E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

23 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu platformu kullanmıyor. Ancak trendler ve kullanıcı alışkanlıkları TikTok’un önümüzdeki dönemlerde daha da popülerleşeceğini göstermekte.

TikTok işletmeler için reklam modellerini de devreye soktu ve bu nedenle de e-ticaret firmalarının Tiktok hesabı açmaları, farklı kitlelere ulaşmalarında onlara yardımcı olabilir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

TikTok hesabı açmak e-ticaret firmalarına neler katar?

Yeni ve popülerleşen bir mecrada yer alırsınız

TikTok hesabı açmak, özellikle genç kullanıcılar arasında bir hayli popülerleşen bir platformda yer almanızı sağlar. Özellikle 18-30 yaş aralığındaki kitlenin yer aldığı bu platformda, diğer firmalardan önce yer almanız, uzun vadede size daha fazla yarar sağlayacaktır. Marka bilinirliğinizi artırmanın yanı sıra belli bir takipçi kitlesi edinmeniz, rekabetin de az olması nedeniyle daha fazla etkileşim ve geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

Kullanıcılar oldukça aktiftir

TikTok hesabı açtığınızda, erişeceğiniz kitlenin diğer platformlara kıyasla daha aktif olduklarını da görebilirsiniz. Çok fazla etkileşimin olduğu bir platform olması nedeniyle doğru içerik stratejisi ve içerik üretimiyle, kullanıcılarla daha fazla etkileşime girebilirsiniz. Daha fazla etkileşime girmeniz de markanızı daha fazla tanıtmanıza yardımcı olur. Marka bilinirliğini artırma ve kullanıcıları e-ticaret sitenize yönlendirebilmek için bir kitle oluşturmanız ve bu kitleyle de etkileşime girmeniz önemli.

Dikkat çekmek daha kolaydır

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi doğru içerik stratejisi ve içerik konularını hazırladığınızda kullanıcıların dikkatini daha fazla çekebilirsiniz. Diğer platformlara kıyasla kullanıcıların birbirleriyle daha fazla etkileşime giriyor olmaları nedeniyle içeriklerinizin kullanıcıların dikkatini çekmesi daha olasıdır. Bu sayede daha fazla geri dönüşüm alabilirsiniz.

Rekabet oranı düşük

Tiktok markaların gündemine yeni yeni düştüğü için, buradaki rekabet bir hayli azdır. Tiktok hesabı açtığınızda, kendi sektörünüzdeki öncü firmalardan biri olabileceğiniz için, rekabetle baş etmek zorunda kalmazsınız. Platforma ilk giren firma olmak, takipçi kitlesi edinmeyi de kolaylaştıracaktır ve uzun vadede markanız bu platformda daha ön plana çıkacağı için ilerleyen zamanlarda bu durum size rekabette de bir avantaj sağlayacaktır.

Markalar yavaş yavaş bu platforma geçmeye başlıyor

Rekabet oranı düşük olsa da platformun popülerleşmesi ve kullanıcı sayısının artması nedeniyle markalar TikTok hesabı açarak, buradaki kitleye ulaşmak için çalışmalar yapmaya başlıyor.

Siz de öncü olabilmek ve markanızı buradaki kitleye ulaştırabilmek için hızlı davranabilirsiniz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi öncü olmak, ilk başlarda daha fazla ve hızlı şekilde takipçi kazanarak bir kitle edinmeyi kolaylaştırır. Bu nedenle de çok fazla beklemeden burada yer alabilirsiniz.

İlgili rehber: Rakiplerinizin hedef kitlelerine reklam vererek rekabette nasıl öne geçebilirsiniz?

Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını genişletmiş olursunuz

Tiktok hesabı açmanız ve aktif bir şekilde bu platformda içerik paylaşımı yaparak, reklam modellerinden yararlanmanız ve reklam kampanyaları oluşturmanız, pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmış olur. Farklı kanallar üzerinden pazarlama çalışması yapmanız, farklı kitlelere ulaşarak, e-ticaret sitenize de farklı kanallardan trafik çekmenizi sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İnternetteki görünürlüğünüzü artırmış olursunuz

İnternetteki görünürlüğünüzü artırmanız yeni kitlelere ulaşmanızı sağlarken marka bilinirliğinizi de önemli şekilde artırmanızı sağlar. Kullanıcılar markanızla ilgili daha fazla içerik gördüklerinde markanıza da güvenmeye başlarlar ve onların akıllarında kalmaya başlarsınız. Bu da markanızın tanınmasını ve organik olarak markanızla ilgili aranmaların artmasını sağlayarak, geri dönüşümlerinize bir katkı sağlar.

Yeni bir kitleye ulaşmış olursunuz

Yeni bir platformda yer almak, düzenli içerik paylaşımı yapmak ve markanızı ön plana çıkartmanız farklı kitlelere ulaşarak, mevcut kitlenizi de genişletmenize yardımcı olur. TikTok hesabı açtığınızda, diğer sosyal ağlarda olmayan bir kitleye ulaşabileceğiniz için ürün ve hizmetlerinizi de daha fazla kişiye gösterme şansınız olur. Bu da farklı kanallardan farklı kitleleri e-ticaret sitenize çekmenizi sağlar.

Marka bilinirliğinizi artırırsınız

Yukarıdaki maddelerde de belirttiğimzi gibi yeni bir platformda yer almak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız ve farklı bir hedef kitleye ulaşmanız genel olarak marka bilinirliğinizi de önemli bir şekilde artırmanızı sağlar.

Özellikle genç kitlelere hitap ediyorsanız bu mecrada yer almanız, markanızın daha genç kitleler tarafından tanınmasını sağlayacaktır. Gençler arasında tanınmanız ve TikTok’ta aktif bir şekilde paylaşımlar yaparak etkileşime geçmeniz, bu kitlenin bir bölümünü marka fanı haline dönüştürmenize de önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan