E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler

17 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla karşı karşıya kalmaktadır; ancak bu oranların yüksek olması e-posta pazarlama çalışmalarında bir takım yanlışlar yaptığınızı gösterir. Daha önceki yazılarımızda kullanıcıların e-posa aboneliğinden çıkmasına neden olan durumların üzerinde durmuştuk. Bugünkü rehberimizde ise bu oranı düşürmek için neler yapabileceğinizi farklı şekillerde ele alacağız.

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için;

İki aşamalı doğrulama kullanın

Kullanıcıların e-posta listelerinize abone olma işlemlerini kolaylaştırmak için, site üzerinde kısa formalar kullanmanız uygun bir yöntem; ancak abonelik işleminin tamamlanması için iki aşamalı doğrulama kullanmak kullanıcıların size olan güvenini daha çok artıran bir uygulamadır. Bunun nedeni ise, e-posta kayıtlarını gerçekleştirdikten sonra, onlara bir onay e-postası gönderdiğinizde onların onayını gerçek anlamda almış olursunuz.

Bu işlem kullanıcıların ikinci bir işlem yapması gerektiği yönünde bir izlenim yaratsa da aslında kullanıcıların gerçekten markanızdan e-posta almak istediklerine dair bir eylemi gerçekleştirmelerini sağlar. Bu da e-posta aboneliklerinden çıkma oranlarını düşürmenize yardımcı olur.

Beklentileri karşılayın

Yapmanız gereken bir diğer çalışma ise abonelerinizin beklentilerini karşılamak olacaktır. İlk hoşgeldin e-postasında onlara ne tür çalışmalar yapacağınızı ve ne sıklıkta gönderimler yapacağınızı anlatmanız gerekir. Bu durumda da onlara verdiğiniz sözü tutmanız gerekir.

Onların ilgi alanlarına yönelik içerik paylaşımlarının yanı sıra gönderim sıklıklarında da verdiğiniz sözleri tutarak, bu beklentileri karşılamanız gerekir. Belirttiğinizden daha sık bir şekilde e-posta gönderimi yapmak, abonelerinizi sıkabilir ve rahatsız edebilir.

İlgili alanlarına göre kullanıcıları kategorize edin

Abone listelerinizi kullanıcıların ilgi alanlarına göre kategorize etmeniz de abonelikten çıkma oranlarını düşürmenize yardımcı olacak uygulamalar arasında yer almakta. Bu oranın yükselmesine neden olan durumlardan biri kullanıcılara ilgileri dahilinde olmayan içerikler göndermektir.

Abone listelerinizi demografik özelliklere ve ilgi alanlarına göre kategorize etmeniz, bu gruplara özel e-posta çalışmaları yapmanıza yardımcı olurken, onların ilgilerini çekecek öneriler yapmanıza da yardımcı olur. İlgili alanlarına göre kategorize işlemlerini yaptığınızda e-posta çalışmalarınızdaki açılma ve tıklanma oranlarını da önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

Başlıklarınıza dikkat edin

E-posta başlıklarınız da bu oranı etkilemekte. İlgi çekici ve gönderizle ilgili bir başlık oluşturmanız ve başlıklarınızda spam gibi görünmekten kaçınmanız oldukça önemlidir.

Tamamen büyük harf kullanmak yapılan yanlışlardan biridir. İnternet üzerinde tüm harfleri büyük yazmak olumsuz bir izlenim yaratmaktadır. Yüksek sesle konuşma izlenimi verir ve bu sebeple de başlıklarınızda tüm harfleri büyük yazmak abonelerinizi kaçırmanıza neden olabilir.

Büyük harf kullanımının yanı sıra spam izlenimi veren, “İndirim”, “Bedava”, “Süper Fırsat” gibi klişeleşmiş ve spame açık mesajlar vermekten de kaçının. Bu tür yaklaşımlar yine abonelerinizi kaçırmanıza sebep olabilir.

“E-posta

Takip e-postası gönderin

Bir kullanıcı abonelikten çıkmak istediğinde o kulanıcıya bir takip e-postası gönderebilirsiniz. Bu gönderinin amacı, kullanıcının neden e-posta listesinden ayrılmak istediğini öğrenmek olmalıdır. Bu sebeple de küçük bir form hazırlayarak, onların neden abonelikten çıkmak istediklerini öğrenebilirsiniz.

Aynı zamanda bunun bir yanlışlık olup olmadığını da sorabilirsiniz. Sıcak ve samimi bir dille onlarla bir iletişim kurmaya çalıştığınızda onları tekrar listenize kayıt etme şansınız olur.

Takip gönderilerinizde yapacağınız küçük anketler aynı zamanda e-posta çalışmalarınızda ne gibi yanlışlar yaptığınız konusunda da bilgi toplamanıza ve kullanıcılardan geri bildirim almanıza da yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan