2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?

2 Ocak 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?

E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama araçlarından biri oluyor ve önümüzdeki yılda da bu çalışmalara yatırım yapmak isteyen firmaların bazı konulara dikkat etmeleri gerekecek.

2020 e posta pazarlaması trendleri

Mobil tasarım

E posta pazarlaması üzerine yoğunlaşmayı planlıyorsan ya da mevcut stratejileriniz arasında bu çalışmalar yer alıyorsa, mobile uyumlu e-posta tasarımları yapmanız oldukça önemli. Kullanıcıların mobil cihazları üzerinden kişisel e-postalarına ulaşıyor olmaları, mobile uyumlu e-postaların önemini daha da artırıyor.

Tasarım olarak, mobil cihazların çözünürlüklerine uyumlu bir şekilde çalışan e-posta şablonları üzerine çalışarak, gönderilerinizin, açılma, tıklanma ve okunma oranlarını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 8 farklı e-posta pazarlama şablonu

Daha kısa ve net içerikler

Kullanıcıların gün içerisinde birçok farklı firmadan e-posta aldıklarını göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu durumda da vermek istediğiniz mesajları mümkün olduğunca hızlı bir şekilde vermelisiniz. Bunu sağlamak için de daha kısa ve net içerikler üretmelisiniz. Metinleri mümkün olduğunca kısaltmalı ve vermek istediğiniz mesajı net bir şekilde vererek, kullanıcıların mümkün olan en kısa sürede e-postalarınızı anlamalarını sağlamalısınız.

Çok karmaşık ve uzun gönderiler, kullanıcıları kaçırabileceği için geri dönüşümlerinizi de önemli ölçüde azaltacaktır. Daha kısa cümleler tercih etmeniz, jargondan kaçınarak, sade bir dille anlatımlarınızı yapmanız bu noktada size yardımcı olacaktır.

İlgi ve dikkat çekici başlıklar

İlgi ve dikkat çekici başlıklar da e posta pazarlaması çalışmalarınızda önemli bir rol üstlenecek. Gönderilerinizin açılma oranlarını artırabilmek için dikkat çekici başlıklara ihtiyacınız vardır. Bu sebeple de 2020’deki e posta çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekebilecek başlık yazımlarına da dikkat etmeniz gerekecek.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

E-postalarda kişiselleştirme yapın

E-posta pazarlama çalışmalarınızın verimini artırabilmek için kişiselleştirme çalışmalarını da yapmanız gerekir. Alıcı isminde abonenin ismini kullanmanın yanı sıra, benzer hedef kitleleri beraber gruplamak ve bu gruplara profilleri doğrultusunda ilgili ürün ve kampanya önerilerini sunmak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak çalışmalar arasında yer almakta.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları

E-posta pazarlama trendleri arasında yer alacaklardan biri de sepeti terk edenlere yönelik hazırlanan hatırlatma e-postaları olacak. Sepette ürün bırakan tüketiciler nedeniyle e-ticaret firmaları, potansiyel satışları kaçırmakta ve e-posta gönderimlerinde kullanıcılara sepetlerindeki ürünleri hatırlatmak, onları tekrar sitenize yönlendirerek, satışları tamamlamalarını sağlamakta. 2020’de sitenizi herhangi bir sebeple terk eden abonelerinize hatırlatma e-postaları göndererek, onları tekrar satışa yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

Gönderi sayınızı azaltarak, ilgi çekici içerikler sunun

Kullanıcıların e-posta kutularını doldurmamak ve onları sıkmamak için e-posta gönderim sıklığınızı da ayarlamanız gerekir. Sürekli ürün tanıtımı yapmak ya da aynı gönderileri tekrar tekrar göndermek, kullanıcıları sıkacaktır ve bu da onların e-posta listenizden çıkmalarına neden olacaktır. Bunun olmasını engellemek için gönderi sayınızı azaltmayı denemelisiniz.

E-posta çalışmalarınızda abonelerinize yeni bir bilgi, ürün, fırsat ya da kampanya sunmuyorsanız, yeni e-posta kampanyası hazırlamamalısınız. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

E posta pazarlaması ile ilgili sık sorulan sorular

Ne zaman e-posta gönderimi yapmalısınız?

Her firma ve her sektör için e-posta gönderim zamanı değişiklik göstermektedir. Bu sebeple de öncelikle A/B testleri yaparak, ideal zamanı bulabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

E-postalarda görsel ögeler neden önemli?

E-posta kampanyalarınızın ilgisini artırmak, metinler yerine mesajlarınızı görsellerle daha hızlı vererek, geri dönüşümleri artırmak ve görsel kullanımı ile e-posta içeriğine olan ilgiyi artırmak için e-postalarda görseller kullanmanız önemlidir. Sadece metin odaklı gönderiler yapmak, ilginin azalmasına ve geri dönüşümlerin azalmasına neden olacaktır.

İlgili rehber: Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

E posta pazarlaması videoları nasıl kullanılır?

Ürün tanıtımları, kampanya duyurları, kişiselleştirilmiş ürün önerileri gibi farklı içerikleri e-postalarınızın içerisine ekleyeceğiniz videolarla kullanabilirsiniz. Videoların ilgi çekiciliği daha fazla olduğu için, e-posta kampanyalarınızda videolara yer vermeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan