fbpx

E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?

5 Eylül 2020
Sinan Oypan

Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş almanızı sağlar. Sezonluk ürünlere olan talep artacağı gibi 27 Kasım’da olacak Black Friday haftası kampanyalarının yanı sıra yılbaşı kampanyaları da kış sezonu için ön hazırlıkları önemli kılmakta. Bu süreçte hem e-ticaret site tarafında hem pazarlama hem de reklam çalışmalarında firmaların üzerinde durmaları gereken konular bulunmakta.

E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?

Mobil site performansınızı artırın

Kış sezonu sürecinde birçok kampanya çıkabilirsiniz. Özellikle Black Firday ve yılbaşı döneminde yapacağınız pazarlama çalışmaları nedeniyle web sitenizde bir yoğunluk olabilir. Sosyal medya reklamlarında ya da Adwords kampanyalarından yararlandığınıda kullanıcılara büyük çoğunlukla mobil cihazlardan ulaşırsınız ve onlar da mobil cihazları üzerinden web sitenizi ziyaret ederler.

İlgili rehber: Mobil site optimizasyon teknikleri

Mobilde trafik artışı nedeniyle de mobil sitenizin performansının iyi olması, gelen trafiği karşılayabilmesi ve kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunması gerekir. Bunu sağlamak için de mobil site optimizasyonunu yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Site açılma hızını artırın

Sitenizin bu süreçte hızlı çalışması ve sayfaların da hızlı yüklenmesi bir hayli önemlidir. Kış sezonu boyunca tüm firmalar yıl sonunu kapatmak için kampanyalara ve fırsatlara yöneleceği için rekabet daha da artmaya başlayacaktır. Bu süreçte de kullanıcı deneyimi önemli bir rol üstlenmektedir. Site açılma hızı da bu kullanıcı deneyimi unsurlarından biri.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Altyapınızı test edin ve bakım çalışmalarınızı yapın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kış sezonu kampanyaları yaptığınızda web siteniz yüksek bir trafik alacaktır ve sitenizin bu trafiği kaldırabilmesi için sağlam bir altyapıya ihtiyacınız olacaktır. Sitenin yoğun trafik nedeniyle zorlanmaması ya da hata almaması için bakım çalışmalarınızı yapmanız ve altyapınızı test ederek gerekli önlemleri almanız önemli.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Kampanya ve kış sezonu ürünlerinizi belirleyin

Kış sezonu boyunca öne çıkartacağınız kampanya ürünlerinizi de şimdiden belirlemeniz önemli olacaktır. Kış dönemi boyunca öne çıkacak, çok satılacak ve talep görecek ürünleri belirleyerek varış sayfalarınızı da hazırlamaya başlamanız önemli. Kış kampanyaları için ürünlerinizi belirlemeli, ürünlerde nasıl bir fiyatlandırma ve kampanya sunacağınızı hazırlayarak planlamalısınız. Bu sayede ön çalışmalar ve strateji geliştirmek için vaktiniz olacaktır.

Stok kontrollerini yapın

Kış indirimleri için öne çıkartacağınız ürünleri belirledikten sonra, bu ürünlerin stok kontrollerini ve teminlerini de yapmanız gerekecektir. Geçen yıllarda yalpılan satışlar doğrultusunda bir takım ön görüler ile hangi ürünler için ne kadarlık bir stok gerekeceğini tahmin edebilir ve satış rakamlarını inceleyerek bu verileri toplayabilirsiniz.

İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Çok talep görecek ürünler için belli bir stok adedi belirlemeniz ve bunu temin etmeniz kış döneminde gerekli olacaktır. Yoğun kampanya dönemlerinde elinizdeki stokları daha hızlı bir şekilde tüketebileceğiniz için buna hazırlıklı olmanız gerekir. Yoğun satış dönemlerinde stok devir hızı değiştiği için önlemlerinizi almanız gerekir.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Kargo gönderim seçeneklerinizi belirleyin

Kış sezonu boyunca yapacağınız kampanyalarınızda nasıl kargo gönderim seçenekleri sunacağınızı da belirlemeniz gerekmekte. Ücretsiz kargo, hızlı gönderim, aynı gün kargo gönderimi gibi farklı alternatifler üzerinden pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları

Bu kampanya dönemlerinde tüketiciler kendilerine en iyi fırsatları sunan firmalardan alışveriş yapacakları için kargo gönderim seçenekleri de öne çıkabileceğiniz yöntemlerden biri olacaktır. Hızlı gönderimler ve ücretsiz kargo seçenekleri bu süreçte geri dönüşümlerinizi artırabilir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Pazarlama ve reklam bütçenizi ayarlayın

Yıllık bütçe planlamalarınızı yaparken farklı sezonlar ve kampanya dönemleri için de bütçelerinizi planlamanız gerekir. Eğer halen bu planlamaları yapmadıysanız kış sezonu için reklam ve pazarlama işleri için bir bütçe ayırmanız gerekecek. Yıl sonu olması nedeniyle birçok firma reklam ve pazarlama çalışmalarını ciddi şekilde artıracaktır. Özellikle pandemi döneminde yaşanan aksaklıklar ve satışların düşmesi nedeniyle firmalar yıl sonunda bu açıklarını kapatmaya çalışacaklardır.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya ve influencer pazarlama çalışmaları bu süreçte ürünlerinizi ve kampanyalarınızı tanıtmak için oldukça etkili olacaktır. Sosyal medya kampanyaları düzenleyebilir ve farklı influencer hesaplarla işbirliği yaparak kış dönemindeki satışlarınızı artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

Site üzerindeki kullanıcı deneyimini artırın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı verimli bir şekilde yapıyor olsanız dahi web sitenizde iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak, ziyaretçilerin rahat bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlayamadığınız sürece beklediğiniz geri dönüşümleri alamayacaksınız. Bu nedenle sitenizdeki kullanıcı deneyimini artıracak çalışmalar yapmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan