
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak içerik sorunu markaları bu mecradan uzak tutuyor.
Ancak Instagram’ın böyle bir özellik sunmaya başlaması e-ticaret firmaları için bir avantaj; çünkü daha hakim oldukları bir platformda yeni bir pazarlama aracı kullanabiliyorlar. Aynı zamanda zaten var olan takipçi kitlelerine bu şekilde ulaşma fırsatı da buluyorlar.
Geçtiğimiz günlerde Instagram’ın Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmanız gerektiğini sizinle paylaşmıştık. Bu rehberimizde de Instagram Hikayeler üzerinde nasıl bir strateji izleyebileceğinizi ve ne tür içerikler paylaşabileceğinizi anlatacağız.
Detaylara girmeden önce paylaşımlarınızı kimlerin görebileceğini de belirtelim. Hesabınız üzerinden hikaye paylaşımlarınızı kimlerin görebileceğini seçebiliyorsunuz. Standart ayarlarınızda, sizi takip eden herkes bu paylaşımlarınızı görebilir ve gönderilerin altına mesaj bırakabilir.
Dilerseniz bu ayarları değiştirebilir ve gönderilerinizi kimlerin görebileceğini detaylı bir şekilde ayarlayabilirsiniz.
Bu alanda neler paylaşabilirsiniz?
Instagram uzmanı Alexandra Fasulo, etkileşimlerinizi artırmak ve bir online komünite oluşturabilmek için, bu kitleye kişisel, eğlenceli ve operasyonlarınızın arka planını mümkün olduğunca göstermeniz gerektiğini belirtiyor. Fasulo, takipçilerinize sizin de insan olduğunuzu ve onlara hizmet etmekten mutluluk duyduğunuzu göstermeniz gerektiğini de belirtiyor.
Online bir topluluğa ulaşabilmek için onların dilinden konuşmanız ve onlara hizmet sunarken bir yandan da onları eğlendirebilmeniz oldukça önemli. Şimdi de ne tür içerikler paylaşabileceğiniz üzerinde duralım.
Yeni ürünlerinizle ilgili trailerlar yayınlayabilirsiniz
Eğer yeni bir ürününüzü piyasaya çıkartmayı planlıyorsanız, bu ürünle ilgili trailer içerikler hazırlayabilirsiniz. Ürün hakkında merak uyandıracak fotoğraf ya da video çekimleri yapabilirsiniz. Ürünü tamamen göstermende, tüketicilerde merak uyandırarak, onları heyecanlandırabilirsiniz.
Bu tür çalışmalar merak uyandıracağı için, takipçileriniz sitenizi ve içeriklerinizi daha sık takip etmeye başlayacaktır.
Kampanya tanıtımları
Kampanyalarınızı duyurmak için de bu özellikten faydalanabilirsiniz. 24 saat yayınlacak olması bir dezavantaj gibi görünse de ara ara bu tür içerikler paylaşmaya başladığınızda takipçileriniz sizin paylaşımlarınızı beklemeye başlayacaklardır. Bu kampanyaları günlük olarak yapmak da tüketicilerde fırsatı kaçırma korkusu uyandırabilir ve onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirebilir.
Kupon kodu paylaşımları
Kampanya paylaşımlarında olduğu gibi kupon kodu paylaşımları da bu açıdan oldukça önemlidir. Takipçilerinizin sizi devamlı takip etmelerini sağlamak ve onları aynı gün içinde eyleme geçirmek için 24 saat geçerli kupon kodları paylaşabilirsiniz.
Bu tür anlık fırsatlar, takipçilerinizin satın alma eylemlerini etkileyebilir. Aynı zamanda sizden bu tür bir kampanya gelme ihtimaline karşı da hesabınızı devamlı olarak takip etmeye başlayabilirler.
Seri halinde içerikler paylaşın
Özellikle kampanya ve kupon kodu paylaşımlarınızda merak unsurunu daha da artırmak için paylaşımlarınızı bir seri halinde de paylaşabilirsiniz. Her bir hikayede farklı bir içerik oluşturabilir ve kampanyanın devamını bir sonraki hikayenizde paylaşabilirsiniz.
Bu çalışmaları bir yarışmaya döndürmek için bir önceki günkü paylaşımınızla ilgili sorular sorabilir ve soruları bilenler arasında çekiliş yaparak, onlara indirim ya da bazı hediyeler sunabilirsiniz.
Bu tür seri yarışmalar, merak unsurunu artıracağı gibi, takipçilerinizin hesabınızı da yakından takip etmesini sağlar. Bir hediye ile bu tür yarışmaları çekici kılabilir takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırabilirsiniz.
Bir ürünün yapım aşamasını gösterin
Seri halinde sunabileceğiniz bir diğer paylaşım türü ise bir ürünün yapım aşamasını göstermek olabilir. Bu paylaşımları illa ki seri olarak sunmanıza gerek yok. Tek bir kare ya da video ile de e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin yapım aşamasını gösterebilirsiniz. Bir ürünün nasıl yapıldığını sunmak takipçilerinizin ilgisini çekecektir.
Şirketinizle ilgili paylaşımlar yapın
Şirket içindeki faliyetlerinizi takipçilerinizle paylaşarak, şirketinizin iç yüzünü onlara gösterebilirsiniz. Nasıl bir çalışma alanınız olduğunu, siparişlerinizi nasıl hazırladığınızı, çalışanlarınızı ve şirketinizle ilgili olabilecek ilgi çekici içerikleri bu hikayeler aracılığı ile paylaşabilirsiniz.
Burada paylaştığınız içeriklerin 24 saat sonra silinecek olması da bir bakıma sizin için avantaj olacak; çünkü şirketinizle ilgili bazı paylaşımların kalıcı olarak bu mecrada yer almasını istemeyebilirsiniz. Sadece 24 saatlik bir dilim içinde bazı hikaye ve görüntüler paylaşarak takipçilerinizle yakınlık kurabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler