E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?

5 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?

Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş almanızı sağlar. Sezonluk ürünlere olan talep artacağı gibi 27 Kasım’da olacak Black Friday haftası kampanyalarının yanı sıra yılbaşı kampanyaları da kış sezonu için ön hazırlıkları önemli kılmakta. Bu süreçte hem e-ticaret site tarafında hem pazarlama hem de reklam çalışmalarında firmaların üzerinde durmaları gereken konular bulunmakta.

E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?

Mobil site performansınızı artırın

Kış sezonu sürecinde birçok kampanya çıkabilirsiniz. Özellikle Black Firday ve yılbaşı döneminde yapacağınız pazarlama çalışmaları nedeniyle web sitenizde bir yoğunluk olabilir. Sosyal medya reklamlarında ya da Adwords kampanyalarından yararlandığınıda kullanıcılara büyük çoğunlukla mobil cihazlardan ulaşırsınız ve onlar da mobil cihazları üzerinden web sitenizi ziyaret ederler.

İlgili rehber: Mobil site optimizasyon teknikleri

Mobilde trafik artışı nedeniyle de mobil sitenizin performansının iyi olması, gelen trafiği karşılayabilmesi ve kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunması gerekir. Bunu sağlamak için de mobil site optimizasyonunu yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Site açılma hızını artırın

Sitenizin bu süreçte hızlı çalışması ve sayfaların da hızlı yüklenmesi bir hayli önemlidir. Kış sezonu boyunca tüm firmalar yıl sonunu kapatmak için kampanyalara ve fırsatlara yöneleceği için rekabet daha da artmaya başlayacaktır. Bu süreçte de kullanıcı deneyimi önemli bir rol üstlenmektedir. Site açılma hızı da bu kullanıcı deneyimi unsurlarından biri.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Altyapınızı test edin ve bakım çalışmalarınızı yapın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kış sezonu kampanyaları yaptığınızda web siteniz yüksek bir trafik alacaktır ve sitenizin bu trafiği kaldırabilmesi için sağlam bir altyapıya ihtiyacınız olacaktır. Sitenin yoğun trafik nedeniyle zorlanmaması ya da hata almaması için bakım çalışmalarınızı yapmanız ve altyapınızı test ederek gerekli önlemleri almanız önemli.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Kampanya ve kış sezonu ürünlerinizi belirleyin

Kış sezonu boyunca öne çıkartacağınız kampanya ürünlerinizi de şimdiden belirlemeniz önemli olacaktır. Kış dönemi boyunca öne çıkacak, çok satılacak ve talep görecek ürünleri belirleyerek varış sayfalarınızı da hazırlamaya başlamanız önemli. Kış kampanyaları için ürünlerinizi belirlemeli, ürünlerde nasıl bir fiyatlandırma ve kampanya sunacağınızı hazırlayarak planlamalısınız. Bu sayede ön çalışmalar ve strateji geliştirmek için vaktiniz olacaktır.

Stok kontrollerini yapın

Kış indirimleri için öne çıkartacağınız ürünleri belirledikten sonra, bu ürünlerin stok kontrollerini ve teminlerini de yapmanız gerekecektir. Geçen yıllarda yalpılan satışlar doğrultusunda bir takım ön görüler ile hangi ürünler için ne kadarlık bir stok gerekeceğini tahmin edebilir ve satış rakamlarını inceleyerek bu verileri toplayabilirsiniz.

İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Çok talep görecek ürünler için belli bir stok adedi belirlemeniz ve bunu temin etmeniz kış döneminde gerekli olacaktır. Yoğun kampanya dönemlerinde elinizdeki stokları daha hızlı bir şekilde tüketebileceğiniz için buna hazırlıklı olmanız gerekir. Yoğun satış dönemlerinde stok devir hızı değiştiği için önlemlerinizi almanız gerekir.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Kargo gönderim seçeneklerinizi belirleyin

Kış sezonu boyunca yapacağınız kampanyalarınızda nasıl kargo gönderim seçenekleri sunacağınızı da belirlemeniz gerekmekte. Ücretsiz kargo, hızlı gönderim, aynı gün kargo gönderimi gibi farklı alternatifler üzerinden pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

Bu kampanya dönemlerinde tüketiciler kendilerine en iyi fırsatları sunan firmalardan alışveriş yapacakları için kargo gönderim seçenekleri de öne çıkabileceğiniz yöntemlerden biri olacaktır. Hızlı gönderimler ve ücretsiz kargo seçenekleri bu süreçte geri dönüşümlerinizi artırabilir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Pazarlama ve reklam bütçenizi ayarlayın

Yıllık bütçe planlamalarınızı yaparken farklı sezonlar ve kampanya dönemleri için de bütçelerinizi planlamanız gerekir. Eğer halen bu planlamaları yapmadıysanız kış sezonu için reklam ve pazarlama işleri için bir bütçe ayırmanız gerekecek. Yıl sonu olması nedeniyle birçok firma reklam ve pazarlama çalışmalarını ciddi şekilde artıracaktır. Özellikle pandemi döneminde yaşanan aksaklıklar ve satışların düşmesi nedeniyle firmalar yıl sonunda bu açıklarını kapatmaya çalışacaklardır.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya ve influencer pazarlama çalışmaları bu süreçte ürünlerinizi ve kampanyalarınızı tanıtmak için oldukça etkili olacaktır. Sosyal medya kampanyaları düzenleyebilir ve farklı influencer hesaplarla işbirliği yaparak kış dönemindeki satışlarınızı artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

Site üzerindeki kullanıcı deneyimini artırın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı verimli bir şekilde yapıyor olsanız dahi web sitenizde iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak, ziyaretçilerin rahat bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlayamadığınız sürece beklediğiniz geri dönüşümleri alamayacaksınız. Bu nedenle sitenizdeki kullanıcı deneyimini artıracak çalışmalar yapmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan