E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?

4 Kasım 2020
Sinan Oypan

Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha artırmak için farklı indirim kampanyaları ile tüketicilere ulaşmaya çalışıyor. Bu süreçte rekabetin ciddi şekilde artmasıyla beraber şirketlerin bir takım çalışmaları yapmaları ve rekabette öne çıkmaları gerekiyor. Bu süreçte neler yapılabileceği ile ilgili bilgileri de bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?

Geçiş verileri analiz ederek işe başlayın

Öncelikli olarak yıl içerisinde ve geçmiş yıllarda yaptığınız kampanya ve satışlarla ilgili verileri analiz ederek işe başlamanızda yarar var. Geçtiğimiz dönemlerde başarılı olan ve beklenenin üstünde sonuç veren çalışmaları analiz ederek, Kasım indirimleri için de bu stratejilerden yararlanabilirsiniz. Geçmiş verilerinizi analiz ederek şu konu başlıkları üzerinde durabilirsiniz.

  • Geçmişteki en başarılı kampanyanı hangisi?
  • En çok satılan ürününüz hangisi?
  • E-ticaret siteniz en yüksek trafiği haftanın hangi günleri alıyor?
  • Hangi kanallar üzerinden en yüksek trafiğ alıyorsunuz?
  • Yaptığınız pazarlama çalışmalarının yatırım getirisi ne?
  • Ortalama sepet tutarınız ne?
  • Hangi anahtar kelimeler sizin için en iyi performansı gösteriyor?
  • Rakip firmalar aynı dönemlerde ne gibi çalışmalar yaptı?

Bu verilerin analizi ile hangi ürünleri öne çıkartabileceğinizi, hangi günler kampanyalar düzenleyeceğinizi, nasıl pazarlama ve reklam çalışmaları yapacağınızla ilgili daha iyi stratejiler geliştirebilirsiniz.

Web sitenizin trafiği kaldırabileceğinden emin olun

Kasın indirimleri boyunca e-ticaret siteniz normalden yoğun bir trafik alabilir. Bu durumda da altyapınızın kapasitesinin yeterli olması ve gelen trafiği kaldırabilmesi önemlidir. Altyapınızda bakım çalışmaları yapmanız ve gerekiyorsa bu dönem için altyapı kapasitenizi yükseltmeniz doğru olacaktır. Bu süreçte ziyaretçiler sitenize geldiklerinde siteniz yavaşlarsa ya da düzgün çalışmazlar sitenizi terk edecekler. Terk etmenin yanı sıra bu kötü deneyimden dolayı da markanız hakkında olumsuz düşünceler edineceklerdir.

İlgili rehber: İdeal e-ticaret altyapı şirketlerinde bulunması gereken hizmetler

Sitenizde kampanyaları öne çıkartacak tasarımlar yapın

Kasım indirimleri boyunca, ziyaretçileri doğrudan indirimli ve kampanyalı ürünlere yönlendirmek için özellikle ana sayfanız üzerinde tasarım değişiklikleri yapabilirsiniz. Fırsat ürünleri ile ilgili bannerlar hazırlayarak, kampanya duyurları ve ilgili ürün sayfalarına yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi ana sayfanız üzerinde en popüler kampanya ürünlerini de listeyerek, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde bu ürünlere ulaşmalarını da sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Site navigasyonunuzu geliştirin

Kasım indirimleri süresince e-ticaret siteniz üzerindeki navigasyonu da yenileyebilirsiniz. Ziyaretçilerin kampanyalı ürünlere daha kolay ulaşabilmeleri ve kullanıcı deneyimlerini geliştirmek için site navigasyonunuzu bu ürünler özelinde yenileyebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar daha hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşarak, satın alma işlemlerini gerçekleştirebilirler.

İlgili rehber: E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları

Sosyal ağlardan yararlanın

Kampanyalarınızı duyurmak için sosyal ağları da aktif bir şekilde kullanmalısınız. Günümüzde tüketicilere ulaşmak için en etkili kanallardan biri olması nedeniyle sosyal medya pazarlamayı da stratejilerinize dahil etmelisiniz. Kampanyalarınızı mevcut takipçi kitlenize ulaştırabileceğiniz gibi yeni kitlelere ürünlerinizi ve fırsatlarınızı duyurmak için bu kanallardan yararlanabilirsiniz. Kampanya tanıtımları için bu mecraları nasıl kullanabileceğinizi de aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Reklam bütçenizi önceden belirleyin

Kasım indirimleri boyunca yapacağınız reklamlar için ne kadarlık bir bütçe harcayacağınızı da şimdiden belirlemeniz gerekiyor. En yüksek geri dönüşümü alabilmek için geçmişteki başarılı kampanyalarınızı inceleyebilir ve bu verriler doğrultusunda yeni ve benzer kampanyalar oluşturabilirsiniz. Eski reklamlarınızı incelerken, ne kadarlık bir bütçe harcağınızı ve nasıl sonuç aldığınızı da analiz ederek, yeni reklamlarınızın bütçeleri için veri toplayabilirsiniz. Bu sayede de daha reklam bütçenizi daha iyi optimize edebilirsiniz.

Reklam içeriklerinizi hazırlayın

Reklam bütçesiyle beraber bu dönemde nasıl içerikler kullanacağınızı da öncede hazırlamaya başlamalısınız. Herbir ürün özelinde kampanya içerikleri hazırlayabileceğiniz gibi genel kampanya duyuru içerikleri de hazırlayabilirsiniz. Bu içerikleri sadece reklam kampanyalarında kullanmak zorunda da değilsiniz. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak erişimler sağlamak için de bu içerikleri kullanabileceğinizi hatırlatalım.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Retargeting reklamlardan yararlanın

Kasım indirimleri süresince, reklamlarınızda retargetin reklam modelini de kullanmalısınız. Bu süreçte kullanıcılar farklı siteleri ziyaret edeceklerdir. Ürün karşılaştırma ve araştırma sürecinde sitenizden ayrılıp farklı platformlara gidebilirler. Bu noktada da onlara ürünlerinizi hatırlarmak ve onları tekrar e-ticaret sitenize çekmek için retargeting reklamları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Retargeting reklamları kişiselleştirmeniz ve kullanıcıların aradıkları ürünlere özel reklamlarla yaparsanız, sitenize tekrar gelerek alışverişlerini tamamlama ihtimalleri de daha fazla olur. Bu nedenle de reklam kampanyalarınızda yeniden hedeflemeli bu reklamları kullanmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan