E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

4 Kasım 2016
Sinan Oypan

Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak içerik sorunu markaları bu mecradan uzak tutuyor.

Ancak Instagram’ın böyle bir özellik sunmaya başlaması e-ticaret firmaları için bir avantaj; çünkü daha hakim oldukları bir platformda yeni bir pazarlama aracı kullanabiliyorlar. Aynı zamanda zaten var olan takipçi kitlelerine bu şekilde ulaşma fırsatı da buluyorlar.

Geçtiğimiz günlerde Instagram’ın Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmanız gerektiğini sizinle paylaşmıştık. Bu rehberimizde de Instagram Hikayeler üzerinde nasıl bir strateji izleyebileceğinizi ve ne tür içerikler paylaşabileceğinizi anlatacağız.

Detaylara girmeden önce paylaşımlarınızı kimlerin görebileceğini de belirtelim. Hesabınız üzerinden hikaye paylaşımlarınızı kimlerin görebileceğini seçebiliyorsunuz. Standart ayarlarınızda, sizi takip eden herkes bu paylaşımlarınızı görebilir ve gönderilerin altına mesaj bırakabilir.

Dilerseniz bu ayarları değiştirebilir ve gönderilerinizi kimlerin görebileceğini detaylı bir şekilde ayarlayabilirsiniz.

Bu alanda neler paylaşabilirsiniz?

Instagram uzmanı Alexandra Fasulo, etkileşimlerinizi artırmak ve bir online komünite oluşturabilmek için, bu kitleye kişisel, eğlenceli ve operasyonlarınızın arka planını mümkün olduğunca göstermeniz gerektiğini belirtiyor. Fasulo, takipçilerinize sizin de insan olduğunuzu ve onlara hizmet etmekten mutluluk duyduğunuzu göstermeniz gerektiğini de belirtiyor.

Online bir topluluğa ulaşabilmek için onların dilinden konuşmanız ve onlara hizmet sunarken bir yandan da onları eğlendirebilmeniz oldukça önemli. Şimdi de ne tür içerikler paylaşabileceğiniz üzerinde duralım.

Yeni ürünlerinizle ilgili trailerlar yayınlayabilirsiniz

Eğer yeni bir ürününüzü piyasaya çıkartmayı planlıyorsanız, bu ürünle ilgili trailer içerikler hazırlayabilirsiniz. Ürün hakkında merak uyandıracak fotoğraf ya da video çekimleri yapabilirsiniz. Ürünü tamamen göstermende, tüketicilerde merak uyandırarak, onları heyecanlandırabilirsiniz.

Bu tür çalışmalar merak uyandıracağı için, takipçileriniz sitenizi ve içeriklerinizi daha sık takip etmeye başlayacaktır.

Kampanya tanıtımları

Kampanyalarınızı duyurmak için de bu özellikten faydalanabilirsiniz. 24 saat yayınlacak olması bir dezavantaj gibi görünse de ara ara bu tür içerikler paylaşmaya başladığınızda takipçileriniz sizin paylaşımlarınızı beklemeye başlayacaklardır. Bu kampanyaları günlük olarak yapmak da tüketicilerde fırsatı kaçırma korkusu uyandırabilir ve onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirebilir.

Kupon kodu paylaşımları

Kampanya paylaşımlarında olduğu gibi kupon kodu paylaşımları da bu açıdan oldukça önemlidir. Takipçilerinizin sizi devamlı takip etmelerini sağlamak ve onları aynı gün içinde eyleme geçirmek için 24 saat geçerli kupon kodları paylaşabilirsiniz.

Bu tür anlık fırsatlar, takipçilerinizin satın alma eylemlerini etkileyebilir. Aynı zamanda sizden bu tür bir kampanya gelme ihtimaline karşı da hesabınızı devamlı olarak takip etmeye başlayabilirler.

Seri halinde içerikler paylaşın

Özellikle kampanya ve kupon kodu paylaşımlarınızda merak unsurunu daha da artırmak için paylaşımlarınızı bir seri halinde de paylaşabilirsiniz. Her bir hikayede farklı bir içerik oluşturabilir ve kampanyanın devamını bir sonraki hikayenizde paylaşabilirsiniz.

Bu çalışmaları bir yarışmaya döndürmek için bir önceki günkü paylaşımınızla ilgili sorular sorabilir ve soruları bilenler arasında çekiliş yaparak, onlara indirim ya da bazı hediyeler sunabilirsiniz.

Bu tür seri yarışmalar, merak unsurunu artıracağı gibi, takipçilerinizin hesabınızı da yakından takip etmesini sağlar. Bir hediye ile bu tür yarışmaları çekici kılabilir takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırabilirsiniz.

Bir ürünün yapım aşamasını gösterin

Seri halinde sunabileceğiniz bir diğer paylaşım türü ise bir ürünün yapım aşamasını göstermek olabilir. Bu paylaşımları illa ki seri olarak sunmanıza gerek yok. Tek bir kare ya da video ile de e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin yapım aşamasını gösterebilirsiniz. Bir ürünün nasıl yapıldığını sunmak takipçilerinizin ilgisini çekecektir.

Şirketinizle ilgili paylaşımlar yapın

Şirket içindeki faliyetlerinizi takipçilerinizle paylaşarak, şirketinizin iç yüzünü onlara gösterebilirsiniz. Nasıl bir çalışma alanınız olduğunu, siparişlerinizi nasıl hazırladığınızı, çalışanlarınızı ve şirketinizle ilgili olabilecek ilgi çekici içerikleri bu hikayeler aracılığı ile paylaşabilirsiniz.

Burada paylaştığınız içeriklerin 24 saat sonra silinecek olması da bir bakıma sizin için avantaj olacak; çünkü şirketinizle ilgili bazı paylaşımların kalıcı olarak bu mecrada yer almasını istemeyebilirsiniz. Sadece 24 saatlik bir dilim içinde bazı hikaye ve görüntüler paylaşarak takipçilerinizle yakınlık kurabilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan