E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları

1 Kasım 2016
Sinan Oypan

E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de şüphesiz Facebook. Özellikle yeni kurulan e-ticaret firmalarının ya da e-ticaret sitesi kurmak isteyen kişilerin, Facebook yönetimi konusunda tecrübeleri olmayabilir. Bu da tabii ki bu mecralardan alacakları geri dönüşümleri düşürebilir.

E-ticaret Facebook

Facebook yönetimi konusunda bazı ipuçları bulunuyor ve e-ticaret firmaları bunları kullanarak, Facebook üzerindeki etkileşimlerini artırabilirler.

Kaliteli ürün fotoğrafları paylaşın

Ürün fotoğraflarınızı paylaşırken, özellikle kaliteli olan fotoğrafları paylaşmaya özen göstermelisiniz. Sosyal mecralarda görsellik çok önemlidir ve kaliteli olmayan ya da düşük çözünürlüklü görseller ilgi çekmemektedir. Ürün fotoğraflarınızı paylaşırken, beyaz arka planlı fotoğraflar yerine, ürünün kullanım alanındaki bir fotoğrafını paylaşmak daha çekici olabilir. Kimi zaman bu fotoğrafları farklı ortamlarda da çekebilirsiniz. Farklı kareler ve açılar yakalamak, ürünlerinizi daha ilgi çekici hale getirebilir.

Marka ve ürün haricinde paylaşımlar yapın

Facebook kendinizi tanıtabileceğiniz bir platform olsa da kullanıcılar devamlı olarak ürün fotoğrafları ya da kampanya duyuruları görmek istemezler. Bu nedenle onların ilgisini çekebilecek farklı içerikler oluşturmaya da özen göstermelisiniz.

İlginç ve eğlenceli video ya da gif içerikleri bu aralar Facebook üzerinde oldukça popüler. İçerik stratejinize bu tür içerikleri de ekleyerek, etkileşim oranlarınızı artırma yolunda çalışmalar yapabilirsiniz.

İçerik takvimi oluşturun

Facebook’tan daha iyi bir şekilde yararlanabilmek ve daha planlı bir yönetim yapabilmek için bir içerik takvimi oluşturmanız faydalı olacaktır. Bu konuda daha kapsamlı bilgi edinmek için “Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?” isimi rehberimize bakabilirsiniz.

Gönderilerinizi zamanlayın

İçerik takvimi oluşturduktan sonra hangi gün hangi saatte hangi içeriği paylaşacağınızı belirlemiş olursunuz. İçeriklerinizi ve görsel çalışmalarınızı önceden hazırlama fırsatı da bulmuş olursunuz. Paylaşım zamanını beklemeden, Facebook üzerinde gönderilerinizi ileri bir tarihe zamanlayabilirsiniz.

İçeriğinizi paylaşmadan önce, paylaşım kutusunun sağ alt köşesinde bulunan zamanla seçeneğine tıklayarak, gönderinizin ne zaman yayınlanmasını istediğinizi seçebilirsiniz. Böylelik, sosyal medya çalışmalarınızı tek seferde planlayabilirsiniz.

Takipçilerinizin ne zaman aktif olduklarını inceleyin

Facebook’un istatistikler özelliğinden yararlanarak, sayfanızı takip eden kişilerin hangi gün ve hangi saatlerde daha fazla aktif olduklarını inceleyebilirsiniz. Onların aktif oldukları zaman dilimlerini göz önünde bulundurarak, sosyal medya paylaşımlarınızı bu zaman dilimlerine göre yapabilirsiniz.

Video içerikler oluşturun

Son dönemlerde en çok bahsettiğimiz konulardan biri de video içerikler. Kullanıcılar video içeriklere daha fazla önem verdikleri için, sayfanızda video paylaşımları yapmak onları sayfanızda ve içeriklerinizde daha fazla tutarak etkileşim oranlarınızın artmasını sağlayacaktır.

Ürün ve hizmetlerinizle ilgili ya da kampanyalarınızla ilgili kısa videolar hazırlayarak, sosyal mecralarda bu içerikleri paylaşabilirsiniz.

Call to action ifadeleri kullanın

Sosyal mecralar üzerindeki çalışmalarınızda takipçilerinizi bir aksiyona yönlendirmeniz de oldukça önemli. Paylaşımlarınızda eyleme çağrı ifadeleri kullanmak, takipçilerinizi bir aksiyona yönlendirebilir.

“E-ticaret

Takipçilerinizden gelen içerikleri kullanın

Müşterilerinizin ya da takipçilerinizin markanızla ilgili yaptıkları paylaşımları da sayfanızda paylaşabilirsiniz. Özellikle sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri fotoğrafları burada kullanmak, markanızı takip eden kişilerin ilgisini çekecektir ve markanıza karşı bir güven duygusu oluşmaya başlayacaktır.

İçeriklerinizin analizini yapın

Yine Facebook’un istatistikler özelliği aracılığı ile içeriklerinizin aldığı etkileşim ve erişim oranlarını ölçümleyebilirsiniz. Haftalık, iki haftalık ya da aylık olarak bu analizleri yapmak, yaptığınız paylaşımların ne kadar dikkat çektiğini size gösterecektir. İlgi görmeyen içeriklerinizi bularak, bunları yeni fikirlerle değiştirebilir ve ilgi gören içeriklerinizi araştırarak bunlara yenilerini ekleyecek çalışmalar yapabilirsiniz.

Facebook Konulu Diğer Makaleler

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan