E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?

3 Kasım 2018
Sinan Oypan

Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi başardığı ve bu yıl da birçok marka ve işletme Black Friday indirimleri yaparak, tüketicileri sitelerine çekmeye çalışacak.

Black Friday’den e-ticaret firmaları nasıl yararlanabilir sorusuna daha önceki yazılarımızda yer vermiştik. Bugünkü rehberimizde ise Black Friday indirimleri için e-ticaret sitenizi nasıl hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

E-ticaret sitenizi Black Friday’e hazırlamak için neler yapabilirsiniz?

Erkenden çalışmaya başlayın

Çalışmalarınıza ne kadar erken başlarsanız bir o kadar iyidir. Çünkü bu indirim döneminde normalden fazla bir yoğunlukla karşılamanız olası bir durum ve e-ticaret sitenizin buna hazırlıklı olması gerekir.

İndirime girecek olan ürünlerinizi hazırlayın

Siteniz üzerinde tüm ürünlerde standart bir indirim uygulayabileceğiniz gibi sadece belli başlı ürünlerde bu indirimleri uygulamaya da başlayabilirsiniz. Bu sebeple de siteniz üzerinde hangi ürünlerde yüzde kaçlık bir indirim uygulayacağınızı erkenden belirlemeniz oldukça faydalıdır.

Ürün stoklarınızı gözden geçirin

Ürün stoklarınızı da şimdiden gözden geçirmeniz ve çok satan ürünleriniz için ek stoklar tutmanız Black Friday dönemi için oldukça önemlidir. Bu süreçte özellikle çok sattığınız ürünlerde stok yönetimini iyi yapmanız, alışveriş sırasında tüketicilerin mağdur olmamasını sağlarken, sizin de satış kaçırmamanıza yardımcı olur.

Olumsuz senaryolara hazırlıklı olun

Bu tür herkesin yoğun bir şekilde dahil olacağı satış dönemlerinde birçok olumsuz senaryo ile karşı karşıya gelebilirsiniz. Çalıştığınız kargo firması yoğunluk nedeniyle ürünleri zamanında teslim alamayabilir; ürünlerinizin stokları tükenebilir, siteniz yoğunluk nedeniyle yavaşlayabilir ya da çökebilir…

Bu tür olumsuz durumlara karşın bir yedek planınızın olması, Black Friday indirimleri dönemini en az hasarla geçirmenize yardımcı olur.

E-ticaret sitenizin trafik yoğunluğunu ve altyapısını kontrol edin

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi normalden aşırı bir yoğunluk olması durumunda e-ticaret altyapınız yeterli kapasitede değilse, gelen trafiği karşılayamayacağı için siteniz çökebilir. Bu da sitenin çalışmadığı anlarda satış kaçırmanıza neden olacaktır.

Bu nedenle de site altyapınızı test ederek, ne kadarlık bir trafiği kaldırabileceğini öğrenmeli ve gerekli önlemleri alarak, bu güne özel olarak altyapınızı güncelleyebilirsiniz.

Banner ve Black Friday görsellerinizi hazırlayın

Sitenizi ziyaret edenlere yaptığınız indirimleri ve fırsatları duyurmak için banner ve görsel çalışmaları yapmalısınız. Bu çalışmaları şimdiden yapmanız, indirim döneminde son dakika çalışmaları yapmamanızı sağlayarak, zamanınızı daha farklı işlere ayırmanıza yardımcı olur.

Sitenizin önemli sayfalarında bu bannerlara yer vererek, tüketicileri bilgilendirmeli ve onları doğru ürün kategori ve sayfalarına yönlendirmelisiniz.

Reklam ve pazarlama planlarınızı oluşturun

Tüketicileri bilgilendirmek ve kampanyalarınızı duyurmak için Black Friday haftasında reklam çalışmaları da yapmanız bir hayli önemli. Bu nedenle de pazarlama reklam stratejilerinizi önceden belirlemeniz ve bu çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız oldukça önemli.

Hangi kanallar üzerinde reklam kampanyaları çıkacağınızı, hangi görselleri kullanacağınızı ve reklam metinlerinizi şimdiden hazırlamalısınız. Böylelikle bu çalışmaları yapmak için üzerinde düşünecek vakit yaratabilir ve reklamlarınızı daha iyi bir şekilde planlayabilirsiniz.

Yaklaşan indirimle ilgili merak uyandırıcı çalışmalar yapın

İçerik ve sosyal medya çalışmalarınızda tüketicilerin dikkatini ve ilgisini çekmek için merak uyandırıcı çalışmalar yapabilirsiniz. E-posta gönderimleri yaparak onlara bazı ön bilgilendirmeler yapabileceğiniz gibi sosyal medya çalışmalarınızda da tüketicileri meraklandıracak paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Mobil odaklı düşünün

Özellikle Black Friday indirimleri döneminde tüketiciler farklı kanallar üzerinden ürün araştırması yapacağı gibi birçok firma sosyal mecralar üzerinden reklam kampanyaları yapacaklar. Bu da mobil kullanıcılarına yönelik bir çalışma olacaktır.

Bu dönemde reklam içeriklerinizi mobil cihazlara göre optimize etmeniz, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlar. Bununla beraber sitenizin de mobil uyumlu olması bir hayli önemli. Tüketiciler mobil cihazlarından bu reklamlara tıkladıklarında mobil sayfalarınızı göreceklerdir ve mobil tasarımınızın sorunlu olması, potansiyel satışları kaçırmanıza neden olabilir.

Aciliyet duygusunu vurgulayın

Tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için aciliyet duygusuna yönelik çalışmalar yapmanız da bir hayli önemli. Bu indirimleri sadece limitli bir sürede yapmak bu yöntemlerden biri. Bir diğeri de ürünlerinizde belli bir stok limiti koymanız, tüketicilerin daha hızlı karar vermesini sağlayacaktır. Ürünün stoklarının az olması tüketicilerin bu fırsatı kaçırmadan satın almayı gerçekleştirmesinde tetikleyici bir rol olacaktır.

Müşteri desteğini unutmayın

Bu yoğun dönemde gelen talepleri karşılayabilmek ve müşterilerinize iyi bir destek sunabilmeniz de oldukça önemli. Müşteri destek altyapınızı da kontrol ederek, bu indirim dönemine hazır hale getirmeniz, müşteri memnuniyet oranlarını artırmanızda önemli bir rol oynayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan