fbpx

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler

17 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla karşı karşıya kalmaktadır; ancak bu oranların yüksek olması e-posta pazarlama çalışmalarında bir takım yanlışlar yaptığınızı gösterir. Daha önceki yazılarımızda kullanıcıların e-posa aboneliğinden çıkmasına neden olan durumların üzerinde durmuştuk. Bugünkü rehberimizde ise bu oranı düşürmek için neler yapabileceğinizi farklı şekillerde ele alacağız.

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için;

İki aşamalı doğrulama kullanın

Kullanıcıların e-posta listelerinize abone olma işlemlerini kolaylaştırmak için, site üzerinde kısa formalar kullanmanız uygun bir yöntem; ancak abonelik işleminin tamamlanması için iki aşamalı doğrulama kullanmak kullanıcıların size olan güvenini daha çok artıran bir uygulamadır. Bunun nedeni ise, e-posta kayıtlarını gerçekleştirdikten sonra, onlara bir onay e-postası gönderdiğinizde onların onayını gerçek anlamda almış olursunuz.

Bu işlem kullanıcıların ikinci bir işlem yapması gerektiği yönünde bir izlenim yaratsa da aslında kullanıcıların gerçekten markanızdan e-posta almak istediklerine dair bir eylemi gerçekleştirmelerini sağlar. Bu da e-posta aboneliklerinden çıkma oranlarını düşürmenize yardımcı olur.

Beklentileri karşılayın

Yapmanız gereken bir diğer çalışma ise abonelerinizin beklentilerini karşılamak olacaktır. İlk hoşgeldin e-postasında onlara ne tür çalışmalar yapacağınızı ve ne sıklıkta gönderimler yapacağınızı anlatmanız gerekir. Bu durumda da onlara verdiğiniz sözü tutmanız gerekir.

Onların ilgi alanlarına yönelik içerik paylaşımlarının yanı sıra gönderim sıklıklarında da verdiğiniz sözleri tutarak, bu beklentileri karşılamanız gerekir. Belirttiğinizden daha sık bir şekilde e-posta gönderimi yapmak, abonelerinizi sıkabilir ve rahatsız edebilir.

İlgili alanlarına göre kullanıcıları kategorize edin

Abone listelerinizi kullanıcıların ilgi alanlarına göre kategorize etmeniz de abonelikten çıkma oranlarını düşürmenize yardımcı olacak uygulamalar arasında yer almakta. Bu oranın yükselmesine neden olan durumlardan biri kullanıcılara ilgileri dahilinde olmayan içerikler göndermektir.

Abone listelerinizi demografik özelliklere ve ilgi alanlarına göre kategorize etmeniz, bu gruplara özel e-posta çalışmaları yapmanıza yardımcı olurken, onların ilgilerini çekecek öneriler yapmanıza da yardımcı olur. İlgili alanlarına göre kategorize işlemlerini yaptığınızda e-posta çalışmalarınızdaki açılma ve tıklanma oranlarını da önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

Başlıklarınıza dikkat edin

E-posta başlıklarınız da bu oranı etkilemekte. İlgi çekici ve gönderizle ilgili bir başlık oluşturmanız ve başlıklarınızda spam gibi görünmekten kaçınmanız oldukça önemlidir.

Tamamen büyük harf kullanmak yapılan yanlışlardan biridir. İnternet üzerinde tüm harfleri büyük yazmak olumsuz bir izlenim yaratmaktadır. Yüksek sesle konuşma izlenimi verir ve bu sebeple de başlıklarınızda tüm harfleri büyük yazmak abonelerinizi kaçırmanıza neden olabilir.

Büyük harf kullanımının yanı sıra spam izlenimi veren, “İndirim”, “Bedava”, “Süper Fırsat” gibi klişeleşmiş ve spame açık mesajlar vermekten de kaçının. Bu tür yaklaşımlar yine abonelerinizi kaçırmanıza sebep olabilir.

“E-posta

Takip e-postası gönderin

Bir kullanıcı abonelikten çıkmak istediğinde o kulanıcıya bir takip e-postası gönderebilirsiniz. Bu gönderinin amacı, kullanıcının neden e-posta listesinden ayrılmak istediğini öğrenmek olmalıdır. Bu sebeple de küçük bir form hazırlayarak, onların neden abonelikten çıkmak istediklerini öğrenebilirsiniz.

Aynı zamanda bunun bir yanlışlık olup olmadığını da sorabilirsiniz. Sıcak ve samimi bir dille onlarla bir iletişim kurmaya çalıştığınızda onları tekrar listenize kayıt etme şansınız olur.

Takip gönderilerinizde yapacağınız küçük anketler aynı zamanda e-posta çalışmalarınızda ne gibi yanlışlar yaptığınız konusunda da bilgi toplamanıza ve kullanıcılardan geri bildirim almanıza da yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya