E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları

1 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları

E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de şüphesiz Facebook. Özellikle yeni kurulan e-ticaret firmalarının ya da e-ticaret sitesi kurmak isteyen kişilerin, Facebook yönetimi konusunda tecrübeleri olmayabilir. Bu da tabii ki bu mecralardan alacakları geri dönüşümleri düşürebilir.

E-ticaret Facebook

Facebook yönetimi konusunda bazı ipuçları bulunuyor ve e-ticaret firmaları bunları kullanarak, Facebook üzerindeki etkileşimlerini artırabilirler.

Kaliteli ürün fotoğrafları paylaşın

Ürün fotoğraflarınızı paylaşırken, özellikle kaliteli olan fotoğrafları paylaşmaya özen göstermelisiniz. Sosyal mecralarda görsellik çok önemlidir ve kaliteli olmayan ya da düşük çözünürlüklü görseller ilgi çekmemektedir. Ürün fotoğraflarınızı paylaşırken, beyaz arka planlı fotoğraflar yerine, ürünün kullanım alanındaki bir fotoğrafını paylaşmak daha çekici olabilir. Kimi zaman bu fotoğrafları farklı ortamlarda da çekebilirsiniz. Farklı kareler ve açılar yakalamak, ürünlerinizi daha ilgi çekici hale getirebilir.

Marka ve ürün haricinde paylaşımlar yapın

Facebook kendinizi tanıtabileceğiniz bir platform olsa da kullanıcılar devamlı olarak ürün fotoğrafları ya da kampanya duyuruları görmek istemezler. Bu nedenle onların ilgisini çekebilecek farklı içerikler oluşturmaya da özen göstermelisiniz.

İlginç ve eğlenceli video ya da gif içerikleri bu aralar Facebook üzerinde oldukça popüler. İçerik stratejinize bu tür içerikleri de ekleyerek, etkileşim oranlarınızı artırma yolunda çalışmalar yapabilirsiniz.

İçerik takvimi oluşturun

Facebook’tan daha iyi bir şekilde yararlanabilmek ve daha planlı bir yönetim yapabilmek için bir içerik takvimi oluşturmanız faydalı olacaktır. Bu konuda daha kapsamlı bilgi edinmek için “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimi rehberimize bakabilirsiniz.

Gönderilerinizi zamanlayın

İçerik takvimi oluşturduktan sonra hangi gün hangi saatte hangi içeriği paylaşacağınızı belirlemiş olursunuz. İçeriklerinizi ve görsel çalışmalarınızı önceden hazırlama fırsatı da bulmuş olursunuz. Paylaşım zamanını beklemeden, Facebook üzerinde gönderilerinizi ileri bir tarihe zamanlayabilirsiniz.

İçeriğinizi paylaşmadan önce, paylaşım kutusunun sağ alt köşesinde bulunan zamanla seçeneğine tıklayarak, gönderinizin ne zaman yayınlanmasını istediğinizi seçebilirsiniz. Böylelik, sosyal medya çalışmalarınızı tek seferde planlayabilirsiniz.

Takipçilerinizin ne zaman aktif olduklarını inceleyin

Facebook’un istatistikler özelliğinden yararlanarak, sayfanızı takip eden kişilerin hangi gün ve hangi saatlerde daha fazla aktif olduklarını inceleyebilirsiniz. Onların aktif oldukları zaman dilimlerini göz önünde bulundurarak, sosyal medya paylaşımlarınızı bu zaman dilimlerine göre yapabilirsiniz.

Video içerikler oluşturun

Son dönemlerde en çok bahsettiğimiz konulardan biri de video içerikler. Kullanıcılar video içeriklere daha fazla önem verdikleri için, sayfanızda video paylaşımları yapmak onları sayfanızda ve içeriklerinizde daha fazla tutarak etkileşim oranlarınızın artmasını sağlayacaktır.

Ürün ve hizmetlerinizle ilgili ya da kampanyalarınızla ilgili kısa videolar hazırlayarak, sosyal mecralarda bu içerikleri paylaşabilirsiniz.

Call to action ifadeleri kullanın

Sosyal mecralar üzerindeki çalışmalarınızda takipçilerinizi bir aksiyona yönlendirmeniz de oldukça önemli. Paylaşımlarınızda eyleme çağrı ifadeleri kullanmak, takipçilerinizi bir aksiyona yönlendirebilir.

“E-ticaret

Takipçilerinizden gelen içerikleri kullanın

Müşterilerinizin ya da takipçilerinizin markanızla ilgili yaptıkları paylaşımları da sayfanızda paylaşabilirsiniz. Özellikle sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri fotoğrafları burada kullanmak, markanızı takip eden kişilerin ilgisini çekecektir ve markanıza karşı bir güven duygusu oluşmaya başlayacaktır.

İçeriklerinizin analizini yapın

Yine Facebook’un istatistikler özelliği aracılığı ile içeriklerinizin aldığı etkileşim ve erişim oranlarını ölçümleyebilirsiniz. Haftalık, iki haftalık ya da aylık olarak bu analizleri yapmak, yaptığınız paylaşımların ne kadar dikkat çektiğini size gösterecektir. İlgi görmeyen içeriklerinizi bularak, bunları yeni fikirlerle değiştirebilir ve ilgi gören içeriklerinizi araştırarak bunlara yenilerini ekleyecek çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin en...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın