2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?

2 Ocak 2020
Sinan Oypan

E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama araçlarından biri oluyor ve önümüzdeki yılda da bu çalışmalara yatırım yapmak isteyen firmaların bazı konulara dikkat etmeleri gerekecek.

2020 e posta pazarlaması trendleri

Mobil tasarım

E posta pazarlaması üzerine yoğunlaşmayı planlıyorsan ya da mevcut stratejileriniz arasında bu çalışmalar yer alıyorsa, mobile uyumlu e-posta tasarımları yapmanız oldukça önemli. Kullanıcıların mobil cihazları üzerinden kişisel e-postalarına ulaşıyor olmaları, mobile uyumlu e-postaların önemini daha da artırıyor.

Tasarım olarak, mobil cihazların çözünürlüklerine uyumlu bir şekilde çalışan e-posta şablonları üzerine çalışarak, gönderilerinizin, açılma, tıklanma ve okunma oranlarını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 8 farklı e-posta pazarlama şablonu

Daha kısa ve net içerikler

Kullanıcıların gün içerisinde birçok farklı firmadan e-posta aldıklarını göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu durumda da vermek istediğiniz mesajları mümkün olduğunca hızlı bir şekilde vermelisiniz. Bunu sağlamak için de daha kısa ve net içerikler üretmelisiniz. Metinleri mümkün olduğunca kısaltmalı ve vermek istediğiniz mesajı net bir şekilde vererek, kullanıcıların mümkün olan en kısa sürede e-postalarınızı anlamalarını sağlamalısınız.

Çok karmaşık ve uzun gönderiler, kullanıcıları kaçırabileceği için geri dönüşümlerinizi de önemli ölçüde azaltacaktır. Daha kısa cümleler tercih etmeniz, jargondan kaçınarak, sade bir dille anlatımlarınızı yapmanız bu noktada size yardımcı olacaktır.

İlgi ve dikkat çekici başlıklar

İlgi ve dikkat çekici başlıklar da e posta pazarlaması çalışmalarınızda önemli bir rol üstlenecek. Gönderilerinizin açılma oranlarını artırabilmek için dikkat çekici başlıklara ihtiyacınız vardır. Bu sebeple de 2020’deki e posta çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekebilecek başlık yazımlarına da dikkat etmeniz gerekecek.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

E-postalarda kişiselleştirme yapın

E-posta pazarlama çalışmalarınızın verimini artırabilmek için kişiselleştirme çalışmalarını da yapmanız gerekir. Alıcı isminde abonenin ismini kullanmanın yanı sıra, benzer hedef kitleleri beraber gruplamak ve bu gruplara profilleri doğrultusunda ilgili ürün ve kampanya önerilerini sunmak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak çalışmalar arasında yer almakta.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları

E-posta pazarlama trendleri arasında yer alacaklardan biri de sepeti terk edenlere yönelik hazırlanan hatırlatma e-postaları olacak. Sepette ürün bırakan tüketiciler nedeniyle e-ticaret firmaları, potansiyel satışları kaçırmakta ve e-posta gönderimlerinde kullanıcılara sepetlerindeki ürünleri hatırlatmak, onları tekrar sitenize yönlendirerek, satışları tamamlamalarını sağlamakta. 2020’de sitenizi herhangi bir sebeple terk eden abonelerinize hatırlatma e-postaları göndererek, onları tekrar satışa yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

Gönderi sayınızı azaltarak, ilgi çekici içerikler sunun

Kullanıcıların e-posta kutularını doldurmamak ve onları sıkmamak için e-posta gönderim sıklığınızı da ayarlamanız gerekir. Sürekli ürün tanıtımı yapmak ya da aynı gönderileri tekrar tekrar göndermek, kullanıcıları sıkacaktır ve bu da onların e-posta listenizden çıkmalarına neden olacaktır. Bunun olmasını engellemek için gönderi sayınızı azaltmayı denemelisiniz.

E-posta çalışmalarınızda abonelerinize yeni bir bilgi, ürün, fırsat ya da kampanya sunmuyorsanız, yeni e-posta kampanyası hazırlamamalısınız. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

E posta pazarlaması ile ilgili sık sorulan sorular

Ne zaman e-posta gönderimi yapmalısınız?

Her firma ve her sektör için e-posta gönderim zamanı değişiklik göstermektedir. Bu sebeple de öncelikle A/B testleri yaparak, ideal zamanı bulabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

E-postalarda görsel ögeler neden önemli?

E-posta kampanyalarınızın ilgisini artırmak, metinler yerine mesajlarınızı görsellerle daha hızlı vererek, geri dönüşümleri artırmak ve görsel kullanımı ile e-posta içeriğine olan ilgiyi artırmak için e-postalarda görseller kullanmanız önemlidir. Sadece metin odaklı gönderiler yapmak, ilginin azalmasına ve geri dönüşümlerin azalmasına neden olacaktır.

İlgili rehber: Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

E posta pazarlaması videoları nasıl kullanılır?

Ürün tanıtımları, kampanya duyurları, kişiselleştirilmiş ürün önerileri gibi farklı içerikleri e-postalarınızın içerisine ekleyeceğiniz videolarla kullanabilirsiniz. Videoların ilgi çekiciliği daha fazla olduğu için, e-posta kampanyalarınızda videolara yer vermeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan