fbpx

E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları

1 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları

E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de şüphesiz Facebook. Özellikle yeni kurulan e-ticaret firmalarının ya da e-ticaret sitesi kurmak isteyen kişilerin, Facebook yönetimi konusunda tecrübeleri olmayabilir. Bu da tabii ki bu mecralardan alacakları geri dönüşümleri düşürebilir.

E-ticaret Facebook

Facebook yönetimi konusunda bazı ipuçları bulunuyor ve e-ticaret firmaları bunları kullanarak, Facebook üzerindeki etkileşimlerini artırabilirler.

Kaliteli ürün fotoğrafları paylaşın

Ürün fotoğraflarınızı paylaşırken, özellikle kaliteli olan fotoğrafları paylaşmaya özen göstermelisiniz. Sosyal mecralarda görsellik çok önemlidir ve kaliteli olmayan ya da düşük çözünürlüklü görseller ilgi çekmemektedir. Ürün fotoğraflarınızı paylaşırken, beyaz arka planlı fotoğraflar yerine, ürünün kullanım alanındaki bir fotoğrafını paylaşmak daha çekici olabilir. Kimi zaman bu fotoğrafları farklı ortamlarda da çekebilirsiniz. Farklı kareler ve açılar yakalamak, ürünlerinizi daha ilgi çekici hale getirebilir.

Marka ve ürün haricinde paylaşımlar yapın

Facebook kendinizi tanıtabileceğiniz bir platform olsa da kullanıcılar devamlı olarak ürün fotoğrafları ya da kampanya duyuruları görmek istemezler. Bu nedenle onların ilgisini çekebilecek farklı içerikler oluşturmaya da özen göstermelisiniz.

İlginç ve eğlenceli video ya da gif içerikleri bu aralar Facebook üzerinde oldukça popüler. İçerik stratejinize bu tür içerikleri de ekleyerek, etkileşim oranlarınızı artırma yolunda çalışmalar yapabilirsiniz.

İçerik takvimi oluşturun

Facebook’tan daha iyi bir şekilde yararlanabilmek ve daha planlı bir yönetim yapabilmek için bir içerik takvimi oluşturmanız faydalı olacaktır. Bu konuda daha kapsamlı bilgi edinmek için “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimi rehberimize bakabilirsiniz.

Gönderilerinizi zamanlayın

İçerik takvimi oluşturduktan sonra hangi gün hangi saatte hangi içeriği paylaşacağınızı belirlemiş olursunuz. İçeriklerinizi ve görsel çalışmalarınızı önceden hazırlama fırsatı da bulmuş olursunuz. Paylaşım zamanını beklemeden, Facebook üzerinde gönderilerinizi ileri bir tarihe zamanlayabilirsiniz.

İçeriğinizi paylaşmadan önce, paylaşım kutusunun sağ alt köşesinde bulunan zamanla seçeneğine tıklayarak, gönderinizin ne zaman yayınlanmasını istediğinizi seçebilirsiniz. Böylelik, sosyal medya çalışmalarınızı tek seferde planlayabilirsiniz.

Takipçilerinizin ne zaman aktif olduklarını inceleyin

Facebook’un istatistikler özelliğinden yararlanarak, sayfanızı takip eden kişilerin hangi gün ve hangi saatlerde daha fazla aktif olduklarını inceleyebilirsiniz. Onların aktif oldukları zaman dilimlerini göz önünde bulundurarak, sosyal medya paylaşımlarınızı bu zaman dilimlerine göre yapabilirsiniz.

Video içerikler oluşturun

Son dönemlerde en çok bahsettiğimiz konulardan biri de video içerikler. Kullanıcılar video içeriklere daha fazla önem verdikleri için, sayfanızda video paylaşımları yapmak onları sayfanızda ve içeriklerinizde daha fazla tutarak etkileşim oranlarınızın artmasını sağlayacaktır.

Ürün ve hizmetlerinizle ilgili ya da kampanyalarınızla ilgili kısa videolar hazırlayarak, sosyal mecralarda bu içerikleri paylaşabilirsiniz.

Call to action ifadeleri kullanın

Sosyal mecralar üzerindeki çalışmalarınızda takipçilerinizi bir aksiyona yönlendirmeniz de oldukça önemli. Paylaşımlarınızda eyleme çağrı ifadeleri kullanmak, takipçilerinizi bir aksiyona yönlendirebilir.

“E-ticaret

Takipçilerinizden gelen içerikleri kullanın

Müşterilerinizin ya da takipçilerinizin markanızla ilgili yaptıkları paylaşımları da sayfanızda paylaşabilirsiniz. Özellikle sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri fotoğrafları burada kullanmak, markanızı takip eden kişilerin ilgisini çekecektir ve markanıza karşı bir güven duygusu oluşmaya başlayacaktır.

İçeriklerinizin analizini yapın

Yine Facebook’un istatistikler özelliği aracılığı ile içeriklerinizin aldığı etkileşim ve erişim oranlarını ölçümleyebilirsiniz. Haftalık, iki haftalık ya da aylık olarak bu analizleri yapmak, yaptığınız paylaşımların ne kadar dikkat çektiğini size gösterecektir. İlgi görmeyen içeriklerinizi bularak, bunları yeni fikirlerle değiştirebilir ve ilgi gören içeriklerinizi araştırarak bunlara yenilerini ekleyecek çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan