fbpx

E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?

27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?

Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs e-ticaret firmaları üzerinde de etkisini gösterdi. Salgın, pek çok firmanın çalışma modelini değiştirmesine neden oldu.

Perakendeciler kepenk kapatırken müşterilerini online alışverişe davet etti. Peki online platformlara ağırlık vermek isteyen firmalar nasıl bir yol izlemeli, özellikle e-ticaret firmaları müşteri kaybetmemek için sosyal mecraları nasıl kullanmalı? Cevabı yazımızda sizlerle…

Şirketlerin yüzde 51’i corona virüse hazırlıksız yakalandı

Şirketlerin salgın, deprem, ekonomik kriz gibi büyük çaplı etki yaratan durumlara karşı bir acil eylem planı oluşturmasının ne kadar önemli olduğunu anladığımız günümüzde, Mercer’in (Uluslararası insan kaynakları danışmanlık firması) yaptığı araştırmaya göre dünyadaki şirketlerin yüzde 51’inin küresel salgına hazırlıksız yakalandığı ve herhangi bir acil durum planlarının olmadığı ortaya çıktı.

Şirketler yeni iş modellerini devreye alarak farklı çalışma stratejileri geliştirirken işin sürekliliğinin devam etmesi için de bir yol haritası belirlenmelidir. Bu süreçte dünya ve ülkedeki gelişmelere göre iş planlarında güncellemeler yapılmalı, çalışanlar ile sürekli iletişim halinde kalınmalıdır.

Fiziki mağazalar kepenk kapatırken müşterilerini online alışverişe davet etti

Pek çok fiziki mağaza güvenlik önlemleri kapsamında kapılarını kapatmak zorunda kalırken online alışverişe devam edeceklerini açıkladı. Sadece fiziki mağazası olan perakendeciler ise online satışa geçmeye başladı. Online alışveriş yapan e-ticaret firmalarının corona virüs sürecini daha az zararla atlatacağı öngörülse de müşteri kaybının önüne geçmek açısından dijital pazarlama araçlarını etkin kullanmak ve müşteriye kendini hatırlatmak zorunlu bir hal aldı. #evdekal etiketleriyle sosyal izolasyona davet edilen tüketicilere evlerinden ulaşmak, onlara yerinde ve doğru mesajlar vermek ise firmalar için en önemli faaliyetler arasına girdi.

İlgili Rehber: Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?

Aşağıda e ticaret firmalarının iş sürekliliği için izlemesi gereken birkaç yolu sıraladık;

1. Mali tabloyu gözden geçirmelisiniz

Sektör ve pazar durumunu iyi analiz etmeleri gereken şirketler bütçe tablosunu yeniden şekillendirerek gelir-gider tablosunu optimize etmelidir. Farklı senaryolar hazırlamalı ve nakit çıkışını azaltabilecek önlemleri devreye almalıdır.

2. Tedarikçi-ürün yönetimini iyi yürütmelisiniz

Küresel bir etki yaratan corona virüs e-ticaret firmalarının tedarik sürecini sekteye uğrattı. E-ticaret firmaları corona virüs salgınından en az derecede etkilenmek için ürün tedariği için yeni kaynaklar aranmalı, yeni (yerli) anlaşmalar devreye alınmalıdır. Üretime ara veren ya da yeniden başlayacak tedarikçi firmalardan ürün tedarik etmek amacıyla ön sipariş verilmeli, yaşanan yoğunluktan en az şekilde etkilenilmeye çalışılmalıdır.

İlgili Rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

3. Stoktaki ürünlerinizi satışa çıkarabilirsiniz

Talebinde düşüş olan ve elinizde stoğu bulunan ürünlerinizi indirimli olarak satışa sunarak elinizdeki stoğu eritebilir ve satışlarınızı devam ettirebilirsiniz. Talep gören ama elinizde stoğu bulunmayan ürünler için de ön sipariş ya da ‘geldiğinde bilgilendir’ gibi oluşumlarla yeni sipariş almaya devam edebilirsiniz.

4. Kargo maliyetlerini düşürebilirsiniz

Satışlarınızı artırmak için müşterilere cazip gelen fırsatlar sunmalısınız. Düşük kargo maliyeti de tüketicilerin satın alma dürtüsünü olumlu etkileyen faktörlerdendir. Ücretsiz ve hızlı kargo seçenekleri ile tüketicilerin ürünlerine daha az maliyet ve hızla ulaşmasını sağlayabilirsiniz

Müşterileriniz hiç olmadığı kadar çevrimiçi kanallarda!
Tüketiciler sosyal izolasyon ve evden çalışma gibi nedenlerden dolayı daha önce hiç olmadıkları kadar online mecralarda vakit geçiriyor. Böyle bir zamanda dijital kanallardan potansiyel müşterilerinizin karşısına çıkıp onlara özel hazırladığınız kampanyaları duyurmalısınız.
Şimdi de online satış yapan işletmelerin müşteri kaybının önüne geçmesi için kısa ve uzun vadede uygulayabileceği birkaç yöntemi ele alacağız;

1- Yeni bir pazarlama dili ve mesajı

Salgın hastalıkla mücadele edilen bu sürece uygun bir mesaj dili geliştirmeli tüm kampanya ve reklamlarınızı aynı dilde yeniden şekillendirmelisiniz. Sürece uygun olmayan kampanyalarınızı bir süre askıya almalı, yeni kampanyaları devreye almalısınız.

2- İşinize uygun reklam stratejileri

Her 100 kişiden 84’ü bir ürün satın almadan önce arama motorlarında araştırma yapıyor. Potansiyelinizi ve hedef kitlenizi analiz ederek, Google’da arama motorlarında sektörünüze uygun reklam modelleriyle müşteri kazanmaya devam edebilir, kampanya içeriklerinizi yenileyerek tüketicilere ulaşabilirsiniz.

3- İndirim kuponları

Var olan müşterileriniz ve yeni müşteri kazanmanız için hediye çekleri ve indirim kuponları oluşturmanız olağanüstü dönemlerde bile müşterilerin ihtiyaçlarını karşılaması için onları harekete geçirebilir. Kullanıcılar için ürüne özel kuponlar düzenleyebilir kategori ya da marka fark etmeksizin tek ürün ya da birçok ürün için indirim tanımlayabilirsiniz. Sepetteki ürünler için de indirim kodu belirleyebilir, sepetten dönmeleri aza indirebilirsiniz. Kupon kodlarını belirli bir zaman ile sınırlayarak satın alma eyleminin kısa sürede gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz.

4- Dijital hediye çekleri

Hızlı bir şekilde sonuç almak için hediye çeki kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Belirlediğiniz kategori ve tutara göre dijital ortamda tanımlayacağınız hediye çekleri ile birlikte böylece temassız yoldan e-ticareti mümkün kılarak müşterilerin satın alma eylemlerini sürdürmelerini sağlayabilirsiniz. Günlük, haftalık ya da aylık kampanyalar düzenleyerek belirli bir tutarın üzerinde alışveriş yapan müşterilerinize hediye çeklerini e-mail ya da sms ile tanımlayabilirsiniz.

5- E-mail pazarlaması

İlgili Rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

6- En etkili iletişim aracınız: sosyal medya

Yukarıda saydığımız tüm dijital pazarlama yollarını sosyal medyaya dahil ederek ilerlemelisiniz. Sosyal medya geniş bir etkileşim gücüne sahiptir. Tüm kampanyalarınızı sosyal medyadan yürütebilir, marka ve müşteri arasındaki bağı güçlendirebilirsiniz. Şimdi pazarlama harcamalarınızı gözden geçirme ve sosyal medyayı en aktif iletişim aracı olarak kullanma zamanı… e-ticaret firmaları corona virüs sürecini en az kayıp ile atlatabilmenin yolu iyi bir kampanya süreci yürütmekten geçer. Aşağıdaki linkten sosyal medyada hayata geçirebileceğiniz farklı fikirlere ulaşabilirsiniz.

İlgili Rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan