fbpx

E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?

3 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?

Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi başardığı ve bu yıl da birçok marka ve işletme Black Friday indirimleri yaparak, tüketicileri sitelerine çekmeye çalışacak.

Black Friday’den e-ticaret firmaları nasıl yararlanabilir sorusuna daha önceki yazılarımızda yer vermiştik. Bugünkü rehberimizde ise Black Friday indirimleri için e-ticaret sitenizi nasıl hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

E-ticaret sitenizi Black Friday’e hazırlamak için neler yapabilirsiniz?

Erkenden çalışmaya başlayın

Çalışmalarınıza ne kadar erken başlarsanız bir o kadar iyidir. Çünkü bu indirim döneminde normalden fazla bir yoğunlukla karşılamanız olası bir durum ve e-ticaret sitenizin buna hazırlıklı olması gerekir.

İndirime girecek olan ürünlerinizi hazırlayın

Siteniz üzerinde tüm ürünlerde standart bir indirim uygulayabileceğiniz gibi sadece belli başlı ürünlerde bu indirimleri uygulamaya da başlayabilirsiniz. Bu sebeple de siteniz üzerinde hangi ürünlerde yüzde kaçlık bir indirim uygulayacağınızı erkenden belirlemeniz oldukça faydalıdır.

Ürün stoklarınızı gözden geçirin

Ürün stoklarınızı da şimdiden gözden geçirmeniz ve çok satan ürünleriniz için ek stoklar tutmanız Black Friday dönemi için oldukça önemlidir. Bu süreçte özellikle çok sattığınız ürünlerde stok yönetimini iyi yapmanız, alışveriş sırasında tüketicilerin mağdur olmamasını sağlarken, sizin de satış kaçırmamanıza yardımcı olur.

Olumsuz senaryolara hazırlıklı olun

Bu tür herkesin yoğun bir şekilde dahil olacağı satış dönemlerinde birçok olumsuz senaryo ile karşı karşıya gelebilirsiniz. Çalıştığınız kargo firması yoğunluk nedeniyle ürünleri zamanında teslim alamayabilir; ürünlerinizin stokları tükenebilir, siteniz yoğunluk nedeniyle yavaşlayabilir ya da çökebilir…

Bu tür olumsuz durumlara karşın bir yedek planınızın olması, Black Friday indirimleri dönemini en az hasarla geçirmenize yardımcı olur.

E-ticaret sitenizin trafik yoğunluğunu ve altyapısını kontrol edin

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi normalden aşırı bir yoğunluk olması durumunda e-ticaret altyapınız yeterli kapasitede değilse, gelen trafiği karşılayamayacağı için siteniz çökebilir. Bu da sitenin çalışmadığı anlarda satış kaçırmanıza neden olacaktır.

Bu nedenle de site altyapınızı test ederek, ne kadarlık bir trafiği kaldırabileceğini öğrenmeli ve gerekli önlemleri alarak, bu güne özel olarak altyapınızı güncelleyebilirsiniz.

Banner ve Black Friday görsellerinizi hazırlayın

Sitenizi ziyaret edenlere yaptığınız indirimleri ve fırsatları duyurmak için banner ve görsel çalışmaları yapmalısınız. Bu çalışmaları şimdiden yapmanız, indirim döneminde son dakika çalışmaları yapmamanızı sağlayarak, zamanınızı daha farklı işlere ayırmanıza yardımcı olur.

Sitenizin önemli sayfalarında bu bannerlara yer vererek, tüketicileri bilgilendirmeli ve onları doğru ürün kategori ve sayfalarına yönlendirmelisiniz.

Reklam ve pazarlama planlarınızı oluşturun

Tüketicileri bilgilendirmek ve kampanyalarınızı duyurmak için Black Friday haftasında reklam çalışmaları da yapmanız bir hayli önemli. Bu nedenle de pazarlama reklam stratejilerinizi önceden belirlemeniz ve bu çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız oldukça önemli.

Hangi kanallar üzerinde reklam kampanyaları çıkacağınızı, hangi görselleri kullanacağınızı ve reklam metinlerinizi şimdiden hazırlamalısınız. Böylelikle bu çalışmaları yapmak için üzerinde düşünecek vakit yaratabilir ve reklamlarınızı daha iyi bir şekilde planlayabilirsiniz.

Yaklaşan indirimle ilgili merak uyandırıcı çalışmalar yapın

İçerik ve sosyal medya çalışmalarınızda tüketicilerin dikkatini ve ilgisini çekmek için merak uyandırıcı çalışmalar yapabilirsiniz. E-posta gönderimleri yaparak onlara bazı ön bilgilendirmeler yapabileceğiniz gibi sosyal medya çalışmalarınızda da tüketicileri meraklandıracak paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Mobil odaklı düşünün

Özellikle Black Friday indirimleri döneminde tüketiciler farklı kanallar üzerinden ürün araştırması yapacağı gibi birçok firma sosyal mecralar üzerinden reklam kampanyaları yapacaklar. Bu da mobil kullanıcılarına yönelik bir çalışma olacaktır.

Bu dönemde reklam içeriklerinizi mobil cihazlara göre optimize etmeniz, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlar. Bununla beraber sitenizin de mobil uyumlu olması bir hayli önemli. Tüketiciler mobil cihazlarından bu reklamlara tıkladıklarında mobil sayfalarınızı göreceklerdir ve mobil tasarımınızın sorunlu olması, potansiyel satışları kaçırmanıza neden olabilir.

Aciliyet duygusunu vurgulayın

Tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için aciliyet duygusuna yönelik çalışmalar yapmanız da bir hayli önemli. Bu indirimleri sadece limitli bir sürede yapmak bu yöntemlerden biri. Bir diğeri de ürünlerinizde belli bir stok limiti koymanız, tüketicilerin daha hızlı karar vermesini sağlayacaktır. Ürünün stoklarının az olması tüketicilerin bu fırsatı kaçırmadan satın almayı gerçekleştirmesinde tetikleyici bir rol olacaktır.

Müşteri desteğini unutmayın

Bu yoğun dönemde gelen talepleri karşılayabilmek ve müşterilerinize iyi bir destek sunabilmeniz de oldukça önemli. Müşteri destek altyapınızı da kontrol ederek, bu indirim dönemine hazır hale getirmeniz, müşteri memnuniyet oranlarını artırmanızda önemli bir rol oynayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan