fbpx

E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?

4 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?

Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha artırmak için farklı indirim kampanyaları ile tüketicilere ulaşmaya çalışıyor. Bu süreçte rekabetin ciddi şekilde artmasıyla beraber şirketlerin bir takım çalışmaları yapmaları ve rekabette öne çıkmaları gerekiyor. Bu süreçte neler yapılabileceği ile ilgili bilgileri de bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?

Geçiş verileri analiz ederek işe başlayın

Öncelikli olarak yıl içerisinde ve geçmiş yıllarda yaptığınız kampanya ve satışlarla ilgili verileri analiz ederek işe başlamanızda yarar var. Geçtiğimiz dönemlerde başarılı olan ve beklenenin üstünde sonuç veren çalışmaları analiz ederek, Kasım indirimleri için de bu stratejilerden yararlanabilirsiniz. Geçmiş verilerinizi analiz ederek şu konu başlıkları üzerinde durabilirsiniz.

  • Geçmişteki en başarılı kampanyanı hangisi?
  • En çok satılan ürününüz hangisi?
  • E-ticaret siteniz en yüksek trafiği haftanın hangi günleri alıyor?
  • Hangi kanallar üzerinden en yüksek trafiğ alıyorsunuz?
  • Yaptığınız pazarlama çalışmalarının yatırım getirisi ne?
  • Ortalama sepet tutarınız ne?
  • Hangi anahtar kelimeler sizin için en iyi performansı gösteriyor?
  • Rakip firmalar aynı dönemlerde ne gibi çalışmalar yaptı?

Bu verilerin analizi ile hangi ürünleri öne çıkartabileceğinizi, hangi günler kampanyalar düzenleyeceğinizi, nasıl pazarlama ve reklam çalışmaları yapacağınızla ilgili daha iyi stratejiler geliştirebilirsiniz.

Web sitenizin trafiği kaldırabileceğinden emin olun

Kasın indirimleri boyunca e-ticaret siteniz normalden yoğun bir trafik alabilir. Bu durumda da altyapınızın kapasitesinin yeterli olması ve gelen trafiği kaldırabilmesi önemlidir. Altyapınızda bakım çalışmaları yapmanız ve gerekiyorsa bu dönem için altyapı kapasitenizi yükseltmeniz doğru olacaktır. Bu süreçte ziyaretçiler sitenize geldiklerinde siteniz yavaşlarsa ya da düzgün çalışmazlar sitenizi terk edecekler. Terk etmenin yanı sıra bu kötü deneyimden dolayı da markanız hakkında olumsuz düşünceler edineceklerdir.

İlgili rehber: İdeal e-ticaret altyapı şirketlerinde bulunması gereken hizmetler

Sitenizde kampanyaları öne çıkartacak tasarımlar yapın

Kasım indirimleri boyunca, ziyaretçileri doğrudan indirimli ve kampanyalı ürünlere yönlendirmek için özellikle ana sayfanız üzerinde tasarım değişiklikleri yapabilirsiniz. Fırsat ürünleri ile ilgili bannerlar hazırlayarak, kampanya duyurları ve ilgili ürün sayfalarına yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi ana sayfanız üzerinde en popüler kampanya ürünlerini de listeyerek, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde bu ürünlere ulaşmalarını da sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Site navigasyonunuzu geliştirin

Kasım indirimleri süresince e-ticaret siteniz üzerindeki navigasyonu da yenileyebilirsiniz. Ziyaretçilerin kampanyalı ürünlere daha kolay ulaşabilmeleri ve kullanıcı deneyimlerini geliştirmek için site navigasyonunuzu bu ürünler özelinde yenileyebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar daha hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşarak, satın alma işlemlerini gerçekleştirebilirler.

İlgili rehber: E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları

Sosyal ağlardan yararlanın

Kampanyalarınızı duyurmak için sosyal ağları da aktif bir şekilde kullanmalısınız. Günümüzde tüketicilere ulaşmak için en etkili kanallardan biri olması nedeniyle sosyal medya pazarlamayı da stratejilerinize dahil etmelisiniz. Kampanyalarınızı mevcut takipçi kitlenize ulaştırabileceğiniz gibi yeni kitlelere ürünlerinizi ve fırsatlarınızı duyurmak için bu kanallardan yararlanabilirsiniz. Kampanya tanıtımları için bu mecraları nasıl kullanabileceğinizi de aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Reklam bütçenizi önceden belirleyin

Kasım indirimleri boyunca yapacağınız reklamlar için ne kadarlık bir bütçe harcayacağınızı da şimdiden belirlemeniz gerekiyor. En yüksek geri dönüşümü alabilmek için geçmişteki başarılı kampanyalarınızı inceleyebilir ve bu verriler doğrultusunda yeni ve benzer kampanyalar oluşturabilirsiniz. Eski reklamlarınızı incelerken, ne kadarlık bir bütçe harcağınızı ve nasıl sonuç aldığınızı da analiz ederek, yeni reklamlarınızın bütçeleri için veri toplayabilirsiniz. Bu sayede de daha reklam bütçenizi daha iyi optimize edebilirsiniz.

Reklam içeriklerinizi hazırlayın

Reklam bütçesiyle beraber bu dönemde nasıl içerikler kullanacağınızı da öncede hazırlamaya başlamalısınız. Herbir ürün özelinde kampanya içerikleri hazırlayabileceğiniz gibi genel kampanya duyuru içerikleri de hazırlayabilirsiniz. Bu içerikleri sadece reklam kampanyalarında kullanmak zorunda da değilsiniz. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak erişimler sağlamak için de bu içerikleri kullanabileceğinizi hatırlatalım.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Retargeting reklamlardan yararlanın

Kasım indirimleri süresince, reklamlarınızda retargetin reklam modelini de kullanmalısınız. Bu süreçte kullanıcılar farklı siteleri ziyaret edeceklerdir. Ürün karşılaştırma ve araştırma sürecinde sitenizden ayrılıp farklı platformlara gidebilirler. Bu noktada da onlara ürünlerinizi hatırlarmak ve onları tekrar e-ticaret sitenize çekmek için retargeting reklamları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Retargeting reklamları kişiselleştirmeniz ve kullanıcıların aradıkları ürünlere özel reklamlarla yaparsanız, sitenize tekrar gelerek alışverişlerini tamamlama ihtimalleri de daha fazla olur. Bu nedenle de reklam kampanyalarınızda yeniden hedeflemeli bu reklamları kullanmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan