E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?

4 Kasım 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?

Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha artırmak için farklı indirim kampanyaları ile tüketicilere ulaşmaya çalışıyor. Bu süreçte rekabetin ciddi şekilde artmasıyla beraber şirketlerin bir takım çalışmaları yapmaları ve rekabette öne çıkmaları gerekiyor. Bu süreçte neler yapılabileceği ile ilgili bilgileri de bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?

Geçiş verileri analiz ederek işe başlayın

Öncelikli olarak yıl içerisinde ve geçmiş yıllarda yaptığınız kampanya ve satışlarla ilgili verileri analiz ederek işe başlamanızda yarar var. Geçtiğimiz dönemlerde başarılı olan ve beklenenin üstünde sonuç veren çalışmaları analiz ederek, Kasım indirimleri için de bu stratejilerden yararlanabilirsiniz. Geçmiş verilerinizi analiz ederek şu konu başlıkları üzerinde durabilirsiniz.

  • Geçmişteki en başarılı kampanyanı hangisi?
  • En çok satılan ürününüz hangisi?
  • E-ticaret siteniz en yüksek trafiği haftanın hangi günleri alıyor?
  • Hangi kanallar üzerinden en yüksek trafiğ alıyorsunuz?
  • Yaptığınız pazarlama çalışmalarının yatırım getirisi ne?
  • Ortalama sepet tutarınız ne?
  • Hangi anahtar kelimeler sizin için en iyi performansı gösteriyor?
  • Rakip firmalar aynı dönemlerde ne gibi çalışmalar yaptı?

Bu verilerin analizi ile hangi ürünleri öne çıkartabileceğinizi, hangi günler kampanyalar düzenleyeceğinizi, nasıl pazarlama ve reklam çalışmaları yapacağınızla ilgili daha iyi stratejiler geliştirebilirsiniz.

Web sitenizin trafiği kaldırabileceğinden emin olun

Kasın indirimleri boyunca e-ticaret siteniz normalden yoğun bir trafik alabilir. Bu durumda da altyapınızın kapasitesinin yeterli olması ve gelen trafiği kaldırabilmesi önemlidir. Altyapınızda bakım çalışmaları yapmanız ve gerekiyorsa bu dönem için altyapı kapasitenizi yükseltmeniz doğru olacaktır. Bu süreçte ziyaretçiler sitenize geldiklerinde siteniz yavaşlarsa ya da düzgün çalışmazlar sitenizi terk edecekler. Terk etmenin yanı sıra bu kötü deneyimden dolayı da markanız hakkında olumsuz düşünceler edineceklerdir.

İlgili rehber: İdeal e-ticaret altyapı şirketlerinde bulunması gereken hizmetler

Sitenizde kampanyaları öne çıkartacak tasarımlar yapın

Kasım indirimleri boyunca, ziyaretçileri doğrudan indirimli ve kampanyalı ürünlere yönlendirmek için özellikle ana sayfanız üzerinde tasarım değişiklikleri yapabilirsiniz. Fırsat ürünleri ile ilgili bannerlar hazırlayarak, kampanya duyurları ve ilgili ürün sayfalarına yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi ana sayfanız üzerinde en popüler kampanya ürünlerini de listeyerek, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde bu ürünlere ulaşmalarını da sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Site navigasyonunuzu geliştirin

Kasım indirimleri süresince e-ticaret siteniz üzerindeki navigasyonu da yenileyebilirsiniz. Ziyaretçilerin kampanyalı ürünlere daha kolay ulaşabilmeleri ve kullanıcı deneyimlerini geliştirmek için site navigasyonunuzu bu ürünler özelinde yenileyebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar daha hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşarak, satın alma işlemlerini gerçekleştirebilirler.

İlgili rehber: E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları

Sosyal ağlardan yararlanın

Kampanyalarınızı duyurmak için sosyal ağları da aktif bir şekilde kullanmalısınız. Günümüzde tüketicilere ulaşmak için en etkili kanallardan biri olması nedeniyle sosyal medya pazarlamayı da stratejilerinize dahil etmelisiniz. Kampanyalarınızı mevcut takipçi kitlenize ulaştırabileceğiniz gibi yeni kitlelere ürünlerinizi ve fırsatlarınızı duyurmak için bu kanallardan yararlanabilirsiniz. Kampanya tanıtımları için bu mecraları nasıl kullanabileceğinizi de aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Reklam bütçenizi önceden belirleyin

Kasım indirimleri boyunca yapacağınız reklamlar için ne kadarlık bir bütçe harcayacağınızı da şimdiden belirlemeniz gerekiyor. En yüksek geri dönüşümü alabilmek için geçmişteki başarılı kampanyalarınızı inceleyebilir ve bu verriler doğrultusunda yeni ve benzer kampanyalar oluşturabilirsiniz. Eski reklamlarınızı incelerken, ne kadarlık bir bütçe harcağınızı ve nasıl sonuç aldığınızı da analiz ederek, yeni reklamlarınızın bütçeleri için veri toplayabilirsiniz. Bu sayede de daha reklam bütçenizi daha iyi optimize edebilirsiniz.

Reklam içeriklerinizi hazırlayın

Reklam bütçesiyle beraber bu dönemde nasıl içerikler kullanacağınızı da öncede hazırlamaya başlamalısınız. Herbir ürün özelinde kampanya içerikleri hazırlayabileceğiniz gibi genel kampanya duyuru içerikleri de hazırlayabilirsiniz. Bu içerikleri sadece reklam kampanyalarında kullanmak zorunda da değilsiniz. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak erişimler sağlamak için de bu içerikleri kullanabileceğinizi hatırlatalım.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Retargeting reklamlardan yararlanın

Kasım indirimleri süresince, reklamlarınızda retargetin reklam modelini de kullanmalısınız. Bu süreçte kullanıcılar farklı siteleri ziyaret edeceklerdir. Ürün karşılaştırma ve araştırma sürecinde sitenizden ayrılıp farklı platformlara gidebilirler. Bu noktada da onlara ürünlerinizi hatırlarmak ve onları tekrar e-ticaret sitenize çekmek için retargeting reklamları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Retargeting reklamları kişiselleştirmeniz ve kullanıcıların aradıkları ürünlere özel reklamlarla yaparsanız, sitenize tekrar gelerek alışverişlerini tamamlama ihtimalleri de daha fazla olur. Bu nedenle de reklam kampanyalarınızda yeniden hedeflemeli bu reklamları kullanmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
E-ticaret sitenize giriş yapan kullanıcı, tarayıcı aracılığıyla web sitesi sunucusuna bir istek gönderir. Bu isteğin cevabı de sitenin ilgili sayfası olarak kullanıcının tarayıcı ekranına gönderilir. Kullanıcı ve sunucu...
22 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
IdeaSoft
İhracat'ta E-Fatura İrsaliye Yerine Geçer Mi?
İhracat'ta E-Fatura İrsaliye Yerine Geçer Mi?
E-ihracata başlamayı düşünüyorsanız, bu konu hakkında bilmeniz gereken birçok konu vardır. Ayrıca e fatura irsaliye yerine geçer mi sorusu da bunlardan bir tanesidir. E-faturalar irsaliye yerine geçebilse de bu hepsi için geçerli...
25 Şubat 2023
Ferad Osman Sali
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Ferad Osman Sali
İngiltere Vergi Oranları ve Vergi Hesaplama
İngiltere Vergi Oranları ve Vergi Hesaplama
İngiltere’de iş kurmak birçok girişimdi tarafından düşünülmekte. Bunun yanı sıra pek çok firma da işini buraya taşımayı planlamakta. İngiltere vergi, bu durumda...
22 Ocak 2023
Ferad Osman Sali