
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri dönüşümler alınamayacağı gibi, yatırım getirisi de sağlanamaz.
E-posta çalışmalarında firmaların yaptıkları bir takım hatalar geri dönüşümleri düşürmektedir. Bu rehberimizde de e-posta pazarlamada geri dönüşümleri düşüren sebepleri ele alıyor olacağız.
Onay e-postası göndermemek
E-posta listelerine abone olan kullanıcılara onay maili göndermemek, kullanıcılarla ilk iletişim şansını kaçırmanıza neden olur. Bunun yanı sıra onay e-postası gönderdiğinizde, kullanıcılara yaptıkları kaydın gerçekleştiğini de göstermiş olursunuz.
Eyleme çağrı ifadeleri kullanmamak
E-postalardan geri dönüşüm alınmamasının sebeplerinden biri eyleme çağrı ifadeleri kullanmamaktadır. Aboneleri herhangi bir eyleme ve aksiyona yöneltmemek açılma ve/ya tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir.
İlgisiz içerikler göndermek
E-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüş sağlamak için markanız, ürünleriniz ve kullanıcıların ilgi alanlarına yönelik içerikler hazırlamak gerekir. İlgili bir içerik olmadan e-posta gönderimleri yapmak etkileşimlerinizi önemli ölçüde düşürecektir.
Başlıklara önem vermemek
Aboneleriniz e-posta kutularında ilk olarak başlıkları görürler. Başlıklar üzerine çalışmamak ve açılma oranlarınızın düşmesine neden olur. İlgi ve dikkat çekici başlıklar üzerine çalışmak geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur.
Kişiselleştirmeler yapmamak
Aboneler e-posta çalışmalarında kendilerine hitap edilmesinden, geçmiş ziyaretleri ve alışverişleriyle ile ilgili ürünleri görmeyi tercih ederler. Bu tür kişiselleştirmeler yapmak, geri dönüşlere olumlu bir katkısı olur. Bu kişiselleştirilmelerin yapılmaması, abonelerin ilgisini çekememenize neden olur.
Mobile uyumlu tasarımlar kullanmamak
E-posta şablonlarını mobile uyumlu yapmamak da tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşürmektedir. İnternet kullanıcılarının büyük bir bölümü e-postlarını mobil cihazlar üzerinden kontrol etmekteler ve mobile uyumlu olmayan tasarımlar geri dönüşümlerin düşmesine neden olur.
Çok fazla fotoğraf kullanmak
E-posta içerisinde çok fazla fotoğraf kullanmak abonelerin dikkatini dağıtacağı ve içeriklerin incelenme süresini fazlasıyla uzatacağı için tercih edilmemektedir. Belli bir mesajın üzerine yoğunlaşarak, bu mesajı verecek bir fotoğraf kullanmak daha doğru bir yaklaşımdır.
Çok uzun içerikler oluşturmak
E-postaların çok uzun olması da geri dönüşümleri bir hayli düşürmektedirler. Aboneler çok uzun e-postaları okumak istemeyecekleri için, içeriklerin uzun olması tıklanma oranlarını düşürmeye başlayacaktır. Herbir e-posta için tek bir mesaj vermek, daha doğru bir yaklaşım olacağı gibi tıklanma oranlarını da daha çok artıracaktır.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler