E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum

18 Ağustos 2017
Sinan Oypan

E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri dönüşümler alınamayacağı gibi, yatırım getirisi de sağlanamaz.

E-posta çalışmalarında firmaların yaptıkları bir takım hatalar geri dönüşümleri düşürmektedir. Bu rehberimizde de e-posta pazarlamada geri dönüşümleri düşüren sebepleri ele alıyor olacağız.

Onay e-postası göndermemek

E-posta listelerine abone olan kullanıcılara onay maili göndermemek, kullanıcılarla ilk iletişim şansını kaçırmanıza neden olur. Bunun yanı sıra onay e-postası gönderdiğinizde, kullanıcılara yaptıkları kaydın gerçekleştiğini de göstermiş olursunuz.

Eyleme çağrı ifadeleri kullanmamak

E-postalardan geri dönüşüm alınmamasının sebeplerinden biri eyleme çağrı ifadeleri kullanmamaktadır. Aboneleri herhangi bir eyleme ve aksiyona yöneltmemek açılma ve/ya tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir.

İlgisiz içerikler göndermek

E-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüş sağlamak için markanız, ürünleriniz ve kullanıcıların ilgi alanlarına yönelik içerikler hazırlamak gerekir. İlgili bir içerik olmadan e-posta gönderimleri yapmak etkileşimlerinizi önemli ölçüde düşürecektir.

Başlıklara önem vermemek

Aboneleriniz e-posta kutularında ilk olarak başlıkları görürler. Başlıklar üzerine çalışmamak ve açılma oranlarınızın düşmesine neden olur. İlgi ve dikkat çekici başlıklar üzerine çalışmak geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur.

Kişiselleştirmeler yapmamak

Aboneler e-posta çalışmalarında kendilerine hitap edilmesinden, geçmiş ziyaretleri ve alışverişleriyle ile ilgili ürünleri görmeyi tercih ederler. Bu tür kişiselleştirmeler yapmak, geri dönüşlere olumlu bir katkısı olur. Bu kişiselleştirilmelerin yapılmaması, abonelerin ilgisini çekememenize neden olur.

Mobile uyumlu tasarımlar kullanmamak

E-posta şablonlarını mobile uyumlu yapmamak da tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir. İnternet kullanıcılarının büyük bir bölümü e-postlarını mobil cihazlar üzerinden kontrol etmekteler ve mobile uyumlu olmayan tasarımlar geri dönüşümlerin düşmesine neden olur.

Çok fazla fotoğraf kullanmak

E-posta içerisinde çok fazla fotoğraf kullanmak abonelerin dikkatini dağıtacağı ve içeriklerin incelenme süresini fazlasıyla uzatacağı için tercih edilmemektedir. Belli bir mesajın üzerine yoğunlaşarak, bu mesajı verecek bir fotoğraf kullanmak daha doğru bir yaklaşımdır.

Çok uzun içerikler oluşturmak

E-postaların çok uzun olması da geri dönüşümleri bir hayli düşürmektedirler. Aboneler çok uzun e-postaları okumak istemeyecekleri için, içeriklerin uzun olması tıklanma oranlarını düşürmeye başlayacaktır. Herbir e-posta için tek bir mesaj vermek, daha doğru bir yaklaşım olacağı gibi tıklanma oranlarını da daha çok artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan