fbpx

E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?

23 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için birçok yeniliği geliştirerek, tüketicilere daha iyi bir hizmet sunuyor olabilir; ancak Amazon’u bugünkü konumuna getiren geçmişte attığı doğru adımlar oldu. Bu sebeple de yeni bir girişim olmanız ya da büyük sermayelere sahip olup olmamanız bu konuda Amazon’dan bazı dersler alamayacağınız anlamına gelmiyor.

Bu rehberimizde e-ticaret firmaları için Amazon’un arka planda yaptığı bazı çalışmaları, bu çalışmaların mantığını ve tüketicilerle nasıl bir hizmet sağladığı gibi konuların üzerinde duracağız.

E-ticaret firmaları Amazon’dan hangi dersleri alabilir?

E-ticaretteki sorunlu alanların üzerinde durun

Tüketiciler internetten alışverişi elverişli ve kolay bulsa da e-ticaretin sorunlu alanları da bulunur. Başlıca sorunlu alanlar da şöyle sıralanabilir:

  • Kargo ücretleri
  • Kargo gönderim süresi (yavaş gönderiler)
  • Ödeme işlem süreci ve yöntemleri
  • İade sürecinin karmaşık ya da zor olması

E-ticarette tüketicilerin başlıca en çekindiği konular arasında bunlar bulunuyor. E-ticaret firmaları da bu konular üzerinde özellikle durarak, tüketici deneyimini artırmak için çalışmalar yapmalılar.

Amazon bu nokta da, ilk iki konuya ciddi önem vermekte. Kullanıcılara hızlı ve ücretsiz kargo seçenekleri sunarak, onların sorunlu gördüğü alanlarda onlara çözüm üretiyor. E-ticaret firmaları da bu konuda adımlar atarak tüketicilerin sorunlu gördüğü bu alanları eleyebilirler.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

E-ticaret sitenizde ücretsiz kargo seçenekleri sunabilirsiniz. Bu noktada tüm alışverişlerde geçerli olacak indirimlerin yanı sıra belli bir sepet ortalamasında da ücretsiz kargo alternatifleri sunabilirsiniz. Buna ek olarak, belli bir saate kadar yapılan alışverişlerde aynı gün kargo gönderimi yapmak da hızlı ürün gönderimi sağladığı için kargo teslim süresini kısaltarak, müşteri memnuniyetinizi artırmanızı sağlayacaktır.

Diğer sorunlu alanlarda da ödeme süreçlerini kolaylaştırmak için, ödeme sayfalarınızda kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz. Gereksiz ögeleri sayfadan çıkartabilir, işlemleri adım adım göstererek daha kolay anlaşılabilir yapabilir ve adım sayısını az tutarak kullanıcıların hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini tamamlamalarını sağlayabilirsiniz.

İade konusunda da tüketicilerin işini kolaylaştırmanız ve bir iade stratejisi geliştirmeniz gerekir. Tüketiciler olası bir durumda ürünleri iade etmek isteyebilirler. Bu durumda da sürecin nasıl işlediğini, hangi koşullarda iadelerin olabileceğini ve tüketicinin neler yapması gerektiğini de belirtmeniz gerekir. Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz? isimli rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Elinizdeki verileri kişiselleştirme çalışmaları için kullanın

Amazon’un tüketicilere sunduğu hizmetlerden biri de onlara kişiselleştirilmiş bir e-ticaret hizmeti sunmak oluyor. Onların geçmiş alışverişleri, site üzerindeki hareketleri, profillerinde paylaştıkları bilgiler, alışveriş sıklıkları ve ortalama harcama tutarları gibi veriler üzerinden, tüketicilere daha kişisel bir online alışveriş deneyimi sunuyor. Bu da tüketicilerin kendi istekleriyle ilgili ürünleri görmelerini sağlıyor.

E-ticaret firmaları ellerinde Amazon’un tuttuğu kadar veri tutamayabilir; ancak kişiselleştirilmiş bir e-ticaret deneyimi için en ufak veriler dahi kullanabilir. Üye girişi yapmış kullanıcıların, alıveriş geçmişleri, istek listelerine ekledikleri ürünler, özel günlerde yaptıkları alışverişler, sipariş notları gibi detaylar kişiselleştirme çalışmaları için kullanılabilir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Ürün önerileri yapın

E-ticaret firmaları gelirlerini ve ortalam sepet tutarlarını artırmak için ürün önerilerinden de yararlanmalılar. Amazon’un başarılı bir şekilde yaptığı çalışmalardan biri de tüketicilere farklı birçok ürün önerisi yapıyor olmasıdır. Ürün sayfalarında, ürünle ilgili diğer ürünlere yer vermek, bundle’lar sunmak, upselling ve çapraz satış için ürünün üst modellerini ya da aksesuarlarını göstermek gibi seçenekler tüketicilere düşünmeleri için farklı alternatifler sunmanızı sağlar.

İlgili rehber: Upselling nedir? E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz upselling taktikleri

Ürünle ilgili farklı ürünlerin yanı sıra kullanıcılardan topladıklarını bilgiler sayesinde sitenin ana sayfasında da bu kişilere özel kişiselleştirilmiş ürün önerile de sunmanız, hem ortalama sepet tutarınızı artırmanıza hem de gelirlerlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir? E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz 8 çapraz satış taktiği

İstek listesi ya da favori ürünler özelliğini kullanın

E-ticaret firmaları, web sitelerinde istek listesi veya favori ürünler özelliğini kullanmalılar. Bunun birkaç farklı nedeni bulunuyor. Öncelikle tüketiciler hakkında daha fazla bilgi toplayabilirsiniz. Tüketicilerin hangi ürünleri istek listelerini eklediğini analiz ederek, onların ilgi alanları hakkında veriler toplayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra tüketicilere istek listeleri üzerinden “fiyatı düşünce haber ver” ya da “stoğu yenilenince haber ver” gibi bildirimler sunabilirsiniz. Tüketiciler stoğu biten bir üründen haberdar olmak ya da ürünün fiyatının düşmesi durumunda bu ürünleri almak isteyebilir. Bu sebeple de e-ticaret firmaları istek listelerine önem vermeliler.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi

Kullanıcı yorumlarına önem verin

Kullanıcı yorumlarının e-ticarette gücü oldukça fazladır. Amazon bu noktada kullanıcı yorumlarına ciddi şekilde önem veriyor. Tüketicilerin ürünle ilgili düşüncelerini yansıtmaları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için, diğer tüketicilerin de ürünü satın alma kararlarını etkiler. Ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarına bu sebeple önem vermeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

Kullanıcı yorumlarının yanı sıra ürünle ilgili puan sistemleri kullanmak (Örneğin, 1-5 yıldız) da ilk bakışta ürünle ilgili genel yorumların nasıl olduğu anlaşılır. Tüketiciler, firmanın reklamlarındansa diğer tüketicilerin ürünle ilgili neler düşündüklerine değer verir ki bu da onların ürün alım sürecinden, ürünü kullanmaya kadarki deneyimi yansıttığı için önemlidir.

İlgili rehber: Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu

Bu noktada e-ticaret firmaları kullanıcı yorumlarını artırmak için tüketicileri yorum yapmaya yönlendirecek çalışmalar da yapmalılar. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

Siz de online satış yapmak ve kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini kullanarak hemen kendi online mağaznaızı açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya