firmalarına neler katar?

Yeni ve popülerleşen bir mecrada yer alırsınız

TikTok hesabı açmak, özellikle genç kullanıcılar arasında bir hayli popülerleşen bir platformda yer almanızı sağlar. Özellikle 18-30 yaş aralığındaki kitlenin yer aldığı bu platformda, diğer firmalardan önce yer almanız, uzun vadede size daha fazla yarar sağlayacaktır. Marka bilinirliğinizi artırmanın yanı sıra belli bir takipçi kitlesi edinmeniz, rekabetin de az olması nedeniyle daha fazla etkileşim ve geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

Kullanıcılar oldukça aktiftir

TikTok hesabı açtığınızda, erişeceğiniz kitlenin diğer platformlara kıyasla daha aktif olduklarını da görebilirsiniz. Çok fazla etkileşimin olduğu bir platform olması nedeniyle doğru içerik stratejisi ve içerik üretimiyle, kullanıcılarla daha fazla etkileşime girebilirsiniz. Daha fazla etkileşime girmeniz de markanızı daha fazla tanıtmanıza yardımcı olur. Marka bilinirliğini artırma ve kullanıcıları e-ticaret sitenize yönlendirebilmek için bir kitle oluşturmanız ve bu kitleyle de etkileşime girmeniz önemli.

Dikkat çekmek daha kolaydır

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi doğru içerik stratejisi ve içerik konularını hazırladığınızda kullanıcıların dikkatini daha fazla çekebilirsiniz. Diğer platformlara kıyasla kullanıcıların birbirleriyle daha fazla etkileşime giriyor olmaları nedeniyle içeriklerinizin kullanıcıların dikkatini çekmesi daha olasıdır. Bu sayede daha fazla geri dönüşüm alabilirsiniz.

Rekabet oranı düşük

Tiktok markaların gündemine yeni yeni düştüğü için, buradaki rekabet bir hayli azdır. Tiktok hesabı açtığınızda, kendi sektörünüzdeki öncü firmalardan biri olabileceğiniz için, rekabetle baş etmek zorunda kalmazsınız. Platforma ilk giren firma olmak, takipçi kitlesi edinmeyi de kolaylaştıracaktır ve uzun vadede markanız bu platformda daha ön plana çıkacağı için ilerleyen zamanlarda bu durum size rekabette de bir avantaj sağlayacaktır.

Markalar yavaş yavaş bu platforma geçmeye başlıyor

Rekabet oranı düşük olsa da platformun popülerleşmesi ve kullanıcı sayısının artması nedeniyle markalar TikTok hesabı açarak, buradaki kitleye ulaşmak için çalışmalar yapmaya başlıyor.

Siz de öncü olabilmek ve markanızı buradaki kitleye ulaştırabilmek için hızlı davranabilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi öncü olmak, ilk başlarda daha fazla ve hızlı şekilde takipçi kazanarak bir kitle edinmeyi kolaylaştırır. Bu nedenle de çok fazla beklemeden burada yer alabilirsiniz.

İlgili rehber: Rakiplerinizin hedef kitlelerine reklam vererek rekabette nasıl öne geçebilirsiniz?

Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını genişletmiş olursunuz

Tiktok hesabı açmanız ve aktif bir şekilde bu platformda içerik paylaşımı yaparak, reklam modellerinden yararlanmanız ve reklam kampanyaları oluşturmanız, pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmış olur. Farklı kanallar üzerinden pazarlama çalışması yapmanız, farklı kitlelere ulaşarak, e-ticaret sitenize de farklı kanallardan trafik çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İnternetteki görünürlüğünüzü artırmış olursunuz

İnternetteki görünürlüğünüzü artırmanız yeni kitlelere ulaşmanızı sağlarken marka bilinirliğinizi de önemli şekilde artırmanızı sağlar. Kullanıcılar markanızla ilgili daha fazla içerik gördüklerinde markanıza da güvenmeye başlarlar ve onların akıllarında kalmaya başlarsınız. Bu da markanızın tanınmasını ve organik olarak markanızla ilgili aranmaların artmasını sağlayarak, geri dönüşümlerinize bir katkı sağlar.

Yeni bir kitleye ulaşmış olursunuz

Yeni bir platformda yer almak, düzenli içerik paylaşımı yapmak ve markanızı ön plana çıkartmanız farklı kitlelere ulaşarak, mevcut kitlenizi de genişletmenize yardımcı olur. TikTok hesabı açtığınızda, diğer sosyal ağlarda olmayan bir kitleye ulaşabileceğiniz için ürün ve hizmetlerinizi de daha fazla kişiye gösterme şansınız olur. Bu da farklı kanallardan farklı kitleleri e-ticaret sitenize çekmenizi sağlar.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

Yukarıdaki maddelerde de belirttiğimzi gibi yeni bir platformda yer almak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız ve farklı bir hedef kitleye ulaşmanız genel olarak marka bilinirliğinizi de önemli bir şekilde artırmanızı sağlar.

Özellikle genç kitlelere hitap ediyorsanız bu mecrada yer almanız, markanızın daha genç kitleler tarafından tanınmasını sağlayacaktır. Gençler arasında tanınmanız ve TikTok’ta aktif bir şekilde paylaşımlar yaparak etkileşime geçmeniz, bu kitlenin bir bölümünü marka fanı haline dönüştürmenize de önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan