fbpx

E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum

18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum

E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri dönüşümler alınamayacağı gibi, yatırım getirisi de sağlanamaz.

E-posta çalışmalarında firmaların yaptıkları bir takım hatalar geri dönüşümleri düşürmektedir. Bu rehberimizde de e-posta pazarlamada geri dönüşümleri düşüren sebepleri ele alıyor olacağız.

Onay e-postası göndermemek

E-posta listelerine abone olan kullanıcılara onay maili göndermemek, kullanıcılarla ilk iletişim şansını kaçırmanıza neden olur. Bunun yanı sıra onay e-postası gönderdiğinizde, kullanıcılara yaptıkları kaydın gerçekleştiğini de göstermiş olursunuz.

Eyleme çağrı ifadeleri kullanmamak

E-postalardan geri dönüşüm alınmamasının sebeplerinden biri eyleme çağrı ifadeleri kullanmamaktadır. Aboneleri herhangi bir eyleme ve aksiyona yöneltmemek açılma ve/ya tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir.

İlgisiz içerikler göndermek

E-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüş sağlamak için markanız, ürünleriniz ve kullanıcıların ilgi alanlarına yönelik içerikler hazırlamak gerekir. İlgili bir içerik olmadan e-posta gönderimleri yapmak etkileşimlerinizi önemli ölçüde düşürecektir.

Başlıklara önem vermemek

Aboneleriniz e-posta kutularında ilk olarak başlıkları görürler. Başlıklar üzerine çalışmamak ve açılma oranlarınızın düşmesine neden olur. İlgi ve dikkat çekici başlıklar üzerine çalışmak geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur.

Kişiselleştirmeler yapmamak

Aboneler e-posta çalışmalarında kendilerine hitap edilmesinden, geçmiş ziyaretleri ve alışverişleriyle ile ilgili ürünleri görmeyi tercih ederler. Bu tür kişiselleştirmeler yapmak, geri dönüşlere olumlu bir katkısı olur. Bu kişiselleştirilmelerin yapılmaması, abonelerin ilgisini çekememenize neden olur.

Mobile uyumlu tasarımlar kullanmamak

E-posta şablonlarını mobile uyumlu yapmamak da tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir. İnternet kullanıcılarının büyük bir bölümü e-postlarını mobil cihazlar üzerinden kontrol etmekteler ve mobile uyumlu olmayan tasarımlar geri dönüşümlerin düşmesine neden olur.

Çok fazla fotoğraf kullanmak

E-posta içerisinde çok fazla fotoğraf kullanmak abonelerin dikkatini dağıtacağı ve içeriklerin incelenme süresini fazlasıyla uzatacağı için tercih edilmemektedir. Belli bir mesajın üzerine yoğunlaşarak, bu mesajı verecek bir fotoğraf kullanmak daha doğru bir yaklaşımdır.

Çok uzun içerikler oluşturmak

E-postaların çok uzun olması da geri dönüşümleri bir hayli düşürmektedirler. Aboneler çok uzun e-postaları okumak istemeyecekleri için, içeriklerin uzun olması tıklanma oranlarını düşürmeye başlayacaktır. Herbir e-posta için tek bir mesaj vermek, daha doğru bir yaklaşım olacağı gibi tıklanma oranlarını da daha çok artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan