2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?

2 Ocak 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?

E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama araçlarından biri oluyor ve önümüzdeki yılda da bu çalışmalara yatırım yapmak isteyen firmaların bazı konulara dikkat etmeleri gerekecek.

2020 e posta pazarlaması trendleri

Mobil tasarım

E posta pazarlaması üzerine yoğunlaşmayı planlıyorsan ya da mevcut stratejileriniz arasında bu çalışmalar yer alıyorsa, mobile uyumlu e-posta tasarımları yapmanız oldukça önemli. Kullanıcıların mobil cihazları üzerinden kişisel e-postalarına ulaşıyor olmaları, mobile uyumlu e-postaların önemini daha da artırıyor.

Tasarım olarak, mobil cihazların çözünürlüklerine uyumlu bir şekilde çalışan e-posta şablonları üzerine çalışarak, gönderilerinizin, açılma, tıklanma ve okunma oranlarını da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 8 farklı e-posta pazarlama şablonu

Daha kısa ve net içerikler

Kullanıcıların gün içerisinde birçok farklı firmadan e-posta aldıklarını göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu durumda da vermek istediğiniz mesajları mümkün olduğunca hızlı bir şekilde vermelisiniz. Bunu sağlamak için de daha kısa ve net içerikler üretmelisiniz. Metinleri mümkün olduğunca kısaltmalı ve vermek istediğiniz mesajı net bir şekilde vererek, kullanıcıların mümkün olan en kısa sürede e-postalarınızı anlamalarını sağlamalısınız.

Çok karmaşık ve uzun gönderiler, kullanıcıları kaçırabileceği için geri dönüşümlerinizi de önemli ölçüde azaltacaktır. Daha kısa cümleler tercih etmeniz, jargondan kaçınarak, sade bir dille anlatımlarınızı yapmanız bu noktada size yardımcı olacaktır.

İlgi ve dikkat çekici başlıklar

İlgi ve dikkat çekici başlıklar da e posta pazarlaması çalışmalarınızda önemli bir rol üstlenecek. Gönderilerinizin açılma oranlarını artırabilmek için dikkat çekici başlıklara ihtiyacınız vardır. Bu sebeple de 2020’deki e posta çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekebilecek başlık yazımlarına da dikkat etmeniz gerekecek.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

E-postalarda kişiselleştirme yapın

E-posta pazarlama çalışmalarınızın verimini artırabilmek için kişiselleştirme çalışmalarını da yapmanız gerekir. Alıcı isminde abonenin ismini kullanmanın yanı sıra, benzer hedef kitleleri beraber gruplamak ve bu gruplara profilleri doğrultusunda ilgili ürün ve kampanya önerilerini sunmak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacak çalışmalar arasında yer almakta.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları

E-posta pazarlama trendleri arasında yer alacaklardan biri de sepeti terk edenlere yönelik hazırlanan hatırlatma e-postaları olacak. Sepette ürün bırakan tüketiciler nedeniyle e-ticaret firmaları, potansiyel satışları kaçırmakta ve e-posta gönderimlerinde kullanıcılara sepetlerindeki ürünleri hatırlatmak, onları tekrar sitenize yönlendirerek, satışları tamamlamalarını sağlamakta. 2020’de sitenizi herhangi bir sebeple terk eden abonelerinize hatırlatma e-postaları göndererek, onları tekrar satışa yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

Gönderi sayınızı azaltarak, ilgi çekici içerikler sunun

Kullanıcıların e-posta kutularını doldurmamak ve onları sıkmamak için e-posta gönderim sıklığınızı da ayarlamanız gerekir. Sürekli ürün tanıtımı yapmak ya da aynı gönderileri tekrar tekrar göndermek, kullanıcıları sıkacaktır ve bu da onların e-posta listenizden çıkmalarına neden olacaktır. Bunun olmasını engellemek için gönderi sayınızı azaltmayı denemelisiniz.

E-posta çalışmalarınızda abonelerinize yeni bir bilgi, ürün, fırsat ya da kampanya sunmuyorsanız, yeni e-posta kampanyası hazırlamamalısınız. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

E posta pazarlaması ile ilgili sık sorulan sorular

Ne zaman e-posta gönderimi yapmalısınız?

Her firma ve her sektör için e-posta gönderim zamanı değişiklik göstermektedir. Bu sebeple de öncelikle A/B testleri yaparak, ideal zamanı bulabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Ne zaman e-posta göndermelisiniz?

E-postalarda görsel ögeler neden önemli?

E-posta kampanyalarınızın ilgisini artırmak, metinler yerine mesajlarınızı görsellerle daha hızlı vererek, geri dönüşümleri artırmak ve görsel kullanımı ile e-posta içeriğine olan ilgiyi artırmak için e-postalarda görseller kullanmanız önemlidir. Sadece metin odaklı gönderiler yapmak, ilginin azalmasına ve geri dönüşümlerin azalmasına neden olacaktır.

İlgili rehber: Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

E posta pazarlaması videoları nasıl kullanılır?

Ürün tanıtımları, kampanya duyurları, kişiselleştirilmiş ürün önerileri gibi farklı içerikleri e-postalarınızın içerisine ekleyeceğiniz videolarla kullanabilirsiniz. Videoların ilgi çekiciliği daha fazla olduğu için, e-posta kampanyalarınızda videolara yer vermeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir. Tabii...
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak içerik...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın