E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

26 Haziran 2018
Sinan Oypan

E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde.

E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi gerekenler

Kendi işinizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız iyi bir e-ticaret altyapısına ihtiyacınız olacak. Kendi sitenizi kurabileceğiniz gibi, hazır e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak da bir site sahibi olabilirsiniz. Daha önceden e-ticaret sitesi kurma ya da yazılım konusunda bilgi ve tecrübe sahibi değilseniz, hazır altyapı paketlerinden yararlanmak sizin için daha etkili olacaktır; çünkü altyapınızın doğru kurulmaması uzun vadede birçok sıkıntıyla uğraşmanıza neden olur. Tabii ki e-ticaret altyapı paketi seçerken de dikkat etmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

Farklı tasarım çözümleri ve düzenleme seçenekleri

Seçeceğiniz e-ticaret altyapı paketinin size farklı tasarım çözümleri ve site içerisinde farklı bölümleri farklı şekillerde düzenleme imkanı sunuyor olması gerekir. Tek bir tasarımın olması ya da farklı iş kolu ve sektörlere göre çözümlerin sunulmuyor olması, aynı zamanda da site tasarımı içinde düzenleme imkanı sunulmuyor olması bir takım sıkıntılar çıkartacaktır. Sitenizi kendi isteğiniz doğrultusunda şekillendirerek, site içerisinde değiştirmek istediğiniz bölümleri dilediğiniz gibi değiştirebilmeniz gerekir.

SEO uyumluluğu

Yaptığınız sitenin arama motorlarına uyumluluğu da bir hayli önemlidir. Seçeceğiniz paketin altyapısının SEO çalışmalarına uyumlu olması, SEO çalışmaları için farklı çözümler sunuyor olması gerekir.

Farklı ödeme yöntemi seçenekeleri

Altyapı sisteminin farklı ödeme yöntemlerini de kabul ediyor ve size sunuyor olması gerekir. Bankaların Sanal POS’ları, kapıda ödeme sistemi, havale gibi birçok farklı ödeme yöntemi seçeneğinin bu paketlerde yer alması gerekir.

Sosyal medya entegrasyon işlemleri

Sosyal medya pazarlama e-ticaret siteleri için önemli bir yere sahiptir. Seçtiğiniz altyapı paketinin sosyal medya entegrasyonu da sunması gerekir. Bu entegrasyon sayesinde sitenizi sosyal medya hesaplarıyla bağlayarak, bu kanallar üzerinden sitenize trafik sağlayabilmeniz gerekir.

Ürün ve envanter yönetimi

Sitenize koyacağınız ürünleri düzenleyebilmeniz, stok bilgilerini kontrol edebilmeniz gerekir. Ürün fotoğraflarınızı ve açıklamalarınızı düzenleyerek, envanter bilgilerinizi tutabileceğiniz bir arayüzün de bu altyapı paketinde sunulması gerekmektedir.

Kargo yönetimi

Bir diğer önemli detay ise kargo yönetimidir. Aldığınız siparişlerin doğru adres ve kişilere ulaşabilmesi için altyapı sisteminiz üzerinde bir kargo yönetim platformunun da olması gerekmektedir. Bu sistemin olmayışı, kargo yönetiminizi zorlaştıracağı için ideal bir yaklaşım değildir.

Müşteri destek hizmetleri

Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra belli konularda destek almanız da gerekecektir. Hem sitenin kurulumu, altyapı işlemleri hem de e-ticaretle ilgili diğer konularla ilgili destek alabileceğiniz müşteri destek hizmetlerinin sunulması gerekmektedir. Seçeceğiniz altyapı paketinde bu destek hizmetlerinin olduğunda da emin olmanız gerekiyor.

E-posta gönderim ve blog yönetim seçenekleri

Dijital pazarlama çalışmaları yapabilmek için de bir takım araçlara ihtiyacınız olacak. Sosyal medya entegrasyon sistemlerinin yanı sıra blog yönetimi ve e-posta gönderim seçeneklerinin olması da gerekir. Hem satış sonrası müşterilerinize e-posta gönderimi yapabilmeli hem de kampanya içerikleri sunabilmeniz gerekir. Bunun yanı sıra blog yönetimi ile e-ticaret sitenizle ilgili içerikler oluşturabilmeniz gerekir. Seçtiğiniz altyapı paketinde bu seçeneklerin de olması gerekir.

Raporlama seçenekleri

Siteniz üzerinde yaptığınız çalışmaların raporlamalarını da yapabilmelisiniz. Site üzerindeki satışlar, geri dönüşler, trafikler gibi birçok farklı verinin analizini yapabilecek rapor sistemlerinin de bu altyapı sistemlerinde yer alması bir hayli önemlidir.

“E

Bilmeniz gereken diğer detaylar

Yukarıda belirttiğimiz detaylar haricinde de bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Birçok farklı altyapı paketi olduğu için bu paketlerin fiyatlarında da değişiklik olacaktır. Herbir altyapı paketinin sunduğu özellikler farklılık gösterebilir.

Fiyatlandırmalara göre farklı özellikler satın alma durumunuz olduğunu da unutmayın. Standart gelen özelliklerin yanı sıra paket fiyatları arttığında daha geniş kapsamlı hizmetler alınabileceğini de göz önünde bulundurmalısınız. Bu noktada da bütçenize en uygun olan seçenekleri değerlendirmelisiniz.

Daha yüksek ücretli olan e ticaret altyapısı paketlerini satın almanız daha geniş kapsamlı hizmetler almanızı sağlayacağı için alacağınız geri dönüşümlerde de artış görebilirsiniz.

İdeasoft olarak farklı e ticaret altyapısı paketleriyle müşterilerimizin hem temel hem de ileri seviye ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler sunuyoruz. Altyapı paketlerinin yanı sıra konsept tasarımlarla da daha kişiye özel tasarım ve kurumsal kimlik çözümlerini de sunmaktayız. Hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için e-ticaret altyapı paketleri sayfamızı inceleyebilir ya da müşteri hizmetlerimiz ile görüşebilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinden yararlanarak, sizlere sunduğumuz hizmetleri deneme fırsatı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan