E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

4 Kasım 2016
Sinan Oypan

Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak içerik sorunu markaları bu mecradan uzak tutuyor.

Ancak Instagram’ın böyle bir özellik sunmaya başlaması e-ticaret firmaları için bir avantaj; çünkü daha hakim oldukları bir platformda yeni bir pazarlama aracı kullanabiliyorlar. Aynı zamanda zaten var olan takipçi kitlelerine bu şekilde ulaşma fırsatı da buluyorlar.

Geçtiğimiz günlerde Instagram’ın Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmanız gerektiğini sizinle paylaşmıştık. Bu rehberimizde de Instagram Hikayeler üzerinde nasıl bir strateji izleyebileceğinizi ve ne tür içerikler paylaşabileceğinizi anlatacağız.

Detaylara girmeden önce paylaşımlarınızı kimlerin görebileceğini de belirtelim. Hesabınız üzerinden hikaye paylaşımlarınızı kimlerin görebileceğini seçebiliyorsunuz. Standart ayarlarınızda, sizi takip eden herkes bu paylaşımlarınızı görebilir ve gönderilerin altına mesaj bırakabilir.

Dilerseniz bu ayarları değiştirebilir ve gönderilerinizi kimlerin görebileceğini detaylı bir şekilde ayarlayabilirsiniz.

Bu alanda neler paylaşabilirsiniz?

Instagram uzmanı Alexandra Fasulo, etkileşimlerinizi artırmak ve bir online komünite oluşturabilmek için, bu kitleye kişisel, eğlenceli ve operasyonlarınızın arka planını mümkün olduğunca göstermeniz gerektiğini belirtiyor. Fasulo, takipçilerinize sizin de insan olduğunuzu ve onlara hizmet etmekten mutluluk duyduğunuzu göstermeniz gerektiğini de belirtiyor.

Online bir topluluğa ulaşabilmek için onların dilinden konuşmanız ve onlara hizmet sunarken bir yandan da onları eğlendirebilmeniz oldukça önemli. Şimdi de ne tür içerikler paylaşabileceğiniz üzerinde duralım.

Yeni ürünlerinizle ilgili trailerlar yayınlayabilirsiniz

Eğer yeni bir ürününüzü piyasaya çıkartmayı planlıyorsanız, bu ürünle ilgili trailer içerikler hazırlayabilirsiniz. Ürün hakkında merak uyandıracak fotoğraf ya da video çekimleri yapabilirsiniz. Ürünü tamamen göstermende, tüketicilerde merak uyandırarak, onları heyecanlandırabilirsiniz.

Bu tür çalışmalar merak uyandıracağı için, takipçileriniz sitenizi ve içeriklerinizi daha sık takip etmeye başlayacaktır.

Kampanya tanıtımları

Kampanyalarınızı duyurmak için de bu özellikten faydalanabilirsiniz. 24 saat yayınlacak olması bir dezavantaj gibi görünse de ara ara bu tür içerikler paylaşmaya başladığınızda takipçileriniz sizin paylaşımlarınızı beklemeye başlayacaklardır. Bu kampanyaları günlük olarak yapmak da tüketicilerde fırsatı kaçırma korkusu uyandırabilir ve onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçirebilir.

Kupon kodu paylaşımları

Kampanya paylaşımlarında olduğu gibi kupon kodu paylaşımları da bu açıdan oldukça önemlidir. Takipçilerinizin sizi devamlı takip etmelerini sağlamak ve onları aynı gün içinde eyleme geçirmek için 24 saat geçerli kupon kodları paylaşabilirsiniz.

Bu tür anlık fırsatlar, takipçilerinizin satın alma eylemlerini etkileyebilir. Aynı zamanda sizden bu tür bir kampanya gelme ihtimaline karşı da hesabınızı devamlı olarak takip etmeye başlayabilirler.

Seri halinde içerikler paylaşın

Özellikle kampanya ve kupon kodu paylaşımlarınızda merak unsurunu daha da artırmak için paylaşımlarınızı bir seri halinde de paylaşabilirsiniz. Her bir hikayede farklı bir içerik oluşturabilir ve kampanyanın devamını bir sonraki hikayenizde paylaşabilirsiniz.

Bu çalışmaları bir yarışmaya döndürmek için bir önceki günkü paylaşımınızla ilgili sorular sorabilir ve soruları bilenler arasında çekiliş yaparak, onlara indirim ya da bazı hediyeler sunabilirsiniz.

Bu tür seri yarışmalar, merak unsurunu artıracağı gibi, takipçilerinizin hesabınızı da yakından takip etmesini sağlar. Bir hediye ile bu tür yarışmaları çekici kılabilir takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırabilirsiniz.

Bir ürünün yapım aşamasını gösterin

Seri halinde sunabileceğiniz bir diğer paylaşım türü ise bir ürünün yapım aşamasını göstermek olabilir. Bu paylaşımları illa ki seri olarak sunmanıza gerek yok. Tek bir kare ya da video ile de e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin yapım aşamasını gösterebilirsiniz. Bir ürünün nasıl yapıldığını sunmak takipçilerinizin ilgisini çekecektir.

Şirketinizle ilgili paylaşımlar yapın

Şirket içindeki faliyetlerinizi takipçilerinizle paylaşarak, şirketinizin iç yüzünü onlara gösterebilirsiniz. Nasıl bir çalışma alanınız olduğunu, siparişlerinizi nasıl hazırladığınızı, çalışanlarınızı ve şirketinizle ilgili olabilecek ilgi çekici içerikleri bu hikayeler aracılığı ile paylaşabilirsiniz.

Burada paylaştığınız içeriklerin 24 saat sonra silinecek olması da bir bakıma sizin için avantaj olacak; çünkü şirketinizle ilgili bazı paylaşımların kalıcı olarak bu mecrada yer almasını istemeyebilirsiniz. Sadece 24 saatlik bir dilim içinde bazı hikaye ve görüntüler paylaşarak takipçilerinizle yakınlık kurabilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan