E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

4 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak içerik sorunu markaları bu mecradan uzak tutuyor.

Ancak Instagram’ın böyle bir özellik sunmaya başlaması e-ticaret firmaları için bir avantaj; çünkü daha hakim oldukları bir platformda yeni bir pazarlama aracı kullanabiliyorlar. Aynı zamanda zaten var olan takipçi kitlelerine bu şekilde ulaşma fırsatı da buluyorlar.

Geçtiğimiz günlerde Instagram’ın Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmanız gerektiğini sizinle paylaşmıştık. Bu rehberimizde de Instagram Hikayeler üzerinde nasıl bir strateji izleyebileceğinizi ve ne tür içerikler paylaşabileceğinizi anlatacağız.

Detaylara girmeden önce paylaşımlarınızı kimlerin görebileceğini de belirtelim. Hesabınız üzerinden hikaye paylaşımlarınızı kimlerin görebileceğini seçebiliyorsunuz. Standart ayarlarınızda, sizi takip eden herkes bu paylaşımlarınızı görebilir ve gönderilerin altına mesaj bırakabilir.

Dilerseniz bu ayarları değiştirebilir ve gönderilerinizi kimlerin görebileceğini detaylı bir şekilde ayarlayabilirsiniz.

Bu alanda neler paylaşabilirsiniz?

Instagram uzmanı Alexandra Fasulo, etkileşimlerinizi artırmak ve bir online komünite oluşturabilmek için, bu kitleye kişisel, eğlenceli ve operasyonlarınızın arka planını mümkün olduğunca göstermeniz gerektiğini belirtiyor. Fasulo, takipçilerinize sizin de insan olduğunuzu ve onlara hizmet etmekten mutluluk duyduğunuzu göstermeniz gerektiğini de belirtiyor.

Online bir topluluğa ulaşabilmek için onların dilinden konuşmanız ve onlara hizmet sunarken bir yandan da onları eğlendirebilmeniz oldukça önemli. Şimdi de ne tür içerikler paylaşabileceğiniz üzerinde duralım.

Yeni ürünlerinizle ilgili trailerlar yayınlayabilirsiniz

Eğer yeni bir ürününüzü piyasaya çıkartmayı planlıyorsanız, bu ürünle ilgili trailer içerikler hazırlayabilirsiniz. Ürün hakkında merak uyandıracak fotoğraf ya da video çekimleri yapabilirsiniz. Ürünü tamamen göstermende, tüketicilerde merak uyandırarak, onları heyecanlandırabilirsiniz.

Bu tür çalışmalar merak uyandıracağı için, takipçileriniz sitenizi ve içeriklerinizi daha sık takip etmeye başlayacaktır.

Kampanya tanıtımları

Kampanyalarınızı duyurmak için de bu özellikten faydalanabilirsiniz. 24 saat yayınlacak olması bir dezavantaj gibi görünse de ara ara bu tür içerikler paylaşmaya başladığınızda takipçileriniz sizin paylaşımlarınızı beklemeye başlayacaklardır. Bu kampanyaları günlük olarak yapmak da tüketicilerde fırsatı kaçırma korkusu uyandırabilir ve onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirebilir.

Kupon kodu paylaşımları

Kampanya paylaşımlarında olduğu gibi kupon kodu paylaşımları da bu açıdan oldukça önemlidir. Takipçilerinizin sizi devamlı takip etmelerini sağlamak ve onları aynı gün içinde eyleme geçirmek için 24 saat geçerli kupon kodları paylaşabilirsiniz.

Bu tür anlık fırsatlar, takipçilerinizin satın alma eylemlerini etkileyebilir. Aynı zamanda sizden bu tür bir kampanya gelme ihtimaline karşı da hesabınızı devamlı olarak takip etmeye başlayabilirler.

Seri halinde içerikler paylaşın

Özellikle kampanya ve kupon kodu paylaşımlarınızda merak unsurunu daha da artırmak için paylaşımlarınızı bir seri halinde de paylaşabilirsiniz. Her bir hikayede farklı bir içerik oluşturabilir ve kampanyanın devamını bir sonraki hikayenizde paylaşabilirsiniz.

Bu çalışmaları bir yarışmaya döndürmek için bir önceki günkü paylaşımınızla ilgili sorular sorabilir ve soruları bilenler arasında çekiliş yaparak, onlara indirim ya da bazı hediyeler sunabilirsiniz.

Bu tür seri yarışmalar, merak unsurunu artıracağı gibi, takipçilerinizin hesabınızı da yakından takip etmesini sağlar. Bir hediye ile bu tür yarışmaları çekici kılabilir takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırabilirsiniz.

Bir ürünün yapım aşamasını gösterin

Seri halinde sunabileceğiniz bir diğer paylaşım türü ise bir ürünün yapım aşamasını göstermek olabilir. Bu paylaşımları illa ki seri olarak sunmanıza gerek yok. Tek bir kare ya da video ile de e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin yapım aşamasını gösterebilirsiniz. Bir ürünün nasıl yapıldığını sunmak takipçilerinizin ilgisini çekecektir.

Şirketinizle ilgili paylaşımlar yapın

Şirket içindeki faliyetlerinizi takipçilerinizle paylaşarak, şirketinizin iç yüzünü onlara gösterebilirsiniz. Nasıl bir çalışma alanınız olduğunu, siparişlerinizi nasıl hazırladığınızı, çalışanlarınızı ve şirketinizle ilgili olabilecek ilgi çekici içerikleri bu hikayeler aracılığı ile paylaşabilirsiniz.

Burada paylaştığınız içeriklerin 24 saat sonra silinecek olması da bir bakıma sizin için avantaj olacak; çünkü şirketinizle ilgili bazı paylaşımların kalıcı olarak bu mecrada yer almasını istemeyebilirsiniz. Sadece 24 saatlik bir dilim içinde bazı hikaye ve görüntüler paylaşarak takipçilerinizle yakınlık kurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin