E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler

17 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla karşı karşıya kalmaktadır; ancak bu oranların yüksek olması e-posta pazarlama çalışmalarında bir takım yanlışlar yaptığınızı gösterir. Daha önceki yazılarımızda kullanıcıların e-posa aboneliğinden çıkmasına neden olan durumların üzerinde durmuştuk. Bugünkü rehberimizde ise bu oranı düşürmek için neler yapabileceğinizi farklı şekillerde ele alacağız.

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için;

İki aşamalı doğrulama kullanın

Kullanıcıların e-posta listelerinize abone olma işlemlerini kolaylaştırmak için, site üzerinde kısa formalar kullanmanız uygun bir yöntem; ancak abonelik işleminin tamamlanması için iki aşamalı doğrulama kullanmak kullanıcıların size olan güvenini daha çok artıran bir uygulamadır. Bunun nedeni ise, e-posta kayıtlarını gerçekleştirdikten sonra, onlara bir onay e-postası gönderdiğinizde onların onayını gerçek anlamda almış olursunuz.

Bu işlem kullanıcıların ikinci bir işlem yapması gerektiği yönünde bir izlenim yaratsa da aslında kullanıcıların gerçekten markanızdan e-posta almak istediklerine dair bir eylemi gerçekleştirmelerini sağlar. Bu da e-posta aboneliklerinden çıkma oranlarını düşürmenize yardımcı olur.

Beklentileri karşılayın

Yapmanız gereken bir diğer çalışma ise abonelerinizin beklentilerini karşılamak olacaktır. İlk hoşgeldin e-postasında onlara ne tür çalışmalar yapacağınızı ve ne sıklıkta gönderimler yapacağınızı anlatmanız gerekir. Bu durumda da onlara verdiğiniz sözü tutmanız gerekir.

Onların ilgi alanlarına yönelik içerik paylaşımlarının yanı sıra gönderim sıklıklarında da verdiğiniz sözleri tutarak, bu beklentileri karşılamanız gerekir. Belirttiğinizden daha sık bir şekilde e-posta gönderimi yapmak, abonelerinizi sıkabilir ve rahatsız edebilir.

İlgili alanlarına göre kullanıcıları kategorize edin

Abone listelerinizi kullanıcıların ilgi alanlarına göre kategorize etmeniz de abonelikten çıkma oranlarını düşürmenize yardımcı olacak uygulamalar arasında yer almakta. Bu oranın yükselmesine neden olan durumlardan biri kullanıcılara ilgileri dahilinde olmayan içerikler göndermektir.

Abone listelerinizi demografik özelliklere ve ilgi alanlarına göre kategorize etmeniz, bu gruplara özel e-posta çalışmaları yapmanıza yardımcı olurken, onların ilgilerini çekecek öneriler yapmanıza da yardımcı olur. İlgili alanlarına göre kategorize işlemlerini yaptığınızda e-posta çalışmalarınızdaki açılma ve tıklanma oranlarını da önemli bir şekilde artırabilirsiniz.

Başlıklarınıza dikkat edin

E-posta başlıklarınız da bu oranı etkilemekte. İlgi çekici ve gönderizle ilgili bir başlık oluşturmanız ve başlıklarınızda spam gibi görünmekten kaçınmanız oldukça önemlidir.

Tamamen büyük harf kullanmak yapılan yanlışlardan biridir. İnternet üzerinde tüm harfleri büyük yazmak olumsuz bir izlenim yaratmaktadır. Yüksek sesle konuşma izlenimi verir ve bu sebeple de başlıklarınızda tüm harfleri büyük yazmak abonelerinizi kaçırmanıza neden olabilir.

Büyük harf kullanımının yanı sıra spam izlenimi veren, “İndirim”, “Bedava”, “Süper Fırsat” gibi klişeleşmiş ve spame açık mesajlar vermekten de kaçının. Bu tür yaklaşımlar yine abonelerinizi kaçırmanıza sebep olabilir.

“E-posta

Takip e-postası gönderin

Bir kullanıcı abonelikten çıkmak istediğinde o kulanıcıya bir takip e-postası gönderebilirsiniz. Bu gönderinin amacı, kullanıcının neden e-posta listesinden ayrılmak istediğini öğrenmek olmalıdır. Bu sebeple de küçük bir form hazırlayarak, onların neden abonelikten çıkmak istediklerini öğrenebilirsiniz.

Aynı zamanda bunun bir yanlışlık olup olmadığını da sorabilirsiniz. Sıcak ve samimi bir dille onlarla bir iletişim kurmaya çalıştığınızda onları tekrar listenize kayıt etme şansınız olur.

Takip gönderilerinizde yapacağınız küçük anketler aynı zamanda e-posta çalışmalarınızda ne gibi yanlışlar yaptığınız konusunda da bilgi toplamanıza ve kullanıcılardan geri bildirim almanıza da yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
E-ihracat, bu alanda sağlanan kolaylıklar ve yükselen döviz kurları gibi sebeplerle oldukça avantajlı bir ticaret şekli hâline gelmiştir. Bu şartlar altında doğru kararlar alan, isabetli adımlar atan her seviyedeki şirket, önemli...
18 Mayıs 2022
Markethinkers
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
YouTube, dünyanın en büyük markaları arasında yer almasının dışında günümüzde başlı başına bir iş sahasına dönüşmüş durumda. Bu platform için video içeriği üretme fikri, artık çok daha geniş bir etki alanı...
13 Mart 2022
Markethinkers
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın