2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?

2 Ocak 2020
Sinan Oypan

E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama araçlarından biri oluyor ve önümüzdeki yılda da bu çalışmalara yatırım yapmak isteyen firmaların bazı konulara dikkat etmeleri gerekecek.

2020 e posta pazarlaması trendleri

Mobil tasarım

E posta pazarlaması üzerine yoğunlaşmayı planlıyorsan ya da mevcut stratejileriniz arasında bu çalışmalar yer alıyorsa, mobile uyumlu e-posta tasarımları yapmanız oldukça önemli. Kullanıcıların mobil cihazları üzerinden kişisel e-postalarına ulaşıyor olmaları, mobile uyumlu e-postaların önemini daha da artırıyor.

Tasarım olarak, mobil cihazların çözünürlüklerine uyumlu bir şekilde çalışan e-posta şablonları üzerine çalışarak, gönderilerinizin, açılma, tıklanma ve okunma oranlarını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 8 farklı e-posta pazarlama şablonu

Daha kısa ve net içerikler

Kullanıcıların gün içerisinde birçok farklı firmadan e-posta aldıklarını göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu durumda da vermek istediğiniz mesajları mümkün olduğunca hızlı bir şekilde vermelisiniz. Bunu sağlamak için de daha kısa ve net içerikler üretmelisiniz. Metinleri mümkün olduğunca kısaltmalı ve vermek istediğiniz mesajı net bir şekilde vererek, kullanıcıların mümkün olan en kısa sürede e-postalarınızı anlamalarını sağlamalısınız.

Çok karmaşık ve uzun gönderiler, kullanıcıları kaçırabileceği için geri dönüşümlerinizi de önemli ölçüde azaltacaktır. Daha kısa cümleler tercih etmeniz, jargondan kaçınarak, sade bir dille anlatımlarınızı yapmanız bu noktada size yardımcı olacaktır.

İlgi ve dikkat çekici başlıklar

İlgi ve dikkat çekici başlıklar da e posta pazarlaması çalışmalarınızda önemli bir rol üstlenecek. Gönderilerinizin açılma oranlarını artırabilmek için dikkat çekici başlıklara ihtiyacınız vardır. Bu sebeple de 2020’deki e posta çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekebilecek başlık yazımlarına da dikkat etmeniz gerekecek.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

E-postalarda kişiselleştirme yapın

E-posta pazarlama çalışmalarınızın verimini artırabilmek için kişiselleştirme çalışmalarını da yapmanız gerekir. Alıcı isminde abonenin ismini kullanmanın yanı sıra, benzer hedef kitleleri beraber gruplamak ve bu gruplara profilleri doğrultusunda ilgili ürün ve kampanya önerilerini sunmak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak çalışmalar arasında yer almakta.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları

E-posta pazarlama trendleri arasında yer alacaklardan biri de sepeti terk edenlere yönelik hazırlanan hatırlatma e-postaları olacak. Sepette ürün bırakan tüketiciler nedeniyle e-ticaret firmaları, potansiyel satışları kaçırmakta ve e-posta gönderimlerinde kullanıcılara sepetlerindeki ürünleri hatırlatmak, onları tekrar sitenize yönlendirerek, satışları tamamlamalarını sağlamakta. 2020’de sitenizi herhangi bir sebeple terk eden abonelerinize hatırlatma e-postaları göndererek, onları tekrar satışa yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

Gönderi sayınızı azaltarak, ilgi çekici içerikler sunun

Kullanıcıların e-posta kutularını doldurmamak ve onları sıkmamak için e-posta gönderim sıklığınızı da ayarlamanız gerekir. Sürekli ürün tanıtımı yapmak ya da aynı gönderileri tekrar tekrar göndermek, kullanıcıları sıkacaktır ve bu da onların e-posta listenizden çıkmalarına neden olacaktır. Bunun olmasını engellemek için gönderi sayınızı azaltmayı denemelisiniz.

E-posta çalışmalarınızda abonelerinize yeni bir bilgi, ürün, fırsat ya da kampanya sunmuyorsanız, yeni e-posta kampanyası hazırlamamalısınız. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

E posta pazarlaması ile ilgili sık sorulan sorular

Ne zaman e-posta gönderimi yapmalısınız?

Her firma ve her sektör için e-posta gönderim zamanı değişiklik göstermektedir. Bu sebeple de öncelikle A/B testleri yaparak, ideal zamanı bulabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

E-postalarda görsel ögeler neden önemli?

E-posta kampanyalarınızın ilgisini artırmak, metinler yerine mesajlarınızı görsellerle daha hızlı vererek, geri dönüşümleri artırmak ve görsel kullanımı ile e-posta içeriğine olan ilgiyi artırmak için e-postalarda görseller kullanmanız önemlidir. Sadece metin odaklı gönderiler yapmak, ilginin azalmasına ve geri dönüşümlerin azalmasına neden olacaktır.

İlgili rehber: Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

E posta pazarlaması videoları nasıl kullanılır?

Ürün tanıtımları, kampanya duyurları, kişiselleştirilmiş ürün önerileri gibi farklı içerikleri e-postalarınızın içerisine ekleyeceğiniz videolarla kullanabilirsiniz. Videoların ilgi çekiciliği daha fazla olduğu için, e-posta kampanyalarınızda videolara yer vermeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan