E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu platformu kullanmıyor. Ancak trendler ve kullanıcı alışkanlıkları TikTok’un önümüzdeki dönemlerde daha da popülerleşeceğini göstermekte.

TikTok işletmeler için reklam modellerini de devreye soktu ve bu nedenle de e-ticaret firmalarının Tiktok hesabı açmaları, farklı kitlelere ulaşmalarında onlara yardımcı olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

TikTok hesabı açmak e-ticaret firmalarına neler katar?

Yeni ve popülerleşen bir mecrada yer alırsınız

TikTok hesabı açmak, özellikle genç kullanıcılar arasında bir hayli popülerleşen bir platformda yer almanızı sağlar. Özellikle 18-30 yaş aralığındaki kitlenin yer aldığı bu platformda, diğer firmalardan önce yer almanız, uzun vadede size daha fazla yarar sağlayacaktır. Marka bilinirliğinizi artırmanın yanı sıra belli bir takipçi kitlesi edinmeniz, rekabetin de az olması nedeniyle daha fazla etkileşim ve geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

Kullanıcılar oldukça aktiftir

TikTok hesabı açtığınızda, erişeceğiniz kitlenin diğer platformlara kıyasla daha aktif olduklarını da görebilirsiniz. Çok fazla etkileşimin olduğu bir platform olması nedeniyle doğru içerik stratejisi ve içerik üretimiyle, kullanıcılarla daha fazla etkileşime girebilirsiniz. Daha fazla etkileşime girmeniz de markanızı daha fazla tanıtmanıza yardımcı olur. Marka bilinirliğini artırma ve kullanıcıları e-ticaret sitenize yönlendirebilmek için bir kitle oluşturmanız ve bu kitleyle de etkileşime girmeniz önemli.

Dikkat çekmek daha kolaydır

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi doğru içerik stratejisi ve içerik konularını hazırladığınızda kullanıcıların dikkatini daha fazla çekebilirsiniz. Diğer platformlara kıyasla kullanıcıların birbirleriyle daha fazla etkileşime giriyor olmaları nedeniyle içeriklerinizin kullanıcıların dikkatini çekmesi daha olasıdır. Bu sayede daha fazla geri dönüşüm alabilirsiniz.

Rekabet oranı düşük

Tiktok markaların gündemine yeni yeni düştüğü için, buradaki rekabet bir hayli azdır. Tiktok hesabı açtığınızda, kendi sektörünüzdeki öncü firmalardan biri olabileceğiniz için, rekabetle baş etmek zorunda kalmazsınız. Platforma ilk giren firma olmak, takipçi kitlesi edinmeyi de kolaylaştıracaktır ve uzun vadede markanız bu platformda daha ön plana çıkacağı için ilerleyen zamanlarda bu durum size rekabette de bir avantaj sağlayacaktır.

Markalar yavaş yavaş bu platforma geçmeye başlıyor

Rekabet oranı düşük olsa da platformun popülerleşmesi ve kullanıcı sayısının artması nedeniyle markalar TikTok hesabı açarak, buradaki kitleye ulaşmak için çalışmalar yapmaya başlıyor.

Siz de öncü olabilmek ve markanızı buradaki kitleye ulaştırabilmek için hızlı davranabilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi öncü olmak, ilk başlarda daha fazla ve hızlı şekilde takipçi kazanarak bir kitle edinmeyi kolaylaştırır. Bu nedenle de çok fazla beklemeden burada yer alabilirsiniz.

İlgili rehber: Rakiplerinizin hedef kitlelerine reklam vererek rekabette nasıl öne geçebilirsiniz?

Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını genişletmiş olursunuz

Tiktok hesabı açmanız ve aktif bir şekilde bu platformda içerik paylaşımı yaparak, reklam modellerinden yararlanmanız ve reklam kampanyaları oluşturmanız, pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmış olur. Farklı kanallar üzerinden pazarlama çalışması yapmanız, farklı kitlelere ulaşarak, e-ticaret sitenize de farklı kanallardan trafik çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İnternetteki görünürlüğünüzü artırmış olursunuz

İnternetteki görünürlüğünüzü artırmanız yeni kitlelere ulaşmanızı sağlarken marka bilinirliğinizi de önemli şekilde artırmanızı sağlar. Kullanıcılar markanızla ilgili daha fazla içerik gördüklerinde markanıza da güvenmeye başlarlar ve onların akıllarında kalmaya başlarsınız. Bu da markanızın tanınmasını ve organik olarak markanızla ilgili aranmaların artmasını sağlayarak, geri dönüşümlerinize bir katkı sağlar.

Yeni bir kitleye ulaşmış olursunuz

Yeni bir platformda yer almak, düzenli içerik paylaşımı yapmak ve markanızı ön plana çıkartmanız farklı kitlelere ulaşarak, mevcut kitlenizi de genişletmenize yardımcı olur. TikTok hesabı açtığınızda, diğer sosyal ağlarda olmayan bir kitleye ulaşabileceğiniz için ürün ve hizmetlerinizi de daha fazla kişiye gösterme şansınız olur. Bu da farklı kanallardan farklı kitleleri e-ticaret sitenize çekmenizi sağlar.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

Yukarıdaki maddelerde de belirttiğimzi gibi yeni bir platformda yer almak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız ve farklı bir hedef kitleye ulaşmanız genel olarak marka bilinirliğinizi de önemli bir şekilde artırmanızı sağlar.

Özellikle genç kitlelere hitap ediyorsanız bu mecrada yer almanız, markanızın daha genç kitleler tarafından tanınmasını sağlayacaktır. Gençler arasında tanınmanız ve TikTok’ta aktif bir şekilde paylaşımlar yaparak etkileşime geçmeniz, bu kitlenin bir bölümünü marka fanı haline dönüştürmenize de önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Amazon'da Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazon'da Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin