E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

26 Haziran 2018
Sinan Oypan

E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde.

E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi gerekenler

Kendi işinizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız iyi bir e-ticaret altyapısına ihtiyacınız olacak. Kendi sitenizi kurabileceğiniz gibi, hazır e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak da bir site sahibi olabilirsiniz. Daha önceden e-ticaret sitesi kurma ya da yazılım konusunda bilgi ve tecrübe sahibi değilseniz, hazır altyapı paketlerinden yararlanmak sizin için daha etkili olacaktır; çünkü altyapınızın doğru kurulmaması uzun vadede birçok sıkıntıyla uğraşmanıza neden olur. Tabii ki e-ticaret altyapı paketi seçerken de dikkat etmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

Farklı tasarım çözümleri ve düzenleme seçenekleri

Seçeceğiniz e-ticaret altyapı paketinin size farklı tasarım çözümleri ve site içerisinde farklı bölümleri farklı şekillerde düzenleme imkanı sunuyor olması gerekir. Tek bir tasarımın olması ya da farklı iş kolu ve sektörlere göre çözümlerin sunulmuyor olması, aynı zamanda da site tasarımı içinde düzenleme imkanı sunulmuyor olması bir takım sıkıntılar çıkartacaktır. Sitenizi kendi isteğiniz doğrultusunda şekillendirerek, site içerisinde değiştirmek istediğiniz bölümleri dilediğiniz gibi değiştirebilmeniz gerekir.

SEO uyumluluğu

Yaptığınız sitenin arama motorlarına uyumluluğu da bir hayli önemlidir. Seçeceğiniz paketin altyapısının SEO çalışmalarına uyumlu olması, SEO çalışmaları için farklı çözümler sunuyor olması gerekir.

Farklı ödeme yöntemi seçenekeleri

Altyapı sisteminin farklı ödeme yöntemlerini de kabul ediyor ve size sunuyor olması gerekir. Bankaların Sanal POS’ları, kapıda ödeme sistemi, havale gibi birçok farklı ödeme yöntemi seçeneğinin bu paketlerde yer alması gerekir.

Sosyal medya entegrasyon işlemleri

Sosyal medya pazarlama e-ticaret siteleri için önemli bir yere sahiptir. Seçtiğiniz altyapı paketinin sosyal medya entegrasyonu da sunması gerekir. Bu entegrasyon sayesinde sitenizi sosyal medya hesaplarıyla bağlayarak, bu kanallar üzerinden sitenize trafik sağlayabilmeniz gerekir.

Ürün ve envanter yönetimi

Sitenize koyacağınız ürünleri düzenleyebilmeniz, stok bilgilerini kontrol edebilmeniz gerekir. Ürün fotoğraflarınızı ve açıklamalarınızı düzenleyerek, envanter bilgilerinizi tutabileceğiniz bir arayüzün de bu altyapı paketinde sunulması gerekmektedir.

Kargo yönetimi

Bir diğer önemli detay ise kargo yönetimidir. Aldığınız siparişlerin doğru adres ve kişilere ulaşabilmesi için altyapı sisteminiz üzerinde bir kargo yönetim platformunun da olması gerekmektedir. Bu sistemin olmayışı, kargo yönetiminizi zorlaştıracağı için ideal bir yaklaşım değildir.

Müşteri destek hizmetleri

Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra belli konularda destek almanız da gerekecektir. Hem sitenin kurulumu, altyapı işlemleri hem de e-ticaretle ilgili diğer konularla ilgili destek alabileceğiniz müşteri destek hizmetlerinin sunulması gerekmektedir. Seçeceğiniz altyapı paketinde bu destek hizmetlerinin olduğunda da emin olmanız gerekiyor.

E-posta gönderim ve blog yönetim seçenekleri

Dijital pazarlama çalışmaları yapabilmek için de bir takım araçlara ihtiyacınız olacak. Sosyal medya entegrasyon sistemlerinin yanı sıra blog yönetimi ve e-posta gönderim seçeneklerinin olması da gerekir. Hem satış sonrası müşterilerinize e-posta gönderimi yapabilmeli hem de kampanya içerikleri sunabilmeniz gerekir. Bunun yanı sıra blog yönetimi ile e-ticaret sitenizle ilgili içerikler oluşturabilmeniz gerekir. Seçtiğiniz altyapı paketinde bu seçeneklerin de olması gerekir.

Raporlama seçenekleri

Siteniz üzerinde yaptığınız çalışmaların raporlamalarını da yapabilmelisiniz. Site üzerindeki satışlar, geri dönüşler, trafikler gibi birçok farklı verinin analizini yapabilecek rapor sistemlerinin de bu altyapı sistemlerinde yer alması bir hayli önemlidir.

“E

Bilmeniz gereken diğer detaylar

Yukarıda belirttiğimiz detaylar haricinde de bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Birçok farklı altyapı paketi olduğu için bu paketlerin fiyatlarında da değişiklik olacaktır. Herbir altyapı paketinin sunduğu özellikler farklılık gösterebilir.

Fiyatlandırmalara göre farklı özellikler satın alma durumunuz olduğunu da unutmayın. Standart gelen özelliklerin yanı sıra paket fiyatları arttığında daha geniş kapsamlı hizmetler alınabileceğini de göz önünde bulundurmalısınız. Bu noktada da bütçenize en uygun olan seçenekleri değerlendirmelisiniz.

Daha yüksek ücretli olan e ticaret altyapısı paketlerini satın almanız daha geniş kapsamlı hizmetler almanızı sağlayacağı için alacağınız geri dönüşümlerde de artış görebilirsiniz.

İdeasoft olarak farklı e ticaret altyapısı paketleriyle müşterilerimizin hem temel hem de ileri seviye ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler sunuyoruz. Altyapı paketlerinin yanı sıra konsept tasarımlarla da daha kişiye özel tasarım ve kurumsal kimlik çözümlerini de sunmaktayız. Hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için e-ticaret altyapı paketleri sayfamızı inceleyebilir ya da müşteri hizmetlerimiz ile görüşebilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinden yararlanarak, sizlere sunduğumuz hizmetleri deneme fırsatı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan