E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de, konu konsepti ve amaç olarak içerik pazarlama çalışmalarında belli benzerlikler de bulunur.

Bu rehberimizde de genel olarak e-ticaret firmalarının kullanabileceği farklı blog konuları üzerinde durarak, size bu çalışmalar için bazı fikirler vermeye çalışacağız.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

E-ticaret firmaları için blog konuları

Güncel trendler üzerinde durun

Kullanabileceğiniz blog konuları arasında güncel konu ve trendler yer alıyor. Sektörle veya tüketicilerin alışkanlıkları ya da ilgi alanlarıyla ilgili güncel haber ve bilgileri blog bölümünüzde yayınlayabilirsiniz.

Endüstri ve sektörel haberler

Bulunduğunuz sektörle ilgili de ilgi çekici gelişmeleri blogunuzda paylaşabilirsiniz. Pazarla ilgili istatistikler, güncel haberler, teknolojik gelişmeler gibi konulara değinebilirsiniz.

İlgili rehber: Blog içeriklerinde etkileyici başlıklar kullanmak için 4 altın öneri

Durum senaryosu analizleri

Sektör bazında bir bilgi kaynağı olmak ve bulunduğunuz endüstride fikir önderlerinden olmak için durum senaryosu analizleri de yapabilirsiniz. Belli bir strateji, iş modeli, kampanya gibi konuda analizler yapabilir, verilerinizi yorumlayarak, bu konu ile ilgili durum senaryoları hazırlayabilirsiniz.

Bir uzman ile röportaj yapın

Sektörel anlamda marka değerinizi artırmak ve bilgi kaynağı bir yayın haline gelmek için sektördeki uzman kişilerle röportajlar yapabilirsiniz. Bu kişileri içeriklerinize dahil ettiğinizde, bu uzman kişileri takip eden kitleleri de markanıza çekme ansınız olur.

Ürünün yeni bir özelliğini tanıtın

Blog konuları arasında en popüler olanlardan biri de ürünlerle ilgili içeriklerdir. Popüler olan veya yeni satışa sunulacak bir ürünü ya da satışı çok olmayan bir ürünü öne çıkartarak, ürüne talep ve trafik yaratmak için bu ürünün özelliklerini tanıtan içerikler yazabilirsiniz. Bu özellikleri farklı içeriklerde belirterek bir seri yapabileceğiniz gibi tek bir ürün için tek bir blog yazısı da hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Rehber içerikleri yazın

Müşterilerinizi ve hedef kitlenizi bilgilendirecek, onlara bir konuda yol gösterecek, bir konunun nasıl yapıldığını ya da bir ürünün nasıl kullanıldığını anlatan rehber içerikleri hazırlayarak, blog bölümünüzü genişletebilirsiniz.

İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

Ekibinizi tanıtın

Ekibinizi tanıtmak da blog konuları arasında kullanabileceğiniz konseptlerden biri. Bu çalışma hem çalışanlarınızın onurunu okşayacaktır hem de markanızın, çalışanlarına verdiği değeri gösterecektir. Bununla beraber çalışanların günlük rutinlerini ve yaptıkları işleri anlatarak, şirketinize kattıkları değerleri göstermek de markanızın, müşterilerle daha kişisel bir etkileşim kurmasını sağlarken, transparan bir iş modeli kurmanıza da yardımcı olur.

Kullanıcı deneyimlerini paylaşın

Müşterilerinizin ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili nasıl bir deneyim yaşadıklarını paylaşmanız da sosyal kanıt niteliği taşıyarak, diğer tüketicilerin markanıza daha olumlu yaklaşmasını sağlayacaktır. Özellikle gerçek müşterilerin ürün ve hizmetlerle ilgili deneyimleri, tüketicilerin ilgisini daha çok çekerek, onların satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkilemektedir.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Konuk yazarlar alın

Sektörünüzde uzman ve fikir lideli olan kişilerden kendi blogunuz için konuk yazar içerikleri isteyerek de blogunuzu büyütebilirsiniz. Bu kişilerle iletişime geçerek, sizin sitenizde bir yazı yayınlamak isteyip istemediklerini sorabilirsiniz. Konuk yazarlar, genellikle yayınlanan yazılarını kendi sosyal hesaplarından da duyururlar ve bu da sizin farklı bir hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

Eğlenceli liste içerikleri hazırlayın

Tüketicilerin ilgisini çekme konusunda eğlenceli liste içerikleri de popüler blog konuları arasında yer alıyor. Tüketicilerin ilgisini çekebilecek, markanız ya da sektörünüzle ilgili konuları bularak, blog bölümünüzde bu içerikleri de ara ara paylaşarak, etkileşimlerinizi artırmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın göz bebeği listeleri nasıl kullanabilirsiniz?

”Yapılması ve yapılmaması gerekenler” yazıları

Özellikle kullanıcı deneyimini geliştirmek ve müşteri memnuniyetini artırarak, ürünlerinizin daha iyi kullanılmasını sağlamak için ürünlerinizle ilgili yapılması ve yapılmaması gerekenler listeleri de hazırlayarak, tüketicilerin ürünlerinizi daha iyi kullanmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

Sık sorulan sorularla (SSS) ilgili içerikler

E-ticarette blog konuları hazırlarken, SSS ile ilgili yazı fikirleri de bulabilirsiniz. E-ticaret sitenizin müşteri hizmetlerinde sık sorulan ve tüketicilerin kafasını karıştıran konularla ilgili açıklayıcı blog yazıları oluşturabilirsiniz. Yazılı kanallar üzerinden size ulaşan ve destek isteyen kullanıcıları bu sayfalara yönlendirerek, onların daha hızlı bir şekilde sorunlarını çözmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

Adım adım yönlendirme içerikleri

Özellikle kullanıcıların bilgi alması gereken ya da kafalarını karıştıran konularda, tüketicilerin gerekli işlemleri nasıl yapabileceklerini anlatan ve adım adım onlara yol gösteren blog yazıları hazırlayabilirsiniz.

Ürünün kullanım alanlarını anlatan yazılar

Blog konuları arasında üzerinde durmanız gereken başlıklardan biri de ürünlerin kullanım alanlarını anlatan ve gösteren blog yazılarıdır. Ürüne talep yaratmak ve ürünün kullanım alanlarını göstermek için, popüler veya satılmasını arzu ettiğiniz ürünler için bu rehberleri hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
IdeaSoft
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
İhracat konsepti, akla öncelikle ürünlerin birtakım lojistik süreçlerin ardından son kullanıcıya ya da diğer bir şirkete ulaştırılmasına dayanan ticari faaliyetleri getirir. Fakat yurt dışına mal dışında, hizmet satışı da...
17 Mayıs 2022
Markethinkers
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın