E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

26 Haziran 2018
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde.

E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi gerekenler

Kendi işinizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız iyi bir e-ticaret altyapısına ihtiyacınız olacak. Kendi sitenizi kurabileceğiniz gibi, hazır e-ticaret altyapı paketlerinden yararlanarak da bir site sahibi olabilirsiniz. Daha önceden e-ticaret sitesi kurma ya da yazılım konusunda bilgi ve tecrübe sahibi değilseniz, hazır altyapı paketlerinden yararlanmak sizin için daha etkili olacaktır; çünkü altyapınızın doğru kurulmaması uzun vadede birçok sıkıntıyla uğraşmanıza neden olur. Tabii ki e-ticaret altyapı paketi seçerken de dikkat etmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

Farklı tasarım çözümleri ve düzenleme seçenekleri

Seçeceğiniz e-ticaret altyapı paketinin size farklı tasarım çözümleri ve site içerisinde farklı bölümleri farklı şekillerde düzenleme imkanı sunuyor olması gerekir. Tek bir tasarımın olması ya da farklı iş kolu ve sektörlere göre çözümlerin sunulmuyor olması, aynı zamanda da site tasarımı içinde düzenleme imkanı sunulmuyor olması bir takım sıkıntılar çıkartacaktır. Sitenizi kendi isteğiniz doğrultusunda şekillendirerek, site içerisinde değiştirmek istediğiniz bölümleri dilediğiniz gibi değiştirebilmeniz gerekir.

SEO uyumluluğu

Yaptığınız sitenin arama motorlarına uyumluluğu da bir hayli önemlidir. Seçeceğiniz paketin altyapısının SEO çalışmalarına uyumlu olması, SEO çalışmaları için farklı çözümler sunuyor olması gerekir.

Farklı ödeme yöntemi seçenekeleri

Altyapı sisteminin farklı ödeme yöntemlerini de kabul ediyor ve size sunuyor olması gerekir. Bankaların Sanal POS’ları, kapıda ödeme sistemi, havale gibi birçok farklı ödeme yöntemi seçeneğinin bu paketlerde yer alması gerekir.

Sosyal medya entegrasyon işlemleri

Sosyal medya pazarlama e-ticaret siteleri için önemli bir yere sahiptir. Seçtiğiniz altyapı paketinin sosyal medya entegrasyonu da sunması gerekir. Bu entegrasyon sayesinde sitenizi sosyal medya hesaplarıyla bağlayarak, bu kanallar üzerinden sitenize trafik sağlayabilmeniz gerekir.

Ürün ve envanter yönetimi

Sitenize koyacağınız ürünleri düzenleyebilmeniz, stok bilgilerini kontrol edebilmeniz gerekir. Ürün fotoğraflarınızı ve açıklamalarınızı düzenleyerek, envanter bilgilerinizi tutabileceğiniz bir arayüzün de bu altyapı paketinde sunulması gerekmektedir.

Kargo yönetimi

Bir diğer önemli detay ise kargo yönetimidir. Aldığınız siparişlerin doğru adres ve kişilere ulaşabilmesi için altyapı sisteminiz üzerinde bir kargo yönetim platformunun da olması gerekmektedir. Bu sistemin olmayışı, kargo yönetiminizi zorlaştıracağı için ideal bir yaklaşım değildir.

Müşteri destek hizmetleri

Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra belli konularda destek almanız da gerekecektir. Hem sitenin kurulumu, altyapı işlemleri hem de e-ticaretle ilgili diğer konularla ilgili destek alabileceğiniz müşteri destek hizmetlerinin sunulması gerekmektedir. Seçeceğiniz altyapı paketinde bu destek hizmetlerinin olduğunda da emin olmanız gerekiyor.

E-posta gönderim ve blog yönetim seçenekleri

Dijital pazarlama çalışmaları yapabilmek için de bir takım araçlara ihtiyacınız olacak. Sosyal medya entegrasyon sistemlerinin yanı sıra blog yönetimi ve e-posta gönderim seçeneklerinin olması da gerekir. Hem satış sonrası müşterilerinize e-posta gönderimi yapabilmeli hem de kampanya içerikleri sunabilmeniz gerekir. Bunun yanı sıra blog yönetimi ile e-ticaret sitenizle ilgili içerikler oluşturabilmeniz gerekir. Seçtiğiniz altyapı paketinde bu seçeneklerin de olması gerekir.

Raporlama seçenekleri

Siteniz üzerinde yaptığınız çalışmaların raporlamalarını da yapabilmelisiniz. Site üzerindeki satışlar, geri dönüşler, trafikler gibi birçok farklı verinin analizini yapabilecek rapor sistemlerinin de bu altyapı sistemlerinde yer alması bir hayli önemlidir.

“E

Bilmeniz gereken diğer detaylar

Yukarıda belirttiğimiz detaylar haricinde de bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Birçok farklı altyapı paketi olduğu için bu paketlerin fiyatlarında da değişiklik olacaktır. Herbir altyapı paketinin sunduğu özellikler farklılık gösterebilir. Fiyatlandırmalara göre farklı özellikler satın alma durumunuz olduğunu da unutmayın. Standart gelen özelliklerin yanı sıra paket fiyatları arttığında daha geniş kapsamlı hizmetler alınabileceğini de göz önünde bulundurmalısınız. Bu noktada da bütçenize en uygun olan seçenekleri değerlendirmelisiniz. Daha yüksek ücretli olan e ticaret altyapısı paketlerini satın almanız daha geniş kapsamlı hizmetler almanızı sağlayacağı için alacağınız geri dönüşümlerde de artış görebilirsiniz. İdeasoft olarak farklı e ticaret altyapısı paketleriyle müşterilerimizin hem temel hem de ileri seviye ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler sunuyoruz. Altyapı paketlerinin yanı sıra konsept tasarımlarla da daha kişiye özel tasarım ve kurumsal kimlik çözümlerini de sunmaktayız. Hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için e-ticaret altyapı paketleri sayfamızı inceleyebilir ya da müşteri hizmetlerimiz ile görüşebilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinden yararlanarak, sizlere sunduğumuz hizmetleri deneme fırsatı da bulabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Markethinkers
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Kapıda Ödemeli Satış Nedir? Kapıda Ödeme Sistemi Nasıl Çalışır?
Kapıda Ödemeli Satış Nedir? Kapıda Ödeme Sistemi Nasıl Çalışır?
E-ticaret sitenizde, müşterilerinize farklı ödeme seçenekleri sunmalısınız. Çünkü alternatif ödeme sistemi seçenekleri sunmak, farklı profillere sahip potansiyel müşterilere hitap edebilmenizi mümkün kılar. İkna etmesi en zor...
28 Ocak 2022
Markethinkers
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın