E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum

18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum

E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri dönüşümler alınamayacağı gibi, yatırım getirisi de sağlanamaz.

E-posta çalışmalarında firmaların yaptıkları bir takım hatalar geri dönüşümleri düşürmektedir. Bu rehberimizde de e-posta pazarlamada geri dönüşümleri düşüren sebepleri ele alıyor olacağız.

Onay e-postası göndermemek

E-posta listelerine abone olan kullanıcılara onay maili göndermemek, kullanıcılarla ilk iletişim şansını kaçırmanıza neden olur. Bunun yanı sıra onay e-postası gönderdiğinizde, kullanıcılara yaptıkları kaydın gerçekleştiğini de göstermiş olursunuz.

Eyleme çağrı ifadeleri kullanmamak

E-postalardan geri dönüşüm alınmamasının sebeplerinden biri eyleme çağrı ifadeleri kullanmamaktadır. Aboneleri herhangi bir eyleme ve aksiyona yöneltmemek açılma ve/ya tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir.

İlgisiz içerikler göndermek

E-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüş sağlamak için markanız, ürünleriniz ve kullanıcıların ilgi alanlarına yönelik içerikler hazırlamak gerekir. İlgili bir içerik olmadan e-posta gönderimleri yapmak etkileşimlerinizi önemli ölçüde düşürecektir.

Başlıklara önem vermemek

Aboneleriniz e-posta kutularında ilk olarak başlıkları görürler. Başlıklar üzerine çalışmamak ve açılma oranlarınızın düşmesine neden olur. İlgi ve dikkat çekici başlıklar üzerine çalışmak geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur.

Kişiselleştirmeler yapmamak

Aboneler e-posta çalışmalarında kendilerine hitap edilmesinden, geçmiş ziyaretleri ve alışverişleriyle ile ilgili ürünleri görmeyi tercih ederler. Bu tür kişiselleştirmeler yapmak, geri dönüşlere olumlu bir katkısı olur. Bu kişiselleştirilmelerin yapılmaması, abonelerin ilgisini çekememenize neden olur.

Mobile uyumlu tasarımlar kullanmamak

E-posta şablonlarını mobile uyumlu yapmamak da tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir. İnternet kullanıcılarının büyük bir bölümü e-postlarını mobil cihazlar üzerinden kontrol etmekteler ve mobile uyumlu olmayan tasarımlar geri dönüşümlerin düşmesine neden olur.

Çok fazla fotoğraf kullanmak

E-posta içerisinde çok fazla fotoğraf kullanmak abonelerin dikkatini dağıtacağı ve içeriklerin incelenme süresini fazlasıyla uzatacağı için tercih edilmemektedir. Belli bir mesajın üzerine yoğunlaşarak, bu mesajı verecek bir fotoğraf kullanmak daha doğru bir yaklaşımdır.

Çok uzun içerikler oluşturmak

E-postaların çok uzun olması da geri dönüşümleri bir hayli düşürmektedirler. Aboneler çok uzun e-postaları okumak istemeyecekleri için, içeriklerin uzun olması tıklanma oranlarını düşürmeye başlayacaktır. Herbir e-posta için tek bir mesaj vermek, daha doğru bir yaklaşım olacağı gibi tıklanma oranlarını da daha çok artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin