E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?

23 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için birçok yeniliği geliştirerek, tüketicilere daha iyi bir hizmet sunuyor olabilir; ancak Amazon’u bugünkü konumuna getiren geçmişte attığı doğru adımlar oldu. Bu sebeple de yeni bir girişim olmanız ya da büyük sermayelere sahip olup olmamanız bu konuda Amazon’dan bazı dersler alamayacağınız anlamına gelmiyor.

Bu rehberimizde e-ticaret firmaları için Amazon’un arka planda yaptığı bazı çalışmaları, bu çalışmaların mantığını ve tüketicilerle nasıl bir hizmet sağladığı gibi konuların üzerinde duracağız.

E-ticaret firmaları Amazon’dan hangi dersleri alabilir?

E-ticaretteki sorunlu alanların üzerinde durun

Tüketiciler internetten alışverişi elverişli ve kolay bulsa da e-ticaretin sorunlu alanları da bulunur. Başlıca sorunlu alanlar da şöyle sıralanabilir:

  • Kargo ücretleri
  • Kargo gönderim süresi (yavaş gönderiler)
  • Ödeme işlem süreci ve yöntemleri
  • İade sürecinin karmaşık ya da zor olması

E-ticarette tüketicilerin başlıca en çekindiği konular arasında bunlar bulunuyor. E-ticaret firmaları da bu konular üzerinde özellikle durarak, tüketici deneyimini artırmak için çalışmalar yapmalılar.

Amazon bu nokta da, ilk iki konuya ciddi önem vermekte. Kullanıcılara hızlı ve ücretsiz kargo seçenekleri sunarak, onların sorunlu gördüğü alanlarda onlara çözüm üretiyor. E-ticaret firmaları da bu konuda adımlar atarak tüketicilerin sorunlu gördüğü bu alanları eleyebilirler.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

E-ticaret sitenizde ücretsiz kargo seçenekleri sunabilirsiniz. Bu noktada tüm alışverişlerde geçerli olacak indirimlerin yanı sıra belli bir sepet ortalamasında da ücretsiz kargo alternatifleri sunabilirsiniz. Buna ek olarak, belli bir saate kadar yapılan alışverişlerde aynı gün kargo gönderimi yapmak da hızlı ürün gönderimi sağladığı için kargo teslim süresini kısaltarak, müşteri memnuniyetinizi artırmanızı sağlayacaktır.

Diğer sorunlu alanlarda da ödeme süreçlerini kolaylaştırmak için, ödeme sayfalarınızda kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz. Gereksiz ögeleri sayfadan çıkartabilir, işlemleri adım adım göstererek daha kolay anlaşılabilir yapabilir ve adım sayısını az tutarak kullanıcıların hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini tamamlamalarını sağlayabilirsiniz.

İade konusunda da tüketicilerin işini kolaylaştırmanız ve bir iade stratejisi geliştirmeniz gerekir. Tüketiciler olası bir durumda ürünleri iade etmek isteyebilirler. Bu durumda da sürecin nasıl işlediğini, hangi koşullarda iadelerin olabileceğini ve tüketicinin neler yapması gerektiğini de belirtmeniz gerekir. Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz? isimli rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Elinizdeki verileri kişiselleştirme çalışmaları için kullanın

Amazon’un tüketicilere sunduğu hizmetlerden biri de onlara kişiselleştirilmiş bir e-ticaret hizmeti sunmak oluyor. Onların geçmiş alışverişleri, site üzerindeki hareketleri, profillerinde paylaştıkları bilgiler, alışveriş sıklıkları ve ortalama harcama tutarları gibi veriler üzerinden, tüketicilere daha kişisel bir online alışveriş deneyimi sunuyor. Bu da tüketicilerin kendi istekleriyle ilgili ürünleri görmelerini sağlıyor.

E-ticaret firmaları ellerinde Amazon’un tuttuğu kadar veri tutamayabilir; ancak kişiselleştirilmiş bir e-ticaret deneyimi için en ufak veriler dahi kullanabilir. Üye girişi yapmış kullanıcıların, alıveriş geçmişleri, istek listelerine ekledikleri ürünler, özel günlerde yaptıkları alışverişler, sipariş notları gibi detaylar kişiselleştirme çalışmaları için kullanılabilir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Ürün önerileri yapın

E-ticaret firmaları gelirlerini ve ortalam sepet tutarlarını artırmak için ürün önerilerinden de yararlanmalılar. Amazon’un başarılı bir şekilde yaptığı çalışmalardan biri de tüketicilere farklı birçok ürün önerisi yapıyor olmasıdır. Ürün sayfalarında, ürünle ilgili diğer ürünlere yer vermek, bundle’lar sunmak, upselling ve çapraz satış için ürünün üst modellerini ya da aksesuarlarını göstermek gibi seçenekler tüketicilere düşünmeleri için farklı alternatifler sunmanızı sağlar.

İlgili rehber: Upselling nedir? E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz upselling taktikleri

Ürünle ilgili farklı ürünlerin yanı sıra kullanıcılardan topladıklarını bilgiler sayesinde sitenin ana sayfasında da bu kişilere özel kişiselleştirilmiş ürün önerile de sunmanız, hem ortalama sepet tutarınızı artırmanıza hem de gelirlerlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir? E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz 8 çapraz satış taktiği

İstek listesi ya da favori ürünler özelliğini kullanın

E-ticaret firmaları, web sitelerinde istek listesi veya favori ürünler özelliğini kullanmalılar. Bunun birkaç farklı nedeni bulunuyor. Öncelikle tüketiciler hakkında daha fazla bilgi toplayabilirsiniz. Tüketicilerin hangi ürünleri istek listelerini eklediğini analiz ederek, onların ilgi alanları hakkında veriler toplayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra tüketicilere istek listeleri üzerinden “fiyatı düşünce haber ver” ya da “stoğu yenilenince haber ver” gibi bildirimler sunabilirsiniz. Tüketiciler stoğu biten bir üründen haberdar olmak ya da ürünün fiyatının düşmesi durumunda bu ürünleri almak isteyebilir. Bu sebeple de e-ticaret firmaları istek listelerine önem vermeliler.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi

Kullanıcı yorumlarına önem verin

Kullanıcı yorumlarının e-ticarette gücü oldukça fazladır. Amazon bu noktada kullanıcı yorumlarına ciddi şekilde önem veriyor. Tüketicilerin ürünle ilgili düşüncelerini yansıtmaları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için, diğer tüketicilerin de ürünü satın alma kararlarını etkiler. Ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarına bu sebeple önem vermeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

Kullanıcı yorumlarının yanı sıra ürünle ilgili puan sistemleri kullanmak (Örneğin, 1-5 yıldız) da ilk bakışta ürünle ilgili genel yorumların nasıl olduğu anlaşılır. Tüketiciler, firmanın reklamlarındansa diğer tüketicilerin ürünle ilgili neler düşündüklerine değer verir ki bu da onların ürün alım sürecinden, ürünü kullanmaya kadarki deneyimi yansıttığı için önemlidir.

İlgili rehber: Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu

Bu noktada e-ticaret firmaları kullanıcı yorumlarını artırmak için tüketicileri yorum yapmaya yönlendirecek çalışmalar da yapmalılar. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

Siz de online satış yapmak ve kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini kullanarak hemen kendi online mağaznaızı açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan