E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?

9 Aralık 2021
Markethinkers
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?

İnternet üzerinden alışveriş yapmanın geniş bir kitle için bir alışkanlık, hatta hayatı kolaylaştıran bir işleme dönüştüğü günümüzde e-ticaret, girişimciler için daha ilgi çekici hâle geliyor. Farklı seviyelerde sermayeye sahip birçok kişi, e-ticaret alanındaki bu yükselişin bir parçası olmak istiyor. Bu durum da kaçınılmaz olarak, klasik ticaret anlayışının dışına çıkan, yeni iş modellerinin ortaya çıkışına önayak oluyor.

İlk akla gelenler, müşteriye doğrudan ürün satmak gibi fikirler olsa da e-ticaret sadece bununla sınırlandırılamayacak kadar geniş bir alan. Resme daha geniş bir açıdan baktığınızda karşınıza tercih edebileceğiniz birçok farklı ticaret formatı çıkıyor. Son yıllarda gittikçe daha çok tercih edilene-ticaret bayiliği de bunlardan biri.

E-ticaret Bayiliği Nedir?

E-ticaret bayiliği, genel anlamda klasik bayilik sistemine benzetilebilir. Bir beyaz eşya bayisini düşünelim: Bu türden işletmeler, üretim sürecinin bir parçası değildir. Beyaz eşya grubunundaki ürünleri üreticilerinden tedarik eder ve kendi mağazalarında satar. Firmaların kendi satış mağazalarının da olduğu bir ortamda farklı noktalarda konumlanarak hem satış kanallarını genişletir hem de üretim masrafı olmadan gelir elde eder.

Bu modeli günümüzün teknolojik gelişmelerine paralel olarak yeniden düşündüğümüzde e-ticaret bayiliğinin ne olduğu daha kolay bir şekilde anlaşılabilir.

Bu sistem, mevcut durumda satılan ürün ya da hizmetlerin farklı e-ticaret kanallarından da potansiyel müşterilere sunulması mantığına dayanır. Söz konusu ürünü kendi ticari girişiminin çatısı altında satışa sunan işletme, e-ticaret bayisi olarak tanımlanır. E-ticaret bayiliğinin yukarıda örneklendirdiğimiz klasik sistemden ayrıldığı pek çok nokta vardır. Bunlardan ilki, sunulabilecek ürün çeşitliliğidir.

Klasik bayilik modelinde genellikle sadece tek bir firmanın ürünlerini satmanız gerekir. Fakat e-ticarette bu türden bir kısıtlama yoktur. Birden fazla işletmeden bayilik alarak müşterilerinize çok geniş bir ürün gamı sunmanız mümkündür. İki model, satış kanallarının yapısı nedeniyle de birbirinden ayrılır. Klasik formda satış, fizikî mağazalarda yapılır. E-ticaret bayiliğinde ise satış kanalları tamamen dijitaldir, yani ürünler alıcılar ile internet üzerinden buluşur. Buna bağlı olarak internetin yaygınlaşması ve gelişen teknolojiler, işlemlerin kolaylaşmasını sağladığı gibi bu modelin de kendi içinde alt gruplara ayrılmasına neden olmuştur.

E-ticaret bayiliği iki farklı şekilde yapılabilir. Bu yöntemler, tedarik mekanizmasına göre birbirinden ayrılır. Satılacak ürünlerin doğrudan tedarikçiden alındığı metot, bayinin pozisyonu açısından klasik yapıya daha yakın durur. Zira bu işletmeler, bayilik aldığı firmalara bir ödeme yapar ve tedarik ettiği ürünleri depolamak adına bir alan kiralamalıdır.

Stoksuz e-ticaret ya da global ismi ile dropshipping, günümüzde çok daha fazla tercih edilen bir modeldir. Ürün tedariği için ödeme yapma gerekliliğini ve stok tutma giderlerini ortadan kaldıran bu yöntem, neredeyse sıfır maliyetle e-ticaret alanına girmenize olanak sağlar. Bu nedenle stoksuz e-ticaret sisteminin, internet üzerinden satış yapmayı düşünen kişiler için, ideal bir ilk adım olduğu söylenebilir. Bu konuya dair merak ettiğiniz tüm soruların cevabını “Dropshipping Nedir? Nasıl Yapılır?” başlıklı içeriğimizde bulabilirsiniz.

E-ticaret Bayilik Sistemi Nasıl Oluşturulur?

E-ticaret bayilik sistemi, genel itibarı ile çift yönlü bir yapıdır. Bayilik veren ve bayilik alan firmaların birlikte iş yapma hususunda anlaşmaları ile bu sistem kurulur. Bayilik veren şirket B2B bir iş modeli yürütür. Yani faaliyetleri, son müşteri yerine internet üzerinden ürün satışı yapan firmalara yöneliktir. Bu sistemde bayilik alan firma ise B2C modelinde çalışır; ürünleri son müşteriye satarak gelir elde etmeyi amaçlar.

Konuya bayilik alan, görece daha yeni bir girişimcinin açısından yaklaşırsak ilk yapılması gerekenin, yasal bir şirket kurmak olduğunu söyleyebiliriz. Zira internet üzerinden satış yapmak da tıpkı klasik yapıdaki gibi vergiye tabiidir. Her satış için fatura düzenlenmesi gerekir. Fatura düzenlemek için de yasal bir şirket olmak zorunludur. Şahıs ya da sermaye şirketi tipinde olabilecek bir işletme kurduktan sonra kendi internet siteniz ya da sanal pazar yeri mecraları üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz. Ayrıca bu iki metodu birlikte kullanmanız da mümkündür.

İnternetten satış yapmak için yasal şartları sağladıktan sonra potansiyel müşterilerinize sunacağınız ürünleri ne şekilde tedarik edeceğinize karar vermeniz gerekir. Stoksuz satış yapmayı düşünüyorsanız, bu modeli destekleyen tedarikçilerle çalışmanız gerekir. XML bayilik veren tedarikçilerin sağladıkları avantajlarla bu konuda bir adım öne çıktığını söyleyebiliriz. XML bayiliğinin ne olduğunu ve bu sürecinden nasıl işlediğini yazımızın devamında detaylı bir şekilde inceleyeceğiz.

Doğru tedarikçi seçimi, e-ticaret bayiliğinin en önemli unsurlarından biridir. Bu konuda hatalı seçim yapmanız durumunda, sorunlu ürün gönderiminden teslimat aksamalarına kadar pek çok olumsuz durum ortaya çıkabilir. Süreç tamamı ile aleyhinize dönebilir. Dolayısıyla çalışacağınız tedarikçileri belirlerken ince eleyip sık dokumanız, birlikte çalışarak başarıya ulaşabileceğinize inandığınız işletmeleri seçmeniz kilit önem taşır.

Doğru tedarikçinin seçilmesi sürecin sorunsuz ve en iyi sonucu doğuracağı anlamına gelmez. Bunun için sorumluluklarının nasıl paylaşılacağını ve işlemler yürütülmesi esnasında izlenecek yolları net şekilde belirleyen sözleşmelerin yapılması gerekir. Bayilik alan ve veren firmanın mutabık olduğu şartların bir sözleşme ile resmiyete dökülmesi işlerinizin daha profesyonel şekilde devam etmesini sağlar. Ürün tedarikçileri ile çalışmak konulu içeriğimize göz atarak birlikte çalıştığınız firmalarla verimli bir iletişim kurmanın püf noktalarına ulaşabilirsiniz.

Tedarikçilerinizle anlaşıp satacağınız ürünleri klasik biçimde ya da XML teknolojisi sayesinde sanal olarak teslim aldıktan sonra, bunları satış kanallarınıza yükleyerek ticari faaliyetlerinize başlayabilirsiniz. Söz konusu listeme işleminin nasıl yapıldığı da sistemin kurulumunun önemli bir parçasıdır. XML yardımı ile listeme çok daha pratik bir şekilde gerçekleştirilebilirken bu teknolojiyi kullanmadığınız durumlardan ürünleri kullandığınız mecralara tek tek yüklemeniz gerekir. Listelenen ürünlerin onaylanması ile e-ticaret bayilik sistemi kurulmuş olur. Bu andan itibaren sistem içinde işletmeniz bir e-ticaret bayisi olarak olarak değerlendirilebilir.

E-ticaret Bayilik Sözleşmesi Genel Olarak Hangi Maddeleri İçerir?

E-ticaret bayilik sözleşmesi, bu sistemin olmazsa olmaz unsurlarının başında gelir. Sürecin nasıl işleyeceğine dair çerçeve, söz konusu sözleşmenin maddeleri ile belirlenir. E-ticaret işlemleri için yapılan bir bayilik sözleşmesi genel olarak şu bilgi ve maddeleri içerir:

  • Sözleşme, bayilik alan ve veren kurumların yasal isimleri, adresleri ve iletişim bilgileri
  • Sözleşmenin yapılma nedenini ve sürecin işleyişinin genel yapısını ortaya koyan amaç maddesi
  • Bayilik veren ve alan şirketlerin genel çalışma prensiplerini, işlemler için kullanılacak ödeme yöntemleri ile sevkiyat adres ve biçimlerini ifade eden tanımlar maddesi
  • E-ticaret bayiliği sistemi çalışma şeklini gösteren, tarafların karşılıklı sorumluluklarını detaylı bir şekilde belirten işleyişe dair maddeler
  • Taraflar arasına cari hesapların nasıl tutulacağını, ödemelerin hangi periyotlarda yapılacağını netleştiren maddeler
  • Sözleşmenin belirli bir süre için askıya alınması minvalinde bir sonuç doğuracak durumları içerek mücbir haller maddesi
  • Varsa sözleşmenin sona ereceği tarihi belirten süre maddesi

Sözleşme maddelerinde tarafların çalışma biçimlerine, talep ve beklentilerine göre farklılıklar görülebilir. Bu noktada dikkat edilmesi gereken, sözleşmenin tüm şartlara hazırlıklı olunmasını sağlayacak düzeyde detaylı hazırlanması ve herhangi bir muğlak alan bırakmamasıdır.

E-ticaret Bayiliği Veren Firmalar Hangileridir?

Sağladığı e-ticaret altyapıları ile bu alanın en önemli aktörlerinden biri hâline gelen IdeaSoft, e-bayilik veren firmalarında başında gelir. Hâlihazırda 300’den fazla bayisi olan IdeaSoft’la çalışarak her geçen tüm büyüyen e-ticaret dünyasının önemli bir parçası olabilirsiniz. Son 6 yılda e-ticaretin perakende sektöründeki payının %300 artmıştır. Bu büyüme düşündüğünde e-ticaretin en güçlü isimlerinden birinden bayilik almanın ne kadar mantıklı olacağı daha da net şekilde görülebilir. Bu şartlar altında e-ticaret bayiliği veren firmalar arasından, IdeaSoft gibi tecrübesi ve hizmet kalitesine güvenip inandığınız şirketlerden birini tercih etmeniz gerektiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

IdeaSoft, 12 binden fazla müşterisi ile e-ticaret sitesi açma konusunda akla gelen ilk gelen firmadır. Bayileri için düzenlediği eğitimlerle bu alanlardaki bilgilerinizi her daim güncel tutar ve ortaya çıkan yeni gelişmelere adapte olmanızı kolaylaştırır. Geniş teknik destek ekibi ile tüm sorularınızı yanıtlar, sorunlarınızın çözülmesine yardımcı olur. E-ticaret paketi satışları ve vereceğiniz danışmanlık hizmetleri ile yüksek gelirler elde etmek istiyorsanız daha detaylı bilgi için Bayilik Sistemi sayfamızı inceleyebilirsiniz.

XML Bayilik Nedir?

XML bayilik, özellikle stoksuz e-ticaret için geliştirilmiş bir modeldir. XML aslında bir yazılım dilidir. Bir dijital mecrada hâlihazırda listelenip satış sunulmuş ürünlerin, başka satış kanallarına da aktarılmasına olanak sağlar. Yani XML bayiliği veren firmalarla anlaşarak onların sistemlerinde kayıtlı olan ürünlerle birlikte bu ürünlerin görsellerini, fiyat ve stok bilgilerini doğrudan kendi sitenize aktarabilirsiniz. Bu işlem, size sağlanan XML verilerinin e-ticaret altyapınıza entegre edilmesi ile oldukça kolay bir şekilde gerçekleşir.

XML bayilik yöntemi, öncesinde önemli bir yatırım gerektirmediğinden e-ticarete yeni başlayanlar için oldukça caziptir. Sistem şu şekilde çalışır: Bayilik anlaşmasını yaptığınız firmalar tarafından iletilen verilerle kendi satış kanallarınıza ürünleri yüklersiniz. Bu mecralardan aldığınız siparişlerin bilgileri tedarikçinize iletilir ve satılan ürünün müşteriye gönderimi yine tedarikçinin sorumluluğundadır. Bu sistemde sizin bayi olarak yaptığınız işlem, bir tür komisyonculuğa da benzetilebilir.

XML Bayiliği Veren Firmalar Hangileridir?

Stoksuz e-ticaret bayiliği veren firmalar, size çok geniş bir kategori ve ürün çeşitliliği sunar. İnternet üzerinden satış yapmayı düşünüyor ama hangi alana yöneleceğinize karar veremiyorsanız bu firmalarının kataloglarını incelemeniz size yardımcı olabilir. Farklı kategorilerde ürünler sunan, başlıca XML bayiliği veren firmaları şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Datagate: Bilgisayar ve teknoloji alanında hizmet veren bir firmadır. Bu firmadan bilgisayar parçaları ve optik okuyucular gibi daha çok teknoloji ile içli dışlı olan kişilere hitap eden ürünler tedarik edebilirsiniz. Datagate, bayilerinden kendi e-ticaret sitesi olmasını talep etmektedir.
  • Birofis: Ofis ve kırtasiye malzemeleri satmayı düşünüyorsanız Birofis, göz önünde bulundurulması gereken bir alternatiftir. Sitelerinde bulunan formu doldurarak firma yetkilileri ile temasa geçebilirsiniz.
  • Ews: Mutfak ürünleri ve ev gereçleri satan bir firmadır. Hepsiburada ve GittiGidiyor üzerinden satış yapan işletmelerin yanında kendi kargo anlaşması bulunan bayilerle çalışır.
  • Petgarden: Son derece geniş bir evcil hayvan ürünleri yelpazesi sunar. Başta mamalar olmak üzere evcil hayvan sahiplerinin ihtiyacı olan pek çok ürünü Petgarden’dan tedarik edebilirsiniz.
  • YokYok: Giyimden ayakkabıya, kozmetikten aksesuara kadar birçok kategorideki ürünü YokYok’ta bulabilirsiniz. 50 000’den fazla ürün çeşidi sunan firma, satılan ürün başına %25 komisyon uygular. Gelişmiş teknik destek hattı ile de dikkat çeker.

E-ticaret Bayiliği Almanın Avantajları Nelerdir?

E-ticaret bayiliği almak birçok avantajı beraberinde getirir. Bu yöntemi kullanarak e-ticarete atılmanız hâlinde aşağıdaki avantajlardan yararlanabilirsiniz.

  • Ürünleri tedarik etmeniz için yapmanız gereken harcamalar ortadan kalkar. Stoksuz çalışmanız durumunda sadece sattığınız ürün için belirlenmiş olan bedeli bayilik aldığınız firmaya ödersiniz.
  • Tedarik masraflarının yanında ürün depolamak için de bütçe ayırmanıza gerek kalmaz. Çünkü bu sistemde depo benzeri mekâna ihtiyacınız yoktur.
  • Yurtdışından ürün getirmek için yerine getirmeniz gereken prosedürlerden kurtulursunuz.
  • XML sistemi, kullandığınız e-ticaret kanallarına ürün yüklemeyi ve bu ürünlerin bilgilerini güncel tutmayı çok kolay hâle getirir.
  • Tedarik ve gönderim gibi süreçlerle uğraşmanız gerekmediğinden tüm zamanınızı daha geniş bir kitleye ulaşmak ve en yüksek müşteri memnuniyetini sağlamak için kullanabilirsiniz.

E-Ticarette Bayilik Almanın Dezavantajları Var mıdır?

Sağladığı faydaların yanında e-ticaret bayiliği almanın getirdiği birtakım dezavantajlardan da söz edebiliriz. Bu iş modelinin başlıca olumsuz yanlarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Bayilik aldığınız firmanın komisyon politikalarına bağlı olarak düşük kâr marjları ile çalışmanız gerekebilir.
  • Son dönemde çokça tercih edilen bir yöntem olması nedeni ile rekabet şartları oldukça çetindir.
  • Ürün kaliteniz tamamen tedarikçiye bağlıdır. Kalitede yaşanabilecek kontrolünüz dışındaki düşüşler marka kimliğinize zarar verebilir, müşteri memnuniyeti seviyenizi düşürebilir.
  • Sattığınız ürünlerin doğrudan tedarikçi tarafından alıcıya iletileceği bir model ile çalışıyorsanız, bu süreçlerdeki olumsuzluklar da size ve markanıza yansır.
  • Şayet sattığınız ürünler alıcı değil de size gönderiliyorsa bu, iki sefer kargo süreci yaşanacağı anlamına gelir. Zarar ya da gelir kaybı yaşamamak için kargo maliyetlerine özen göstermeniz gerekir.
  • Bayilik aldığınız firma ile aranızdaki bilgi akışı sorunsuz şekilde ilerlemelidir. Aksi hâlde stokta olmayan bir ürünü satmak gibi olumsuzluklar yaşayabilirsiniz.

E-ticaret Bayiliği Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

E-ticaret bayiliği, diğer pek çok modele göre daha kolay ve risksiz görünse de hazırlıksız başlandığında zarar etmenize neden olabilecek bir yöntemdir. Bu operasyonu en iyi şekilde yürütmek için bayilik aldığınız firmayı doğru seçmeniz büyük önem taşır. E-ticaret bayiliği alırken şu konulara özen göstermelisiniz:

  • Firmanın ürün çeşitliliğine mutlaka göz atın.
  • Komisyon oranları ve buna bağlı olarak ortaya çıkacak kâr marjını göz önünde bulundurun.
  • XML’leri ücretsiz mi yoksa bir bedel karşılığında mı alacağınızı netleştirin.
  • Kargo süreçlerinin nasıl işleyeceğini belirleyin ve tedarik zincirini optimize edin. Bu konuda “Etkili Tedarik Zinciri Yönetimi İpuçları” başlıklı yazımızdan yardım alabilirsiniz.
  • İptal ve iade politikaları üzerinde fikir alışverişi yapın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin