E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

4 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak içerik sorunu markaları bu mecradan uzak tutuyor.

Ancak Instagram’ın böyle bir özellik sunmaya başlaması e-ticaret firmaları için bir avantaj; çünkü daha hakim oldukları bir platformda yeni bir pazarlama aracı kullanabiliyorlar. Aynı zamanda zaten var olan takipçi kitlelerine bu şekilde ulaşma fırsatı da buluyorlar.

Geçtiğimiz günlerde Instagram’ın Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmanız gerektiğini sizinle paylaşmıştık. Bu rehberimizde de Instagram Hikayeler üzerinde nasıl bir strateji izleyebileceğinizi ve ne tür içerikler paylaşabileceğinizi anlatacağız.

Detaylara girmeden önce paylaşımlarınızı kimlerin görebileceğini de belirtelim. Hesabınız üzerinden hikaye paylaşımlarınızı kimlerin görebileceğini seçebiliyorsunuz. Standart ayarlarınızda, sizi takip eden herkes bu paylaşımlarınızı görebilir ve gönderilerin altına mesaj bırakabilir.

Dilerseniz bu ayarları değiştirebilir ve gönderilerinizi kimlerin görebileceğini detaylı bir şekilde ayarlayabilirsiniz.

Bu alanda neler paylaşabilirsiniz?

Instagram uzmanı Alexandra Fasulo, etkileşimlerinizi artırmak ve bir online komünite oluşturabilmek için, bu kitleye kişisel, eğlenceli ve operasyonlarınızın arka planını mümkün olduğunca göstermeniz gerektiğini belirtiyor. Fasulo, takipçilerinize sizin de insan olduğunuzu ve onlara hizmet etmekten mutluluk duyduğunuzu göstermeniz gerektiğini de belirtiyor.

Online bir topluluğa ulaşabilmek için onların dilinden konuşmanız ve onlara hizmet sunarken bir yandan da onları eğlendirebilmeniz oldukça önemli. Şimdi de ne tür içerikler paylaşabileceğiniz üzerinde duralım.

Yeni ürünlerinizle ilgili trailerlar yayınlayabilirsiniz

Eğer yeni bir ürününüzü piyasaya çıkartmayı planlıyorsanız, bu ürünle ilgili trailer içerikler hazırlayabilirsiniz. Ürün hakkında merak uyandıracak fotoğraf ya da video çekimleri yapabilirsiniz. Ürünü tamamen göstermende, tüketicilerde merak uyandırarak, onları heyecanlandırabilirsiniz.

Bu tür çalışmalar merak uyandıracağı için, takipçileriniz sitenizi ve içeriklerinizi daha sık takip etmeye başlayacaktır.

Kampanya tanıtımları

Kampanyalarınızı duyurmak için de bu özellikten faydalanabilirsiniz. 24 saat yayınlacak olması bir dezavantaj gibi görünse de ara ara bu tür içerikler paylaşmaya başladığınızda takipçileriniz sizin paylaşımlarınızı beklemeye başlayacaklardır. Bu kampanyaları günlük olarak yapmak da tüketicilerde fırsatı kaçırma korkusu uyandırabilir ve onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirebilir.

Kupon kodu paylaşımları

Kampanya paylaşımlarında olduğu gibi kupon kodu paylaşımları da bu açıdan oldukça önemlidir. Takipçilerinizin sizi devamlı takip etmelerini sağlamak ve onları aynı gün içinde eyleme geçirmek için 24 saat geçerli kupon kodları paylaşabilirsiniz.

Bu tür anlık fırsatlar, takipçilerinizin satın alma eylemlerini etkileyebilir. Aynı zamanda sizden bu tür bir kampanya gelme ihtimaline karşı da hesabınızı devamlı olarak takip etmeye başlayabilirler.

Seri halinde içerikler paylaşın

Özellikle kampanya ve kupon kodu paylaşımlarınızda merak unsurunu daha da artırmak için paylaşımlarınızı bir seri halinde de paylaşabilirsiniz. Her bir hikayede farklı bir içerik oluşturabilir ve kampanyanın devamını bir sonraki hikayenizde paylaşabilirsiniz.

Bu çalışmaları bir yarışmaya döndürmek için bir önceki günkü paylaşımınızla ilgili sorular sorabilir ve soruları bilenler arasında çekiliş yaparak, onlara indirim ya da bazı hediyeler sunabilirsiniz.

Bu tür seri yarışmalar, merak unsurunu artıracağı gibi, takipçilerinizin hesabınızı da yakından takip etmesini sağlar. Bir hediye ile bu tür yarışmaları çekici kılabilir takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırabilirsiniz.

Bir ürünün yapım aşamasını gösterin

Seri halinde sunabileceğiniz bir diğer paylaşım türü ise bir ürünün yapım aşamasını göstermek olabilir. Bu paylaşımları illa ki seri olarak sunmanıza gerek yok. Tek bir kare ya da video ile de e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin yapım aşamasını gösterebilirsiniz. Bir ürünün nasıl yapıldığını sunmak takipçilerinizin ilgisini çekecektir.

Şirketinizle ilgili paylaşımlar yapın

Şirket içindeki faliyetlerinizi takipçilerinizle paylaşarak, şirketinizin iç yüzünü onlara gösterebilirsiniz. Nasıl bir çalışma alanınız olduğunu, siparişlerinizi nasıl hazırladığınızı, çalışanlarınızı ve şirketinizle ilgili olabilecek ilgi çekici içerikleri bu hikayeler aracılığı ile paylaşabilirsiniz.

Burada paylaştığınız içeriklerin 24 saat sonra silinecek olması da bir bakıma sizin için avantaj olacak; çünkü şirketinizle ilgili bazı paylaşımların kalıcı olarak bu mecrada yer almasını istemeyebilirsiniz. Sadece 24 saatlik bir dilim içinde bazı hikaye ve görüntüler paylaşarak takipçilerinizle yakınlık kurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin