E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?

5 Eylül 2020
Sinan Oypan

Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş almanızı sağlar. Sezonluk ürünlere olan talep artacağı gibi 27 Kasım’da olacak Black Friday haftası kampanyalarının yanı sıra yılbaşı kampanyaları da kış sezonu için ön hazırlıkları önemli kılmakta. Bu süreçte hem e-ticaret site tarafında hem pazarlama hem de reklam çalışmalarında firmaların üzerinde durmaları gereken konular bulunmakta.

E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?

Mobil site performansınızı artırın

Kış sezonu sürecinde birçok kampanya çıkabilirsiniz. Özellikle Black Firday ve yılbaşı döneminde yapacağınız pazarlama çalışmaları nedeniyle web sitenizde bir yoğunluk olabilir. Sosyal medya reklamlarında ya da Adwords kampanyalarından yararlandığınıda kullanıcılara büyük çoğunlukla mobil cihazlardan ulaşırsınız ve onlar da mobil cihazları üzerinden web sitenizi ziyaret ederler.

İlgili rehber: Mobil site optimizasyon teknikleri

Mobilde trafik artışı nedeniyle de mobil sitenizin performansının iyi olması, gelen trafiği karşılayabilmesi ve kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunması gerekir. Bunu sağlamak için de mobil site optimizasyonunu yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Site açılma hızını artırın

Sitenizin bu süreçte hızlı çalışması ve sayfaların da hızlı yüklenmesi bir hayli önemlidir. Kış sezonu boyunca tüm firmalar yıl sonunu kapatmak için kampanyalara ve fırsatlara yöneleceği için rekabet daha da artmaya başlayacaktır. Bu süreçte de kullanıcı deneyimi önemli bir rol üstlenmektedir. Site açılma hızı da bu kullanıcı deneyimi unsurlarından biri.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Altyapınızı test edin ve bakım çalışmalarınızı yapın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kış sezonu kampanyaları yaptığınızda web siteniz yüksek bir trafik alacaktır ve sitenizin bu trafiği kaldırabilmesi için sağlam bir altyapıya ihtiyacınız olacaktır. Sitenin yoğun trafik nedeniyle zorlanmaması ya da hata almaması için bakım çalışmalarınızı yapmanız ve altyapınızı test ederek gerekli önlemleri almanız önemli.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Kampanya ve kış sezonu ürünlerinizi belirleyin

Kış sezonu boyunca öne çıkartacağınız kampanya ürünlerinizi de şimdiden belirlemeniz önemli olacaktır. Kış dönemi boyunca öne çıkacak, çok satılacak ve talep görecek ürünleri belirleyerek varış sayfalarınızı da hazırlamaya başlamanız önemli. Kış kampanyaları için ürünlerinizi belirlemeli, ürünlerde nasıl bir fiyatlandırma ve kampanya sunacağınızı hazırlayarak planlamalısınız. Bu sayede ön çalışmalar ve strateji geliştirmek için vaktiniz olacaktır.

Stok kontrollerini yapın

Kış indirimleri için öne çıkartacağınız ürünleri belirledikten sonra, bu ürünlerin stok kontrollerini ve teminlerini de yapmanız gerekecektir. Geçen yıllarda yalpılan satışlar doğrultusunda bir takım ön görüler ile hangi ürünler için ne kadarlık bir stok gerekeceğini tahmin edebilir ve satış rakamlarını inceleyerek bu verileri toplayabilirsiniz.

İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Çok talep görecek ürünler için belli bir stok adedi belirlemeniz ve bunu temin etmeniz kış döneminde gerekli olacaktır. Yoğun kampanya dönemlerinde elinizdeki stokları daha hızlı bir şekilde tüketebileceğiniz için buna hazırlıklı olmanız gerekir. Yoğun satış dönemlerinde stok devir hızı değiştiği için önlemlerinizi almanız gerekir.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Kargo gönderim seçeneklerinizi belirleyin

Kış sezonu boyunca yapacağınız kampanyalarınızda nasıl kargo gönderim seçenekleri sunacağınızı da belirlemeniz gerekmekte. Ücretsiz kargo, hızlı gönderim, aynı gün kargo gönderimi gibi farklı alternatifler üzerinden pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

Bu kampanya dönemlerinde tüketiciler kendilerine en iyi fırsatları sunan firmalardan alışveriş yapacakları için kargo gönderim seçenekleri de öne çıkabileceğiniz yöntemlerden biri olacaktır. Hızlı gönderimler ve ücretsiz kargo seçenekleri bu süreçte geri dönüşümlerinizi artırabilir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Pazarlama ve reklam bütçenizi ayarlayın

Yıllık bütçe planlamalarınızı yaparken farklı sezonlar ve kampanya dönemleri için de bütçelerinizi planlamanız gerekir. Eğer halen bu planlamaları yapmadıysanız kış sezonu için reklam ve pazarlama işleri için bir bütçe ayırmanız gerekecek. Yıl sonu olması nedeniyle birçok firma reklam ve pazarlama çalışmalarını ciddi şekilde artıracaktır. Özellikle pandemi döneminde yaşanan aksaklıklar ve satışların düşmesi nedeniyle firmalar yıl sonunda bu açıklarını kapatmaya çalışacaklardır.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya ve influencer pazarlama çalışmaları bu süreçte ürünlerinizi ve kampanyalarınızı tanıtmak için oldukça etkili olacaktır. Sosyal medya kampanyaları düzenleyebilir ve farklı influencer hesaplarla işbirliği yaparak kış dönemindeki satışlarınızı artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

Site üzerindeki kullanıcı deneyimini artırın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı verimli bir şekilde yapıyor olsanız dahi web sitenizde iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak, ziyaretçilerin rahat bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlayamadığınız sürece beklediğiniz geri dönüşümleri alamayacaksınız. Bu nedenle sitenizdeki kullanıcı deneyimini artıracak çalışmalar yapmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan