fbpx

2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?

2 Ocak 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?

E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama araçlarından biri oluyor ve önümüzdeki yılda da bu çalışmalara yatırım yapmak isteyen firmaların bazı konulara dikkat etmeleri gerekecek.

2020 e posta pazarlaması trendleri

Mobil tasarım

E posta pazarlaması üzerine yoğunlaşmayı planlıyorsan ya da mevcut stratejileriniz arasında bu çalışmalar yer alıyorsa, mobile uyumlu e-posta tasarımları yapmanız oldukça önemli. Kullanıcıların mobil cihazları üzerinden kişisel e-postalarına ulaşıyor olmaları, mobile uyumlu e-postaların önemini daha da artırıyor.

Tasarım olarak, mobil cihazların çözünürlüklerine uyumlu bir şekilde çalışan e-posta şablonları üzerine çalışarak, gönderilerinizin, açılma, tıklanma ve okunma oranlarını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 8 farklı e-posta pazarlama şablonu

Daha kısa ve net içerikler

Kullanıcıların gün içerisinde birçok farklı firmadan e-posta aldıklarını göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu durumda da vermek istediğiniz mesajları mümkün olduğunca hızlı bir şekilde vermelisiniz. Bunu sağlamak için de daha kısa ve net içerikler üretmelisiniz. Metinleri mümkün olduğunca kısaltmalı ve vermek istediğiniz mesajı net bir şekilde vererek, kullanıcıların mümkün olan en kısa sürede e-postalarınızı anlamalarını sağlamalısınız.

Çok karmaşık ve uzun gönderiler, kullanıcıları kaçırabileceği için geri dönüşümlerinizi de önemli ölçüde azaltacaktır. Daha kısa cümleler tercih etmeniz, jargondan kaçınarak, sade bir dille anlatımlarınızı yapmanız bu noktada size yardımcı olacaktır.

İlgi ve dikkat çekici başlıklar

İlgi ve dikkat çekici başlıklar da e posta pazarlaması çalışmalarınızda önemli bir rol üstlenecek. Gönderilerinizin açılma oranlarını artırabilmek için dikkat çekici başlıklara ihtiyacınız vardır. Bu sebeple de 2020’deki e posta çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekebilecek başlık yazımlarına da dikkat etmeniz gerekecek.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

E-postalarda kişiselleştirme yapın

E-posta pazarlama çalışmalarınızın verimini artırabilmek için kişiselleştirme çalışmalarını da yapmanız gerekir. Alıcı isminde abonenin ismini kullanmanın yanı sıra, benzer hedef kitleleri beraber gruplamak ve bu gruplara profilleri doğrultusunda ilgili ürün ve kampanya önerilerini sunmak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak çalışmalar arasında yer almakta.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları

E-posta pazarlama trendleri arasında yer alacaklardan biri de sepeti terk edenlere yönelik hazırlanan hatırlatma e-postaları olacak. Sepette ürün bırakan tüketiciler nedeniyle e-ticaret firmaları, potansiyel satışları kaçırmakta ve e-posta gönderimlerinde kullanıcılara sepetlerindeki ürünleri hatırlatmak, onları tekrar sitenize yönlendirerek, satışları tamamlamalarını sağlamakta. 2020’de sitenizi herhangi bir sebeple terk eden abonelerinize hatırlatma e-postaları göndererek, onları tekrar satışa yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

Gönderi sayınızı azaltarak, ilgi çekici içerikler sunun

Kullanıcıların e-posta kutularını doldurmamak ve onları sıkmamak için e-posta gönderim sıklığınızı da ayarlamanız gerekir. Sürekli ürün tanıtımı yapmak ya da aynı gönderileri tekrar tekrar göndermek, kullanıcıları sıkacaktır ve bu da onların e-posta listenizden çıkmalarına neden olacaktır. Bunun olmasını engellemek için gönderi sayınızı azaltmayı denemelisiniz.

E-posta çalışmalarınızda abonelerinize yeni bir bilgi, ürün, fırsat ya da kampanya sunmuyorsanız, yeni e-posta kampanyası hazırlamamalısınız. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

E posta pazarlaması ile ilgili sık sorulan sorular

Ne zaman e-posta gönderimi yapmalısınız?

Her firma ve her sektör için e-posta gönderim zamanı değişiklik göstermektedir. Bu sebeple de öncelikle A/B testleri yaparak, ideal zamanı bulabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

E-postalarda görsel ögeler neden önemli?

E-posta kampanyalarınızın ilgisini artırmak, metinler yerine mesajlarınızı görsellerle daha hızlı vererek, geri dönüşümleri artırmak ve görsel kullanımı ile e-posta içeriğine olan ilgiyi artırmak için e-postalarda görseller kullanmanız önemlidir. Sadece metin odaklı gönderiler yapmak, ilginin azalmasına ve geri dönüşümlerin azalmasına neden olacaktır.

İlgili rehber: Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

E posta pazarlaması videoları nasıl kullanılır?

Ürün tanıtımları, kampanya duyurları, kişiselleştirilmiş ürün önerileri gibi farklı içerikleri e-postalarınızın içerisine ekleyeceğiniz videolarla kullanabilirsiniz. Videoların ilgi çekiciliği daha fazla olduğu için, e-posta kampanyalarınızda videolara yer vermeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan