E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

25 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de, konu konsepti ve amaç olarak içerik pazarlama çalışmalarında belli benzerlikler de bulunur.

Bu rehberimizde de genel olarak e-ticaret firmalarının kullanabileceği farklı blog konuları üzerinde durarak, size bu çalışmalar için bazı fikirler vermeye çalışacağız.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

E-ticaret firmaları için blog konuları

Güncel trendler üzerinde durun

Kullanabileceğiniz blog konuları arasında güncel konu ve trendler yer alıyor. Sektörle veya tüketicilerin alışkanlıkları ya da ilgi alanlarıyla ilgili güncel haber ve bilgileri blog bölümünüzde yayınlayabilirsiniz.

Endüstri ve sektörel haberler

Bulunduğunuz sektörle ilgili de ilgi çekici gelişmeleri blogunuzda paylaşabilirsiniz. Pazarla ilgili istatistikler, güncel haberler, teknolojik gelişmeler gibi konulara değinebilirsiniz.

İlgili rehber: Blog içeriklerinde etkileyici başlıklar kullanmak için 4 altın öneri

Durum senaryosu analizleri

Sektör bazında bir bilgi kaynağı olmak ve bulunduğunuz endüstride fikir önderlerinden olmak için durum senaryosu analizleri de yapabilirsiniz. Belli bir strateji, iş modeli, kampanya gibi konuda analizler yapabilir, verilerinizi yorumlayarak, bu konu ile ilgili durum senaryoları hazırlayabilirsiniz.

Bir uzman ile röportaj yapın

Sektörel anlamda marka değerinizi artırmak ve bilgi kaynağı bir yayın haline gelmek için sektördeki uzman kişilerle röportajlar yapabilirsiniz. Bu kişileri içeriklerinize dahil ettiğinizde, bu uzman kişileri takip eden kitleleri de markanıza çekme ansınız olur.

Ürünün yeni bir özelliğini tanıtın

Blog konuları arasında en popüler olanlardan biri de ürünlerle ilgili içeriklerdir. Popüler olan veya yeni satışa sunulacak bir ürünü ya da satışı çok olmayan bir ürünü öne çıkartarak, ürüne talep ve trafik yaratmak için bu ürünün özelliklerini tanıtan içerikler yazabilirsiniz. Bu özellikleri farklı içeriklerde belirterek bir seri yapabileceğiniz gibi tek bir ürün için tek bir blog yazısı da hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Rehber içerikleri yazın

Müşterilerinizi ve hedef kitlenizi bilgilendirecek, onlara bir konuda yol gösterecek, bir konunun nasıl yapıldığını ya da bir ürünün nasıl kullanıldığını anlatan rehber içerikleri hazırlayarak, blog bölümünüzü genişletebilirsiniz.

İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

Ekibinizi tanıtın

Ekibinizi tanıtmak da blog konuları arasında kullanabileceğiniz konseptlerden biri. Bu çalışma hem çalışanlarınızın onurunu okşayacaktır hem de markanızın, çalışanlarına verdiği değeri gösterecektir. Bununla beraber çalışanların günlük rutinlerini ve yaptıkları işleri anlatarak, şirketinize kattıkları değerleri göstermek de markanızın, müşterilerle daha kişisel bir etkileşim kurmasını sağlarken, transparan bir iş modeli kurmanıza da yardımcı olur.

Kullanıcı deneyimlerini paylaşın

Müşterilerinizin ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili nasıl bir deneyim yaşadıklarını paylaşmanız da sosyal kanıt niteliği taşıyarak, diğer tüketicilerin markanıza daha olumlu yaklaşmasını sağlayacaktır. Özellikle gerçek müşterilerin ürün ve hizmetlerle ilgili deneyimleri, tüketicilerin ilgisini daha çok çekerek, onların satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkilemektedir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Konuk yazarlar alın

Sektörünüzde uzman ve fikir lideli olan kişilerden kendi blogunuz için konuk yazar içerikleri isteyerek de blogunuzu büyütebilirsiniz. Bu kişilerle iletişime geçerek, sizin sitenizde bir yazı yayınlamak isteyip istemediklerini sorabilirsiniz. Konuk yazarlar, genellikle yayınlanan yazılarını kendi sosyal hesaplarından da duyururlar ve bu da sizin farklı bir hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

Eğlenceli liste içerikleri hazırlayın

Tüketicilerin ilgisini çekme konusunda eğlenceli liste içerikleri de popüler blog konuları arasında yer alıyor. Tüketicilerin ilgisini çekebilecek, markanız ya da sektörünüzle ilgili konuları bularak, blog bölümünüzde bu içerikleri de ara ara paylaşarak, etkileşimlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın göz bebeği listeleri nasıl kullanabilirsiniz?

”Yapılması ve yapılmaması gerekenler” yazıları

Özellikle kullanıcı deneyimini geliştirmek ve müşteri memnuniyetini artırarak, ürünlerinizin daha iyi kullanılmasını sağlamak için ürünlerinizle ilgili yapılması ve yapılmaması gerekenler listeleri de hazırlayarak, tüketicilerin ürünlerinizi daha iyi kullanmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

Sık sorulan sorularla (SSS) ilgili içerikler

E-ticarette blog konuları hazırlarken, SSS ile ilgili yazı fikirleri de bulabilirsiniz. E-ticaret sitenizin müşteri hizmetlerinde sık sorulan ve tüketicilerin kafasını karıştıran konularla ilgili açıklayıcı blog yazıları oluşturabilirsiniz. Yazılı kanallar üzerinden size ulaşan ve destek isteyen kullanıcıları bu sayfalara yönlendirerek, onların daha hızlı bir şekilde sorunlarını çözmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

Adım adım yönlendirme içerikleri

Özellikle kullanıcıların bilgi alması gereken ya da kafalarını karıştıran konularda, tüketicilerin gerekli işlemleri nasıl yapabileceklerini anlatan ve adım adım onlara yol gösteren blog yazıları hazırlayabilirsiniz.

Ürünün kullanım alanlarını anlatan yazılar

Blog konuları arasında üzerinde durmanız gereken başlıklardan biri de ürünlerin kullanım alanlarını anlatan ve gösteren blog yazılarıdır. Ürüne talep yaratmak ve ürünün kullanım alanlarını göstermek için, popüler veya satılmasını arzu ettiğiniz ürünler için bu rehberleri hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan