E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi

13 Mart 2022
Markethinkers
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi

YouTube, dünyanın en büyük markaları arasında yer almasının dışında günümüzde başlı başına bir iş sahasına dönüşmüş durumda. Bu platform için video içeriği üretme fikri, artık çok daha geniş bir etki alanı yaratmanın yolunu açıyor. Fakat söz konusu durum, sadece kendine yayıncı ya da daha moda tabirle YouTuber olarak bir kariyer yapmak isteyenler için geçerli değil. Farklı alanlarda faaliyet gösteren pek çok marka ve şirket, bu video izleme mecrasını son derece etkili bir tanıtım aracı olarak kullanıyor ve elbette ki e-ticaret sektörü de YouTube’un etki alanının içinde, hatta tam ortasında yer alıyor. Peki YouTube içerikleri, e-ticaret için neden önemli? Bu videolar daha geniş kitlelere ulaşmak için ne şekilde kullanılabilir?

E- Ticaret Firmaları İçin YouTube Rehberi

E-ticaret, en özet ifade ile internet üzerinden yapılan alışverişleri ve ticari süreçleri tanımlamak için kullanılan bir tabirdir. Hâl böyleyken ihtiyaçlarını bu şekilde gideren kullanıcı kitlesinin internetin en önemli cazibe merkezlerinden biri olan YouTube’da hatırı sayılır vakitler geçirdiğini tahmin etmek güç değil. Yani e-ticaret ve YouTube, aynı ekosistemin, internetin iki önemli unsuru olarak işaret edilebilir. Bu durum da ünlü video izleme platformunu, internet üzerinden satış yapan şirketler için olabilecek en işlevsel tanıtım mecralarından biri hâline getirir. Üstelik günümüzde internet kullanıcılarının %90’dan fazla bir kısmının video izleyerek vakit geçirdiği de bilinmektedir.

İçerik üretimi ve pazarlaması, şirketlerin hedef kitlelerine ulaşmak için kullandığı en önemli metodlardan biridir. YouTube da doğası gereği bu tür faaliyetler için son derece ideal bir ortam sağlar. Zira içinde yaşadığımız çağda pek çok internet kullanıcısı, metin okumak yerine video izlemeyi tercih eder. Bunun yanında özellikle satışa sunulan ürünlere dair yazılı olarak anlatmanın zor olduğu detaylar, video formatında kolaylıkla aktarılabilir.

Bu noktada videoların görüntü ve ses kalitesinin marka algısına doğrudan etki ettiği, her zaman göz önünde bulundurulması gereken önemli bir detay olduğunu belirtmekte fayda var. Yeterli görsel ve işitsel kaliteye sahip olmayan videolar, ürün ya da hizmet hakkında sağlıklı bilgi aktaramadığı gibi kullanıcılar tarafından da tercih edilmez. İzlenilmeye başlansa dahi kısa süre içinde kapatılır. Bu ön koşulu da belirttikten sonra şimdi şirketlerin ne tür videolar ile kendilerini ve ürünlerini en iyi şekilde yansıtabileceklerine bakalım.

Ürün Tanıtım Videoları

Her türden ticaret ile uğraşan şirket için YouTube içerik fikri düşünürken akla ilk gelen alternatiflerden biri ürün tanıtım videolarıdır. Akla ilk gelen fikir olması, bu tür videoların etkili olmadığı anlamına gelmez. Aksine ürün tanıtım içerikleri, potansiyel müşterilerin satın alma noktasına gelmesini sağlamak konusunda çok etkilidir.

Bu başlık altında değerlendirilebilecek YouTube içerik türleri, kullanıcıların beğenisine sunulan ürünlerin, tüm özelliklerinin olabilecek en detaylı ve doğru şekilde anlatılmasını amaçlar. Dolayısıyla videoda sesli ya da yazılı olarak yer alacak bilgilerin kolay anlaşılır olması gerekir. Bunun yanında izleyenlerin ürünle ilgili fikir sahibi olmalarını sağlamak için görüntü kalitesine de ekstra özen gösterilmesi, videonun hedefini bulmasını kolaylaştırır.

Ürün Üretim Videoları

Satın alma aşamasında müşterileri ilgilendiren tek konu, son ürünün kendisi değildir. Pek çok kullanıcı, ilgilendiği ürünün hangi şartlar altına, ne şekilde üretildiği hakkında da bilgi sahibi olmak ister. Bu açıdan bakıldığında YouTube içerik alternatiflerinden ürün üretim videolarının oldukça işlevsel olduğu söylenebilir.

Bu tür videolar, özellikle sağlıkla ilgili ürünler ve gıda sektörü için büyük önem taşır. Zira söz konusu ya da benzer ürün gruplarının sağlık gereklilikleri gözetilerek, hijyenik şartlarda üretilip üretilmediği sıkça merak edilir. Ürün üretim videoları ile müşterilerin bu konulardaki endişelerini giderip firmanızın ne kadar güvenilir olduğunu gösterebilirsiniz. Unutmamalısınız ki e-ticarette pazarlama ile satış arttırma yolunda müşterilerde oluşturduğunuz güven hissi, önünüzdeki en büyük engellerden birini aştığınız anlamına gelir.

Ürün Karşılaştırma Videoları

İki veya daha fazla ürün arasından hangisini alacağına karar verememek, müşterilerin en sık yaşadığı durumlardan biridir. Geleneksel alışveriş biçimlerinde söz konusu ürünleri uzun uzun inceleyerek karar almak mümkün olur. E-ticarette ise ürün karşılaştırma videoları, bu sorunu aşmak konusunda kullanıcıların en büyük yardımcılarındandır.

Bu tür YouTube içerikleri, farklı ürünlerin birbirlerine karşı avantajlı ve dezavantajlı olduğu detayları net şekilde gözler önüne serer. Böylelikle kullanıcı kendisi için en doğru seçeneğin hangisi olduğuna daha kolay şekilde karar verebilir. Karşılaştırma videolarının sunduğu bir diğer avantaj da aynı içerikte birden fazla ürüne yer vermeyi mümkün kılmasıdır. İki ya da daha çok ürün adının da yer aldığı video başlık ve tanıtım metinleri, yapılan aramaların sonucunda görüntülenme olasılığınızı artırır. Dolayısıyla şirketinizin sahip olduğu ürün gamı ve markanız hakkında kullanıcı kitlesi daha kolay şekilde bilgi sahibi olabilir.

Özel Gün Videoları

Yılbaşı, anneler ya da sevgililer günü en çok alışveriş yapılan dönemler olarak dikkat çeker. Bunlara Black Friday gibi özel tarih aralıklarını da ekleyebiliriz. Söz konusu günlerde daha çok alışverişin yapılması, bu dönemlere hitap eden videoların da daha çok ilgi çekmesini sağlar.

Özel günlerin, bir bakıma hediye almakla eşdeğer olduğu söylenebilir. Fakat herkesin kendi deneyimlerinden de rahatlıkla çıkarabileceği üzere doğru hediyeye karar vermek oldukça zorlu bir süreçtir. Hâl böyleyken özel günlere yönelik hediye alma rehberi tarzındaki YouTube içerik fikirler, hem daha yüksek izlenme sayılarına ulaşabilir hem de kişilerin alışveriş yapma güdüsünü harekete geçirme konusunda oldukça etkilidir. Bu fırsatı kaçırmamak adına müziklerinden görsel tercihlerine kadar her detayı ile odaklanılan dönemin ruhunu yansıtan videolar hazırlamayı ihmal etmemelisiniz.

Bunların yanında, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı gibi gibi tarihler için özel videolar yayınlamanın marka imajınızı güçlendireceği rahatlıkla söylenebilir. Benzer bir durum, toplumsal önem taşıyan 8 Mart Dünya Kadınlar Günü ve 1 Mayıs İşçi Bayramı gibi tarihler için de geçerlidir.

Çalışma Videoları

Geleneksel ticaretin önemli avantajlarından biri, müşterilerin sizi ve çalışma ortamınızı yakından tanıması ve buna bağlı olarak firmanız ile daha sıkı bir bağ kurmasını mümkün kılmasıdır. Zira bu şartlarda müşteriler, mağazanız gibi fiziksel alanları ziyaret eder, sizinle doğrudan bir ilişki kurar. Çalışma videoları, e-ticaretin görece eksik kaldığı bu samimiyet duygusunu yaratabilmek adına son derece işlevseldir.

İş yerinizdeki ortamı ve ekibinizi müşterilerinize tanıtacak bu tarz YouTube içerikleri, dijital ortamın getirdiği görünmez bariyerleri ortadan kaldırır. Kullanıcıların, markalarınız ve genel olarak şirketinize daha samimi bakmasını sağlar. Özellikle vlog tarzı videolarla bir çalışma gününüzü sunmak, izleyiciler üzerinde iş yerinizde vakit geçirmeye benzer bir duygu uyandırır. Birlikte geçirilen bu sürenin sonunda şirketinize duyulan güven de doğal şekilde artar.

Bilgi Verici Videolar

Sattıklarınız; standart kullanıma sahip, herkesin aşina olduğu ürünler olmayabilir. Bu gibi durumlarda müşteriler, ürüne ve onun kullanımına dair daha fazla bilgi sahibi olma ihtiyacı hissederler. Bilgi verici videolar ile bu ihtiyacı rahatlıkla giderebilirsiniz.

Bu tür videoları, doğrudan ürüne yönelik hazırlayabileceğiniz gibi o ürünün ya da markanızın temas hâlinde olduğu farklı konulara odaklanacak şekilde de tasarlayabilirsiniz. Böylelikle sadece ürünlerinizle ilgilenen kişilere değil herhangi bir konu hakkında bilgi edinmek isteyen internet kullanıcılarına da ulaşma imkânı yaratabilirsiniz. Odaklanılan konuların uzmanlarını dâhil ederek kapsamını daha da değerli kılabileceğiniz bilgi verici içeriklerle e-ticaret YouTube arasındaki ilişkiyi geniş bir perspektiften değerlendirmeniz de mümkün olur.

E-Ticaret Siteleri İçin YouTube Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

YouTube içerik üretme süreci, e-ticaret siteleri için pek çok faydayı beraberinde getiren bir tanıtım ve reklam faaliyeti olarak değerlendirilebilir. İlk anda kulağa sadece ürünlerinize dair bilgi vereceğiniz videolar hazırlamak gibi gelse de bu işlem, büyük bütçeler ayırarak düzenleyeceğiniz reklam kampanyalarından bile daha faydalı olabilir. E-ticaret firmaları için özel olarak hazırladığımız YouTube rehberi içeriğimizin son bölümünde bu çalışmaların avantajlarından söz edeceğiz.

YouTube En Büyük İkinci Arama Motoru

YouTube’a dair en şaşırtıcı bilgilerden biri, bu platformun dünyada en çok kullanılan ikinci arama motoru olmasıdır. Elbette ki YouTube’un birincil kullanım amacı bu değil ama birçok kullanıcı, aradığı bilgiye ulaşmak için Google’dan sonra bu video platformuna başvurur.

semrush.com’da yer alan verilere göre 2022 yılının Ocak ayında aldığı 14 milyarın üzerindeki tıklama ile YouTube, aynı zamanda dünyanın en popüler ikinci web sitesi konumunda. Üstelik bu platforma yüklenmiş olan videolar, Google aramalarında da görüntülenir. Dolayısıyla YouTube içeriklerinin çok büyük bir kitleye ulaşma potansiyeli taşıdığını rahatlıkla söyleyebiliriz.

İçerikleriniz Her Zaman Orada Kalır

YouTube içeriklerinin geleneksel medya kanallarına kıyasla en büyük avantajlarından biri, kullanım ömrünü hiçbir zaman yitirmemesi, her zaman ulaşılabilir olmasıdır. Sizin hazırladığınız videoya ulaşmak isteyen herhangi bir internet kullanıcısı, basit bir arama ile bunu kolayca yapabilir. Bu da YouTube’a video hazırlamanın en kadar uzun ömürlü bir yatırım olduğunu açıkça gösterir. Ek olarak bu platformun long tail SEO çalışmaları için de çok etkili bir kanal olduğunu da belirtelim. Hazırladığınız videolarla çok uzun yıllar boyunca satış yaptığınız internet sitesine kullanıcı çekmeye devam edebilirsiniz.

Video İçeriklerin Etkileşimleri Daha Yüksektir

YouTube, bilindiği üzere yayınlanan videolara yorumda bulunulabilen ve olumlu ya da olumsuz geri dönüş yapılabilen bir mecradır. Bu özellikler, YouTube’u sadece bir video izleme platformu olmaktan çıkararak yayıncılar ile kullanıcıların etkileşime girebildiği bir alana dönüştürür. Bilhassa yorum özelliği, müşterilerinizle diyalog kurma noktasında büyük önem taşır. Kullanıcılar, ürünlerinize ya da genel olarak firmanıza dair merak ettiklerini bu alandan size sorabilir. Siz de aynı şekilde bu soruları yanıtlayarak tüketicilerin akıllarındaki soru işaretlerini giderebilirsiniz. Bu şekilde girilen etkileşim, satış rakamlarına doğrudan yansıdığı gibi videoların da daha geniş bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olur. Zira YouTube algoritması, daha çok etkileşim alan içerikleri öne çıkarmakta, böylelikle daha fazla kişinin izlemesini sağlamaktadır.

YouTube Videolarını Birçok Kanalda Kullanabilirsiniz

YouTube içeriklerinin yayınlanabileceği kanallar, bu platform ile sınırlı değildir. Yayınlanmış videoları, yerleştirme (embed) kodu yardımıyla kendi internet sitenize de kolaylıkla taşıyabilirsiniz. Benzer şekilde bu içerikleri Facebook, Twitter ve Linkedin gibi pazarlama açısından kullanışlı olan sosyal medya kanalları üzerinden de paylaşarak ürünlerinizi daha ilgi çekici kılabilirsiniz.

YouTube Reklamlarından Yararlanabilirsiniz

YouTube’un ne kadar geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olduğundan bahsetmiştik. Sahip olduğu yüksek kullanıcı sayısı, bu platformu sadece video yayınlamak için değil, reklam vermek için de ideal bir alana dönüştürür. Siz de Youtube içerikleri yayınlarken bir yanda da bu mecra üzerinde reklam verebilir, bu sayede hem markanız hem de ürünlerinizin tanıtımını saygın ve çok sayıda kullanıcıya sahip bir mecrada yapma fırsatından yararlanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Site Hızı Nedir? E-Ticarette Site Hızı  Neden Önemlidir?
Site Hızı Nedir? E-Ticarette Site Hızı Neden Önemlidir?
Hızın hayatın her alanında öncelikli beklentiler arasına girdiği bir dönemde yaşıyoruz. Zira gündelik işlerin ya da çalışma hayatının getirdiği yoğunluk, yaptığımız her ne olursa olsun bu süreci bir an önce tamamlamak isteme...
10 Mart 2022
Markethinkers
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret dünyasına adım atmak istiyorsanız, GittiGidiyor satış yapmak için en ideal sanal pazar yerlerinden biridir. Kapısını hem bireysel hem de kurumsal satıcılara açmış olan platform, bu sayede ürün çeşidini artırmış...
27 Ekim 2021
Markethinkers
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın