fbpx

E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de, konu konsepti ve amaç olarak içerik pazarlama çalışmalarında belli benzerlikler de bulunur.

Bu rehberimizde de genel olarak e-ticaret firmalarının kullanabileceği farklı blog konuları üzerinde durarak, size bu çalışmalar için bazı fikirler vermeye çalışacağız.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

E-ticaret firmaları için blog konuları

Güncel trendler üzerinde durun

Kullanabileceğiniz blog konuları arasında güncel konu ve trendler yer alıyor. Sektörle veya tüketicilerin alışkanlıkları ya da ilgi alanlarıyla ilgili güncel haber ve bilgileri blog bölümünüzde yayınlayabilirsiniz.

Endüstri ve sektörel haberler

Bulunduğunuz sektörle ilgili de ilgi çekici gelişmeleri blogunuzda paylaşabilirsiniz. Pazarla ilgili istatistikler, güncel haberler, teknolojik gelişmeler gibi konulara değinebilirsiniz.

İlgili rehber: Blog içeriklerinde etkileyici başlıklar kullanmak için 4 altın öneri

Durum senaryosu analizleri

Sektör bazında bir bilgi kaynağı olmak ve bulunduğunuz endüstride fikir önderlerinden olmak için durum senaryosu analizleri de yapabilirsiniz. Belli bir strateji, iş modeli, kampanya gibi konuda analizler yapabilir, verilerinizi yorumlayarak, bu konu ile ilgili durum senaryoları hazırlayabilirsiniz.

Bir uzman ile röportaj yapın

Sektörel anlamda marka değerinizi artırmak ve bilgi kaynağı bir yayın haline gelmek için sektördeki uzman kişilerle röportajlar yapabilirsiniz. Bu kişileri içeriklerinize dahil ettiğinizde, bu uzman kişileri takip eden kitleleri de markanıza çekme ansınız olur.

Ürünün yeni bir özelliğini tanıtın

Blog konuları arasında en popüler olanlardan biri de ürünlerle ilgili içeriklerdir. Popüler olan veya yeni satışa sunulacak bir ürünü ya da satışı çok olmayan bir ürünü öne çıkartarak, ürüne talep ve trafik yaratmak için bu ürünün özelliklerini tanıtan içerikler yazabilirsiniz. Bu özellikleri farklı içeriklerde belirterek bir seri yapabileceğiniz gibi tek bir ürün için tek bir blog yazısı da hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Rehber içerikleri yazın

Müşterilerinizi ve hedef kitlenizi bilgilendirecek, onlara bir konuda yol gösterecek, bir konunun nasıl yapıldığını ya da bir ürünün nasıl kullanıldığını anlatan rehber içerikleri hazırlayarak, blog bölümünüzü genişletebilirsiniz.

İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

Ekibinizi tanıtın

Ekibinizi tanıtmak da blog konuları arasında kullanabileceğiniz konseptlerden biri. Bu çalışma hem çalışanlarınızın onurunu okşayacaktır hem de markanızın, çalışanlarına verdiği değeri gösterecektir. Bununla beraber çalışanların günlük rutinlerini ve yaptıkları işleri anlatarak, şirketinize kattıkları değerleri göstermek de markanızın, müşterilerle daha kişisel bir etkileşim kurmasını sağlarken, transparan bir iş modeli kurmanıza da yardımcı olur.

Kullanıcı deneyimlerini paylaşın

Müşterilerinizin ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili nasıl bir deneyim yaşadıklarını paylaşmanız da sosyal kanıt niteliği taşıyarak, diğer tüketicilerin markanıza daha olumlu yaklaşmasını sağlayacaktır. Özellikle gerçek müşterilerin ürün ve hizmetlerle ilgili deneyimleri, tüketicilerin ilgisini daha çok çekerek, onların satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkilemektedir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Konuk yazarlar alın

Sektörünüzde uzman ve fikir lideli olan kişilerden kendi blogunuz için konuk yazar içerikleri isteyerek de blogunuzu büyütebilirsiniz. Bu kişilerle iletişime geçerek, sizin sitenizde bir yazı yayınlamak isteyip istemediklerini sorabilirsiniz. Konuk yazarlar, genellikle yayınlanan yazılarını kendi sosyal hesaplarından da duyururlar ve bu da sizin farklı bir hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

Eğlenceli liste içerikleri hazırlayın

Tüketicilerin ilgisini çekme konusunda eğlenceli liste içerikleri de popüler blog konuları arasında yer alıyor. Tüketicilerin ilgisini çekebilecek, markanız ya da sektörünüzle ilgili konuları bularak, blog bölümünüzde bu içerikleri de ara ara paylaşarak, etkileşimlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın göz bebeği listeleri nasıl kullanabilirsiniz?

”Yapılması ve yapılmaması gerekenler” yazıları

Özellikle kullanıcı deneyimini geliştirmek ve müşteri memnuniyetini artırarak, ürünlerinizin daha iyi kullanılmasını sağlamak için ürünlerinizle ilgili yapılması ve yapılmaması gerekenler listeleri de hazırlayarak, tüketicilerin ürünlerinizi daha iyi kullanmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

Sık sorulan sorularla (SSS) ilgili içerikler

E-ticarette blog konuları hazırlarken, SSS ile ilgili yazı fikirleri de bulabilirsiniz. E-ticaret sitenizin müşteri hizmetlerinde sık sorulan ve tüketicilerin kafasını karıştıran konularla ilgili açıklayıcı blog yazıları oluşturabilirsiniz. Yazılı kanallar üzerinden size ulaşan ve destek isteyen kullanıcıları bu sayfalara yönlendirerek, onların daha hızlı bir şekilde sorunlarını çözmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

Adım adım yönlendirme içerikleri

Özellikle kullanıcıların bilgi alması gereken ya da kafalarını karıştıran konularda, tüketicilerin gerekli işlemleri nasıl yapabileceklerini anlatan ve adım adım onlara yol gösteren blog yazıları hazırlayabilirsiniz.

Ürünün kullanım alanlarını anlatan yazılar

Blog konuları arasında üzerinde durmanız gereken başlıklardan biri de ürünlerin kullanım alanlarını anlatan ve gösteren blog yazılarıdır. Ürüne talep yaratmak ve ürünün kullanım alanlarını göstermek için, popüler veya satılmasını arzu ettiğiniz ürünler için bu rehberleri hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan