E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler

17 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla karşı karşıya kalmaktadır; ancak bu oranların yüksek olması e-posta pazarlama çalışmalarında bir takım yanlışlar yaptığınızı gösterir. Daha önceki yazılarımızda kullanıcıların e-posa aboneliğinden çıkmasına neden olan durumların üzerinde durmuştuk. Bugünkü rehberimizde ise bu oranı düşürmek için neler yapabileceğinizi farklı şekillerde ele alacağız.

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için;

İki aşamalı doğrulama kullanın

Kullanıcıların e-posta listelerinize abone olma işlemlerini kolaylaştırmak için, site üzerinde kısa formalar kullanmanız uygun bir yöntem; ancak abonelik işleminin tamamlanması için iki aşamalı doğrulama kullanmak kullanıcıların size olan güvenini daha çok artıran bir uygulamadır. Bunun nedeni ise, e-posta kayıtlarını gerçekleştirdikten sonra, onlara bir onay e-postası gönderdiğinizde onların onayını gerçek anlamda almış olursunuz.

Bu işlem kullanıcıların ikinci bir işlem yapması gerektiği yönünde bir izlenim yaratsa da aslında kullanıcıların gerçekten markanızdan e-posta almak istediklerine dair bir eylemi gerçekleştirmelerini sağlar. Bu da e-posta aboneliklerinden çıkma oranlarını düşürmenize yardımcı olur.

Beklentileri karşılayın

Yapmanız gereken bir diğer çalışma ise abonelerinizin beklentilerini karşılamak olacaktır. İlk hoşgeldin e-postasında onlara ne tür çalışmalar yapacağınızı ve ne sıklıkta gönderimler yapacağınızı anlatmanız gerekir. Bu durumda da onlara verdiğiniz sözü tutmanız gerekir.

Onların ilgi alanlarına yönelik içerik paylaşımlarının yanı sıra gönderim sıklıklarında da verdiğiniz sözleri tutarak, bu beklentileri karşılamanız gerekir. Belirttiğinizden daha sık bir şekilde e-posta gönderimi yapmak, abonelerinizi sıkabilir ve rahatsız edebilir.

İlgili alanlarına göre kullanıcıları kategorize edin

Abone listelerinizi kullanıcıların ilgi alanlarına göre kategorize etmeniz de abonelikten çıkma oranlarını düşürmenize yardımcı olacak uygulamalar arasında yer almakta. Bu oranın yükselmesine neden olan durumlardan biri kullanıcılara ilgileri dahilinde olmayan içerikler göndermektir.

Abone listelerinizi demografik özelliklere ve ilgi alanlarına göre kategorize etmeniz, bu gruplara özel e-posta çalışmaları yapmanıza yardımcı olurken, onların ilgilerini çekecek öneriler yapmanıza da yardımcı olur. İlgili alanlarına göre kategorize işlemlerini yaptığınızda e-posta çalışmalarınızdaki açılma ve tıklanma oranlarını da önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

Başlıklarınıza dikkat edin

E-posta başlıklarınız da bu oranı etkilemekte. İlgi çekici ve gönderizle ilgili bir başlık oluşturmanız ve başlıklarınızda spam gibi görünmekten kaçınmanız oldukça önemlidir.

Tamamen büyük harf kullanmak yapılan yanlışlardan biridir. İnternet üzerinde tüm harfleri büyük yazmak olumsuz bir izlenim yaratmaktadır. Yüksek sesle konuşma izlenimi verir ve bu sebeple de başlıklarınızda tüm harfleri büyük yazmak abonelerinizi kaçırmanıza neden olabilir.

Büyük harf kullanımının yanı sıra spam izlenimi veren, “İndirim”, “Bedava”, “Süper Fırsat” gibi klişeleşmiş ve spame açık mesajlar vermekten de kaçının. Bu tür yaklaşımlar yine abonelerinizi kaçırmanıza sebep olabilir.

“E-posta

Takip e-postası gönderin

Bir kullanıcı abonelikten çıkmak istediğinde o kulanıcıya bir takip e-postası gönderebilirsiniz. Bu gönderinin amacı, kullanıcının neden e-posta listesinden ayrılmak istediğini öğrenmek olmalıdır. Bu sebeple de küçük bir form hazırlayarak, onların neden abonelikten çıkmak istediklerini öğrenebilirsiniz.

Aynı zamanda bunun bir yanlışlık olup olmadığını da sorabilirsiniz. Sıcak ve samimi bir dille onlarla bir iletişim kurmaya çalıştığınızda onları tekrar listenize kayıt etme şansınız olur.

Takip gönderilerinizde yapacağınız küçük anketler aynı zamanda e-posta çalışmalarınızda ne gibi yanlışlar yaptığınız konusunda da bilgi toplamanıza ve kullanıcılardan geri bildirim almanıza da yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan