E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

23 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu platformu kullanmıyor. Ancak trendler ve kullanıcı alışkanlıkları TikTok’un önümüzdeki dönemlerde daha da popülerleşeceğini göstermekte.

TikTok işletmeler için reklam modellerini de devreye soktu ve bu nedenle de e-ticaret firmalarının Tiktok hesabı açmaları, farklı kitlelere ulaşmalarında onlara yardımcı olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

TikTok hesabı açmak e-ticaret firmalarına neler katar?

Yeni ve popülerleşen bir mecrada yer alırsınız

TikTok hesabı açmak, özellikle genç kullanıcılar arasında bir hayli popülerleşen bir platformda yer almanızı sağlar. Özellikle 18-30 yaş aralığındaki kitlenin yer aldığı bu platformda, diğer firmalardan önce yer almanız, uzun vadede size daha fazla yarar sağlayacaktır. Marka bilinirliğinizi artırmanın yanı sıra belli bir takipçi kitlesi edinmeniz, rekabetin de az olması nedeniyle daha fazla etkileşim ve geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

Kullanıcılar oldukça aktiftir

TikTok hesabı açtığınızda, erişeceğiniz kitlenin diğer platformlara kıyasla daha aktif olduklarını da görebilirsiniz. Çok fazla etkileşimin olduğu bir platform olması nedeniyle doğru içerik stratejisi ve içerik üretimiyle, kullanıcılarla daha fazla etkileşime girebilirsiniz. Daha fazla etkileşime girmeniz de markanızı daha fazla tanıtmanıza yardımcı olur. Marka bilinirliğini artırma ve kullanıcıları e-ticaret sitenize yönlendirebilmek için bir kitle oluşturmanız ve bu kitleyle de etkileşime girmeniz önemli.

Dikkat çekmek daha kolaydır

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi doğru içerik stratejisi ve içerik konularını hazırladığınızda kullanıcıların dikkatini daha fazla çekebilirsiniz. Diğer platformlara kıyasla kullanıcıların birbirleriyle daha fazla etkileşime giriyor olmaları nedeniyle içeriklerinizin kullanıcıların dikkatini çekmesi daha olasıdır. Bu sayede daha fazla geri dönüşüm alabilirsiniz.

Rekabet oranı düşük

Tiktok markaların gündemine yeni yeni düştüğü için, buradaki rekabet bir hayli azdır. Tiktok hesabı açtığınızda, kendi sektörünüzdeki öncü firmalardan biri olabileceğiniz için, rekabetle baş etmek zorunda kalmazsınız. Platforma ilk giren firma olmak, takipçi kitlesi edinmeyi de kolaylaştıracaktır ve uzun vadede markanız bu platformda daha ön plana çıkacağı için ilerleyen zamanlarda bu durum size rekabette de bir avantaj sağlayacaktır.

Markalar yavaş yavaş bu platforma geçmeye başlıyor

Rekabet oranı düşük olsa da platformun popülerleşmesi ve kullanıcı sayısının artması nedeniyle markalar TikTok hesabı açarak, buradaki kitleye ulaşmak için çalışmalar yapmaya başlıyor.

Siz de öncü olabilmek ve markanızı buradaki kitleye ulaştırabilmek için hızlı davranabilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi öncü olmak, ilk başlarda daha fazla ve hızlı şekilde takipçi kazanarak bir kitle edinmeyi kolaylaştırır. Bu nedenle de çok fazla beklemeden burada yer alabilirsiniz.

İlgili rehber: Rakiplerinizin hedef kitlelerine reklam vererek rekabette nasıl öne geçebilirsiniz?

Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını genişletmiş olursunuz

Tiktok hesabı açmanız ve aktif bir şekilde bu platformda içerik paylaşımı yaparak, reklam modellerinden yararlanmanız ve reklam kampanyaları oluşturmanız, pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmış olur. Farklı kanallar üzerinden pazarlama çalışması yapmanız, farklı kitlelere ulaşarak, e-ticaret sitenize de farklı kanallardan trafik çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İnternetteki görünürlüğünüzü artırmış olursunuz

İnternetteki görünürlüğünüzü artırmanız yeni kitlelere ulaşmanızı sağlarken marka bilinirliğinizi de önemli şekilde artırmanızı sağlar. Kullanıcılar markanızla ilgili daha fazla içerik gördüklerinde markanıza da güvenmeye başlarlar ve onların akıllarında kalmaya başlarsınız. Bu da markanızın tanınmasını ve organik olarak markanızla ilgili aranmaların artmasını sağlayarak, geri dönüşümlerinize bir katkı sağlar.

Yeni bir kitleye ulaşmış olursunuz

Yeni bir platformda yer almak, düzenli içerik paylaşımı yapmak ve markanızı ön plana çıkartmanız farklı kitlelere ulaşarak, mevcut kitlenizi de genişletmenize yardımcı olur. TikTok hesabı açtığınızda, diğer sosyal ağlarda olmayan bir kitleye ulaşabileceğiniz için ürün ve hizmetlerinizi de daha fazla kişiye gösterme şansınız olur. Bu da farklı kanallardan farklı kitleleri e-ticaret sitenize çekmenizi sağlar.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

Yukarıdaki maddelerde de belirttiğimzi gibi yeni bir platformda yer almak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız ve farklı bir hedef kitleye ulaşmanız genel olarak marka bilinirliğinizi de önemli bir şekilde artırmanızı sağlar.

Özellikle genç kitlelere hitap ediyorsanız bu mecrada yer almanız, markanızın daha genç kitleler tarafından tanınmasını sağlayacaktır. Gençler arasında tanınmanız ve TikTok’ta aktif bir şekilde paylaşımlar yaparak etkileşime geçmeniz, bu kitlenin bir bölümünü marka fanı haline dönüştürmenize de önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Ferad Osman Sali
Dijital Ajans ile Çalışmak
Dijital Ajans ile Çalışmak
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için yönetirler....
7 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama yöntemi bulunmaktadır. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
E-posta Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?
E-ticarette karşılaşılan en büyük zorluklardan biri, potansiyel müşterileri sadık müşterilere dönüştürmektir. Bunu yapmanın birçok yolu olmakla birlikte, e-posta pazarlama bu noktada en iyi seçeneklerden biridir. E-posta...
28 Ağustos 2023
Ferad Osman Sali