E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?

4 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?

Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha artırmak için farklı indirim kampanyaları ile tüketicilere ulaşmaya çalışıyor. Bu süreçte rekabetin ciddi şekilde artmasıyla beraber şirketlerin bir takım çalışmaları yapmaları ve rekabette öne çıkmaları gerekiyor. Bu süreçte neler yapılabileceği ile ilgili bilgileri de bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?

Geçiş verileri analiz ederek işe başlayın

Öncelikli olarak yıl içerisinde ve geçmiş yıllarda yaptığınız kampanya ve satışlarla ilgili verileri analiz ederek işe başlamanızda yarar var. Geçtiğimiz dönemlerde başarılı olan ve beklenenin üstünde sonuç veren çalışmaları analiz ederek, Kasım indirimleri için de bu stratejilerden yararlanabilirsiniz. Geçmiş verilerinizi analiz ederek şu konu başlıkları üzerinde durabilirsiniz.

  • Geçmişteki en başarılı kampanyanı hangisi?
  • En çok satılan ürününüz hangisi?
  • E-ticaret siteniz en yüksek trafiği haftanın hangi günleri alıyor?
  • Hangi kanallar üzerinden en yüksek trafiğ alıyorsunuz?
  • Yaptığınız pazarlama çalışmalarının yatırım getirisi ne?
  • Ortalama sepet tutarınız ne?
  • Hangi anahtar kelimeler sizin için en iyi performansı gösteriyor?
  • Rakip firmalar aynı dönemlerde ne gibi çalışmalar yaptı?

Bu verilerin analizi ile hangi ürünleri öne çıkartabileceğinizi, hangi günler kampanyalar düzenleyeceğinizi, nasıl pazarlama ve reklam çalışmaları yapacağınızla ilgili daha iyi stratejiler geliştirebilirsiniz.

Web sitenizin trafiği kaldırabileceğinden emin olun

Kasın indirimleri boyunca e-ticaret siteniz normalden yoğun bir trafik alabilir. Bu durumda da altyapınızın kapasitesinin yeterli olması ve gelen trafiği kaldırabilmesi önemlidir. Altyapınızda bakım çalışmaları yapmanız ve gerekiyorsa bu dönem için altyapı kapasitenizi yükseltmeniz doğru olacaktır. Bu süreçte ziyaretçiler sitenize geldiklerinde siteniz yavaşlarsa ya da düzgün çalışmazlar sitenizi terk edecekler. Terk etmenin yanı sıra bu kötü deneyimden dolayı da markanız hakkında olumsuz düşünceler edineceklerdir.

İlgili rehber: İdeal e-ticaret altyapı şirketlerinde bulunması gereken hizmetler

Sitenizde kampanyaları öne çıkartacak tasarımlar yapın

Kasım indirimleri boyunca, ziyaretçileri doğrudan indirimli ve kampanyalı ürünlere yönlendirmek için özellikle ana sayfanız üzerinde tasarım değişiklikleri yapabilirsiniz. Fırsat ürünleri ile ilgili bannerlar hazırlayarak, kampanya duyurları ve ilgili ürün sayfalarına yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi ana sayfanız üzerinde en popüler kampanya ürünlerini de listeyerek, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde bu ürünlere ulaşmalarını da sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Site navigasyonunuzu geliştirin

Kasım indirimleri süresince e-ticaret siteniz üzerindeki navigasyonu da yenileyebilirsiniz. Ziyaretçilerin kampanyalı ürünlere daha kolay ulaşabilmeleri ve kullanıcı deneyimlerini geliştirmek için site navigasyonunuzu bu ürünler özelinde yenileyebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar daha hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşarak, satın alma işlemlerini gerçekleştirebilirler.

İlgili rehber: E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları

Sosyal ağlardan yararlanın

Kampanyalarınızı duyurmak için sosyal ağları da aktif bir şekilde kullanmalısınız. Günümüzde tüketicilere ulaşmak için en etkili kanallardan biri olması nedeniyle sosyal medya pazarlamayı da stratejilerinize dahil etmelisiniz. Kampanyalarınızı mevcut takipçi kitlenize ulaştırabileceğiniz gibi yeni kitlelere ürünlerinizi ve fırsatlarınızı duyurmak için bu kanallardan yararlanabilirsiniz. Kampanya tanıtımları için bu mecraları nasıl kullanabileceğinizi de aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Reklam bütçenizi önceden belirleyin

Kasım indirimleri boyunca yapacağınız reklamlar için ne kadarlık bir bütçe harcayacağınızı da şimdiden belirlemeniz gerekiyor. En yüksek geri dönüşümü alabilmek için geçmişteki başarılı kampanyalarınızı inceleyebilir ve bu verriler doğrultusunda yeni ve benzer kampanyalar oluşturabilirsiniz. Eski reklamlarınızı incelerken, ne kadarlık bir bütçe harcağınızı ve nasıl sonuç aldığınızı da analiz ederek, yeni reklamlarınızın bütçeleri için veri toplayabilirsiniz. Bu sayede de daha reklam bütçenizi daha iyi optimize edebilirsiniz.

Reklam içeriklerinizi hazırlayın

Reklam bütçesiyle beraber bu dönemde nasıl içerikler kullanacağınızı da öncede hazırlamaya başlamalısınız. Herbir ürün özelinde kampanya içerikleri hazırlayabileceğiniz gibi genel kampanya duyuru içerikleri de hazırlayabilirsiniz. Bu içerikleri sadece reklam kampanyalarında kullanmak zorunda da değilsiniz. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak erişimler sağlamak için de bu içerikleri kullanabileceğinizi hatırlatalım.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Retargeting reklamlardan yararlanın

Kasım indirimleri süresince, reklamlarınızda retargetin reklam modelini de kullanmalısınız. Bu süreçte kullanıcılar farklı siteleri ziyaret edeceklerdir. Ürün karşılaştırma ve araştırma sürecinde sitenizden ayrılıp farklı platformlara gidebilirler. Bu noktada da onlara ürünlerinizi hatırlarmak ve onları tekrar e-ticaret sitenize çekmek için retargeting reklamları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Retargeting reklamları kişiselleştirmeniz ve kullanıcıların aradıkları ürünlere özel reklamlarla yaparsanız, sitenize tekrar gelerek alışverişlerini tamamlama ihtimalleri de daha fazla olur. Bu nedenle de reklam kampanyalarınızda yeniden hedeflemeli bu reklamları kullanmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin